Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k id Software označil Ryzen za mimořádně atraktivní

tolik k vykrikum ze hraci nemaj kupovat vic jak ctyri jadra.. (:

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. 4C/8T na vysoke frekvenci je dobry kompromis, ale me vydrzelo Core 2 Quad 8 let jen diky tomu, ze Intel drzel desktop na 4 jadrech.

Vykonna CPU dneska neni potreba menit kazdy rok a pul, takze je potreba zauvazovat nad tim jestli bude za 2-4 roky dnesni Core i7 v LGA1151 porad jeste podavat v novych hrach podobny vykon jako dnesni Ryzen s vic jadry na nizsi frekvenci za podobne penize. Podle me je temer jiste, ze bude pomalejsi.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nikdy neřekl, že to nemají kupovat. Jenom se pořád více vyplatí koupit si 4 jádro s vyšším výkonem na jádro než 6 jádro s nižším výkonem na jedno jádro

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to je divny, ja si tu pamatuju posty typu ''vic nez ctyrjadro by na hry kupoval jen idiot'' a podobny perly.. (:

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Klidně si na hry kup 32 jádrový Xeon. Jenom je to prostě neefektivní utrácení peněz. Stejně jako si dneska na hry kupovat 6 jádro místo 4 jádra, když většina her není na více než 4 jádra optimalizovaná a ještě tím ztratíš výkon.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To jsou ale keci... Lehce nataktovanej Ryzen ve hrách podá lehce horší výkon, který nemá normální smrtelník možnost identifikovat - co je Intel a co je AMD.
Takže raději o 5-10% nižší výkon teď a to ještě jen někde, než se za 2 roky tlouct do hlavy, že jsem nekoupil raději Ryzena.
A co víc, ještě s lepší cenou :o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

slovo kec se skloňuje jako hrad, kec bez kecu jako hrad bez hradu, hrady, kecy

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem, moc na to šestijádro do Z170 nevěřím... to by bylo moc štěstí najednou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je vůbec velmi zajímavé téma. Tácy, kecy, puncy s „Y“, ale skici s „I“, přestože podle stejného pravidla (žena / ženy) by mělo být „Y“. Jen proto, že skica je rodu ženského a pokud by se zavedlo pravidlo, podle něhož by se po měkké souhlásce i u ženského rodu psalo „Y“, pak by se tím byl posvěcen i tvar Máňa bez Máňy. Někteří jazykozpytci proto Máňu považují za pomocný vzor, takže pokud lze skloňovat podle Máni, má Máňa přednost. Perlička jsou ještě hospici / hospicy, které se mohou psát v obou podobách (jak podle vzoru stroj, tak hrad).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz jsem kupoval posledni generaci C2Q, tak se na netu hlasalo jak jsou 4 jadra tak maximalne na video encoding a jak je na vsechno ostatni lepsi nataktovat 2 jadro. Byla to samozrejme kravina, protoze 2 jadra zacala pro hry rychle zastaravat s predstavenim Nehalemu. Uplne to same, i kdyz pomaleji, se stane dnesnim 4 jadrum. Staci se podivat co Intel planuje s LGA2066.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je rozdíl ve výkonu na jádro do 15 %, tak kupovat za stejnou cenu méně jádro je nesmysl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Až uvidím hru, která dokáže v nějakém reálném scénáři (ne nesmyslech typu 1080Ti ve fullhd) využít víc než 4 jádra (ale aby to mělo nějaký přínos, ne že jsou jen vytížená a nic z toho) a současně aby běžela použitelně i na dvoujádrech (což musí, přes 40 % uživatelů steamu má jen 2 jádra), tak uvěřím. Doposud žádná taková není... Podle mě tuto hádanku nerozlouskne ani id Software a reálně se to posune až podíl dvoujáder výrazně klesne. To nebude dříve než za 3 roky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Division ? BF3/4/1 ? Metro LL redux ? Ve všech těch hrách mi jede i7 5820k s 1060 6G kolem 80-100 % a díky tomu že mám 6 jádro na 4.5 GHz nedostávám FPS dropy při větší akci. Hlavně v BF4 když jsem ještě hodně hrál MP tak když jsme byly v s týmem v silně bombardované oblasti tak jsem byl jediný komu díky CPU nedropovali výrazně FPS... Je ale jasné že když uděláš hru která ždíme 6 jádro tak se dual core nechytáš to by jsi chtěl trochu moc ne ?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Máš vyzkoušené, že bys měl nejaké dropy? Dívám se na grafy FPS těch her v recenzích a nic takového tam nevidím. Opakuj- to, že je jádro vytížené nic neznamená. Klidně se může točit ve spinlocku bez reálného přínosu.

