Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jádro Xboxu vypadá na ~400 mm², největší dosud známý 7nm čip

Pokud APU v X-Box může mít 400mm2 , tak velké Navi může mít klidně přes 500mm2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ak planuju sundat nv, tak to musi byt jedine vykonny cip

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

vedle No-x trefně poznamenal, že se do testu mohlo "propsat" APU a ve skutečnosti může výsledek patřit úplně jinému GPU (klidně Ampere)

viz tenhle koment
https://videocardz.com/newz/mysterious-amd-radeon-gpu-appears-in-openvr-...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jak jsem psal uvidime.

Kazdopadne vzhledem k parametrum velkeho NAVI by ten vykon byl realny. Ale zustavaji otazky:
1) pri jake spotrebe
2) kolik to bude stat
3) kdy
4) Bude to stacit na Ampere pokud plati +50% vykonu - 50% spotreba

tj. i kdyby to byla pravda, je to vyhra? Tezko rict. Proste "uvidime".

Potrebuji nejakou nahradu za Vegu 56, s rozumnou spotrebou a za rozumnou cenu ... (FreeSync 2 HDR podminka).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Parametry velké Navi nejsou známé, známé jsou jen spekulace a falšované slajdy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OOOFF

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem slysel, tak panuji nejake obavy, aby PS5 bylo konkurence schopne po strance vykonu Xboxu SeX a aby tak trochu nebrzdilo vyvoj. Doufam, ze ne, ze to spis plyne z toho, ze o PS5 moc informaci nemame, zatimco Xbox se objevuje v unicich pravidelne.
Konzole jde mimo me, ale vitam vysoky vykon, ono to pomuze i PC scene.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zaujimave informacie su na stranke https://www.techpowerup.com/gpu-specs/?generation=Console+GPU&sort=gener...

Je tam i odhad specifikacie, kde Xbox ma 1465 MHz, 3584 SP / 224 TMU / 96 ROPS a 24 GB, GDDR6, 384 bit.
PS5 ma 1770 MHz, 2304 SP / 144 TMU / 64 ROPS, 16 GB, GDDR6, 256 bit.
Takze Xbox ma o 28% vyssi vykon, 1.5x rychlejsiu i vacsiu RAM.

Na druhej strane aktualny XboxOneX mal o 42% vykonnejsie SP a TMU a 12GB RAM oproti 8GB u PS4pro, ale ani to mu nestacilo a Sony predava 3x viac konzol: http://www.vgchartz.com/tools/hw_date.php?reg=Global&ending=Yearly

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sony prodává více konzolí, ale Xbox, verze X je výkonnější. To pociťují hlavně majitelé těch konzolí, u některých náročnějších her jsou propady nebo obecně fps nižší na sony a xbox S než xbox x.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mám obě verze konzolí, tedy jak One X tak PS4 Pro a viceméně snímkové frekvence jsou podobné, prostě něco jede na One X nativně ve 4k při stable 30FPS, třeba Witcher 3 nebo Metro Exodus a na PS4 Pro máte checkerboard rendering do výsledných 4K, dokud to nevidíte vedle sebe tak to není ani moc poznat, pokud nemá na nativní 4K výkon One X, tak většinou sáhne k dynamickému rozlišení pro udržení požadované snímkové frekvence, obecně konzole mají snímkovou frekvenci až na vyjímky velmi stabilní a bez propadů u obou výrobců.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak třeba Control dělal PSku a staršímu Xboxu větší problémy než výkonnější verzi. A co třeba hraju Destiny, tak aktuálně právě PS4 má problémy třeba v načítání menu, kdežto na Xbox One X je to docela v pohodě. Díky těm slabším konzolím jsou vývojáři omezení v tom co do té hry mohou a nemohou přidat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

na slabší konzoli máš prostě to co zvládne, rozhodně nejde říct že by hry trpěly kvůli konzolím a to ani těm slabým, se podívej třeba na God of War, Horizon Zero Dawn nebo Detroit, kde jsou ty hry omezený? Na PC toho o moc víc nevidíš a to má RTX2080Ti výkon trojnásobnej proti PS4 Pro nemluvě o Ryzenu 9 3950X, tam ani ty násobky výkonu nechci počítat, výkon u konzolí od vydání tý půlgenerace přestal být problém a nový konzole a jejich parametry ukazujou že ani na pár dalších let problém nebude. Řeči o tom jak maj vývojáři svázaný ruce platily v dobách kdy tam byl exotickej HW, dneska jde o HW kterej je jen málo odlišnej od PC, proto taky kupa PCčkářů zdupkala na konzole a ještě jich to hodně udělá až přijde nová generace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- konzole mají tragický výkon CPU, sdílené prostředky a docela slušné grafiky, ale tím pádem se musí někde "šidit" a omezovat při samotném vývoji (Ai, audio, fyzika atd. atd.)

