Ale to je krásnej přelkep, ten se fakt povedl. "Nvidia oficiálně vydáví jako 8GB tak 16GB verzi" - já to věděl, že ty karty jsou výblitek!
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Ale to je krásnej přelkep,
Pety https://diit.cz/profil/petyy
16. 4. 2025 - 10:04https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseAle to je krásnej přelkep, ten se fakt povedl. "Nvidia oficiálně vydáví jako 8GB tak 16GB verzi" - já to věděl, že ty karty jsou výblitek!https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500479
+
>> nVidia zakázala
Zakázala?
Pouze označila takový nápad ze velmi nerozumný.
Dopady jsou stejné, ale není to trestné.
+1
-21
-1
Je komentář přínosný?
>> nVidia zakázala
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
16. 4. 2025 - 10:14https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse>> nVidia zakázala
Zakázala?
Pouze označila takový nápad ze velmi nerozumný.
Dopady jsou stejné, ale není to trestné.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500481
+
Doporučení jež nelze bez dopadů ignorovat je ve své podstatě de facto zákazem. Je to stejné jako by Vás na silnici pokutovali za překročení značkou doporučené rychlosti.
+1
+19
-1
Je komentář přínosný?
Doporučení jež nelze bez
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
16. 4. 2025 - 10:24https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseDoporučení jež nelze bez dopadů ignorovat je ve své podstatě de facto zákazem. Je to stejné jako by Vás na silnici pokutovali za překročení značkou doporučené rychlosti.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500483
+
16. 4. 2025 - 13:53https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseto má být vtip?https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500517
+
S autorem článku nesouhlasím. Nevím teda, co říká NVidia oficiálně, možná je jeho kritika oprávněná, ale z mého pohledu je RTX 5000 celá řada snad vyjma nejvýkonějšího modelu vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie.
Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává, ale připlatí si poměrně hodně. Ovšem upgradovat z druhé a třetí RTX generace na čtvrtou v rámci stejné modelové řady a navíc si ještě připlatit, prostě žádný smysl nedává a nedá se na to takto dívat.
Ano, je tragické, že NVidia nedokázala připravit materiál na vhodný upgrade alespoň ob-řadu generací, ale tak to prostě je. Z RTX 2000 upgradujte, jinak nemá smysl. :-/
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
S autorem článku nesouhlasím.
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
16. 4. 2025 - 10:37https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseS autorem článku nesouhlasím. Nevím teda, co říká NVidia oficiálně, možná je jeho kritika oprávněná, ale z mého pohledu je RTX 5000 celá řada snad vyjma nejvýkonějšího modelu vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie.
Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává, ale připlatí si poměrně hodně. Ovšem upgradovat z druhé a třetí RTX generace na čtvrtou v rámci stejné modelové řady a navíc si ještě připlatit, prostě žádný smysl nedává a nedá se na to takto dívat.
Ano, je tragické, že NVidia nedokázala připravit materiál na vhodný upgrade alespoň ob-řadu generací, ale tak to prostě je. Z RTX 2000 upgradujte, jinak nemá smysl. :-/https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500487
+
„vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie“
Ve druhém pololetí 2022 bylo možné sehnat GeForce RTX 2080 Ti 11GB(!) za cenu pod $500. To nejlepší, co od Nvidie bude možné za tuto cenu pořídit nyní, je GeForce RTX 5060 Ti 8GB. Takže za stejnou cenu dostanu zhruba stejný výkon a ještě si pohorším na kapacitě paměti, která v případě GeForce RTX 2080 Ti byla 11GB. Co takovou náhradou zákazník získá, krom toho, že hry, na které 11 GB stačilo, mohou být na 8 GB problém?
„vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie“
Ve druhém pololetí 2022 bylo možné sehnat GeForce RTX 2080 Ti 11GB(!) za cenu pod $500. To nejlepší, co od Nvidie bude možné za tuto cenu pořídit nyní, je GeForce RTX 5060 Ti 8GB. Takže za stejnou cenu dostanu zhruba stejný výkon a ještě si pohorším na kapacitě paměti, která v případě GeForce RTX 2080 Ti byla 11GB. Co takovou náhradou zákazník získá, krom toho, že hry, na které 11 GB stačilo, mohou být na 8 GB problém?
Ano, souhlas.
