Tato karta bola horror - hw nekompatibilna s GM a GS, pokus o SW emulaciu bol udesny a stravil som dlhe dni a noci nad pokusmi o rozbehanie hier s hudbou!
Bez toho midi sa jednalo len o predrazeny SB16, tak som to rychlo vzdal a siel si radsej kupit Roland Soundcanvas - sice este drahsi no aspon to paradne fachalo ;o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miloval AWE32???
Tato karta
spc https://diit.cz/profil/spc
20. 11. 2012 - 21:44https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseMiloval AWE32???
Tato karta bola horror - hw nekompatibilna s GM a GS, pokus o SW emulaciu bol udesny a stravil som dlhe dni a noci nad pokusmi o rozbehanie hier s hudbou!
Bez toho midi sa jednalo len o predrazeny SB16, tak som to rychlo vzdal a siel si radsej kupit Roland Soundcanvas - sice este drahsi no aspon to paradne fachalo ;o)https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637356
+
Já jsem AWE32 miloval a ve hrách které ji přímo nepodporovali jsem s GM nikdy neměl problém. Mám ji dodnes, spolus Gravisem Ultrasound, který byl na rozchození ve hrách mnohem tvrdší oříšek, ale vždy to stálo za to.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já jsem AWE32 miloval a ve
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
21. 11. 2012 - 06:57https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseJá jsem AWE32 miloval a ve hrách které ji přímo nepodporovali jsem s GM nikdy neměl problém. Mám ji dodnes, spolus Gravisem Ultrasound, který byl na rozchození ve hrách mnohem tvrdší oříšek, ale vždy to stálo za to.https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637362
+
No je sice pravda, ze som kupoval AWE32 ako absolutnu novinku vo Viedni este par mesiacov pred tym ako sa u nas vobec objavil aspon na vystavach, ale zneje to akoby si mal inu kartu.
Kedze vtedy bolo 99% veci pod DOS, a emulacia bola skutocne udesna a malokedy fungovala dobre, tak v podstate prakticky nepouzitelna karta. Mozno v novsich hrach pribudla priama podpora, ale naco sa trapit?
Kvalitou hudby sa s Rolandom SC aj tak nedalo AWE porovnat, programovatelne nastroje by mozno vyuzil nejaky hudobnik.
S plnou MPU401 kompatibilitou u SC som mal istotu ze mi stovky hier budu fachat na prvy sup (hardwerovo).
To aj o nieco lacnejsia Yamaha XG alebo midi `GS klon` karty s `Dream` chipsetom mali lepsi zvuk ako AWE.
A ano - wavetable mam tiez doteraz, takisto GUS (v `nostalgickom` compe), ktory bol podla mna s lepsou podporou v hrach ako AWE, ale zas nemal bohviejaky MIDI zvuk (niekedy skoro priserny!!!) a nepodporoval efekty ako reverb a chorus ;o)
Zabavna bola unho FM emulacia cez wavetable - obcas s celkom zaujimavymi vysledkami (ked to znelo sice uplne inak, ale celkom dobre)
GUS bol super ked islo o prehravanie MOD stylu hudby v demach a hrach, predsalen vtedajsie pocitace softwarove mixovanie 32 kanalov dost spomalovalo...
P.S
dodnes lutujem toho chudaka, ktoremu som AWE32 predal (po predvedeni v hrach, ktore som mal vyskusane ze funguju a dobre zneju ;o)
-> urcite si s nim ehm. `uzil`
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No je sice pravda, ze som
spc https://diit.cz/profil/spc
21. 11. 2012 - 17:04https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseNo je sice pravda, ze som kupoval AWE32 ako absolutnu novinku vo Viedni este par mesiacov pred tym ako sa u nas vobec objavil aspon na vystavach, ale zneje to akoby si mal inu kartu.
Kedze vtedy bolo 99% veci pod DOS, a emulacia bola skutocne udesna a malokedy fungovala dobre, tak v podstate prakticky nepouzitelna karta. Mozno v novsich hrach pribudla priama podpora, ale naco sa trapit?
Kvalitou hudby sa s Rolandom SC aj tak nedalo AWE porovnat, programovatelne nastroje by mozno vyuzil nejaky hudobnik.
S plnou MPU401 kompatibilitou u SC som mal istotu ze mi stovky hier budu fachat na prvy sup (hardwerovo).
To aj o nieco lacnejsia Yamaha XG alebo midi `GS klon` karty s `Dream` chipsetom mali lepsi zvuk ako AWE.