- nová generace konzolí zadupe současný mainstream do země :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když už AMD řeší 7nm 8jádrové čiplety pro všechny desktopové i serverové CPU jediným modelem a centrální desktopový CPU čiplet je shodný s X570, tak bych se vůbec nedivil, kdyby vnutili MS i Sony do XboxuX i PS5 stejný čip a jen tam každému něco jiného deaktivovali. ;-)
Však se nijak dramaticky nebudou lišit, mohli by víc využít i nepodarky a vysvětlilo by to tu plochu navíc. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak to bych se divil že by takovou věc chtěl jak MS tak Sony, tak AMD. Deaktivované části = křemík navíc = méně peněz pro AMD.

A že se čipy pro Sony a MS nebudou zásadně lišit? Otázkou je co je zásadní a jaké přesné požadavky si kdo nadiktoval.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

využití chybných kusů = ušetření křemíku = více peněz pro AMD. :)

Pokud by se měli požadavky lišit násobně, tak to je samozřejmě nesmysl, ale pokud ne (minimálně v CPU části se očekává snad stejných 8 jader), tak proč dělat dvakrát skoro totéž ale úplně jinak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč to dělat jinak? Protože o konfiguraci toho čipu nerozhoduje AMD ale zákazník - MS a SONY, kteří na stůl dali své požadavky a takové čipy poptali. Oni v tom čipu nechtějí mít něco, co nezadali. AMD jim to vyrobí tak jak si vymysleli. Nějaké vadné kusy si AMD nechá zaplatit tak jak tak tím, že správně stanoví cenu bezvadného kusu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si uplne jisty, tak me kdyztak opravte, ale...

Neni to tak, ze zakaznik preda pozadavek, AMD (semicustom) mu na zaklade toho navrhne cip a pak to i s veskerym potrebnym IP prevede zpatky na zakaznika (MS/Sony) a ti si uz zarizuji dodavky vlastnich procesoru a komplementaci do skrinek sami?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle všeho mají konzolový APU nektivní jednotky v čipu kvůli výtěžnosti, tady to nebude jinak

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nešla by velikost Xbox APU odvodit od "AMD CPU tray" pro Ryzen>> vypadá to, že obal má identické vnější rozměry vč. tvaru/výřezu >> AMD CPU(AM4) se tam vejde 12 vč. hodně volného místa a Xbox APU jen 8 a natěsno vedle sebe

//edit: trochu mi ta velikost Xbox APU připomína Socket 7 (K6 ??? ach ta pamět :( )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tray je na míru pouzdrům. Pouzdro SoC Xbox 2020 má jiné rozměry než pouzdro SoC Xbox One X. Nenapadá mě, proč předpokládat, že zrovna letošní čip má rozměry jako AM4 CPU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hmm nemohu posoudit a zřejmě jsem si mylně myslel, že kvůli automatizaci a produkčním limitům se volí stejný/podobný vnější rozměr (to je jeden z důvodu proč je u CPU do AM4 v Tray tolik volného místa ?) >> ale fakt to nemohu posoudit (a XoX tray jsem neviděl ani na fotce :) ) jen jsem si všiml 100% shody (asi kvůli produkčním linkám) ve všech vnějších rozměrech/výřezech atd. u AMD CPU TRAY vs Xbox APU tray

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to, že se jedná o standardní paletu o šířce 136mm.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky si myslim, kdyz intel ma stejne paletky pro ruzne CPU, tak proc by to nemelo i AMD (jista zavislost vyrobcu, prepravcu a OEM parteru na specifickem rozmeru >> vsak i klasicke palety se delaji jen par typu a neni kazda jina)

