Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel s 10nm procesory pro desktop nepočítá vůbec, přejde až na 7nm

kdyz ctu ze jeste 2 roky bude intel nejspis na 14nm tak jsem se musel kouknout na datum jestli vidim spravne 2019 a nema to byt spis 2014 :-D zaspat 5 let dobu to je slusny :-D

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

intel je tak hlboko v prdeli, ze tam nedosiahne ani dlhoruka ruka saxany v deep fistingu

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Dobře ty! :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ten moloch sa potáca (potácí), tacká, krivká a topí sa (po cesky tone, ked sa niekto po cesky tone, tak sa po slovenyky topí) na vlastnom tazkopadnom parniku extremne velkych narocnych monolitov (4C, 10C, 18C a 28C) s plochou mnohych stoviek mm^2, kde bol za posledne 3 roky nuteny vyvijat dva nove monolyty: 6C a 8C - mozno im docvakne ze chipletovy pristup ma aj vyhody

a ten ich 10 nm proces je krvava story sama o sebe: boli nuteni znizit svoje ambicie aj znizit hustotu tranzistorov oproti vlhkym predstavam z roku 2015 (t.j. 1st gen 10 nm a 2nd gen 10 nm) ale ani to nestaci a zrejme ani 3rd gen 10 nm nebude pre desktop, kde by mal byt v sockete 1200 nejaky 91-95 wattovy 12C monolit s poriadne silnou Gen12 iGPU z ktoreho by sa vyravali napr. 12C24T, 12C12T, 10C20T, 10C10T highendove modely este pre mainstream (t.j. nie HEDT) a kde by 5,1-5,2 ghz single-core turbo bola samozrejmost

ale nieeee, intel je v konecniku

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo jo, to že je 10nm průser jak díra ve veeeelké lodi se vědělo už při jeho náběhu!
Tedy mezi zaměstnanci; vedení=kormidelníkova reakce na zatápějící se podaplubí jenom přidali výkon motoru. Časem přijde i na skoky přes palubu mezi žraloky...

AMD víceméně vyplulo s novou lodí, poskládanou z několika částí a pluje vesele a rychle dál :-))

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

inak fascinuje ma ten obrazok v uvode clanku spred dekdady

vzhladom na povestne dobru hustotu tranzistorov u intelu, podla toho obrazka dnes mal intel nabiehat na 5 nm a na ploche 100 mm^2 by mal byt nejaky 64C128T CPU + iGPU o vykone Navi 5700X

sudruhom z intelu asi nikto nepovedal, ze je 99% sanca, ze pri predpovedani co sa udeje v IT za 11-12 rokov, vyjdeme za tych 11-12 rokov na smiech, pretoze veci budu uplne inak

sudruhovia z intelu do svojej veštby z krystalovej gule zamontovali aj 4-5 vyrobnych procesov, co je stelesnenie debility najhrubsieho zrna

ked AMD robila roadmapy pre Zen ci uz v 2017/2018 ci teraz, vzdy je to 3-4 roky do buducnosti a zdokonalene vzdy MAXIMALNE o dva vyrobne procesy (aj to nie vzdy full nod): v casoch nasadenia 14 nm snivali o 14 nm+ (aka 12 nm) a 7 mn (10 nm GF vzdali), dnes v case 7 nm snivaju o 7nm+ (UV) a mozno 5 nm (vsetko u TSMC)

ak by v AMD verejne prezentovali plany po vzore intelu-dementalu 11 rokov do buducnosti do roku 2030, muselo by tam byt 2 nm++, GAA 4D tranzistory, ale v AMD nie su tak j**nuti, aby take predstavy vypustali do sveta ako jasne dane, ze aha "nase strategia, ideme podla tohoto"

intel idioti by si mali uvedomit, ako by to vyzeralo, keby tie hovadiny co vobec dakedy urobil intel, keby ich urobil niekto iny

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako pěkne napsané, ale tak jednoduché to s plánováním není ;-)
jak píšeš, vliv má i arogance, slepota... to Lisa dobře ví a dokonce se s tím počítá- jaká bude situace na trhu za 2 roky, za 5 let...
Intel snědl vlastní jedovatou pilulku v podobě 10nm a teď se dáví, než vyjde pilulka zadním otvorem ven, tak citelně zhubne (slovensky i česky zchudne).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme o situacii na trhu a co bude technologicky mozne za 5 ci 10 rokov mozu kalkulovat a odhadovat ju, ale o tom mozu prebiehat maximalne vnutorne diksusie medzi timami inzinierov, odbornikov, strategov atd ...

