Celý článek o tom, jak rozchodit aktuální specializovaný SW na testování aktuálního HW pro aktuální OS ... na OS, kterému skončila podpora roku 2015. Just... why?
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Celý článek o tom, jak
MikeM https://diit.cz/profil/mikemin
20. 1. 2021 - 12:13https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseCelý článek o tom, jak rozchodit aktuální specializovaný SW na testování aktuálního HW pro aktuální OS ... na OS, kterému skončila podpora roku 2015. Just... why?https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325224
+
Protože Microsoft je zlý a Windows 10 jsou bakané.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Protože Microsoft je zlý a
ados https://diit.cz/profil/adoscz
20. 1. 2021 - 12:18https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseProtože Microsoft je zlý a Windows 10 jsou bakané.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325227
+
TLS 1.1 je standard z roku 2006, Windows 7 jsou z roku 2009. Microsoft nebyl schopný do nové verze Windows integrovat ani standard, který byl v době vydání už tři roky starý; zůstal u 10 let starého TLS 1.0 z roku 1999. Ani do konce podpory v roce 2020, tedy čtrnáct let od vydání standardu, nebyl Microsoft schopný do Windows 7 integrovat a aktivovat jeho podporu, uživatel to musí udělat sám. Microsoft není zlý, jen je zoufale neschopný.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
TLS 1.1 je standard z roku
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 15:33https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTLS 1.1 je standard z roku 2006, Windows 7 jsou z roku 2009. Microsoft nebyl schopný do nové verze Windows integrovat ani standard, který byl v době vydání už tři roky starý; zůstal u 10 let starého TLS 1.0 z roku 1999. Ani do konce podpory v roce 2020, tedy čtrnáct let od vydání standardu, nebyl Microsoft schopný do Windows 7 integrovat a aktivovat jeho podporu, uživatel to musí udělat sám. Microsoft není zlý, jen je zoufale neschopný.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325294
+
Podpora skončila v lednu 2020 a používá ho stále kolem 20 % uživatelů. Píšeme i o operačních systémech, které používají jednotky procent uživatelů, čehož si 11 let registrovaný uživatel těžko mohl nevšimnout. Takže si při čtení příspěvku říkám… „Just... why?“ ;-)
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Podpora skončila v lednu 2020
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 12:21https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusePodpora skončila v lednu 2020 a používá ho stále kolem 20 % uživatelů. Píšeme i o operačních systémech, které používají jednotky procent uživatelů, čehož si 11 let registrovaný uživatel těžko mohl nevšimnout. Takže si při čtení příspěvku říkám… „Just... why?“ ;-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325228
+
On asi myslel podporu ze strany GeekBenche, to co podporuje MS je irelevantní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
On asi myslel podporu ze
Aja https://diit.cz/profil/andre-freeman
20. 1. 2021 - 12:25https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseOn asi myslel podporu ze strany GeekBenche, to co podporuje MS je irelevantní.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325230
+
Ale ti co provozují W7 obvykle nemají zbrusu nový HW, na kterém ani ten systém podporovaný není, takže postrádá trošku smysl aby autoři SW, ještě takového podporovali prehistorický OS.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Ale ti co provozují W7
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 1. 2021 - 12:28https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseAle ti co provozují W7 obvykle nemají zbrusu nový HW, na kterém ani ten systém podporovaný není, takže postrádá trošku smysl aby autoři SW, ještě takového podporovali prehistorický OS.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325231
+
20. 1. 2021 - 12:34https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseAsi to projedu na mé FX-8350 a win 7..https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325237
+
Po prečítaní vášho príspevku ma to tiež "nakoplo", že by som ho urobil. Ale potom som si uvedomil, že načo by som to robil, keď mi ten PC stačí a vyhovuje.
AMD Phenom II X6 1090T, 16 GB RAM, primárny SSD Samsung 840 Pro 256 GB ( v zálohe mám 1 TB Samsung 850 Pro, kúpený za smiešnu cenu vo výpredaji a doteraz mám z toho radosť), AMD Radeon Asus EAH HD 6850 a to na skvelej doske ASUS M5A99X EVO, ktorá má okrem eSATA aj eSATAp, kam pripájam ext. box 2,5" Zalman ZM-VE200, ktorý má okrem usb pripojenia aj eSATA (potom usb slúži iba na napájanie).
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Po prečítaní vášho príspevku
teso https://diit.cz/profil/jakub-testovic
20. 1. 2021 - 14:23https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusePo prečítaní vášho príspevku ma to tiež "nakoplo", že by som ho urobil. Ale potom som si uvedomil, že načo by som to robil, keď mi ten PC stačí a vyhovuje.
AMD Phenom II X6 1090T, 16 GB RAM, primárny SSD Samsung 840 Pro 256 GB ( v zálohe mám 1 TB Samsung 850 Pro, kúpený za smiešnu cenu vo výpredaji a doteraz mám z toho radosť), AMD Radeon Asus EAH HD 6850 a to na skvelej doske ASUS M5A99X EVO, ktorá má okrem eSATA aj eSATAp, kam pripájam ext. box 2,5" Zalman ZM-VE200, ktorý má okrem usb pripojenia aj eSATA (potom usb slúži iba na napájanie).https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325267
+
hele, co obcas pouzit hlavu?? benchmark je k tomu, abys moh porovnat vykon novyho hardwaru se starym.. a kdyz to nejde spustit na starsi sestave, tak tezko nameris neco ke srovnani..
nechapu, proc by na sedmickach nemoh bezet blbej benchmark, kdyz na nich bez problemu behaj i novy hry..
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
hele, co obcas pouzit hlavu??
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
20. 1. 2021 - 12:54https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusehele, co obcas pouzit hlavu?? benchmark je k tomu, abys moh porovnat vykon novyho hardwaru se starym.. a kdyz to nejde spustit na starsi sestave, tak tezko nameris neco ke srovnani..
nechapu, proc by na sedmickach nemoh bezet blbej benchmark, kdyz na nich bez problemu behaj i novy hry..https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325241
+
přesně, použít hlavu .-) výsledky starého hw jsou x-let známy. No a zjišťovat jestli je daný muzeální kousek úplně poslední v peletonu nebo poslední :-))
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
přesně, použít hlavu .-)
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
20. 1. 2021 - 12:58https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusepřesně, použít hlavu .-) výsledky starého hw jsou x-let známy. No a zjišťovat jestli je daný muzeální kousek úplně poslední v peletonu nebo poslední :-))https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325245
+
no a jak si ty chytrej srovnam vysledek novyho hardwaru z recenze s mym vysledkem na starym hardwaru, kdyz na nem ten benchmark nespustim? (: fakt by to chtelo trosku premejslet..
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
'' výsledky starého hw jsou x
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
20. 1. 2021 - 13:06https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse'' výsledky starého hw jsou x-let známy ''
no a jak si ty chytrej srovnam vysledek novyho hardwaru z recenze s mym vysledkem na starym hardwaru, kdyz na nem ten benchmark nespustim? (: fakt by to chtelo trosku premejslet..https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325248
+
Aha a benchmark se nevyvíjí? Je pořád stejný x-let?