Na druhou stranu typicky si ten člověk tehdy koupil RTX 2060 a 2070, respektive se hodně prodávaly i GTX 1660 a ty potřebujou už docela nutně něčím nahradit. Když pomineme nabídku AMD, tak to bude pravděpodobně ta RTX 5060 nebo Ti.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Ano, souhlas.
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
16. 4. 2025 - 12:40https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseAno, souhlas.
Na druhou stranu typicky si ten člověk tehdy koupil RTX 2060 a 2070, respektive se hodně prodávaly i GTX 1660 a ty potřebujou už docela nutně něčím nahradit. Když pomineme nabídku AMD, tak to bude pravděpodobně ta RTX 5060 nebo Ti.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500509
+
To nic nemění na faktu, že uživatel mohl tu 2060 nebo 1660 nahradit za podobnou cenu už před lety s RTX 2080 Ti a ještě tím získal vyšší kapacitu paměti. Co tedy uživateli dnešní možnost upgradu přináší navíc oproti možnosti upgradu ve druhém pololetí 2022?
To nic nemění na faktu, že uživatel mohl tu 2060 nebo 1660 nahradit za podobnou cenu už před lety s RTX 2080 Ti a ještě tím získal vyšší kapacitu paměti. Co tedy uživateli dnešní možnost upgradu přináší navíc oproti možnosti upgradu ve druhém pololetí 2022?
Tam je spíš otázka co by vedlo majitele některé z těch 60' tou dobou upgradovat, zvláště za 500$ a ještě stejné generace jakou už má, takže nebudou žádné nové fíčury...
U majitele 2060 bych čekal že počítal s tím, že kartu vymění za ~5 let opět za nějakou 60' opět kolem 300-350$ která bude mít spoustu VRAM, jako viděl u 3060. Možná ho mohlo varovat že 3060Ti-80 té paměti zase tolik navíc nenabízí, ale ještě nevěděl že ta 4060 na kterou čekal bude mít jen 8G a tolik výkonu navíc taky nepřinese. Když pak viděl že pokud si bude chtít polepšit tak má volbu za 500$+ tak se asi opotil a doufal že u 5060 to bude lepší.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tam je spíš otázka co by
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
16. 4. 2025 - 17:48https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTam je spíš otázka co by vedlo majitele některé z těch 60' tou dobou upgradovat, zvláště za 500$ a ještě stejné generace jakou už má, takže nebudou žádné nové fíčury...
U majitele 2060 bych čekal že počítal s tím, že kartu vymění za ~5 let opět za nějakou 60' opět kolem 300-350$ která bude mít spoustu VRAM, jako viděl u 3060. Možná ho mohlo varovat že 3060Ti-80 té paměti zase tolik navíc nenabízí, ale ještě nevěděl že ta 4060 na kterou čekal bude mít jen 8G a tolik výkonu navíc taky nepřinese. Když pak viděl že pokud si bude chtít polepšit tak má volbu za 500$+ tak se asi opotil a doufal že u 5060 to bude lepší.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500532
+
16. 4. 2025 - 22:21https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseDěkuji za zastoupení, lépe bych to neřekl.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500545
+
Jako úvahu to chápu, ale v reálu je to pěkná kravina. Pokud si někdo chce polepšit v grafickém výkonu tak to zpravidla musí udělat cca po 2 letech, protože když to chce udělat později tak se mu vyskytnou jiné bottlenecky, které mu ten výkon nezvednou. Třeba ta 2060 jela na pcie 3x16, takže deska bude velmi pravděpodobně koncipována na toto a když vymění grafiku za řekněme 5060 tak nebude stačit propustnost rozhraní aby kartu nakrmil a to ani nemluvím o omezeních výkonu ze strany procesoru a pamětí. Zkrátka po takové době nemá smysl nic jiného než to "zahodit" a koupit nový komp.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jako úvahu to chápu, ale v
krakora https://diit.cz/profil/krakora
17. 4. 2025 - 11:00https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseJako úvahu to chápu, ale v reálu je to pěkná kravina. Pokud si někdo chce polepšit v grafickém výkonu tak to zpravidla musí udělat cca po 2 letech, protože když to chce udělat později tak se mu vyskytnou jiné bottlenecky, které mu ten výkon nezvednou. Třeba ta 2060 jela na pcie 3x16, takže deska bude velmi pravděpodobně koncipována na toto a když vymění grafiku za řekněme 5060 tak nebude stačit propustnost rozhraní aby kartu nakrmil a to ani nemluvím o omezeních výkonu ze strany procesoru a pamětí. Zkrátka po takové době nemá smysl nic jiného než to "zahodit" a koupit nový komp.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500599
+