Ja bych byl všemi deseti pro, aby ve hrách víc jader mělo nejaký přínos. Mám v počítači 16 jader. Ale nedeje se to.

Udělat hru, která se nechytá na dvoujádru- to si dneska nikdo nemůže lajznout. Přišel by o příliš mnoho potenciálních zákazníků.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tomo on ale myslel multiplayer. :)
Ty grafy zde nemohou být z multiplayeru už jen kuli porovnatelnosti / znovuopakovatelnosti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som bol tiež všetkými 10-timi za, škoda ale kôli tomu nekúpim 7700K, to by som musel mať PC len na hry a to nemám. Dá sa volako zistiť či sú jadrá v spinlocku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Udělat hru, která se nechytá na dvoujádru- to si dneska nikdo nemůže lajznout. Přišel by o příliš mnoho potenciálních zákazníků.

A dival jste se na ten Steam ? teda krom statistik uzivatelskeho hardwaru, dival ste se na hry ?

Witcher 3
min CPU: i5 2500 / Phenom X4 940...

Jo a BTW, cirou nahodou jsem Witchera 3 jednou zkousel na novucickem dvoujadru (hodil sem tam docasne svoji grafiku). Opravdu to nedava ani nahodou. Teda presneji ono se to pusti, jede hezky plynule, jen zhruba kazdou minutu se na takovych 5 vterin uplne zasekne.. nula fps :)

jdeme dal...

RoTR: i3-2100, 2C/4T
GTA V: intel 4C / AMD 4C

... to jsou 3 tituly ktere prodali miliony / desitky milionu kopii. Takze vase prohlaseni rozhodne neplati. Rekl bych ze vyrobci AAA / narocnejsich-nez-indie titulu uz davno vzdali podporu cehokoliv co nema alespon 4 /logicke/ jadra. Na dvoujadru si zahrajete max nejake indie, neco lepsiho jen pokud mate opravdu stesti...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak z osobnej skusenosti mozem povedat ze Witcher 3 a RoTR idu na i3-6100T/GTX960 4GB nadherne v pomerne vysokych detailoch. Benchmarky som pri hrani sice nerobil ale ziadne zasekavanie som za asi 100 hodin nepostrehol...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kazda hra jde většinou nastavit tak, aby k dropum fps a stuteringu (krátké zamrznutí obrazu) nedochazelo. Připravuje se tak ale o kvalitu vizuálního zážitku. U vás máte slabší grafiku, takže vyšší nastavení, kde by cpu dosel dech ani nebudou možná. Jinak obcasny stuttering člověk často považuje za "normalni" a da se na to "zvyknout", protozehra jinak bezi na obstojnych fps. U mne to třeba dělalo na 380ce v ProjectCars na jedné trase při kombinaci nastavení počasí. Jinde ne. Docházela bud pamet a nebo byla scéna moc náročna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pomohl hyperthreading, Witcher potřebuje 4 vlákna, i když na 4 plná jádra jede lépe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je spíše neschopnost vývojářů nebo programátorů. Síťový kód je u spousty her špatný a týká se to i čistě MP titulů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

síťový kód je u BF víceméně v pořádku. Ta hra je prostě tak náročná.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Moc to nesleduju, ale WoWko bylo zářným příkladem typicky anti-MT programu. To se s předposledním datapyskem změnilo a vytěžuje všechny vlákna (trvalo to dva roky?).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vytěžuje pouze dvě jádra a to ještě jedno zatěžuje víc, protože jen některé funkce přehodily na druhý thread ale není to více vláknová aplikace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já teda nevím jak vy, ale pokud to spustím, evidentně vyleze load všech jader a tehdejší uživatelé s visherou pindali, což je taky dávno historií