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Aha a benchmark se nevyvíjí?
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
20. 1. 2021 - 13:17https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseAha a benchmark se nevyvíjí? Je pořád stejný x-let? https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325250
+
No ale to není identický HW, jako Tvůj...takže výsledky budou trochu jiné...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No ale to není identický HW,
Tomcat2 https://diit.cz/profil/tomcat
20. 1. 2021 - 16:02https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNo ale to není identický HW, jako Tvůj...takže výsledky budou trochu jiné...https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325301
+
Výsledky nového softwaru jsou X let známé na starém hardwaru? Metodou věštění z křišťálové koule, předpokládám?
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Výsledky nového softwaru jsou
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
20. 1. 2021 - 19:40https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseVýsledky nového softwaru jsou X let známé na starém hardwaru? Metodou věštění z křišťálové koule, předpokládám?https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325336
+
Jakožto majitel staršího PC bych si chtěl porovnat jak si polepším případnou koupí nového HW. Nový HW je otestován v aktuálním SW a v databázích je výsledků mraky, ale co ten můj starý? Nikde nic protože tenkrát byla jiná verze a právě proto by možná bylo vhodné podporovat i něco staršího?
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Jakožto majitel staršího PC
krakora https://diit.cz/profil/krakora
20. 1. 2021 - 14:03https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseJakožto majitel staršího PC bych si chtěl porovnat jak si polepším případnou koupí nového HW. Nový HW je otestován v aktuálním SW a v databázích je výsledků mraky, ale co ten můj starý? Nikde nic protože tenkrát byla jiná verze a právě proto by možná bylo vhodné podporovat i něco staršího?https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325264
+
mno používají, ale určitě ne s nejnovějšími RyZen, že - a na APU ani nejdou 7 normálně instalovat.
Proto užití testovací aplikace na nový hw nedává vůbec smysl na retro hw v retro OS.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
mno používají, ale určitě ne
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
20. 1. 2021 - 12:56https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusemno používají, ale určitě ne s nejnovějšími RyZen, že - a na APU ani nejdou 7 normálně instalovat.
Proto užití testovací aplikace na nový hw nedává vůbec smysl na retro hw v retro OS.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325243
+
Na APU nefunguje iGPU. CPU normálně funguje (akorát nějaký uspávací režimy nejsou podporovány).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na APU nefunguje iGPU. CPU
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
21. 1. 2021 - 01:12https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNa APU nefunguje iGPU. CPU normálně funguje (akorát nějaký uspávací režimy nejsou podporovány).https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325359
+
No zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...
W7 bylo to lepsi z toho co MS vyprodukoval, ale je cas se posunout dal. ;)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No zlobit se ze GeekBench
Dizz https://diit.cz/profil/dizz
20. 1. 2021 - 13:45https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNo zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...
W7 bylo to lepsi z toho co MS vyprodukoval, ale je cas se posunout dal. ;) https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325258
+
Suneme se, suneme se k OS v podobě předplacené služby a to se nám nelíbí. Až se přestanou bát a řeknou to tak se přesuneme úplně jinam :-)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Suneme se, suneme se k OS v
krakora https://diit.cz/profil/krakora
20. 1. 2021 - 14:00https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseSuneme se, suneme se k OS v podobě předplacené služby a to se nám nelíbí. Až se přestanou bát a řeknou to tak se přesuneme úplně jinam :-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325261
+
„No zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...“
To není pravda, GeekBench 5 byl vydán v době, kdy Microsoft Windows 7 podporoval (2019).
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
„No zlobit se ze GeekBench
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 16:41https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse„No zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...“
To není pravda, GeekBench 5 byl vydán v době, kdy Microsoft Windows 7 podporoval (2019).https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325305
+
To ale byla uz jen rozsirena podpora, kdy uz vychazeli jen bugfixy. A navic byl cca pul roku pred "smrti", to chapu ze jim to nestalo za to, kdyz zjistili, ze to nefunguje stabilne.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
To ale byla uz jen rozsirena
Dizz https://diit.cz/profil/dizz
20. 1. 2021 - 18:14https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTo ale byla uz jen rozsirena podpora, kdy uz vychazeli jen bugfixy. A navic byl cca pul roku pred "smrti", to chapu ze jim to nestalo za to, kdyz zjistili, ze to nefunguje stabilne. https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325318
+
Ale ono to funguje stabilně. Je tam jen drobný problém při spuštění (který zvládne vyřešit i automatika Windows 7, tudíž zjevně nic, na čem by museli měsíc dělat) a druhý problém s komunikací přes rozhraní, které Windows 7 nevyužívají. Vyřešení obojího by pro autory znamenalo pár kliknutí.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ale ono to funguje stabilně.
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 18:31https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseAle ono to funguje stabilně. Je tam jen drobný problém při spuštění (který zvládne vyřešit i automatika Windows 7, tudíž zjevně nic, na čem by museli měsíc dělat) a druhý problém s komunikací přes rozhraní, které Windows 7 nevyužívají. Vyřešení obojího by pro autory znamenalo pár kliknutí.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325322
+
To je dle meho vase domenka ze by ta uprava byla snadna.
"byl jsem u toho" kdyz se z jednoho softwaroveho produktu v nove major verzi vyskrtla podpora Windows 2000, vpodstate jen proto, ze novy instalator havaroval pri instalaci, takze to taky zvenku vypadalo dost trivialne. Pravdepodobne nebylo kdyz tu podporu radeji zarizli.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
To je dle meho vase domenka
Dizz https://diit.cz/profil/dizz
20. 1. 2021 - 19:05https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTo je dle meho vase domenka ze by ta uprava byla snadna.