Inovuje na Zen 3 a koupi RTX 5060 Ti se 16 jak PCI-Express linkama tak GiB VRAM.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Inovuje na Zen 3 a koupi RTX
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
17. 4. 2025 - 11:17https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseInovuje na Zen 3 a koupi RTX 5060 Ti se 16 jak PCI-Express linkama tak GiB VRAM.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500611
+
17. 4. 2025 - 15:33https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseS tou priepustnosťou PCIe by som to tak strašne nevidel, viď. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5090-pci-express-scaling/28.htmlhttps://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500653
+
Tak to je problém hlavně u karet s nedostatkem VRAM i linek. Takže u 8G verze na PCIE 3 ty výsledky můžou být ještě horší (i než ty co nechtěli ukázat) a nepříjemně to dropovat v náročnějších hrách....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak to je problém hlavně u
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
17. 4. 2025 - 16:20https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTak to je problém hlavně u karet s nedostatkem VRAM i linek. Takže u 8G verze na PCIE 3 ty výsledky můžou být ještě horší (i než ty co nechtěli ukázat) a nepříjemně to dropovat v náročnějších hrách....https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500664
+
Tak jestli tam měl nějakou 9600, nebo 2600, tak to už zralé na výměnu bude taky. Pokud to neřeší tak že co 2,5 roku vymění půl kompu (nebude to taková darda najednou) takže v roce 22 tam mohl pořídit nějakou 5600 nebo 12600 a mít aspoň PCIE 4, což by u 16G verze bylo spíš v rámci chyby měření.
Hlavní myšlenka ale byla, že většinou bude koukat spíš po stejné řadě/cenové hladině...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak jestli tam měl nějakou
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
17. 4. 2025 - 16:41https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTak jestli tam měl nějakou 9600, nebo 2600, tak to už zralé na výměnu bude taky. Pokud to neřeší tak že co 2,5 roku vymění půl kompu (nebude to taková darda najednou) takže v roce 22 tam mohl pořídit nějakou 5600 nebo 12600 a mít aspoň PCIE 4, což by u 16G verze bylo spíš v rámci chyby měření.
Hlavní myšlenka ale byla, že většinou bude koukat spíš po stejné řadě/cenové hladině...https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500667
+
sorry, ale to sou kecy.. jako kdybych pod clanek o valce na Ukrajine napsal, ze s autorem co kritizuje Putina nesouhlasim, protoze ''tak to proste je'' a neda se s tim nic delat, takze neni co kritizovat.. to je fakt logika lvl genius..
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
'' ale tak to prostě je. ''
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
16. 4. 2025 - 11:39https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse'' ale tak to prostě je. ''
sorry, ale to sou kecy.. jako kdybych pod clanek o valce na Ukrajine napsal, ze s autorem co kritizuje Putina nesouhlasim, protoze ''tak to proste je'' a neda se s tim nic delat, takze neni co kritizovat.. to je fakt logika lvl genius..https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500500
+
Ty si ako politik, keď sa snažíš obhájiť neobhájiteľné. Ešte aj Nvidia sa za to evidentne hanbí tak to radšej ani na recenzie neposlala.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Ty si ako politik, keď sa
Jumper https://diit.cz/profil/wknrbtuyfj
16. 4. 2025 - 12:36https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTy si ako politik, keď sa snažíš obhájiť neobhájiteľné. Ešte aj Nvidia sa za to evidentne hanbí tak to radšej ani na recenzie neposlala.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500508
+
Tenhle komentář je nevídanou ukázkou myšlenkové jógy.
Vhodnou náhradou RTX2000 byla už řada RTX3000, protože Turing přinesl strašně malý nárůst v rasterizaci. Kdo zůstal s RTX20 do dnes, je v háji (ve smyslu, že svou kartu prodá už za úplný prd a za RTX50 zaplatí nesmysl)
"Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává" - ne, nedává. Z RTX3000 by dávalo smysl přejít na RTX5000, kdyby nestála nesmysl.
Když vezmu jako modelový příklad přechod například z RTX3080 (v době vydání výborná karta) na RTX5080 (meh karta), tak RTX3080 v době vydání stála cca 20-25k, zatímco 5080 stojí 30-50k a rozhodně nenabízí tolik muziky, jako tehdy nabízela 3080, ještě navíc za menší peníze.