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha a proč moje Pentium Gxxxx na 4GHz to nestíhá a na kartě RX 480 se vypíná v určitých chvílích větrák? Dle grafu vytížení v ovladačích karta běží sotva na 50% a snímky mi spadnou klidně na 30-35fps? Všechno je zapnuté na maximum, včetně vyhlazování a DX 11. Nehrajete tu hru někde na neoficiálních servrech, kde nejsou žádní lidé? Ano jsou místa, kde "nikde nic není" a není potřeba posílat informace grafice. Je také velký rozdíl, v jakém světě se pohybujete. Každým datadiskem vzniká náročnější oblast. Můžete klidně zkusit - přelet nad počáteční lokací a přeletět nad městem Nighthold (nebo jak to je).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protoze WoW je tak napsany, ze kdyz je okolo tebe hodne hracu, tak jde FPS do kopru (pricemz grafika se vylozene flaka) a je uplne jedno, jaky hardware mas resp. alespon trochu pomahaji hodne vysoke takty procesoru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A ještě větší hovadina. Příklad: během MOP jsem provedl upgrade z antonu II X3 na i7-940, obojí mělo společný jmenovatel - HD6870. Při prvním jmenovým mi load GK hnil někde kolem 30% (dle GPU-Z) a karta byla velmi tichá a studená. Po upgradu se zvedl framerate o 25%, zátěž na maximum a teplota s hlukem logicky taky vystřelili. A to se bavíme o MOP, kde to nebylo ještě tak vychytané a dost se to řešilo, jak na více jádrových mašinách vytáhnout lepší framerate (hlavně u NTB).

Samozřejmě jsou gamesy na CPU prakticky nezávislé (Witcher 1, Trine).

Jinak k tomu vašemu blábolu... WoWo má problémy hlavně s částicovými efekty (stačí si zazoomovat nějaké marky, ohníčky a podobný blbinky). Naopak, pokud je poblíž hráče a jeho normovaném okolí větší počet objektů (hráči, NPC, potvory, ...), tak při překročení jisté meze se zobrazované okolí omezí tak, aby zobrazovaný počet objektů nepřesáhl určité množství (bylo to vidět na hi-pop realmech, než to rozsekali na instance)

ale evidentně máme tu čest s někým, kdo to má prozkoumané a píše engine pro blizzard :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen s nekym, kdo to hraje od bety, tedy (s prestavkami) 13 let.

Nauc se poruzumet psanemu textu. Oponujes necemu, co jsem vubec nenapsal. Napsal jsem jen to, ze kdyz je kolem tebe hodne hracu, tak jde FPS brutalne dolu a nezachrani to ani dnesni nejvykonnejsi HW (trochu to zlepsi vysoka frekvence). Ale muzes dokazat opak, treba screenshotem nejakeho hodne rusneho mista, kde mas 80+ FPS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není ani tak problém s počtem hráčů, jako spíš s efekty, jež každý hráč/objekt produkuje. Je to vidět s každou větší úpravou renderu částic a objektů. Ostatně tohle byl podle mne i důvod, proč některé efekty vypadají hůře než před jistým patchem (z hlavy neřeknu, bylo to někdy ke konci MOP, tam se jim rozbil i efekt kouře).

Dřív se na mačkání WoWka doporučovaly sestavy se silným ST výkonem, ale to platilo ještě kolem toho MOP. Od draenoru a dál (kdy ohlásili oficiálně lepší MT podporu) je tohle pasé. Takže jedinej problém je jen grafika - tedy nároky na GPU.

btw. chvilka googlení:
https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/10887108861
http://www.mmo-champion.com/threads/692741-WoW-can-use-more-than-two-cores! - tohle už je celkem staré
https://us.battle.net/forums/en/wow/topic/12584228793
a věřím, že by se to asi dalo najít i na mmo, tam jsem to myslím tehdy vyčetl z patchnote

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze to, ze kdyz si stoupnu (na pocitaci s 16 jadry a GTX 1080) na rusne misto a mam vyrazny pokles FPS pricemz grafika snizi takty pac se vylozene flaka i ve 4k na maximalni detaily - to se mi jenom zda? ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ti nezdůvodním, wowko je někdy nevyzpytatelné, ale rozhodně to není příklad pjur ST programu, naopak celkem dobře rozkládá výkon.

