"...nebo to vyšumí do ztracena a IP adresa bude nadále pouhou trojicí bajtů..."...ja mel vzdycky za to, ze IP se zklada ze ctyr bajtu;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 14:59https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse"...nebo to vyšumí do ztracena a IP adresa bude nadále pouhou trojicí bajtů..."...ja mel vzdycky za to, ze IP se zklada ze ctyr bajtu;)https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382213
+
KTO JE PARANOIK, NECH NELEZIE NA INTERNET !!! Co viac k tomu dodat...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jurajko (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:01https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseKTO JE PARANOIK, NECH NELEZIE NA INTERNET !!! Co viac k tomu dodat...https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382215
+
RogerD: no ja predpokladam, ze se tu bavime o IPv4:))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:06https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseRogerD: no ja predpokladam, ze se tu bavime o IPv4:))https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382219
+
To je pěkná blbost. Něco jako anonymita na síti prostě neexistuje, z technického hlediska to není možné a pokud se to někomu nelíbí, ať internet nepoužívá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
22. 1. 2008 - 15:07https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseTo je pěkná blbost. Něco jako anonymita na síti prostě neexistuje, z technického hlediska to není možné a pokud se to někomu nelíbí, ať internet nepoužívá.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382220
+
tomXX: No jestli tobe nevadi ze by tvuj ISP na vyzadani dle IP adresy sdeloval tve jmeno adresu vek atd tak me by to docela vadilo a to ze hodne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
22. 1. 2008 - 15:12https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusetomXX: No jestli tobe nevadi ze by tvuj ISP na vyzadani dle IP adresy sdeloval tve jmeno adresu vek atd tak me by to docela vadilo a to ze hodne.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382222
+
Mě by spíš vadilo, kdyby sme byli špehovaný i přes mobily, všude a pořád. To by bylo jak v cyberpunkových filmech...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda z Brna (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:17https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseMě by spíš vadilo, kdyby sme byli špehovaný i přes mobily, všude a pořád. To by bylo jak v cyberpunkových filmech...https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382223
+
no vzhledem k tomu, ze podle me IP adresa nerika nic vic nez skutecna adresa, ktera je jednoduse dostupna kdekoliv, tak bych nejake zarazovani do citlivych dat videl jako peknou blbost. Spis bych skrouhnul pravomoce OSAm a RIAAm a jim podobnejm
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LPK (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:18https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseno vzhledem k tomu, ze podle me IP adresa nerika nic vic nez skutecna adresa, ktera je jednoduse dostupna kdekoliv, tak bych nejake zarazovani do citlivych dat videl jako peknou blbost. Spis bych skrouhnul pravomoce OSAm a RIAAm a jim podobnejmhttps://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382225
+
Jouda z Brna: no chlape tak to jsi zaspal dobu, skus v nejdemokratictejsim state sveta napsat SMS a nebo e-mail s nejakym ze "zakazanych" slov a uvidis jak se cti osobni svoboda. Taky na to existuje peknej vtip o starem panonovi s velkou zahradou a synem v Iraku :))))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LPK (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:20https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseJouda z Brna: no chlape tak to jsi zaspal dobu, skus v nejdemokratictejsim state sveta napsat SMS a nebo e-mail s nejakym ze "zakazanych" slov a uvidis jak se cti osobni svoboda. Taky na to existuje peknej vtip o starem panonovi s velkou zahradou a synem v Iraku :))))https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382228
+
LPK: no zatim te podle IP nezjisti, ale nedej boze kdyby se to melo zmenit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
22. 1. 2008 - 15:22https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseLPK: no zatim te podle IP nezjisti, ale nedej boze kdyby se to melo zmenit.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382230
+
LPK: na ten vtip se upominam :)jinak ve Francii se provoz uz monitoruje a ja mam pocit, ze pred nekolika mesici vysel nekde clanek, ze nase vlada chce nakoupit nejake silene uloziste za X milionu pro uchovavani dat o trafficu po nejakou dobu. nevim, jestli to zrealizovali. nicmene vystopovatelne je skoro vse. jedine reseni na soukromi je silne sifrovani i s nejakym rozumnym zacatkem komunikace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
afk_cz (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:33https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseLPK: na ten vtip se upominam :)jinak ve Francii se provoz uz monitoruje a ja mam pocit, ze pred nekolika mesici vysel nekde clanek, ze nase vlada chce nakoupit nejake silene uloziste za X milionu pro uchovavani dat o trafficu po nejakou dobu. nevim, jestli to zrealizovali. nicmene vystopovatelne je skoro vse. jedine reseni na soukromi je silne sifrovani i s nejakym rozumnym zacatkem komunikace.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382231
+
Pripada vam vase telefonni cislo jako osobni udaj? Kdyz nekomu volate, on vase cislo vidi. S IP adresou je to totez. Stejne tak muze telefonni cislo sdilet vic telefonu, muze patrit telefonni budce, nebo muze identifikovat konkretni osobu. Takze pokud je telefon osobni udaj, nevidim duvod, proc by to nebylo stejny s IP. Rozdil mezi nima je akorat v tom, ze net pouzivate obvykle vic nez telefonujete, coz na tom ale vubec nic nemeni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qee https://diit.cz/profil/qee
22. 1. 2008 - 15:41https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusePripada vam vase telefonni cislo jako osobni udaj? Kdyz nekomu volate, on vase cislo vidi. S IP adresou je to totez. Stejne tak muze telefonni cislo sdilet vic telefonu, muze patrit telefonni budce, nebo muze identifikovat konkretni osobu. Takze pokud je telefon osobni udaj, nevidim duvod, proc by to nebylo stejny s IP. Rozdil mezi nima je akorat v tom, ze net pouzivate obvykle vic nez telefonujete, coz na tom ale vubec nic nemeni.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382234
+
mě se teda vůbec nelíbí, že někdo může jednoduše zavolat na o2 a ta mu podle ip řekne bydliště. to už chce jednoduše si zaplatit v nějaké banánové republice proxinu a bude klid.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Silas https://diit.cz/profil/silas
22. 1. 2008 - 15:41https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusemě se teda vůbec nelíbí, že někdo může jednoduše zavolat na o2 a ta mu podle ip řekne bydliště. to už chce jednoduše si zaplatit v nějaké banánové republice proxinu a bude klid.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382235
+
qee: jasne to je celkem fajn, protoze potom budou IP-Zlate stranky :)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LPK (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 15:47https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseqee: jasne to je celkem fajn, protoze potom budou IP-Zlate stranky :)))https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382237
+
to: qee
tel. cislo sa da utajit ako vo verejnom zozname tak isto sluzbou clir. Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP. Len taka poznamka ked ta bude niekto otravovat cez telefon (a to naozaj intenzivne) tak urcite budes inak hovorit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
22. 1. 2008 - 15:49https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseto: qee
tel. cislo sa da utajit ako vo verejnom zozname tak isto sluzbou clir. Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP. Len taka poznamka ked ta bude niekto otravovat cez telefon (a to naozaj intenzivne) tak urcite budes inak hovorit.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382240
+
U nás neplatí nic a každý si dělá co chce hlavně stát! Ministerstvo financí a databáze Ares dokonce zveřejňuje i rodné čísla!!!!! Dnes úředník ví i kolik máte zubů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hafX (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 16:07https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseU nás neplatí nic a každý si dělá co chce hlavně stát! Ministerstvo financí a databáze Ares dokonce zveřejňuje i rodné čísla!!!!! Dnes úředník ví i kolik máte zubů. https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382250
+
hafX: To tezko, kolik mam zubu nevi ani muj zubar (moje osmicky se jeste nerozhodli).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 16:14https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusehafX: To tezko, kolik mam zubu nevi ani muj zubar (moje osmicky se jeste nerozhodli).https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382255
+
qee: ale vsak o to jde. Tel. cislo JE osobni udaj (pokud je spojen s konkretni osobou). Podobne jako adresa bydliste nebo cisl os. dokladu atd. Nikdo nechce, aby se IP adresa nebo jakykoliv jiny udaj zakazoval nebo co, ale aby pro nakladani s IP adresou platila stejna pravidla jako pro ostatni osobni udaje (ktera jsou rozumna a diky za ne). A to ze mezi IP adresou a dalsim a os. udajema (zmineny telefon, adresa...) jsou jasne analogie, jen nahrava tomu ze by se tak k IP adrese melo pristupovat take.
