Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel sjednocuje ovladače pro samostatné a integrované grafiky různých generací

chjo půl giga zabírající drivery :/ tohle kritizuju i u Nvidie, co tam všechno sakra mají? Já bych byl nejradši kdybych si stáhnul drivery jen pro svoji kartu, bez zbytečného balastu kolem. To v těch driverech mají data ty natrénované neuronky nebo co? :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

vykládáte si to špatně. Ovladače obsahují celé kusy náhradního shader kódu pro konkrétní hry, které jsou rozbité/prasácky napsané. To že jsou i u Intelu velké, je tedy pozitivní v tom slova smyslu, že to vypadá, že se Intel do vývoje ovladačů opravdu opřel a popsané opravy jeho ovladače obsahují též. Jak jsem tu psal už dřív, on Intel má v této oblasti co dohánět, stačí vzpomenout kolik let trvalo Nv a AMD než se dostala na dnešní úroveň ovladačů. Asi netřeba říkat, že zákazníci zvyklí kupovat GK těch dvou značek nebudou chtít v případě zájmu o Intel GK o nic horší kvalitu ovladačů než má konkurence. A tady je zakopaný pes kvůli kterému i potencionálně s lepším poměrem cena/výkon může Intel na poli herních grafik neuspět. Osobně nevěřím na stejnou úroveň ovladačů Intel v den vydání jeho samostatných herních grafik, jako má AMD/Nv.
Na druhou stranu, v dnešní situaci Intel k úspěšnému prodeji nepotřebuje funkční herní ovladače že... otázka zní kolik MH/s při jaké spotřebě za jakou cenu

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ty "opravující kódy" mě teď nenapadly, to dává smysl.
Ale i tak je ta velikost driverů imho hrozná :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo a ve kterých souborech jsou ty shadery uložený podle tebe?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty shadery existuji, ale MACHINA totalne prestrelil jejich dulezitost / mnozstvi. Celkem urcite to nezabira stovky megabajtu z tech ovladacu.

Treba na woknech se AMD drivery nejdriv rozbali do C:/AMD a odtud instaluji, kdo chce videt co je v ovladacich, muze se tam podivat. IIRC u AMD treba ten "adrenalin" radeon software - ovladaci soft - zabiral docela dost mista, protoze jednak obrazky a jednak tam byla pribalena kopie Qt frameworku (ktery to pouziva). Pak jsou tam ruzne dalsi runtime kniznice a frameworky - na decoding videa (DXVA / VDPAU), grafiku (OpenGL, Vulkan), vypocty (OpenCL / CUDA / ROCm) a buhvico dalsiho.

Je treba si uvedomit ze soucasti driveru je kompilator (shadery se musi necim zkompilovat), obe firmy pouzivaji LLVM, to samo o sobe bude zabirat par desitek megabajtu. Abych byl presnejsi, nejspis tam tech kompilatoru bude nekolik - OpenGL DLLcko bude mit vlastni kopii, Vulkan bude mit vlastni, DirectX bude mit vlastni...

Fun fact: na mem Ubuntu, balik libnvidia-gl-470 (OpenGL a Vulkan ovladace) zabira 347MB. /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libnvidia-compiler.so.470.82.00 je 55MB.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, nejlepší jsou drivery, co si ssebou vláčí celý Java runtime nebo dotNET framework. A "jednotný driver" může klidně znamenat, že jsou to tři různé drivery (bináry), jenom zabalené do společného instalátoru. Hehe nebo tři samostatné instalátory, z nichž každý si vleče ssebou svůj vlastní obžerný runtime ;-) jenom zabalené do společné "vnější obálky".
Ještě že tyhle runtime knihovny jsou potřeba jenom pro nějaké doprovodné utility (do kernelu se to samozřejmě neláduje).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Osobně nevěřím na stejnou úroveň ovladačů Intel v den vydání jeho samostatných herních grafik, jako má AMD/Nv."

Jinými slovy říkáte (jelikož Intel ovladače už dělá), že momentálně jsou na velmi špatné úrovni, nestabilní a nedá se s nimi hrát? A že ani do vydání samostatných grafik se to nezlepší? Nerozumím tomu. Vyjadřujete to jako by Intel začal s výrobou ovladačů na grafiky až s příchodem dedikovaných grafik.

