Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Instinct MI400 / UDNA nese 8 výpočetních čipletů + 2 multimediální akcelerátory

V odkazu se píše:
"...vyšším investicím do výzkumu a vývoje..."
Recept na nVidi, který by měl platit.
Zde v článku
"...nasadit pro vývoj a vydávání nových generací akcelerátorů Instinct roční interval..."
Do toho dobře zapadá.

Na stagnující až couvající intel stačil nový Ryzen každé dva roky.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Takto podané i s dnešním článkem to vypadá všechno jako báječné a úžasné, ale banky a jednotlivé entity snižují pro akcie AMD target price, protože AMD (i Intel) čelí čím dál více konkurenci ARM cpu. A na poli AI AMD ujel vlak, dominuje tam Nvidia a velké firmy vyvíjí své vlastní custom řešení.

A to říkám jako člověk, který si nyní pár akcii zase dokoupil. Ale před rokem jsem je prodával za $200 a kde jsou teď ...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Konkurenci ARM cpu? Kde proboha? V ledničkách?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Od consumer segmentu (kde pomalu roste qualcomm, ale letos třeba přibude i mediatek+nvidia) až po servery a datacentra (např. amazon).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Majklos - Takových předpovědí svět IT zná... Uvěřím, až se to stane.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Však vidíme, co se děje. Desktop je v podstatně poslední bojiště.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co se deje? Treti, nebo ctvrty pokus o WoA? No, uvidime, zda neskonci jako ty predesle.... Win neni Mac, kde Apple rozkaze a zakaznici a SW firmy musi poslechnout.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Apple už má i iLednici?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

len tam vies strcit len iZeleninu a iMaso

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Až tam půjde dát iPivo, tak to musím mít XD

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

iPivo zní hůř než Starobrno.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To byl překlep. Chtěl jsem napsat:
Pěkný holky už tam jsou.
Až tam bude i pivo.
Tak ze mě bude iOvce.

https://www.cnews.cz/clanky/prvni-porno-aplikace-se-prave-diky-eu-dostal...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je houby... Intel ma Polednici. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Úspěch Su je v tom že nekouká na to co dělají akcionáři/banky. Lisa má dlouhodobé plány. Na desetiletí. Kdyby se řídila tím co chtějí akcionáři, tak skončí jako intel.
Podle akcionářů je vývoj a výzkum ztracená investice. Důležitý je marketing.
Target price je na jak dlouho? Měsíc? Čtvrtletí?

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Akcionáři obvykle nevidí dál než na příští kvartál.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Jak kteri... Mam nektere akcie i pres 20 let....

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Toto není pravda. Shortařů zas tolik není a u nás hodně lidí kupuje alespoň na 3 roky kvůli zkoušce časem (=neplatí se daň ze zisku při prodeji).
Největší objemy pak dělají fondy a ty se netočí kvartálně. Často dokonce kopírují S&P a další indexy, i když o sobě tvrdí, jak obchodují řízeně. Kecy za které si nechají platit extra $$$.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak aby to byla růstová akcie, tak potřebuješ překonávat ty odhady analytiků, jinak akcionáře moc nepotěšíš, uvidíme kde budou třeba za dalších 10 let, máš pravdu v tom, že akcie neodráží žádné dlouhodobé plány, spíš to řídí aktuální emoce a nejistota, je úplně očekávatelné, že to zrovna teď padá, podle mne to je aspoň dobrá příležitost k nákupu, je to teď už docela férová cena na nákup, osobně tam momentálně nevidím žádný velký problém, kvůli kterému by se mělo panikařit a ve velkém prodávat dřív než bude pozdě, aspoň teda pro dlouhodobé investory, teďkom prodat, tak na tom akorát zbytečně promrdáš plno peněz, pokud to pak vyleze zase nahoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne nutně, stačí dobrý P/E a výhled, že zisky dlouhodobě nebudou klesat, spíš porostou i na úrovni odhadu. Blbý je, když tržby sice rostou, ale konkurence roste víc a nová konkurence vzniká jak houby po dešti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ARM sen je mrtvý, vzhledem k situacím, kdy je ARM ochotný zákazníka(Qualcomm) zažalovat. Navíc ten Snapdragon X1 Elite zase taková hitparáda není a je otázka, jak dlouhou to bude mít podporu.

