Ten procesor nemá žádnou cache? Vždycky když byl snímek procáku, tak cache zabírala největší část a tady není vůbec? Nebo se někde skrývá? Nebo to není celé CPU (a pak jsou poměry mimo)?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ten procesor nemá žádnou
mejla76 https://diit.cz/profil/mejla
18. 8. 2015 - 10:30https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseTen procesor nemá žádnou cache? Vždycky když byl snímek procáku, tak cache zabírala největší část a tady není vůbec? Nebo se někde skrývá? Nebo to není celé CPU (a pak jsou poměry mimo)?https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811533
+
18. 8. 2015 - 11:56https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseplocha zabraná LLC je dost malá, ve srovnání s Haswellem, buhví jestli obrázek, resp. jeho proporce odpovídají realitě.
http://www.umpcportal.com/files/2013/06/Intel-Haswell-Die-Shot.jpghttps://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811565
+
Takhle to nelze srovnávat. Kapacita L3 zůstala stejně velká jako u Haswellu, ale procesorová jádra i GPU jsou oproti Haswellu větší (mají více tranzistorů).
Krom toho Intel byl po léta kritizovaný (dá-li se to tak říct) za nepříliš efektivní cache v ohledu denzity. Cache IBM i AMD při stejné kapacitě zabíraly daleko menší plochu. Je možné, že s generací Skylake na tomhle Intel zapracoval a zmenšení je ještě výraznější než jen v důsledku procesu.
18. 8. 2015 - 12:12https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseTakhle to nelze srovnávat. Kapacita L3 zůstala stejně velká jako u Haswellu, ale procesorová jádra i GPU jsou oproti Haswellu větší (mají více tranzistorů).
Krom toho Intel byl po léta kritizovaný (dá-li se to tak říct) za nepříliš efektivní cache v ohledu denzity. Cache IBM i AMD při stejné kapacitě zabíraly daleko menší plochu. Je možné, že s generací Skylake na tomhle Intel zapracoval a zmenšení je ještě výraznější než jen v důsledku procesu.
//edit.: tady je graf: http://www.realworldtech.com/includes/images/articles/iedm08-18.pnghttps://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811575
+
A zde je obrázek, jak by to myslím uvítala většina uživatelů, kteří od řady 2000 nevidí skoro žádný pokrok ve výkonu CPU: http://abload.de/img/ixeeu3g.png
Hlasování:
+ Kdo by uvítal vyšší CPU výkon
- Kdo vítá lepší a lepší IGP
+1
+78
-1
Je komentář přínosný?
A zde je obrázek, jak by to
WiQiX https://diit.cz/profil/lubos-zenisek
18. 8. 2015 - 10:48https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseA zde je obrázek, jak by to myslím uvítala většina uživatelů, kteří od řady 2000 nevidí skoro žádný pokrok ve výkonu CPU:
http://abload.de/img/ixeeu3g.png
Hlasování:
+ Kdo by uvítal vyšší CPU výkon
- Kdo vítá lepší a lepší IGPhttps://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811535
+
Odpovím slovy, protože se mi nehodí ani jedna varianta. Přál bych si, aby se dostalo náležité péči oběma aspektům. A to možná z poněkud jiného než očekávaného důvodu.
Dnes se lze setkat se sestavami, kde má nejnovější OS Windows podporu prakticky všech komponent, s výjimkou té nejdůležitější: procesor. A to i přesto, že by procesor takový OS jinak výkonnostně utáhl. Nebyl by to trhač asfaltu, ale použitelné by to bylo. Mám na mysli procesory, které nesplňují některé požadavky na instrukce.
Na druhou stranu se možná blíží doba, kdy to bude naopak. Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Odpovím slovy, protože se mi
WIFT https://diit.cz/autor/wift
18. 8. 2015 - 12:35https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseOdpovím slovy, protože se mi nehodí ani jedna varianta. Přál bych si, aby se dostalo náležité péči oběma aspektům. A to možná z poněkud jiného než očekávaného důvodu.
Dnes se lze setkat se sestavami, kde má nejnovější OS Windows podporu prakticky všech komponent, s výjimkou té nejdůležitější: procesor. A to i přesto, že by procesor takový OS jinak výkonnostně utáhl. Nebyl by to trhač asfaltu, ale použitelné by to bylo. Mám na mysli procesory, které nesplňují některé požadavky na instrukce.
Na druhou stranu se možná blíží doba, kdy to bude naopak. Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811599
+
Pri Windows mate problem, s inymi OS to az taky problem nie,
Interviews: Linus Torvalds Answers Your Question 187
Posted by samzenpus on Wednesday July 01, 2015
GPU kernels
by maraist
Is there any inspiration that a GPU based kernel / scheduler has for you? How might Linux be improved to better take advantage of GPU-type batch execution models. Given that you worked transmeta and JIT compiled host-targeted runtimes. GPUs 1,000-thread schedulers seem like the next great paradigm for the exact type of machines that Linux does best on.
Linus: I don't think we'll see the kernel ever treat GPU threads the way we treat CPU threads. Not with the current model of GPU's (and that model doesn't really seem to be changing all that much any more).
Yes, GPU's are getting much better, and now generally have virtual memory and the ability to preempt execution, and you could run an OS on them. But the scheduling latencies are pretty high, and the threads are not really "independent" (ie they tend to share a lot of state - like the virtual address space and a large shared register set), so GPU "threads" don't tend to work like CPU threads. http://linux.slashdot.org/story/15/06/30/0058243/interviews-linus-torval...