Z RTX4000 se přechod vůbec nevyplatí.
Nevím jak myslíš ten přechod o model výš, to je už je úplný vyhazování peněz.
Nejlépe udělali ti, kteří si v black friday 24 pořídili 4070Ti Super a 4080(S), popřípadě využili Huangových keců, které přinutili některé majitele 4090 prodat výrazně pod cenou, protože ti nic řešit nemusí.
Situace na bazaru je teď taková, že RTX4000 stojí nesmysl, RTX5000 je dražší, než v obchodě, protože tam už ceny klesají.
Největší smysl dává pořídit RX9070XT, nebo dál vyčkávat na další generaci (Radeonu).
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Tenhle komentář je nevídanou
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
16. 4. 2025 - 17:02https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTenhle komentář je nevídanou ukázkou myšlenkové jógy.
Vhodnou náhradou RTX2000 byla už řada RTX3000, protože Turing přinesl strašně malý nárůst v rasterizaci. Kdo zůstal s RTX20 do dnes, je v háji (ve smyslu, že svou kartu prodá už za úplný prd a za RTX50 zaplatí nesmysl)
"Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává" - ne, nedává. Z RTX3000 by dávalo smysl přejít na RTX5000, kdyby nestála nesmysl.
Když vezmu jako modelový příklad přechod například z RTX3080 (v době vydání výborná karta) na RTX5080 (meh karta), tak RTX3080 v době vydání stála cca 20-25k, zatímco 5080 stojí 30-50k a rozhodně nenabízí tolik muziky, jako tehdy nabízela 3080, ještě navíc za menší peníze.
Z RTX4000 se přechod vůbec nevyplatí.
Nevím jak myslíš ten přechod o model výš, to je už je úplný vyhazování peněz.
Nejlépe udělali ti, kteří si v black friday 24 pořídili 4070Ti Super a 4080(S), popřípadě využili Huangových keců, které přinutili některé majitele 4090 prodat výrazně pod cenou, protože ti nic řešit nemusí.
Situace na bazaru je teď taková, že RTX4000 stojí nesmysl, RTX5000 je dražší, než v obchodě, protože tam už ceny klesají.
Největší smysl dává pořídit RX9070XT, nebo dál vyčkávat na další generaci (Radeonu).https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500530
+
Turing přinesl naopak raketový růst výkonu, jen to jeho majitel v době uvedení nevěděl…
Magická zkratka DLSS…
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Turing přinesl naopak
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 4. 2025 - 20:16https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTuring přinesl naopak raketový růst výkonu, jen to jeho majitel v době uvedení nevěděl…
Magická zkratka DLSS… https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500543
+
Tak samozřejmě se okamžitě objeví recenze 5060ti 8 vs 16GB a bude navařeno.
8GB varianta je vydána prostě aby se snížila "cena od"..
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tak samozřejmě se okamžitě
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 4. 2025 - 11:13https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTak samozřejmě se okamžitě objeví recenze 5060ti 8 vs 16GB a bude navařeno.
8GB varianta je vydána prostě aby se snížila "cena od"..
https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500493
+
16. 4. 2025 - 11:48https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseHUB=HWU Už si asi smlsnul.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500501
+
16. 4. 2025 - 13:13https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseuz se pridal i Linus..
I Can’t Review GPUs that Don’t Exist... RTX 5060 and 5060 Ti
https://www.youtube.com/watch?v=Bu8I8fNK9pEhttps://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500515
+
Tohle umele kripleni modelu, umele navysovani jejich cen a tavici se 16-pin dokazuji ze vedeni nvidie z tech prilisnych prachu jiz neskutecne jebe, jeste ze tu mame rx 9070 jinak by sme dopadli jako se ctyrjadrem v podani monopolu intelu... Velka skoda ze nebyla uvedena i vetsi Navi 49 v roli rx 9080 xt, to by i ta RTX 5060 jinak vypadala.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tohle umele kripleni modelu,
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
16. 4. 2025 - 12:47https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTohle umele kripleni modelu, umele navysovani jejich cen a tavici se 16-pin dokazuji ze vedeni nvidie z tech prilisnych prachu jiz neskutecne jebe, jeste ze tu mame rx 9070 jinak by sme dopadli jako se ctyrjadrem v podani monopolu intelu... Velka skoda ze nebyla uvedena i vetsi Navi 49 v roli rx 9080 xt, to by i ta RTX 5060 jinak vypadala.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500512
+
A proč si myslíš, že ta 9080 nebyla uvedena? Jaký to má důvod?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
A proč si myslíš, že ta 9080
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
16. 4. 2025 - 12:59https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseA proč si myslíš, že ta 9080 nebyla uvedena? Jaký to má důvod?https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500513
+
Mejdan skončil, nové procesy přináší vyšší nárůst ceny než benefity, které přináší, cena vývoje taky jde prudce nahoru. Takže zbývá buď zvýšit cenu, zkriplit, nebo snížit marže.