Ano, nVidia a AMD mají (s oběma mám zkušenost) nějaké ty fičury navíc, bez kterých si už žádný hardcore gamer nedokáže představit život.

Nebo co konkrétně myslíte?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To mi prijde jako sileny koncept, aby ovladac kazde grafiky obsahoval opravy nekolika desitek nebo i stovek her. Plus to pak nejak udrzovat.
Jinak to sjednovovani ovladacu ruznych grafik je sice nevyhodne pro jedince, ale pro nekoho, kdo reinstaluje vic pocitacu je vyhoda, ze mu od kazdeho vyrobce staci stahnou 1 balik ovladacu. Na druhou stranu kdyby si vyrobce trochu makl tak muze mit na stazeni obe verze.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono to tak ale je. Niekedy su tie "vylepsenia" naopak zhorseniami a staci premenovat binarku hry, aby patch potom nebol aplikovany a hra na tom istom pocitaci moze vyzerat inac a slapat lepsie, alebo vykazovat ine zmeny. Teda aspon to bol stav par rokov dozadu, ked som sa o to este zaujimal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt skvělý nápad mít v obladačích bugfixy her, když třeba člověk hry vůbec nehraje ... To nám to skvěle vymysleli, ne že by to byla nějaká novinka, ale postesknout si snad můžu ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD už má ty ovladače nejmenší. Nějakých 480MB. Nvidia už zcela jasně vede s 830MB. Intel je "dvojka" s 560MB.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pri týchto veľkostiach by mohli začať uvažovať o nejakých inkrementálnych patchoch, kde by sa updatovalo len to naozaj potrebné. Rovnako pre NV aj AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hodně debilní nápad.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak prečo keď sa patchuje OS (Win, UX), tak sa urobí inventory a podľa toho sa nahrá len to čo treba? Lebo sú to debili...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže když si budu chtít nainstalovat ovladač, tak si budu muset stáhnout velkej balík a k tomu třeba 5 patchů, co budou ve finále každej jenom o trochu menší než celej ten balík a hodinu to budu instalovat a modlit se, aby se to někde neposralo. Tohle už tu kdysi bylo, děkuju, nemám zájem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

... myslim ze pointa byla, ze ** inkrementalni ** patche budou jenom pro updaty; kdyby jste instaloval na cistou masinu novy ovladac, logicky si stahnete nejnovejsi, se vsemi patchi integrovanymi.

Kazdopadne, tahle idea uz existuje davno, tusim Fedora mela "deltarpm" kdysi davno, ale nakonec ten napad chcipnul, protoze to sice mirne usetrilo internet bandwidth ale nikoliv cas a prostredky (CPU). Pro lidi s rychlym internetem bylo jednodussi a rychlejsi stahnout celej balik, nez stahovat binarni diff (patch) a pak rekostruovat ty soubory, navic ten patch casto nebyl o tolik mensi, ze by se to vyplatilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jojo... budete stahovat patche i ke grafickým kartám, které nemáte a ke hrám, které nehrajete. To je fakt divný :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Konečne prišli na spôsob, ako spraviť "best of" kompiláciu. Ešte aby sa dohodli s MS, aby sa nedialo, že si bude Windows cez aktualizácie sťahovať podľa chuti aj 3 roky staré.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je ještě dobrý. Na AIO Lenovech se k intel integrovaným grafikám ale dokonce stahuje takový, který skoro odpráskne Windows. Musel jsem je v nouzáku odinstalovat, zakázat Win aktualizaci ovladačů přes Windows update a nainstalovat správný.
Přitom když ovladač stáhnete od Intelu, při instalaci napíše že mám stáhnout od OEM dodavatele. Proč tohle widle neumí a naperou tak co se jim zlíbí...je vlastně úplně normální...že si vůbec stěžuju...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A little offtopic, ale bude to mít vliv na funkci rostlináře, když moje/naše/jejich virtuálka jede na 36j xeonu bez dGPU? ...jinými slovy, 100 % vytížení, když si pustím tutub, hellow HD530

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na MS Solitaire zatiaľ dobrý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.