Huawei a Leica oznamují partnerství
Huawei Consumer Business Group a Leica Camera AG, to je nejnovější partnerství tradičně fotografické společnosti s v kontextu doby relativně novou počítačovou firmou. Tak jako vídáme logo LEICA na objektivech a fotoaparátech Panasonic, budeme jej možná už brzy vídat i na smartphonech Huawei.
Aktuálně je čínský Huawei třetí největším výrobcem smartphonů, přičemž loni poprvé prolomil hranici 100 miliónů prodaných kusů. Německou Leicu asi netřeba představovat, podepsala se na historii fotografické techniky zlatým písmem, mimo jiné tím, že definovala kinofilm jako fotografický materiál a dodnes používaný výchozí formát 36×24mm pro porovnávání systémů. A také vyrábí fakt vynikající objektivy.
Pro Huawei je to spolupráce výhodná, zaprvé tím získává silný marketingový prvek a za druhé jakákoli pomoc od Leicy může jedině prospět - rovnou ale druhým dechem dodejme, že to předpokládá, že spolupráce není jen o tom, že objektivy na smarpthonech Huawei budou mít natištěn nápis Leica, ale Leica sama nepomůže s jejích vývojem či výrobou. Je samozřejmě nad slunce jasné, že ať již bude v nadcházejících letech Huawei u svých smartphonů používat ty či ony objektivy, nebude to mít nic společného s optickými konstrukcemi, které Leica používá u svých ff či sf objektivů.
Na druhou stranu ale musím v tomto kontextu připomenout, že ta dlouhodobá spolupráce se logicky týká jak přicházející 4k generace fotosmartphonů (tedy takových, které zachytávají alespoň 8,3 Mpix), tak i budoucích 8k produktů, které už potřebují alespoň 33,0Mpix čip, s ohledem na odlišný poměr stran 16:9 videa a 4:3/3:2 fotek ale půjde spíše o nejméně 45Mpix čipy a s ohledem na rozměry smartphonových snímačů (od 1/2,3" přes 1/3" níže) bude nutné, aby optika měla daleko vyšší kvalitu než současná low-end řešení, u kterých se počítá buď s 1080p videem, či jen 720p.