Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jen-Hsun Huang, Nvidia: jsme softwarová společnost

Ocividne kdyz nVidia nema po strance HW co proti ATI nabidnout, tak se uchyluje k strategii typu "vlastne o ni nejde"... my jsme preci hlavne "softwarova spolecnost" :D

Vtipne. Kluci sikmooky to poradne zdrbcili a nevedi ted jak dal. Pracovni stanice je neuzivi, bez masivniho prodeje GPU pro PCcka nVidii ceka chmurna budoucnost restrukturalizace, propusteni a omezovani sve velikosti.
Paklize si chipset GPU trh dali vzit Intelem, tak jsou namydleni.

Doufejme, ze to pro uzivatele PC prinese neco dobreho, jen ted nevim, co. Dominace ATI na trhu nebude totiz o nic lepsi, nez dominace nVidie. Je to asi jako si muzete vybrat, jestli vas bude dusit kanada vojaky "made in Russia", nebo kanada vojaka "made in USA". Oboji je spatne...

Pro konkurenci na trhu jsou potreba NEJMENE dva konkurenti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak dál. Pro NEgamesníky zvedám palec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom clanku se to pise, hraci negeneruji tak zavratne zisky a verim tomu tvrzeni. Nebot, vetsinou jde stejnak o uhrovate freaky co si radeji koupi levnejsi ati, protoze jim maminka neda tolik penez. A kdyz uz si koupi nvidii, tak na ni je stejnak nicotna marze. Coz se netyka firemniho segmentu, kde sou ceny a hlavne marze bezne o rady vyssi. Neresi se reklamace, protoze si uhrovaty freak precetl na internetu navod, jak kartu pretaktovat, pochybna distribuce, atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OT: Myslím, že pokud se někdo jmenuje Jen-Hsun Huang, pak by tak měl také být označen , už z pouhé slušnosti, v textu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jensen je "nickname".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ohledně ARM jádra ho nebudu chytat za slovo, ale nvidia má licencovaný jádro ARM11 MPCore, takže dělá přesně to co Qualcomm a ostatní, jediný rozdíl je v tom že Qualcomm si licencuje i tu grafickou část, zatímco nvidia má vlastní

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

antiladik: Zvlastni ze jim prodej grafik dela 90% jejich prijmu ze kterych je navic sponzorovan vyvoj ja grafik tak GPGPU.
Ono mid midrange nebo i lowend kartu neznamena ze neni na hry protoze ne kazdy hraje crysis na 2560x1600 a na bezne hry ci ty starsi neni potreba kupovat highend.
Pokud by byla potreba mit jen nejakou grafiku a nehrat vubec tak je idealni koupit desku uz rovnou s grafikou a usetrit uplne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jbl:
Samotni Cinania pouzivaju foneticke krstne mena, aby boli lahsie oslovitelni v zahranici. Takze toto je OK.
 
Ad grafiky:
Pokial viem, tak cipy sa robia vo varkach a az nasledne sa testuju, aby sa vedelo co z toho bude. Mam za to, ze aby firma vyrobila cojaviem 1000 kvalitnych cipov pre Quadro grafiky, musi vytvorit 10 000 desktopovych cipov, z ktorych 1000 vyhodi, 8000 preda ako gaming a len 1000 ako Quadro (podla kvality). Tipujem, ze prave preto je taky tlak na gaming grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja si myslim ze nVidia a jeji Fermi bude mit podobny osud jako R500 ala Radeon 2900XT. Bude to prukopnik ktery nebude mit lehky zivot a pro nVidii to nebude zadny extra zazrak. At v druhe generaci to dotahne k dokonalosti.
Jinak Fermi vyviji nVidia prave proto, aby se dostala vice do firemniho sektoru, kde jsou vyssi marze. A pro herni sektor bude nejaka Fermi(b) verze, osekana o nektere fce

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechapu co znamena "CUDA a nad ní navěšené OpenCL, C++, DirectCompute, PhysX atd.". Budi to dojem, ze OpenCL bezi diky CUDA.

Ja jsem predpokladal ze to jsou vsechno "rozhrani", tedy CUDA, OpenCL, DirectComputing a DirectX jsou na stejne urovni.

