"Nyní se objevuje další platforma, kde by Amiga mohla zabodovat"
Firma vyrábějící Commodore 64 se jmenovala Commodore (resp. Commodore International resp. Commodore Business Machines (CBM)), Amiga byla řada počítačů nad C64, ne název firmy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
7. 9. 2009 - 11:50https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse"Nyní se objevuje další platforma, kde by Amiga mohla zabodovat"
Firma vyrábějící Commodore 64 se jmenovala Commodore (resp. Commodore International resp. Commodore Business Machines (CBM)), Amiga byla řada počítačů nad C64, ne název firmyhttps://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509577
+
Já chci Spectrum!!! Plllllz (PS: a s Kempston joystickem, pokud mohu být specifický) :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikrotom https://diit.cz/profil/mikrotom
7. 9. 2009 - 11:59https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseJá chci Spectrum!!! Plllllz (PS: a s Kempston joystickem, pokud mohu být specifický) :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509581
+
iphone je dost vykonny na to aby na nom bezali emulatory spectrum alebo napr aj MAME popr. amiga.
ide len o to aby niekto tie aplikacie naprogramoval a iPhone bude mat k dispozicii statisice hier, ktore na jeho displayi budu dobre vyzerat a na rozdiel od tych dnesnych budu aj originalne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
revenant https://diit.cz/profil/revenant
7. 9. 2009 - 12:10https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseiphone je dost vykonny na to aby na nom bezali emulatory spectrum alebo napr aj MAME popr. amiga.
ide len o to aby niekto tie aplikacie naprogramoval a iPhone bude mat k dispozicii statisice hier, ktore na jeho displayi budu dobre vyzerat a na rozdiel od tych dnesnych budu aj originalne. https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509583
+
Mem: Amiga (incorporated) byla samostatná firma, kterou Commodore koupil i s jejím prototypem herní konzole, na jehož základě pak vznikla Amiga 1000.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 12:17https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseMem: Amiga (incorporated) byla samostatná firma, kterou Commodore koupil i s jejím prototypem herní konzole, na jehož základě pak vznikla Amiga 1000.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509595
+
revenant: důvěra, že takové prdítko jako iPhone dokáže plně emulovat byť jen Amigu 500 je poněkud velmi naivní. :-) To zvládnou dnešní (moderní) počítače, ale mobily a PDA ještě dlouho ne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 12:24https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuserevenant: důvěra, že takové prdítko jako iPhone dokáže plně emulovat byť jen Amigu 500 je poněkud velmi naivní. :-) To zvládnou dnešní (moderní) počítače, ale mobily a PDA ještě dlouho ne.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509614
+
Nepovedal by som, ze je problem emulovat motorolu 7.1MHz na 412MHz alebo 600MHz ARM procesore.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
7. 9. 2009 - 12:49https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseNepovedal by som, ze je problem emulovat motorolu 7.1MHz na 412MHz alebo 600MHz ARM procesore.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509636
+
TyNyT: Netvrdil by som, lebo na mojom Sony Ericssone M600i si bez problémov pustím starú klasiku z Amigy ako Lemmings, Beneath Of The Steel Sky, či Monkey Island... A presne tak, ako si to pamätám na Amige 1200, no v kompaktnom balení a s dotykovým displejom (na advetúru ako stvorené).
No iPhone je predsa len výkonnejší ako SE M600i so stručkým ARMom...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hubo (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 12:54https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseTyNyT: Netvrdil by som, lebo na mojom Sony Ericssone M600i si bez problémov pustím starú klasiku z Amigy ako Lemmings, Beneath Of The Steel Sky, či Monkey Island... A presne tak, ako si to pamätám na Amige 1200, no v kompaktnom balení a s dotykovým displejom (na advetúru ako stvorené).
