Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Kompletní specifikace GeForce RTX 4000 Super

"Ti Super"

->NVIDIA nam na zakazniky plne sere, jeste nikdy totiz nezkombinovala nazvy Ti a Super(!)

Cela nova rada Super je jenom cisty kozmeticky vojeb, jak autor spravne poznamenal, 12 GiB kapacita bude pro 4070(stredni) radu jiz v roce 2024 velice tesna presne jak tomu bylo pri 3070(8GiB) rade v roce 2020, proto ten jemny vyskok/vypichnuti v podobe 16GiB 4070 Ti Super.

Pro mne je nejvetsi zklamani RTX 4080 Super, rozdil mezi ni a 4090 bude stale propastny a to 6144 jednotek(10240 <-> 16384)!, nevim pro koho si zmetkove AD102 NVIDIA sysli(...), asi je tajne strili do Ciny(sarkasmus).

NVIDIA mohla klidne vydat RTX 4090 Ti/Titan, alespon tam by byly jeji nadsenci spokojeny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som zvedavi kolko Činanov ovlada pracu s počitačom a tu RTX SUPER Ti si objedna rovno s Taiwanu, Korei, Vietnami, alebo s Indie :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na co se mrcasit s nejakyma grafikama a zvysovat prodeje, kdyz AI bere :)
Zachvili to nacpou uplne do vseho..uz cekam jen na zachody, ktere Vam po splachnuti reknou, ze jste spatne "sral".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takový záchody jsou už dávno a nepotřebují poslat bobek do cloudu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale tenhle bude s tebou jeste diskutovat ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

dobryy :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě celá řada super přijde jako snaha udržet ceny původních modelů o trochu déle na msrp. Už jenom kvůli tomu, že vlastně to není žádná náhrada původních modelů. Nejzajímavější je 4070 ti super, ale přesně se vejde mezi, do cenovky 1000$ je to stále předražený krám, za 800$ bych už o ní asi přejmýšlel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No je opravdu šílenost, kolik u nich furt musíš vysolit, pokud chceš zelené logo a zároveň 16GB VRAM k tomu. Že 4070 stále není 16GB je prostě joke a rozhodně pěkný ojeb.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Když to lidi kupují... Jestli někdo potřebuje GPU i na práci, tak u AMD a Intelu má smůlu. A Apple není z levnějšího kraje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Stejně jako s potravinami. Dokud bude širý lid kupovat máslo za 52,90, tak prostě za 39,90 či méně nebude. A dokud se RTX 4070 Ti prodá za 22k, proč by ji dávali třeba za 19k?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co mate porad s tou pameti? Ja mam v 3080 jen 10GB a zatim jsem nezaznamenal problem, takze 12GB bude myslim na 4070 v pohode.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Az zaznamenáš problém, tak už bude pozdě ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co bude? Dojde ke krachu na burze? Nebudou rohlíky? Zhroutí se vesmír? :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzpomene si na komentar, ktery mu rikal, ze uz bude pozde :)
Nicmene, co jsi tim chtel rict, je asi taky ve hvezdach...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bude totální konec, budou muset na midrange grafice posunout slider z Ultra na Very high.

Nebo počkat měsíc na patch, kdy ty konzolové porty po pár týdnech dostanou opravu a z nedodělku se stane polonedodělek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. posunout slider z Ultra na Very high .."

Nechtěl jste (ne tak úplně) náhodou napsat:
4080: Hight -> Medium
4070: Medium -> Low
4060: Low -> lowest + DLSS Fast -> Ultra Fast

Velikost asetů není jediné omezující kritérium.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bejvávalo. Když pominu slovo "Hight" :-) ... tak ve všech hrách je nyní "Ultra" nad High. Obvykle to nijak nezlepšuje vizuál, zato se to roztáhne po všech čertech v VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už v Doom 3 (2004) byl rozdíl mezi High a Ultra jen v tom, že vypnul kompresi textur.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od roku 2004 sme uz niekde inde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to ano, to teda sme. Zapnes na 4k DLSS, hra sa pocita z rozlisenia 1080p mas kopec grafickych defektov, a vravis si, aky PCMR si

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kde je ten kopec grafickych defektov? Mam pocit, ze tu niektori hrate hry iba cez youtube. Ked si aj zoberies DLSS na Performance (co zastupuje tvoj pripad pri nativnom 4K a renderovanim vo FHD) je obraz s pathtracingom v hrach ako Cyberpunk ci Alan Wake 2 stale o dost lepsi ako v nativnom 4K bez pathtracingu. A to som tie hry hral este cez Geforce NOW. Fakt je, ze v hrach pri hrani nespomalujem o 50% a ani nezvacsujem obraz o 400%, aby som videl to mnozstvo defektov o ktorych hovoris. A to aj napriek tomu, ze pouzitie Performance uz je vidiet. Ked hras na urovni Quality alebo Balanced, tak je dost velky problem pri nativnom 4K rozoznat rozdiely medzi nativom a upscalingom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY
zaklad DLSS je TAA, ktore je v zaklade hnusne, ostatne si odvod sam

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepotrebujem si odvodzovat to, co vidim u seba. Kedze mam RTX GPU od NV a tiez pouzivam Geforce NOW, viem si to porovnat v hrach sam. Nemusis mi to verit, ale nehral by som hru plnu glitchov a grafickych artefaktov. Detto ani rozkostickovany obraz ako si niektori myslia o tom, co streamuje Geforce NOW.