Radeony R9 300 vznikají na novém procesu, asynchronní shadery zvýší FPS o 25 %
31. 7. 2015
Asynchronní shadery lze při hodně volném srovnání chápat jako určitou grafickou alternativu pro hyper-threading. Lze díky nim paralelně spustit více úloh a pokud mají odlišné požadavky na hardwarové prostředky (např. jedna na paměťové přesuny, druhá na aritmetiku), budou dokončené dříve než při tradičním sériovém zpracování. http://diit.cz/clanek/radeony-r9-300-vyrobni-proces
Asynchrone shadere spolu s HSA su medzti krokom k tomu, aby CPU boli nahradene GPGPU. Nebude to o rok ani o dva, ale vsetci hracu na trhu APU/SoC zvysuju vykony GPU vid. aj dnes A9 a A9X. A toto vyzera na nejaku obdobu HSA od Intelu...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pri Windows mate problem, s
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
18. 8. 2015 - 15:23https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskusePri Windows mate problem, s inymi OS to az taky problem nie,
Interviews: Linus Torvalds Answers Your Question 187
Posted by samzenpus on Wednesday July 01, 2015
GPU kernels
by maraist
Is there any inspiration that a GPU based kernel / scheduler has for you? How might Linux be improved to better take advantage of GPU-type batch execution models. Given that you worked transmeta and JIT compiled host-targeted runtimes. GPUs 1,000-thread schedulers seem like the next great paradigm for the exact type of machines that Linux does best on.
Linus: I don't think we'll see the kernel ever treat GPU threads the way we treat CPU threads. Not with the current model of GPU's (and that model doesn't really seem to be changing all that much any more).
Yes, GPU's are getting much better, and now generally have virtual memory and the ability to preempt execution, and you could run an OS on them. But the scheduling latencies are pretty high, and the threads are not really "independent" (ie they tend to share a lot of state - like the virtual address space and a large shared register set), so GPU "threads" don't tend to work like CPU threads.
http://linux.slashdot.org/story/15/06/30/0058243/interviews-linus-torvalds-answers-your-question
Radeony R9 300 vznikají na novém procesu, asynchronní shadery zvýší FPS o 25 %
31. 7. 2015
Asynchronní shadery lze při hodně volném srovnání chápat jako určitou grafickou alternativu pro hyper-threading. Lze díky nim paralelně spustit více úloh a pokud mají odlišné požadavky na hardwarové prostředky (např. jedna na paměťové přesuny, druhá na aritmetiku), budou dokončené dříve než při tradičním sériovém zpracování.
http://diit.cz/clanek/radeony-r9-300-vyrobni-proces
Asynchrone shadere spolu s HSA su medzti krokom k tomu, aby CPU boli nahradene GPGPU. Nebude to o rok ani o dva, ale vsetci hracu na trhu APU/SoC zvysuju vykony GPU vid. aj dnes A9 a A9X. A toto vyzera na nejaku obdobu HSA od Intelu...
https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811743
+
"Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží."
Ja jsem na to narazil. Grafika v Atom N2800 (dn2800mt board) neni podporovana v 64 bit OS (Win7), zatimco procesor ano. V linuxu je pro ni jen nejaky binarni bastl, taky jen 32bit.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"Procesor bude naprosto v
danieel https://diit.cz/profil/danieel
18. 8. 2015 - 18:38https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse"Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží."
Ja jsem na to narazil. Grafika v Atom N2800 (dn2800mt board) neni podporovana v 64 bit OS (Win7), zatimco procesor ano. V linuxu je pro ni jen nejaky binarni bastl, taky jen 32bit.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811827
+
18. 8. 2015 - 23:14https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseTo je trošku jiná věc, s tím už šel ten procesor do světa :-)
http://diit.cz/clanek/64bit-a-dx101-ovladace-pro-nove-atomy-smetl-intel-se-stoluhttps://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811891
+
bejt to takto 8 jadra, asi bych i zvazoval nakup do renderslave, takto ale opet saham po 7 kouscich i7-2600 kde se me do ceny jednoho noveho CPU vleze cela 1U postavena prave na i7-2600
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
bejt to takto 8 jadra, asi
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
18. 8. 2015 - 13:15https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskusebejt to takto 8 jadra, asi bych i zvazoval nakup do renderslave, takto ale opet saham po 7 kouscich i7-2600 kde se me do ceny jednoho noveho CPU vleze cela 1U postavena prave na i7-2600https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811645
+
Kdyby se v Intelu nesrali s nepotrebne vykonnou grafikou v Skylake! ale misto ni pouzili zakladni HD tridu, 6 jader by se tam pekne veslo jako nuz do masla, jenomze nee, to nee vy pitomci zakaznici si budete povinne platit za píču kterou i tak skoro nikdy neuzijete, misto toho aby sme vam dali 6 jader. Ja vam nevim ale spotreba kremiku na tuhle grafickou ptakovinu je jeste vetsi/minimalne rovnaka jako by na ni postavili dalsi 2 procesorova jadra, cisty holy nesmysl cely nepovedeny Skylake pricem to mohlo tak krasne znit, 6 generace Core, 6-tisicova rada procesoru ktera nese 6 jader ale kdyz si to Intel nechal ujit jeho chyba a draze za ni zaplati. Skylake jde u mne mimo zajem, neprinesl nic.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Kdyby se v Intelu nesrali s
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
18. 8. 2015 - 11:04https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseKdyby se v Intelu nesrali s nepotrebne vykonnou grafikou v Skylake! ale misto ni pouzili zakladni HD tridu, 6 jader by se tam pekne veslo jako nuz do masla, jenomze nee, to nee vy pitomci zakaznici si budete povinne platit za píču kterou i tak skoro nikdy neuzijete, misto toho aby sme vam dali 6 jader. Ja vam nevim ale spotreba kremiku na tuhle grafickou ptakovinu je jeste vetsi/minimalne rovnaka jako by na ni postavili dalsi 2 procesorova jadra, cisty holy nesmysl cely nepovedeny Skylake pricem to mohlo tak krasne znit, 6 generace Core, 6-tisicova rada procesoru ktera nese 6 jader ale kdyz si to Intel nechal ujit jeho chyba a draze za ni zaplati. Skylake jde u mne mimo zajem, neprinesl nic.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811553
+
Většina zákazníků naopak integrovanou grafiku použije, věřte nebo nevěřte. Pro mě je stejně zbytečná jako pro vás, ale my dva nejsme většina - ani celé zdejší osazenstvo není většina.