A ano - wavetable mam tiez doteraz, takisto GUS (v `nostalgickom` compe), ktory bol podla mna s lepsou podporou v hrach ako AWE, ale zas nemal bohviejaky MIDI zvuk (niekedy skoro priserny!!!) a nepodporoval efekty ako reverb a chorus ;o)
Zabavna bola unho FM emulacia cez wavetable - obcas s celkom zaujimavymi vysledkami (ked to znelo sice uplne inak, ale celkom dobre)
GUS bol super ked islo o prehravanie MOD stylu hudby v demach a hrach, predsalen vtedajsie pocitace softwarove mixovanie 32 kanalov dost spomalovalo...
P.S
dodnes lutujem toho chudaka, ktoremu som AWE32 predal (po predvedeni v hrach, ktore som mal vyskusane ze funguju a dobre zneju ;o)
-> urcite si s nim ehm. `uzil`
https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637400
+
tu je male porovnanie, Roland mal vzdy tu `nefer` vyhodu, ze tie MIDI hudby sa komponovali na tychto kartach a bola velka neznama ako budu v praxi zniet na inych.
Sranda je, ze mne sa po dobu vlastnictva AWE prvotny D1 nepodarilo spojazdnit (stale mrzol)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
http://www.youtube.com/watch?
spc https://diit.cz/profil/spc
21. 11. 2012 - 17:09https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskusehttp://www.youtube.com/watch?v=B0eS96MbFIo
tu je male porovnanie, Roland mal vzdy tu `nefer` vyhodu, ze tie MIDI hudby sa komponovali na tychto kartach a bola velka neznama ako budu v praxi zniet na inych.
Sranda je, ze mne sa po dobu vlastnictva AWE prvotny D1 nepodarilo spojazdnit (stale mrzol)https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637402
+
Ono jde o to, že ty staré hry sice podporují GM apod, ale hudba pro ně byla primárně laděna pro tehdy dominující FM syntézu. Ostatně othle popisoval jasně třeba Bobby Prince, autor hudby pro Wolf3D či právě Doomy, Duke3D a další. A dobře to může poznat každej, kdo si zahraje sshock1 skrze general MIDI. Tam kde s FM syntézou (já měl ESS688 a byl jsem s ní maximálně spokojen) slyší tu poctivou cyberpunkovou low-end hudbu, tam v závěru intra slyší přes GM mimo jiné třeba štěkání psa, ptž prostě v GM je to tam zorvna namapováno jako použitý nástroj. Takže sice se možná hudba komponovala na Rolandech, ale často se ladila tak, aby zněla nejlíp na majoritních zkuvovkách.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ono jde o to, že ty staré hry
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
21. 11. 2012 - 18:05https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseOno jde o to, že ty staré hry sice podporují GM apod, ale hudba pro ně byla primárně laděna pro tehdy dominující FM syntézu. Ostatně othle popisoval jasně třeba Bobby Prince, autor hudby pro Wolf3D či právě Doomy, Duke3D a další. A dobře to může poznat každej, kdo si zahraje sshock1 skrze general MIDI. Tam kde s FM syntézou (já měl ESS688 a byl jsem s ní maximálně spokojen) slyší tu poctivou cyberpunkovou low-end hudbu, tam v závěru intra slyší přes GM mimo jiné třeba štěkání psa, ptž prostě v GM je to tam zorvna namapováno jako použitý nástroj. Takže sice se možná hudba komponovala na Rolandech, ale často se ladila tak, aby zněla nejlíp na majoritních zkuvovkách.https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637408
+
Nemam ten dojem, a to som mal v podstate vsetky hry co vtedy vysli a za nieco stali (to bola taka moja mania ;o)
Vsetko som testoval s roznymi zvukovkami (mal som ich mimoriadne bohatu zbierku).
Zaujimave, ze spominate wolf3d, kedze ten GM podporu vobec ziadnu neobsahoval... :o)
(je to aj pochopitelne, kedze GM standard bol len teoreticky dany na papier cca v dobe ked wolf3d vznikal)
Co sa tyka doom serie, tak autora treba praveze za vyladenie hudby pochvalit, pretoze neznela vyslovene rusivo naozaj na ziadnej zvukovke 8-O RESPEKT!
A to som vsetky doomovky intenzivne hral a cele presiel.