Na youtube dnes najdes "podklady" na akekolvek tvrdenie. Tak isto mozem najst videa z hier, kde je obraz s DLSS lepsi ako nativ, ale uz nemozem tvrdit, ze to tak plati vsade alebo u kazdej hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nj, video si nepozrel

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, pohádky o tom jak to vylepšuje obraz a ještě zázračně zvyšuje výkon tady ti fandové budou stále pořád omílat dokola, i když to je samozřejmě totální nesmysl a vždy tam ztratíš ten detail, ať už zapneš DLSS anebo ten frame gen. Ono to funguje jen v případě, že se použije to mizerné nativní AA, takže pak ten výstup není ideální a přes to DLSS to potom ve výsledku může nakonec opravdu vypadat i líp, ale to neznamená, že to vylepšuje obraz, protože v opačném případě vždy dojde ke zhoršení kvality... jedině že bys zapnul jen to DLAA, jenže pak už ti to naopak výkon ještě snižuje bez toho upscalingu, takže to už se moc nehodí do krámu, protože bez zlepšení výkonu potom nezbyde výkon na RT a největší argument najednou nemůžeš použít... jenže jedině tak dosáhneš požadované kvality, při použití DLSS ty odlesky dost ztrácejí na své kvalitě a nevypadá to potom ani zdaleka ideálně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na video, zejména 2+ krát překonvertované, se dívat nebudu.
To nemá smysl.

Zajdi na web k Adamovi a podívej se, jaký "extrémní" výkon v tom Cyberpunk naměřil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

sorry, k Adamovi nechodievam, nebudem podporovat taku toxicku komunitu, aku tam drzi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Diskuse na PCT jsou ukázka věcného a přátelského přístupu diskutujících. Žádné fanATIky tam netrpí.

Důvod, proč na tu recenzi odkazuji, jsou naměřené hodnoty.
Příznivec značky přeci nebude uvádět výsledky poškozující jeho idol.

</Irony Off>

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. Ked hras na urovni Quality alebo Balanced, tak je dost velky problem .."
... dostat aspoň 60 fps průměr na čemkoliv slabším než RTX 4090. A u slabších to nad 60 fps (průměr) nemusí jít ani Framegen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro zajímavost pro lidi, co by "pod 120 fps ani nevstali z postele": Ještě do předchozí generace konzolí jsme si "čvachtali" nad 30 fps. A 30 fps byl limit třeba taky do Androidu 4.x a na Voodoo 1. U singleplayer hry fakt nevidím problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem opravdu tak náročný, když bych chtěl na tom božském, nepřekonatelném PCMR alespoň trochu stabilních 60 fps?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výhoda PCMR je právě to, že můžeš být náročný, jak moc chceš. Samozřejmě do hloubky své peněženky. Ono ani karta za 50 tisíc není finančně problém proti jiným koníčkům. Když ti vydrží třeba 2 roky, tak je to 2100 Kč měsíčně resp. 70 Kč denně, za koníček, který tě zabaví v průměru na hodiny denně. Kdybys věděl, co já třeba dám za sladkosti :-(

PS: Můj původní příspěvek byl o tom, že mi přijde trochu pokrytecké se po technologickém pokroku teď tvářit, že předtím nás hry nebavily.

EDIT: Můj cenový výpočet nezohledňuje odprodej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Náročný sice být můžu. Ale co z toho, když to ty karty nedají.

PS: Před tím mne ty hry bavily nějak víc. PMD-85 a černobílá TV. A spousta probděných nocí ...
Teď se nedostatek zábavnosti maskuje grafickými orgiemi, které stejně většina hráčů neuvidí, ptorože na to nemají HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

spíš je to o tom že jsme starší. Když byly videohry nové neokoukané tak stačilo i PAL bohatě. Dnes se na to nedá koukat a říkám si že mě z toho po hodině nebolela hlava z té mazanice, nízkého framerate a blikající CRT...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To zavisi od rozlisenia. Pokial si ale tak narocny, ze potrebujes mat 60 FPS v minimach, tak sa proste musis v grafike uskromnit a neist na max. Ci bol by si radsej keby tam nove ficury neboli aby si mal dobry pocit ako dobre ta hra ide? V com je vlastne problem? Ako PCMR si predsa vies nastavit detaily tak, aby hra isla podla tvojich predstav. Takze kludne bez RT/pathtracingu a bez DLSS/FSR alebo aj s nimi, aby si dosiahol aj na 120FPS ci viac. A na to nepotrebujes mat RTX 4090.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Pokial si ale tak narocny, ze potrebujes mat 60 FPS v minimach .."

Někdy si zopakujte lekce čtení.
Netrvám na "Čtení s porozumněním", protože to 80% lidí už nedá.
Stačí prosté čtení.

Aych to některým jedincům usnadnil:
60+ fps průměr
45+ fps min (aby se chytnul X-sync)

".. A na to nepotrebujes mat RTX 4090 .."
Ono někdy dá i ta RTX 4090 jen s odřenýmy větráky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepisal si v minulosti o tom, ze chces mat 60FPS aj v minimach? Ci si to pamatam zle?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by to určitě lepší.
Ale s věkem přichází (k některým) i moudrost, tudíž jsem prozřel a shledal tento požadavek nerealistickým.
60 fps min zůstává nadále v říši snů.
Nebo v říši pohádek pro fanoušky nV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preco si myslis, ze by to takto malo fungovat pri kazdej hre na max? Ved pouzivanie RT/PT alebo aj DLSS/FSR je volitelne. Bez RT ti toto zvladne viacero kariet (adekvatnych k rozliseniu na ktorom sa hra). S DLSS/FSR to uz s kompromismi zvladnes snad s jazdou GPU s vynimkou APU a low-endu. Ale co si budeme nahovarat. Vacasina z vas co tu brojite proti raytracingu je to iba kvoli tomu, ze je v nom NV lepsia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. Ty rozdíly jsou tak malé, že to už se lépe hledá rozdíl mezi DLSS a FSR (s lupou a na obrázku).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však ty detaily dopočítá AI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč by ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

