HP spouští vylepšené programy a služby pro své obchodní partnery
Společnost HP představila na celosvětové konferenci HP Global Partner Conference 2013, jíž jsme dostali tu možnost osobně navštívit, nové programy a obchodní modely, které ještě více usnadní spolupráci obchodních partnerů s HP. Zjednodušené partnerské programy, přehlednější systém odměn a další inovativní nástroje umožní partnerům rychlejší zapojení do stávající partnerské infrastruktury a přijetí obchodních modelů HP.
Ve fiskálním roce 2013 investuje společnost HP celosvětově přibližně 1,5 miliardy dolarů (28,5 miliardy korun) do partnerských programů a IT iniciativ, aby odměnila úspěšné obchodní partnery, zvýšila poptávku po produktech a zjednodušila zapojení partnerů. HP bude také nadále zlepšovat program HP PartnerONE a nabídne partnerům inovace z oblasti podnikových technologií, včetně nového testovacího cloudového prostředí.
„Naším cílem je zajistit maximálně konzistentní podmínky, díky nimž budou moci obchodní partneři snáze nakupovat i prodávat produkty HP, rychleji růst a zvyšovat své zisky,“ řekla Meg Whitman, presidentka a výkonná ředitelka společnosti HP. „Vybudovali jsme jeden z nejsilnějších partnerských ekosystémů na světě a budeme nadále pokračovat v masivních investicích, které zajistí upevnění maximální obchodní hodnoty HP i našich partnerů.“
Zjednodušený program HP PartnerOne
Program HP PartnerONE nabízí osvědčené prodejní a marketingové nástroje, které pomohou obchodním partnerům vytvářet nové prodejní strategie, zvýšit poptávku po produktech a službách HP, získat maximum ze stávajících obchodních aktivit – tedy obecně „lépe prodávat“. HP nabízí obchodním partnerům vylepšené podmínky spolupráce díky:
- Zavedení zjednodušeného, konzistentního kompenzačního modelu, který odstraňuje nutnost pracovat s přeplatky či přeúčtovávat slevy a rabaty, takže partneři mohou lépe předvídat příjmy z prodeje a získat jasnější přehled o výši slev. Čerpat odměnu lze již po prvním realizovaném prodeji a možnosti výdělku jsou prakticky neomezené.
- Většímu množství slev pro vysoce specializovaná řešení, která poskytují více příležitostí ke zvyšování ziskovosti.
- Prodloužení doby, během níž musí partneři vyčerpat přidělené marketingového fondy pro rozvoj (marketing development funds, MDF) ze tří na šest měsíců. Partneři tak získají větší flexibilitu pro realizaci marketingových aktivit a mohou déle pracovat s hotovostí.
- Racionalizaci a zjednodušení obchodních a technických certifikací partnerů v rámci vzdělávací platformy HP ExpertOne.
- Snazšímu získání prodejních i technických dovedností pro zajištění kvalifikovaných služeb a podpory zákazníkům HP.
Součástí obchodních investic HP ve fiskálním roce 2013 bude rovněž významná částka, vyhrazená na podporu zavedení nové HP Unison platformy. Tato konzistentní IT platforma s celosvětovou dostupností zvýší rychlost, zabezpečení, plánování, specializaci i rozsah komunikace a vylepší plánování obchodní spolupráce mezi HP a channel partnery.
HP Autonomy a HP Vertica se stávají součástí programu HP PartnerOne
HP nabízí komplexní portfolio řešení z oblasti optimalizace informací, jehož prostřednictvím mohou organizace dosáhnout maximální vytěžitelnosti informací díky zachycení a analýze 100 % jejich informací a dat v reálném čase. Pro další podporu a zjednodušení tržní strategie řešení z oblasti optimalizace informací v rámci partnerského kanálu, společnost HP:
- Spouští nový komplexní partnerský program HP Autonomy, který rozšiřuje a navazuje na program HP PartnerONE, aby usnadnila svým partnerům obchodování i dodávky produktů a služeb divize HP Autonomy.
