kdo by rek, ze nejlepsi graficky drivery bude mit nakonec amd.. ((:
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
kdo by rek, ze nejlepsi
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 4. 2025 - 07:56https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskusekdo by rek, ze nejlepsi graficky drivery bude mit nakonec amd.. ((:https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500821
+
Nakonec? On je nějaký konec?
Je to kontinuální proces. Teď tam má Intel chyby. Je nejmladší v oboru dgpu. Za 2 roky vyjde udna a situace se může zase otočit, protože Intel bude mít jen evoluci.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Nakonec? On je nějaký konec?
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 4. 2025 - 08:35https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseNakonec? On je nějaký konec?
Je to kontinuální proces. Teď tam má Intel chyby. Je nejmladší v oboru dgpu. Za 2 roky vyjde udna a situace se může zase otočit, protože Intel bude mít jen evoluci. https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500826
+
22. 4. 2025 - 09:10https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseA potom 20 let pauza.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500830
+
vidím to tak, že u nízkého výkonu grafiky (igpu) se stejnou architekturou se na limit procesoru prostě nenarazí. V momentě kdy se grafika násobně zvětší a je k tomu potřeba i násobně větší výkon cpu se problém prostě objeví a řekl bych že to bude právě tento případ. Otázka teda zní jestli to je vůbec na úrovni driveru řešitelné.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
vidím to tak, že u nízkého
Matess https://diit.cz/profil/matesscz
22. 4. 2025 - 09:36https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskusevidím to tak, že u nízkého výkonu grafiky (igpu) se stejnou architekturou se na limit procesoru prostě nenarazí. V momentě kdy se grafika násobně zvětší a je k tomu potřeba i násobně větší výkon cpu se problém prostě objeví a řekl bych že to bude právě tento případ. Otázka teda zní jestli to je vůbec na úrovni driveru řešitelné.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500833
+
To je pravda, ale limitace ze strany CPU není ani zdaleka jediným problémem, který Intel neúspěšně řeší. Limitace Battlemage ze strany CPU je paradoxně vyšší než u Alchemist, takže nejde o problém, který by se táhl od doby iGPU, ale mezigenerační degradaci.
To je pravda, ale limitace ze strany CPU není ani zdaleka jediným problémem, který Intel neúspěšně řeší. Limitace Battlemage ze strany CPU je paradoxně vyšší než u Alchemist, takže nejde o problém, který by se táhl od doby iGPU, ale mezigenerační degradaci.
Jakože intel své igpu optimalizoval pro hry a bylo to stejně komplexní řešení jako pro dgpu?
Ale notak, pane no-x ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jakože intel své igpu
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 4. 2025 - 10:12https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseJakože intel své igpu optimalizoval pro hry a bylo to stejně komplexní řešení jako pro dgpu?
Ale notak, pane no-x ...https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500840
+
Jakože ne? Už v roce 2012, kdy Intel vydal Ivy Bridge, stálo manažerovi Intelu pro ČR za to vzít vzorek notebooku s Ivy Bridge, osobně s ním přijet do Českých Budějovic a ukazovat mi, jak na tom běhají hry a že Intel dělá všechno pro to, aby uživatelé mohli hrát maximum her na jeho integrovaných grafikách. Vždyť na mobilních procesorech Intelu v před-Zen éře tvořila grafika 50-70 % plochy jádra:
Jakože ne? Už v roce 2012, kdy Intel vydal Ivy Bridge, stálo manažerovi Intelu pro ČR za to vzít vzorek notebooku s Ivy Bridge, osobně s ním přijet do Českých Budějovic a ukazovat mi, jak na tom běhají hry a že Intel dělá všechno pro to, aby uživatelé mohli hrát maximum her na jeho integrovaných grafikách. Vždyť na mobilních procesorech Intelu v před-Zen éře tvořila grafika 50-70 % plochy jádra:
ja se kdysi davno podivoval na upozornenich, ze hry nemusi fungovat na integrovanych grafikach pritom vzdy vse bez problemu jelo a to i se starymi ovladaci at uz to byl intel igfx v notasech/pc, integrovany nvidia/ati grafiky na deskach...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ja se kdysi davno podivoval
cng https://diit.cz/profil/co-ng
22. 4. 2025 - 12:42https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseja se kdysi davno podivoval na upozornenich, ze hry nemusi fungovat na integrovanych grafikach pritom vzdy vse bez problemu jelo a to i se starymi ovladaci at uz to byl intel igfx v notasech/pc, integrovany nvidia/ati grafiky na deskach...https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500872
+
No zrovna na iGPU od Intelu toho stávkovalo vždy dost ...namátkou si vzpomínám na "Gods Will be watching You" a silné problémy má i Nightdive předělávka "Powerslave Exhumed"
a bude toho víc ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No zrovna na iGPU od Intelu
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
22. 4. 2025 - 22:26https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseNo zrovna na iGPU od Intelu toho stávkovalo vždy dost ...namátkou si vzpomínám na "Gods Will be watching You" a silné problémy má i Nightdive předělávka "Powerslave Exhumed"
a bude toho víc ...https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500908
+
To je mi líto, že jel do Budějovic úplně zbytečně.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To je mi líto, že jel do
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 4. 2025 - 17:14https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseTo je mi líto, že jel do Budějovic úplně zbytečně.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500894
+
A jaké hry?