V highendu ti ta vyšší cena projde, v nižší třídě už ne... Zkriplenej čip do 4060 stál vyrobit skoro o polovinu víc než ten do 3060. U 4060Ti byl dražší o čtvrtinu proti tomu co dávali do 3070/60Ti. Samsung jim ampere vyráběl za ceny skoro stejné jako TSMC 12nm turingy.
Tady se asi chytli hodně za nos, když je 16G verze za 11,5k... To mi přijde pěkná cena
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Mejdan skončil, nové procesy
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
16. 4. 2025 - 19:51https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseMejdan skončil, nové procesy přináší vyšší nárůst ceny než benefity, které přináší, cena vývoje taky jde prudce nahoru. Takže zbývá buď zvýšit cenu, zkriplit, nebo snížit marže.
V highendu ti ta vyšší cena projde, v nižší třídě už ne... Zkriplenej čip do 4060 stál vyrobit skoro o polovinu víc než ten do 3060. U 4060Ti byl dražší o čtvrtinu proti tomu co dávali do 3070/60Ti. Samsung jim ampere vyráběl za ceny skoro stejné jako TSMC 12nm turingy.
Tady se asi chytli hodně za nos, když je 16G verze za 11,5k... To mi přijde pěkná cena
https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500539
+
Starého nenažraného psa novým kouskům nenaučíš. Vzpomeňme na 3GB a 6GB GTX 1060 :)
Takový damage control jsem snad od nvidie ještě neviděl. Zajímalo by mě jestli bude vetší řev u markeťáků nebo na technickém vývoji.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Starého nenažraného psa novým
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
16. 4. 2025 - 13:27https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseStarého nenažraného psa novým kouskům nenaučíš. Vzpomeňme na 3GB a 6GB GTX 1060 :)
Takový damage control jsem snad od nvidie ještě neviděl. Zajímalo by mě jestli bude vetší řev u markeťáků nebo na technickém vývoji.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500516
+
Řvát budou gejmři na fórech a bude jim to k ničemu, protože AI/HPC FTW, navíc si to stejně rád koupíš, aby jsi nahradil starou kartu. Ve výsledku budou akcionáři happy.
Řvát budou gejmři na fórech a bude jim to k ničemu, protože AI/HPC FTW, navíc si to stejně rád koupíš, aby jsi nahradil starou kartu. Ve výsledku budou akcionáři happy.
Nebo počkám jako Redmax na nový gamechanger od Intelu a ještě za méně peněz. Profit!
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Nebo počkám jako Redmax na
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
16. 4. 2025 - 16:51https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseNebo počkám jako Redmax na nový gamechanger od Intelu a ještě za méně peněz. Profit!https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500527
+
Tak pokud nebudeš vyžadovat nějakou lepší edici, tak 16G za 11,5 to v dnešní době není zase tak špatná nabídka, pokud ty ceny vydrží...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak pokud nebudeš vyžadovat
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
16. 4. 2025 - 18:45https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseTak pokud nebudeš vyžadovat nějakou lepší edici, tak 16G za 11,5 to v dnešní době není zase tak špatná nabídka, pokud ty ceny vydrží...https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500537
+
Z hlediska spotřeby jediná snesitelná karta - RTX 5060. Snad přijdou další.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Z hlediska spotřeby jediná
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
16. 4. 2025 - 20:25https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseZ hlediska spotřeby jediná snesitelná karta - RTX 5060. Snad přijdou další.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500544
+
Jediná přijatelná je RX 9070. Vzhledem k výkonu. Při fixaci FPS na 90-120 je výkon/watt až neuvěřitelný.
Člověk nepotřebuje ani undervolting, jen zníží TDP.