ARM je ještě více roztříštěný, než stará AMD64 platforma.

Budoucnost je RISC-V.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ARM architektura má kvůli firmě ARM na mále. Ale zas tu máme RISC-V a Apple a Qualcomm (ta notebooková jádra od koupené firmy Nuvia) si dělají vlastní jádra, takže stačí změnit frontend (podobně jako Fugaku jsou původní jádra SPARC s novým ARM frontendem). Problém je to pro ostatní, co licencují off-the-shelf Cortexy.

> Navíc ten Snapdragon X1 Elite zase taková hitparáda není

Překonal výkon předchozího Intelu i v emulovaných legacy x86 aplikacích. I ta iGPU neměla horší driver než Intel v té době (Intel totiž taky začínal "od nuly" s novými jádry Xe).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"...Snapdragon X1 Elite zase taková hitparáda není
Překonal výkon předchozího Intelu..."

Točíte se v kruhu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To vy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ARM sen je mrtvý"

A ví o tom Nvidia?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nVidii to je jedno, sama používá i RISC-V. Vlastně se možná škodolibě směje, když ji nedovolili koupit ARM.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Používá ale ve velkém také ten ARM, a použití bude přibývat
1 Switch (tegry) jsou ARM
2, Plánovaný SoC pro endusery mediatek+nvidia jsou arm

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přibývat ano, ale ne pro sebe. Co si jejich zákazníci objednají, to dostanou:
- Nintendo chtělo zpětnou kompatibilitu se Switch 1.
- Mediatek chtěl jen iGPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"The Arm-based PC platform for Windows is expected to rely on Nvidia's own CPU and GPU designs and will likely target the premium segment of the market. "
..
"Nvidia's ambitious client PC platform roadmap includes both internally developed platforms and platforms designed in collaboration with MediaTek."

Nejen s mediatekem

https://www.tomshardware.com/desktops/gaming-pcs/nvidias-arm-based-pc-ch...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prostě si to objednali zákazníci (OEM). Jako Windows stejně zatím není pro RISC-V, tak co měli objednat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale nvidia vyvíjí SoC s arm cpu i pro své WIN potřeby, nejen že pro potřeby mediateku poskytuje iGPU. O tegře pro switch2 nemluvě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těmi jejími potřebami myslíš ten výpočetní box za $3000? To je jen zvětšená Tegra, CPU část je jen pro běh Linuxu a časem Windows, kde bude část programu posílající příkazy GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, vyjde až v září, je to v tom odkazu co jsem dával na TMSHW

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A? Co z toho neplatí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepůjde o koupený design ARM, ale customizace jako si dělá qualcomm, apple ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak NVidia byla první (jádro Denver), takže s tím má zkušenosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je už nějaký ten pátek. Ale taky s tím necilili na Windows,což bude ten největší ořech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cílili jako konkurence x86. Tehdy ale nesehnali patenty. Dnes už jsou skoro všechny vypršelé, zbývá AVX2 (AVX-512 v consumer segmentu Intel nenabízí a AMD je malé procento počítačů).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SSE4 expiruje nejdříve v roce 2026 a to za předpokladu, že si nezazadaji amd/intel o prodloužení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Apple Rosetta 2 emuluje po poslední SSE, protože vyšla v roce 2020. Qualcomm Snapdragon X Elite emuluje i AVX1, protože vyšel o pár let později. S vypršením AVX2 už bude emulace x86 moci být kompletní, protože AVX-512 bude vždy jen v minoritě PC. Tím vznikne parita mezi ne-x86 a x86 procesory v možnostech spouštění aplikací legacy x86 aplikací.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SSE4 bych celkem chápal. Ty vyšly v roce 2007, ale AVX2 je záležitost roku 2013. Že by pustili ochranu tak brzy?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AVX2 právě ještě volné není. Proto ho emulátory nemohou emulovat 1..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Az bude mozne emulovat AVX2, tak bude AVX-512 tak rozsirene, ze bude opet blok.... Mezitim prijde dalsi rozsireni instrukci sady....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Technicky by mohli hned, kdyby si dokázali koupit licenci...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já nevěřím, že se Intel vzchopí. Ale jeho omezené procesory budou furt většina x86 PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těžko říct, z minulosti je dost firem ke studii toho, jak se nepovedlo, ale těch co to zvládly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky tady máme AVX10

