Imagination uvádí čip pro mobilní 3D grafiku
Imagination Technologies představuje rodinu produktů PowerVR SGX, určených pro mobilní zařízení, vyžadujících 3D grafiku a hardwarové přehrávání/záznam videa (jako třeba mobilní telefony). Ta je založena na jádře PowerVR Series5 využívající jednotné shadery, přesahující specifikace OpenGL 2.0 i Shader Model 3. PowerVR SGX existuje ve třech variantách: SGX510, SGX520, SGX530. Rozměry čipu jsou v rozmezí 2 až 8 mm² při 90nm výrobním procesu. To pokryje celé portfolio od nejlevnějších mobilů až po Smartphone přístroje. Jádro je plně programovatelné, takže není ani problém s různými video kodeky (včetně deblockingu MPEG4 a H.264), dále využívá Tile Based Rendering, Parallax Bump Mapping a až 4bitovou PVR-TC texturovou kompresi. Výrobce udává fillrate 200 až 1200Mpix/s a 2 až 13.5 miliónů polyonů za sekundu při frekvenci čipu 200 MHz.
PowerVR SGX bude na trhu koexistovat s PowerVR MBX technologií, z níž se těžilo při vývoji a jíž v tuto chvíli naleznete v mnoha mobilních zařízeních, navigačních systémech aut apod. a s níž je zpětně kompatibilní. Běžet pak může pod OS Linux, Symbian, WinCE a Windows Mobile. Na trh se dostane v příštím čtvrtletí.