take informacie sa ale neposuvaju na marketingove ze aha, zverejnite tieto nase idylisticke predstavy a futurologicke odhady buducnosti ze co budeme uvadzat za 10 rokov v roku pana 2030

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No prostě akcionáří projedli budoucnost Intelu nejméně na 10 let... ti chytří pak z toho vycouvali a prodali akcie jako Krzanich, zbytek co si to podržel bude mít na příštích 5 let smůlu, páč cena akcie nahoru nepůjde a dividendy, pokud se Intel chce udržet v čele a investovat, budou nízké...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sice vtipne prirovnani, ale myslim ze neni potreba tady z toho delat novinky.cz

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já to říkal, já to říkal. :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozna ze ani prechod na 7 nebude za 2+ roky stacit .... .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jn,to uz TSMC bude nabizet 5nm/5nm+

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD je dar z nebes!
A to predevsim pro Intel. Dovedete si predstavit ten tlak na Intel, kdyby tady nebylo AMD? Asi by to bylo neco nevidaneho, ale diky AMD ma Intel docela pohodu a muze v pohode vyvijet 7nm proces. Uvedomte si, ze Intel dnes proda vsechno co muze a i AMD rozhodne nema problemy s prodejem a proda vsechno.
Tady aspon nazorne vidite, jak AMD vubec na Intel zadny tlak nevytvari navzdory vasim pranim, protoze vytvaret ani nemuze. Intel si totiz vytvoril tlak sam na sebe castecnym odstavenim 14nm vyroby a tim, ze nedokazal zprovoznit 10nm. Ve vysledku Intel proda i na 14nm uplne vsechno, ale aby nedal AMD prilezitost ukrajovat kolac na trhu, musel by vyrobit mnohonasobne vic. To ale bez 10nm nedokaze.
Je proste fascinujici, ze Intel zacal odstavovat 14nm a pritom 10nm viselo jen ve slibech. Kdyby to trvalo rok dva, tak ok, stane se. Ale jim to trva uz celych 5 let a teprve ted slysime, ze to jeste dobre dva roky potrva nez vyvinou neco noveho, potom co konecne 10nm odpiskali, takze plnych 7 let se Intel topi ve srackach a tohle nedokazal predvidat, cele vedeni Intelu do jednoho by meli akcionari vyhodit a ostatni by si meli dat pozor, aby nekoho od Intelu zamestnali, mimoradna neschopnost, to se jen tak nevidi.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Normálně se nepřihlašuji, ale když jsem viděl tenhle blábol, musel jsem se lognout a dát mu mínus.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Kuratenko, jake minus? Osvetli mi prosim v com sa mylil. Len nepouzi slovne spojenie "ve všem", lebo to je uplna kravina.

sucasna situacia intelu je kombinaciou viacerych faktorov, samozrejme vzdy je niekde v uzadi AMD, lebo kto iny preboha, lebo AMD je nr.2 vo vyrobe x86 cpu a Peugeot, Siemens, Bosh, HP, Shell, Adidas, CocaCola, FedEx, Mcdonald, Nikon, Canon, Dove, Jacobs a 3257 dalsich ... ti za to skutocne nemozu, skutocne treba v pozadi hladat skryte AMD
- intel dekadu sral na vyvoj, lebo AMD nepredstavovalo konkurenciu
- v 2017 pri prichode Zen (po Bullbozeroch) dostal Intel taky uder, ako AMD v 2006 pri prichode Core (po Netburste a P4)
- z tohoto uderu sa intel doteraz nespamatal, chaoticky, nekoncepcne a ocividne bez schopnosti konkurovat plata diery v portfoliu
- monolity su bohovsky drahsie a neefektivnejsie ako chipletovy architektura, samozrejme kazdy pristup ma svoje + aj -
- 10 nm krvava story (presuvanie 14 nm vyroby hore/dole, potreba coraz vacsich monolitov ...) je taka aka je a to intelu len pritazilo

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne, jen bych nerekl, ze kaslali na vyvoj, vzdyt uz v roce 2015 mel byt hotovy 10nm, takze vyvoj urcite probihal a snaha byla.
Jenze vedec nikdy neprizna chybu a je to tak i spravne, ten dostane úkol něco vyvinout, tak to vyviji a nezalezi na case, bude to tak dlouho zkouset nez se to povede. Od toho je schopny manager, který když rozpozna, ze je něco spatne a nejde to, tak musí vyvoj striktne ukoncit a prejit na plan B.
Problem Intelu je naprosto neschopnej management, který nerozpoznal, nepriznal a nepresel na jiny plan, protože zadny nemel. Kompletne celej management Intelu uz měli davno vyhodit, to je neuveritelny, ze 5 let po vzniku chyby nam ten samej management az na par jedincu, kteří sli co by obetni beranci, říká, ze zacnou mozna do dvou let s novym planem na 7nm.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně tedy „blábol“ přijde jako přesné označení.