Minecraft jsem na X3100 hrál.
Museli se upravit registry aby si iGPU ukousla víc RAM.
Texture Pack bylo sprosté slovo.
Modovani opatrně, ale tam byl větší problém velikost RAM.
Něco šlo vylepšit přes OptiFine.
Po upgrade RAM na 8GB jsem si zahrál i verzy od NargonCZ.
Ale například WoT už jsem na tom nerozjel.
Roblox jsem nezkoušel ale asi by to utáhnul.
To je tak vše.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
A jaké hry?
waleed https://diit.cz/profil/vmunllyubs
22. 4. 2025 - 17:28https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseA jaké hry?
Minecraft jsem na X3100 hrál.
Museli se upravit registry aby si iGPU ukousla víc RAM.
Texture Pack bylo sprosté slovo.
Modovani opatrně, ale tam byl větší problém velikost RAM.
Něco šlo vylepšit přes OptiFine.
Po upgrade RAM na 8GB jsem si zahrál i verzy od NargonCZ.
Ale například WoT už jsem na tom nerozjel.
Roblox jsem nezkoušel ale asi by to utáhnul.
To je tak vše. https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500895
+
To ale o výkonu grafiky nic neříká.
To je důkaz toho jak ubohé CPU intel dával do NTB.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"tvořila grafika 50-70 %
waleed https://diit.cz/profil/vmunllyubs
22. 4. 2025 - 17:34https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse"tvořila grafika 50-70 % plochy jádra"
To ale o výkonu grafiky nic neříká.
To je důkaz toho jak ubohé CPU intel dával do NTB. https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500896
+
ok, je ale nutno uznat, že i tak je v oboru njejmladší :D Historie nVidie (Riva 128 vyšla už 1997) a hlavně ATi sahá ještě dále.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
ok, je ale nutno uznat, že i
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
22. 4. 2025 - 14:58https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseok, je ale nutno uznat, že i tak je v oboru njejmladší :D Historie nVidie (Riva 128 vyšla už 1997) a hlavně ATi sahá ještě dále.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500883
+
Riva 128 byla až druhý pokus Nvidie ( mám ji ) první karta Nvidie je NV1 z roku 1995
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Riva 128 byla až druhý pokus
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
22. 4. 2025 - 22:28https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseRiva 128 byla až druhý pokus Nvidie ( mám ji ) první karta Nvidie je NV1 z roku 1995
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500909
+
Meh, odkedy som spektakularne zabil a preinstaloval Widle, mam skoro v jednom kuse vykricnik od AMD Radeon Software. Akoze vsetko funguje, nic nie je rozbite, ale je tam vykricnik. Uz dost dlho.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Meh, odkedy som spektakularne
ventYl https://diit.cz/profil/ventyl-ventyl
22. 4. 2025 - 08:53https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseMeh, odkedy som spektakularne zabil a preinstaloval Widle, mam skoro v jednom kuse vykricnik od AMD Radeon Software. Akoze vsetko funguje, nic nie je rozbite, ale je tam vykricnik. Uz dost dlho.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500828
+
si delas prdel ne :D radsi veskerou techniku vyhod a vrat se k papiru...ten vykricnik znamena ze mas nova oznameni, staci na to kliknout nebo se zeptat google, ai... OMG
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
si delas prdel ne :D radsi
cng https://diit.cz/profil/co-ng
22. 4. 2025 - 12:23https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskusesi delas prdel ne :D radsi veskerou techniku vyhod a vrat se k papiru...ten vykricnik znamena ze mas nova oznameni, staci na to kliknout nebo se zeptat google, ai... OMGhttps://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500871
+
a takto vznikajú fámy o ovládačoch a problémoch.....