Já sám jsem kvůli tomu upgradoval mašinu na papírově mnohem silnější a přidalo to jen pár desítek procent, místo kýženého dvojnásobku-trojnásobku, který by se dal očekávat. Někdo má občas problémy s trháním obrazu, propadu frameratu a kdo ví co. Já po obměně HW provedl reinstall systému a nestačil jsem se divit, co v té gamese všechno přibylo (starý klient, ačkoli updatnutý, nějak neupdatnul vše a tak evidentně něco chybělo). Občas se jim rozbije něco ze starého obsahu, no... spíš častěji. Sem tam vydají patch, který rozbije zdárnlivě nerozbitelné (není to tak dávno, co měli lidé problém s natáhnutím mapy dalaranu).

Každopádně, z hráčů co znám a co jsem si vyzkoušel (měl jsem to na 5× různé konfiguraci ntb a cca 4× různá kombinace desktopu) každý poznal, že se ta situace s rozložením výpočtů do vláken zlepšila. V podstatě už řeší jen grafiky (a jeden expert co tak hrozně nadával na HD7950 upgradující na 1060 potvrdil, že to moc velkej upgrade nebyl a nechápe, jak zbytek může tahat takovej framerate při daném nastavení - hint: "zlepšováky" ala GF experience).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepleteš si WOW as WOT? WOW ve větším počtu hráčů žere jádra jak otesánek. Ne, že by to na méně jader nešlo, ale dře to.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Od te dopy co pouzivame automatickou kontrolu pravopisu, poslali jsme mnoho pohlednic nadepsanych Vesele Velikomoce a Svatek macek.

Napoveda: datapysk

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

záměr

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Sorryjako, ale určitě jsou na steamu hry, které jsou na většině HW uživatelů Steamu nehratelné a prodávají se.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Žeby hry v cloude, tam má Ryzen ultra výkon
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ec2-ryzen-intel&num=1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

-

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co si pamatuju dobre, tak prvni hra, ktera vyzadaovala 4 jadro byl GTA 4, coz je uz dneska 9 let.
Jadra bylt nejvice vytizene fyzikou chodcu, ktera nebyla naskriptovana, ale pocitana v realnem case. Viz technologie Euphoria.

Ale moc se ta technologie neuchytila - zde je clanek proc ne: http://blog.wolfire.com/2009/11/why-we-are-not-using-euphoria/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uprimne pochybujem, ze GTA IV vyzadovala povinne 4 jadro, nakolko viem, ze som tu hru dohral na svojom byvalom 3 jadre.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samo, že nevyžadovala. Dohráno na Dual Core E8400, jinak ten port byl dost zprasený a neoptimalizovaný. GTA V už na dvoujádru nefrčí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nevyžadovala 4 jádro, ale na 4 jádru, či 3 jádru to jelo mnohem lépe.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je sice fakt ze vyvojari musi myslet na vetsinu uzivatelu >>>> ale vice jader ocividne prinasi mnohem vyssi uzivatelsky komfort nejen pri praci a hrani ale kupodivu i u "vegeteni" pred PC je to proste znat .... 1.1 motor v aute taky v podstate bohate staci ale s dvou litrem je to preci jen o poznani lepsi ze ;)

ohledne tech 16ti jader(vlaken?) zkus si vypnout zbylych 15 a to teprve poznas ze to nema zadny prinos :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem z legrace udelal screenshot jak mistri z id Softu optimalizuji Doom pro hodne jader (32 virtualnich), kdyz se tim tak chvastaji :-p