No iPhone je predsa len výkonnejší ako SE M600i so stručkým ARMom...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509639
+
iPhone 3GS s 600Mhz zvladne max A500,A1200 s AGA urcite ne...Ono i A500 bude jen tak tak.Amiga neni jen o CPU Motorola 68000 jako treba Atari ST ktery se da emulovat snad na vsem bez problemu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
7. 9. 2009 - 12:56https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseiPhone 3GS s 600Mhz zvladne max A500,A1200 s AGA urcite ne...Ono i A500 bude jen tak tak.Amiga neni jen o CPU Motorola 68000 jako treba Atari ST ktery se da emulovat snad na vsem bez problemu.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509640
+
amigu 500 slo emulovat na starom celerone 466 (aj ked priznavam, ze bol pretaktovany na 522:)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
revenant https://diit.cz/profil/revenant
7. 9. 2009 - 12:56https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseamigu 500 slo emulovat na starom celerone 466 (aj ked priznavam, ze bol pretaktovany na 522:)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509641
+
No, verte tomu, alebo nie, ale na mojom Sony Ericsson M600i si púšťam hry pre Amigu 1200 (AGA - Beneath a Steel Sky - CD verzia), úplne bez problémov aj so zvukom...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hubo (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 13:03https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseNo, verte tomu, alebo nie, ale na mojom Sony Ericsson M600i si púšťam hry pre Amigu 1200 (AGA - Beneath a Steel Sky - CD verzia), úplne bez problémov aj so zvukom... https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509648
+
7. 9. 2009 - 13:04https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseZabudol som dodať, že SE M600i má 208MHz ARM.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509649
+
Hubo: adventury (typicky ten Beneath a Steel Sky) používají SCUMMVM emulaci, nikoli emulaci Amigy. Navíc hry, které jsi vyjmenoval, byly multiplatformní a nijak extrémně HW Amigy nevyužívaly. Až uvidím třeba Shadow of The Beast II, jak běhá stejně jako na "pětikuli", tak pak řeknu, že emulace A500 může být stoprocentní :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 13:59https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseHubo: adventury (typicky ten Beneath a Steel Sky) používají SCUMMVM emulaci, nikoli emulaci Amigy. Navíc hry, které jsi vyjmenoval, byly multiplatformní a nijak extrémně HW Amigy nevyužívaly. Až uvidím třeba Shadow of The Beast II, jak běhá stejně jako na "pětikuli", tak pak řeknu, že emulace A500 může být stoprocentní :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509689
+
Je zajímavé porovnat, co přídomek "64" znamenal tehdy a co znamená dnes...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
7. 9. 2009 - 14:10https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseJe zajímavé porovnat, co přídomek "64" znamenal tehdy a co znamená dnes...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509691
+
Hubo: ještě technická: já teď hraju Přísavky II (Day of the Tentacle) - na E90 taky luxusní věc :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 14:12https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseHubo: ještě technická: já teď hraju Přísavky II (Day of the Tentacle) - na E90 taky luxusní věc :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509692
+
7. 9. 2009 - 14:13https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusecallix: to jsme už vyřešili. :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509693
+
Hubo: (doufám, že se vyplozuji naposled :-) ): je zásadní rozdíl mezi portem hry (tj. rekompilací/úpravou/přepsáním apod) a emulací hardware.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 14:14https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseHubo: (doufám, že se vyplozuji naposled :-) ): je zásadní rozdíl mezi portem hry (tj. rekompilací/úpravou/přepsáním apod) a emulací hardware.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509695
+
7. 9. 2009 - 14:22https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusea ještě mi to nedá!!
POKE 53280,13
POKE 53281,5
SYS 64738
.. a víc si už nepamatuju :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509698
+
Amiga (inc.) byla a stale je nazev firmy (krome toho ze je to take pocitac)
Nicmene je tu porad problem s emulatorem Amigy - 100% funkcnost je zhola nemozna (vzdy bude existovat mnoho aplikaci co v emulatoru nikdy fungovat nebudou), navic na plnohodnotnou emulaci vsech grafickych rezimu neexistuje dostatecne vykonny pocitac. Nektere jednodussi hru behaji i na 1 GHz P3, ale jsou hry ktere nejsou plynule na nicem vcetne I7 (a to na ste stacila 8 MHz Motorola)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptc (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 14:25https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseAmiga (inc.) byla a stale je nazev firmy (krome toho ze je to take pocitac)
Nicmene je tu porad problem s emulatorem Amigy - 100% funkcnost je zhola nemozna (vzdy bude existovat mnoho aplikaci co v emulatoru nikdy fungovat nebudou), navic na plnohodnotnou emulaci vsech grafickych rezimu neexistuje dostatecne vykonny pocitac. Nektere jednodussi hru behaji i na 1 GHz P3, ale jsou hry ktere nejsou plynule na nicem vcetne I7 (a to na ste stacila 8 MHz Motorola)
https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509703
+
2Spirit_pcf: Rek bych, ze to problem je, vetsina PC emulatoru 8bitu ma problemy na CPU pod 1GHz. Ono toho totiz musis emulovat celkem dost, ne jen CPU. Tyhle vecicky v some mely vlastni audio chip, video chip ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vsb (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 14:31https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse2Spirit_pcf: Rek bych, ze to problem je, vetsina PC emulatoru 8bitu ma problemy na CPU pod 1GHz. Ono toho totiz musis emulovat celkem dost, ne jen CPU. Tyhle vecicky v some mely vlastni audio chip, video chip ... https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509713
+
A hry do tohoto emulatoru se liší od her pro emulator na PC??
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ALTRcz (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 14:36https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseA hry do tohoto emulatoru se liší od her pro emulator na PC??