Samozrejme moze sa vyskytnut pripad ako popisujete, dokonca niektori autori mohli vyuzit aj moznost FM syntezy vytvarat vlastne zvuky v ramci hudby (co by pod GM pochopitelne nefungovalo), no tieto hry sa ani netvaria ze GM podporuju.
Ale jedna sa skor o `par lastoviciek co leto nerobi`...
P.S.
Konkretne SS1 som aj nejaky cas hral, kedze to bola revolucna hra - nespominam si na ziadne problemy.
ESS boli nic moc, ale mali dobru cenu (predal som ich doslovne `kila`). V tej dobe bola jednoznacna volba SB16 - co sa tyka kvality aj kompatibility - pripadne nejaka jej verzia ako napr. `vibra` atd.
Preto aj velka skoda toho AWE32, mal potencial byt pecka :o(
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nemam ten dojem, a to som mal
spc https://diit.cz/profil/spc
21. 11. 2012 - 22:43https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseNemam ten dojem, a to som mal v podstate vsetky hry co vtedy vysli a za nieco stali (to bola taka moja mania ;o)
Vsetko som testoval s roznymi zvukovkami (mal som ich mimoriadne bohatu zbierku).
Zaujimave, ze spominate wolf3d, kedze ten GM podporu vobec ziadnu neobsahoval... :o)
(je to aj pochopitelne, kedze GM standard bol len teoreticky dany na papier cca v dobe ked wolf3d vznikal)
Co sa tyka doom serie, tak autora treba praveze za vyladenie hudby pochvalit, pretoze neznela vyslovene rusivo naozaj na ziadnej zvukovke 8-O RESPEKT!
A to som vsetky doomovky intenzivne hral a cele presiel.
Samozrejme moze sa vyskytnut pripad ako popisujete, dokonca niektori autori mohli vyuzit aj moznost FM syntezy vytvarat vlastne zvuky v ramci hudby (co by pod GM pochopitelne nefungovalo), no tieto hry sa ani netvaria ze GM podporuju.
Ale jedna sa skor o `par lastoviciek co leto nerobi`...
P.S.
Konkretne SS1 som aj nejaky cas hral, kedze to bola revolucna hra - nespominam si na ziadne problemy.
ESS boli nic moc, ale mali dobru cenu (predal som ich doslovne `kila`). V tej dobe bola jednoznacna volba SB16 - co sa tyka kvality aj kompatibility - pripadne nejaka jej verzia ako napr. `vibra` atd.
Preto aj velka skoda toho AWE32, mal potencial byt pecka :o(https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637417
+
Inak ten argument o `ladeni na majoritne zvukovky` je pochybny.
-majoritna `zvukovka` bola v tej dobe `PC speaker`
-FM cast soundblasteru nebola jednotna, starsie mali OPL2, novsie OPL3 syntetizator s lepsimi moznostami
-aj dnes by potom museli byt hry napr. ladene na `majoritnu graficku kartu` -> t.j. intel integrovanu grafiku :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Inak ten argument o `ladeni
spc https://diit.cz/profil/spc
22. 11. 2012 - 16:54https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseInak ten argument o `ladeni na majoritne zvukovky` je pochybny.
-majoritna `zvukovka` bola v tej dobe `PC speaker`
-FM cast soundblasteru nebola jednotna, starsie mali OPL2, novsie OPL3 syntetizator s lepsimi moznostami
-aj dnes by potom museli byt hry napr. ladene na `majoritnu graficku kartu` -> t.j. intel integrovanu grafiku :o)
https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637485
+
To už zacházíš moc do minulosti. V době vydání SB AWE32 byl SoundBlaster defakto standard a většina her pro něj byla odladěna. S FM syntézou tak nebyl nikdy problém a pokud nebyla přímo podpora pro AWE, tak po přepnutí na GM to vždy hrálo. Nesetkal jsem se snad nikdy s problémy a to včetně her z roku cca 1993 s podporou GM. Ostatně před tím jsem mě i SB16, ke kterému se dal (za nehorázné peníze) dokoupit GM modul. Ježtě před tím jsem měl 8bit který byl SounBlaster compatible (cca rok 1992), takže už tehdy byl Creative prakticky leaderem trhu a hry se pro něj ladily.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To už zacházíš moc do
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
22. 11. 2012 - 17:07https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseTo už zacházíš moc do minulosti. V době vydání SB AWE32 byl SoundBlaster defakto standard a většina her pro něj byla odladěna. S FM syntézou tak nebyl nikdy problém a pokud nebyla přímo podpora pro AWE, tak po přepnutí na GM to vždy hrálo. Nesetkal jsem se snad nikdy s problémy a to včetně her z roku cca 1993 s podporou GM. Ostatně před tím jsem mě i SB16, ke kterému se dal (za nehorázné peníze) dokoupit GM modul. Ježtě před tím jsem měl 8bit který byl SounBlaster compatible (cca rok 1992), takže už tehdy byl Creative prakticky leaderem trhu a hry se pro něj ladily.https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637491
+
Inak najvecsi FAIL AWE32 bola skutocnost,
ze sice obsahoval HW MPU401 port, no tento bol `prazdny` a dal sa nan akurat pripojit.... napriklad ten Roland :o)
Samotne onboard wavetable MIDI bolo pripojene cez uplne odlisny nekompatibilny port, s ktorym hry jednoducho nepocitali, a emulacia musela zachytavat MIDI commandy ktore sli akoze na MPU401 a posielat to na ten ich propiertarny bordel...