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
a takto vznikajú fámy o
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
22. 4. 2025 - 15:54https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskusea takto vznikajú fámy o ovládačoch a problémoch.....https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500885
+
Možná to vyřeší až s celestial, ale je možné, že to backportnou už do battlemage
"Intel xe3p (celestial dgpu ?)
-latest code snippet from week ago
Will lower driver overhead by making fixed cslice mode automatic and eliminating RCU_MODE programming saving MMIO operations, reducing CPU usage, reducing driver to hardware interactions while lowering latency.
This change benefits gaming but may lower perf in workloads that benefit from dynamic cslice distribution."
22. 4. 2025 - 08:12https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseMožná to vyřeší až s celestial, ale je možné, že to backportnou už do battlemage
"Intel xe3p (celestial dgpu ?)
-latest code snippet from week ago
Will lower driver overhead by making fixed cslice mode automatic and eliminating RCU_MODE programming saving MMIO operations, reducing CPU usage, reducing driver to hardware interactions while lowering latency.
This change benefits gaming but may lower perf in workloads that benefit from dynamic cslice distribution."
https://x.com/GawroskiT/status/1909719339940434432https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500823
+
Vypadá to, že holt hodně věcí tahaj přes CPU místo dedikovaných obvodů na grafice. To asi těžko vyřeší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vypadá to, že holt hodně věcí
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
22. 4. 2025 - 10:20https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseVypadá to, že holt hodně věcí tahaj přes CPU místo dedikovaných obvodů na grafice. To asi těžko vyřeší.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500844
+
Link nedám, už je to více než měsíc, co jsem to četl a Copilota nemám :(
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Měření to potvrzují.
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
22. 4. 2025 - 11:24https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseMěření to potvrzují.
Link nedám, už je to více než měsíc, co jsem to četl a Copilota nemám :(https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500856
+
asi tak, svého času něco takového platilo i pro GeForce kdy silný cpu tomu dal značný doping zatímco Radeon fungoval nezávisleji.
Mimochodem ono je dobré že ta silná MT cpu se začínají víc využívat běžněji. Já teď instaloval několik her z Epic a nestačil jsem se divit kolik výkonu to za dobrých okolnosti z procesoru sežere instalace tedy download a zároveň rozbalování. Ale neplatí to paušálně, postačí pomalejší internet a je to jako dřív. Ovšem kombinace stahování + rozbalování hry 120MB/s+Nvme SSD už přinutí rozjet osm P jader mezi 80-90%. Pak se víc než 8 jader hodí aby se se systémem dalo dál plynule dělat. Typuju že nějakých 2Gb stahování/instalace by vytížila na plno PCIE4 SSD (tady jelo pcie3 na hraně možností) a cpu by potřebovalo výkon dalších jader. Jistě, nedělá se to každý den, ale je pak milé vidět jak to fičí bez cukání.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
asi tak, svého času něco
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
22. 4. 2025 - 16:12https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseasi tak, svého času něco takového platilo i pro GeForce kdy silný cpu tomu dal značný doping zatímco Radeon fungoval nezávisleji.
Mimochodem ono je dobré že ta silná MT cpu se začínají víc využívat běžněji. Já teď instaloval několik her z Epic a nestačil jsem se divit kolik výkonu to za dobrých okolnosti z procesoru sežere instalace tedy download a zároveň rozbalování. Ale neplatí to paušálně, postačí pomalejší internet a je to jako dřív. Ovšem kombinace stahování + rozbalování hry 120MB/s+Nvme SSD už přinutí rozjet osm P jader mezi 80-90%. Pak se víc než 8 jader hodí aby se se systémem dalo dál plynule dělat. Typuju že nějakých 2Gb stahování/instalace by vytížila na plno PCIE4 SSD (tady jelo pcie3 na hraně možností) a cpu by potřebovalo výkon dalších jader. Jistě, nedělá se to každý den, ale je pak milé vidět jak to fičí bez cukání.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500890
+
22. 4. 2025 - 13:13https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseIntel 18A je údajně lepší než TSMC 2nm.