Osobně bych zafixoval i frekvenci ať není čip lokálně přetěžován (co dělají moderní boosty i po undervoltu).
Bohužel jsem měl hodně výdajů, jinak by už byla doma.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jediná přijatelná je RX 9070.
Blank https://diit.cz/profil/adam-marcinek
17. 4. 2025 - 05:48https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuseJediná přijatelná je RX 9070. Vzhledem k výkonu. Při fixaci FPS na 90-120 je výkon/watt až neuvěřitelný.
Člověk nepotřebuje ani undervolting, jen zníží TDP.
Osobně bych zafixoval i frekvenci ať není čip lokálně přetěžován (co dělají moderní boosty i po undervoltu).
Bohužel jsem měl hodně výdajů, jinak by už byla doma. https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500551
+
jj, sám jsem takovou skvělou efektivitu a výkon nečekal... nakoupil jsem v podstatě impulsivně a byl to asi kauf dekády.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj, sám jsem takovou skvělou
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
17. 4. 2025 - 09:54https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskusejj, sám jsem takovou skvělou efektivitu a výkon nečekal... nakoupil jsem v podstatě impulsivně a byl to asi kauf dekády.https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500581
+
Ale to je krásnej přelkep, ten se fakt povedl. "Nvidia oficiálně vydáví jako 8GB tak 16GB verzi" - já to věděl, že ty karty jsou výblitek!
>> nVidia zakázala
Zakázala?
Pouze označila takový nápad ze velmi nerozumný.
Dopady jsou stejné, ale není to trestné.
Doporučení jež nelze bez dopadů ignorovat je ve své podstatě de facto zákazem. Je to stejné jako by Vás na silnici pokutovali za překročení značkou doporučené rychlosti.
to má být vtip?
George Orwell: 1984
Doublethink
newspeak
nvspeak?
S autorem článku nesouhlasím. Nevím teda, co říká NVidia oficiálně, možná je jeho kritika oprávněná, ale z mého pohledu je RTX 5000 celá řada snad vyjma nejvýkonějšího modelu vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie.
Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává, ale připlatí si poměrně hodně. Ovšem upgradovat z druhé a třetí RTX generace na čtvrtou v rámci stejné modelové řady a navíc si ještě připlatit, prostě žádný smysl nedává a nedá se na to takto dívat.
Ano, je tragické, že NVidia nedokázala připravit materiál na vhodný upgrade alespoň ob-řadu generací, ale tak to prostě je. Z RTX 2000 upgradujte, jinak nemá smysl. :-/
„vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie“
Ve druhém pololetí 2022 bylo možné sehnat GeForce RTX 2080 Ti 11GB(!) za cenu pod $500. To nejlepší, co od Nvidie bude možné za tuto cenu pořídit nyní, je GeForce RTX 5060 Ti 8GB. Takže za stejnou cenu dostanu zhruba stejný výkon a ještě si pohorším na kapacitě paměti, která v případě GeForce RTX 2080 Ti byla 11GB. Co takovou náhradou zákazník získá, krom toho, že hry, na které 11 GB stačilo, mohou být na 8 GB problém?
„vhodnou náhradou RTX 2000 nebo-li první RTX generace grafik NVidie“
Ve druhém pololetí 2022 bylo možné sehnat GeForce RTX 2080 Ti 11GB(!) za cenu pod $500. To nejlepší, co od Nvidie bude možné za tuto cenu pořídit nyní, je GeForce RTX 5060 Ti 8GB. Takže za stejnou cenu dostanu zhruba stejný výkon a ještě si pohorším na kapacitě paměti, která v případě GeForce RTX 2080 Ti byla 11GB. Co takovou náhradou zákazník získá, krom toho, že hry, na které 11 GB stačilo, mohou být na 8 GB problém?
https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500491 +Ano, souhlas.
Na druhou stranu typicky si ten člověk tehdy koupil RTX 2060 a 2070, respektive se hodně prodávaly i GTX 1660 a ty potřebujou už docela nutně něčím nahradit. Když pomineme nabídku AMD, tak to bude pravděpodobně ta RTX 5060 nebo Ti.
To nic nemění na faktu, že uživatel mohl tu 2060 nebo 1660 nahradit za podobnou cenu už před lety s RTX 2080 Ti a ještě tím získal vyšší kapacitu paměti. Co tedy uživateli dnešní možnost upgradu přináší navíc oproti možnosti upgradu ve druhém pololetí 2022?