Pro ujasneni: samotna IP adresa je neskodny udaj, clovek si jich muze vygenerovat 4 miliardy. Stejne tak tel. cislo nebo adresa. Osobni udaj se z techto dat stava teprve ve spojeni s dalsimi udaji pomoci kterych jde nejakou osobu identifikovat (typicky jmeno).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zoran https://diit.cz/profil/zoran
22. 1. 2008 - 16:21https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseqee: ale vsak o to jde. Tel. cislo JE osobni udaj (pokud je spojen s konkretni osobou). Podobne jako adresa bydliste nebo cisl os. dokladu atd. Nikdo nechce, aby se IP adresa nebo jakykoliv jiny udaj zakazoval nebo co, ale aby pro nakladani s IP adresou platila stejna pravidla jako pro ostatni osobni udaje (ktera jsou rozumna a diky za ne). A to ze mezi IP adresou a dalsim a os. udajema (zmineny telefon, adresa...) jsou jasne analogie, jen nahrava tomu ze by se tak k IP adrese melo pristupovat take.
Pro ujasneni: samotna IP adresa je neskodny udaj, clovek si jich muze vygenerovat 4 miliardy. Stejne tak tel. cislo nebo adresa. Osobni udaj se z techto dat stava teprve ve spojeni s dalsimi udaji pomoci kterych jde nejakou osobu identifikovat (typicky jmeno).https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382256
+
22. 1. 2008 - 16:25https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseZoran: presne tak jsem to myslel...https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382257
+
Torx: "Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP."
Ale jo, je docela dost operátorů, kteří všechny své zákazníky připojují přes jednu IP adresu.
Z IP se pak můžete maximálně dozvědět, přes kterého ISP je dotyčný připojený. Placená služba je spíše opačná věc: veřejná IP adresa.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 16:30https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseTorx: "Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP."
Ale jo, je docela dost operátorů, kteří všechny své zákazníky připojují přes jednu IP adresu.
Z IP se pak můžete maximálně dozvědět, přes kterého ISP je dotyčný připojený. Placená služba je spíše opačná věc: veřejná IP adresa.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382258
+
>>Jurajko: To že jsem paranoik ješt neznamená, že po mě nejdou! ;))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
22. 1. 2008 - 16:52https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse>>Jurajko: To že jsem paranoik ješt neznamená, že po mě nejdou! ;))https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382263
+
LPK: IP zlate stranky - lol
no pokud to nebudou moct pouzit proti komukoliv, tak je to jedno. ale proc to nevyuzit, ze ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
afk_cz (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 16:58https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseLPK: IP zlate stranky - lol
no pokud to nebudou moct pouzit proti komukoliv, tak je to jedno. ale proc to nevyuzit, ze ;)https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382264
+
IP adresa je skutečně osobní údaj, proto jsem zde na CDR několikrát psal, aby IP nezveřejňovali u příspěvků. Ale jak je vidět, raději pomáhají pirátům v napadení počítače uživatele, než aby od toho upustili. Proto s eopět ptám, kdy redakce CDR přestane IP diskutujících zveřejňovat!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Trashman https://diit.cz/profil/trashman
22. 1. 2008 - 17:31https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseIP adresa je skutečně osobní údaj, proto jsem zde na CDR několikrát psal, aby IP nezveřejňovali u příspěvků. Ale jak je vidět, raději pomáhají pirátům v napadení počítače uživatele, než aby od toho upustili. Proto s eopět ptám, kdy redakce CDR přestane IP diskutujících zveřejňovat!https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382271
+
Suhlas s pripevkami nizsie a tesim sa a fandim, az to snad prejde coskoro do praxe.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
22. 1. 2008 - 20:28https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseSuhlas s pripevkami nizsie a tesim sa a fandim, az to snad prejde coskoro do praxe.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382287
+
Souhlasim s Trashmanem. To ze sem CDR hazi IP je pekna blbost. A ochrana pred tim, ze bude nekdo psat pod vasim jmenem, se da osefovat prihlasenim, tak netusim proc tu vlastne to IP je.
PS: Ted jsem si vsimnul, ze nekteri uzivatele s prispevkama nize, maji IP zkracenou na 3 a jini ji tu maj celou. Celkem by me zajimalo, co to zpusobuje.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Potucek https://diit.cz/profil/menethor
22. 1. 2008 - 20:47https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseSouhlasim s Trashmanem. To ze sem CDR hazi IP je pekna blbost. A ochrana pred tim, ze bude nekdo psat pod vasim jmenem, se da osefovat prihlasenim, tak netusim proc tu vlastne to IP je.