Jeste bych chapal, ze PhysX se muze teoreticky pocitat treba pomoci CUDA nebo OpenCL. Muze mi to pls nekdo osvetlit / potvrdit / vyvratit ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Krása, nádhera! PR nVidie RULEZ!!! Úžasným spôsobom si vopred pripravili dôvod pre prípad, keby ich Fermi grafiky neboli také dobré v porovnaní s HD5000. No pretože sme softvérová firma a tak si to môžeme dovoliť. Fantastické! Keby prevalcovali HD5000, hlásali by, že aj napriek tomu, že sú softvérovou firmou, dokázali poraziť hernú firmu ATI. Fenomenálne!
Môžete nenávidieť nVidiu koľko len chcete, ale schopnosti PR a marketingového oddelia sú nespochybniteľné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ziik: directcompute je cast directx slouzici pro accelerovane vypocty at uz pomoci CPU a nebo i GPU a vzniklo spolupraci ATI a microsoftu a je jiz soucasti windows 7.
CUDA je obdoba proprietalniho reseni GPGPU od nvidie, narozdil od toho OpenCL je opensource reseni pro GPGPU vypocty pripravovane ATI a pokud se nemylim tak nvidia, S3, ati a intel by ji meli alespon do jiste miry podporovat.

co se tyce rozdilu mezi directcompute a opencl bohuzel nevim, je to prilis nove a odpoved budou znat nejspise tak akorat developeri.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Môžete nenávidieť nVidiu koľko len chcete, ale schopnosti PR a marketingového oddelia sú nespochybniteľné."

ano ale jejcih PR funguje jenom na tzv hloupe lidi. Ti co se v tom pohybuji a aspon trosku ctou aktualni denni na trhu se timto zmast nenechaji :). Nastesti v dnesni dobe levneho internetu pro vsechny se tato mnozina hloupych lidi neustale zmensuje a ani jejich PR je nemuze zachranit od neustale klesajiciho podilu na trhu a z jejich financnich ztrat a bude hur :). Jenom za posledni Q sla Nvidia o 5% podilu dolů a to je obrovske cislo za pouhe 3 mesice a bude opet hur protoze 4Q je ve znameni ATI a Nvidia uz defakto 2 mesice nevyrabi jadro G200b pro svoji nerentabilitu a vyrobcum pomalu dochazi zbozi ktere by mohli prodavat :). vyhodu maji ti co prodavaji ATI i Nvidia, smůlu maji ti co jenom Nvidia, ale tech uz moc na trhu neni :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle diskuze jsou zvláštní. Kolik se vždycky objeví odborníků. Kdejaká nula, co nikdy nic nenaprogramovala, nenavrhla jediný integrovaný obvod, se jak přijde na grafiku projevuje jako mistr světa a ještě navíc s nenávistným kontextem vůči zrovna jeho neoblíbenému výrobci.

nVidia dlouhodobě táhne grafický sektor dopředu, ať se vám to líbí nebo ne. Naučte se s tím žít pánové.

=================================================

Rodney a Ziik =>

Skutečnost je trochu jiná.

1) Jako první vzniklo rozhraní CUDA pro grafické karty nVidia, které má před konkurencí v čase náskok několik let.

2) Autorem OpenCL je společnost Apple, která toto rozhraní otevřela a navrhla konsorciu Chronos Group ke schválení jako standard. Členy Chronos group je řada firem včetně nVidie a ATI.

3) DirectX Compute je rozhraní z dílny Microsoftu. Ten jej samozřejmě vyvíjel ve spolupráci s nVidií a ATI.

4) ATI vyvíjela svá vlastní rozhraní, ale všechny zkončila neúsěpchem, protože (či právě proto) se nakonec ATI přiklonila k podpoře API třetích stran - OpenCL a DxC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re Seikos: Tomu snad nemůžeš sám věřit. Jen když si uvědomíš, že 5870 je "jen" o cca 20% výkonnější než GTX285. Přece nečekáš, že Fermi s více než 2x tolik jednotkami proti GTX285 nepřinese více než 20% výkonu navíc. 2900XT (a předtím FX5800, Parhelia aj.) neuspěla nejen proto, že přišla pozdě, ale hlavně proto, že byla pomalejší.