http://oi68.tinypic.com/34q8x2s.jpg

Grafika GTX 1080, rozliseni 4k. Zatizeni neprekrocilo 14 % a to mi na tom pocitaci bezi hromada dalsich veci. No nepresvedcili me hosi ;-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A nebrzdila trochu grafika?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak pisu ze paralelny bude az dalsi engine od id softu.
A je to trochu i fail, lebo 4-jadro Q6600 tu mame uz od januara 2007.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Optimalizace pro víc jader znamená, že se práce mezi jádra rozdělí rovnoměrně a nestane se, že jedno vlákno jede na 100% a nestíhá a ostatní se flákají. A to je přesně to, co je v grafu vidět. Jestli tomu lze na windows s jeho posedlostí stěhovat procesy mezi jádry věřit je věc jiná, ale na tom grafu není vůbec nic špatně. Hra těžko může počítat jinou fyziku a jinou AI jenom proto, že je dostupný větší výkon. Celkový objem práce je pro 32 vláknový procesor prostě malý, protože hra je dělaná tak, aby to většina hráčů na svém hw spustila.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Naprosty souhlas, zejmena s posledni vetou. Vlastne jsem doufal, ze to nekdo napise. Do kamene tesat. Celkovy objem vypoctu musi byt delany tak, aby to vetsine hracu alespon nejak jelo. Tedy i tem, kteri maji 2 jadra. Kdyz objem vypoctu, ktery musi byt zvladnutelny na 2 jadrech hodis na 4 jadra, pocitis zlepseni. U 6 a 8 uz ale ne, nemluve o 16. A nemusim o tom teoretizovat, mam to i v praxi vyzkousene.

A je to v primem rozposru s prvnim komentarem "tolik k vykrikum ze hraci nemaj kupovat vic jak ctyri jadra.. (:" ktery je obdaren tolika plusy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, tak obrovská část uživatelů Steamu jede na intel integrovaných grafikách, takže se mají hry psát tak, aby jely i na tom?
Nehledě na tom, že dvou jádra do konce roku pravděpodobně skončí, to bude opravdu jen naprostý lowend, s kterým nikoho nenapadne hrát.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Spatny argument- grafickou narocnost hry jde nastavit v obrovskem ozsahu (i o nekolik radu!) - rozliseni, AA, AF... Zadne takove nastaveni pro CPU narocnost prakticky neni.

Sleduji dlouhodobe dynamiku jak ubyvaji dvoujadra na steamu. Lide meni HW pomaleji, nez si myslis. Myslim, ze s dvoujadry budou muset vyrobci AAA her pocitat jeste minimalne 3 roky, spise 4.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Které nové AA tituly jsou reálně hratelné na dvojjádrech? Většina nových titulů má i minimální požadvky na grafiku vysoko nad výkon integrovaných karet.
Ano, lide měnily HW pomalu, jelikož nebylo za co. Teď se situace mění, čistá dvojjádra prakticky z nabídky ke konci roku zmizí, a i dvojjádra s HT budou mít namále.
VZhledem k tomu, že Steam je univerzální platforma, tak je tam spousta HW nenáročných her, ale to nejsou stejní zákazníci jako pro AA vývojáře.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Typický příklad - moje matka. Na steamu má jedinou gamesu, protože prostě byla na steamu levně. A stroj? Zotac SD-ID 18 (2C/2T celer na 1,5GHz). A vím o spoustě lidí, co má páru na svých noteboocích, když se nudí, aby sem tam obklikali nějakou blbinu, který ten stroj ještě nějak uběhá. Ostatně i já sám nahodil páru na svůj notes, ten sice nějaké on-board řešení nemá (Dell M4500), ale dnes už je to celkem podřadnej stroj.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já mám třeba Steam nainstalovanej na tabletu a na noťasu, jen abych si tam hry mohl stáhnout a přetáhnout je doma do PC. (doma mám limit FUP) Na obou mi už vyběhl HW dotazník, takže asi tak k té Steam statistice...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

... JAK a PROC mas doma FUP horsi nez na tabletu?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doma mám FUP 50GB (nežiju v Evropě), takže musím tahat v práci apod. na mobilním zařízení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Myslim, ze s dvoujadry budou muset vyrobci AAA her pocitat jeste minimalne 3 roky, spise 4.

A ja myslim, ze uz s nima nepocitaji ted. Witcher 3 min cpu: 4jadro, GTA V min cpu: 4jadro... kdo nema par supu na bazarove 4jadro, nema ani $$$ na jakoukoliv pouzitelnou grafiku, tudiz neni cilova skupina vyrobcu AAA her.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Spatny argument- grafickou narocnost hry jde nastavit v obrovskem ozsahu (i o nekolik radu!) - rozliseni, AA, AF... Zadne takove nastaveni pro CPU narocnost prakticky neni."