Jednoduchym HW prepojenim WT a MPU401 by bola z AWE32 skvela karticka :o(
(neviem o tom, ze by sa to v neskorsich verziach nestalo, ale nie je to vylucene - nie som `vseved`,
ako vlastnik Rolandu som nemal ziadnu motivaciu plytvat casom na `davanie dalsich sanci`)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Inak najvecsi FAIL AWE32 bola
spc https://diit.cz/profil/spc
21. 11. 2012 - 17:17https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseInak najvecsi FAIL AWE32 bola skutocnost,
ze sice obsahoval HW MPU401 port, no tento bol `prazdny` a dal sa nan akurat pripojit.... napriklad ten Roland :o)
Samotne onboard wavetable MIDI bolo pripojene cez uplne odlisny nekompatibilny port, s ktorym hry jednoducho nepocitali, a emulacia musela zachytavat MIDI commandy ktore sli akoze na MPU401 a posielat to na ten ich propiertarny bordel...
Jednoduchym HW prepojenim WT a MPU401 by bola z AWE32 skvela karticka :o(
(neviem o tom, ze by sa to v neskorsich verziach nestalo, ale nie je to vylucene - nie som `vseved`,
ako vlastnik Rolandu som nemal ziadnu motivaciu plytvat casom na `davanie dalsich sanci`)https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637403
+
Ja jsem mel AWE64 a nikdy jsem sni ve hrach zadnej problem nemel :-/, ale provozoval jsem ji na win95. Jeste ted vzpominam na PC parby pres BNC sit :-)) jezdily jsme parit na chalupu starou 120kou a monitory meli kluci na klinech pac v aute bylo malo mista a chudak serzant mel 17ku monitor :-))))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja jsem mel AWE64 a nikdy
Wulfher https://diit.cz/profil/ztrnka
22. 11. 2012 - 15:50https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseJa jsem mel AWE64 a nikdy jsem sni ve hrach zadnej problem nemel :-/, ale provozoval jsem ji na win95. Jeste ted vzpominam na PC parby pres BNC sit :-)) jezdily jsme parit na chalupu starou 120kou a monitory meli kluci na klinech pac v aute bylo malo mista a chudak serzant mel 17ku monitor :-))))https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637478
+
To ste samozrejme v takejto situacii ani nemal dovod mat problemy :o)
AWE64 uz bola vydana o dost neskor (mozno bola aj odladenejsia), a hlavne ked je pod winOS korektny ovladac, tak ziadna hra odkazujuca na `midi mapper` pod nim nema dovod nefungovat...
V DOSe ale kazda hra mala svoje vlastne rutiny k pristupu na HW, aspon ze ku koncu sa zacali pouzivat akesi `kniznice` ovladacov (napr. `Miles` ak si dobre pametam) a tak bola dokonca sanca mensimi upravami `implantovat` aj podporu pre povodne nepodporovanu zvukovku nanutenim casti inej verzie tej istej kniznice s podporou zelanej zvukovky....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To ste samozrejme v takejto
spc https://diit.cz/profil/spc
22. 11. 2012 - 16:45https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuseTo ste samozrejme v takejto situacii ani nemal dovod mat problemy :o)
AWE64 uz bola vydana o dost neskor (mozno bola aj odladenejsia), a hlavne ked je pod winOS korektny ovladac, tak ziadna hra odkazujuca na `midi mapper` pod nim nema dovod nefungovat...