Proto Intel objednal výrobu Nova Lake u TSMC
https://wccftech.com/intel-reportedly-places-2nm-orders-for-nova-lake-at-tsmc/https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500873
+
No tak zrovna tohle je velká kauza s Hardware Unboxed. Hoši zopakovali to nejhoší z manipulace testů marketingových oddělení Nvidie a Intelu v minulosti.Ne nezopakovali. Trumfli. Oni ne ze by si vybrali nejaky soubor her které te grafice nesvědčí. Nebo si vybrali hru, ktera se te grafice nelíbí. Oni šli mnohem dále ve svem freakovem přístupu. Vybrali si konkrétní scenu ze hry při velmi specifickem nastavení, aby mohli na produkt naplivat. Nastaveni ani nezverejnili a ani scenu neukazali, dokud to nezacalo pořádně smrdet. Trumfli jak kouzelníky marketingu a prezentací Nvidie tak Intelu. V průměru totiž takove chování ve hře pozorovano není. Natož v jinych hrách. HW unboxed se v tomhle zachovali jako šmejdi a ani neuměli priznat chybu když to jiní blogeri odhalili. Jo ani ti blogeri ani ja osobne nejsme fandy Intelu. Ale svinstvo zůstává svinstvem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No tak zrovna tohle je velká
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
22. 4. 2025 - 14:39https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseNo tak zrovna tohle je velká kauza s Hardware Unboxed. Hoši zopakovali to nejhoší z manipulace testů marketingových oddělení Nvidie a Intelu v minulosti.Ne nezopakovali. Trumfli. Oni ne ze by si vybrali nejaky soubor her které te grafice nesvědčí. Nebo si vybrali hru, ktera se te grafice nelíbí. Oni šli mnohem dále ve svem freakovem přístupu. Vybrali si konkrétní scenu ze hry při velmi specifickem nastavení, aby mohli na produkt naplivat. Nastaveni ani nezverejnili a ani scenu neukazali, dokud to nezacalo pořádně smrdet. Trumfli jak kouzelníky marketingu a prezentací Nvidie tak Intelu. V průměru totiž takove chování ve hře pozorovano není. Natož v jinych hrách. HW unboxed se v tomhle zachovali jako šmejdi a ani neuměli priznat chybu když to jiní blogeri odhalili. Jo ani ti blogeri ani ja osobne nejsme fandy Intelu. Ale svinstvo zůstává svinstvem.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500882
+
Jenom Velký Huang může tvrdit, že 5070 > 4090, a stádo jeho tupých zbožňovatelů bude obhajovat GPU s 8GB za $400+ "do posledného muže".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>> V průměru totiž takove
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
22. 4. 2025 - 16:11https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse>> V průměru totiž takove chování ve hře pozorovano není. Natož v jinych hrách.
Povídej, přeháněj.
>> Hoši z Hardware Unboxed ...
... ukázali, že 8GB na 5060Ti donutí shodit nastavení ve 1440 a 1080
Na jiném serveru ukázali, že i 12GB 5070 není zárukou toho, že můžete nastavit včechno "na doraz"
https://www.pcgamesn.com/nvidia/geforce-rtx-5060-ti-benchmarks
Jenom Velký Huang může tvrdit, že 5070 > 4090, a stádo jeho tupých zbožňovatelů bude obhajovat GPU s 8GB za $400+ "do posledného muže".https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500889
+
A co ma Huang spolecnyho se záměrně zmanipulovanou recenzí Hardware Unboxed? Kterou udelali aby meli senzaci a vydelali si na marjanu - pripadne doplnte). Když jim na to prisli tak se mohli posr. Takze klidně ten fejkovej test opakujte porad dokola.. Bez pokusu ho zopakovat..