To nic nemění na faktu, že uživatel mohl tu 2060 nebo 1660 nahradit za podobnou cenu už před lety s RTX 2080 Ti a ještě tím získal vyšší kapacitu paměti. Co tedy uživateli dnešní možnost upgradu přináší navíc oproti možnosti upgradu ve druhém pololetí 2022?
https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500514 +Tam je spíš otázka co by vedlo majitele některé z těch 60' tou dobou upgradovat, zvláště za 500$ a ještě stejné generace jakou už má, takže nebudou žádné nové fíčury...
U majitele 2060 bych čekal že počítal s tím, že kartu vymění za ~5 let opět za nějakou 60' opět kolem 300-350$ která bude mít spoustu VRAM, jako viděl u 3060. Možná ho mohlo varovat že 3060Ti-80 té paměti zase tolik navíc nenabízí, ale ještě nevěděl že ta 4060 na kterou čekal bude mít jen 8G a tolik výkonu navíc taky nepřinese. Když pak viděl že pokud si bude chtít polepšit tak má volbu za 500$+ tak se asi opotil a doufal že u 5060 to bude lepší.
Děkuji za zastoupení, lépe bych to neřekl.
Jako úvahu to chápu, ale v reálu je to pěkná kravina. Pokud si někdo chce polepšit v grafickém výkonu tak to zpravidla musí udělat cca po 2 letech, protože když to chce udělat později tak se mu vyskytnou jiné bottlenecky, které mu ten výkon nezvednou. Třeba ta 2060 jela na pcie 3x16, takže deska bude velmi pravděpodobně koncipována na toto a když vymění grafiku za řekněme 5060 tak nebude stačit propustnost rozhraní aby kartu nakrmil a to ani nemluvím o omezeních výkonu ze strany procesoru a pamětí. Zkrátka po takové době nemá smysl nic jiného než to "zahodit" a koupit nový komp.
Inovuje na Zen 3 a koupi RTX 5060 Ti se 16 jak PCI-Express linkama tak GiB VRAM.
S tou priepustnosťou PCIe by som to tak strašne nevidel, viď. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5090-pci-express-s...
Tak to je problém hlavně u karet s nedostatkem VRAM i linek. Takže u 8G verze na PCIE 3 ty výsledky můžou být ještě horší (i než ty co nechtěli ukázat) a nepříjemně to dropovat v náročnějších hrách....
Tak jestli tam měl nějakou 9600, nebo 2600, tak to už zralé na výměnu bude taky. Pokud to neřeší tak že co 2,5 roku vymění půl kompu (nebude to taková darda najednou) takže v roce 22 tam mohl pořídit nějakou 5600 nebo 12600 a mít aspoň PCIE 4, což by u 16G verze bylo spíš v rámci chyby měření.
Hlavní myšlenka ale byla, že většinou bude koukat spíš po stejné řadě/cenové hladině...
'' ale tak to prostě je. ''
sorry, ale to sou kecy.. jako kdybych pod clanek o valce na Ukrajine napsal, ze s autorem co kritizuje Putina nesouhlasim, protoze ''tak to proste je'' a neda se s tim nic delat, takze neni co kritizovat.. to je fakt logika lvl genius..
Ty si ako politik, keď sa snažíš obhájiť neobhájiteľné. Ešte aj Nvidia sa za to evidentne hanbí tak to radšej ani na recenzie neposlala.
Tenhle komentář je nevídanou ukázkou myšlenkové jógy.
Vhodnou náhradou RTX2000 byla už řada RTX3000, protože Turing přinesl strašně malý nárůst v rasterizaci. Kdo zůstal s RTX20 do dnes, je v háji (ve smyslu, že svou kartu prodá už za úplný prd a za RTX50 zaplatí nesmysl)
"Kdo má RTX 3000 nebo RTX 4000, může upgradovat o model výš, to smysl dává" - ne, nedává. Z RTX3000 by dávalo smysl přejít na RTX5000, kdyby nestála nesmysl.
Když vezmu jako modelový příklad přechod například z RTX3080 (v době vydání výborná karta) na RTX5080 (meh karta), tak RTX3080 v době vydání stála cca 20-25k, zatímco 5080 stojí 30-50k a rozhodně nenabízí tolik muziky, jako tehdy nabízela 3080, ještě navíc za menší peníze.
Z RTX4000 se přechod vůbec nevyplatí.