V DOSe ale kazda hra mala svoje vlastne rutiny k pristupu na HW, aspon ze ku koncu sa zacali pouzivat akesi `kniznice` ovladacov (napr. `Miles` ak si dobre pametam) a tak bola dokonca sanca mensimi upravami `implantovat` aj podporu pre povodne nepodporovanu zvukovku nanutenim casti inej verzie tej istej kniznice s podporou zelanej zvukovky....https://diit.cz/clanek/intel-si-u-creative-labs-licencoval-technologie-za-50-milionu/diskuse#comment-637483
+
Miloval AWE32???
Tato karta bola horror - hw nekompatibilna s GM a GS, pokus o SW emulaciu bol udesny a stravil som dlhe dni a noci nad pokusmi o rozbehanie hier s hudbou!
Bez toho midi sa jednalo len o predrazeny SB16, tak som to rychlo vzdal a siel si radsej kupit Roland Soundcanvas - sice este drahsi no aspon to paradne fachalo ;o)
Já jsem AWE32 miloval a ve hrách které ji přímo nepodporovali jsem s GM nikdy neměl problém. Mám ji dodnes, spolus Gravisem Ultrasound, který byl na rozchození ve hrách mnohem tvrdší oříšek, ale vždy to stálo za to.
No je sice pravda, ze som kupoval AWE32 ako absolutnu novinku vo Viedni este par mesiacov pred tym ako sa u nas vobec objavil aspon na vystavach, ale zneje to akoby si mal inu kartu.
Kedze vtedy bolo 99% veci pod DOS, a emulacia bola skutocne udesna a malokedy fungovala dobre, tak v podstate prakticky nepouzitelna karta. Mozno v novsich hrach pribudla priama podpora, ale naco sa trapit?
Kvalitou hudby sa s Rolandom SC aj tak nedalo AWE porovnat, programovatelne nastroje by mozno vyuzil nejaky hudobnik.
S plnou MPU401 kompatibilitou u SC som mal istotu ze mi stovky hier budu fachat na prvy sup (hardwerovo).
To aj o nieco lacnejsia Yamaha XG alebo midi `GS klon` karty s `Dream` chipsetom mali lepsi zvuk ako AWE.
A ano - wavetable mam tiez doteraz, takisto GUS (v `nostalgickom` compe), ktory bol podla mna s lepsou podporou v hrach ako AWE, ale zas nemal bohviejaky MIDI zvuk (niekedy skoro priserny!!!) a nepodporoval efekty ako reverb a chorus ;o)
Zabavna bola unho FM emulacia cez wavetable - obcas s celkom zaujimavymi vysledkami (ked to znelo sice uplne inak, ale celkom dobre)
GUS bol super ked islo o prehravanie MOD stylu hudby v demach a hrach, predsalen vtedajsie pocitace softwarove mixovanie 32 kanalov dost spomalovalo...
P.S
dodnes lutujem toho chudaka, ktoremu som AWE32 predal (po predvedeni v hrach, ktore som mal vyskusane ze funguju a dobre zneju ;o)
-> urcite si s nim ehm. `uzil`
http://www.youtube.com/watch?v=B0eS96MbFIo
tu je male porovnanie, Roland mal vzdy tu `nefer` vyhodu, ze tie MIDI hudby sa komponovali na tychto kartach a bola velka neznama ako budu v praxi zniet na inych.
Sranda je, ze mne sa po dobu vlastnictva AWE prvotny D1 nepodarilo spojazdnit (stale mrzol)
Ono jde o to, že ty staré hry sice podporují GM apod, ale hudba pro ně byla primárně laděna pro tehdy dominující FM syntézu. Ostatně othle popisoval jasně třeba Bobby Prince, autor hudby pro Wolf3D či právě Doomy, Duke3D a další. A dobře to může poznat každej, kdo si zahraje sshock1 skrze general MIDI. Tam kde s FM syntézou (já měl ESS688 a byl jsem s ní maximálně spokojen) slyší tu poctivou cyberpunkovou low-end hudbu, tam v závěru intra slyší přes GM mimo jiné třeba štěkání psa, ptž prostě v GM je to tam zorvna namapováno jako použitý nástroj. Takže sice se možná hudba komponovala na Rolandech, ale často se ladila tak, aby zněla nejlíp na majoritních zkuvovkách.
Nemam ten dojem, a to som mal v podstate vsetky hry co vtedy vysli a za nieco stali (to bola taka moja mania ;o)
Vsetko som testoval s roznymi zvukovkami (mal som ich mimoriadne bohatu zbierku).