Pro nás jsou asi Xeony... :-)
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Většina zákazníků naopak
Pety https://diit.cz/profil/petyy
18. 8. 2015 - 11:22https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseVětšina zákazníků naopak integrovanou grafiku použije, věřte nebo nevěřte. Pro mě je stejně zbytečná jako pro vás, ale my dva nejsme většina - ani celé zdejší osazenstvo není většina.
Pro nás jsou asi Xeony... :-)https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811555
+
lenze ti si kupia skor nejake i3 alebo celeron/pentium. Urcite nie najvyssie odomknute i7, tam je ta grafika naozaj zbytocna.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
lenze ti si kupia skor nejake
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
18. 8. 2015 - 11:28https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuselenze ti si kupia skor nejake i3 alebo celeron/pentium. Urcite nie najvyssie odomknute i7, tam je ta grafika naozaj zbytocna.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811559
+
Je třeba brát v potaz, že nejvyšší i7 bude HEDT a ten grafiku nemá.
Velká řada uživatelů má zafixováno, že nejlepší počítače jsou s Intel procesorem a tím i jejich požadavek končí. Průměrný Američan, který si kupuje sestavu, nebude brát celeron nebo i3. Možná ani neví, že by mu stačil, prostě chce něco nového a chce, aby to bylo rychlejší. $400 pro ně není u produktu, který kupují na několik let, takový výdaj, aby měli potřebu zjišťovat nějaké parametry nebo hledat, jaký to má poměr cena/výkon. Myslím, že je to podobné jako u průměrného uživatele iPhonu. Ten taky nemá ponětí, kolik jader to obsahuje nebo na jakém procesu se čip vyrábí. Prostě chce iPhone, protože je nejlepší a tím jeho požadavky končí.
Vlajkovou lodí Intelu je momentálně i7-6700K. Pokud si to může dovolit, koupí si i7-6700K a nepřemýšlí, jestli by pro něj nebylo vhodnější, kdyby tam ta grafika nebyla, nebo byla pomalejší nebo rychlejší. Pro většinového zákazníka je to konzumní záležitost, kterou vymění, až mu přestane stačit.
Globální poptávku nemůžeme objektivně posuzovat z našeho pohledu, kdy hodnotíme všechny technické aspekty, vyváženost, porovnáváme s předchozí generací a konkurencí... Možná 99 % hardwaru končí v rukou úplně jiného typu lidí...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Je třeba brát v potaz, že
no-X https://diit.cz/autor/no-x
18. 8. 2015 - 12:50https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseJe třeba brát v potaz, že nejvyšší i7 bude HEDT a ten grafiku nemá.
Velká řada uživatelů má zafixováno, že nejlepší počítače jsou s Intel procesorem a tím i jejich požadavek končí. Průměrný Američan, který si kupuje sestavu, nebude brát celeron nebo i3. Možná ani neví, že by mu stačil, prostě chce něco nového a chce, aby to bylo rychlejší. $400 pro ně není u produktu, který kupují na několik let, takový výdaj, aby měli potřebu zjišťovat nějaké parametry nebo hledat, jaký to má poměr cena/výkon. Myslím, že je to podobné jako u průměrného uživatele iPhonu. Ten taky nemá ponětí, kolik jader to obsahuje nebo na jakém procesu se čip vyrábí. Prostě chce iPhone, protože je nejlepší a tím jeho požadavky končí.
Vlajkovou lodí Intelu je momentálně i7-6700K. Pokud si to může dovolit, koupí si i7-6700K a nepřemýšlí, jestli by pro něj nebylo vhodnější, kdyby tam ta grafika nebyla, nebo byla pomalejší nebo rychlejší. Pro většinového zákazníka je to konzumní záležitost, kterou vymění, až mu přestane stačit.
Globální poptávku nemůžeme objektivně posuzovat z našeho pohledu, kdy hodnotíme všechny technické aspekty, vyváženost, porovnáváme s předchozí generací a konkurencí... Možná 99 % hardwaru končí v rukou úplně jiného typu lidí...https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811611
+
No, jasně. A ti všichni to používají na hraní her pod Direct3D, proto potřebujeme, aby byla ta grafika s každou generací větší a větší a výkonnější a výkonnější na úkor CPU. Každý obyčejný člověk přece musí ocenit, když mu GTA V poběží na nejnižších detailech v rozlišení 1024 × 768 na 30 fps místo 25.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No, jasně. A ti všichni to
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
18. 8. 2015 - 11:34https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseNo, jasně. A ti všichni to používají na hraní her pod Direct3D, proto potřebujeme, aby byla ta grafika s každou generací větší a větší a výkonnější a výkonnější na úkor CPU. Každý obyčejný člověk přece musí ocenit, když mu GTA V poběží na nejnižších detailech v rozlišení 1024 × 768 na 30 fps místo 25.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811561
+
Nezapomen ze v naproste vetsine vsech novych pocitacu je pouze Intel grafika - pak se to hodi na akceleraci desktopun a spoustu aplikaci.
