no tvl kdyz jsem kouknul na obrazek vedle nadpisu, myslel jsem, ze je to clanek o nejaky hi-tech bdsm pomucce.. ((:
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
no tvl kdyz jsem kouknul na
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
8. 2. 2019 - 14:38https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuseno tvl kdyz jsem kouknul na obrazek vedle nadpisu, myslel jsem, ze je to clanek o nejaky hi-tech bdsm pomucce.. ((:https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230221
+
"Jedinou výraznější vadou u Copperu zůstává relativně nižší FOV, které se oproti předešlému modelu (105°) příliš neposune. HP to vysvětluje tím, že jejich zákazníkům záleží více na rozlišení než na FOV"
JA se teda s HP naprosto kompletne mijim.
U me je to presne opacne, snesl bych i rozliseni Oculusu Rift, ale pozaduji FOV 170 stupnu a vice. Dokud nebude na trhu za pro me prijatelnou cenu jakykoli headset s uhlem rozhledu 170 stupnu, tak do VR nenaskocim.
Oculus Rift nabizi 110 stupnu coz je o 5 stupnu vice nez nabizi vetsina Windows Mixed reality headsetu a tech 110 stupnu byl zasadni prvek, ktery me omezoval co do zazitku s VR.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Jedinou výraznější vadou u
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 2. 2019 - 18:34https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse"Jedinou výraznější vadou u Copperu zůstává relativně nižší FOV, které se oproti předešlému modelu (105°) příliš neposune. HP to vysvětluje tím, že jejich zákazníkům záleží více na rozlišení než na FOV"
JA se teda s HP naprosto kompletne mijim.
U me je to presne opacne, snesl bych i rozliseni Oculusu Rift, ale pozaduji FOV 170 stupnu a vice. Dokud nebude na trhu za pro me prijatelnou cenu jakykoli headset s uhlem rozhledu 170 stupnu, tak do VR nenaskocim.
Oculus Rift nabizi 110 stupnu coz je o 5 stupnu vice nez nabizi vetsina Windows Mixed reality headsetu a tech 110 stupnu byl zasadni prvek, ktery me omezoval co do zazitku s VR.https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230311
+
Souhlas, ale je třeba brát v potaz že pro zachování současné hustoty pixelů by u FOV 170 a více museli zásadně zvýšit i rozlišení (cena), a tím i HW nároky (CENA)... takže si vybrali spíše cestu menšího FOV, což se "jen" u mixed reality headsetu asi i dá chápat. Pořádný FOV se nejspíš bude vyskytovat u herněji laděných headsetů, kde se i počítá s výrazně nadprůměrným HW.
Ještě to bude dlouhá cesta pro VR...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas, ale je třeba brát v
jan-hazuka https://diit.cz/autor/jan-hazuka
8. 2. 2019 - 18:59https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuseSouhlas, ale je třeba brát v potaz že pro zachování současné hustoty pixelů by u FOV 170 a více museli zásadně zvýšit i rozlišení (cena), a tím i HW nároky (CENA)... takže si vybrali spíše cestu menšího FOV, což se "jen" u mixed reality headsetu asi i dá chápat. Pořádný FOV se nejspíš bude vyskytovat u herněji laděných headsetů, kde se i počítá s výrazně nadprůměrným HW.
Ještě to bude dlouhá cesta pro VR...https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230320
+
Presne tak, 5 let urcite mozna jeste dele. Spis si myslim, ze problem bude cena hardwaru, na kterem to musi bezet nez, ze by nevyrobili displeje s potrebnym rozlisenim za cenu, ktera by bezneho uzivatele neodradila.
Proto svou uvahu nad VR vedu zatim smerem k Oculusu Quest, coz z logickych duvodu nebude zadny zazrak, neposkytne to zazitek, ktery od VR ocekavam, ale na "vyblbnuti" by to diky integrovanemu HW mohlo byt dobre.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Presne tak, 5 let urcite
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
9. 2. 2019 - 11:17https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskusePresne tak, 5 let urcite mozna jeste dele. Spis si myslim, ze problem bude cena hardwaru, na kterem to musi bezet nez, ze by nevyrobili displeje s potrebnym rozlisenim za cenu, ktera by bezneho uzivatele neodradila.
Proto svou uvahu nad VR vedu zatim smerem k Oculusu Quest, coz z logickych duvodu nebude zadny zazrak, neposkytne to zazitek, ktery od VR ocekavam, ale na "vyblbnuti" by to diky integrovanemu HW mohlo byt dobre.https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230398
+
Podle me cesta k dobremu FOV a dostatecnemu rozliseni ve stavajicich posminkach neni ve zvysovani rozliseni, stejne by to dnesni hardware nevykreslil. Kdyby se pouzil tracking oci a opticky clen podobny opticke stabilizaci ktery byl pohyblivy, dalo by se tak vyuzit relativne nizkeho rozliseni stavajicich displayu. Pro periferni pohled kvuli FOV staci podstatne nizsi rozliseni nez pro stred pohledu.