This AI Camera Takes Pictures Without a Lens!
https://www.youtube.com/watch?v=ndqhjHwn76A

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Paráda.
A proč ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, posun slideru do leva je pro fanboye vždycky tragédie, neb to značí, že by měl brzo koupit novou kartu XD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uff, tak to ještě že nejsem fanboy :) Dokud nemusím hrát vše na low, tak jsem v klidu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"budou muset na midrange grafice posunout slider z Ultra na Very high."
.. pametove oskubana karta za 15+ klacku je midrange grafika.. Huangovy s jeho marketingem a monopolnim postavenim se to nakonec podarilo. Vivat korporat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NV fans už jsou skoro takové ovce jako Apple fans - 8 GB na notebooku za baťovských 49990,-
https://www.alza.cz/macbook-pro-14-m3-cz-2023-vesmirne-sedy-d8010700.htm

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt husty, Notas s 8GB RAM za 50 klacku.. to je uz skoro i na cenu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu to má 512GB velké SSD (naletované/nerozšiřitelné).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

/s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pod rtx 4070 je už jen rtx 4060. Pokud by rtx 4070 nebyla mid ale high end, tak co je 4070 ti, 4080 a 4090? A to nám tu ještě chybí opravdový lowend rtx 4050.

To že AMD na ten cenový vláček naskočila taky, jen je o 2 000 levnější, o tom taky taktně pomlčíme. Ne že by to na tom co píšu něco měnilo, naopak to potvrzuje, že ceny GPU prostě stouply a intel arc 770 je pro vás fuj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja nezpochybnuji, ze 4070 je mid range, pouze se zamyslim nad cenou, kam se posunula..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tojo, ale když se na to podíváme z pohledu cen globálně, pak by škoda octavia byla limuzína, rohlík malá bageta a 3 tulipány s mašlí z květinářství od floristky by byl pugét růží.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Oktávka RS už stojí víc než základní model Tesla Model 3 (a to Tesla není holobyt, chybí tam asi jen "samořízení").

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ona sa cenovo vyssie posunulo aj AMD. NV ale skusa co si moze dovolit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ona sa cenovo vyssie posunulo aj AMD."
.. jojo, pripojilo svuj vagonek za vlacek NV ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele, pokud chceš mít vše ultra, musíš holt rozbít ještě o jedno prasátko navíc, pokud si chceš hrát na Nvidii, protože na té to vše přece vypadá vždycky líp, že, tak na co kupovat něco jiné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak poznáš, že to je „v pohodě“, ať to znamená cokoliv, to ti ta grafika jako poví, kdy už má dost? Klidně tě to už může trochu zpomalovat, ani o tom nevíš, jen to ještě není moc znát. 10GB už je opravdu dost na hraně, když už u 3070 se dají zaznamenat problémy kvůli paměti a to je slabší a má 8GB.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zezačátku mu bude dropovat fps (spadne min-fps). Některé hry autodetekují nastavení a casual hráč si nemusí všimnout, že má např. "střední" textury místo "vysokých". A končí to tím, že mu s vyšším nastavením nepůjdou spustit hry ani na FullHD ("8GB ought to be enough for FullHD" ;-)):
https://www.google.com/search?q=resident+evil+raytracing+1080p+8gb+crash

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ten trik s nenápadnou degradací kvality textur je opravdu chytrý krok jak docházející paměť vyřešit, hlavně že vše běží na ultra, takže jsou všichni happy, ale že je všechno nějak divně mázlé najednou nikomu nevadí a na AMD to beztak vypadá hůř.:)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ono to ani nemusí být mázlé, když k místu přijdeš nebo tam chvíli počkáš. Akorát se všechno začne mazat blíž ke kameře, když se hýbeš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Ono to ani nemusí být mázlé, když k místu přijdeš nebo tam chvíli počkáš .."
Ideální, pokud cheš/potřebuješ picnout něco na dálku.
</Irony Off>

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD dava na karty viac pamate, tak je vsetko menej odrazu problem a nedostatocne. Naopak u NV by to znamenalo zbytocnu pamat navyse a marketing pre ovecky pripadne ojeb. Si vsimni, ze na tomto fore cokolvek, v com je NV lepsia alebo ma navyse, tak je to len odrb a marketing. Ked ma nieco viac AMD, tak je to samozrejme to najdolezitejsie.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Paměť jde použít obecně a není třeba speciální podpora ze strany aplikací. Upscale, framegen a raytracing vyžadují podporu ze strany hry - a mimochodem potřebují i VRAM. Takže uživatel mainstream AMD GPU si vypne RT kvůli výkonu a uživatel NV kvůli nedostatku VRAM :-/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi od hry. Ale su to pekne pokusy ako lepsi vykon v RT odpisat s tym, ze ho aj tak hraci NV nevyuziju kvoli VRAM. Inak ani u AMD sa nemusi RT vypinat kvoli vykonu v kazdej hre. Zalezi od rozlisenia, hry (urovne implementacie RT) aj frameratu aky chce hrac mat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Raytracing už AMD celkem zvládá, ale nově se ve hrách používá vyšší level, označovaný jako pathracing, a tam jsme v konkurenci zas na začátku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja som myslel pod RT aj pathtracing. Ale hej, na ten AMD stale straca.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pointa je v tom, ze kym (ak) pathtracing bude normalne vyuzivany v hrach, budeme mat PS7, takze to prvenstvo nvidie je take ze fasa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už máme několik her využívajících pathracing a PS je stále (base) verze 5. Předpokládám, že do hry s raytracingem jde pathracing přidat poměrně snadno. Ale jestli ti stačí karta přinášející grafiku, co mají konzolisti za o dost míň peněz, tak proč ne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

este raz, kym sa to bude bezne pouzivat, tak bude tu PS7
to ze mas niekde pathtracing, ktory ti neda na 1080p ani 4090 plynulo nic neznamena