Na firemnich pocitacich se GTA nehraje, ale uzivatel urcite oceni kdyz na prohlizec 3D vykresu nebude muset kupovat grafickou stanici.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Nezapomen ze v naproste
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
18. 8. 2015 - 22:29https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseNezapomen ze v naproste vetsine vsech novych pocitacu je pouze Intel grafika - pak se to hodi na akceleraci desktopun a spoustu aplikaci.
Na firemnich pocitacich se GTA nehraje, ale uzivatel urcite oceni kdyz na prohlizec 3D vykresu nebude muset kupovat grafickou stanici.
https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811883
+
Oni všichni používají počítač ke hraní? Zkus se oprostit od svého subjektivního pohledu a popřemýšlej, jak používá PC nejběžnější americký zákazník, což je typický odběratel produktů, o nichž je řeč. Nápověda: na hry má Playstation nebo Xbox.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Oni všichni používají počítač
no-X https://diit.cz/autor/no-x
18. 8. 2015 - 23:18https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseOni všichni používají počítač ke hraní? Zkus se oprostit od svého subjektivního pohledu a popřemýšlej, jak používá PC nejběžnější americký zákazník, což je typický odběratel produktů, o nichž je řeč. Nápověda: na hry má Playstation nebo Xbox.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811895
+
Ale on ti to nevyvrací. Sám píše že tam mohli dát klidně nějakou Intel HD se 4EU která zabere 1/5 téhle a zobrazovat ti to taky bude. Jenže intel se rozhodl, že každý jeho procesor přehraje HEVC a tak zabírá půlku čipu grafika.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ale on ti to nevyvrací. Sám
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
18. 8. 2015 - 12:19https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseAle on ti to nevyvrací. Sám píše že tam mohli dát klidně nějakou Intel HD se 4EU která zabere 1/5 téhle a zobrazovat ti to taky bude. Jenže intel se rozhodl, že každý jeho procesor přehraje HEVC a tak zabírá půlku čipu grafika.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811577
+
Správné rozhodnutí. Už jsem to sem psal několikrát - kupovat dnes jakoukoli videotechniku bez podpory HEVC je kravina, přece to normální člověk hodlá používat těch pět let a ne to za dva roky vyhodit. Soubory s touto komprimací se už vyskytují na pirátské scéně od loňska a přibývá jich. A bude to houstnout - a zdaleka nemusí jít o 4K video. Pakuje se tak obyčejné FullHD.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Správné rozhodnutí. Už jsem
Pety https://diit.cz/profil/petyy
18. 8. 2015 - 18:28https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseSprávné rozhodnutí. Už jsem to sem psal několikrát - kupovat dnes jakoukoli videotechniku bez podpory HEVC je kravina, přece to normální člověk hodlá používat těch pět let a ne to za dva roky vyhodit. Soubory s touto komprimací se už vyskytují na pirátské scéně od loňska a přibývá jich. A bude to houstnout - a zdaleka nemusí jít o 4K video. Pakuje se tak obyčejné FullHD.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811825
+
jenže takovým stačí základní jako je hd4400, takže by dostatek místa byl. S intel gpu nikdy nebude herní grafika jak možná v Intelu tajně doufají.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
jenže takovým stačí základní
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
18. 8. 2015 - 16:19https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskusejenže takovým stačí základní jako je hd4400, takže by dostatek místa byl. S intel gpu nikdy nebude herní grafika jak možná v Intelu tajně doufají.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811781
+
Pozri, ja na 4 jadro Skylake do notebooku cakam ako na spasenie.
Nepotrebujem dedikovanu grafiku, takze tam ta IGP uplatnenie ma. Ale v desktopoch!? Na ktoru mater...
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Pozri, ja na 4 jadro Skylake
pito https://diit.cz/profil/pito
18. 8. 2015 - 11:23https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskusePozri, ja na 4 jadro Skylake do notebooku cakam ako na spasenie.