"byl jsem u toho" kdyz se z jednoho softwaroveho produktu v nove major verzi vyskrtla podpora Windows 2000, vpodstate jen proto, ze novy instalator havaroval pri instalaci, takze to taky zvenku vypadalo dost trivialne. Pravdepodobne nebylo kdyz tu podporu radeji zarizli.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325332
+
Hmm, je jen moje domněnka, že opravu, kterou zvládne automaticky provést 11 let starý operační systém, by nezvládl implementovat tým vývojářů, který tu aplikaci napsal od nuly? Tak to potom jo, s tím se určitě nedá hnout :-)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Hmm, je jen moje domněnka, že
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 19:29https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseHmm, je jen moje domněnka, že opravu, kterou zvládne automaticky provést 11 let starý operační systém, by nezvládl implementovat tým vývojářů, který tu aplikaci napsal od nuly? Tak to potom jo, s tím se určitě nedá hnout :-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325335
+
Vidím titulní obrázek a napadne mě "Oculus reparo"
Některé druhy vymývání mozků mají i značně dlohodobé účinky :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vidím titulní obrázek a
krakora https://diit.cz/profil/krakora
20. 1. 2021 - 13:57https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseVidím titulní obrázek a napadne mě "Oculus reparo"
Některé druhy vymývání mozků mají i značně dlohodobé účinky :-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325260
+
tak jsem jej spustil ze srandy na starem Phenom II X4 840, OC3.2@3.4GHz a byl jsem prekvapen :)
429/1462 oproti databazi 385/1273
ocekaval jsem nizzsi skore :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak jsem jej spustil ze
johnthelittle https://diit.cz/profil/johnn
20. 1. 2021 - 14:01https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusetak jsem jej spustil ze srandy na starem Phenom II X4 840, OC3.2@3.4GHz a byl jsem prekvapen :)
429/1462 oproti databazi 385/1273
ocekaval jsem nizzsi skore :)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325262
+
Databázové výsledky GeekBench jsou často takový slabší průměr. Zkoušel jsem třeba notebook s Ryzen 5 2500U: V CPU-Z vychází téměř totéž jako je v databázi. V CineBench R23 vychází o dost méně než v databázi. V GeekBench vyšlo výrazně více než v databázi, dokonce víc než má má mít Ryzen 7 2700U. Každý ten test má svoje, každá databáze má svoje, je třeba si udržet trošku odstup a nedělat závěry z jednoho čísla :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Databázové výsledky GeekBench
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 14:25https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseDatabázové výsledky GeekBench jsou často takový slabší průměr. Zkoušel jsem třeba notebook s Ryzen 5 2500U: V CPU-Z vychází téměř totéž jako je v databázi. V CineBench R23 vychází o dost méně než v databázi. V GeekBench vyšlo výrazně více než v databázi, dokonce víc než má má mít Ryzen 7 2700U. Každý ten test má svoje, každá databáze má svoje, je třeba si udržet trošku odstup a nedělat závěry z jednoho čísla :-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325268
+
ja z toho nedelam prazadne zavery, holt mi to nedalo... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ja z toho nedelam prazadne
johnthelittle https://diit.cz/profil/johnn
20. 1. 2021 - 15:09https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseja z toho nedelam prazadne zavery, holt mi to nedalo... :)
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325284
+
20. 1. 2021 - 15:21https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseJen píšu, proč to (podle mě) tak je :-)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325287
+
GeekBench nepoužívám, nevim ani k čemu je, výsledky se nedají porovnávat a v životě tohle nebudu požívat, na benchmarky GeekBench se ani nedívám, rovnou to přeskakuju.
Cinebench používám jako nástřel, abych věděl kam mě upgrade výkonově kopne.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
GeekBench nepoužívám, nevim
Hanzi1976 https://diit.cz/profil/jan-glazer
20. 1. 2021 - 14:01https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseGeekBench nepoužívám, nevim ani k čemu je, výsledky se nedají porovnávat a v životě tohle nebudu požívat, na benchmarky GeekBench se ani nedívám, rovnou to přeskakuju.
Cinebench používám jako nástřel, abych věděl kam mě upgrade výkonově kopne.
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325263
+
GeekBench zřejmě do celkového skóre každého produktu v databázi zahrnuje všechny naměřené výsledky bez ohledu na to, jak moc se vymykají průměru. Takže se započítávají i hodně slabé výsledky a skóre je tím zkreslené.
V případě srovnání výsledků naměřených za stejných podmínek to ale vůbec nemusí být špatné, mnohdy u nových produktů a architektur reaguje na zvýšení IPC i počtu jader/vláken lépe než CineBench, který je na to poněkud méně citlivý. Dobrou alternativou k GeekBench je podle mě PassMark.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
GeekBench zřejmě do celkového
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 1. 2021 - 14:21https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseGeekBench zřejmě do celkového skóre každého produktu v databázi zahrnuje všechny naměřené výsledky bez ohledu na to, jak moc se vymykají průměru. Takže se započítávají i hodně slabé výsledky a skóre je tím zkreslené.
V případě srovnání výsledků naměřených za stejných podmínek to ale vůbec nemusí být špatné, mnohdy u nových produktů a architektur reaguje na zvýšení IPC i počtu jader/vláken lépe než CineBench, který je na to poněkud méně citlivý. Dobrou alternativou k GeekBench je podle mě PassMark.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325265
+
Tak me zase diskuteri vyfuckujou jako ve vedlejsim tematu, ale upgrade na Windows 10 zdarma, ovladace Microsoft zajistil i pro Nehalem a to je hodne starej procak. System stabilni, uzivatelsky privetivy.
Proc proboha nekdo jeste pouziva Windows 7?
(Samozrejme ponechme stranou specializovane PC, taky mame v praci tri PC na Windows 7 a jeden dokonce na XP, protoze neni aktualizace softwaru a ovladacu hardwaru na Windows 10. Nikdo na tech strojich ale nepouziva Geekbench.)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tak me zase diskuteri
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 14:53https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTak me zase diskuteri vyfuckujou jako ve vedlejsim tematu, ale upgrade na Windows 10 zdarma, ovladace Microsoft zajistil i pro Nehalem a to je hodne starej procak. System stabilni, uzivatelsky privetivy.
Proc proboha nekdo jeste pouziva Windows 7?
(Samozrejme ponechme stranou specializovane PC, taky mame v praci tri PC na Windows 7 a jeden dokonce na XP, protoze neni aktualizace softwaru a ovladacu hardwaru na Windows 10. Nikdo na tech strojich ale nepouziva Geekbench.)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325278
+
Bojí se nabídky start Win10, naštěstí existuje Classic Shell.
Nebo mají starší tiskárnu a nejsou ovladače Win10.
Ted sem instaloval Win7 na starší notebook core 2 duo, 2GB ram, naistaloval sem Chrome "Vaše připojení není soukromé“ - přečetl sem dva návody (ani jeden nefungoval) --- na to seru, nebudu se s tim srát dva dny, tak sem nainstaloval Win10 a je klid.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bojí se nabídky start Win10,
Hanzi1976 https://diit.cz/profil/jan-glazer
20. 1. 2021 - 15:16https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseBojí se nabídky start Win10, naštěstí existuje Classic Shell.
Nebo mají starší tiskárnu a nejsou ovladače Win10.
Ted sem instaloval Win7 na starší notebook core 2 duo, 2GB ram, naistaloval sem Chrome "Vaše připojení není soukromé“ - přečetl sem dva návody (ani jeden nefungoval) --- na to seru, nebudu se s tim srát dva dny, tak sem nainstaloval Win10 a je klid.
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325285
+
Taky mam Classic Shell, ale uz se nekdo rozhodl pokracovat a na gihubu myslim je pokracovatel Open Shell.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Taky mam Classic Shell, ale
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 15:26https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTaky mam Classic Shell, ale uz se nekdo rozhodl pokracovat a na gihubu myslim je pokracovatel Open Shell.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325288
+
Díky za info, někdy se stane že nějaká aktualizace Classic Shell odřízne (hlavně na starších PC). Classic Shell se musí znovu nainstalovat, to dělá MS naschvál.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Díky za info, někdy se stane
Hanzi1976 https://diit.cz/profil/jan-glazer
20. 1. 2021 - 15:36https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseDíky za info, někdy se stane že nějaká aktualizace Classic Shell odřízne (hlavně na starších PC). Classic Shell se musí znovu nainstalovat, to dělá MS naschvál.