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AVX10 512 bit je AVX-512. Ale to, co v consumer segmentu nabízí Intel, je AVX10 256bit, což jsou AVX-512 instrukce s omezením na 256bit vektory. Tvůrce aplikací to nezajímá, koupí si AMD CPU a implementují teď masivně AVX-512 a na chudáky s Intelem kašlou (pojede jim AVX2 codepath). Tím pádem budou mít ne-x86 procesory paritu s Intel procesory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inženýři v Intelu se opět překonali.
Místo aby udělalu AVX 10 na jako AVX-512 double pump (Zen4, Zen5 mobile), tak vymyslí 2 úplně nové verze AVX10-256, AVX10-512, které nejsou kompatibilní mezi sebou ani s původním AVX-512.

Předpokládám, že dostali odměnu za "Inovaci měsíce".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Docílili akorát toho, že počítače s Intel procesory jsou ty, které se musí přetrpět (OEM). Ohledně softwarové podpory stačí, aby to tam nějak běželo (AVX2 codepath). Nikdo nebude optimalizovat pro AVX10 256bit, když je možné, že vyřešení situace na straně Intelu "je za rohem" (např. zmiňovaný double pump).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja s 2 vecami nesúhlasím. Po prvé AI market je ešte len na začiatku. Takýchto boom cyklov bude niekoľko a to jena množstvo rokov dopredu otvorené pole. Ďalšia vec je, že ten target price znižovať môžu, ale instinct je podľa tých výsledkov dobre predávajúci sa produkt. Samozrejme, že nvidia je popredu pred všetkými, ale AMD pred pár rokmi takmer skrachovalo takže toto by som považoval ako celkom úspech.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže naskakuje na stojícího koně a snaží se dohnat jiného, tryskem běžícího koně. Vedle něj navíc osedlává koně několik dalších kovbojů a nebojí se střílet. AMD musí přijít s něčím extra a nemyslím jen HW, aby mohli využít další "boom cyklus".