PS: Ted jsem si vsimnul, ze nekteri uzivatele s prispevkama nize, maji IP zkracenou na 3 a jini ji tu maj celou. Celkem by me zajimalo, co to zpusobuje.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382292
+
To by mohlo dopadnot tak, že vám při prvním přístupu na Google vyskočí okno, které vám předloží právní stanoviska nakládání s vaší IP z hlediska webového portálu a pod tím bude možnost IP poskytnout a využívat tak rozšířených služeb (s kolonkou uložit nastavení doživotně :) nebo IP neposkytnout, což už funguje na jednom vyhledávači (na kterej si teď nevzpomenu), kterýžto jsem již vyzkoušel a výsledky vyhledávání mě vůbec neuspokojily, takže předpokládám, že většina uživatelů by bez rozmyslu kliknula na "souhlasím" a bylo by zákonům učiněno za dost. Tak jako to funguje u různejch soutěží, kde většina soutěžících poskytne osobní údaje, aniž by věnovala pozornost odstavci psanému drobným písmem, ve kterém stojí, že společnost může v rámci své činnosti poskytovat údaje dalším subjektům :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Václav Novotný https://diit.cz/profil/franta-uzivatel
22. 1. 2008 - 21:22https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseTo by mohlo dopadnot tak, že vám při prvním přístupu na Google vyskočí okno, které vám předloží právní stanoviska nakládání s vaší IP z hlediska webového portálu a pod tím bude možnost IP poskytnout a využívat tak rozšířených služeb (s kolonkou uložit nastavení doživotně :) nebo IP neposkytnout, což už funguje na jednom vyhledávači (na kterej si teď nevzpomenu), kterýžto jsem již vyzkoušel a výsledky vyhledávání mě vůbec neuspokojily, takže předpokládám, že většina uživatelů by bez rozmyslu kliknula na "souhlasím" a bylo by zákonům učiněno za dost. Tak jako to funguje u různejch soutěží, kde většina soutěžících poskytne osobní údaje, aniž by věnovala pozornost odstavci psanému drobným písmem, ve kterém stojí, že společnost může v rámci své činnosti poskytovat údaje dalším subjektům :)https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382312
+
Z meho pohledu je problem s udaji ten, když se kopletuji do databaze. Koho zajima IP, koho zajima jmeno. Akorat ze jednou platite kreditkou a vyplnujete k tomu adresu (IP se loguje), potom mate treba servery kde je jako pristupove jmeno cast rodneho cisla (treba datum narozeni), pak se vas v online shopu ptaji znovu na adresu a telefonni cislo. Ted si to dame dohromady a mame jmeno, adresu, telefonni cislo, rodne cislo, cislo kreditni karty, IP adresu ... proc si nepriplatit za statickou verejnou, ze ...
Takze ted uz vime o tom uzivateli vse dulezite, ted jeste sledujeme kde pracuje protoze se pod stejnym prihlasivacim jmenem na sluzbu (email, eshop aj.) prihlasi treba z prace nebo mobilu.
Samotne udaje jsou nanic, sranda je az se jednotlive stripky daji dohromady.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tknsw https://diit.cz/profil/tknsw
22. 1. 2008 - 22:10https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseZ meho pohledu je problem s udaji ten, když se kopletuji do databaze. Koho zajima IP, koho zajima jmeno. Akorat ze jednou platite kreditkou a vyplnujete k tomu adresu (IP se loguje), potom mate treba servery kde je jako pristupove jmeno cast rodneho cisla (treba datum narozeni), pak se vas v online shopu ptaji znovu na adresu a telefonni cislo. Ted si to dame dohromady a mame jmeno, adresu, telefonni cislo, rodne cislo, cislo kreditni karty, IP adresu ... proc si nepriplatit za statickou verejnou, ze ...
Takze ted uz vime o tom uzivateli vse dulezite, ted jeste sledujeme kde pracuje protoze se pod stejnym prihlasivacim jmenem na sluzbu (email, eshop aj.) prihlasi treba z prace nebo mobilu.
Samotne udaje jsou nanic, sranda je az se jednotlive stripky daji dohromady. https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382315
+
Zdar MENTORe, že by, to bylo, délkou, jejich, jména, a nebo, možná, tím, když si najedeš, na jméno, tak, se ti, objeví, jestli, je tenhle, čtenář, registrovaný, na Internetových, stránkách, http://www.cdr.cz/ ,nebo ne, a ti, co jsou, registrovaní, tady, na Internetovém serveru, http://www.cdr.cz/, tak ti, mají, snad, vždycky, zkrácenou, I.P. Adresu, na tři, a ti, co, jsou neregistrovaní, mají, tady, na serveru, http://www.cdr.cz/ ,mají, tady, tu I.P. Adresu, snad, vždycky, celou, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 21 (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 00:20https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseZdar MENTORe, že by, to bylo, délkou, jejich, jména, a nebo, možná, tím, když si najedeš, na jméno, tak, se ti, objeví, jestli, je tenhle, čtenář, registrovaný, na Internetových, stránkách, http://www.cdr.cz/ ,nebo ne, a ti, co jsou, registrovaní, tady, na Internetovém serveru, http://www.cdr.cz/, tak ti, mají, snad, vždycky, zkrácenou, I.P. Adresu, na tři, a ti, co, jsou neregistrovaní, mají, tady, na serveru, http://www.cdr.cz/ ,mají, tady, tu I.P. Adresu, snad, vždycky, celou, prostě no!https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382337
+
Pokud se podivame do zakona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů § 4 a,b,c:
a) osobním údajem jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu,
b) citlivým údajem osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě subjektu údajů a jakýkoliv biometrický nebo genetický údaj subjektu údajů; citlivým údajem je také biometrický údaj, který umožňuje přímou identifikaci nebo autentizaci subjektu údajů, (Tato novelizace nabývá účinnosti dnem stanoveným v rozhodnutí Rady Evropské unie o spuštění Schengenského informačního systému v České republice)
c) anonymním údajem takový údaj, který buď v původním tvaru nebo po provedeném zpracování nelze vztáhnout k určenému nebo určitelnému subjektu údajů
IP adresa je udaj, ktery po zpracovani(ip-> dns, google - jiny prispevek) lze vztahnout k urcite osobe, to ze to neumi 95% populace vsak neznamena, ze nelze.
Takze nevidim duvod k dalsi legislative, tady je a je dost mozne, ze treba zverejneni me kompletni IP je poruseni tohoto zakona ... patrne si budeme muset pockat na nejaky verdikt Ustavniho soudu.
Nejsem pravnik, ale na zaklade IP se mnoho lidi dozaduje provideru o zverejneni jejich totoznosti na zaklade nejakeho prispevku, ktery nekomu neni pochuti(nemusi byt nutne urazlivy).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fake (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 03:19https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusePokud se podivame do zakona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů § 4 a,b,c:
a) osobním údajem jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu,
b) citlivým údajem osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě subjektu údajů a jakýkoliv biometrický nebo genetický údaj subjektu údajů; citlivým údajem je také biometrický údaj, který umožňuje přímou identifikaci nebo autentizaci subjektu údajů, (Tato novelizace nabývá účinnosti dnem stanoveným v rozhodnutí Rady Evropské unie o spuštění Schengenského informačního systému v České republice)
c) anonymním údajem takový údaj, který buď v původním tvaru nebo po provedeném zpracování nelze vztáhnout k určenému nebo určitelnému subjektu údajů
IP adresa je udaj, ktery po zpracovani(ip-> dns, google - jiny prispevek) lze vztahnout k urcite osobe, to ze to neumi 95% populace vsak neznamena, ze nelze.