https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509717
+
Na svém PDA s WM5 mám jak emulátor NESu, tak i ZX128k(PocketNESter/PocketClive). K C64 jsem se stále nedokopal, nicméně oba emulátory fungují jak mají. Někdy si s nim telefon neporadí, ale to už je problém podle mne programu, protože 400MHz ARM by měl spoklnout všechno. Hlavní rozdíl mezi Apple přístrojem a mým je ten, že za tyto oba programy nemusim nic platit, jsou freeware. Takže stačí jen postahovat hry, které jsou též zdarma ke stažení na jedné stránce. Jediný problém je tedy malý prostor ovládacích prvků na telefonu. Docela mě toto rozesmálo, když to mají takto zpoplatněné, jelikož nikdy není zaručená 100% kompatibilita, jak u programu který nabízí apple, tak i těch freeware. Né že bych nějak hájil Microsoft, ale přeci jen wokýnka v telefonu zajístí lepší výběr sw, který je z větší části zdarma. Takže větší část financí lze využít na internet atp. A nejde jen o emulátory, ale i jiný užitečný SW.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Kučera https://diit.cz/profil/alreon
7. 9. 2009 - 15:44https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseNa svém PDA s WM5 mám jak emulátor NESu, tak i ZX128k(PocketNESter/PocketClive). K C64 jsem se stále nedokopal, nicméně oba emulátory fungují jak mají. Někdy si s nim telefon neporadí, ale to už je problém podle mne programu, protože 400MHz ARM by měl spoklnout všechno. Hlavní rozdíl mezi Apple přístrojem a mým je ten, že za tyto oba programy nemusim nic platit, jsou freeware. Takže stačí jen postahovat hry, které jsou též zdarma ke stažení na jedné stránce. Jediný problém je tedy malý prostor ovládacích prvků na telefonu. Docela mě toto rozesmálo, když to mají takto zpoplatněné, jelikož nikdy není zaručená 100% kompatibilita, jak u programu který nabízí apple, tak i těch freeware. Né že bych nějak hájil Microsoft, ale přeci jen wokýnka v telefonu zajístí lepší výběr sw, který je z větší části zdarma. Takže větší část financí lze využít na internet atp. A nejde jen o emulátory, ale i jiný užitečný SW.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509756
+
Na WindowsMobile docela dobre chodi i emulator 16/32bit pocitacu AtariST a Amiga, nebo i emulace i368/DOSu, na ktery jdou nainstalovat i Windows3 (snad i Win95).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xgfb (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 16:15https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseNa WindowsMobile docela dobre chodi i emulator 16/32bit pocitacu AtariST a Amiga, nebo i emulace i368/DOSu, na ktery jdou nainstalovat i Windows3 (snad i Win95).https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509757
+
Alreon: LOL.. 400Mhz ARM rozhodně NEZVLÁDNE emulovat byť jen na 20MHz běžící VIC, k tomu SID a k tomu ještě 6502 CPU - tedy ne na 100%.
Pánové, nosíte nosíky hodně nahoru, konstruktéři u Commodore a Amigy nebyli žádní jelimani. Ty vaše chytré mašinky jsou sice pekelně rychlé, ale ne natolik, aby "dorovnaly" možnosti, kterými oplývaly lepší 8- a 16-bity, tedy koprocesory (jako byly VIC a SID u C64 nebo OCS/AGA čipset u Amigy). Srovnávat C64 s prachobyčejným spektráčem kde všechno odmakal CPU (a díky tomu taky není problém jej naemulovat), je poněkud nesmyslné.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 16:51https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseAlreon: LOL.. 400Mhz ARM rozhodně NEZVLÁDNE emulovat byť jen na 20MHz běžící VIC, k tomu SID a k tomu ještě 6502 CPU - tedy ne na 100%.
Pánové, nosíte nosíky hodně nahoru, konstruktéři u Commodore a Amigy nebyli žádní jelimani. Ty vaše chytré mašinky jsou sice pekelně rychlé, ale ne natolik, aby "dorovnaly" možnosti, kterými oplývaly lepší 8- a 16-bity, tedy koprocesory (jako byly VIC a SID u C64 nebo OCS/AGA čipset u Amigy). Srovnávat C64 s prachobyčejným spektráčem kde všechno odmakal CPU (a díky tomu taky není problém jej naemulovat), je poněkud nesmyslné.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509773
+
TyNyt : Nepsal jsem o Amize,C64. Obojí moc neznám tak proto. Byla to především reakce na poplatky za programy/hry, které jsou běžně volně dostupné jak pro PC, tak i pro WM. Je možné že to tyhle zařízení HW nepojmou, ale šlo mi pouze o to, že i když to to zařízení vezme, tak to ani nemusí chodit plynule pořád. Některé programy pod tímto nemusí fungovat vůbec. A apple to prostě musí mít zpoplatněné, přičemž obojí je již zdarma ke stáhnutí jak na PC, tak WM. To že tyto zařízení nikdy nedosáhnou originálu mi je jasné, proto ty konzole doma mám. Rozhodně se to nevyrovná originalu, ať již nostalgii, tak komfortem ovladáním, velikostí displeje atp. Emulace je hold emulace :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Kučera https://diit.cz/profil/alreon