Takže třeba modely s větším rozlišením/jemnější tesselací nevyžadují větší nároky na CPU? Nebo zapnutí spousty bimbající se trávy je pouze záležitost grafiky, a ne CPU, které tam informace o té trávě posílá? Pochybuji...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Takže třeba modely s větším rozlišením/jemnější tesselací nevyžadují větší nároky na CPU"

Tak to ale je. Do GPU sa posiela informácia o základnom modely objektu. Samotná teselácia sa vykoná na GPU. Tam CPU nehrá rolu. A ak by aj objekt mal jemnejší mesh, tak ten sa nahrá do GPU raz pri inicializácii. A potom sa už iba volá jeho vykreslenie.

"Nebo zapnutí spousty bimbající se trávy je pouze záležitost grafiky, a ne CPU, které tam informace o té trávě posílá?"

Toto už je otázne. Záleží od toho, kde sa prepočítava pohyb stebiel trávy. Ak to robí CPU, tak potom je zvýšený nárok na CPU. Ak sa ale využije GPGPU, je to opäť hlavne na GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty dvoujádra do konce roku skončí jak? Směrnicí EU? Budou nějaký dotace na nákup víc jader?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduše, 4jádra už bude lowend, dvoujádra ultralowend.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skôr by som povedal, že 4jadra budú ešte dlho mainstream a 2jadra lowend. Ešte potrvá, kým sa priemer zdvihne na viac.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tyto výkřiky se v rozporu s obecnou realitou pravidelně objevují již několik let. Nějak křiklounům uniká jeden důležitý fakt, že žádný výrobce her (myslím tedy výrobce, který si na chléb vezdejší musí vydělat sám) si dobrovolně neustřihne několik desítek procent eventuálních zákazníků. Dle Steamu 45% má 2jádro, 47% 4jádro. Oproti minulému roku se to pohlo o ty dvě procenta. A taky to značí, že určující pro příští léta budou právě <=čtyřjádra. Hráči ať si klidně kupují kolik jader chtějí, o tom to přece není.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Steam zahrnuje lidi, co hrají AA tituly, i ty, co hrají piškvorky. To opravdu nelze míchat dohromady. Projekty jako Star Citizen a další jasně ukazují, že se hráči vysokých HW požadavků nebojí.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Podle té tvojí teorie by výrobci her dělali všechny hry pro integrovaný nebo 10 let starý grafiky, protože jich je na Steamu xx procent. Ano, 4 jádro bude ještě pár let stačit, ale Intel v létě uvede 6ti jádro pro 1151 platformu a tím se to začne lámat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To je hezka teorie, ale:

Witcher 3, minimum: 4jadro
GTA V, minimum: 4jadro

.... teorie pada na hubu, protoze evidentne existuji tituli s miliony / desitkami milionu prodanych kopii, ktere vyzaduji 4 jadro.

> si dobrovolně neustřihne několik desítek procent eventuálních zákazníků.