Takze nevidim duvod k dalsi legislative, tady je a je dost mozne, ze treba zverejneni me kompletni IP je poruseni tohoto zakona ... patrne si budeme muset pockat na nejaky verdikt Ustavniho soudu.
Nejsem pravnik, ale na zaklade IP se mnoho lidi dozaduje provideru o zverejneni jejich totoznosti na zaklade nejakeho prispevku, ktery nekomu neni pochuti(nemusi byt nutne urazlivy).
https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382353
+
Jeste bych dodal jak se k veci stavi UOOU:
Úřad plně respektuje Vaše právo na soukromí a neshromažďuje žádné osobní údaje o Vás, pokud jste k tomu nedal(a) prokazatelný souhlas. Pro účely statistického hodnocení návštěvnosti webových stránek jsou pouze sledovány IP adresy, z nichž uživatelé na tyto stránky přistupují. Údaje jsou archivovány po dobu 1 měsíce a poté jsou likvidovány.
Úřad neshromažďuje žádné další údaje, které by mohly identifikovat návštěvníky těchto webových stránek. To se však netýká informací, které sdělujete dobrovolně, například prostřednictvím e-mailu nebo při použití webového formuláře "Stížnost", kde je zřejmý souhlas s jejich použitím pro příslušný účel. Žádná informace, kterou poskytnete prostřednictvím webových stránek Úřadu, není bez Vašeho souhlasu zpřístupněna třetí straně a Úřad ji použije pouze pro účely, pro které jste ji poskytli.
Při zpracování osobních údajů Úřad dbá na dodržování nejpřísnějších norem zabezpečení a důvěrnosti zaručující soulad se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
23. 1. 2008 - 03:23https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseJeste bych dodal jak se k veci stavi UOOU:
Úřad plně respektuje Vaše právo na soukromí a neshromažďuje žádné osobní údaje o Vás, pokud jste k tomu nedal(a) prokazatelný souhlas. Pro účely statistického hodnocení návštěvnosti webových stránek jsou pouze sledovány IP adresy, z nichž uživatelé na tyto stránky přistupují. Údaje jsou archivovány po dobu 1 měsíce a poté jsou likvidovány.
Úřad neshromažďuje žádné další údaje, které by mohly identifikovat návštěvníky těchto webových stránek. To se však netýká informací, které sdělujete dobrovolně, například prostřednictvím e-mailu nebo při použití webového formuláře "Stížnost", kde je zřejmý souhlas s jejich použitím pro příslušný účel. Žádná informace, kterou poskytnete prostřednictvím webových stránek Úřadu, není bez Vašeho souhlasu zpřístupněna třetí straně a Úřad ji použije pouze pro účely, pro které jste ji poskytli.
Při zpracování osobních údajů Úřad dbá na dodržování nejpřísnějších norem zabezpečení a důvěrnosti zaručující soulad se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Link: http://www.uoou.cz/index.php?l=cz&m=bottom&mid=10&u1=&u2=&t=\
Kdo praskne CDR prvni ? :))https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382354
+
Pro úplnost povědomí - vyhláška 485/2005 nařizuje uchovávat dosti detailní údaje, včetně IP, minimálně 6 měsíců. Povinnost se týká osoby "poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací", blíže jsou tam pak uvedeny případy jako email, serverové služby, chat. O způsobu zacházení s těmito údaji tam ale nic není.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
P_V (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 04:00https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusePro úplnost povědomí - vyhláška 485/2005 nařizuje uchovávat dosti detailní údaje, včetně IP, minimálně 6 měsíců. Povinnost se týká osoby "poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací", blíže jsou tam pak uvedeny případy jako email, serverové služby, chat. O způsobu zacházení s těmito údaji tam ale nic není.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382366
+
A co třeba zveřejnění seznamu IP adres z kterých se někdo pokusil nabourat Vaše PC po síti, nebo tzv. blacklisty pro elektronickou poštu, tedy databáze podle kterých si různé poštovní servery ověřují zda je příchozí pošta spam nebo ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
K (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 10:59https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseA co třeba zveřejnění seznamu IP adres z kterých se někdo pokusil nabourat Vaše PC po síti, nebo tzv. blacklisty pro elektronickou poštu, tedy databáze podle kterých si různé poštovní servery ověřují zda je příchozí pošta spam nebo ne?https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382399
+
Já teda nevím ale vemte si třeba WiFi poskytovatele, například cca osmitisícový město, kde hodně lidí používá jeho, tak má jen pár veřejných IP, zbytek je v provátní zóně. Poskytovatel nemá absolutně zájem evidovat vnitřní IP, takže pokud chci, dám si nějakou vnitřní IP a kdo mě najde? Podle MAC? A kdo eviduje prodej MAC???? Je to kravina a to nemluvím o free Wifi spotech. Takže nejde o dohledání ale pouze o to, že nesmí být bez souhlasu vystavena. O tom je to jednání ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macek333 (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 12:40https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseJá teda nevím ale vemte si třeba WiFi poskytovatele, například cca osmitisícový město, kde hodně lidí používá jeho, tak má jen pár veřejných IP, zbytek je v provátní zóně. Poskytovatel nemá absolutně zájem evidovat vnitřní IP, takže pokud chci, dám si nějakou vnitřní IP a kdo mě najde? Podle MAC? A kdo eviduje prodej MAC???? Je to kravina a to nemluvím o free Wifi spotech. Takže nejde o dohledání ale pouze o to, že nesmí být bez souhlasu vystavena. O tom je to jednání ne?https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382417
+
Ti, co nemaju posledne trojcislo uverejnene (xxx), tak ti zrejme su registrovani na portali CDR. Inak si to neviem vysvetlit. Ti co mate iba xxx, napiste, ci sa mylim? Trosku smutne, ze kompetentni sa k tomu zo serveru cdr.cz vobec nevyjadrili!!! :-(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 14:48https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseTi, co nemaju posledne trojcislo uverejnene (xxx), tak ti zrejme su registrovani na portali CDR. Inak si to neviem vysvetlit. Ti co mate iba xxx, napiste, ci sa mylim? Trosku smutne, ze kompetentni sa k tomu zo serveru cdr.cz vobec nevyjadrili!!! :-(https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382474
+
>> Marcel:
Já myslím, že jste to pochopili správně :) Takže jen zopakuji: Ano, neregistrovaní mají vidět IP adresu celou, registrovaní jen kus.