7. 9. 2009 - 17:24https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseTyNyt : Nepsal jsem o Amize,C64. Obojí moc neznám tak proto. Byla to především reakce na poplatky za programy/hry, které jsou běžně volně dostupné jak pro PC, tak i pro WM. Je možné že to tyhle zařízení HW nepojmou, ale šlo mi pouze o to, že i když to to zařízení vezme, tak to ani nemusí chodit plynule pořád. Některé programy pod tímto nemusí fungovat vůbec. A apple to prostě musí mít zpoplatněné, přičemž obojí je již zdarma ke stáhnutí jak na PC, tak WM. To že tyto zařízení nikdy nedosáhnou originálu mi je jasné, proto ty konzole doma mám. Rozhodně se to nevyrovná originalu, ať již nostalgii, tak komfortem ovladáním, velikostí displeje atp. Emulace je hold emulace :)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509775
+
TyNyT: no pokud chces emulovat celou masinu, tak je jasne, ze to neni jen emulace procesoru, ale komplet celeho HW a ta sezere vic prostredku...ale proc by jsi to proboha delal?!!....vzdyt staci jen naprogramovat emulator SW rozhrani, ci OS Amigy a pouze uzpusobit chodu na jinem HW a OS, coz to moc prostredku nesezere...a pokud ten OS dokazala rozbehat par MHz Amiga, tak je to pro 500MHz AMR uplny nic...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2009 - 19:15https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseTyNyT: no pokud chces emulovat celou masinu, tak je jasne, ze to neni jen emulace procesoru, ale komplet celeho HW a ta sezere vic prostredku...ale proc by jsi to proboha delal?!!....vzdyt staci jen naprogramovat emulator SW rozhrani, ci OS Amigy a pouze uzpusobit chodu na jinem HW a OS, coz to moc prostredku nesezere...a pokud ten OS dokazala rozbehat par MHz Amiga, tak je to pro 500MHz AMR uplny nic...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509807
+
7. 9. 2009 - 20:16https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse..back to the roots :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509822
+
Tomcat: No, víš, Amiga sice API má/měla, ale ono jaksi nebylo (např. u her) vůbec využíváno a programátoři, v honbě za zlatým grálem optimalizace, psali vše natvrdo na hardware, dokonce se využívaly i nedokumentované funkce čipů.. jj, tehdá ještě programátoři nebyli lepiči kódu z internetu :-). Ta 8MHz Amiga měla, narozdíl od toho "nadupaného" 500MHz Pocketu, celkem rychlý blitter, specifický (a s klasickým "počítačovým" zobrazením značně nekompatibilní) způsob práce s rastrovou grafikou (tzv. bitplány), celkem pokročilé DMA, na které byla napíchnutá i "zvukovka" Paula, nebo možnost vypnutí multitaskingu (tj. kompletní overtake hardwaru hrou nad systémem).
Takže těch tvých 500MHz se jen tak tak vyrovná s funkcí blitteru (dejme tomu na 95% jeho dokumentovaných funkcí) a na zbytek ti už jaksi nezbydou zdroje.
Stačí se podívat, jak se plynule hýbe daná hra na originále (naštěstí si mohu čas od času posloužit svou archaickou A1200), a jak se poškubává na byť jen pomalejších PC (zlomový okamžik, kdy začalo být možné Amigu alespoň trochu rozumně emulovat, nastal v době, kdy se objevila první vícejádrová PC), předtím to bylo za cenu občasného zaškobrtnutí, v dobách Pentií II a III to šlo jen s jednoduššími hrami.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
7. 9. 2009 - 20:54https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseTomcat: No, víš, Amiga sice API má/měla, ale ono jaksi nebylo (např. u her) vůbec využíváno a programátoři, v honbě za zlatým grálem optimalizace, psali vše natvrdo na hardware, dokonce se využívaly i nedokumentované funkce čipů.. jj, tehdá ještě programátoři nebyli lepiči kódu z internetu :-). Ta 8MHz Amiga měla, narozdíl od toho "nadupaného" 500MHz Pocketu, celkem rychlý blitter, specifický (a s klasickým "počítačovým" zobrazením značně nekompatibilní) způsob práce s rastrovou grafikou (tzv. bitplány), celkem pokročilé DMA, na které byla napíchnutá i "zvukovka" Paula, nebo možnost vypnutí multitaskingu (tj. kompletní overtake hardwaru hrou nad systémem).
Takže těch tvých 500MHz se jen tak tak vyrovná s funkcí blitteru (dejme tomu na 95% jeho dokumentovaných funkcí) a na zbytek ti už jaksi nezbydou zdroje.