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už se to používá. A na bráchově RTX 3070 10GB je to plynulé v Zaklínačovi 3 (DLSS 2K-->2.5K).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS...postnem ti tu z coho vychadza DLSS...nechcem zase opakovat, linkol som to vyssie
https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já DLSS znám. Sám jsem "pod lupou" porovnával obraz s a bez. Samozřejmě mě zajímá jen úroveň Quality a jen o trochu (2K-->2.5K).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ide o to, ze DLSS vychadza z TAA, ktore je hnusne od zaciatku, artefakti samo, takze DLSS/FSR je len svetle lajno na hnedom zaklade

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pak ale není problém v DLSS/FSR. Ten TAA ve hrách byl takjakotak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TAA artefakti, a DLSS/FSR artefakti tiez

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako si predstavujes, ze ten obraz pri hrani s DLSS vyzera?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ako rozvarene halušky tvojej starej mamy s madarskou vlajkou

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ako keby som potreboval nosit 1tky dioptrie, ale nenosim ich.
ved si pozri, co robi to TAA(zaklad, z ktoreho DLSS/DSR vychadza), na tom youtube videu.
Nici cistotu, odlesky a jasnost obrazu. a do toho ghosting z DLSS/FSR, ktore sa moze SNAZIT odstranovat dalsi postprocessing.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mal by si si niekedy realne niektore hry s DLSS zahrat a poskusat rozne jeho urovne. Vobec to nie je tak ako myslis. Teda ak vychadzas z nativneho 4K. Este v 2K na Quality je obraz dobry. Potom je to uz hlavne o kompromisoch medzi FPS a kvalitou obrazu. Ale urcite sa nepozeras na same artefakty ci mazly obraz. Keby si videl ako vyzera Alan Wake 2 s DLSS na Performance (so zakladnym 4K) a s pathtracingom, nieco taketo by si nepisal. A to ziadne dioptrie zatial nemam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. A to ziadne dioptrie zatial nemam .."
To, že je nemáš, ještě neznamená, že je nepotřebuješ.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vedel som, ze niekto taketo nieco napise. :-) Zato ludia co tie dioptrie podla nich nepotrebuju, tam hladaju random videa na youtube, kde sa zobrazi v nejakej casti chyba sposobena DLSS, aby vsetkym ukazali ake je to strasne zle a nepouzitelne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ještě to je chyba typu "ve 45. minutě hraní v této scéně"...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To víš, že jo, týpek to i potvrdí, že to opravdu vypadá blbě a vy to vše svedete na kompresi yt. :D toto fakt nevymyslíš. Anebo že to schválně přiblíží, aby to vypadalo jen na tom videu blbě a mohl to hatit, tak určitě, vy jste teda vtipálci. Možná to chce opravdu jen zajít k očnímu, ať zkontroluje zrak, když to u sebe nevidíte, anebo že by nějaká zázračná verze DLSS? Vy těm pohádkám, že to nekurví obraz, už snad i sami věříte. Zajímavé, že když použíje normálně nativní 4K bez DLSS, tak je ten odraz najednou krásně čistý, to je teda záhada, že yt to video zkurví zrovna jen jak zapne DLSS, co?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdo mluví o YouTube? Kdo mluví o videokompresi? Asi někdo, kdo tu technologii zná jen z internetu... Mimochodem podobné chyby vidím i ve hrách bez upscalingu a dokonce i bez TAA. Teď hraju kooperaci Half Life 2 s bráchou, a ten nikdo snad nemůže nařknout z moderních technologií.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A koho to zajímá? Tady je řeč o Cyberpunku a podobných hrách, kdy se bijete do prsou, jaká to je úžasná kvalitka s RT a doslova „must have“ featura, ale že na to stejně většina hráčů nemá výkon vás nezajímá, naopak děláte, jakdybych to rozjel i na 4070, což je pochopitelně bez šance. Těch dokonalých odrazů se dá dosáhnout jedině bez pouzití DLSS, jenže když má při tomto nastavení potom i 4080 30 FPS v průměru, tak se s tím dá asi jen těžko argumentovat, protože většina RTX grafik to na tak vysoké detaily stejně nedá, takže budem rači obhajovat použití DLSS a že ten rozdíl vlastně stejně není poznat, hlavně že máme „RTX ON“. Béééé... Ano, není pochyb o tom, že kdo si tu podívanou chce užít a má nejlíp na 4090, tak je potom RTX opravdu bezkonkurenční, zbytek jsou jen kecy jak z nějakého marketingového letáku, protože na 4070 stejně budu muset zapnout DLSS a nejspíš i FG, aby to bylo vůbec hratelné a veškerý detail je rázem v prdeli, to už pak podle mě ani nemá cenu zapínat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak za prvé, na 30 fps pro singleplayer hru nevidím problém, donedávna to byla norma (SP hry vždy dávali více na grafiku na úkor fps). PCMR si už teď může koupit potřebný HW nebo chvíli počkat, pokud má hlouběji do kapsy. Za druhé, původní Cyberpunk dnes funguje na všem a raytracing (RT) tam je potřeba, protože to je asi první velká známá hra, kde se vykašlali na fake světla pro verzi bez RT (nějaká tam jsou, ale scéna je o hodně tmavší / odrazy osvětlující část scény chudší). Pathracing (PT) je bonus, zatím jen pro vyvolené. Hra (s RT) je pěkná i bez něj.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale no tak, 30 FPS, kde jsme, někde v roce 2005, ne? To snad nemyslíš vážně...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, v roce 2019, resp. 2020, protože během pandemie dodávky PS5 a Xboxu zkomíraly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikto netvrdi, ze ten odraz nebol maznuty. Ale ty sam pises, ze to ten chlapik musel priblizit aby ukazal ze v tejto scene to takto vyzera. Vsimol by si si to bez toho priblizenia? A druha otazka? Je to uz s pouzitim ray reconstruction, alebo bez?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co to plácáš, že někdo něco přibližuje tady tvrdíš jen ty, žádné přiblížení netřeba, jde to vidět normálně i bez lupy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ved v tom videu ti musel autor mlaku na ceste s odrazom priblizit, aby si si ten rozdiel vsimol. A druha vec je prave ray reconstruction, ktory ma prave toto vylepsovat. Tieto technologie sa postupne vylepsuju. Inak takto ako to robis ty, sa da skritizovat absolutne kazda graficka ficura. Aj bez RT a DLSS najdes v hrach rozne graficke kazy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, jenže to nikdo nepovažuje za výhodu. Vůbec nechápu, o jakém přiblížení mluvíš, jestli tam něco přiblížil jen aby bylo jasné, o čem zrocna vlastně mluví, tak to přece neznamená, že to bez toho není vidět, vždyť to sám přece musíš vidět. A díváme se vůbec na stejné video? Vždyť hratelné to je i na 4080 až s DLSS Perf na 4K, příp. Balanc s FG, kdy to má sotva 60 FPS, to ti žádnej RR nepomůže, ten detail tam prostě nebude ani v jednom případě a i kdyby Quality bylo opravdu bez ztráty jediné kytičky, tak co jako, to jako budeš hrát pod 30 FPS?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=dYZ1jYTTtH8&pp=ygUpY3liZXJwdW5rIGRsc3MgM...