Až se uzákoní, že s IP adresou máme opravdu nakládat podobně šetrně jako s rodným číslem, či prostě vznikne nějaký takový precedent, podle něhož se nebude smět IP adresa diskutujících zveřejňovat, věřím, že přijmeme příslušná opatření.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 1. 2008 - 15:48https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse>> Marcel:
Já myslím, že jste to pochopili správně :) Takže jen zopakuji: Ano, neregistrovaní mají vidět IP adresu celou, registrovaní jen kus.
Až se uzákoní, že s IP adresou máme opravdu nakládat podobně šetrně jako s rodným číslem, či prostě vznikne nějaký takový precedent, podle něhož se nebude smět IP adresa diskutujících zveřejňovat, věřím, že přijmeme příslušná opatření.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382502
+
Já být váma tak bych tomu Wiftovi nevěřil. On si určitě každý den opisuje ip adresy všech diskutujících do linkovaného notýsku - no už jich popsal za ty léta bratru několik tisíc :-) Akorát by mě zajímalo, co s nima bude dělat... :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
towerx (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 21:30https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseJá být váma tak bych tomu Wiftovi nevěřil. On si určitě každý den opisuje ip adresy všech diskutujících do linkovaného notýsku - no už jich popsal za ty léta bratru několik tisíc :-) Akorát by mě zajímalo, co s nima bude dělat... :-)https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382648
+
>> towerx:
Tak to čéče řešíme stejné dilema. Taky nevím, co teď s tím stohem traktoráku budu dělat. Na eBay jsem za to nedostal ani to euro ;-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 1. 2008 - 22:16https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse>> towerx:
Tak to čéče řešíme stejné dilema. Taky nevím, co teď s tím stohem traktoráku budu dělat. Na eBay jsem za to nedostal ani to euro ;-).https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382667
+
To. WIFT ale aj tak si mi neodpovedal na otazku, co s tym sledujete? Pre vasu internu potrebuje si to z pravneho hladiska evidujte, ale naco to zverejnujete na webe??? Tak dajte registrovanym 2x xxx.xxx a neregistrovanym 1x xxx Skutocne som sa s tym nikde nestretol :-(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marcel (neověřeno) https://diit.cz
23. 1. 2008 - 22:46https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseTo. WIFT ale aj tak si mi neodpovedal na otazku, co s tym sledujete? Pre vasu internu potrebuje si to z pravneho hladiska evidujte, ale naco to zverejnujete na webe??? Tak dajte registrovanym 2x xxx.xxx a neregistrovanym 1x xxx Skutocne som sa s tym nikde nestretol :-(https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382673
+
Marcel: aby tu nebol bordel v diskusii. ked uvidia vsetci tvoju IP tak ty sa zlaknes a nebudes sem pisat co ta napadne. potom ale nechapem preco tu trpia Ladika :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fandaz (neověřeno) https://diit.cz
24. 1. 2008 - 08:17https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseMarcel: aby tu nebol bordel v diskusii. ked uvidia vsetci tvoju IP tak ty sa zlaknes a nebudes sem pisat co ta napadne. potom ale nechapem preco tu trpia Ladika :(https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382726
+
>> fandaz:
Ládíka tu trpíme proto, že jsme se ještě definitivně nerozhodli, co s ním a jsou tu i dost negativní reakce proti tomu, abychom jej likvidovali.
Jinak máš v zásadě pravdu, viditelná IP adresa je částečným psychologickým efektem, který by měl u diskutujících navodit dojem, že tu nejsou až tak úplně anonymně a nemohou si otvírat ústo dokořán, jak se jim zlíbí - zkrátka aby si tak trochu sami nesli odpovědnost za to, co tu zanechají. Stejně tak když se účastníte nějaké debaty, kde jste fyzicky přítomni, taky jste tam vidět a nemůžete si dát na hlavu kýbl (bohužel, internetové diskuze toto umožňují, jen to používá poměrně malé procento diskutujících - tzv. paranoici).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
24. 1. 2008 - 09:07https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse>> fandaz:
Ládíka tu trpíme proto, že jsme se ještě definitivně nerozhodli, co s ním a jsou tu i dost negativní reakce proti tomu, abychom jej likvidovali.
Jinak máš v zásadě pravdu, viditelná IP adresa je částečným psychologickým efektem, který by měl u diskutujících navodit dojem, že tu nejsou až tak úplně anonymně a nemohou si otvírat ústo dokořán, jak se jim zlíbí - zkrátka aby si tak trochu sami nesli odpovědnost za to, co tu zanechají. Stejně tak když se účastníte nějaké debaty, kde jste fyzicky přítomni, taky jste tam vidět a nemůžete si dát na hlavu kýbl (bohužel, internetové diskuze toto umožňují, jen to používá poměrně malé procento diskutujících - tzv. paranoici).https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382747
+
<citace>wift: věřím, že přijmeme příslušná opatření.</citace>
Ja zas neverim, ze tva vira v prijimani opatreni je 100% ;o)
Dokud lide budou blbi a budou sve adresy, telefony, maily, osobni, bankovni a kdovijake dalsi udaje rozdavat kamkoliv, tak jakakoliv ochrana osobnich udaju je naprd. Jinak by melo stacit, aby poskytovatel netu mel ze zakona povinnost nevydavat udaje (Pridat se k lekarum, telefonnim spolecnostem? Ani nevim, kdo vse ma a nema ze zakona povinnost mlcet.) o ip a kdo se za ni skryva. A v pripade trestne cinnosti jen na prikaz soudu. Pokud osobni/citlive informace vyda ze sve vule jen tak, mastny pravne vymahatelny postih.
Zajimavejsi je, pokud si nekdo ze stripku, co prece jen o sobe clovek na netu pusti, posklada kompletni info o dotycnem. A zacili na neho reklamu. Opet by mel stacit mastny pravne vymahatelny postih.
No a cele by to chtelo kvalitni a efektivni praci policie a soudu. a ne ten kocourkov, co u nas je. Ale za ten si muzou ti, co zde ziji, takze i ja.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ho (neověřeno) https://diit.cz
24. 1. 2008 - 14:07https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse<citace>wift: věřím, že přijmeme příslušná opatření.</citace>
Ja zas neverim, ze tva vira v prijimani opatreni je 100% ;o)
Dokud lide budou blbi a budou sve adresy, telefony, maily, osobni, bankovni a kdovijake dalsi udaje rozdavat kamkoliv, tak jakakoliv ochrana osobnich udaju je naprd. Jinak by melo stacit, aby poskytovatel netu mel ze zakona povinnost nevydavat udaje (Pridat se k lekarum, telefonnim spolecnostem? Ani nevim, kdo vse ma a nema ze zakona povinnost mlcet.) o ip a kdo se za ni skryva. A v pripade trestne cinnosti jen na prikaz soudu. Pokud osobni/citlive informace vyda ze sve vule jen tak, mastny pravne vymahatelny postih.