A k teorii "Fermi(b)" - imho se nezmění skoro nic proti současnému vztahu Tesla x Geforce. Jediný rozdíl navíc bude nejspíš v přidané paritě pamětí u profi karet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

musím přiznat, že občas je osvěžující podívat se ke konkurenci a tam třeba u člověk jako MrHenky najít:

Grafická přislušnost: ATI
Procesorová příslušnost: AMD

říkám si jestli bychom tohle neměli zavést na diit, s příslušnými vlaječkami u nicků v diskusích byty flamewary dostaly patřičné grády :-D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

David: Jenže pak ta dilemata, jestli to brát podle toho, co má dotyčný v mašině nebo komu fandí zrovna tenhle týden... :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BlackFox =>

Fungovat by to mohlo. Každý příspěvek s vlaječkou by byl automaticky zahozen. Sice by v každé diskuzi zbylo 5 příspěvků, ale daly by se aspoň číst.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptipi> uplny suhlas. Vsetci nejak zabudaju na to, ze ATI je sice momentalne vykonnejsia, ale nie o moc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rodney: Pletes se, ne prodej grafik, ale prodej GPGPU cipu, tedy i tech co patri do bussines sektoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to"9x0"
ve hrach typu STALKER CLEAR SKY a CRYSIS WARHEAD cou sou dnes jedny z nejnarocnejsich her a take nejlepe vypadajicich her na trhu je HD5870 stejne vykona jako GTX295 (a presto stoji HD5870 mene nez GTX295 a ma mensi spotrebu a jeste ma DX11). A bude hur az vyjde dvoucipova HD5890 (ta nas ceka za mesic) FERMI jeste nikdo nevidel v chodu a Nvidia se zmohla jenom na atrapu kterou mavali novinarum pred ksichtem a vydavali to za funkcni prototyp :) A to jeste ani nejsou oznamene karty jako konkurence pro HD57xx a HD58xx, FERMI bude konkurent pro HD5890, jak cenove tak vykonem tj grafika pro hornich 10 000, ostatni na ni proste nebudou mit penize :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

amd/ati je u gfx o dost výkonější v dvojité přesnosti (jeden z hlavních důvodů pro Fermi ) při výpočtech v plovoucí čárce, už několik let. Ale bohužel pro ně málo tlačí na OpenCl/DxCompute/AtiStream. + Mají hrozný marketing..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Master25: Nejprve byl na Stanfordu projekt Brook. Z nej primo vychazi jak Brook+ (ATI) tak i CUDA (NVIDIA). V NVidii dokonce pracuje clovek, co puvodne delal na Brook. A nakonec se to zase zpatky seslo v OpenCL. Proto taky vsechny rozhrani maji podobnou strukturu (pametovy model, exekucni model, vypocetni kernely atd.) a nedelalo jim problem se na OpenCL shodnout. Vyvoj a kompletni schvaleni OpenCL netrval ani rok...

To, ze Brook+ od ATI moc neuspel je podle me hlavne tim, ze do toho necpou tolik penez, a nechali v podstate vyvoj bezet na univerzite.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

huiii=>

To máte pravdu. Brook byl ale univerzitní projekt. Dost možná ani ten nebyl první. Ale hlavně, jako univerzitní projekt neměl nic společného s vývojem ve společnostech ATI a nVidia. Vyjmenoval jsem jenom ty API, které se úspěšně dožily dneška a jsou/budou reálně používány.

S OpenCL se ale pletete. To čemu říkáte vývoj, byla ve skutečnosti jen schvalovací a připomínkovací procedura. OpenCL totiž vzniklo už mnohem dříve v Apple, který se rozhodl jej masivně prosadit tím, že ho otevře.

To, že ATI po této stránce neuspěje muselo být zřejmé dopředu. Prakticky žádný SW z jejich dílny nestál za nic, počínaje už jejich často kritizovanými ovladači. Osoně si myslím, že SW část vývoje je v ATI zcela mimo zájem a jen čekají, kam je okolnosti zanesou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Urychleni encodingu do H264 je sice skvela a uzitecna vec, jen kdyby obecne HW encodery dosahovaly obrazove kvality srovnatelne s x264, coz se zatim moc nedari (ovsem bitrate schova leccos) - alespon prozatim srovnani dopadlo v 99% pripadu tak, ze x264 jednoduse vede a zrovna u HW encoderu casto o podstatny kus. Rychlost vykoupena prilis velkou cenou podle meho, sam Shirari se nechal slyset (ale pamet mam deravou, takze mne neberte za slovo), ze na nektere operace neni jednoduse ani double precision dostacujici datovy typ a jednoduse tak nektere casti v SW encoderech bezne pouzivane nejdou na HW presne/zcela prenest - a to se tyka i leckterech jen tezce paralelizovatelnych algoritmu, ktere sice 'silou' prepsat jdou, ale prave na ukor jejich efektivity apod...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych jenom s dovolením dal zpětnou vazbu technikům a fanatikům z obou stran, co se tady projevují v diskusi.