Nepotrebujem dedikovanu grafiku, takze tam ta IGP uplatnenie ma. Ale v desktopoch!? Na ktoru mater... https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811557
+
Nativni 4 jadro v mobilnym segmentu uz si mohl mit davno, Skylake ti neprinese nic noveho, jenom buzeraci.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Nativni 4 jadro v mobilnym
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
18. 8. 2015 - 11:52https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseNativni 4 jadro v mobilnym segmentu uz si mohl mit davno, Skylake ti neprinese nic noveho, jenom buzeraci.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811563
+
Pito, víš co je na tvém komentu nejsmutnější? Že tam tu dedikovanou kartu která bude umět to samé budeš mít stejně. :) Ano, můeš šáhnout po MacBooku , nebo nějaký "perle" která se týhle degeneraci vyhla, ale nečekaně si za to připlatíš.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pito, víš co je na tvém
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
18. 8. 2015 - 12:22https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskusePito, víš co je na tvém komentu nejsmutnější? Že tam tu dedikovanou kartu která bude umět to samé budeš mít stejně. :) Ano, můeš šáhnout po MacBooku , nebo nějaký "perle" která se týhle degeneraci vyhla, ale nečekaně si za to připlatíš.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811579
+
18. 8. 2015 - 13:45https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseLibor FYI: Dalsi notebook kupujem nieco podobne ako na linke dole (od tohto predajcu), ale dufam ze uz so Skylake, takze ziadna DGPU :)
http://www.pcspecialist.co.uk/notebooks/ultraNoteII-15/https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811673
+
Taky jste si vsimli te integrovane anteny v levem hornim rohu? Nekomu musi za to sakra stat davat takovy backdoor do vsech CPU...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Taky jste si vsimli te
danieel https://diit.cz/profil/danieel
18. 8. 2015 - 11:58https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseTaky jste si vsimli te integrovane anteny v levem hornim rohu? Nekomu musi za to sakra stat davat takovy backdoor do vsech CPU...https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811567
+
Jsem velmi zvedav, jak ta "antena" bude fungovat pod kovovym heatspreaderem, zemnici plochou desky a kovovym masivem chladice, v kovovem uzemnenem case.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jsem velmi zvedav, jak ta
Nest https://diit.cz/profil/nest
18. 8. 2015 - 12:42https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseJsem velmi zvedav, jak ta "antena" bude fungovat pod kovovym heatspreaderem, zemnici plochou desky a kovovym masivem chladice, v kovovem uzemnenem case.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811609
+
Na krátké vzdálenosti by mohla fungovat dost dobře, se směrovou anténou klidně i na několik desítek metrů, podobně jako tomu je u RFID/bezkontaktních karet.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Na krátké vzdálenosti by
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
18. 8. 2015 - 13:16https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseNa krátké vzdálenosti by mohla fungovat dost dobře, se směrovou anténou klidně i na několik desítek metrů, podobně jako tomu je u RFID/bezkontaktních karet.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811647
+
Je celkem běžné, že výrobci na vlastních snímcích jádra upraví nějaké dílčí sekce tak, aby nebyla patrná jejich struktura. Důvodem bývá, aby se některé informace nedostaly ke konkurenci dříve než je třeba.
Na druhou stranu chápu, že po odhalení propracovaného systému bonzování u desítek nebo schopnosti Broadwellu a novějších analyzovat zvuk i po vypnutí počítače a přitom komunikovat po síti, se už nedá divit ničemu :-)
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Je celkem běžné, že výrobci
no-X https://diit.cz/autor/no-x
18. 8. 2015 - 13:57https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseJe celkem běžné, že výrobci na vlastních snímcích jádra upraví nějaké dílčí sekce tak, aby nebyla patrná jejich struktura. Důvodem bývá, aby se některé informace nedostaly ke konkurenci dříve než je třeba.
Na druhou stranu chápu, že po odhalení propracovaného systému bonzování u desítek nebo schopnosti Broadwellu a novějších analyzovat zvuk i po vypnutí počítače a přitom komunikovat po síti, se už nedá divit ničemu :-)https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811677
+
GPU je v případě Skylaku 5,4× větší než procesorové jádro, přičemž třeba u Haswellu dosahovalo plochy „jen“ 3,4× větší.
>Pro srovnání s plochou celého čipu jsem použil vlastní měření, podle kterého zabírá GPU
>35,6 % z plochy celého čipu. Intel se tímto poměrem fakticky dotáhl na AMD, která s generací
>APU Carrizo rovněž integrovanému GPU věnovala zhruba 35 % (plus mínus nějaké to procento,
>..u předešlých APU věnovala AMD grafickému jádru ještě větší část (u Kaveri to bylo dokonce
>47 % plochy), ale to ještě APU neintegrovala čipset, který výsledný poměr výrazně snižuje.
Ale je p[ravda, ze toto je principialne stavane na to, ze sa pouziji asynchronne shader-e a tym padom GPU predstavuje okrem GPU aj viacero jednotiek zielanych pre jadra CPU
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
A co
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
18. 8. 2015 - 15:10https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseA co
GPU je v případě Skylaku 5,4× větší než procesorové jádro, přičemž třeba u Haswellu dosahovalo plochy „jen“ 3,4× větší.
>Pro srovnání s plochou celého čipu jsem použil vlastní měření, podle kterého zabírá GPU
>35,6 % z plochy celého čipu. Intel se tímto poměrem fakticky dotáhl na AMD, která s generací
>APU Carrizo rovněž integrovanému GPU věnovala zhruba 35 % (plus mínus nějaké to procento,
>..u předešlých APU věnovala AMD grafickému jádru ještě větší část (u Kaveri to bylo dokonce
>47 % plochy), ale to ještě APU neintegrovala čipset, který výsledný poměr výrazně snižuje.
A co potom toto, kde je GPU viac ako 32x taka ako jedno jadro CPU?
http://diit.cz/clanek/32jadrove-zen-apu-exascale-heterogeneous-processor
Ale je p[ravda, ze toto je principialne stavane na to, ze sa pouziji asynchronne shader-e a tym padom GPU predstavuje okrem GPU aj viacero jednotiek zielanych pre jadra CPU
https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811725
+
Udela nekdo konecne ten test HEVC enkoderu v Skylake? Protoze to je jedinny duvod proc bych si chtel poridit Skylake a nikoli Haswell. Graficke jadro je mi vazne ukradene, nechapu proc ho do K procesoru vubec strkaj, kdyz ma kazdej k tomu nejakej ten R9 3xx nebo GF9xx?
