Krize vyvolá záplavu spamu, bojujme proti němu
Internetový maloobchod se chystá na masivní spamovací masáž, chtějí tak kompenzovat ztráty, které se v jejich tržbách mohou projevit ke konci roku. Světová finanční krize (a nyní už nejen ta) totiž sáhla do peněženek mnoha domácnostem a tak se všude šetří, letošní vánoční žně prostě nebudou takové, jako v předchozích letech. Podle Sydney Morning Herald se máme připravit na kampaně typu „Poslední šance uspořit 20 %“, nebo „Spěchejte, konec výprodeje se blíží“.
Je dobré vědět, že spam už ani u nás není nic legálního (viz zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti) a jedině, když se budeme všichni bránit, můžeme ho alespoň částečně omezit. Problém spamu tu má na starosti Úřad pro ochranu osobních údajů a na jeho webu rovněž najde formulář, kde můžete na spam sami upozornit, přesně řečeno, jde o Formulář pro podání stížnosti na nevyžádaná obchodní sdělení. Nezapomeňte, že i váš poštovní klient má velmi pravděpodobně možnost nastavit pro přijímanou poštu filtry a tak notorické spamovače můžete ignorovat aktivně sami. Někteří klienti to dovedou ošetřit ještě na serveru, takže k vám spam vůbec nedorazí. Filtry se dají nastavit i na kontrolu obsahu, existují i blacklisty a graylisty, stále aktualizované pasivní a nebo aktivní seznamy IP adres, ze kterých bylo zaznamenáno rozesílání spamu. Většina freemailů už také nějakou tu ochranu proti spamu má.