Chápu, že paření her vás kvalifikuje do role zasvěcených komentátorů trhu GPGPU řešení a posuzování a porovnávání marketingových a obchodních strategiíí obou táborů i třetích stran...

Chápu, že je strašně snadný požívat "marketnig" jako sprosté slovo.

Prostě chápu, chlapci, že máte jasno.

Ale jako člověk, kterej v životě už programoval, kterej postavil desítky kompů i pár sítí a kterej teď - během osudu - dělá kromě vývoje taky marketing... prostě to co chci říct: co říká NVIDIA a Jensen mi nezní jako kecy, ale jako promyšlená a logická strategie.
A druhá věc - marketing se vyučuje na ekonomkách standardně, dnes je to ustavený obor a zhrnuje mikroekonomii, psychologie, metody sociálních výzkumů apod. Je to věda i umění, pokud se to umí.

A na závěr mi dovolte osobní doporučení - kdysi jsem taky semtam flamoval, ale z vlastní zkušenosti vím, že je pokud se to dělá zuřivě a slepě, je to jen mrhání časem. Je to váš čas a vaše rozhodnutí, ale na vašem místě bych to buď bral jako diskusi a možnost zjistit názory jiných stran, nebo bych dělal něco užitečnýho.

--------------

A CD-Rku děkuji za zajímavý článek a za kulturu tohoto serveru, kde většina lidí inteligentně diskutuje a jen pár cvoků se hádá.

PS. Nesnáším fanatický a netolerantní výlevy z jakýkoli strany ve sporech typu modří, červení či zelení, nebo okna nebo linuch :-( Si tím ti lidi nahrazujou nějakou víru, nebo co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z posledních řádků článku jsem měl pocit, že David je nick pro PR oddělení Nvidia na stránkách CDR. Proboha novinář by neměl hodnotit podle pocitů něčeho, co ještě ani není ve finální fázi vývoje. A už ne podle řečí šéfa zainteresované společnosti. Ta vždy bude tvrdit, že jdou vstříc ke světlejším zítřkům. Kdyby totiž řekla, že je náš produkt na prd, tak by to mohli jít rovnou zabalit.
Pls na hodnocení bude času dost až se tento kus křemíku dostane do prodeje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si myslím, že novinář má právo na osobní názor a není možné mu ho upírat. David jasně uvedl zdroj a jasně oddělil vlastní komentář.

CD-R je normální počítačový server s právem na nějakým názor, stejně jako v normální žurnalistice existuje celá řada tiskovin. Myslím si, že jakási objektivita vzniká tak, že čtenář je soudný, inteligentní a kritický a má vlastní myšlení a názor, který si svobodně vytváří... Neslouží tahle pluralita názorů tomu, že se média vzájemně nepřímo kontrolují a my, čtenáři, si můžeme udělat svůj názor a zaujmout své stanovisko?

V normálním tisku máte Hospodářské noviny, Haló noviny, MF dnes, Lidovky... Tam také komentátoři zaujímají stanoviska a hodnotí a prezentují své názory. A diví se tomu někdo?

Já můžu poradit jen na základě vlastní zkušenosti s počítačovou žurnalistikou - jestli máte s Davidovým názorem problém, zkuste si všichni kritici napsat vlastní články. Za prvé zjistíte, jak umíte psát, za druhé můžete leccos zajímavého říct ostatním...

No a taky uvidíte, jaký to je, když vám pak někdo v diskuzi dá za článek "čočku". :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@ X-22: palec na horu!

ale k te zuralistice bych byl opatrnejsi. Novinari jiste maji pravo na svuj nazor, pak ale zalezi na mnoha jinych faktorech. Zda jde o nazor objektivni, zda jde o komentar ci jinou zurnalistickou formu, co chce autor vubec clankem sdelit, nebo jak se chce magazin prezentovat, atd.

Kazdopadne souhlasim s Tebou, David ma pravo na nazor a to uz jen proto, ze CDR co jej znam protkava vsechny typy sdeleni svymi nazory. A zozhodne z toho nemam pocit, ze se zde komukoliv strani. A to, ze si CDR nehraje na cistou strohost a jakousi zurnalistickou nezaujatost, mi vyhovuje a obecne to kuci vubec nedelaji spatne. Ale koneckoncu proto to tady mam rad a proto sem uz sedmy rok porad chodivam. Takze CDR taky palec nahoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

menethor: Mno, tak doufám, že todle četl Igor Staněk! Dost jsem se nasmál ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stratos_     1000+

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.