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Udela nekdo konecne ten test
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
18. 8. 2015 - 19:41https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseUdela nekdo konecne ten test HEVC enkoderu v Skylake? Protoze to je jedinny duvod proc bych si chtel poridit Skylake a nikoli Haswell. Graficke jadro je mi vazne ukradene, nechapu proc ho do K procesoru vubec strkaj, kdyz ma kazdej k tomu nejakej ten R9 3xx nebo GF9xx?https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811841
+
Asi by to sneslo udělat obecnější test dekódování a enkódování HEVC pomocí čipů, které to podporují, ono jich zatím až tak moc není. A také jaký sw co podporuje.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Asi by to sneslo udělat
JirkaH https://diit.cz/profil/jirkah
18. 8. 2015 - 23:16https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseAsi by to sneslo udělat obecnější test dekódování a enkódování HEVC pomocí čipů, které to podporují, ono jich zatím až tak moc není. A také jaký sw co podporuje.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811893
+
Tak samozrejme, ale myslim, ze primarni by mohlo byt udelat test rychlosti enkodovani HEVC na Skylake a podobne taktovanem Haswellu, aby se vedelo o kolik to hw podpora v cipu urychli.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tak samozrejme, ale myslim,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
19. 8. 2015 - 05:54https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseTak samozrejme, ale myslim, ze primarni by mohlo byt udelat test rychlosti enkodovani HEVC na Skylake a podobne taktovanem Haswellu, aby se vedelo o kolik to hw podpora v cipu urychli.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-811915
+
Kodovani nebude o moc rychlejsi, proste a jednoduse v pomeru k vykonu. Dekodovani ale bude vyrazne rychlejsi, resp. Skylake to udela levou zadni a jeste stihne spoustu dalsiho. Takze se budete moci divat v jednom okne na HEVC film a jeste stacite ripovat a prekodovat nejaky BR.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kodovani nebude o moc
JohnVesel https://diit.cz/profil/jan-vesely1
22. 10. 2015 - 19:50https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuseKodovani nebude o moc rychlejsi, proste a jednoduse v pomeru k vykonu. Dekodovani ale bude vyrazne rychlejsi, resp. Skylake to udela levou zadni a jeste stihne spoustu dalsiho. Takze se budete moci divat v jednom okne na HEVC film a jeste stacite ripovat a prekodovat nejaky BR.https://diit.cz/clanek/intel-skylale-velikost-integrovane-grafiky/diskuse#comment-823744
+
Ten procesor nemá žádnou cache? Vždycky když byl snímek procáku, tak cache zabírala největší část a tady není vůbec? Nebo se někde skrývá? Nebo to není celé CPU (a pak jsou poměry mimo)?
kaši máš v proužku nahoře. ;-)
LLC = last level cache
plocha zabraná LLC je dost malá, ve srovnání s Haswellem, buhví jestli obrázek, resp. jeho proporce odpovídají realitě.
http://www.umpcportal.com/files/2013/06/Intel-Haswell-Die-Shot.jpg
Takhle to nelze srovnávat. Kapacita L3 zůstala stejně velká jako u Haswellu, ale procesorová jádra i GPU jsou oproti Haswellu větší (mají více tranzistorů).
Krom toho Intel byl po léta kritizovaný (dá-li se to tak říct) za nepříliš efektivní cache v ohledu denzity. Cache IBM i AMD při stejné kapacitě zabíraly daleko menší plochu. Je možné, že s generací Skylake na tomhle Intel zapracoval a zmenšení je ještě výraznější než jen v důsledku procesu.
//edit.: tady je graf: http://www.realworldtech.com/includes/images/articles/iedm08-18.png
A zde je obrázek, jak by to myslím uvítala většina uživatelů, kteří od řady 2000 nevidí skoro žádný pokrok ve výkonu CPU:
http://abload.de/img/ixeeu3g.png
Hlasování:
+ Kdo by uvítal vyšší CPU výkon
- Kdo vítá lepší a lepší IGP
Odpovím slovy, protože se mi nehodí ani jedna varianta. Přál bych si, aby se dostalo náležité péči oběma aspektům. A to možná z poněkud jiného než očekávaného důvodu.
Dnes se lze setkat se sestavami, kde má nejnovější OS Windows podporu prakticky všech komponent, s výjimkou té nejdůležitější: procesor. A to i přesto, že by procesor takový OS jinak výkonnostně utáhl. Nebyl by to trhač asfaltu, ale použitelné by to bylo. Mám na mysli procesory, které nesplňují některé požadavky na instrukce.
Na druhou stranu se možná blíží doba, kdy to bude naopak. Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží.
Pri Windows mate problem, s inymi OS to az taky problem nie,
Interviews: Linus Torvalds Answers Your Question 187
Posted by samzenpus on Wednesday July 01, 2015
GPU kernels
by maraist
Is there any inspiration that a GPU based kernel / scheduler has for you? How might Linux be improved to better take advantage of GPU-type batch execution models. Given that you worked transmeta and JIT compiled host-targeted runtimes. GPUs 1,000-thread schedulers seem like the next great paradigm for the exact type of machines that Linux does best on.
Linus: I don't think we'll see the kernel ever treat GPU threads the way we treat CPU threads. Not with the current model of GPU's (and that model doesn't really seem to be changing all that much any more).