Stačí se podívat, jak se plynule hýbe daná hra na originále (naštěstí si mohu čas od času posloužit svou archaickou A1200), a jak se poškubává na byť jen pomalejších PC (zlomový okamžik, kdy začalo být možné Amigu alespoň trochu rozumně emulovat, nastal v době, kdy se objevila první vícejádrová PC), předtím to bylo za cenu občasného zaškobrtnutí, v dobách Pentií II a III to šlo jen s jednoduššími hrami.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509825
+
7. 9. 2009 - 20:54https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseEbo: jj, jedno z nejlepších dem pro Amigu :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509826
+
Commodore 64 je nejslavnější osobní počítač a jsem rád že jsem s ním měl v mládí tu čest :-) To co dokázal (a dokáže) vykouzlit zvukový čip SID se zdá skoro neuvěřitelné. Ve druhé polovině 80. let a na začátku 90. tenhle počítač ždímali programátoři až za hranice možností.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
8. 9. 2009 - 00:56https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseCommodore 64 je nejslavnější osobní počítač a jsem rád že jsem s ním měl v mládí tu čest :-) To co dokázal (a dokáže) vykouzlit zvukový čip SID se zdá skoro neuvěřitelné. Ve druhé polovině 80. let a na začátku 90. tenhle počítač ždímali programátoři až za hranice možností.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509866
+
99,9% her z Amigy je mozne na PC emulovat,problem delaji dema,i kdyz i to se autor winuae snazi vyresit...Nicmene original HW je original HW,proto mam doma 8 modelu Amigy od A500 pres CD32,CDTV a A4000 konce + vsecky tri modely C64 :),Didaktik Kompakt (btw nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D ) a Atari 1040ST a 1040STE :) plus nejaky konzole...Mlada sice nadava,ale respektuje :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Vrtílka https://diit.cz/profil/sniper2003
8. 9. 2009 - 03:45https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse99,9% her z Amigy je mozne na PC emulovat,problem delaji dema,i kdyz i to se autor winuae snazi vyresit...Nicmene original HW je original HW,proto mam doma 8 modelu Amigy od A500 pres CD32,CDTV a A4000 konce + vsecky tri modely C64 :),Didaktik Kompakt (btw nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D ) a Atari 1040ST a 1040STE :) plus nejaky konzole...Mlada sice nadava,ale respektuje :)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509869
+
Amiga měla být původně herní konzole, ale nakonec se nedotažený projekt dostal až k firmě Commodore, ta ho dotáhla do podoby počítače. Jako konkurenci Amize byl vytvořen Atari ST.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
detik (neověřeno) https://diit.cz
8. 9. 2009 - 11:43https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseAmiga měla být původně herní konzole, ale nakonec se nedotažený projekt dostal až k firmě Commodore, ta ho dotáhla do podoby počítače. Jako konkurenci Amize byl vytvořen Atari ST.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509920
+
A je dostupny i pro Android , hodilo by se napsat .. Iphone je predrazenej, kdo by to dnes kupoval
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mark65 (neověřeno) https://diit.cz
8. 9. 2009 - 17:00https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseA je dostupny i pro Android , hodilo by se napsat .. Iphone je predrazenej, kdo by to dnes kupovalhttps://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509965
+
... a ako sa to na Android Markete volá, nevidím to. (Ale nemám root a market enabler, ani nebudem mať.)
"nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D"
No, no, no! Dôjde tu k násiliu! :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Substance242 (neověřeno) https://diit.cz
8. 9. 2009 - 19:52https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse... a ako sa to na Android Markete volá, nevidím to. (Ale nemám root a market enabler, ani nebudem mať.)
"nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D"
No, no, no! Dôjde tu k násiliu! :-)https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-509998
+
Upozornuji autora tohoto clanecku, ze plete commodore 64 a amigu. Jsou to dva rozdilne pocitace. Jinak commodore je mozna pred vymrenim, ale amiga zatim stale zije, i kdyz velmi v ustrani, i v ceskych vodach se daji najit aktivni stranky, kde jsou docela caste aktualizace, co se ohledne amigy v soucasne dobe deje.
www.amigaportal.cz www.pegasosppc.cz
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dalibor Hroz https://diit.cz/profil/delihc
9. 9. 2009 - 07:39https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuseUpozornuji autora tohoto clanecku, ze plete commodore 64 a amigu. Jsou to dva rozdilne pocitace. Jinak commodore je mozna pred vymrenim, ale amiga zatim stale zije, i kdyz velmi v ustrani, i v ceskych vodach se daji najit aktivni stranky, kde jsou docela caste aktualizace, co se ohledne amigy v soucasne dobe deje.
www.amigaportal.cz
www.pegasosppc.cz
https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510030
+
jinak pro ty co meli na amize radi dema doporucuji stranku www.pouet.net, zjistite kam se vydala ona demoscena s odchodem amigy do ustrani. Ti lide jsou stale aktivni, akorat jiz delaji mene na amigu a vice na jine platformy...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dalibor Hroz https://diit.cz/profil/delihc
9. 9. 2009 - 07:42https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusejinak pro ty co meli na amize radi dema doporucuji stranku www.pouet.net, zjistite kam se vydala ona demoscena s odchodem amigy do ustrani. Ti lide jsou stale aktivni, akorat jiz delaji mene na amigu a vice na jine platformy...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510032
+
detik - precti si neco o amize, trosku se ti to mozna plete...ona amiga i konzole byla, dokonce prvni s cd-rom mechanikou (CD32), ale bohuzel se nechytla, byla prave dost osizena oproti amize jako takove...bohuzel vznikla tesne pred krachem.
Jinak v 80tych letech se az tak moc u firmy commodore na konzole nehralo...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dalibor Hroz https://diit.cz/profil/delihc
9. 9. 2009 - 08:35https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusedetik - precti si neco o amize, trosku se ti to mozna plete...ona amiga i konzole byla, dokonce prvni s cd-rom mechanikou (CD32), ale bohuzel se nechytla, byla prave dost osizena oproti amize jako takove...bohuzel vznikla tesne pred krachem.
Jinak v 80tych letech se az tak moc u firmy commodore na konzole nehralo...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510038
+
delihc: naopak, mýlíš se ty. Amiga byla původně vyvíjena jako herní konzole. Samotný AmigaDOS (přejmenování na AmigaOS proběhlo až s verzí 2.01/2.04) byl "dolátán" až po akvizici Commodorem.