RR robi na obraze dost. Okrem toho DLSS nefunguje tak ako si myslis, ze vlastne stratis detaily tak, ze je vlastne jedno ci pouzivas PT alebo nie. Obraz s PT v Ovedrive v Cyberpunku je jasne lepsi ako ten bez PT. A to aj s DLSS na Performance pri nativnom 4K. Pri DLSS 3.5 to plati este viac.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ray Reconstruction z DLSS 3.5 je především o lepším odšumování. Odšumování je přítomno v DLSS min od verze 2.0.
Bez něj by výsledek vypadal jak snímek pořízený čipem s reálnými 80 ISO nastaveným na 3200+ (bez blesku).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zakladne odsumovanie je pritomne v kazdej hre vyuzivajucej raytracing/pathtracing. RR ho akurat nahradza s tym, ze aj ba videu co som postol je vidiet, ze lepsie zachovava detaily ako to zakladne. Kde aj maznute odrazy boli s RR ostrejsie s malymi dopadmi na kvalitu. Preto som to daval ako priklad k tomu co pisal mike, ktory tvrdi, ze RR s tymi odleskami z jeho videa moc neurobi. Co podla mna nie je pravda a je tam presne na tieto pripady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RR to vylepší, ale kvůli nedostatku výkonu furt musíš používat DLSS + FG, abys to trochu rozhýbal i s 4080, takže tam furt nějaká ztráta kvality je. To bys potřeboval aspoň 4090.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj. Presne na to narazam. Stavim sa, ze aj keby sa nepouzili RT/PT a DLSS, aj tak by si niekde v hre nasiel graficku chybu ci glitch. Ved tie predsa maju aj hry, ktore tieto technologie nevyuzivaju. Toto je presny priklad prislovia "kto chce psa byt, palicu si najde"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jistěéééé.
</Irony Off>

Žel, je těžší najít hru (a někdy i profesionální aplikace), kde nějaký ten glitch není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To mi je jasne. Ja akurat nie som z tych, co sa na to zameriavaju a hladaju len dovody ako nieco ofrflat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pravda.
Ty k tomu důvod nepotřebuješ.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S vyslednym vystupom Cyberpunku, ktory pouziva PT a DLSS som spokojny. Fakt nepotrebujem prehladavat youtube, aby som pri zvacsenom obraze nasiel nieco, co si behom hrania ani nevsimnem. Vasou motivaciou je proste iba hladat hociake dovody na tvrdenie, ze NV robi vsetko zle a hlavne ze vyhody ich GPU nie su vlastne ziadne vyhody. To je vas problem. Nie moj.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to jsou vždycky výhody jak kráva... s PT mám na AMD 15 FPS a na Nvidii 30, to je teda fakt výhra, Nvidie sice převálcovala AMD, jenže mezitím samotná hra oba výrobce zadupala svými nároky hluboko do země, protože i na té výrazně výkonnější Nvidii je to vlastně stejně zcela nehratelné a ten výkon je směšně nízký, takže k čemu to je. A co teprv když to pak zapneš na nějakých běžnějších 4070, to už se ti pak nehýbe skoro vůbec, protože na jedné ti to zcela zahltí malou VRAM a to už pak nemáš ani ten slideshow, z toho už máš doslova jen obrázkovou prezentaci a na druhé už prostě těžče schází výkon. To pak můžu říct, že 7800 XT je na PT vlastně lepší, protože mám 8 FPS a na 4070 2... jenže tento „vyšší“ výkon je mi v reálu vlastně úplně k hovnu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemal som problem si zahrat Cyberpunk ci Alan Wake 2 cez Geforce NOW plynule v 4K aj s pathracingom. Samozrejme pri pouziti DLSS a Framegen. Hry vyzeraju paradne a ziadny obraz plny artefaktov, ako si tu niektori myslite, som nemal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Základní grafika se spočítá v 1080 (nebo méně)
RT se spočítá v 720 (nebo méně)
RT se karta pokusí odšumit pomocí Ray reconstruction
Poté se ty dvě věci nějak zkombinují
A pomocí DLSS upscalují
Následně něčím zkomprimuje, aby to šlo protlačit zkrz ty internety.