Yes, GPU's are getting much better, and now generally have virtual memory and the ability to preempt execution, and you could run an OS on them. But the scheduling latencies are pretty high, and the threads are not really "independent" (ie they tend to share a lot of state - like the virtual address space and a large shared register set), so GPU "threads" don't tend to work like CPU threads.
http://linux.slashdot.org/story/15/06/30/0058243/interviews-linus-torval...
Radeony R9 300 vznikají na novém procesu, asynchronní shadery zvýší FPS o 25 %
31. 7. 2015
Asynchronní shadery lze při hodně volném srovnání chápat jako určitou grafickou alternativu pro hyper-threading. Lze díky nim paralelně spustit více úloh a pokud mají odlišné požadavky na hardwarové prostředky (např. jedna na paměťové přesuny, druhá na aritmetiku), budou dokončené dříve než při tradičním sériovém zpracování.
http://diit.cz/clanek/radeony-r9-300-vyrobni-proces
Asynchrone shadere spolu s HSA su medzti krokom k tomu, aby CPU boli nahradene GPGPU. Nebude to o rok ani o dva, ale vsetci hracu na trhu APU/SoC zvysuju vykony GPU vid. aj dnes A9 a A9X. A toto vyzera na nejaku obdobu HSA od Intelu...
"Procesor bude naprosto v pohodě, ale přestane být v nejnovějším OS Windows podporována integrovaná grafika - nebudou na to ovladače. Téhle doby se docela děsím. Zatím jsem na to nenarazil, ale něco mi říká, že se to blíží."
Ja jsem na to narazil. Grafika v Atom N2800 (dn2800mt board) neni podporovana v 64 bit OS (Win7), zatimco procesor ano. V linuxu je pro ni jen nejaky binarni bastl, taky jen 32bit.
To je trošku jiná věc, s tím už šel ten procesor do světa :-)
http://diit.cz/clanek/64bit-a-dx101-ovladace-pro-nove-atomy-smetl-intel-...
bejt to takto 8 jadra, asi bych i zvazoval nakup do renderslave, takto ale opet saham po 7 kouscich i7-2600 kde se me do ceny jednoho noveho CPU vleze cela 1U postavena prave na i7-2600
Kdyby se v Intelu nesrali s nepotrebne vykonnou grafikou v Skylake! ale misto ni pouzili zakladni HD tridu, 6 jader by se tam pekne veslo jako nuz do masla, jenomze nee, to nee vy pitomci zakaznici si budete povinne platit za píču kterou i tak skoro nikdy neuzijete, misto toho aby sme vam dali 6 jader. Ja vam nevim ale spotreba kremiku na tuhle grafickou ptakovinu je jeste vetsi/minimalne rovnaka jako by na ni postavili dalsi 2 procesorova jadra, cisty holy nesmysl cely nepovedeny Skylake pricem to mohlo tak krasne znit, 6 generace Core, 6-tisicova rada procesoru ktera nese 6 jader ale kdyz si to Intel nechal ujit jeho chyba a draze za ni zaplati. Skylake jde u mne mimo zajem, neprinesl nic.
Většina zákazníků naopak integrovanou grafiku použije, věřte nebo nevěřte. Pro mě je stejně zbytečná jako pro vás, ale my dva nejsme většina - ani celé zdejší osazenstvo není většina.
Pro nás jsou asi Xeony... :-)
lenze ti si kupia skor nejake i3 alebo celeron/pentium. Urcite nie najvyssie odomknute i7, tam je ta grafika naozaj zbytocna.
Je třeba brát v potaz, že nejvyšší i7 bude HEDT a ten grafiku nemá.
Velká řada uživatelů má zafixováno, že nejlepší počítače jsou s Intel procesorem a tím i jejich požadavek končí. Průměrný Američan, který si kupuje sestavu, nebude brát celeron nebo i3. Možná ani neví, že by mu stačil, prostě chce něco nového a chce, aby to bylo rychlejší. $400 pro ně není u produktu, který kupují na několik let, takový výdaj, aby měli potřebu zjišťovat nějaké parametry nebo hledat, jaký to má poměr cena/výkon. Myslím, že je to podobné jako u průměrného uživatele iPhonu. Ten taky nemá ponětí, kolik jader to obsahuje nebo na jakém procesu se čip vyrábí. Prostě chce iPhone, protože je nejlepší a tím jeho požadavky končí.
Vlajkovou lodí Intelu je momentálně i7-6700K. Pokud si to může dovolit, koupí si i7-6700K a nepřemýšlí, jestli by pro něj nebylo vhodnější, kdyby tam ta grafika nebyla, nebo byla pomalejší nebo rychlejší. Pro většinového zákazníka je to konzumní záležitost, kterou vymění, až mu přestane stačit.
Globální poptávku nemůžeme objektivně posuzovat z našeho pohledu, kdy hodnotíme všechny technické aspekty, vyváženost, porovnáváme s předchozí generací a konkurencí... Možná 99 % hardwaru končí v rukou úplně jiného typu lidí...
No, jasně. A ti všichni to používají na hraní her pod Direct3D, proto potřebujeme, aby byla ta grafika s každou generací větší a větší a výkonnější a výkonnější na úkor CPU. Každý obyčejný člověk přece musí ocenit, když mu GTA V poběží na nejnižších detailech v rozlišení 1024 × 768 na 30 fps místo 25.
Nezapomen ze v naproste vetsine vsech novych pocitacu je pouze Intel grafika - pak se to hodi na akceleraci desktopun a spoustu aplikaci.
Na firemnich pocitacich se GTA nehraje, ale uzivatel urcite oceni kdyz na prohlizec 3D vykresu nebude muset kupovat grafickou stanici.