Zaujimave, ze spominate wolf3d, kedze ten GM podporu vobec ziadnu neobsahoval... :o)
(je to aj pochopitelne, kedze GM standard bol len teoreticky dany na papier cca v dobe ked wolf3d vznikal)
Co sa tyka doom serie, tak autora treba praveze za vyladenie hudby pochvalit, pretoze neznela vyslovene rusivo naozaj na ziadnej zvukovke 8-O RESPEKT!
A to som vsetky doomovky intenzivne hral a cele presiel.
Samozrejme moze sa vyskytnut pripad ako popisujete, dokonca niektori autori mohli vyuzit aj moznost FM syntezy vytvarat vlastne zvuky v ramci hudby (co by pod GM pochopitelne nefungovalo), no tieto hry sa ani netvaria ze GM podporuju.
Ale jedna sa skor o `par lastoviciek co leto nerobi`...
P.S.
Konkretne SS1 som aj nejaky cas hral, kedze to bola revolucna hra - nespominam si na ziadne problemy.
ESS boli nic moc, ale mali dobru cenu (predal som ich doslovne `kila`). V tej dobe bola jednoznacna volba SB16 - co sa tyka kvality aj kompatibility - pripadne nejaka jej verzia ako napr. `vibra` atd.
Preto aj velka skoda toho AWE32, mal potencial byt pecka :o(
Inak ten argument o `ladeni na majoritne zvukovky` je pochybny.
-majoritna `zvukovka` bola v tej dobe `PC speaker`
-FM cast soundblasteru nebola jednotna, starsie mali OPL2, novsie OPL3 syntetizator s lepsimi moznostami
-aj dnes by potom museli byt hry napr. ladene na `majoritnu graficku kartu` -> t.j. intel integrovanu grafiku :o)
To už zacházíš moc do minulosti. V době vydání SB AWE32 byl SoundBlaster defakto standard a většina her pro něj byla odladěna. S FM syntézou tak nebyl nikdy problém a pokud nebyla přímo podpora pro AWE, tak po přepnutí na GM to vždy hrálo. Nesetkal jsem se snad nikdy s problémy a to včetně her z roku cca 1993 s podporou GM. Ostatně před tím jsem mě i SB16, ke kterému se dal (za nehorázné peníze) dokoupit GM modul. Ježtě před tím jsem měl 8bit který byl SounBlaster compatible (cca rok 1992), takže už tehdy byl Creative prakticky leaderem trhu a hry se pro něj ladily.
Inak najvecsi FAIL AWE32 bola skutocnost,
ze sice obsahoval HW MPU401 port, no tento bol `prazdny` a dal sa nan akurat pripojit.... napriklad ten Roland :o)
Samotne onboard wavetable MIDI bolo pripojene cez uplne odlisny nekompatibilny port, s ktorym hry jednoducho nepocitali, a emulacia musela zachytavat MIDI commandy ktore sli akoze na MPU401 a posielat to na ten ich propiertarny bordel...
Jednoduchym HW prepojenim WT a MPU401 by bola z AWE32 skvela karticka :o(
(neviem o tom, ze by sa to v neskorsich verziach nestalo, ale nie je to vylucene - nie som `vseved`,
ako vlastnik Rolandu som nemal ziadnu motivaciu plytvat casom na `davanie dalsich sanci`)
Ja jsem mel AWE64 a nikdy jsem sni ve hrach zadnej problem nemel :-/, ale provozoval jsem ji na win95. Jeste ted vzpominam na PC parby pres BNC sit :-)) jezdily jsme parit na chalupu starou 120kou a monitory meli kluci na klinech pac v aute bylo malo mista a chudak serzant mel 17ku monitor :-))))
To ste samozrejme v takejto situacii ani nemal dovod mat problemy :o)
AWE64 uz bola vydana o dost neskor (mozno bola aj odladenejsia), a hlavne ked je pod winOS korektny ovladac, tak ziadna hra odkazujuca na `midi mapper` pod nim nema dovod nefungovat...
V DOSe ale kazda hra mala svoje vlastne rutiny k pristupu na HW, aspon ze ku koncu sa zacali pouzivat akesi `kniznice` ovladacov (napr. `Miles` ak si dobre pametam) a tak bola dokonca sanca mensimi upravami `implantovat` aj podporu pre povodne nepodporovanu zvukovku nanutenim casti inej verzie tej istej kniznice s podporou zelanej zvukovky....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.