Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k John Carmack: vydání zdrojáků Doom 3 je na spadnutí

je to borec, tak vytrvale udržovat nejnovější verzi na o tolik lepší úrovni než jakou má její předchůdce aby mu nedělalo nejmenší problém předchozí verzi nabídnout všem zdarma s tím že tak jako tak budou toužit po té nejnovější ... je to borec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uvolněna pro nekomerční použití, na tom nic není.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano pro nekomercni ucely :) tam to prakticky nikoho netrapi :) spis naopak muze lehce najit novou krev do teamu...

Navic zprovoznit engine bez ruznych textur atp. :) to je dlouha cesta :) ale i tak je to sympaticke... mladi se muzou vyradit s "moderni technikou" a pritom nemit pocit ze jsou zlodeji :)

Osobne by me zajimalo kolik lidi po uvolneni najde novou praci prave na zaklade ruznych freeware veci :) postavenych na tomhle engine :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jinak, nesleduješ dění - Rage byl zabugovanej a prakticky nefunkční v době svého vydání. Navíc vizuální kvalita je degradována na úroveň 5 let starých konzolí, které hrály při optimalizaci prim. Tolik k tomu, že to je "borec". Pro PC hráče dávno ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zabugovány jsou hlavně ovladače od AMD, jejich grafiky používám doma i v práci a už mi jejich neschopnost vydat použitelné ovladače OpenGL nejen pro widle začíná dost vadit. Čekám na 28nm grafiky od NVIDIA a současnou HD4850 někomu daruju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když jinak nedáš, tak já bych si jí teda vzal. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

opengl je dost dnes uz pozadu ;) amd ma normalne ovladace na to nemal som nikdy problem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V cem je OpenGL pozadu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

chyba nebyla v Rage, ale v AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Malá analogie: pokud mi aplikace nefunguje pod IE6, tak i když si o tom myslím své, nemohu ji prohlásit za hotovou a začít prodávat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych nemohl! Čím dřív přestanou lidé používat pomalé a zabroučkované IE 6 až 8, tím líp i pro ně samotné.
Na 10 let starém HW si takovou hru ani nespustíte, nebudete mít pochopitelně podporu v ovladačích, pokud vůbec seženete ovladače :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, že já sem lez´ -.-

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to snáď nemôžeš myslieť vážne keď hádžeš IE 6 a 8 do jedného vreca!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych nemohl, osmička má taky chyb jak máku, je pomalá v javascriptu - viz. http://www.gtalbot.org/BrowserBugsSection/MSIE8Bugs/ - řešit podobné mňamky mne fakt nebaví. Až devítka se dá nazvat "moderní" prohlížeč (pár nedostatků by se našlo, od chybějících gradientů pomocí css po webGL, vaznost na OS apod).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale... libovolná verze IE je dobrá tak akorát na stažení jiného prohlížeče.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokud ti aplikace nefunguje pod IE6, tak si porid poradnej brouzr, suline. Takova mala analogie, pokud ti neco nefunguje pod AMD, tak si porid poradnou grafiku, procesor, jak proste.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proste mi vadi, jak neco AMD posralo, ale vina se po netu hazi na ID soft. Pricemz ID soft jen dodrzel specifikace a nechtel delat obezlicky, kvuli zabugovanejm driverum od AMD, ktere sou zabugovane historicky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že úroveň čtenářstva DIIT má nadále setrvalý sestup.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já mám intel+nV460 a chyb jsem měl jak nasr....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nějak. Nevím kdo dával mínusy, ale problém je opravdu na straně AMD. Tato hra je jako jedna z mála postavená na OpenGL. AMD má i vnitřní strukturu čipu optimalizovanou na DirectX, prostě velký kámoš Redmondských, jejich stránky jsou toho důkazem. Však se podívejte na krabici od grafiky, na HD4850 od Palitu už nemám žádnou zmínku o něčem jiném než o úžasném DirectX a výkonu ve hrách. To je mi v současné době na 2 věci. Chci úspornou kartu a slušný výkon akcelerovaného desktopu a videa. A to mi ta karta se současnýma ovladačema nedává.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nechápu proč jste si na akcelerovaný desktop a video kupoval 4850, což byl vyšší mainstream, možná hiend, když jste chtěl mimojiné zároveň úspornou kartu? Myslím že pro tyhle účely byl 4350, který byl úsporný a měl jen pasiv chlazení. Stejně tak jste si mohl pořídit nějaký lowend od nvidie. Myslím, že jsou vaše příspěvky trochu mimo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimo jste vy. Myslet si můžete jak chcete, ale nevíte proč co a jak.
Takže kupoval jsem ji na občasné hraní v HD rozlišení a v roce 2008 se zdála jako dobrá koupě. V té době vydalo AMD dokumentaci a zdálo se, že bude mít zanedlouho kvalitní ovladače, navíc na tom v té době nebylo finančně nejlíp. Tak jsem jim dal šanci. Na desce byla integrovaná grafika HD3200 a po většinu času jsem běžel výhradně na ní. HD4850 byla bokem pro strýčka příhodu (a nakonec zapůjčena sousedovi na 8 měsíců)... Tak co, pořád jsem mimo? LOL