Tvrzení, že AMD na Intel žádný tlak nevytváří a bez AMD by (z nějakého podivného důvodu) měl Intel mnohem větší problém, je největší kravina, co jsem četl za dlouhou dobu.

Jednak stačí si porovnat nabídku Intelu před a po Ryzenech, už z toho je vidět, jaká pitomost to tvrzení je.
A problémy s kapacitou výroby jsou umocněné tím, že Intel byl donucen přidávat jádra, čímž narostla plocha a klesla kapacita výroby.
Pokud při zdvojnásobení plochy klesne kapacita výroby na méně¹ než polovinu a už teď máte napjaté kapacity, logicky přesun nemalé části prodejů na procesory s dvojnásobnou plochou² znamená dost problém.

Nebýt Ryzenů, zdržení 10nm výroby by pro Intel byla spíš drobná nepříjemnost.
Místo přidávání jader by stačilo prostě každý rok o trochu zvýšit frekvenci a kdyby to nestačilo, úpravou ceníku tlačit poptávku směrem k menším čipům, na které kapacita výroby stačí.

____
¹ Protože defekty
² Například z Core i5 7600K v době vydání Ryzenů na Core i9 9900K teď.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vytváří tlak sám na sebe? A amd na něj nevytváří tlak? Ale je divné že mu bere část serverového trhu,že? A co se týká vedení,tak už to odsrali dva ředitelé. Ale intelu se stále daří (finančně) a předpokládám že za to částečně mohou takoví jako vy. OBCHOD: Koupím si cpu 8c16t nebo 4c8t, beru to 4c8t je sice dražší ale dostanu k němu nálepku i.d.i.o.t inside,a tu si nalepím na čelo.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

”Určitě možná s vámi tak úplně nesouhlasím“. neboli, presne takto to opravdu nefunguje :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máte nepochybně pravdu. Souhlasím s váma, že "...diky AMD ma Intel docela pohodu a muze v pohode vyvijet 7nm proces...."

AMD všechnu práci s prodejem procesorů oddře. AMD ani nestíhá vyrábět jaký je hlad po jeho procesorech. Zaměstnanci AMD jsou určitě přetížení, dělají na tři směny, neví kam dřív skočit...zatímco v Intelu si chytře zajistili klídeček. Mohou si v klídku další roky vyvíjet výrobní proces na 7nm, zatímco udření hlupáci z AMD tou dobou už budou mít 5nm a zase se jen budou dřít s výrobníma kapacitama vytíženýma na 150%. :p

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"v Intelu si chytře zajistili klídeček"

to bol akoze pokus o ironiu? lebo ak hej, nie celkom sa vydaril
ak to bolo myslene vazne, mas to v hlavicke velmi zle poprepajane a mal by si pouvazovat nad liecbou

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Neschopní v Intelu nejsou, pár lidí od nich znám; líný hovada je arogantní vedení!
Čekám od nich na podrazácký zfanatizovaný recenze všude po internetu, že 14nm litografie Intelu je něco víc než cokoliv 7nm apod konkurence. Něco jako svatý grál Intel apod.
Taková pomluva a svinstva už tady taky byly... Intel nepřekvapí, jsou k smíchu i se svým 10nm pokusem.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