Naopak, vyrobce si velmi dobrovolne odstrihne tech par desitek procent "zakazniku", protoze pokud nekdo nema prachy na nejake bazarove 4jadro, tak na 99% nema ani prachy na lepsi nez zoufalou grafiku, tudiz to NENI potencialni zakaznik, a nema smysl omezovat vyvojare kvuli tehle skupine.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Problém 2 jader+HT je v tom, že jsou houfne v noteboocích. Dneska už ale nikdo 'herni' notebook s bez 4 jádra nekupuje. i lepší "multimedia" notase mají dneska 4 jádra. Doufejme že AMD za boduje i tady, ať se to pohne rychleji.
Podle mne podpora ve hrách na 2C(4T) ještě pár let bude, ale nároky se zvednou a co je na nich dobře hratelne dnes nebude priste. Budou se muset více a více dělat kompromisy..podobne jako se staršími grafikami.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě s tímhle souhlasím, ty příspěvky nad tím, no... Vidím to kolem sebe, převládají notebooky, z místního pohledu plečky, ale pro majitele není problém na to kupovat a hrát na tom i aktuální tituly. Nad těmi plky, že někdo není cílová skupina jen proto, že má plečku, se můžu jen smát. Cílová skupina je přesně taková, za kolik se která hra dá koupit, a na Steamu aj jinde jsou pořád nějaký slevy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravda je někde uprostřed. O čistých 2 jádrech se podle mne nemá cenu už baVít. Kdyz tak aspoň 2C+HT, takže 4T Cpu. Na YouTube se dají pak najít videa, kde právě i3 dávají velmi slusne fps, pak ale přijde nějaka náročna scéna a nastávají dropy nebo stuttering. Pritom na více jaderných cpu to nenastává. Podobne věci ( byt ne tak casto) se dají najít i u dnešních i5, kde v porovnani s i7, muže v některých scénách některých her docházet k dropum a stuteringu.
Myslím že závěr je z toho jasný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a co je na tom spatne ze je ta hra natolik optimalizovana a nenarocna na vykon CPU ze zatizeni neprekrocilo 14% ? (ostatne konkretne doomu je skoro jedno na cem frci protoze nizke vytizeni CPU ma skoro na kazde sestave i na starsich kouscich)
a naopak je ten screenshot velmi zajimavy v tom ze jedno jadro nefrci na 80-100% a zbytek jader se neflaka ....a je tam dostatecna rezerva na "neocekavanou" zatez diky cemuz se zveda uzivatelsky komfort .... a jestli chceme zvedat uroven a komplexnost SW vc. her tak bez MT se proste aktualne neobejdeme (pokud se to ovsem casem neprenese na specialni akceleratory )

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tomu nerozumím, mám R7 1700 + RX480 a ta situace u mě vypadá uplně jinak. Pošlu screen, mohl by si to změřit na vulkanu v 1920x1200 při high / ultra ? kolik ti to dává fps ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jednak on má těch jader 2x tolik, takže prům. zátěž bude mít poloviční, ale hlavně mu to běží ve 4K.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Potom nechápu na co si stežuje....
Optimalizované to je velmi dobře.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No dobre, jak tak čítam dáva to zmysel. Ale čo tak SLI, CF? Videl som jedno video asi to bolo Tom Clancys Ghost Recon Wildlands, kde 7700K s dvoma 1080 už mal problém v DX11 uživiť GPU ale v DX12 už to šlo na 99 perc. obidve. Žeby už konečne 8 vlákien? Čo iné to môže byť(rečnícka otázka) :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ten engine od id Software, pobezi na nem nejaka AAA hra nebo je to jenom takovy placnuti do vody?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejseš nějaké alter ego Obermaiera ? Level kreténismu tvých příspěvků pod několika posledními články je totiž na podobné úrovni včetně roznášení poplašných zpráv.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale ta otázka je na místě.To je jako Vulkanem.Ten id soft taky loni oslavoval a řekl ze ho bude hojně využívat.
Dneska oslavují ryzen a až vyjde Vega tak to nebude jiné :)
Otázka zní jestli to brát vážně od firmy co vydá jednu hru co 2-3 roky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale mě to taky napadlo. IDsoft může optimalizovat engine jak chce, ale když ten jeho engine použijou 3 hry(navíc z vlastní produkce) za 5-7let tak si s ním víte co může... Nevybavuju si nic mimo Wolfa a Rage, že by jelo na jejich engine a i ty hry byly spíš také techdemo toho co ten engine umí. A zrovna Rage měl na PC(nebo i konzolích?) ze začátku tolik problémů, že to moc velkou slávu neudělalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z pohledu rozsireni MT a tim i pouziti u Ryzenu je zajimavy treba CryEngine. Ten skaluje s vice jadry pekne a her co jej vyuziva je dost
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CryEngine_games

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co takhle wiki?
Main article: id Tech 5
Used for id Software's Rage, the engine is based on the file system frameworks. Some technologies included are the GUI system from id Tech 4, including a new renderer, MegaTexture 2.0 technology, soft shadows and more. id is requiring companies that use the engine to publish their games through id's sister company, Bethesda Softworks.[5]

The engine has since been used to power both of MachineGames' Wolfenstein titles; The New Order in 2014 with its standalone expansion The Old Blood, which released in 2015. It was also used for Tango Gameworks' The Evil Within (2014).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.