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. Jak psal někdo v diskuzi na Phoronixu, tak poslední Catalysty doznali slušného zlepšení v OpenGL aplikacích, zřejmě pod nátlakem negativního ohlasu u Rage. Vedlejším efektem je především zvýšení výkonu pod Linuxem a odstranění závažných chyb, např. Gnome Shellu. I Google zvažuje, že brzo odstraní ovladače AMD z blacklistu pro akceleraci Chrome, tak na tom asi fakt mákli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"tak vytrvale udržovat nejnovější verzi na o tolik lepší úrovni než jakou má její předchůdce" a to si ako na to prisiel, presiel som rage, presiel som doom3 a videl som velmi vela rovnakych veci, nieco mierne zlepsili, nieco sa pekne posralo, ale na konci dna mozme povedat len to, ze najnovsi engine je teda riadny prepadak.. ano OpenGL, chce byt iny, to je pekne, ale potom nech nerobi hry, pretoze OpenGL uz davno zaspalo dobu.. keby vysiel Rage pred 1-2 rokmi, tak to este berem, ale toto mi silne pripomina microsofti tah s vydavanim Halo na PC..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle jedné hry posuzovat technologickou kvalitu OpenGL, to se hnedle pozná "znalec" :)
Jak vidno, nevíte kde a proč se stále používá tento "relikt". Takže prosím dostudovat.

Carmack děla přesně to co umí nejlíp, je to švec držící se svého kopyta, navíc po čase čast své práce přenechává komunitě a těží z toho nadšenci na VŠECH platformách. Ukažte mi na někoho podobného v herní branži. Nevím o nikom.

PS: Na Linux měl vyjít Unreal Engine 3, dlouho se o tom psalo a skutek utek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V čem zaspalo OpenGL?

Rage je hlavně o použití nové technologie MegaTexture. Nemá za cíl fotorealistické textury (i když Carmack v budoucnu nevylučuje vydání kvalitnější verze), ale používá inovace v jiných směrech. id Tech 5, který Rage používá, je precizní engine, kterému je skoro jedno jaký backend využívá. Ostatně jako jiné moderní enginy, např. Unigine. Důkazem budiž, že funguje jak na konzolích, tak desktopových systémech, i na iOS, dokonce tu byl jeden celkem úspěšný pokus použít data z mobilní verze pro WebGL port.

Naopak Microsoft zaspal dobu, protože v poslední době se OpenGL ES dost úspěšně rozšiřuje na různé platformy a HW výrobci na to dělají specifické grafiky. Vedle toho tu máme ještě výše zmíněný WebGL. Řekl bych, že velký podíl na tom má otevřenost specifikací i vývoje tohoto standardu: http://en.wikipedia.org/wiki/Khronos_Group#Members_of_Khronos_Group

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mňa by skôr zaujímalo kedy dokončia DOOM 4 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neoficiálně odloženo na neurčito. Oficiálně neodloženo a stále ve vývoji. Kdo ví...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.