V něčem pravdu máš, v něčem zase ne. V tvém případě je přání otcem myšlenky.
Až do reálného příchodu Zen architektury byl Intel v pohodě, protože AMD opravdu nemělo nic, čím by mohlo konkurovat (technicky a ideologicky).
S příchodem Zen začalo být AMD technicky konkurenceschopné nejen ve vícejádrech, ale už i v IPC. Proto:
- Přestože Intel ždíme svůj 14nm proces do poslední kapky (jako kdysi AMD svůj 32nm), tak už není na svém piedestalu "lepší výrobní technologie".
- Vzhledem k nenáběhu 10nm musí svá monolitická CPU vyrábět na 14nm sice se stejnou marží, ale v nižších objemech. Může jen děkovat pánům inženýrům, že mu připravili architekturu, která lze takto škálovat.
- AMD rostou tržby rostou i tam, kde Intel nestíhá dodávat.
Z ekonomického pohledu je situace, kdy prodáte vše, co vyrobíte se slušnou marží v pořádku. Jenže je tu díra ve výrobě, kterou mu dělá blokované místo pro nevyrábějící nebo ještě neexistující 10nm linky. A to v pořádku není. Uvědomme si, že 10nm linky už měly delší dobu chrlit procesory sice s obdobnou marží, ale ve větších počtech. Z pohledu ekonomických ukazatelů to znamená, že má sice stejnou marži, ale vyšší výrobní náklady a nižší tržby (to je můj odhad, třeba to bude ve výroční správě jinak). Rozhodnutí změnit blokaci místa z 10nm na 7nm, mělo přijít z mého laického pohledu dříve tak o rok, z pohledu insidera klidně o dva. Intel se prostě nechal ukolébat tím, že AMD nic nemá a teď hasí.
V případě, že by AMD nepřišlo se Zenem, tak by to pravděpodobně ani moc nevadilo a Intel by s velkou pompou ohlásil, že 10nm přeskakuje, míří přímo na 7nm a řádně to ohodnotil. Takhle z toho má negativní PR.
Takže tvrdit, že AMD nevytváří tlak na Intel, je opravdu spíš přání.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, nenapsal jsem to dobře, slo mi o to, ze primarne si Intel vytvoril tlak sam na sebe svou neschopnosti prijit s 10nm nebo to včas zaříznout a prijit s nahradnim planem. Kdyby zarizli 10nm včas nebo kdyby nevyhrazovali vyrobni linky pro 10nm, když vůbec nemeli jasne, ze bude, tak si vem, ze dneska s 14nm++++ je Intel stale konkurenceschopnej RyZenum, co do vykonu. Není to idealni situace, Intel ma o neco vyssi spotřebu, ma o něco malo méně vykonu a hlavne je o hodne drazsi. Nicmene cena není bezpodminecna, problem je spis v marzi, kterou si Intel stanovil. Kdyby chtěl méně penez, tak by akcionari dostali mensi dividendy a ptali by se proc.

Proste ano, AMD se na situaci Intelu urcite podepsalo, ale hlavne si Intel zavinil všechno sam. Naopak je preci uzasne, ze je Intel stale ve hre, ikdyz tu je AMD se 7nm. Ale to nekteri fanoušci AMD nechteji slyset, ze 14nm Intelu byl proste bombastickej vyrobni proces, když s tim Intel zvlada konkurovat AMDecku s rovněž hodne povedenym 7nm procesem.
Je ale jasne, ze pokud se Intel nevzpamatuje, tak je jen otázkou casu, kdy ho AMD jedouci na vlne povedenych produktu prevalcuje. Asi ještě ne se Zen 3, ale dost pravdepodobne se Zen 4, pokud do te doby Intel nic, tak to pro nej bude konec. Intel je stale v pohode, ale dochazi mu cas, 10nm je odepsane a ted musí se 7nm pohnout, jinak konci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problem je ze Intel uz nezvlada konkurovat... proto tak rychle ztraci svuj majoritni podil na trhu...
Mobilni trh je uz asi posledni kde ma navrh a to se pravdepodobne hodne rychle zmeni s prichodem Zen2 APU...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"je Intel stale konkurenceschopnej RyZenum" ... "ma o neco vyssi spotřebu, ma o něco malo méně vykonu a hlavne je o hodne drazsi"

Vy nás ale zásobujete pane Karfík. :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Porovnávat ty procesy nemá smysl, důležitý je přeci výsledek. To že Intel "bambilión" let ladil 14nm, se jasně podepsalo na tom, co z něj dokáže vytěžit. Na druhou stranu AMD je na začátku ladění na 7nm. Rozdíl v tuto chvíli není propastný, ale to se nůžky ještě pořádně nerozevřely.
"...pokud do te doby Intel nic, tak to pro nej bude konec" - tady platí "too big to fail". I kdyby se Intel stáhl na X let z pozice lídra, nemůže ho to položit - na to je moc velký a má příliš velký kapitál. A ještě, že tak. Nechtěl bych zažít monopol AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až nastane ten velký den kdy Intel bude chtít přejít na 7nm tak se objeví zpráva že přejde až na 5nm to je komedie ala Intel.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že nejsem sám, koho to napadlo...