A ve výsledku máme čistý obraz ve 120+ fps a bez lagů.

Povídej tomu, co seno žere.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kde je problém? V pohybu to nepoznáš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ked sa obraz picita z FHD tak to uz na obraze poznat. DLSS Performance/Ultra performance pri nativnom 4K uz je vizualny kompromis. Pri urovni Balanced (nieco pod 2K rozlisenim) sa uz musis na rozdiely sustredit a pri Quality behom hrania rozdiel nevidim. Vy si pozerate rozbory kde vam obraz spomalia a zvacsia, aby vam ukazali rozdiely oproti nativu a asi si myslite, ze to je takto vsetko vidiet. Urcite by som nehral hru, kde by som mal same viditelne artefakty, ktore by kazili dojem. A to ani cez Geforce NOW, kde ano, nie je ten obraz taky cisty ako ked si ho pustis doma na PC, ale kvalita je taka, ze s tym nie je problem.
A co sa tyka lagov, fakt by ste si mali cez Geforce NOW nieco zahrat. Nemal som problem ani so single player FPS strielackami s tym, ze pocitovo som nerozlisoval medzi lokalnym a GFN hranim aj ked urcite vacsia latencia tam bola. Okolo 23ms je latencia zo servera ku mne domov. Ale chcelo by to si zahrat a skusit Ultimate tier (podpora 4K s najnizsimi latenciami) a nie free, ktory samozrejme nie je idealny.
Radsej je ale najlepsie vsetko okolo NV ofrflat a tvarit sa ze tato firma robi vsetko zle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem těch 23 ms je cca lag přes WiFi. Tj. pokud jseš doma připojen k routeru přes LAN, tak máš stejný lag, jako kdybys měl server doma na půdě a připojil se na něj přes WiFi. A to si vemte, kolik je lag na některých myších nebo monitorech či TV. Měl jsem doma monitor Samsung, kde to bylo 200 ms.

EDIT: Profi hráč samozřejmě bude mít nadupaný stroj. Ale casual hráč má taky slušný lag oko-ruka, že se lag cloudu spolehlivě ztratí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tych okolo 23ms mi meria lag medzi NVIDIA Shield (pripojeny cez kabel, ziadna WiFi medzi) a EU Central serverom Geforce NOW, ktory je niekde v Nemecku. Takze nemusim mat a udrziavat server doma, ale staci pouzit cloud.
Na profi hranie to nie je. Ale na single player hry uplne v pohode. Skoro ako mat taky PC doma. Vacsinou na nerozoznanie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty musíš mít asi hodně dioptrií co, když nevidíš ty rozdíly, co kdyby sis nejdřív aspoň nasadil na nos nějaké ty popelníky ať něco vidíš a pak něco porovnával? Jaké přiblížení, nikdy sis nezapl RT s a bez DLSS a neporovnal kvalitu těch odrazů? Video je třeba zde, když očividně nejsi schopný.

https://youtu.be/p7U1_OBa7S8?t=957

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ziadne dioptrie nemam. A ja nemam na rozdiel od teba ani potrebu si tu nieco dokazovat. Viem co vidim a nepotrebujem za kazdu cenu kritizovat nieco len preto, ze je to od firmy ktoru nemam rad. Nemusis sa bat o to, ze som sa s nastaveniami pohral a poskusal si to. Nepotrebujem aby mi komprimovane youtube videa vysvetlovali na co sa mam pozerat. Viem si to pozriet na rozdiel od teba aj sam v reale. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě nevadí, že máš 10GB 3080 grafickou kartu.
Mě vadí, že sis jí koupil za 22000,-Kč, za 12000,-Kč neřeknu ani slovo.
Kupuješ předražený zmrzačený 10GB karty a ještě to chválíš.
Další mrzáček kolem 22000,-Kč je 12GB 4070Ti, kdyby měla 16GB neřeknu ani slovo.
12GB karta nemůže stát víc jak 15000,-Kč.
Mě říkají AMD fans, dobře, mě to nevadí.
Tohle kupuje ULTRA NVIDIA FANS, to je stejný jako když tě okradou v obchodě a ty jim ještě tleskáš a do hodnocení píšeš "cena/výkon/kvalita".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doteraz som si myslel, ze za dane peniaze si kupujes vykon. Kde je presne dane to, ze kolko maximalne ma stat karta podla velkosti VRAM? Co pozeram, tak toto tvrdia hlavne ludia, ktori by si podla komentarov nekupili NV kartu ani keby mala rovnako VRAM ako jej ekvivalent od AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ze je 4070 pametove orezana na 12GB a ze v dane cenovce je to pozitivne receno na hrane, o tom snad neni potreba vest diskusi. Ja ji mam a urcite mela mit za ty prachu tech 16. To pomijim faky ze ta cena je stejne totalne prestrelena (vsech karet nove gen) Viz muj jiny komentar.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. 12GB je u 4070tky na hrane, ale zeby tolko pamate odrazu bol velky problem alebo malo v 2024 je len zbytocne hrotenie a podsuvanie niecoho, co je skor prianim autora takychto tvrdeni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„12GB je u 4070tky na hrane, ale zeby tolko pamate odrazu bol velky problem alebo malo v 2024 je len zbytocne hrotenie a podsuvanie niecoho, co je skor prianim autora takychto tvrdeni.“