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
A co ma Huang spolecnyho se
VCR33 https://diit.cz/profil/arcchecon
22. 4. 2025 - 18:33https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseA co ma Huang spolecnyho se záměrně zmanipulovanou recenzí Hardware Unboxed? Kterou udelali aby meli senzaci a vydelali si na marjanu - pripadne doplnte). Když jim na to prisli tak se mohli posr. Takze klidně ten fejkovej test opakujte porad dokola.. Bez pokusu ho zopakovat..https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500900
+
tak čip byl vyvíjen Kodurim s ohledem na budoucnost. Takže starší méně výkonné platformy pochopitelně nebyly nějak zvažovány či na nich testováno. Battlemage má i velkou část nových specs z DXR 1.2, nejvíc jich má Nvidia - tři ze tří a Intel dva ze tří. O Radeonech se mlčí.
Mě se dostala do ruky B570 od Sparkle a mile překvapila. Je vidět i rukopis autora že Vulkan tomu gpu svědčí víc než DX podobně jako u Radeonů. Pořád má problémy s klasickým AA ten se sice moc nepoužívá ale u starších her jako FC4 je to nepoužitelné, musí se vypnout. Ve 1440p má překvapivě dost hrubého výkonu, ale u mě právě na cpu netrpí, mám tam 14700K s vyplým HT a mírný přetakt s boostem na 5,7Ghz. Jo a zmíněná B570 stála pod 7 tisíc - 10GB karta co nemá jen 128bit.
Mimochodem, nebyla podobná kauza i dřív jinde, snad u NV že jim vyšší výkon cpu pomáhal dosahovat lepších výsledků?
Obecně to gpu za danou cenu vůbec není špatné. Polaris také nebyl dokonalý ve spotřebě a jak krásně se prodával.
Zaujalo mě v měření Steamu že tam dost poskočila položka Intel Iris Pro, může do toho spadnout i právě Battlemage protože nic bližšího se tomu v seznamu nepodobá, jsou tam pak jmenovány jen vyložené integrované HD graphics. Takže se mohou prodávat dost dobře hlavně v některých regionech proto v EU dost pomizely. Hlavně ten skok není málo takže se do toho neschovají bazmeky typu Lunar Lake, spíš to svědčí pro poskočení prodejů zmíněného. Typuji že v Číně je to ještě levnější než tady a není to rozhodně špatné do 1440p či dokonce 1080. S nějakými i5 Alder/Raptor 6+4 musí být doslova za hubičku a zahrají si na tom hodně dobře.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
tak čip byl vyvíjen Kodurim s
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
22. 4. 2025 - 16:06https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskusetak čip byl vyvíjen Kodurim s ohledem na budoucnost. Takže starší méně výkonné platformy pochopitelně nebyly nějak zvažovány či na nich testováno. Battlemage má i velkou část nových specs z DXR 1.2, nejvíc jich má Nvidia - tři ze tří a Intel dva ze tří. O Radeonech se mlčí.
Mě se dostala do ruky B570 od Sparkle a mile překvapila. Je vidět i rukopis autora že Vulkan tomu gpu svědčí víc než DX podobně jako u Radeonů. Pořád má problémy s klasickým AA ten se sice moc nepoužívá ale u starších her jako FC4 je to nepoužitelné, musí se vypnout. Ve 1440p má překvapivě dost hrubého výkonu, ale u mě právě na cpu netrpí, mám tam 14700K s vyplým HT a mírný přetakt s boostem na 5,7Ghz. Jo a zmíněná B570 stála pod 7 tisíc - 10GB karta co nemá jen 128bit.
Mimochodem, nebyla podobná kauza i dřív jinde, snad u NV že jim vyšší výkon cpu pomáhal dosahovat lepších výsledků?
Obecně to gpu za danou cenu vůbec není špatné. Polaris také nebyl dokonalý ve spotřebě a jak krásně se prodával.