Nacrtl jsem obrazek (mozna by bylo potreba vic pohyblivych opt. clenu nez jsou v obrazku, ale teoreticky by to mohlo fungovat)... https://imgup.cz/image/LT27
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podle me cesta k dobremu FOV
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
10. 2. 2019 - 12:14https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskusePodle me cesta k dobremu FOV a dostatecnemu rozliseni ve stavajicich posminkach neni ve zvysovani rozliseni, stejne by to dnesni hardware nevykreslil. Kdyby se pouzil tracking oci a opticky clen podobny opticke stabilizaci ktery byl pohyblivy, dalo by se tak vyuzit relativne nizkeho rozliseni stavajicich displayu. Pro periferni pohled kvuli FOV staci podstatne nizsi rozliseni nez pro stred pohledu.
Nacrtl jsem obrazek (mozna by bylo potreba vic pohyblivych opt. clenu nez jsou v obrazku, ale teoreticky by to mohlo fungovat)...
https://imgup.cz/image/LT27https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230467
+
utáhnout vyšší rozlišení není zas takový problém problém je hlavně zoom kvůli velikost pixelů a rušivá tmelící mřížka oddělující jednotlivé pixely (teď nevím jak se tomu nadává :) snad si někdo vzpomene )
btw nebylo by lepší/přirozenější díky většímu FOV prostě oblast kterou vidíme periferně renderovat v nižší kvalitě v kombinaci se sledováním oka .. ) přeci jen mechanická část = vyšší šance na poruchu a hluk + složitější a masivnější konstukce (dražší i těžší energeticky náročnější):)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
utáhnout vyšší rozlišení není
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
10. 2. 2019 - 16:13https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuseutáhnout vyšší rozlišení není zas takový problém problém je hlavně zoom kvůli velikost pixelů a rušivá tmelící mřížka oddělující jednotlivé pixely (teď nevím jak se tomu nadává :) snad si někdo vzpomene )
btw nebylo by lepší/přirozenější díky většímu FOV prostě oblast kterou vidíme periferně renderovat v nižší kvalitě v kombinaci se sledováním oka .. ) přeci jen mechanická část = vyšší šance na poruchu a hluk + složitější a masivnější konstukce (dražší i těžší energeticky náročnější):) https://diit.cz/clanek/hewlett-packard-dela-na-novem-headsetu-pro-virtualni-realitu/diskuse#comment-1230476
+
no tvl kdyz jsem kouknul na obrazek vedle nadpisu, myslel jsem, ze je to clanek o nejaky hi-tech bdsm pomucce.. ((:
je videt co ti chybi :-D
"Jedinou výraznější vadou u Copperu zůstává relativně nižší FOV, které se oproti předešlému modelu (105°) příliš neposune. HP to vysvětluje tím, že jejich zákazníkům záleží více na rozlišení než na FOV"
JA se teda s HP naprosto kompletne mijim.
U me je to presne opacne, snesl bych i rozliseni Oculusu Rift, ale pozaduji FOV 170 stupnu a vice. Dokud nebude na trhu za pro me prijatelnou cenu jakykoli headset s uhlem rozhledu 170 stupnu, tak do VR nenaskocim.
Oculus Rift nabizi 110 stupnu coz je o 5 stupnu vice nez nabizi vetsina Windows Mixed reality headsetu a tech 110 stupnu byl zasadni prvek, ktery me omezoval co do zazitku s VR.
Souhlas, ale je třeba brát v potaz že pro zachování současné hustoty pixelů by u FOV 170 a více museli zásadně zvýšit i rozlišení (cena), a tím i HW nároky (CENA)... takže si vybrali spíše cestu menšího FOV, což se "jen" u mixed reality headsetu asi i dá chápat. Pořádný FOV se nejspíš bude vyskytovat u herněji laděných headsetů, kde se i počítá s výrazně nadprůměrným HW.
Ještě to bude dlouhá cesta pro VR...
Presne tak, 5 let urcite mozna jeste dele. Spis si myslim, ze problem bude cena hardwaru, na kterem to musi bezet nez, ze by nevyrobili displeje s potrebnym rozlisenim za cenu, ktera by bezneho uzivatele neodradila.
Proto svou uvahu nad VR vedu zatim smerem k Oculusu Quest, coz z logickych duvodu nebude zadny zazrak, neposkytne to zazitek, ktery od VR ocekavam, ale na "vyblbnuti" by to diky integrovanemu HW mohlo byt dobre.
Podle me cesta k dobremu FOV a dostatecnemu rozliseni ve stavajicich posminkach neni ve zvysovani rozliseni, stejne by to dnesni hardware nevykreslil. Kdyby se pouzil tracking oci a opticky clen podobny opticke stabilizaci ktery byl pohyblivy, dalo by se tak vyuzit relativne nizkeho rozliseni stavajicich displayu. Pro periferni pohled kvuli FOV staci podstatne nizsi rozliseni nez pro stred pohledu.
Nacrtl jsem obrazek (mozna by bylo potreba vic pohyblivych opt. clenu nez jsou v obrazku, ale teoreticky by to mohlo fungovat)...
https://imgup.cz/image/LT27
utáhnout vyšší rozlišení není zas takový problém problém je hlavně zoom kvůli velikost pixelů a rušivá tmelící mřížka oddělující jednotlivé pixely (teď nevím jak se tomu nadává :) snad si někdo vzpomene )
btw nebylo by lepší/přirozenější díky většímu FOV prostě oblast kterou vidíme periferně renderovat v nižší kvalitě v kombinaci se sledováním oka .. ) přeci jen mechanická část = vyšší šance na poruchu a hluk + složitější a masivnější konstukce (dražší i těžší energeticky náročnější):)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.