PPU nema ako hlavnu ulohu odlahcit procesor od fyziky ale zefektivnit ratanie fyziky tak aby sa mohlo urychlovat viac objektov naraz ovela viac ako je schopne cpu zvladnut.
Rozdiel je v tom ze je to DSP ktore dokaze s mensimi vykonovymy stratami robit veci rychlejsie.
Z toho mi logicky vychadza zaver ze cpu ma sluzit na ukony na ktore sa dsp nehodi (AI) a:
CPU nema robit nic okrem rozdelovania datovych tokov a AI
PPU ma akcelerovat fyziku
GPU ma akcelerovat 3D grafiku
APU ma akcelerovat zvuk teda reakciu zvukovych vln vprostredi v zavislosti na type materialu steny a vzdialenosti a rozmerov> EAX to bohuzial zamozrejme nerobi pouziva len prednastavene hodnoty
problem je v tom ze vykon dnesnych mierne vyssich tried cpu >2ghz je dostacujuci na kazdu hru pokial mate PPU GPU APU co sa ale nepaci vyrobcom CPU ako je intel a amd co si velmi dobre uvedomuju. naco by predsa ludia kupovali novy dosku a procesor ked im staci upgadovat jedno dve DSP v PC a aj to raz za 3 roky.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
16. 8. 2005 - 16:27https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskusePPU nema ako hlavnu ulohu odlahcit procesor od fyziky ale zefektivnit ratanie fyziky tak aby sa mohlo urychlovat viac objektov naraz ovela viac ako je schopne cpu zvladnut.
Rozdiel je v tom ze je to DSP ktore dokaze s mensimi vykonovymy stratami robit veci rychlejsie.
Z toho mi logicky vychadza zaver ze cpu ma sluzit na ukony na ktore sa dsp nehodi (AI) a:
CPU nema robit nic okrem rozdelovania datovych tokov a AI
PPU ma akcelerovat fyziku
GPU ma akcelerovat 3D grafiku
APU ma akcelerovat zvuk teda reakciu zvukovych vln vprostredi v zavislosti na type materialu steny a vzdialenosti a rozmerov> EAX to bohuzial zamozrejme nerobi pouziva len prednastavene hodnoty
problem je v tom ze vykon dnesnych mierne vyssich tried cpu >2ghz je dostacujuci na kazdu hru pokial mate PPU GPU APU co sa ale nepaci vyrobcom CPU ako je intel a amd co si velmi dobre uvedomuju. naco by predsa ludia kupovali novy dosku a procesor ked im staci upgadovat jedno dve DSP v PC a aj to raz za 3 roky.https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211581
+
CPU ma oproti GPU skluz, protoze grafarny jsou ted da-li se to vubec srovnat na vyssi urovni. Jinak neni problem CPU zamestnat jenom AI, protoze si lze tezko myslet, ze soucasna inteligence je dokonala a ze vubec neni limitovana vykonem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
16. 8. 2005 - 19:03https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuseCPU ma oproti GPU skluz, protoze grafarny jsou ted da-li se to vubec srovnat na vyssi urovni. Jinak neni problem CPU zamestnat jenom AI, protoze si lze tezko myslet, ze soucasna inteligence je dokonala a ze vubec neni limitovana vykonem.https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211644
+
vlastne si povedal to co ja
proste je to stale o tom ze sa pokusaju robit fyziku na cpu lebo je to univerzalnejsie a velmi lahko portovatelne. Akurat ze dan za to je ze kod sa vykonava na harwarovej urovni velmi neefektivne co dsp zvlada lavou zadnou a aj to so stvrtinovou spotrebou.
taka je spravna cesta z hladiska efektivity. Co presadia zaujmove skupiny to je vec druha ale verim v to ze PPU sa ujme v dost velkom segmente trhu.
Minimalne hry nebudu bez toho tak zaujimave ako by bez problemov mohli.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max (neověřeno) https://diit.cz
16. 8. 2005 - 19:25https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskusevlastne si povedal to co ja
proste je to stale o tom ze sa pokusaju robit fyziku na cpu lebo je to univerzalnejsie a velmi lahko portovatelne. Akurat ze dan za to je ze kod sa vykonava na harwarovej urovni velmi neefektivne co dsp zvlada lavou zadnou a aj to so stvrtinovou spotrebou.
taka je spravna cesta z hladiska efektivity. Co presadia zaujmove skupiny to je vec druha ale verim v to ze PPU sa ujme v dost velkom segmente trhu.