Tak vzhledem k tomu, že jsi tu hájil i 8GB kapacitu na kartách jako RTX 3070 / RTX 4060 Ti, která se podle různých recenzí ukázala být dost zásadním problémem (buď snižuje FPS, nebo stabilitu obrazu, nebo kvalitu obrazu), se Tvé názory na toto téma ukázaly být zcela mimo mísu. Takže si prosím ta „přání autora“ příště odpusť. Ve věci kapacity paměti ses mýlil ty, nikoli já.

Nvidia v roce 2020 osazovala GeForce RTX 3090, tedy kartu s výkonem GeForce RTX 4070 Super, pamětí o kapacitě 24 GB. Když k tomuto výkonu podle Tebe i v roce 2024 stačí 12 GB, proč Nvidia už v roce 2020 usoudila, že 12 GB nestačí a osadila dvojnásobek? Nároky her v čase stoupají, nikoli naopak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To chces naozaj tvrdit, ze tych 24GB VRAM bolo kvoli hram? Alebo nebodaj pre hry potrebnych? Ono naroky hier stupaju hlavne na vykon. Nie az tak na pamat ako si tu niektori fandovia AMD praju. No a samozrejme ked v hre nastavis detaily, na ktore karta realne ani vykon nema len aby si ukazal, ze na tie detaily uz nestaci VRAM, tak to tiez o niecom vypoveda. Plus ked si k tomu pridas problemove hry ako novy Diablo, tak sa potom pekne kritizuje odveci. Ja uz by som tiez dnes nekupoval kartu s 8GB VRAM, ale tvarit sa, ze je 12GB malo pre kartu urcenu na 2K je fakt ulet.
A BTW. tym autorom som myslel autorov podobnych komentarov. Nenarazal som vobec na clanok a ani na teba ako autora clanku. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. ze je 12GB malo pre kartu urcenu na 2K je fakt ulet .."
Ty si kartu kupuješ na rok, na dva?
A na hry vydané před rokem, dvěma?

Nebude trvat moc dlouho a těch 12GB nebude dost dobrých ani pro FullHD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro zajímavost, v 90. letech lidi kupovali GPU podle výkonu v Quake 1/2/3 a neuvědomovali si, že to byly ty nejoptimalizovanější hry na světě. V 90 % ostatních hrách bylo fps až poloviční. Takže "tahle karta stačí na 30 fps a nestojí tak moc", a pak byly docela zklamaný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ked som si kupoval karty, byvalo to na 3 az 5 rokov. Aj teraz ma drviva vacsina ludi GPU s 8 a menej GB VRAM. Naozaj si myslis, ze odrazu budes potrebovat kazde 2 roky dalsie 4GB? Pre koho by sa tie hry potom robili? Teraz sa po dlhej dobe presuvame z 8 a menej na 12 - 16GB. A verim tomu, ze to tak minimalne do vydania dalsej generacie konzol zostane. A stale nebude mat vacsia cast ludi GPU s tak velkou VRAM. Dnes by som uz tiez nekupoval GPU s 8GB VRAM a isiel by som minimalne do 12. A mysliet si, ze za chvilu nebude 12 GB stacit ani na FHD je fakt sila. Kolko lydi ma FHD monitor a s nim aj adekvatnu GPU, kde sa vacsina pohybuje na 8GB a menej?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jakoze pametove pozadavky rostou stejnou merou jako pozadavky na vykon? To asi neee

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kym nezacalo AMD robit okolo vacsej VRAM svoj marketing, tak to tu nikto neriesil. A odrazu uz je pomaly aj 16GB VRAM malo. Stavim sa, ze ak by mala viac VRAM NVIDIA, tak tieto komentare tu nie su.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jojo a jeste pritom argumentuji konzolovymi zbabranymi porty. Na ktere tedy obvykle nadavaji,ale kdyz se tim da mlatit nvidia klackem,tak se jim to hodi..
Pak prijdou patche,vse jede plynule ale karavana se mezitim posunula k jinymu podelanymu portu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hned som si spomenul na noveho Diabla, ktory "potreboval" 20GB VRAM. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neboj, na FullHD v Low ti stačí mnohem míň ;-) Akorát na takovou grafiku bych nedal 10-15+ tisíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fakt jo? Rtx 4060 Ultra detaily bez problémů 100 fps
https://www.youtube.com/watch?v=lHB_u1T9yjc
Cena rtx 4060 8GB je 8000Kč.

Na rastr má výkon už i "lowend" grafika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. a jeste pritom argumentuji konzolovymi zbabranymi porty .."

V poslední době jsou to spíše "nízkonákladové" (čti jako "katování kostů") hry na Unreal engine 5+

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to se Epic chlubil, jak na něm ty hry budou méně náročné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Epicu vychází stejna věc na UE 5 rychlejší/méně náročná, než ta samá věc na UE 4.