Zajimavejsi je, pokud si nekdo ze stripku, co prece jen o sobe clovek na netu pusti, posklada kompletni info o dotycnem. A zacili na neho reklamu. Opet by mel stacit mastny pravne vymahatelny postih.
No a cele by to chtelo kvalitni a efektivni praci policie a soudu. a ne ten kocourkov, co u nas je. Ale za ten si muzou ti, co zde ziji, takze i ja.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382831
+
Jeste dotaz na redakci. Verim, ze zverejneni ip u prispevku, by mohl byt dobry psychologicky natlak, jak troubum vysvetlit, ze:
Internet opravdu neni anonymni, jak si spousta troubu mysli. Presto by mne zajimalo, jestli doslo k poklesu vulgarismu a primych utoku aspon v dobe, kdy jste zverejnovani zavedli. Predpokladam, ze to zverejnovani tu neni odjakziva. Pamet mi neslouzi, ale kdysi davno to tu, myslim, nebylo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ho (neověřeno) https://diit.cz
24. 1. 2008 - 14:14https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseJeste dotaz na redakci. Verim, ze zverejneni ip u prispevku, by mohl byt dobry psychologicky natlak, jak troubum vysvetlit, ze:
Internet opravdu neni anonymni, jak si spousta troubu mysli. Presto by mne zajimalo, jestli doslo k poklesu vulgarismu a primych utoku aspon v dobe, kdy jste zverejnovani zavedli. Predpokladam, ze to zverejnovani tu neni odjakziva. Pamet mi neslouzi, ale kdysi davno to tu, myslim, nebylo.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382833
+
>> Ho:
To nemá s vírou nic společného. Jde o to, že já o tom nerozhoduji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
24. 1. 2008 - 14:53https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse>> Ho:
To nemá s vírou nic společného. Jde o to, že já o tom nerozhoduji.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-382858
+
Ho: IP je tu presně z toho důvodu, jaký uvádíš, a je tu od té doby, co jsme rozjeli vlastní diskuze, dříve v Auditoriích to nebylo. Nikoho nenutíme zde do diskuzí psát, ale když už něco napíše, zůstane po něm alespoň to IP.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
26. 1. 2008 - 18:21https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuseHo: IP je tu presně z toho důvodu, jaký uvádíš, a je tu od té doby, co jsme rozjeli vlastní diskuze, dříve v Auditoriích to nebylo. Nikoho nenutíme zde do diskuzí psát, ale když už něco napíše, zůstane po něm alespoň to IP.https://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskuse#comment-383203
+
Diskuse k IP adresa může být osobním údajem, tvrdí EUhttps://diit.cz/clanek/ip-adresa-muze-byt-osobnim-udajem-tvrdi-eu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Big Brother can see you! >;->
Pekna debilina... Nech ma teda identifikuju :P
"...nebo to vyšumí do ztracena a IP adresa bude nadále pouhou trojicí bajtů..."...ja mel vzdycky za to, ze IP se zklada ze ctyr bajtu;)
KTO JE PARANOIK, NECH NELEZIE NA INTERNET !!! Co viac k tomu dodat...
tomcat2: Nebo taky sestnacti :)
RogerD: no ja predpokladam, ze se tu bavime o IPv4:))
To je pěkná blbost. Něco jako anonymita na síti prostě neexistuje, z technického hlediska to není možné a pokud se to někomu nelíbí, ať internet nepoužívá.
tomXX: No jestli tobe nevadi ze by tvuj ISP na vyzadani dle IP adresy sdeloval tve jmeno adresu vek atd tak me by to docela vadilo a to ze hodne.
Mě by spíš vadilo, kdyby sme byli špehovaný i přes mobily, všude a pořád. To by bylo jak v cyberpunkových filmech...
no vzhledem k tomu, ze podle me IP adresa nerika nic vic nez skutecna adresa, ktera je jednoduse dostupna kdekoliv, tak bych nejake zarazovani do citlivych dat videl jako peknou blbost. Spis bych skrouhnul pravomoce OSAm a RIAAm a jim podobnejm
Jouda z Brna: no chlape tak to jsi zaspal dobu, skus v nejdemokratictejsim state sveta napsat SMS a nebo e-mail s nejakym ze "zakazanych" slov a uvidis jak se cti osobni svoboda. Taky na to existuje peknej vtip o starem panonovi s velkou zahradou a synem v Iraku :))))
LPK: no zatim te podle IP nezjisti, ale nedej boze kdyby se to melo zmenit.
LPK: na ten vtip se upominam :)jinak ve Francii se provoz uz monitoruje a ja mam pocit, ze pred nekolika mesici vysel nekde clanek, ze nase vlada chce nakoupit nejake silene uloziste za X milionu pro uchovavani dat o trafficu po nejakou dobu. nevim, jestli to zrealizovali. nicmene vystopovatelne je skoro vse. jedine reseni na soukromi je silne sifrovani i s nejakym rozumnym zacatkem komunikace.
Pripada vam vase telefonni cislo jako osobni udaj? Kdyz nekomu volate, on vase cislo vidi. S IP adresou je to totez. Stejne tak muze telefonni cislo sdilet vic telefonu, muze patrit telefonni budce, nebo muze identifikovat konkretni osobu. Takze pokud je telefon osobni udaj, nevidim duvod, proc by to nebylo stejny s IP. Rozdil mezi nima je akorat v tom, ze net pouzivate obvykle vic nez telefonujete, coz na tom ale vubec nic nemeni.
mě se teda vůbec nelíbí, že někdo může jednoduše zavolat na o2 a ta mu podle ip řekne bydliště. to už chce jednoduše si zaplatit v nějaké banánové republice proxinu a bude klid.
qee: jasne to je celkem fajn, protoze potom budou IP-Zlate stranky :)))
to: qee
tel. cislo sa da utajit ako vo verejnom zozname tak isto sluzbou clir. Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP. Len taka poznamka ked ta bude niekto otravovat cez telefon (a to naozaj intenzivne) tak urcite budes inak hovorit.
Corwin78: technicky anonymita existuje, staci jet pres nat ci proxy server ktery neloguje
U nás neplatí nic a každý si dělá co chce hlavně stát! Ministerstvo financí a databáze Ares dokonce zveřejňuje i rodné čísla!!!!! Dnes úředník ví i kolik máte zubů.
hafX: To tezko, kolik mam zubu nevi ani muj zubar (moje osmicky se jeste nerozhodli).
qee: ale vsak o to jde. Tel. cislo JE osobni udaj (pokud je spojen s konkretni osobou). Podobne jako adresa bydliste nebo cisl os. dokladu atd. Nikdo nechce, aby se IP adresa nebo jakykoliv jiny udaj zakazoval nebo co, ale aby pro nakladani s IP adresou platila stejna pravidla jako pro ostatni osobni udaje (ktera jsou rozumna a diky za ne). A to ze mezi IP adresou a dalsim a os. udajema (zmineny telefon, adresa...) jsou jasne analogie, jen nahrava tomu ze by se tak k IP adrese melo pristupovat take.