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325295
+
Osobně nechápu, proč si kazit nejlepší start Windows nějakým klasickým shellem, ale proti gustu žádný dišputát, že.
Daleko lepší je s dlaždicemi se naučit.
Základní chybou Microsoftu je, že to nechal na uživatelích - a ti jsou líní myslet a snažit se.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Osobně nechápu, proč si kazit
Pety https://diit.cz/profil/petyy
20. 1. 2021 - 16:54https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseOsobně nechápu, proč si kazit nejlepší start Windows nějakým klasickým shellem, ale proti gustu žádný dišputát, že.
Daleko lepší je s dlaždicemi se naučit.
Základní chybou Microsoftu je, že to nechal na uživatelích - a ti jsou líní myslet a snažit se.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325306
+
Nekteri lide si zase mysli, ze nejlepsi prace je v prostredi Gnome Shell a jestli jsi to nekdy zkousel, tak tusis, ze je to jeste vetsi potrat nez dlazdice ve Win10. :-)
Chci tim rict, ze nemam duvod menit neco, co mi vyhovuje, ale kvuli tomu nebudu odsuzovat Win10, kdyz mam moznost si to tam customizovat a nahradit tim Classic Shellem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nekteri lide si zase mysli,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 18:29https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNekteri lide si zase mysli, ze nejlepsi prace je v prostredi Gnome Shell a jestli jsi to nekdy zkousel, tak tusis, ze je to jeste vetsi potrat nez dlazdice ve Win10. :-)
Chci tim rict, ze nemam duvod menit neco, co mi vyhovuje, ale kvuli tomu nebudu odsuzovat Win10, kdyz mam moznost si to tam customizovat a nahradit tim Classic Shellem.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325321
+
Na plose muzu mit krasny ikony aplikaci. To samy pripnuty jako dlazdice je jako prtava ikona ve velkym ctverci a nejde s tim nic udelat. Nektery veci nejdou pripnout vubec. Proto to lidi nepouzivaj, protoze je to nedodelek. Ne proto, ze by tam bylo neco slozityho na uceni. Ostatne ty ses dukaz, ze neni :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na plose muzu mit krasny
PPK https://diit.cz/profil/ppk
21. 1. 2021 - 10:54https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNa plose muzu mit krasny ikony aplikaci. To samy pripnuty jako dlazdice je jako prtava ikona ve velkym ctverci a nejde s tim nic udelat. Nektery veci nejdou pripnout vubec. Proto to lidi nepouzivaj, protoze je to nedodelek. Ne proto, ze by tam bylo neco slozityho na uceni. Ostatne ty ses dukaz, ze neni :o)https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325404
+
No jo, když napíšeš, že je upgrade zdarma, tak se nediv. Tahle možnost tu byla do 29. 7. 2016
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jo, když napíšeš, že je
Ji Si https://diit.cz/profil/jisi
20. 1. 2021 - 15:18https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNo jo, když napíšeš, že je upgrade zdarma, tak se nediv. Tahle možnost tu byla do 29. 7. 2016https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325286
+
Fakticky to slo i minuly rok. Zkousel jsem to v praci. Samozrejme mame multilicenci, takze se to pak predelalo na ni, ale slo mi o to, jestli se to da. Lidi co to pouzivaji doma, to moc trapit nemusi, asi to neni uplne fer, ale kde neni zalobce ....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fakticky to slo i minuly rok.
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 15:29https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseFakticky to slo i minuly rok. Zkousel jsem to v praci. Samozrejme mame multilicenci, takze se to pak predelalo na ni, ale slo mi o to, jestli se to da. Lidi co to pouzivaji doma, to moc trapit nemusi, asi to neni uplne fer, ale kde neni zalobce ....https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325290
+
20. 1. 2021 - 15:29https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseKdyž už to psaly i novinky, pořád to funguje.
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/software/clanek/windows-10-je-mozne-stale-ziskat-zadarmo-40314189
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325291
+
Win10 udelaji z celkem svizneho pocitace s Win7 simulator 286, bohuzel bez jednoduche moznosti navratu. Plati to hlavne o noteboocich, bud starsich nebo low-endovych. Nevidim duvod udelat z celkem funkcniho pocitace pomalou jebku byt "zadarmo"
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Win10 udelaji z celkem
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
20. 1. 2021 - 17:33https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseWin10 udelaji z celkem svizneho pocitace s Win7 simulator 286, bohuzel bez jednoduche moznosti navratu. Plati to hlavne o noteboocich, bud starsich nebo low-endovych. Nevidim duvod udelat z celkem funkcniho pocitace pomalou jebku byt "zadarmo"https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325311
+
To si nemyslim, moje nejpomalejší počítače s Win10.
PC - Athlon II x2 3GHz, 2GB DDR2, SSD
Notebook - Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB DDR2, SSD
U notebooku sem přemejšlel o Ubuntu, ale nechal sem Win10, je tam sice málo ramky, celý to odmaká SSDčko, je to docela svižný na starej krám.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To si nemyslim, moje
Hanzi1976 https://diit.cz/profil/jan-glazer
20. 1. 2021 - 18:09https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseTo si nemyslim, moje nejpomalejší počítače s Win10.
PC - Athlon II x2 3GHz, 2GB DDR2, SSD
Notebook - Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB DDR2, SSD
U notebooku sem přemejšlel o Ubuntu, ale nechal sem Win10, je tam sice málo ramky, celý to odmaká SSDčko, je to docela svižný na starej krám.
https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325317
+
Hloupost, win10 vrátily hw náročnost snad ještě pod win7
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hloupost, win10 vrátily hw
Emenems https://diit.cz/profil/martin-mastny
20. 1. 2021 - 18:43https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseHloupost, win10 vrátily hw náročnost snad ještě pod win7https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325327
+
Mam opacnou zkusenost, pri aktualizaci z win7 na win10 zasadni zpomaleni na vsem co jsem videl. Mozna cista instalace by byla lepsi ale nektery veci se nedaji okecat. Tech sluzeb co rozjizdi Win10 pri startu je min. 2x tolik co win7.
Ono dost vypovidajici je 1.2gb ram obsazena po startu Win7 a 2gb ram u win10. Oba systemy maji 16gb ram a oba systzemy vypnutej swap. Oba systemy jsou 64bit.
Win10 je orezana instalacka nlitem o cortanu apod. a win7 je default instalace.
