Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jaký vliv má PCIe a kapacita paměti na výkon grafické karty?

poucne diky ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

tak vliv sběrnice mě taky zajímal, ale s tou pamětí... to už jsem tak nějak dávno tušil ;-) akorát jsem si myslel že v multiGPU to bude mít nějaký význam.....

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Diky! Chtělo by to ještě vyzkoušet s AMD grafikama, ale asi to bude podobný.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A jsem dost překvapanej jak malý vliv má PCIeX 16x -> 8x -> 4x.
- Vzhledem k tomu, že 16x -> 1x klesne propustnost na 1/16(6,25%), tak výkon klesne jen na 70%. Což je pořád vynikající.
- Závěr pro mě je, že i do 1x PCIeX slotu se dá rozumně upgradovat grafická karta. Třeba do HTPC.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tam je možná trošku problém ten, že PCIe ×1 slot je často navěšen na jižním můstku a má to do procesoru dál, zatímco test počítal se zapojením do PCIe ×16 slotu očesaném na PCIe ×1 a ten PCIe ×16 vede přímo do procesoru. Neříkám, že tam bude nějaký zásadní propad ve výkonu, ale něco maličko bych čekal.

Na druhou stranu ono je to asi jedno. Nikdo nebude dělat výkonnou PCIe ×1 grafiku, ale spíš grafiku takovou, že jako "aby byla". Tam o výkon moc nepůjde.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

http://www.hwtools.net/adapter/PE4L.html

toto je zaujimava moznost ako vyuzit silnejsiu grafiku na PCIe 1x
co vy na to? taky ATI Eyfinity na notebooku? :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

pěkné, Vidock je ale lepší, řeší totiž i napájení a má i USB hub, takže tvoří i jakousi dokovací stanici když k němu připojíte klávesnici, myš, USB zvuk atd. jinak se jedná v podstatě o to samé
http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé. Jinak u gpgpu by mohl být také větší problém ve vyšších latencích. Pokud vím tak PCIE je stavěna na propustnosti ne na nízkých latencích.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda. Ale taky je třeba říct, že PCIe bylo navrhováno s ohledem na GPGPU - už tehdy se počítalo s tím, že bude třeba i zpětné komunikace (GPU->CPU), přičemž AGP bylo optimalizované jen pro přesuny směrem ke GPU (zpětně to bylo velmi pomalé, tuším snad 200 MB/s teoreticky).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Asi ano, ale byla už tenkrát plánovaná virtuální paměť mezi cpu a gpu? Imho propustnost MB/s bude asi dostačující, ale horší to bude s dobou odezvy (výhoda APU).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No mnohem lepsi test udelali na toms hardware pred nejakou dobou, rozdil mezi x16 a x4 delal podstatne vice nez 7%.

http://www.tomshardware.com/reviews/pcie-geforce-gtx-480-x16-x8-x4,2696....