9. 9. 2009 - 13:17https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusedelihc: naopak, mýlíš se ty. Amiga byla původně vyvíjena jako herní konzole. Samotný AmigaDOS (přejmenování na AmigaOS proběhlo až s verzí 2.01/2.04) byl "dolátán" až po akvizici Commodorem.
viz: http://www.amigaportal.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=2999%3Ahi-toro&catid=245&Itemid=359https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510113
+
Počítač dobrý na hry je počítač dobrý na všetko. Žiaľ, vtedy sa asi nepatrilo používať napríklad Atari ST na kancelárske veci, namiesto toho sa začali úplne nelogicky rozširovať hnusné krabice bez grafiky, bez zvuku, bez fungujúceho hardware a bez naozajstného operačného systému. Ach jaj. No, čo už.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Substance242 (neověřeno) https://diit.cz
9. 9. 2009 - 19:27https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusePočítač dobrý na hry je počítač dobrý na všetko. Žiaľ, vtedy sa asi nepatrilo používať napríklad Atari ST na kancelárske veci, namiesto toho sa začali úplne nelogicky rozširovať hnusné krabice bez grafiky, bez zvuku, bez fungujúceho hardware a bez naozajstného operačného systému. Ach jaj. No, čo už.https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510199
+
tynyt - neboj se, vim o cem mluvim a vim co i myslis ty...ktera amiga tedy mela byt konzole? Amiga 1000, ktera se na trhu objevila jako prvni v roce 1985?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dalibor Hroz https://diit.cz/profil/delihc
10. 9. 2009 - 06:54https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusetynyt - neboj se, vim o cem mluvim a vim co i myslis ty...ktera amiga tedy mela byt konzole? Amiga 1000, ktera se na trhu objevila jako prvni v roce 1985?https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510267
+
tynyt - hlavne si uvedom, ze Hi-toro mela bliz k atari nez k nejake amize...to uz je ted jedno...ono kdyz se vratis na zacatek, tak se tyto platformy velmi prolinaly...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dalibor Hroz https://diit.cz/profil/delihc
10. 9. 2009 - 06:57https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusetynyt - hlavne si uvedom, ze Hi-toro mela bliz k atari nez k nejake amize...to uz je ted jedno...ono kdyz se vratis na zacatek, tak se tyto platformy velmi prolinaly...https://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskuse#comment-510270
+
Diskuse k Je tu emulátor Commodore 64 pro iPhonehttps://diit.cz/clanek/je-tu-emulator-commodore-64-pro-iphone/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
"Nyní se objevuje další platforma, kde by Amiga mohla zabodovat"
Firma vyrábějící Commodore 64 se jmenovala Commodore (resp. Commodore International resp. Commodore Business Machines (CBM)), Amiga byla řada počítačů nad C64, ne název firmy
Já chci Spectrum!!! Plllllz (PS: a s Kempston joystickem, pokud mohu být specifický) :-)
iphone je dost vykonny na to aby na nom bezali emulatory spectrum alebo napr aj MAME popr. amiga.
ide len o to aby niekto tie aplikacie naprogramoval a iPhone bude mat k dispozicii statisice hier, ktore na jeho displayi budu dobre vyzerat a na rozdiel od tych dnesnych budu aj originalne.
Mem: Amiga (incorporated) byla samostatná firma, kterou Commodore koupil i s jejím prototypem herní konzole, na jehož základě pak vznikla Amiga 1000.
revenant: důvěra, že takové prdítko jako iPhone dokáže plně emulovat byť jen Amigu 500 je poněkud velmi naivní. :-) To zvládnou dnešní (moderní) počítače, ale mobily a PDA ještě dlouho ne.
Nepovedal by som, ze je problem emulovat motorolu 7.1MHz na 412MHz alebo 600MHz ARM procesore.
TyNyT: Netvrdil by som, lebo na mojom Sony Ericssone M600i si bez problémov pustím starú klasiku z Amigy ako Lemmings, Beneath Of The Steel Sky, či Monkey Island... A presne tak, ako si to pamätám na Amige 1200, no v kompaktnom balení a s dotykovým displejom (na advetúru ako stvorené).
No iPhone je predsa len výkonnejší ako SE M600i so stručkým ARMom...
iPhone 3GS s 600Mhz zvladne max A500,A1200 s AGA urcite ne...Ono i A500 bude jen tak tak.Amiga neni jen o CPU Motorola 68000 jako treba Atari ST ktery se da emulovat snad na vsem bez problemu.
amigu 500 slo emulovat na starom celerone 466 (aj ked priznavam, ze bol pretaktovany na 522:)
No, verte tomu, alebo nie, ale na mojom Sony Ericsson M600i si púšťam hry pre Amigu 1200 (AGA - Beneath a Steel Sky - CD verzia), úplne bez problémov aj so zvukom...
Zabudol som dodať, že SE M600i má 208MHz ARM.
...Stara dobra Amiga.....
Hubo: adventury (typicky ten Beneath a Steel Sky) používají SCUMMVM emulaci, nikoli emulaci Amigy. Navíc hry, které jsi vyjmenoval, byly multiplatformní a nijak extrémně HW Amigy nevyužívaly. Až uvidím třeba Shadow of The Beast II, jak běhá stejně jako na "pětikuli", tak pak řeknu, že emulace A500 může být stoprocentní :-)
a odkdy je commodore 64 amiga?