Nevím jak myslíš ten přechod o model výš, to je už je úplný vyhazování peněz.
Nejlépe udělali ti, kteří si v black friday 24 pořídili 4070Ti Super a 4080(S), popřípadě využili Huangových keců, které přinutili některé majitele 4090 prodat výrazně pod cenou, protože ti nic řešit nemusí.
Situace na bazaru je teď taková, že RTX4000 stojí nesmysl, RTX5000 je dražší, než v obchodě, protože tam už ceny klesají.
Největší smysl dává pořídit RX9070XT, nebo dál vyčkávat na další generaci (Radeonu).
Turing přinesl naopak raketový růst výkonu, jen to jeho majitel v době uvedení nevěděl…
Magická zkratka DLSS…
Tak samozřejmě se okamžitě objeví recenze 5060ti 8 vs 16GB a bude navařeno.
8GB varianta je vydána prostě aby se snížila "cena od"..
HWU si zmlsne
HUB=HWU Už si asi smlsnul.
uz se pridal i Linus..
I Can’t Review GPUs that Don’t Exist... RTX 5060 and 5060 Ti
https://www.youtube.com/watch?v=Bu8I8fNK9pE
Tohle umele kripleni modelu, umele navysovani jejich cen a tavici se 16-pin dokazuji ze vedeni nvidie z tech prilisnych prachu jiz neskutecne jebe, jeste ze tu mame rx 9070 jinak by sme dopadli jako se ctyrjadrem v podani monopolu intelu... Velka skoda ze nebyla uvedena i vetsi Navi 49 v roli rx 9080 xt, to by i ta RTX 5060 jinak vypadala.
A proč si myslíš, že ta 9080 nebyla uvedena? Jaký to má důvod?
Mejdan skončil, nové procesy přináší vyšší nárůst ceny než benefity, které přináší, cena vývoje taky jde prudce nahoru. Takže zbývá buď zvýšit cenu, zkriplit, nebo snížit marže.
V highendu ti ta vyšší cena projde, v nižší třídě už ne... Zkriplenej čip do 4060 stál vyrobit skoro o polovinu víc než ten do 3060. U 4060Ti byl dražší o čtvrtinu proti tomu co dávali do 3070/60Ti. Samsung jim ampere vyráběl za ceny skoro stejné jako TSMC 12nm turingy.
Tady se asi chytli hodně za nos, když je 16G verze za 11,5k... To mi přijde pěkná cena
Starého nenažraného psa novým kouskům nenaučíš. Vzpomeňme na 3GB a 6GB GTX 1060 :)
Takový damage control jsem snad od nvidie ještě neviděl. Zajímalo by mě jestli bude vetší řev u markeťáků nebo na technickém vývoji.
Řvát budou gejmři na fórech a bude jim to k ničemu, protože AI/HPC FTW, navíc si to stejně rád koupíš, aby jsi nahradil starou kartu. Ve výsledku budou akcionáři happy.
Řvát budou gejmři na fórech a bude jim to k ničemu, protože AI/HPC FTW, navíc si to stejně rád koupíš, aby jsi nahradil starou kartu. Ve výsledku budou akcionáři happy.
https://diit.cz/clanek/hub-nvidia-zakazala-vyrobcum-posilat-na-recenze-8gb-geforce-rtx-5060-ti/diskuse#comment-1500524 +Nebo počkám jako Redmax na nový gamechanger od Intelu a ještě za méně peněz. Profit!
Těžká bída xD
Tak pokud nebudeš vyžadovat nějakou lepší edici, tak 16G za 11,5 to v dnešní době není zase tak špatná nabídka, pokud ty ceny vydrží...
Z hlediska spotřeby jediná snesitelná karta - RTX 5060. Snad přijdou další.
Z hlediska spotřeby?
iGPU
Jediná přijatelná je RX 9070. Vzhledem k výkonu. Při fixaci FPS na 90-120 je výkon/watt až neuvěřitelný.
Člověk nepotřebuje ani undervolting, jen zníží TDP.
Osobně bych zafixoval i frekvenci ať není čip lokálně přetěžován (co dělají moderní boosty i po undervoltu).
Bohužel jsem měl hodně výdajů, jinak by už byla doma.
jj, sám jsem takovou skvělou efektivitu a výkon nečekal... nakoupil jsem v podstatě impulsivně a byl to asi kauf dekády.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.