Zaujalo mě v měření Steamu že tam dost poskočila položka Intel Iris Pro, může do toho spadnout i právě Battlemage protože nic bližšího se tomu v seznamu nepodobá, jsou tam pak jmenovány jen vyložené integrované HD graphics. Takže se mohou prodávat dost dobře hlavně v některých regionech proto v EU dost pomizely. Hlavně ten skok není málo takže se do toho neschovají bazmeky typu Lunar Lake, spíš to svědčí pro poskočení prodejů zmíněného. Typuji že v Číně je to ještě levnější než tady a není to rozhodně špatné do 1440p či dokonce 1080. S nějakými i5 Alder/Raptor 6+4 musí být doslova za hubičku a zahrají si na tom hodně dobře.https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500888
+
Já tam vidím Iris Xe, což by měly být iGPU tuším od Alder, Tiger výše. Arc tam je zvlášť s 0,2%, battlemage se tam nejspíše ještě nedostal.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Já tam vidím Iris Xe, což by
Akulacz https://diit.cz/profil/denny-kane
22. 4. 2025 - 18:58https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuseJá tam vidím Iris Xe, což by měly být iGPU tuším od Alder, Tiger výše. Arc tam je zvlášť s 0,2%, battlemage se tam nejspíše ještě nedostal.
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500901
+
kdo by rek, ze nejlepsi graficky drivery bude mit nakonec amd.. ((:
Nakonec? On je nějaký konec?
Je to kontinuální proces. Teď tam má Intel chyby. Je nejmladší v oboru dgpu. Za 2 roky vyjde udna a situace se může zase otočit, protože Intel bude mít jen evoluci.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel740
https://en.wikipedia.org/wiki/Intel740
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500829 +A potom 20 let pauza.
20 let integrovaných grafik bez pauzy. Jak se liší ovladače pro integrovanou a samostatnou grafiku? AMD i Nvidia používají stejné.
20 let integrovaných grafik bez pauzy. Jak se liší ovladače pro integrovanou a samostatnou grafiku? AMD i Nvidia používají stejné.
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500831 +vidím to tak, že u nízkého výkonu grafiky (igpu) se stejnou architekturou se na limit procesoru prostě nenarazí. V momentě kdy se grafika násobně zvětší a je k tomu potřeba i násobně větší výkon cpu se problém prostě objeví a řekl bych že to bude právě tento případ. Otázka teda zní jestli to je vůbec na úrovni driveru řešitelné.
To je pravda, ale limitace ze strany CPU není ani zdaleka jediným problémem, který Intel neúspěšně řeší. Limitace Battlemage ze strany CPU je paradoxně vyšší než u Alchemist, takže nejde o problém, který by se táhl od doby iGPU, ale mezigenerační degradaci.
To je pravda, ale limitace ze strany CPU není ani zdaleka jediným problémem, který Intel neúspěšně řeší. Limitace Battlemage ze strany CPU je paradoxně vyšší než u Alchemist, takže nejde o problém, který by se táhl od doby iGPU, ale mezigenerační degradaci.
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500839 +Jakože intel své igpu optimalizoval pro hry a bylo to stejně komplexní řešení jako pro dgpu?
Ale notak, pane no-x ...
„Jakože intel své igpu optimalizoval pro hry“
Jakože ne? Už v roce 2012, kdy Intel vydal Ivy Bridge, stálo manažerovi Intelu pro ČR za to vzít vzorek notebooku s Ivy Bridge, osobně s ním přijet do Českých Budějovic a ukazovat mi, jak na tom běhají hry a že Intel dělá všechno pro to, aby uživatelé mohli hrát maximum her na jeho integrovaných grafikách. Vždyť na mobilních procesorech Intelu v před-Zen éře tvořila grafika 50-70 % plochy jádra:
https://crashbox.ru/uploads/3c2-intel_broadwell_die_layout.png
„Jakože intel své igpu optimalizoval pro hry“
Jakože ne? Už v roce 2012, kdy Intel vydal Ivy Bridge, stálo manažerovi Intelu pro ČR za to vzít vzorek notebooku s Ivy Bridge, osobně s ním přijet do Českých Budějovic a ukazovat mi, jak na tom běhají hry a že Intel dělá všechno pro to, aby uživatelé mohli hrát maximum her na jeho integrovaných grafikách. Vždyť na mobilních procesorech Intelu v před-Zen éře tvořila grafika 50-70 % plochy jádra:
https://crashbox.ru/uploads/3c2-intel_broadwell_die_layout.png
https://diit.cz/clanek/intel-citlivost-arc-na-vykon-cpu-jsme-nevyresili-ale-vime-o-ni/diskuse#comment-1500863 +ja se kdysi davno podivoval na upozornenich, ze hry nemusi fungovat na integrovanych grafikach pritom vzdy vse bez problemu jelo a to i se starymi ovladaci at uz to byl intel igfx v notasech/pc, integrovany nvidia/ati grafiky na deskach...