Pro ujasneni: samotna IP adresa je neskodny udaj, clovek si jich muze vygenerovat 4 miliardy. Stejne tak tel. cislo nebo adresa. Osobni udaj se z techto dat stava teprve ve spojeni s dalsimi udaji pomoci kterych jde nejakou osobu identifikovat (typicky jmeno).
Zoran: presne tak jsem to myslel...
Torx: "Neviem o tom ze by provider ponukal podobne sluzby = utajenie IP."
Ale jo, je docela dost operátorů, kteří všechny své zákazníky připojují přes jednu IP adresu.
Z IP se pak můžete maximálně dozvědět, přes kterého ISP je dotyčný připojený. Placená služba je spíše opačná věc: veřejná IP adresa.
>>Jurajko: To že jsem paranoik ješt neznamená, že po mě nejdou! ;))
LPK: IP zlate stranky - lol
no pokud to nebudou moct pouzit proti komukoliv, tak je to jedno. ale proc to nevyuzit, ze ;)
IP adresa je skutečně osobní údaj, proto jsem zde na CDR několikrát psal, aby IP nezveřejňovali u příspěvků. Ale jak je vidět, raději pomáhají pirátům v napadení počítače uživatele, než aby od toho upustili. Proto s eopět ptám, kdy redakce CDR přestane IP diskutujících zveřejňovat!
qee: dobry dotaz ...
Suhlas s pripevkami nizsie a tesim sa a fandim, az to snad prejde coskoro do praxe.
Souhlasim s Trashmanem. To ze sem CDR hazi IP je pekna blbost. A ochrana pred tim, ze bude nekdo psat pod vasim jmenem, se da osefovat prihlasenim, tak netusim proc tu vlastne to IP je.
PS: Ted jsem si vsimnul, ze nekteri uzivatele s prispevkama nize, maji IP zkracenou na 3 a jini ji tu maj celou. Celkem by me zajimalo, co to zpusobuje.
menethor: Hypotéza : (r) za přezdívkou ?
To by mohlo dopadnot tak, že vám při prvním přístupu na Google vyskočí okno, které vám předloží právní stanoviska nakládání s vaší IP z hlediska webového portálu a pod tím bude možnost IP poskytnout a využívat tak rozšířených služeb (s kolonkou uložit nastavení doživotně :) nebo IP neposkytnout, což už funguje na jednom vyhledávači (na kterej si teď nevzpomenu), kterýžto jsem již vyzkoušel a výsledky vyhledávání mě vůbec neuspokojily, takže předpokládám, že většina uživatelů by bez rozmyslu kliknula na "souhlasím" a bylo by zákonům učiněno za dost. Tak jako to funguje u různejch soutěží, kde většina soutěžících poskytne osobní údaje, aniž by věnovala pozornost odstavci psanému drobným písmem, ve kterém stojí, že společnost může v rámci své činnosti poskytovat údaje dalším subjektům :)
Z meho pohledu je problem s udaji ten, když se kopletuji do databaze. Koho zajima IP, koho zajima jmeno. Akorat ze jednou platite kreditkou a vyplnujete k tomu adresu (IP se loguje), potom mate treba servery kde je jako pristupove jmeno cast rodneho cisla (treba datum narozeni), pak se vas v online shopu ptaji znovu na adresu a telefonni cislo. Ted si to dame dohromady a mame jmeno, adresu, telefonni cislo, rodne cislo, cislo kreditni karty, IP adresu ... proc si nepriplatit za statickou verejnou, ze ...
Takze ted uz vime o tom uzivateli vse dulezite, ted jeste sledujeme kde pracuje protoze se pod stejnym prihlasivacim jmenem na sluzbu (email, eshop aj.) prihlasi treba z prace nebo mobilu.
Samotne udaje jsou nanic, sranda je az se jednotlive stripky daji dohromady.
Zdar MENTORe, že by, to bylo, délkou, jejich, jména, a nebo, možná, tím, když si najedeš, na jméno, tak, se ti, objeví, jestli, je tenhle, čtenář, registrovaný, na Internetových, stránkách, http://www.cdr.cz/ ,nebo ne, a ti, co jsou, registrovaní, tady, na Internetovém serveru, http://www.cdr.cz/, tak ti, mají, snad, vždycky, zkrácenou, I.P. Adresu, na tři, a ti, co, jsou neregistrovaní, mají, tady, na serveru, http://www.cdr.cz/ ,mají, tady, tu I.P. Adresu, snad, vždycky, celou, prostě no!
Ty nejsi Ladik, pravý Ladik měl jiné IP.
Pokud se podivame do zakona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů § 4 a,b,c:
a) osobním údajem jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků, specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu,
b) citlivým údajem osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě subjektu údajů a jakýkoliv biometrický nebo genetický údaj subjektu údajů; citlivým údajem je také biometrický údaj, který umožňuje přímou identifikaci nebo autentizaci subjektu údajů, (Tato novelizace nabývá účinnosti dnem stanoveným v rozhodnutí Rady Evropské unie o spuštění Schengenského informačního systému v České republice)
c) anonymním údajem takový údaj, který buď v původním tvaru nebo po provedeném zpracování nelze vztáhnout k určenému nebo určitelnému subjektu údajů
IP adresa je udaj, ktery po zpracovani(ip-> dns, google - jiny prispevek) lze vztahnout k urcite osobe, to ze to neumi 95% populace vsak neznamena, ze nelze.
Takze nevidim duvod k dalsi legislative, tady je a je dost mozne, ze treba zverejneni me kompletni IP je poruseni tohoto zakona ... patrne si budeme muset pockat na nejaky verdikt Ustavniho soudu.
Nejsem pravnik, ale na zaklade IP se mnoho lidi dozaduje provideru o zverejneni jejich totoznosti na zaklade nejakeho prispevku, ktery nekomu neni pochuti(nemusi byt nutne urazlivy).
Jeste bych dodal jak se k veci stavi UOOU:
Úřad plně respektuje Vaše právo na soukromí a neshromažďuje žádné osobní údaje o Vás, pokud jste k tomu nedal(a) prokazatelný souhlas. Pro účely statistického hodnocení návštěvnosti webových stránek jsou pouze sledovány IP adresy, z nichž uživatelé na tyto stránky přistupují. Údaje jsou archivovány po dobu 1 měsíce a poté jsou likvidovány.