Btw zrovna vnejsi rozmery tray/paletek od Intelu je stejny pro CPU 37,5 x 37,5(21ks), 52,5 x 45(10ks), 88 x 56,5(4ks) a cele generace se vnejsi rozmer nemeni a maji spolecne prvky(nejspis kvuli automatizaci)

Podle toho uz by se velikost cipu dala spocitat docela presne :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uplne jsem zapomel, ze AMD i Intel maji stejnou velikost platicek a uz jen kvuli OEM partnerum neni moc prostoru pro atypicke rozmery

Btw velikost pole pro cip je napsana na platicku (mit lepsi fotku slo by to precist)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pekny priklad napr. na https://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2017/09/AMD-EPYC-and-Xeo... >> Ryzenu velkych 40×40 se vejde 12 s rezervou a Intelu 21ks :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mého odhadu jsou na obrázku největší čipy ty dva dole ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:) dobře ty .. 4 verze na jednom platíčku>> už chápu název Xbox series a bude to formou rulety podle toho co tam zrovna připájí :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je úplně jedno o kolik bude xbox výkonější. Jde o to kolik bude mít brutálních exkluzivit. Playstation lidé kupují kvůli hrám.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

stejně ty hry jsou na jedno brďo a je jedno jestli Xbox nebo PSko :) a když už jsou to většinou x-té recykláty, tak ať to má aspoň lepší vizuál, ale pro lidi co se nechají vyhypovat exkluzivitou a okolím se těžko radí :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu, kdyz vyda Sony exkluzivitu na PS, tak netrati ani korunu, protoze si hraci, co to chteji moc, koupi hru i konzoli.
Kdyz vyda Microsoft exkluzivitu na Xboxu, tak prichazi o penize, ktere by mohl vydelat, kdyby to prodal i PC hracum na Microsoft Windows pres Microsoft Store.

Je tam proste docela zasadni rozdil v rozvrstveni prijmu. Uvedom si take, ze Microsoft ma minimalne pres Windows pokryte PC hrace a musi taky neco delat pro ne, linux je pripraven za bukem a Microsoft si nemuze dovolit vahat. Casto je navic hrani her o tom, ze rodina ma nejake to PC treba i herni, ale jeste si do obyvaku koupi navic konzoli (priklad: fotrik si hycka sve herni PC a deckam koupi konzoli, aby nevotravovali). A presne sem mimo jine Microsoft miri svuj Xbox, je to proste diametralne odlisny system od Sony, ktera nema vyjma konzole nic a proto musi vymyslet exkluzivity, aby jejich konzole mela co nabidnout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"největší dosud známý 7nm čip"
A čo Xilinx Versal alebo Broadcom Tomahawk 4. A čo X deep learning čipov (Spomínaný Broadcom ten svoj oznámil už v 2017).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jejich plocha je…?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Xiling : TSMC 7nm, 37B transistors, 855 Mb on-die memory, 400 engine cores, 785 IOs, 44 SerDes. Podle množství tranzistorů se to dá docela přesně spočítat.
Navi má 10,3B a hustotu 41.0M / mm²

https://www.anandtech.com/show/14768/hot-chips-31-live-blogs-xilinx-vers...

Tomahawk 4: "with over 31 billion transistors"

https://www.nextplatform.com/2019/12/12/broadcom-launches-another-tomaha...

oba ty čipy mají cca 3x více tranzistorů než Navi 10, Xilink skoro 4x.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

imho celkový počet tranzistorů nic nedokazuje ;) HP procesy mají logicky výrazně menší hustotu a nevíme počet "vrstev" atd. atd.

chce to získat konkrétní údaj a ne jen spekulovat (netvrdím, že nemohou být větší než Xbox APU) :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono se to právě podle počtu tranzistorů nedá ani odhadnout, protože jsou to zcela jiné architektury, které dosahují zcela jiné denzity. Různé FPGA, ASIC/NPU a některé další obvody často dosahují denzity, které grafické čipy dosáhnou až s o generaci nebo dvě novějším výrobním procesem:

Příklad - obojí 16nm proces TSMC:
Nervana Spring Crest NNP-T - 28 miliard tranzistorů, 688 mm² (41 milionů na mm²)
Nvidia GV100 - 21 miliard tranzistorů, 815 mm² (26 milionů na mm²)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.