Představa, jak Intel v roce 2030 chrlí 14nm jednadvacetijádra řady Memfremagog Lake a hodlá přejít přímo na 2 nm mi naskočila prakticky okamžitě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ze všeho nejvíc to připomíná zprávy o úspěších socialistického hospodářství před rokem 1989 :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

2022? i kdyby AMD zpomalilo/ubralo plyn tak to uz bude na trhu Zen4 na kolika? 7nm++? minimalne...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zen4 pojede na v té době nejlepší technologii TSMC - pravděpodobně na 6nm, samozřejmě EUV, 6nm bez EUV nejde udělat. Zen4 bude Rx 5xxx.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

O důvod víc udělat nějaké architektonické změny i na 14 nm++++++++ procesorech. Když by to spojili i s lepší pájkou, tak kvůli frekvencím 5,2+GHz budou v desktopu a workstationech v mnohem lepší pozici. Takhle budou muset opět a zas a znovu sáhnout k tomu co umí nejlépe - uplácení.

PS: V noteboocích to bude mít AMD těžké. Intel quad na 10 nm totiž kvůli omezení TDP stačí. V noťasu se šesti a vícejádra kvůli omezení ze strany spotřeby budou prosazovat zdlouhavě. Nesmyslná tenkost je nadevše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft to už zkouší v Surfacech a to jsou 12 nm Ryzeny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A Das Auto zkouší elektromobily, ale než budou tvořit aspoń 50% prodejů, tak to bude trvat. Omezení ze strany spotřeby (do 20 W) snižuje frekvence a počet jader. Quad CPU na 10 nm (a menších) v noťasu bude něco jako rozlišení fullHD, dlouhověká trvalka. A hlavně má Intel výrobce notebooku hodně zaháčkované - na pár let dopředu určitě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ta "nesmyslná" tenkost prostě prodává, lidé prostě nechtějí tahat obrovské obludy jak dříve. Prodávat notebooky je dnes jednoduché. Ukážu kdekoliv EliteBook 850 a jen si zapisují objednané množství. Sám jej mám a nic tlustšího bych fakt již nechtěl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejvíc ti, co ten noťas přenášejí jednou za měsíc. Sám mám pracovní ultrabook Lenovo za nechutnou cenu a s ubohým Intel dvoujádrem, ale vybral ho za mě někdo jiný. Něco tlustšího a většího bych bral všemi deseti. Minimálně kvůli lepšímu chlazení a numerické části klávesnice. Kdybych kupoval za svoje prachy, tak i kvůli kvalitě/opravitelnosti a většímu LCD.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Probem neni placka, ale spis konretni model, potazmo na co se pouziva. Od dob, kdy maji ULVcka 4C/8T si na vykon u placek nemuzu ztezovat (Samozrejme to neni na enkoding videa a spol). Ale pro beznou office cinnost, bezne programovani i nejaky lehky video editing a lehke hrani je to v pohode. Unese to i jednu dve virtualky vklidku.
Jinak u mne je chlazeni takrka neslysitelne i v zatezi. V beznych cinnostech je uplne vyple.
Na prenaseni v batohu na zadech nebo v tasce ideal..1,5kg, 15 palcu, vydrz na baterku 8-10h. Co si prat pro tohle pouziti vic? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, taky bych uz nic jineho pro beznou cinnost a mobilitu nechtel. Je opravdu rozdil tahat sebou tenke, skladne 1,5kg nebo 2,5kg jeste s adapterem..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

šestijádro má být příští rok a výdrž má být dvanáct hodin, tak není důvod k zdlouhavému prosazovaní. Pravděpodobnější je že 4/8 propadnou na úroveň dnešních 2/4, přirozený vývoj...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže AMD prodá víc mobilních šestijader než Intel mobilních čtyřjader? Tomu sám nevěříš. Intel totiž neplánuje šestijádra v mainstream notebooku před příchodem 7nm a i na 7nm to bude vyšší mainstream..V nejbližších 2 letech se to ani změnit nemůže. Jo a to šestijádro na 7nm vydrží na baterku tenkého notebooku těch 12 hodin leda tak na průměrné frekvenci asi tak 500 MHz.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

na 7nm pochopitelně vyrovná spotřebu s 14nm čtyřjádrem, tam to není problém. To info o dvanácti hodinách mám z předchozího zdejšího článku o APU Renoir kde se píše i k šestijádrům.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale já psal o čtyřjádru na 10 nm. Zdroj informace o 12 hod výdrži je irelevantní. U tolika hodin se nelze bavit o jiné než směšné průměrné frekvenci i u čtyřjádra.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Intel totiž neplánuje šestijádra v mainstream notebooku před příchodem 7nm"