Je zajímavé porovnat, co přídomek "64" znamenal tehdy a co znamená dnes...
Hubo: ještě technická: já teď hraju Přísavky II (Day of the Tentacle) - na E90 taky luxusní věc :-)
callix: to jsme už vyřešili. :-)
Zlatý commodore (obraz, zvuk, disketová mechanika atd....)
http://www.youtube.com/watch?v=aTU-yKae5Kk
Hubo: (doufám, že se vyplozuji naposled :-) ): je zásadní rozdíl mezi portem hry (tj. rekompilací/úpravou/přepsáním apod) a emulací hardware.
a ještě mi to nedá!!
POKE 53280,13
POKE 53281,5
SYS 64738
.. a víc si už nepamatuju :-)
Amiga (inc.) byla a stale je nazev firmy (krome toho ze je to take pocitac)
Nicmene je tu porad problem s emulatorem Amigy - 100% funkcnost je zhola nemozna (vzdy bude existovat mnoho aplikaci co v emulatoru nikdy fungovat nebudou), navic na plnohodnotnou emulaci vsech grafickych rezimu neexistuje dostatecne vykonny pocitac. Nektere jednodussi hru behaji i na 1 GHz P3, ale jsou hry ktere nejsou plynule na nicem vcetne I7 (a to na ste stacila 8 MHz Motorola)
2Spirit_pcf: Rek bych, ze to problem je, vetsina PC emulatoru 8bitu ma problemy na CPU pod 1GHz. Ono toho totiz musis emulovat celkem dost, ne jen CPU. Tyhle vecicky v some mely vlastni audio chip, video chip ...
A hry do tohoto emulatoru se liší od her pro emulator na PC??
Na svém PDA s WM5 mám jak emulátor NESu, tak i ZX128k(PocketNESter/PocketClive). K C64 jsem se stále nedokopal, nicméně oba emulátory fungují jak mají. Někdy si s nim telefon neporadí, ale to už je problém podle mne programu, protože 400MHz ARM by měl spoklnout všechno. Hlavní rozdíl mezi Apple přístrojem a mým je ten, že za tyto oba programy nemusim nic platit, jsou freeware. Takže stačí jen postahovat hry, které jsou též zdarma ke stažení na jedné stránce. Jediný problém je tedy malý prostor ovládacích prvků na telefonu. Docela mě toto rozesmálo, když to mají takto zpoplatněné, jelikož nikdy není zaručená 100% kompatibilita, jak u programu který nabízí apple, tak i těch freeware. Né že bych nějak hájil Microsoft, ale přeci jen wokýnka v telefonu zajístí lepší výběr sw, který je z větší části zdarma. Takže větší část financí lze využít na internet atp. A nejde jen o emulátory, ale i jiný užitečný SW.
Na WindowsMobile docela dobre chodi i emulator 16/32bit pocitacu AtariST a Amiga, nebo i emulace i368/DOSu, na ktery jdou nainstalovat i Windows3 (snad i Win95).
...daco pre Atari-stov...
http://www.vimeo.com/2104201
http://www.vimeo.com/2110091
Alreon: LOL.. 400Mhz ARM rozhodně NEZVLÁDNE emulovat byť jen na 20MHz běžící VIC, k tomu SID a k tomu ještě 6502 CPU - tedy ne na 100%.
Pánové, nosíte nosíky hodně nahoru, konstruktéři u Commodore a Amigy nebyli žádní jelimani. Ty vaše chytré mašinky jsou sice pekelně rychlé, ale ne natolik, aby "dorovnaly" možnosti, kterými oplývaly lepší 8- a 16-bity, tedy koprocesory (jako byly VIC a SID u C64 nebo OCS/AGA čipset u Amigy). Srovnávat C64 s prachobyčejným spektráčem kde všechno odmakal CPU (a díky tomu taky není problém jej naemulovat), je poněkud nesmyslné.
TyNyt : Nepsal jsem o Amize,C64. Obojí moc neznám tak proto. Byla to především reakce na poplatky za programy/hry, které jsou běžně volně dostupné jak pro PC, tak i pro WM. Je možné že to tyhle zařízení HW nepojmou, ale šlo mi pouze o to, že i když to to zařízení vezme, tak to ani nemusí chodit plynule pořád. Některé programy pod tímto nemusí fungovat vůbec. A apple to prostě musí mít zpoplatněné, přičemž obojí je již zdarma ke stáhnutí jak na PC, tak WM. To že tyto zařízení nikdy nedosáhnou originálu mi je jasné, proto ty konzole doma mám. Rozhodně se to nevyrovná originalu, ať již nostalgii, tak komfortem ovladáním, velikostí displeje atp. Emulace je hold emulace :)
TyNyT: no pokud chces emulovat celou masinu, tak je jasne, ze to neni jen emulace procesoru, ale komplet celeho HW a ta sezere vic prostredku...ale proc by jsi to proboha delal?!!....vzdyt staci jen naprogramovat emulator SW rozhrani, ci OS Amigy a pouze uzpusobit chodu na jinem HW a OS, coz to moc prostredku nesezere...a pokud ten OS dokazala rozbehat par MHz Amiga, tak je to pro 500MHz AMR uplny nic...
