Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Internetová inzerce v roce 2003 dosáhla 425 milionů korun

SVIT logo
Praha, 3. března 2004 - Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhaduje, že celkový hrubý obrat internetové inzerce v roce 2003 dosáhl 425 milionů korun. V letošním roce se očekává další nárůst o přibližně 20 procent.

Průzkum vývoje internetové inzerce mezi svými členy a dalšími obchodně významnými servery provedl SVIT s Kanceláří ověřování nákladu ABC ČR již potřetí. Zatímco v roce 2001 činil objem internetové inzerce bez reklamních barterů 240 milionů korun, v roce 2002 dosáhl 320 milionů korun a loni podle průzkumu SVIT vzrostl o další třetinu na 425 milionů korun.

Vývoj inzerce na Internetu 2000 - 2004

Pro rok 2004 SVIT na základě odhadu provozovatelů serverů předpokládá, že celkový objem internetové inzerce bez barterů dosáhne 500 milionů korun, což znamená nárůst o přibližně 20 procent. I když jde o růst pomalejší než v roce 2003, zůstane i letos internet bezkonkurenčně nejrychleji rostoucím reklamním médiem. Vedle navyšování rozpočtů ze strany stávajících inzerentů očekáváme, že se na internetu bude letos objevovat stále více inzerentů z nových oblastí, především z oboru rychloobrátkového zboží.

Po započtení v minulosti nesledovaných reklamních produktů činil podle průzkumu SVIT celkový objem internetové reklamy bez barterů v roce 2003 plných 660 milionů korun. Těmito nově sledovanými prvky jsou především reklamní nástroje jako přednostní výpisy a klíčová slova ve vyhledávačích, nejsou v ní obsaženy příjmy z personálních, realitních či katalogových serverů.

Provozovatelé internetových serverů v rámci průzkumu SVIT poskytli také informace o zdrojích internetové inzerce. Nejvýznamnějším zdrojem příjmů zůstali i loni přímí klienti a reklamní agentury, ovšem mediální agentury již dosáhly téměř stejného podílu. Tak jako v předchozích letech opět mírně poklesl podíl inzerce dodané mediálními zastupiteli. Tuto statistiku ovšem poněkud zkresluje fakt, že je založena především na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé jsou obvykle nejvýznamnějším dodavatelem inzerce malých a středních serverů.

Zadavatelé reklamy 2000 - 2004

Poznámka k metodice: objem internetové inzerce pro rok 2003 i odhad pro rok 2004 byly zpracovány na základě informací o serverech pokrývajících přibližně 80 % internetového reklamního trhu. Informace jednotlivých provozovatelů byly zasílány společnosti ABC ČR, která pro potřeby SVIT vypracovala souhrn poskytnutých údajů a jako nezávislý auditor garantuje, že údaje poskytnuté jednotlivými provozovateli zůstanou důvěrné a nebudou zveřejněny. Tato záruka umožňuje získat podrobné údaje i od provozovatelů, kteří své hospodářské výsledky nezveřejňují. Celkový hrubý inzertní obrat je souhrnem hrubých inzertních obratů s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami, mediálními zastupitelstvími a dalších inzertních obratů, bez započtení obratu bannerových barterů.

Redakce CDR (Google+)

Redakci CDR.cz tvoří tým mladých žurnalistů, které spojuje společná láska k moderním technologiím. Milují chytré gadgety, vylepšováky a nejnovější zařízení všeho druhu.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Internetová inzerce v roce 2003 dosáhla 425 milionů korun

Pátek, 2 Listopad 2007 - 15:15 | Anonym | Internetová reklama je opravdu nejúčinnější a...
Pátek, 2 Listopad 2007 - 15:11 | Anonym | Není se co divit inzerce je tématicky zacílená na...
Pátek, 5 Březen 2004 - 13:43 | Anonym | no vida. Za par let bude mit obrat skoro jako...

Zobrazit diskusi