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem znalec čipsetů, ale nejde o to, co popisuje WIFT?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem ten test trošku prostudoval spolu se specifikací a manuálem použité desky a THW zvolili očividně dobrou metodiku (volbou vhodné desky). Pokud tu desku, kterou na test použili, nenavrhovalo úplné pako, pak všechny ty PCI Express ×16 sloty nějakým způsobem vedou do čipu X58 (udělat to jde a bylo by logické, aby to tak bylo). Různým osazováním těch grafik do různých slotů lze docílit kombinace dvou grafik v SLI, kdy všechny poběží na 16, 8, nebo 4 linkách (lze to i kombinovat: ×16/×8, ×16/×4, ×8/×4). Takže se na tom dá otestovat celkem dost a imho poměrně efektivně.
Protože ale ten čipset má vnitřně jakoby dva PCI Express řadiče (ve skutečnosti víc, ale do těch slotů vedou nejspíš jen dva), chybí tomu k úplně dokonalosti ještě pár testů, kdy už by ale bylo u některých nutné na karty lepit izolačku a krátit tak natvrdo kartu na PCIe ×4 a zkoušet, jestli to v určitých různých slotech bude stejné, nebo ne. Jelikož bych ale očekával v tomto smyslu rozdíl spíše zanedbatelný či v rámci chybové tolerance, ani mi moc nevadí, že ho neudělali :).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zajimal by me vliv u PCIe 2.0 karty v PCIe 1.0 slotu. Nemate nekdo zkusenost ?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Taky bě mě to zajímalo.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k poklesu rychlosti by to mělo být podobné jako u PCIe 2.0 16>8.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Konecne zajimavy clanek na netradicno tema, chvalim.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tema mi prijde tradicni a kez by se tradici stala i ta hloubka.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tradicni beru napriklad otestovani konkretni grafiky nebo procesoru v nejakem "nabusenem" pocitaci. Podobna temata moc casto ke cteni nejsou, alespon tedy ne v cestine.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ja to beru jako tema = testovani graficke karty,
mala hloubka = jedne karty na jednom pocitaci, vyssi hloubka = takovehle porovnani.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dík za tenhle článek, který hezky boří alespoň 2 z mnoha HW mýtů. Pozitivní je, že ani provoz grafiky na jediné lince není taková hrůza, myslel jsem, že to bude horší. Z toho plyne, že Vidock neboli externí box s Pci-e x16 slotem, který se připojuje k notebooku přes express card (tedy přes pci-e x1) může docela slušně fungovat pro vytvoření herního PC z notebooku

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tam půjde spíš o to, co dokáže přenést ta ExpressCard. Obávám se, že je to o něco méně, než PCI 1x.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

EC 1 je PCIe 1.0 1x + USB2. EC2 je PCIe 2.0 1x + USB3. Tedy pokud jsem to spravne vykoukal z ExpressCard a PCI Espress stranek na wikine.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

NO problém je, že u většiny notebooků je ExpressCard vlastně PCI Express 1x, ale verze 1, což už je drastický pokles, a několikrát se to testovalo a drsně to brzdilo i takovou grafiku, jako je HD3850. U novějších strojů s PCI Express 2.0 to bude již použitelnější, ale stejně bych raději externí grafiku připojil na něco takového, jako je ThunderBolt.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Test by byl velmi zajímavý, kdyby nebylo použito grafické karty HD 6850, chtělo to zvolit, alespoň ještě jednu grafickou kardu z řad HD 6970/6990 nebo GTX 580/590 a u pamětí to chtělo zkusit větší rozdíly, protože 1,5GB je dnes stále často až zbytečně.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

jj chtelo by to rozdil pameti v rozsahu 512-1.5 GB

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Problém bude asi v tom, že žádná z testovaných her takovou paměť nepotřebuje.
Zajímalo by mě, jak by si vedl modifikvaný TES IV Oblivion nabušený HigRes modama (4096x4096 textury) nebo Fallout 3/NV.
Já vím Gamebryo je starý engine... ale možná by to stálo za zkoušku. Zatím jsem neviděl mody takových rozměrů pro jiné hry. (viz TESNexus)
Jde mi o to, jestli jsou situace, kdy by větší paměť byla opravdu přínosem.
Zatím se mi zdá, že vývojáří drží rozlišení textur docela nízko.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, jak je možné, že v mnoha případech více paměti, znamená pokles fps ? Vždyť snad více, by mělo vždy znamenat, obvzláště v počítačových technologiich, více ? Tomuto opravdu nerozumim a ten důvod by mě dost zajímal :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

V mnoha případech více paměti = menší takt paměti a sběrnice. Například u 6670 se běžně vyskytují verze 512 MB / 4000MHz GDR5 se základnímm taktem 1000 MHz a 1 GB GDR3 / 1800 MHz se základním taktem 900 MHz, Výsledkem je u 1GB verze znatelně nižší přenosová kapacita paměťové sběrnice.

Více paměti vám kartu nezrychlí ani při stejné přenosové kapacitě, dokud ta paměť není zapotřebí. Teprve potom se pozná.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasny ... ja samozrejme myslel, pokud jsou ty paměti, sběrnice a prostě celé karty totožné a rozdíl je pouze ve velikosti pamětí ... ale i tak dík :)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.