Jeste pro zajimavost k porovnani dalich OS, Debian s XFCE na sestave s Win7 po spusteni 366mb ram.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Mam opacnou zkusenost, pri
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
20. 1. 2021 - 19:32https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseMam opacnou zkusenost, pri aktualizaci z win7 na win10 zasadni zpomaleni na vsem co jsem videl. Mozna cista instalace by byla lepsi ale nektery veci se nedaji okecat. Tech sluzeb co rozjizdi Win10 pri startu je min. 2x tolik co win7.
Ono dost vypovidajici je 1.2gb ram obsazena po startu Win7 a 2gb ram u win10. Oba systemy maji 16gb ram a oba systzemy vypnutej swap. Oba systemy jsou 64bit.
Win10 je orezana instalacka nlitem o cortanu apod. a win7 je default instalace.
Jeste pro zajimavost k porovnani dalich OS, Debian s XFCE na sestave s Win7 po spusteni 366mb ram.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325334
+
Blbe Windows 10, udelam deset nestandardnich zasahu, orezu to nlitem a ten smejd nefunguje.
Boze!
Jako jedine co souhlasim, ze jsou na Win10 v defaultu zapnute sluby, ktere nejsou nezbytne nutne a ja si treba zbytecne veci povypinal, aby to jelo jeste lepe.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Blbe Windows 10, udelam deset
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 20:00https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseBlbe Windows 10, udelam deset nestandardnich zasahu, orezu to nlitem a ten smejd nefunguje.
Boze!
Jako jedine co souhlasim, ze jsou na Win10 v defaultu zapnute sluby, ktere nejsou nezbytne nutne a ja si treba zbytecne veci povypinal, aby to jelo jeste lepe.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325340
+
Na to, ze mi nejake veci ve win10 nefungujou jsem si nestezoval .(ale mohl bych, i na zcela standartnich Win10 se velmi nepekne instaluji 10 let stare tiskarny, ktere tisknou mozna lepe nez dnesni jebky. To same zvukovky nebo scanery), stezoval jsem si na rychlost pocitace a to mam proste overene, upgrade na Win10 z Win7 je pro starsi PC tragedie.
Cim min sluzeb se nacita tim rychlejs pc nabiha, cim min sluzeb jede v pozadi, tim vice pameti zbyva pro uzivatelovy aplikace, to ze mi to ukaze rychleji pocasi me fakt nezajima.
U tech sestav co jsem psal to porovnani vyuzite RAM bylo jen proto ze mi stoji vedle sebe. (Ani ta starsi sestava by s behem samotnych Win10 nemela problem) Muzu na tom klidne dal testovat jak rychle widle nabehnou apod I kdyz tak to nebude moc porovnatelne protoze ty pocitace deli 8 let vyvoje. Starsi ma pripojene SSD pres SATA, novejsi je NVME. Nicmene nabeh do Win bude dost srovnatelny.
Na novem zeleze Win10 jedou ok, ale zas pro me jako uzivatele neprinasi nic noveho krome stl prohlizece (ale to neni vec kvuli ktere je potreba menit system). Pokud je chci spravat, tak mi hazeji klacky po nohy, kde se da, v tomto ohledu jsou na tom win7 vyrazne lepe.
Takze si vpodstate udelal to same jako ja s tim ze ja sem vynechal 2 kroky, instalaci a zakaz sluzby.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na to, ze mi nejake veci ve
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
21. 1. 2021 - 17:53https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNa to, ze mi nejake veci ve win10 nefungujou jsem si nestezoval .(ale mohl bych, i na zcela standartnich Win10 se velmi nepekne instaluji 10 let stare tiskarny, ktere tisknou mozna lepe nez dnesni jebky. To same zvukovky nebo scanery), stezoval jsem si na rychlost pocitace a to mam proste overene, upgrade na Win10 z Win7 je pro starsi PC tragedie.
Cim min sluzeb se nacita tim rychlejs pc nabiha, cim min sluzeb jede v pozadi, tim vice pameti zbyva pro uzivatelovy aplikace, to ze mi to ukaze rychleji pocasi me fakt nezajima.
U tech sestav co jsem psal to porovnani vyuzite RAM bylo jen proto ze mi stoji vedle sebe. (Ani ta starsi sestava by s behem samotnych Win10 nemela problem) Muzu na tom klidne dal testovat jak rychle widle nabehnou apod I kdyz tak to nebude moc porovnatelne protoze ty pocitace deli 8 let vyvoje. Starsi ma pripojene SSD pres SATA, novejsi je NVME. Nicmene nabeh do Win bude dost srovnatelny.
Na novem zeleze Win10 jedou ok, ale zas pro me jako uzivatele neprinasi nic noveho krome stl prohlizece (ale to neni vec kvuli ktere je potreba menit system). Pokud je chci spravat, tak mi hazeji klacky po nohy, kde se da, v tomto ohledu jsou na tom win7 vyrazne lepe.
Takze si vpodstate udelal to same jako ja s tim ze ja sem vynechal 2 kroky, instalaci a zakaz sluzby.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325454
+
Pokud si dobře pamatuji min bývalo 2GB RAM, použitelné čtyři, pro WIN7.
Nezapomente, že Win10 loaduji do paměti více věcí než win7, to je záležitost jejich prefetch k zajištění rychlejší odezvy, prostým srovnáním nedostanete odpovídají výsledky, mají odlišný memory mng.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud si dobře pamatuji min
Emenems https://diit.cz/profil/martin-mastny
20. 1. 2021 - 21:28https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusePokud si dobře pamatuji min bývalo 2GB RAM, použitelné čtyři, pro WIN7.
Nezapomente, že Win10 loaduji do paměti více věcí než win7, to je záležitost jejich prefetch k zajištění rychlejší odezvy, prostým srovnáním nedostanete odpovídají výsledky, mají odlišný memory mng. https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325350
+
Upgraduješ na systém nový stabilní a uživatelsky přívětivý tak, že si tam rovnou nacpeš nějaké cosi, aby ti to připomínalo ten beznadějně zastaralý systém...
A to, že leckteré staré zařízení bude podporováno i po nějakém dalším update/upgrade (který nelze zakázat) ses dozvěděl kde?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Upgraduješ na systém nový
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
20. 1. 2021 - 19:52https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseUpgraduješ na systém nový stabilní a uživatelsky přívětivý tak, že si tam rovnou nacpeš nějaké cosi, aby ti to připomínalo ten beznadějně zastaralý systém...
A to, že leckteré staré zařízení bude podporováno i po nějakém dalším update/upgrade (který nelze zakázat) ses dozvěděl kde?https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325338
+
Zkusim to teda: uz od Win95 pouzivam Total Commander respektive jeho predchudce. Proc? Kdyz pritom mohu pouzivat vestaveneho pruzkumnika?
Protoze mi to tak vyhovuje. No a co. Pochop prosim, ze ve Windows mi stale nikdo nediktuje, abych pouzival neco, co chce nekdo jiny. Ja sam si rozhoduji. A rozhodl jsem se pro TC a pro Classic Shell. Mozna pro nekoho tezko pochopitelne, pro uzivatele Windows je to normalka.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Nejses nahodou uzivatel Apple
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 1. 2021 - 20:06https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseNejses nahodou uzivatel Apple pocitace?