Ehm, jako ze treba Lenovo IdeaPad 330 s sestijadrovym 8750H za 18590Kc neni mainstream notebook? Co si predstavujes pod pojmem mainstream notebook?
https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-330-15ich-platinum-grey-levne-d563016...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ohlodaná kost s 8 GB RAM, bez OS (IMHO výhoda, ale musí se to započítat do snížené ceny), hnusným TN LCD a 128 GB SSD. Mainstream je definován i objemem prodejů a šíří nabídky a tam šestijádra prohrávají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že je desktop zapikanej na 14 nm do konce 2021, tak nějak vyplynulo z prezentací Intelu už v květnu, kde hodně zmiňovali 7nm proces, který ale jako první využije pro grafiky Xe (Q4 2021?). Tudíž vše ostatní půjde na druhou kolej - CPU až v roce 2022.
Upřímně už mě s těmi názvy jezer s*rou, kdo se v tom má vyznat.
Takže teď konečně víme, že Sapphire Rapids je 10nm serverový CPU (2021).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vcera sem se na 7nm od Intel-u dotazoval a dnes hned clanek :-), jinak Intel z tech jezer udela dost zizniveho veblouda protoze pri vyssich a vyssich taktech na tech votrepanych 14nm bude rust i spotreba "novych" procesoru, proste kdyz ma dnes Core i9 - 9900K v spicce spotrebu 210W, co s tim udela takovy desetijaderny Comet Lake? jiste pod 240W nepujde nakolik nizsi takty vyvazi vyssi pocet jader.

14nm do roku 2022? to uz pujde TSMC na 5nm a bude vydan Zen 4 generace kde to tipuju na 16 jader za cenu 499 dolaru, Intel jednoduse sve konkurenty nedozene protoze kdyby uz dnes uvedl sve 7nm procesory je pozde, EUV od TSMC a Samsung-u je prave v nabehu sve seriove vyroby a Zen 3 je za oknem.

Klasicka cesta Intel-u: AMD uvede ukazkovy 16 jaderny procesor, Intel 16-jadro ze sve nabidky vyhodi, AMD uvede ukazkovy 12 jaderny procesor(65W) a predpokladam ze i ten Intel ze sve nabidky vyhodi, jenom aby se to nedalo srovnat primo, cili maximalne co dnes muze lidem mimo Xeon tridu Intel nabidnout je nove prichozi 18 jadro rady Cascade Lake - X lacinejsi o 55% coz majitele predchozich Core i9 HEDT jiste nenasere, ted i ty skalni co meli v planu koupit si Intel radsi pockaji a poridi si ThR 3000 generace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Intel jednoduse sve konkurenty nedozene protoze kdyby uz dnes uvedl sve 7nm procesory je pozde"

Nepřeháněj. stačil by Ice Lake@7nm a AMD by bylo v úplně jiné situaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No mne by spis zajimalo jak je Ice Lake na tom s opravama der ktere maji zasadny dosah na IPC plus cenova politika Intel-u by AMD stale nemohla konkurovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No zase Intel je gigant a par rokov vydrzi i bez kvalitnej ponuky.
Trzby Intelu za Q2 2019 boli $16.5mld, z toho desktop+notebooky $9mld, servery $5mld.
AMD malo trzby za Q2 2019 $1.53mld, z toho CPU+GPU $940mil, servery+konzoly $591mil. AMD nema ani 10% z kolaca, bez GPU a konzol ma tipnem si 5-7%.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DELETED.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Intel zaměstnává velmi přesvědčivě obchodníky.
Dokázali zblbnout skoro celý svět a vlastní vedení k tomu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ale podle stavu mailu vidím, že AIza i ČZC neustále blijou reklamy na Intelská zařízení všeho druhu (notebooky i desktopy) jako by se nechumelilo. Nevím, jak jim dát najevo, že by za tyhle reklamní krasolži potřebovali pár dobře mířených do xichtu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.