Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Komedie se opakuje, Nvidia nedodá ovladače pro recenze GeForce RTX 5060 8GB

Nabízí se otázka, proč to vlastně dělají…
Že by si sami změřili, že v nových hrách tu 5060 o porazí i stará vysmívaná 3060?? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi jim to poradila umělá enteligence 😁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NV si nabíhá na vidle. Zbytečně. Je pravda, že recenzenti se na té kartě zase budou snažit hrát indyho s PT, na což ta grafika není stavěná ani zamýšlená, ale tímhle se těmto recenzím nevyhnou. To raději měli vydat prohlášení "naše rtx 5060 je stavěná pro 80% hráčů steamu, kteří frčí onlinovky a starší hry". A měli by hotovo. Místo toho dělají takovýhle kraviny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakože by po letech masírky s RT najednou prohlásili, že to jde i bez něj? OK, jdu se podívat ven, jestli nezačala létat prasátka... chro... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano s 8GB to musí jí bez něj :)
Tuny RT jednotek jsou v podobné kartě kvůli deseti starším hrám v čele s Cyberpunkem.
Tam jede RT i s 8GB.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna u Cyberpunk, který i na 16GB GeForce RTX 5060 Ti s RT dosahuje 35 FPS, bych nepoužíval termín „jede“.

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/reviews-show-amds-rx-9070-gre-trails-the-rtx-5070-in-raster-ray-tracing-is-on-par-and-its-usd50-cheaper

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Považujete RTX 5060 Ti za 1440p nebo 1080p kartu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je otázka. Nvidia mluví i o 1440p. Osobně bych GeForce RTX 5060 Ti považoval za 1080p kartu v 8GB provedení a 1440p kartu v 16GB provedení, byť ne pro nejvyšší detaily.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Právě jsem se na to taky koukal a rozesmálo mě to. Já bych tedy ani rtx 5060 Ti 16GB neřadil mezi karty vhodné pro 1440p, nikoliv kvůli VRAM, ale kvůli výkonu. Dnes karty dostávají bídu, pokud nejsou schopné držet 60fps+ v daném rozlišení a jak poukazujete, CB77 není nejnovější hra, byť je hodně náročná, a 1440p 60+fps nedává.

Je z toho prostě cítit marketing.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U nižšího mainstreamu považuju za akceptovatelné snižování detailů. Karta stojí méně, takže i požadavky na ni musejí být adekvátně snížené. Bez RT nebo bez Ultra-detailů ta karta většinu her v 1440p (nativně) dá. S DLSS/FSR/XeSS prakticky všechno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Snižování detailů určitě ano, za to tady "lobbuji" celou dobu. Ale pokud už u 5 let starých her snižuji detaily, znamená to, že je budu snižovat čím dál tím více pro novější hry až dojdu k tomu, že vlastně hraji na medium-low detaily. Pak přichází do hry DLSS, ale to má řadu ortodoxních odpůrců (já s ním hraju, na ntbk by to jinak nešlo). Přijde mi OK koupit si kartu, abych v moderních hrách měl high detaily (nikoliv ultra), ale nepřijde mi ok kupovat si kartu, která během pár měsíců už běží na medium. Proto je pro mě RTX 5060 ti 1080p karta bez ohledu na VRAM.
Ale děkuji za názor, rozumím Vašim argumentům.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Snižování detailů nemá dnes valného významu, rozbory her to jasně dokazují, nárůsty výkonu mezi ULTRA a MEDIUM jsou často menší než 30%...
Pokud snižovat detaily, tak možná o jeden preset pod MAX. Protože ten max je většinou přepálený.

Nejefektivněji dnes výkon naroste vypnutím PT, RT, zapnutím a zvyšováním DLSS a v poslední fázi kdo má žaludek zapnutím FG (ten až nakonec, ať je už základu co nejvíc real fps) ...