Jestli ma smysl neco vysvetlovat.
Zkusim to teda: uz od Win95 pouzivam Total Commander respektive jeho predchudce. Proc? Kdyz pritom mohu pouzivat vestaveneho pruzkumnika?
Protoze mi to tak vyhovuje. No a co. Pochop prosim, ze ve Windows mi stale nikdo nediktuje, abych pouzival neco, co chce nekdo jiny. Ja sam si rozhoduji. A rozhodl jsem se pro TC a pro Classic Shell. Mozna pro nekoho tezko pochopitelne, pro uzivatele Windows je to normalka.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325341
+
OK, jinak předpokládám, že k tomu staršímu HW nemáš co říci. A přitom je to základní problém přístupu nových úžasných Windows 10. U jakékoliv starší verze Win mám jistotu, že mi to aktuálně fungující železo půjde, dokud neumře. U Win 10 jen můžu doufat, že se někdy někdo nerozhodne zaříznout podporu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
OK, jinak předpokládám, že k
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
21. 1. 2021 - 08:59https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuseOK, jinak předpokládám, že k tomu staršímu HW nemáš co říci. A přitom je to základní problém přístupu nových úžasných Windows 10. U jakékoliv starší verze Win mám jistotu, že mi to aktuálně fungující železo půjde, dokud neumře. U Win 10 jen můžu doufat, že se někdy někdo nerozhodne zaříznout podporu. https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325377
+
1) někdo potřebuje OS, nikoli službu (MS: "Windows 10 jako služba"), kterou nemá pod kontrolou ale která má pod svou kontrolou uživatele
2) někomu vadí v podmínkách odsouhlasit, že MS bude mít přístup k jeho osobním datům
3) někdo je líný přejít na Linux
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"Proc proboha nekdo jeste
Izibia https://diit.cz/profil/izibia-izibia
20. 1. 2021 - 22:54https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse"Proc proboha nekdo jeste pouziva Windows 7?"
1) někdo potřebuje OS, nikoli službu (MS: "Windows 10 jako služba"), kterou nemá pod kontrolou ale která má pod svou kontrolou uživatele
2) někomu vadí v podmínkách odsouhlasit, že MS bude mít přístup k jeho osobním datům
3) někdo je líný přejít na Linuxhttps://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325356
+
1. Idea Microsoftu neni optimisticka, ale v realu je to porad OS, nastesti. Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou.
2. Je to nutne, pokud pouzivas svuj Live ucet pro prihlasovani k Windows 10, ale nemusis. Porad jde pouzivat lokalni ucet.
3. Linuxove distribuce nejsou reseni, bohuzel ani linuxova prostredi se nevyviji smerem k uzivatelske privetivosti. Paskvil, ktery udelali z GNOME jsem tu uz zminoval.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1. Idea Microsoftu neni
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
21. 1. 2021 - 08:42https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse1. Idea Microsoftu neni optimisticka, ale v realu je to porad OS, nastesti. Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou.
2. Je to nutne, pokud pouzivas svuj Live ucet pro prihlasovani k Windows 10, ale nemusis. Porad jde pouzivat lokalni ucet.
3. Linuxove distribuce nejsou reseni, bohuzel ani linuxova prostredi se nevyviji smerem k uzivatelske privetivosti. Paskvil, ktery udelali z GNOME jsem tu uz zminoval.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325373
+
"Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou..." aha, tak to jo
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Mam sve Windows 10 pro plne
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
21. 1. 2021 - 09:02https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse"Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou..." aha, tak to johttps://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325378
+
k bodu 2: Nemluvím o Live účtu, ale o eula Windows 10.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
2. Nemluvím o Live účtu, ale
Izibia https://diit.cz/profil/izibia-izibia
21. 1. 2021 - 14:13https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusek bodu 2: Nemluvím o Live účtu, ale o eula Windows 10.https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskuse#comment-1325441
+
Diskuse k Jak spustit GeekBench 5 na Windows 7https://diit.cz/clanek/jak-spustit-geekbench-5-na-windows-7/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Celý článek o tom, jak rozchodit aktuální specializovaný SW na testování aktuálního HW pro aktuální OS ... na OS, kterému skončila podpora roku 2015. Just... why?
Protože Microsoft je zlý a Windows 10 jsou bakané.
TLS 1.1 je standard z roku 2006, Windows 7 jsou z roku 2009. Microsoft nebyl schopný do nové verze Windows integrovat ani standard, který byl v době vydání už tři roky starý; zůstal u 10 let starého TLS 1.0 z roku 1999. Ani do konce podpory v roce 2020, tedy čtrnáct let od vydání standardu, nebyl Microsoft schopný do Windows 7 integrovat a aktivovat jeho podporu, uživatel to musí udělat sám. Microsoft není zlý, jen je zoufale neschopný.
Podpora skončila v lednu 2020 a používá ho stále kolem 20 % uživatelů. Píšeme i o operačních systémech, které používají jednotky procent uživatelů, čehož si 11 let registrovaný uživatel těžko mohl nevšimnout. Takže si při čtení příspěvku říkám… „Just... why?“ ;-)
On asi myslel podporu ze strany GeekBenche, to co podporuje MS je irelevantní.
Ale ti co provozují W7 obvykle nemají zbrusu nový HW, na kterém ani ten systém podporovaný není, takže postrádá trošku smysl aby autoři SW, ještě takového podporovali prehistorický OS.
Asi to projedu na mé FX-8350 a win 7..
Po prečítaní vášho príspevku ma to tiež "nakoplo", že by som ho urobil. Ale potom som si uvedomil, že načo by som to robil, keď mi ten PC stačí a vyhovuje.
AMD Phenom II X6 1090T, 16 GB RAM, primárny SSD Samsung 840 Pro 256 GB ( v zálohe mám 1 TB Samsung 850 Pro, kúpený za smiešnu cenu vo výpredaji a doteraz mám z toho radosť), AMD Radeon Asus EAH HD 6850 a to na skvelej doske ASUS M5A99X EVO, ktorá má okrem eSATA aj eSATAp, kam pripájam ext. box 2,5" Zalman ZM-VE200, ktorý má okrem usb pripojenia aj eSATA (potom usb slúži iba na napájanie).
hele, co obcas pouzit hlavu?? benchmark je k tomu, abys moh porovnat vykon novyho hardwaru se starym.. a kdyz to nejde spustit na starsi sestave, tak tezko nameris neco ke srovnani..
nechapu, proc by na sedmickach nemoh bezet blbej benchmark, kdyz na nich bez problemu behaj i novy hry..
přesně, použít hlavu .-) výsledky starého hw jsou x-let známy. No a zjišťovat jestli je daný muzeální kousek úplně poslední v peletonu nebo poslední :-))
'' výsledky starého hw jsou x-let známy ''
no a jak si ty chytrej srovnam vysledek novyho hardwaru z recenze s mym vysledkem na starym hardwaru, kdyz na nem ten benchmark nespustim? (: fakt by to chtelo trosku premejslet..