Minimalne hry nebudu bez toho tak zaujimave ako by bez problemov mohli.
https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211660
+
tezko rict jestli teziste her lezi v tom, jak moc leskla grafika bude a jak moc realisticky budou vzduchem letat ustrelene koncetiny :|
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
huugh (neověřeno) https://diit.cz
16. 8. 2005 - 19:37https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskusetezko rict jestli teziste her lezi v tom, jak moc leskla grafika bude a jak moc realisticky budou vzduchem letat ustrelene koncetiny :|https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211661
+
GPU ma naskok? na zaklade coho to usudzujete? Musiste si uvedomit ze GPU a CPU su zameranim niekde inde. Presne ako DSP vam da super vykon v urcitych oblastiach, ale v inych je naprosto nepouzitelne. A pre vyrobcu grafiky je urcite lahsie pridat jednu pipeline ako napr pre vyrobcu procesoru pridat napr dalsiu jednotku pre spracovanie napr. realnych cisel. Proste miesate jablka s hruskami
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Sid (neověřeno) https://diit.cz
16. 8. 2005 - 21:23https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuseGPU ma naskok? na zaklade coho to usudzujete? Musiste si uvedomit ze GPU a CPU su zameranim niekde inde. Presne ako DSP vam da super vykon v urcitych oblastiach, ale v inych je naprosto nepouzitelne. A pre vyrobcu grafiky je urcite lahsie pridat jednu pipeline ako napr pre vyrobcu procesoru pridat napr dalsiu jednotku pre spracovanie napr. realnych cisel. Proste miesate jablka s hruskamihttps://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211694
+
17. 8. 2005 - 00:21https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskusecarmack je soumen, doom a wolf byly prelomovy hryhttps://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211713
+
myslene to bolo poctom tranzistorov. apson tak som to pochopil ja.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
max (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2005 - 00:40https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskusesid>
len si nas nepochopil
myslene to bolo poctom tranzistorov. apson tak som to pochopil ja.
https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211715
+
Sid: stačí se podívat, kolikrát vzrostl výkon grafických karet a kolikrát vzrostl výkon CPU v několika posledních letech.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
17. 8. 2005 - 12:20https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuseSid: stačí se podívat, kolikrát vzrostl výkon grafických karet a kolikrát vzrostl výkon CPU v několika posledních letech.https://diit.cz/clanek/john-carmack-xbox-360-a-ppu/diskuse#comment-211836
+
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej...
PPU nema ako hlavnu ulohu odlahcit procesor od fyziky ale zefektivnit ratanie fyziky tak aby sa mohlo urychlovat viac objektov naraz ovela viac ako je schopne cpu zvladnut.
Rozdiel je v tom ze je to DSP ktore dokaze s mensimi vykonovymy stratami robit veci rychlejsie.
Z toho mi logicky vychadza zaver ze cpu ma sluzit na ukony na ktore sa dsp nehodi (AI) a:
CPU nema robit nic okrem rozdelovania datovych tokov a AI
PPU ma akcelerovat fyziku
GPU ma akcelerovat 3D grafiku
APU ma akcelerovat zvuk teda reakciu zvukovych vln vprostredi v zavislosti na type materialu steny a vzdialenosti a rozmerov> EAX to bohuzial zamozrejme nerobi pouziva len prednastavene hodnoty
problem je v tom ze vykon dnesnych mierne vyssich tried cpu >2ghz je dostacujuci na kazdu hru pokial mate PPU GPU APU co sa ale nepaci vyrobcom CPU ako je intel a amd co si velmi dobre uvedomuju. naco by predsa ludia kupovali novy dosku a procesor ked im staci upgadovat jedno dve DSP v PC a aj to raz za 3 roky.
CPU ma oproti GPU skluz, protoze grafarny jsou ted da-li se to vubec srovnat na vyssi urovni. Jinak neni problem CPU zamestnat jenom AI, protoze si lze tezko myslet, ze soucasna inteligence je dokonala a ze vubec neni limitovana vykonem.
vlastne si povedal to co ja
proste je to stale o tom ze sa pokusaju robit fyziku na cpu lebo je to univerzalnejsie a velmi lahko portovatelne. Akurat ze dan za to je ze kod sa vykonava na harwarovej urovni velmi neefektivne co dsp zvlada lavou zadnou a aj to so stvrtinovou spotrebou.
taka je spravna cesta z hladiska efektivity. Co presadia zaujmove skupiny to je vec druha ale verim v to ze PPU sa ujme v dost velkom segmente trhu.
Minimalne hry nebudu bez toho tak zaujimave ako by bez problemov mohli.
tezko rict jestli teziste her lezi v tom, jak moc leskla grafika bude a jak moc realisticky budou vzduchem letat ustrelene koncetiny :|
GPU ma naskok? na zaklade coho to usudzujete? Musiste si uvedomit ze GPU a CPU su zameranim niekde inde. Presne ako DSP vam da super vykon v urcitych oblastiach, ale v inych je naprosto nepouzitelne. A pre vyrobcu grafiky je urcite lahsie pridat jednu pipeline ako napr pre vyrobcu procesoru pridat napr dalsiu jednotku pre spracovanie napr. realnych cisel. Proste miesate jablka s hruskami
carmack je soumen, doom a wolf byly prelomovy hry
sid>
len si nas nepochopil
myslene to bolo poctom tranzistorov. apson tak som to pochopil ja.
Sid: stačí se podívat, kolikrát vzrostl výkon grafických karet a kolikrát vzrostl výkon CPU v několika posledních letech.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.