Detaily už prostě nejsou pro zrychlení nejzásadnější.
S SW berličkama jsem pohodlně dohrál Indyho s PT medium, zbytek naplno i na 4060ti.
(nejsem honič fps, hraju to s padem, 60stačí)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT řadím do kategorie detaily. Takže když snížím (či vypnu) RT, je to pro mě snížení detailů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo ták, takže se dá říci, že jen tato položka detailů má zásadní vliv na výkon.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, asi jo. Ještě pro nás 8GB VRAMáře to bude i o velikosti textur.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jasně, nemáš VRAM, nemáš jak ten hrubý výkon vypočítat. (taháš data z RAM něco kolem 40GB/s)
U 6-10G karet je zvolený preset textur a stínů velmi zásadní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je smutné, jak se jednou dostaneš do bodu, kdy tě místo výkonu limituje spíš VRAM a ladíš pak tyto detaily spíš podle nároků na paměť, do které se snažíš vejít při nějaké ještě rozumné kvalitě. Takových grafik je teď celá řada, kdy by ty hry normálně ještě tahaly bez problémů, jen mít dost VRAM, místo toho musíš hrát takto na low s tristním vizuálem a výkon grafiky přitom využíváš jen z části, přijde mi to jakou škoda, protože jinak máš sice pěkný průměr, jenže jak se začneš trochu hýbat, tak to potom už přestává stíhat tahat přes RAM a začne to stutterovat a hra se tímto stává nehratelnou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V "dřevních dobách" se to místo stutteringem projevilo koncem hry a červenou hláškou o neočekávané chybě. Tedy, jde pouze o moji zkušenost zahalenou mlhou. Otázka je, co je lepší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V dřevních dobách nebylo WDDM2.0, takže v XP nebo Vista by ti VRAM rozhodně dojít neměla, jinakl máš fakt problém.
Možná si (ne)vzpomeneš, že by se to nějak zásadně v roce 2010 a níž nějak významně řešilo..

V hlubokém pravěku si vybavuju jako VRAM případ Důůma3, (jak jinak IDtech :) a sice tam byly presety textur odškálovány dle VRAM (128MB, 256MB) atd.
A stejně se občas stalo, že celá hra při průchodu dveřmi typicky úplně "freeznula" na 0.5-1sec... Prostě se vyměnily data kde bylo třeba :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mike - Tak smutné, ....
Je to jako s RAM, na náročné operace s videem si taky nepořídím nabušený Ryzen7 z 8GB RAM, - abych to zuřivě uswaloval diskem. :)
Mít málo RAM nikoho nenapadne, ale mít zbytečně hodně VRAM "do budoucna", to je sodoma gomora :)

PS: V pravěku jsem měl S3 Virge s 2MB VRAM a ta karta měla volné sloty (takové hnědé), za pár stovek jsem tam "docvaknul" VRAM na 4MB a rázem mi nevypadávaly textury v TombRaiderovi2 :))
To byla vychytávka !!!
Mimochodem tak se projevoval nedostatek VRAM - zmizela část "potahu"
Panenka měla prostě bílé vystínované nohy a zmizela podlaha třeba :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""Považujete RTX 5060 Ti za 1440p nebo 1080p kartu?"""

Obojí, díky GDDR7, dnes v době DLSS ale není relevantní kartu označovat 1080p nebo 1440p.
Klidně zapnu na 5060ti 4k a s DLSS performance (TM) to bude počítat 1080p a vypadat minimálně jako 1440p.
Takže jaké rozlišení jsem vlastně použil? :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> dnes v době DLSS ale není relevantní kartu označovat 1080p nebo 1440p.

V tom případě se naskytá otázka: Je to karta pro 640p nebo zvládne i 720p?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

640 i 720 zvládne rozhodně :)
Vy tady ale řešíte jestli 1080p nebo 1440..
Takže je to vlastně dotaz, jestli se dá 5060ti používat v 1440p nebo 4k.
ANO často velmi v klidu dá :)

Proto narážím na fakt, že řešit rozlišení jako takové již dnes nedává moc smysl.
Protože zobrazené rozlišení je velmi často (z 80%) diametrálně odlišné od renderovaného rozlišení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' Obojí, díky GDDR7, dnes v době DLSS ale není relevantní kartu označovat 1080p nebo 1440p. ''

co je to za blbost? verze pameti nijak nesouvisi s rozlisenim..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Verze přímo ne, ale rychlost ano :) , 5060ti má díky nové VRAM propustnost 448GB/s, zatímco typická "1080p" karta jako je 4060ti jen 288GB/s.
A obecně se dá říci, že 5060ti je cca o 10-15% výkonnější v 1080p, ale ve vyšších rozlišeních už té 4060ti uniká víc a víc - nůžky se rozevírají. Koukni pozorně na libovolné testy (jen prosím, 5060ti-16G vs 4060ti-16G --- NE 8GB)

Má to na svědomí velký rozdíl v propustnosti, proto mají HIGH-END karty obrovské rychlosti na pamětech, snižuje to penalizaci výkonu se stoupajícím rozlišením.