Já AMD věřím, že časem zase poroste, ale ... delším časem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že je zrovna na stojacom koňovi, Nvidia tiež pred týmto niekoľko rokov "stála". Napr. v roku 2021 mala revenue za celý rok "len" 26,9 miliardy. AMD tento rok mala 25 miliard. Lenže AMD mala celkom veľké finančné problémy pár rokov dozadu. To sa nedá ihneď dobehnúť.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Takže je 3-4 roky pozadu. A tomu neříkáte stojící x běžící kůň? Do toho je CUDA dnes standardem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako to vysvetliť... AI je ako bublina, ktorú sa snaží nvidia vyplniť nejakými svojimi riešeniami. Do veľkej miery sa jej to darí, ale ten trh stále raketovo rastie a má veľa miesta pre ostatných. To nie je ako gaming trh, ktorý rastie v podstate lineárne posledných pár rokov. Tam už nie je moc čo získať. AMD si v AI pravdepodobne udrží 2.miesto. Aj to je skvelé.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jako akcionář s "úžasným 2. místem a zlomkem toho co má leader" nesouhlasím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To našťastie AMD nezaujíma. Mal si investovať do iných akcií. AMD nie je firma primárne pre akcionárov, ale robí aj produkty pre firmy a ľudí. V tomto ohľade má veľmi slušné výsledky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hehehehe. Ne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To minusko mám od někoho ze zvyku,a nebo od nějakého ekonomického naivky?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jumper - AI jako bublina - jak v čem. Pokud pomáhá inženýrům v konstrukci, biochemikům s vývojem nových léčiv, tak bych tomu bublina neříkal. Účelnost chatbotů je jistě sporná, takže asi tak. Bublina je mužná jen to, co je vidět na povrchu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U nás ve firmě AI nasazujeme masivně. Spousta je "blbosti", ale jeden příklad se mi líbí: AI popíšete slovy, jaký example chcete, např. 3 patrový barák z tohohle materiálu, s tímto typem konstrukčních prvků, v této zemi (normy) a on vám vymodeluje 3D CAD example model, kde je ukázáno, co vás zajímá. Kdybychom předgenerovali tisíce kombinací komplexně roztříděných, tak se v tom zákazník/zájemce nevyzná (doklikat se k tomu, co chce). Případně by to bylo ukázka jen jedné věci, ale on jich chce víc najednou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Takto to dává smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja to vo firme tiež nasadzujem na analýzu textu primárne. Ja som použil zlý výraz. Ja nechcem povedať, že ai je bubble alebo bublina práve naopak. AI vygeneruje obrovské množstvo príležitostí pre rôzne firmy a pochybujem, že nvidia dokáže tú hardwarovú časť plne pokryť. To sme ešte len na začiatku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dokud bude poptávka větší než nabídka nVidie, tak je to pro ni dobré. Ale DeepSeek byl první z otřesů, kdy díky softwarovým optimalizacím není potřeba tolik tak drahého hardware. Zatím to neznamená omezení nákupů HW, jen že nakoupený HW pokryje více úloh ve firmách. Ale furt připravují využití budícího HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono ja si myslím, že teraz bude opäť viac rast na strane sw. Ten hw predbehol vývoj softwaru a tým pádom sú tam určité neefektívnosti. Ale aj hardware bude stále rýchle rásť. Ľudia proste z krátkodobého hľadiska rast ai preceňujú a z dlhodobého podceňujú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tou neefektivitou se svět IT potýká desítky let. V každém systému s desítkami patic a je jedno zda se bavíme o CPU nebo GPU, roste režie. 100% řešení neexistuje. Taky proto je problém vyrobit CPU s širokým jádrem, tak aby bylo plně vytížené. A všechny ty velké AI systémy mají vysoké počty CPU a GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je samozrejme pravda, ale ja si myslím, že hardvér jednoducho predbehol momentálne software vo vývoji. To je na úrovni toho, že AMD keď uroví nejaký väčší update vidíme dvojciferné percentuálne zlepšie veľakrát. Tam je jednoducho veľký priestor na optimalizáciu. Deepseek robil mnohé optimalízacie pod CUDA levelom preto vytrieskali z toho toľko výkonu. Len BTW taká openai s 3,7 miliardami za celý rok 2024 je v podstate malá firma, ktorá sa ledva drží finančne nad vodou. A stále je to najväčšia čisto AI softvérová firma celkovo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To že programátoři byli vždy pozadu na vývojem HW, je samozřejmě pravda a platí obecně. Jen jsem chtěl upozornit na to, že jedna věc je optimalizovat SW pro poměrně jednoduchý HW a jak víme, třeba u her je leda ta tak sen, vývoj SW pro masivně paralelní HW je poněkud něco jiné, tam bude vždy větší rozdíl mezi teoretickým potenciálem a reálným využitím. Ale taky by se mohlo stát, to co se děje u těch her. Že to zákazníkům vlastně nebude vadit, pokud to bude aspoň fungovat. A nejen u her... Adobe.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna AI je paralelizovatelne dobre. Co udelali ti Cinani je, ze pouzili pro vypocty podstatne nizsi presnost a, zda se, staci to. Pak si vystaci s podstatne slabsim HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, čemu tady věřit. Prý použili 50 000 karet Nvidie. Jedna věc je koupit HW tam vyrobený, protože není jiná možnost a jiná - věřit jejich SW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SW je opensource, každý může jejich postup replikovat. Ta farma grafik byla koupená z jiného důvodu a on jen využil nevyužitý výkon mimo špičky. Ty karty jsou nVidie, Čína grafiky neumí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vím, od kohom jsou ty karty. Stejně nevěřím tomu, že se jim to povedlo se zlomkem výkonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já už četl obsáhlé analýzy těch jejich postupů a dává to smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I lež na první pohled může dávat smysl. Na jednu stranu by bylo dobré, kdy díky tomu postupu vzniklo víc levných fungujících modelů. Tedy pro Nvidii, možná až tak ne...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVidia ještě roky prodá vše, co vyrobí. Jejich problémem je chlazení v rackách, proto velké firmy Microsoft, Meta, Google a další zrušily objednávky, ale to bylo ještě před DeepSeek. Tu analýzu dělal člověk znalý v oboru, chytřejší než ty, dokonce i já.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Superpočítačové clustery se už roky chladí kapalinou, stejně jako hi-end servery. Ale věřím tomu, že i to má své omezení. Možná na něj Nvidia narazila a nebo je problém jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že NVidie to přehnala s taktováním a nové karty dodává jen svým firmám, takže to chlazení nikdo nemůže udělat lépe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakože nikdo jiný na světě nechladí vodou? Ale no tak. Nejen počítače se chladí vodou a nemusí jít jen o motory. Výkonová elektronika taky a už pěkně dlouho, takže teorie o přenosu tepla (což je navíc jen fyzika) jsou dávno známé. Tvrzení, že to nemůže nikdo udělat líp, je tedy trochu přehnané.
Ale to že Nvidia nejlepší modely dodává jen někomu, mohlo vedení některých velkých firem trochu naštvat. A z toho, co o Nvidii vím, bych se nedivil, kdyby si kladla různé požadavky, na které ne každý chce přistoupit. Může v tom být dost politiky a špinavých triků.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty mluvíš o chlazení vodou, já o chlazení obecně. Prostě nikdo to nemůže vyřešit za NVidii, protože NVidie se rozhodla mít větší kus koláče a teď to backfireovalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde jen o vodu, ale o chlazení obecně. Ale při těch TDP a při hustotě montáže, by to jinak uchladitelné nebylo. Ale taky jsem psal o obchodní politice Nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebylo by to poprvé, co to Nvidie překombinovala a tím tratila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hlavně to nenechala na schopnějších, protože chtěla větší část prodejního řetězce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to mne ale vůbec nepřekvapuje. Kožená bunda je člověk s gigantickým EGEM a ti podobné chyby dělávají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je celkem jedno, proto jsem psal kapalinou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono to teď celkově dost padá, Nvidie teď odepsala ještě víc než AMD, takže v tom bych problém neviděl, spíš má problém celý ten sektor.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Padá, ale většina odepsala kus zisku, amd jen padá už poslední necely rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hraju kingdom Come: Deliverance II 1080p/Střední 60-70FPS na mojí chudince RX6600XT.
Hra mi sama nastavila detaily vysoké 42-48FPS, ale potom jsem přepl detaily na střední.
I na střední detaily hra vypadá dobře.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Aby ne, je to dobře odladěná/optimalizovaná hra. Takových dnes moc není.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