Aha a benchmark se nevyvíjí? Je pořád stejný x-let?
No ale to není identický HW, jako Tvůj...takže výsledky budou trochu jiné...
Výsledky nového softwaru jsou X let známé na starém hardwaru? Metodou věštění z křišťálové koule, předpokládám?
Jakožto majitel staršího PC bych si chtěl porovnat jak si polepším případnou koupí nového HW. Nový HW je otestován v aktuálním SW a v databázích je výsledků mraky, ale co ten můj starý? Nikde nic protože tenkrát byla jiná verze a právě proto by možná bylo vhodné podporovat i něco staršího?
mno používají, ale určitě ne s nejnovějšími RyZen, že - a na APU ani nejdou 7 normálně instalovat.
Proto užití testovací aplikace na nový hw nedává vůbec smysl na retro hw v retro OS.
Na APU nefunguje iGPU. CPU normálně funguje (akorát nějaký uspávací režimy nejsou podporovány).
No zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...
W7 bylo to lepsi z toho co MS vyprodukoval, ale je cas se posunout dal. ;)
Suneme se, suneme se k OS v podobě předplacené služby a to se nám nelíbí. Až se přestanou bát a řeknou to tak se přesuneme úplně jinam :-)
„No zlobit se ze GeekBench nepodporuje uz ani tvurcem nepodporovany OS...“
To není pravda, GeekBench 5 byl vydán v době, kdy Microsoft Windows 7 podporoval (2019).
To ale byla uz jen rozsirena podpora, kdy uz vychazeli jen bugfixy. A navic byl cca pul roku pred "smrti", to chapu ze jim to nestalo za to, kdyz zjistili, ze to nefunguje stabilne.
Ale ono to funguje stabilně. Je tam jen drobný problém při spuštění (který zvládne vyřešit i automatika Windows 7, tudíž zjevně nic, na čem by museli měsíc dělat) a druhý problém s komunikací přes rozhraní, které Windows 7 nevyužívají. Vyřešení obojího by pro autory znamenalo pár kliknutí.
To je dle meho vase domenka ze by ta uprava byla snadna.
"byl jsem u toho" kdyz se z jednoho softwaroveho produktu v nove major verzi vyskrtla podpora Windows 2000, vpodstate jen proto, ze novy instalator havaroval pri instalaci, takze to taky zvenku vypadalo dost trivialne. Pravdepodobne nebylo kdyz tu podporu radeji zarizli.
Hmm, je jen moje domněnka, že opravu, kterou zvládne automaticky provést 11 let starý operační systém, by nezvládl implementovat tým vývojářů, který tu aplikaci napsal od nuly? Tak to potom jo, s tím se určitě nedá hnout :-)
Vidím titulní obrázek a napadne mě "Oculus reparo"
Některé druhy vymývání mozků mají i značně dlohodobé účinky :-)
tak jsem jej spustil ze srandy na starem Phenom II X4 840, OC3.2@3.4GHz a byl jsem prekvapen :)
429/1462 oproti databazi 385/1273
ocekaval jsem nizzsi skore :)
Databázové výsledky GeekBench jsou často takový slabší průměr. Zkoušel jsem třeba notebook s Ryzen 5 2500U: V CPU-Z vychází téměř totéž jako je v databázi. V CineBench R23 vychází o dost méně než v databázi. V GeekBench vyšlo výrazně více než v databázi, dokonce víc než má má mít Ryzen 7 2700U. Každý ten test má svoje, každá databáze má svoje, je třeba si udržet trošku odstup a nedělat závěry z jednoho čísla :-)
ja z toho nedelam prazadne zavery, holt mi to nedalo... :)
Jen píšu, proč to (podle mě) tak je :-)
GeekBench nepoužívám, nevim ani k čemu je, výsledky se nedají porovnávat a v životě tohle nebudu požívat, na benchmarky GeekBench se ani nedívám, rovnou to přeskakuju.
Cinebench používám jako nástřel, abych věděl kam mě upgrade výkonově kopne.
GeekBench zřejmě do celkového skóre každého produktu v databázi zahrnuje všechny naměřené výsledky bez ohledu na to, jak moc se vymykají průměru. Takže se započítávají i hodně slabé výsledky a skóre je tím zkreslené.
V případě srovnání výsledků naměřených za stejných podmínek to ale vůbec nemusí být špatné, mnohdy u nových produktů a architektur reaguje na zvýšení IPC i počtu jader/vláken lépe než CineBench, který je na to poněkud méně citlivý. Dobrou alternativou k GeekBench je podle mě PassMark.
Tak me zase diskuteri vyfuckujou jako ve vedlejsim tematu, ale upgrade na Windows 10 zdarma, ovladace Microsoft zajistil i pro Nehalem a to je hodne starej procak. System stabilni, uzivatelsky privetivy.
Proc proboha nekdo jeste pouziva Windows 7?
(Samozrejme ponechme stranou specializovane PC, taky mame v praci tri PC na Windows 7 a jeden dokonce na XP, protoze neni aktualizace softwaru a ovladacu hardwaru na Windows 10. Nikdo na tech strojich ale nepouziva Geekbench.)
Bojí se nabídky start Win10, naštěstí existuje Classic Shell.
Nebo mají starší tiskárnu a nejsou ovladače Win10.
Ted sem instaloval Win7 na starší notebook core 2 duo, 2GB ram, naistaloval sem Chrome "Vaše připojení není soukromé“ - přečetl sem dva návody (ani jeden nefungoval) --- na to seru, nebudu se s tim srát dva dny, tak sem nainstaloval Win10 a je klid.
Taky mam Classic Shell, ale uz se nekdo rozhodl pokracovat a na gihubu myslim je pokracovatel Open Shell.
Díky za info, někdy se stane že nějaká aktualizace Classic Shell odřízne (hlavně na starších PC). Classic Shell se musí znovu nainstalovat, to dělá MS naschvál.
Osobně nechápu, proč si kazit nejlepší start Windows nějakým klasickým shellem, ale proti gustu žádný dišputát, že.
Daleko lepší je s dlaždicemi se naučit.
Základní chybou Microsoftu je, že to nechal na uživatelích - a ti jsou líní myslet a snažit se.
Nekteri lide si zase mysli, ze nejlepsi prace je v prostredi Gnome Shell a jestli jsi to nekdy zkousel, tak tusis, ze je to jeste vetsi potrat nez dlazdice ve Win10. :-)
Chci tim rict, ze nemam duvod menit neco, co mi vyhovuje, ale kvuli tomu nebudu odsuzovat Win10, kdyz mam moznost si to tam customizovat a nahradit tim Classic Shellem.