Oni všichni používají počítač ke hraní? Zkus se oprostit od svého subjektivního pohledu a popřemýšlej, jak používá PC nejběžnější americký zákazník, což je typický odběratel produktů, o nichž je řeč. Nápověda: na hry má Playstation nebo Xbox.
Ale on ti to nevyvrací. Sám píše že tam mohli dát klidně nějakou Intel HD se 4EU která zabere 1/5 téhle a zobrazovat ti to taky bude. Jenže intel se rozhodl, že každý jeho procesor přehraje HEVC a tak zabírá půlku čipu grafika.
Správné rozhodnutí. Už jsem to sem psal několikrát - kupovat dnes jakoukoli videotechniku bez podpory HEVC je kravina, přece to normální člověk hodlá používat těch pět let a ne to za dva roky vyhodit. Soubory s touto komprimací se už vyskytují na pirátské scéně od loňska a přibývá jich. A bude to houstnout - a zdaleka nemusí jít o 4K video. Pakuje se tak obyčejné FullHD.
jenže takovým stačí základní jako je hd4400, takže by dostatek místa byl. S intel gpu nikdy nebude herní grafika jak možná v Intelu tajně doufají.
Pozri, ja na 4 jadro Skylake do notebooku cakam ako na spasenie.
Nepotrebujem dedikovanu grafiku, takze tam ta IGP uplatnenie ma. Ale v desktopoch!? Na ktoru mater...
Nativni 4 jadro v mobilnym segmentu uz si mohl mit davno, Skylake ti neprinese nic noveho, jenom buzeraci.
Pito, víš co je na tvém komentu nejsmutnější? Že tam tu dedikovanou kartu která bude umět to samé budeš mít stejně. :) Ano, můeš šáhnout po MacBooku , nebo nějaký "perle" která se týhle degeneraci vyhla, ale nečekaně si za to připlatíš.
Libor FYI: Dalsi notebook kupujem nieco podobne ako na linke dole (od tohto predajcu), ale dufam ze uz so Skylake, takze ziadna DGPU :)
http://www.pcspecialist.co.uk/notebooks/ultraNoteII-15/
Taky jste si vsimli te integrovane anteny v levem hornim rohu? Nekomu musi za to sakra stat davat takovy backdoor do vsech CPU...
Jsem velmi zvedav, jak ta "antena" bude fungovat pod kovovym heatspreaderem, zemnici plochou desky a kovovym masivem chladice, v kovovem uzemnenem case.
Na krátké vzdálenosti by mohla fungovat dost dobře, se směrovou anténou klidně i na několik desítek metrů, podobně jako tomu je u RFID/bezkontaktních karet.
Je celkem běžné, že výrobci na vlastních snímcích jádra upraví nějaké dílčí sekce tak, aby nebyla patrná jejich struktura. Důvodem bývá, aby se některé informace nedostaly ke konkurenci dříve než je třeba.
Na druhou stranu chápu, že po odhalení propracovaného systému bonzování u desítek nebo schopnosti Broadwellu a novějších analyzovat zvuk i po vypnutí počítače a přitom komunikovat po síti, se už nedá divit ničemu :-)
A co
GPU je v případě Skylaku 5,4× větší než procesorové jádro, přičemž třeba u Haswellu dosahovalo plochy „jen“ 3,4× větší.
>Pro srovnání s plochou celého čipu jsem použil vlastní měření, podle kterého zabírá GPU
>35,6 % z plochy celého čipu. Intel se tímto poměrem fakticky dotáhl na AMD, která s generací
>APU Carrizo rovněž integrovanému GPU věnovala zhruba 35 % (plus mínus nějaké to procento,
>..u předešlých APU věnovala AMD grafickému jádru ještě větší část (u Kaveri to bylo dokonce
>47 % plochy), ale to ještě APU neintegrovala čipset, který výsledný poměr výrazně snižuje.
A co potom toto, kde je GPU viac ako 32x taka ako jedno jadro CPU?
http://diit.cz/clanek/32jadrove-zen-apu-exascale-heterogeneous-processor
Ale je p[ravda, ze toto je principialne stavane na to, ze sa pouziji asynchronne shader-e a tym padom GPU predstavuje okrem GPU aj viacero jednotiek zielanych pre jadra CPU
To není snímek jádra, ale schématický nákres konceptu.
Udela nekdo konecne ten test HEVC enkoderu v Skylake? Protoze to je jedinny duvod proc bych si chtel poridit Skylake a nikoli Haswell. Graficke jadro je mi vazne ukradene, nechapu proc ho do K procesoru vubec strkaj, kdyz ma kazdej k tomu nejakej ten R9 3xx nebo GF9xx?
Asi by to sneslo udělat obecnější test dekódování a enkódování HEVC pomocí čipů, které to podporují, ono jich zatím až tak moc není. A také jaký sw co podporuje.
Tak samozrejme, ale myslim, ze primarni by mohlo byt udelat test rychlosti enkodovani HEVC na Skylake a podobne taktovanem Haswellu, aby se vedelo o kolik to hw podpora v cipu urychli.
Kodovani nebude o moc rychlejsi, proste a jednoduse v pomeru k vykonu. Dekodovani ale bude vyrazne rychlejsi, resp. Skylake to udela levou zadni a jeste stihne spoustu dalsiho. Takze se budete moci divat v jednom okne na HEVC film a jeste stacite ripovat a prekodovat nejaky BR.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.