No zrovna na iGPU od Intelu toho stávkovalo vždy dost ...namátkou si vzpomínám na "Gods Will be watching You" a silné problémy má i Nightdive předělávka "Powerslave Exhumed"
a bude toho víc ...
To je mi líto, že jel do Budějovic úplně zbytečně.
A jaké hry?
Minecraft jsem na X3100 hrál.
Museli se upravit registry aby si iGPU ukousla víc RAM.
Texture Pack bylo sprosté slovo.
Modovani opatrně, ale tam byl větší problém velikost RAM.
Něco šlo vylepšit přes OptiFine.
Po upgrade RAM na 8GB jsem si zahrál i verzy od NargonCZ.
Ale například WoT už jsem na tom nerozjel.
Roblox jsem nezkoušel ale asi by to utáhnul.
To je tak vše.
"tvořila grafika 50-70 % plochy jádra"
To ale o výkonu grafiky nic neříká.
To je důkaz toho jak ubohé CPU intel dával do NTB.
Například Core i7 3520M = dvě jádra Ivy Bridge (35W 2,9GHz boostovalo na 3,6GHz).
ok, je ale nutno uznat, že i tak je v oboru njejmladší :D Historie nVidie (Riva 128 vyšla už 1997) a hlavně ATi sahá ještě dále.
Riva 128 byla až druhý pokus Nvidie ( mám ji ) první karta Nvidie je NV1 z roku 1995
Meh, odkedy som spektakularne zabil a preinstaloval Widle, mam skoro v jednom kuse vykricnik od AMD Radeon Software. Akoze vsetko funguje, nic nie je rozbite, ale je tam vykricnik. Uz dost dlho.
amd clranup tool
si delas prdel ne :D radsi veskerou techniku vyhod a vrat se k papiru...ten vykricnik znamena ze mas nova oznameni, staci na to kliknout nebo se zeptat google, ai... OMG
a takto vznikajú fámy o ovládačoch a problémoch.....
Možná to vyřeší až s celestial, ale je možné, že to backportnou už do battlemage
"Intel xe3p (celestial dgpu ?)
-latest code snippet from week ago
Will lower driver overhead by making fixed cslice mode automatic and eliminating RCU_MODE programming saving MMIO operations, reducing CPU usage, reducing driver to hardware interactions while lowering latency.
This change benefits gaming but may lower perf in workloads that benefit from dynamic cslice distribution."
https://x.com/GawroskiT/status/1909719339940434432
Vypadá to, že holt hodně věcí tahaj přes CPU místo dedikovaných obvodů na grafice. To asi těžko vyřeší.
Měření to potvrzují.
Link nedám, už je to více než měsíc, co jsem to četl a Copilota nemám :(
asi tak, svého času něco takového platilo i pro GeForce kdy silný cpu tomu dal značný doping zatímco Radeon fungoval nezávisleji.
Mimochodem ono je dobré že ta silná MT cpu se začínají víc využívat běžněji. Já teď instaloval několik her z Epic a nestačil jsem se divit kolik výkonu to za dobrých okolnosti z procesoru sežere instalace tedy download a zároveň rozbalování. Ale neplatí to paušálně, postačí pomalejší internet a je to jako dřív. Ovšem kombinace stahování + rozbalování hry 120MB/s+Nvme SSD už přinutí rozjet osm P jader mezi 80-90%. Pak se víc než 8 jader hodí aby se se systémem dalo dál plynule dělat. Typuju že nějakých 2Gb stahování/instalace by vytížila na plno PCIE4 SSD (tady jelo pcie3 na hraně možností) a cpu by potřebovalo výkon dalších jader. Jistě, nedělá se to každý den, ale je pak milé vidět jak to fičí bez cukání.
Intel 18A je údajně lepší než TSMC 2nm.
Proto Intel objednal výrobu Nova Lake u TSMC
https://wccftech.com/intel-reportedly-places-2nm-orders-for-nova-lake-at...