Na plose muzu mit krasny ikony aplikaci. To samy pripnuty jako dlazdice je jako prtava ikona ve velkym ctverci a nejde s tim nic udelat. Nektery veci nejdou pripnout vubec. Proto to lidi nepouzivaj, protoze je to nedodelek. Ne proto, ze by tam bylo neco slozityho na uceni. Ostatne ty ses dukaz, ze neni :o)
No jo, když napíšeš, že je upgrade zdarma, tak se nediv. Tahle možnost tu byla do 29. 7. 2016
Fakticky to slo i minuly rok. Zkousel jsem to v praci. Samozrejme mame multilicenci, takze se to pak predelalo na ni, ale slo mi o to, jestli se to da. Lidi co to pouzivaji doma, to moc trapit nemusi, asi to neni uplne fer, ale kde neni zalobce ....
Když už to psaly i novinky, pořád to funguje.
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/software/clanek/windows-10-je-mozne...
Win10 udelaji z celkem svizneho pocitace s Win7 simulator 286, bohuzel bez jednoduche moznosti navratu. Plati to hlavne o noteboocich, bud starsich nebo low-endovych. Nevidim duvod udelat z celkem funkcniho pocitace pomalou jebku byt "zadarmo"
To si nemyslim, moje nejpomalejší počítače s Win10.
PC - Athlon II x2 3GHz, 2GB DDR2, SSD
Notebook - Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB DDR2, SSD
U notebooku sem přemejšlel o Ubuntu, ale nechal sem Win10, je tam sice málo ramky, celý to odmaká SSDčko, je to docela svižný na starej krám.
Hloupost, win10 vrátily hw náročnost snad ještě pod win7
Mam opacnou zkusenost, pri aktualizaci z win7 na win10 zasadni zpomaleni na vsem co jsem videl. Mozna cista instalace by byla lepsi ale nektery veci se nedaji okecat. Tech sluzeb co rozjizdi Win10 pri startu je min. 2x tolik co win7.
Ono dost vypovidajici je 1.2gb ram obsazena po startu Win7 a 2gb ram u win10. Oba systemy maji 16gb ram a oba systzemy vypnutej swap. Oba systemy jsou 64bit.
Win10 je orezana instalacka nlitem o cortanu apod. a win7 je default instalace.
Jeste pro zajimavost k porovnani dalich OS, Debian s XFCE na sestave s Win7 po spusteni 366mb ram.
Blbe Windows 10, udelam deset nestandardnich zasahu, orezu to nlitem a ten smejd nefunguje.
Boze!
Jako jedine co souhlasim, ze jsou na Win10 v defaultu zapnute sluby, ktere nejsou nezbytne nutne a ja si treba zbytecne veci povypinal, aby to jelo jeste lepe.
Na to, ze mi nejake veci ve win10 nefungujou jsem si nestezoval .(ale mohl bych, i na zcela standartnich Win10 se velmi nepekne instaluji 10 let stare tiskarny, ktere tisknou mozna lepe nez dnesni jebky. To same zvukovky nebo scanery), stezoval jsem si na rychlost pocitace a to mam proste overene, upgrade na Win10 z Win7 je pro starsi PC tragedie.
Cim min sluzeb se nacita tim rychlejs pc nabiha, cim min sluzeb jede v pozadi, tim vice pameti zbyva pro uzivatelovy aplikace, to ze mi to ukaze rychleji pocasi me fakt nezajima.
U tech sestav co jsem psal to porovnani vyuzite RAM bylo jen proto ze mi stoji vedle sebe. (Ani ta starsi sestava by s behem samotnych Win10 nemela problem) Muzu na tom klidne dal testovat jak rychle widle nabehnou apod I kdyz tak to nebude moc porovnatelne protoze ty pocitace deli 8 let vyvoje. Starsi ma pripojene SSD pres SATA, novejsi je NVME. Nicmene nabeh do Win bude dost srovnatelny.
Na novem zeleze Win10 jedou ok, ale zas pro me jako uzivatele neprinasi nic noveho krome stl prohlizece (ale to neni vec kvuli ktere je potreba menit system). Pokud je chci spravat, tak mi hazeji klacky po nohy, kde se da, v tomto ohledu jsou na tom win7 vyrazne lepe.
Takze si vpodstate udelal to same jako ja s tim ze ja sem vynechal 2 kroky, instalaci a zakaz sluzby.
Pokud si dobře pamatuji min bývalo 2GB RAM, použitelné čtyři, pro WIN7.
Nezapomente, že Win10 loaduji do paměti více věcí než win7, to je záležitost jejich prefetch k zajištění rychlejší odezvy, prostým srovnáním nedostanete odpovídají výsledky, mají odlišný memory mng.
Upgraduješ na systém nový stabilní a uživatelsky přívětivý tak, že si tam rovnou nacpeš nějaké cosi, aby ti to připomínalo ten beznadějně zastaralý systém...
A to, že leckteré staré zařízení bude podporováno i po nějakém dalším update/upgrade (který nelze zakázat) ses dozvěděl kde?
Nejses nahodou uzivatel Apple pocitace?
Jestli ma smysl neco vysvetlovat.
Zkusim to teda: uz od Win95 pouzivam Total Commander respektive jeho predchudce. Proc? Kdyz pritom mohu pouzivat vestaveneho pruzkumnika?
Protoze mi to tak vyhovuje. No a co. Pochop prosim, ze ve Windows mi stale nikdo nediktuje, abych pouzival neco, co chce nekdo jiny. Ja sam si rozhoduji. A rozhodl jsem se pro TC a pro Classic Shell. Mozna pro nekoho tezko pochopitelne, pro uzivatele Windows je to normalka.
OK, jinak předpokládám, že k tomu staršímu HW nemáš co říci. A přitom je to základní problém přístupu nových úžasných Windows 10. U jakékoliv starší verze Win mám jistotu, že mi to aktuálně fungující železo půjde, dokud neumře. U Win 10 jen můžu doufat, že se někdy někdo nerozhodne zaříznout podporu.
"Proc proboha nekdo jeste pouziva Windows 7?"
1) někdo potřebuje OS, nikoli službu (MS: "Windows 10 jako služba"), kterou nemá pod kontrolou ale která má pod svou kontrolou uživatele
2) někomu vadí v podmínkách odsouhlasit, že MS bude mít přístup k jeho osobním datům
3) někdo je líný přejít na Linux
1. Idea Microsoftu neni optimisticka, ale v realu je to porad OS, nastesti. Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou.
2. Je to nutne, pokud pouzivas svuj Live ucet pro prihlasovani k Windows 10, ale nemusis. Porad jde pouzivat lokalni ucet.
3. Linuxove distribuce nejsou reseni, bohuzel ani linuxova prostredi se nevyviji smerem k uzivatelske privetivosti. Paskvil, ktery udelali z GNOME jsem tu uz zminoval.
"Mam sve Windows 10 pro plne pod svou kontrolou..." aha, tak to jo
k bodu 2: Nemluvím o Live účtu, ale o eula Windows 10.
Zeptam se naopak. Proc pouzivat Win10 pokud nemusim?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.