..back to the roots :-)
Tomcat: No, víš, Amiga sice API má/měla, ale ono jaksi nebylo (např. u her) vůbec využíváno a programátoři, v honbě za zlatým grálem optimalizace, psali vše natvrdo na hardware, dokonce se využívaly i nedokumentované funkce čipů.. jj, tehdá ještě programátoři nebyli lepiči kódu z internetu :-). Ta 8MHz Amiga měla, narozdíl od toho "nadupaného" 500MHz Pocketu, celkem rychlý blitter, specifický (a s klasickým "počítačovým" zobrazením značně nekompatibilní) způsob práce s rastrovou grafikou (tzv. bitplány), celkem pokročilé DMA, na které byla napíchnutá i "zvukovka" Paula, nebo možnost vypnutí multitaskingu (tj. kompletní overtake hardwaru hrou nad systémem).
Takže těch tvých 500MHz se jen tak tak vyrovná s funkcí blitteru (dejme tomu na 95% jeho dokumentovaných funkcí) a na zbytek ti už jaksi nezbydou zdroje.
Stačí se podívat, jak se plynule hýbe daná hra na originále (naštěstí si mohu čas od času posloužit svou archaickou A1200), a jak se poškubává na byť jen pomalejších PC (zlomový okamžik, kdy začalo být možné Amigu alespoň trochu rozumně emulovat, nastal v době, kdy se objevila první vícejádrová PC), předtím to bylo za cenu občasného zaškobrtnutí, v dobách Pentií II a III to šlo jen s jednoduššími hrami.
Ebo: jj, jedno z nejlepších dem pro Amigu :-)
Commodore 64 je nejslavnější osobní počítač a jsem rád že jsem s ním měl v mládí tu čest :-) To co dokázal (a dokáže) vykouzlit zvukový čip SID se zdá skoro neuvěřitelné. Ve druhé polovině 80. let a na začátku 90. tenhle počítač ždímali programátoři až za hranice možností.
99,9% her z Amigy je mozne na PC emulovat,problem delaji dema,i kdyz i to se autor winuae snazi vyresit...Nicmene original HW je original HW,proto mam doma 8 modelu Amigy od A500 pres CD32,CDTV a A4000 konce + vsecky tri modely C64 :),Didaktik Kompakt (btw nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D ) a Atari 1040ST a 1040STE :) plus nejaky konzole...Mlada sice nadava,ale respektuje :)
Amiga měla být původně herní konzole, ale nakonec se nedotažený projekt dostal až k firmě Commodore, ta ho dotáhla do podoby počítače. Jako konkurenci Amize byl vytvořen Atari ST.
A je dostupny i pro Android , hodilo by se napsat .. Iphone je predrazenej, kdo by to dnes kupoval
... a ako sa to na Android Markete volá, nevidím to. (Ale nemám root a market enabler, ani nebudem mať.)
"nechapu jak nekdo mohl brat platformu ZX vazne :D"
No, no, no! Dôjde tu k násiliu! :-)
Upozornuji autora tohoto clanecku, ze plete commodore 64 a amigu. Jsou to dva rozdilne pocitace. Jinak commodore je mozna pred vymrenim, ale amiga zatim stale zije, i kdyz velmi v ustrani, i v ceskych vodach se daji najit aktivni stranky, kde jsou docela caste aktualizace, co se ohledne amigy v soucasne dobe deje.
www.amigaportal.cz
www.pegasosppc.cz
jinak pro ty co meli na amize radi dema doporucuji stranku www.pouet.net, zjistite kam se vydala ona demoscena s odchodem amigy do ustrani. Ti lide jsou stale aktivni, akorat jiz delaji mene na amigu a vice na jine platformy...
detik - precti si neco o amize, trosku se ti to mozna plete...ona amiga i konzole byla, dokonce prvni s cd-rom mechanikou (CD32), ale bohuzel se nechytla, byla prave dost osizena oproti amize jako takove...bohuzel vznikla tesne pred krachem.
Jinak v 80tych letech se az tak moc u firmy commodore na konzole nehralo...
delihc: naopak, mýlíš se ty. Amiga byla původně vyvíjena jako herní konzole. Samotný AmigaDOS (přejmenování na AmigaOS proběhlo až s verzí 2.01/2.04) byl "dolátán" až po akvizici Commodorem.
viz: http://www.amigaportal.cz/index.php?option=com_content&view=article&...
Počítač dobrý na hry je počítač dobrý na všetko. Žiaľ, vtedy sa asi nepatrilo používať napríklad Atari ST na kancelárske veci, namiesto toho sa začali úplne nelogicky rozširovať hnusné krabice bez grafiky, bez zvuku, bez fungujúceho hardware a bez naozajstného operačného systému. Ach jaj. No, čo už.
tynyt - neboj se, vim o cem mluvim a vim co i myslis ty...ktera amiga tedy mela byt konzole? Amiga 1000, ktera se na trhu objevila jako prvni v roce 1985?
tynyt - hlavne si uvedom, ze Hi-toro mela bliz k atari nez k nejake amize...to uz je ted jedno...ono kdyz se vratis na zacatek, tak se tyto platformy velmi prolinaly...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.