No tak zrovna tohle je velká kauza s Hardware Unboxed. Hoši zopakovali to nejhoší z manipulace testů marketingových oddělení Nvidie a Intelu v minulosti.Ne nezopakovali. Trumfli. Oni ne ze by si vybrali nejaky soubor her které te grafice nesvědčí. Nebo si vybrali hru, ktera se te grafice nelíbí. Oni šli mnohem dále ve svem freakovem přístupu. Vybrali si konkrétní scenu ze hry při velmi specifickem nastavení, aby mohli na produkt naplivat. Nastaveni ani nezverejnili a ani scenu neukazali, dokud to nezacalo pořádně smrdet. Trumfli jak kouzelníky marketingu a prezentací Nvidie tak Intelu. V průměru totiž takove chování ve hře pozorovano není. Natož v jinych hrách. HW unboxed se v tomhle zachovali jako šmejdi a ani neuměli priznat chybu když to jiní blogeri odhalili. Jo ani ti blogeri ani ja osobne nejsme fandy Intelu. Ale svinstvo zůstává svinstvem.
>> V průměru totiž takove chování ve hře pozorovano není. Natož v jinych hrách.
Povídej, přeháněj.
>> Hoši z Hardware Unboxed ...
... ukázali, že 8GB na 5060Ti donutí shodit nastavení ve 1440 a 1080
Na jiném serveru ukázali, že i 12GB 5070 není zárukou toho, že můžete nastavit včechno "na doraz"
https://www.pcgamesn.com/nvidia/geforce-rtx-5060-ti-benchmarks
Jenom Velký Huang může tvrdit, že 5070 > 4090, a stádo jeho tupých zbožňovatelů bude obhajovat GPU s 8GB za $400+ "do posledného muže".
A co ma Huang spolecnyho se záměrně zmanipulovanou recenzí Hardware Unboxed? Kterou udelali aby meli senzaci a vydelali si na marjanu - pripadne doplnte). Když jim na to prisli tak se mohli posr. Takze klidně ten fejkovej test opakujte porad dokola.. Bez pokusu ho zopakovat..
tak čip byl vyvíjen Kodurim s ohledem na budoucnost. Takže starší méně výkonné platformy pochopitelně nebyly nějak zvažovány či na nich testováno. Battlemage má i velkou část nových specs z DXR 1.2, nejvíc jich má Nvidia - tři ze tří a Intel dva ze tří. O Radeonech se mlčí.
Mě se dostala do ruky B570 od Sparkle a mile překvapila. Je vidět i rukopis autora že Vulkan tomu gpu svědčí víc než DX podobně jako u Radeonů. Pořád má problémy s klasickým AA ten se sice moc nepoužívá ale u starších her jako FC4 je to nepoužitelné, musí se vypnout. Ve 1440p má překvapivě dost hrubého výkonu, ale u mě právě na cpu netrpí, mám tam 14700K s vyplým HT a mírný přetakt s boostem na 5,7Ghz. Jo a zmíněná B570 stála pod 7 tisíc - 10GB karta co nemá jen 128bit.
Mimochodem, nebyla podobná kauza i dřív jinde, snad u NV že jim vyšší výkon cpu pomáhal dosahovat lepších výsledků?
Obecně to gpu za danou cenu vůbec není špatné. Polaris také nebyl dokonalý ve spotřebě a jak krásně se prodával.
Zaujalo mě v měření Steamu že tam dost poskočila položka Intel Iris Pro, může do toho spadnout i právě Battlemage protože nic bližšího se tomu v seznamu nepodobá, jsou tam pak jmenovány jen vyložené integrované HD graphics. Takže se mohou prodávat dost dobře hlavně v některých regionech proto v EU dost pomizely. Hlavně ten skok není málo takže se do toho neschovají bazmeky typu Lunar Lake, spíš to svědčí pro poskočení prodejů zmíněného. Typuji že v Číně je to ještě levnější než tady a není to rozhodně špatné do 1440p či dokonce 1080. S nějakými i5 Alder/Raptor 6+4 musí být doslova za hubičku a zahrají si na tom hodně dobře.
Já tam vidím Iris Xe, což by měly být iGPU tuším od Alder, Tiger výše. Arc tam je zvlášť s 0,2%, battlemage se tam nejspíše ještě nedostal.
...Kdysi se tomu říkalo software rendering...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.