Úřad neshromažďuje žádné další údaje, které by mohly identifikovat návštěvníky těchto webových stránek. To se však netýká informací, které sdělujete dobrovolně, například prostřednictvím e-mailu nebo při použití webového formuláře "Stížnost", kde je zřejmý souhlas s jejich použitím pro příslušný účel. Žádná informace, kterou poskytnete prostřednictvím webových stránek Úřadu, není bez Vašeho souhlasu zpřístupněna třetí straně a Úřad ji použije pouze pro účely, pro které jste ji poskytli.
Při zpracování osobních údajů Úřad dbá na dodržování nejpřísnějších norem zabezpečení a důvěrnosti zaručující soulad se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Link: http://www.uoou.cz/index.php?l=cz&m=bottom&mid=10&u1=&u2...\
Kdo praskne CDR prvni ? :))
Pro úplnost povědomí - vyhláška 485/2005 nařizuje uchovávat dosti detailní údaje, včetně IP, minimálně 6 měsíců. Povinnost se týká osoby "poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací", blíže jsou tam pak uvedeny případy jako email, serverové služby, chat. O způsobu zacházení s těmito údaji tam ale nic není.
A co třeba zveřejnění seznamu IP adres z kterých se někdo pokusil nabourat Vaše PC po síti, nebo tzv. blacklisty pro elektronickou poštu, tedy databáze podle kterých si různé poštovní servery ověřují zda je příchozí pošta spam nebo ne?
Já teda nevím ale vemte si třeba WiFi poskytovatele, například cca osmitisícový město, kde hodně lidí používá jeho, tak má jen pár veřejných IP, zbytek je v provátní zóně. Poskytovatel nemá absolutně zájem evidovat vnitřní IP, takže pokud chci, dám si nějakou vnitřní IP a kdo mě najde? Podle MAC? A kdo eviduje prodej MAC???? Je to kravina a to nemluvím o free Wifi spotech. Takže nejde o dohledání ale pouze o to, že nesmí být bez souhlasu vystavena. O tom je to jednání ne?
Ti, co nemaju posledne trojcislo uverejnene (xxx), tak ti zrejme su registrovani na portali CDR. Inak si to neviem vysvetlit. Ti co mate iba xxx, napiste, ci sa mylim? Trosku smutne, ze kompetentni sa k tomu zo serveru cdr.cz vobec nevyjadrili!!! :-(
>> Marcel:
Já myslím, že jste to pochopili správně :) Takže jen zopakuji: Ano, neregistrovaní mají vidět IP adresu celou, registrovaní jen kus.
Až se uzákoní, že s IP adresou máme opravdu nakládat podobně šetrně jako s rodným číslem, či prostě vznikne nějaký takový precedent, podle něhož se nebude smět IP adresa diskutujících zveřejňovat, věřím, že přijmeme příslušná opatření.
Já být váma tak bych tomu Wiftovi nevěřil. On si určitě každý den opisuje ip adresy všech diskutujících do linkovaného notýsku - no už jich popsal za ty léta bratru několik tisíc :-) Akorát by mě zajímalo, co s nima bude dělat... :-)
>> towerx:
Tak to čéče řešíme stejné dilema. Taky nevím, co teď s tím stohem traktoráku budu dělat. Na eBay jsem za to nedostal ani to euro ;-).
To. WIFT ale aj tak si mi neodpovedal na otazku, co s tym sledujete? Pre vasu internu potrebuje si to z pravneho hladiska evidujte, ale naco to zverejnujete na webe??? Tak dajte registrovanym 2x xxx.xxx a neregistrovanym 1x xxx Skutocne som sa s tym nikde nestretol :-(
Marcel: aby tu nebol bordel v diskusii. ked uvidia vsetci tvoju IP tak ty sa zlaknes a nebudes sem pisat co ta napadne. potom ale nechapem preco tu trpia Ladika :(
>> fandaz:
Ládíka tu trpíme proto, že jsme se ještě definitivně nerozhodli, co s ním a jsou tu i dost negativní reakce proti tomu, abychom jej likvidovali.
Jinak máš v zásadě pravdu, viditelná IP adresa je částečným psychologickým efektem, který by měl u diskutujících navodit dojem, že tu nejsou až tak úplně anonymně a nemohou si otvírat ústo dokořán, jak se jim zlíbí - zkrátka aby si tak trochu sami nesli odpovědnost za to, co tu zanechají. Stejně tak když se účastníte nějaké debaty, kde jste fyzicky přítomni, taky jste tam vidět a nemůžete si dát na hlavu kýbl (bohužel, internetové diskuze toto umožňují, jen to používá poměrně malé procento diskutujících - tzv. paranoici).
<citace>wift: věřím, že přijmeme příslušná opatření.</citace>
Ja zas neverim, ze tva vira v prijimani opatreni je 100% ;o)
Dokud lide budou blbi a budou sve adresy, telefony, maily, osobni, bankovni a kdovijake dalsi udaje rozdavat kamkoliv, tak jakakoliv ochrana osobnich udaju je naprd. Jinak by melo stacit, aby poskytovatel netu mel ze zakona povinnost nevydavat udaje (Pridat se k lekarum, telefonnim spolecnostem? Ani nevim, kdo vse ma a nema ze zakona povinnost mlcet.) o ip a kdo se za ni skryva. A v pripade trestne cinnosti jen na prikaz soudu. Pokud osobni/citlive informace vyda ze sve vule jen tak, mastny pravne vymahatelny postih.
Zajimavejsi je, pokud si nekdo ze stripku, co prece jen o sobe clovek na netu pusti, posklada kompletni info o dotycnem. A zacili na neho reklamu. Opet by mel stacit mastny pravne vymahatelny postih.
No a cele by to chtelo kvalitni a efektivni praci policie a soudu. a ne ten kocourkov, co u nas je. Ale za ten si muzou ti, co zde ziji, takze i ja.
Jeste dotaz na redakci. Verim, ze zverejneni ip u prispevku, by mohl byt dobry psychologicky natlak, jak troubum vysvetlit, ze:
Internet opravdu neni anonymni, jak si spousta troubu mysli. Presto by mne zajimalo, jestli doslo k poklesu vulgarismu a primych utoku aspon v dobe, kdy jste zverejnovani zavedli. Predpokladam, ze to zverejnovani tu neni odjakziva. Pamet mi neslouzi, ale kdysi davno to tu, myslim, nebylo.
>> Ho:
To nemá s vírou nic společného. Jde o to, že já o tom nerozhoduji.
Ho: IP je tu presně z toho důvodu, jaký uvádíš, a je tu od té doby, co jsme rozjeli vlastní diskuze, dříve v Auditoriích to nebylo. Nikoho nenutíme zde do diskuzí psát, ale když už něco napíše, zůstane po něm alespoň to IP.
heh, jaky slavny je moj ISP :D
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.