15+ článků o KCD 2 jen ta tamtom serveru.
Asi má ta hra úspěch ;)

https://www.pcgamesn.com/kingdom-come-deliverance-2/best-settings
PS: Už lze najít mod pro neomezené ukládání

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a nevadi im uz ze tam predpokladam nie su cernosi?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je tam ... stejně jako LGBT :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

konecne si tu hru mozem kupit :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je tam černý (tuším) obchodník. Založeno na historické postavě z té doby. Gay scény lze normálně přeskočit, nebo je nehrát a zcela minout (a byly tam i v 1). I tak je to pro některé ichtyly woke. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně se podívej na particle effects a vodu. Je to jak z roku 2002. To je optimalizace.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kingdom Come Deliverance 2 - Performance review

https://www.techpowerup.com/review/kingdom-come-deliverance-ii-performan...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"AMD má tendenci nasadit pro vývoj a vydávání nových generací akcelerátorů Instinct roční interval."
Pche, kam sa hrabú na Intel, ten už nasadil polročný interval na rušenie vývoja a odvolávanie nových akcelerátorov.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Intel spravil 5 litografickych procesov za 4 roky, to uz nikto neprekona. A Pat dodava: kym nebude vycerpana periodicka tabulka, budeme vytrvali v nasom prenasledovani Mooreovho zakona a nasej ceste k inovaciam s magiou kremiku.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A kolik z nich je natolik odladěných, aby na nich mohl bez problémů vyrábět jak své, tak zákaznické čipy? Vždyť o ně není zájem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nevim kolik je odladenejch, ale minimalne jeden je zrusenej (20a) a jeden odlozenej (18a)..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Intel 7 sa pouzival na Alder Lake/Raptor a Sapphire Rapids od 2021.
Intel 4 na Meteor Lake od 2023.
Intel 3 na Granite Rapids a Sierra Forest od 2024.
Intel 20A bol zruseny.
Intel 18A je vo vyvoji a mozno sa rozbehne vyroba v druhej polovici 2025.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čistě pro kontext:

Intel 7 = 10 nm dle Roadmap v plném provozu od 2015, reálně ...
Intel 4 = 7 nm dle Roadmap v plném provozu od 2017, reálně ...

PS: Uvidíme jaké cpu se budou nabízet v ntb pro zimu 2026

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.