Díky tomu všemu se o 5060ti dá říct, že je to i "1440p" karta, zatímco 4060ti spíše není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""Zrovna u Cyberpunk, který i na 16GB GeForce RTX 5060 Ti s RT dosahuje 35 FPS, bych nepoužíval termín „jede“."""

Cyberpunk vyšel v roce 2020, s RT na medium jsem ho dohrál na 3060..
Jeho RT bylo bezpochyby cíleno maximálně na Ampere, která byla v té době super novinkou.
Nevím o tom, že by na 3070 (respektive 4060ti) nejel v RT naprosto v klidu.

PS: Je to 1440p bez DLSS, zapni tam DLSS Q nebo klidně i balanced a jsi na 50. Zapni FG, máš 90.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv bez RT, ale u low-mainstream bez PT.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

5060Ti 8GB je za svou cenu predrazeny zmetek. Ale je fakt mega bonus, kdyz ji dokaze naklepat v patricnych nadtavenich i podstatne slabsi low end na urovni Arc B580..
https://m.youtube.com/watch?v=QKjKMsEVBIU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na takové Opencl výpočty nemusí být špatná. Tam paměť 8GB je pro věci co děláme dostatečná a na co připlácet za větší.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A proč to tedy marketují jako herní kartu, když to je použitelné jen pro takové specifické použití? Každá nová náročnější hra už počítá s tím, že máš určitě víc než 8GB, jinak budeš mít zkrátka problémy, pro takové využití je tato karta jednoduše nevhodná a za 10k neakceptovatelný křáp, k čemu ti je tak výkonný čip, když k tomu dají tak zoufale nízkou kapacitu VRAM, která tě stejně bude brutálně brzdit, čili ten výkon stejně nemáš šanci nijak rozumně využít nebo si snad někdo myslí, že hra bude vypadat nějak dobře, když textury budeš muset dávat na low, asi těžko, i kdybys měl mít vše ostatní na ultra, stejně to už bude vypadat jako crap, když bude všechno mázlé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě marketingové žvásty nezajímají. Nejdříve kouknu na primegrid na žebříčky jak si karty vedou nVidia vs AMD a pak vyberu kartu s nejlepším poměrem cena/výkon/spotřeba do cca 250-300W TDP.
Takhle jsem naposled upgradoval z Radeon VII 16GB na RTX 4070 Super 12GB.

Problémem akorát nastává čtení těchto diskuzí 8GB je málo protože už začínám mít pocit že s 12GB jsem taky šlápl vedle. Tak velký efekt na mě má tato medializace.

Taky mě ještě napadlo že nVidia tyto problémy asi dělá úmyslně aby si zaprvé udělala reklamu a zadruhé obhájila cenu karty o které se naopak špatně nemluví, tj. 16GB verzi. A už se připravují karty s více VRAM po kterých v zápětí po této mediální masáži hráči skočí, pak budou následovat hry pro více VRAM než 16GB a z starších dnešních stále hodnotných kartet se stane dříve nebo později méněcenný šrot.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

marder - dobrý upgrade po 5letech - z 16 na 12 :)
Každopádně 12GB je dnes obecně dostačující hodnota, co není vyloženě krok vedle.
Jen je podstatné vědět, kolik té VRAM ke své práci obecně vlastně potřebuješ.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona ta nová 8GB karta je špatně, ale nV to pořád bere tak, že máš tu jejich aplikaci a ta ti grafiku nastaví přesně dle rozlišení a tebou definovaných cílových fps..
No a na 8GB prostě ten automat nastaví textury a stíny na MEDIUM.
Další důvod může být v tom, že čím dřív ti karta zastará, tím dřív koupíš jinou.
Další důvod může být tom, že někdo koupí kartu na enkódování videa do prac stroje.

Je to prostě o volbě, jen by člověk měl trochu vědět, co kupuje. Obecně je to trochu past, o tom žádná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli on ten DD Stach nemá celou dobu pravdu...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

čistě statisticky se jednou trefit musí. 😉

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ostatně, i rozbité hodiny ukazují 2x denně správný čas...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to nebude v alejich nablito ale nas.... no proste shitstorm..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ZZ
Zcela zaslouzene.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není ani tak komedie, jako spíš FRAŠKA.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.