Managoři v herních studiích masírovaní propagačními materiály nabyli dojmu, že jejich hry budou hezké, nenáročné a rychle vydané.
Ono by to možná i fungovalo. Ovšem někdo ve studiu dostal ... "vizi".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hral som casto Satisfactory. Tato hra po prechode na UE5 trpela na stuttering. Bolo to dost zle a v podstate to kazilo hratelnost. S tymto mali myslim problem vsetky hry, ktore zo zaciatku vychadzali postavene na tomto engine. Vsetko sa ale zmenilo po update zo zakladnej verzie UE5 na verziu tusim 2.5.1. Odvtedy sa Satisfactory nezasekava, tak to mozno nova verzia UE5 riesi. Otazne je, ci sa takto updatnu aj ine hry a ci to bude platit aj pre ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty už jsi s těmi svými názory jak ten týpek z Userbenchmarku, ty bys tam normálně mohl psát místo něj a nikdo by mezi váma nepoznal rozdíl... sorry, ale plácáš úplně podobné nesmysly... spiknutí proti Nvidii řízeno extra silným, lživým AMD marketingem, které všechny dokáže přesvědčit, že ve hrách potřebuješ 16GB VRAM a přitom ve skutečnosti stačí všem 8... ty jsi prostě pohádkář.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde tvrdim, ze 8GB staci vsetkym? Co si tak prestat vymyslat a zacat sa na vsetko pozerat realne? Vsetko nie je ciernobiele, ale ty mas len cerveny rozhlad, tak sa necudujem.
A vidis. Stacilo par sprasenych portov, ktore mali problem s 8GB VRAM a ktore sa medzitym opravili, ale hned to zrejme znamena, ze uz ani 12GB zevraj zachvilu nebude stacit. To su tie skutocne rozpravky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VYMAZAT

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@tomo "Co mate porad s tou pameti?"

Po cene za grafiky, je to len ďalšia zámienka na hejt Nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

si myslim ze rx 6800xt starne urcite pomalsie ako rtx3080 10GB

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A vona je jako konkurence tlačí dělat v desktopu něco víc než tohle?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť v článku píše, že ne, tak proč to psát znovu? Ale nejlepší je asi přečíst nadpis a jít napsat komentář :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

asi mu za ten hejt zrusili premium.. ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo mi nic nezrušil, všechna oprávnění jsem si odebral sám. To jen aby bylo jasno.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

..to si ten komentar moc nepochopil..
:)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne kazdy cte tolik diskuze aby znal kazdy running joke

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nekde se stala chyba kdyz muzes psat dusevne mdle prispevky ke kazdemu clanku. Uvidime aspon dalsi soc. PC aspon na domene SOCDEM?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nebo za odvoz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jedu na Haswell čtyřjádru. Je to dostatečně sockoidní? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je moc i na KLDR. takhle ten socialismus nevybudujes

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

4 velká jádra?
A navíc s HT?
Jseš nějakej rozmazlenej.

2 atomy na tebe!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu, nedocetl jsem to, skončil jsem po tom úmorném žvanění přesně před posledním odstavcem. Moje chyba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak proc to ctes? proc ztracis cas chozenim sem a ctenim si clanku napul?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jediný model, kde vidím nějakou naději u SUPER edice je... klasická 4070, že kdyby náhodou zlevnila. Jinak je to TRAAAAAAAASH. Jako dycky. Doufám, že AI bublina splaskne, už se nemůžu dočkat až si poshortuju desetinásobek na přefouklých akciích nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic čekání na GK s PCIe 5.0 16x neusnadňuje více než parametry/ceny nabízených modelů Geforce a za to je třeba managementu NVIDIA poděkovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná byl už PC herní trh odepsán a zatím o tom ještě nevíme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejhorší na tom je, že to může být pravda.
Už teď.

:(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v podstate by mi to velmi nevadilo...mam 2 kniznice hier(gog+steam) s ktorymi by som dalsich 20 rokov v klude vedel fungovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podobně.

A když na to zrovna nemám chuť, tak pořád ještě můžu vytáhnou kytaru, nebo pletení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S článkem jednoznačně souhlasim. Není to zajímavé vyjma RTX 4070Ti Super a to ještě bude záviset od ceny. Ta bude pravděpodobně někde mezi 900 a 1100 dolarů, přičemž těch 900 je ok, cokoli víc už ne.

Co se týká RTX 4080 Super, tak ta přináší jen kosmetické zlepšení proti RTX 4080 a teda, kdo takovou kartu potřeboval, už ji dávno mohl mít. Naopak RTX 4070 Super nepřináší oproti RTX 4070 vůbec nic, lepší parametry jsou jenom jako. Problémem a v tom se příznivci AMD grafik mýlí, přitom není 12GB VRAM, ale 192 bitové rozhraní. To zcela omezovalo RTX 4070Ti, jejíž výkon byl jen velmi malinko nad RTX 4070, ač papírově měl být mnohem výš. Podobně RTX 4070 má velmi dobrý výkon podobný předchozí RTX 3080 v QuadHD, ale ve 4K se jednoznačně propadá, tedy ve vyšším rozlišení je 192 bitovým rozhraním poškozován i výkon této grafiky. Z toho samozřejmě plyne, že cokoli výkonějšího nad RTX 4070 je na stejně široké sběrnici naprostý nesmysl a tak se nesmyslnou stává i RTX 4070 Super.

Jedinný zajímavý upgrade je teda u RTX 4070Ti Super, která dostala 256 bitové rozhraní a 16GB VRAM a půjde tak na ní hrát i ve 4K. Uvidíme, jaká bude cena.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A díru mezi 4080Super a 4090 pořád nezalepí,
Přitom by se tam vešlo taky několik karet , 4080ti, 4080ti super, 4090LP(low power)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co bys tam lepil? Do 4080 lidi kupují podle budgetu na 4090 je pro lidi s neomezeným budgetem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.