- Zpřístupňuje platformu HP Vertica Analytics Platform prostřednictvím programu PartnerONE HP, takže HP partneři mohou více využít obchodní potenciál vysoce účinných analýz velkých objemů dat (Big Data) v reálném čase.
Veškeré součásti partnerského programu HP Autonomy přejdou do globálního partnerského programu HP PartnerONE v několika fázích v průběhu roku 2013.
HP poskytuje partnerům příležitosti k inovacím a zvýšení příjmů z cloudu
Cloud computing umožňuje partnerům vstoupit na nové trhy, rozšiřovat zákaznickou základnu a těžit z vysokých potenciálních marží. Pro zvýšení ziskovosti partnerů a snazší poskytování řešení z oblasti konvergovaného cloudu, který nabízejí vysoký potenciál a rychlé zavádění inovací, rozšiřuje HP své partnerské programy o širší podporu cloudových řešení. Prodejci, poskytovatelé služeb i nezávislí dodavatelé softwaru (independent software vendors, ISV) tak nyní mají více příležitostí pro obchodní využití potenciálu cloudových technologií.
Nový program HP CloudSystem Ready Program umožňuje členům programu HP AllianceOne Partner Program velmi rychle přenést aplikace vyvinuté pro klientské servery nebo internetová prostředí do cloudu. HP CloudSystem Ready Program rovněž umožňuje nezávislým dodavatelům softwaru snadné testování aplikací prostřednictvím platformy HP CloudSystem a přístup k testovacímu a vývojovému prostředí, školením, certifikacím, propagačním zdrojům či technické podpoře společnosti HP.
Také divize HP Financial Services, která se zabývá leasingovými produkty a správou aktiv během celého životního cyklu služeb HP, nyní rozšířila programu HP CloudSystem financing i pro obchodní partnery a jejich zákazníky, přesunující svou IT infrastrukturu do cloudu. Tento program umožňuje zákazníkům budovat a rozšiřovat cloudová prostředí bez velkých počátečních kapitálových investic, které jsou jinak běžně spojeny s nákupy nových moderních technologií a služeb.
Rozšíření nabídky programů divize Printing and Personal Systems
Pro zvýšení potenciálních výnosů svých partnerů v oblasti tiskových řešení a osobní výpočetní techniky (divize Printing and Personal Systems, PPS) uvádí HP program PPS Service Specialization. Jeho prostřednictvím mohou obchodní partneři rozšířit nabídku produktů HP PPS o inovativní služby HP, které pokrývají celý životní cyklus těchto produktů. Partneři se specializací PPS Service Specialization budou moci pracovat se špičkovými nástroji a službami HP, a využít je pro osobní potřebu nebo je poskytnout zákazníkům a zvýšit jejich pozitivních uživatelských zkušeností.
Poslední představenou novinkou je program HP Verified Online Supplies Reseller Program. Díky tomuto online nástroji mohou zákazníci snadno a rychle vyhledat autorizované HP partnery certifikované pro prodej originálního spotřebního materiálu HP, a získat jistotu nákupu z legitimního zdroje. Členové tohoto programu pak mají výbornou možnost, jak nabízet své služby zákazníkům prostřednictvím dalšího kanálu a těžit z marketingové komunikace a podpory HP.
Konference nabídla nespočet dalších informací, které vám kvůli jejich rozsahu přineseme v samostatném článku již začátkem příštího týdne. Tušili jste například, že HP má pro své klienty a partnery v provozu nezávislou sociální síť, s názvem Connect? K čemu slouží, jaké výhody nabízí a kdo za ní stojí, to vše si v článku čekneme.
Exklusivně se nám také naskytla příležitost získat rozhovor se senior vice presidentem a generálním manažerem pro konvergovaný cloud společnosti HP, kterým je Saar Gillai. Saar se rozmluvil o dění kolem konvergovaného cloudu, jež je jedním z hlavních taháků Hewlett-Packard.
Tisková zpráva HP, foto by Deep in IT