Leica představila 9 objektivů Thalia pro filmaře
Objektivy řady Thalia spojuje skutečnost, že vykreslují kruh, který pokryje plně všechny současné běžné formáty kamer. Ať již „referenční“ formát Super 35mm, nebo systémy VistaVision a Alexa 65, všude lze nové objektivy použít. Smůlu v případě zájmu samozřejmě mají lidé jako Christopher Nolan či Quentin Tarantino a další, kteří minimálně čas od času točí na 70mm (65mm) formát či se systémem IMAX.
Nová řada zahrnuje následující objektivy o poměrně slušných světelnostech:
- 24mm T3.6
- 30mm T2.9
- 35mm T2.6
- 45mm T2.9
- 55mm T2.8
- 70mm T2.6
- 100mm T2.2
- 120mm T2.6
- 180mm T3.6
Zajímavostí je, že se Leica nehonila za super-ostrým obrazen, namísto toho řada Thalia nabízí to, po čem mnozí filmaři prahnou, tedy vzhled odpovídající starým dobrým objektivům, specifický filmový vzhled, který máme nakoukaný z filmů za dlouhé desítky let. Obraz produkovaný těmito objektivy tedy není tak ostrý, jak je pro Leicu výrobně dosažitelné.
Ostření jde velmi hladce (jak jinak) v délce dráhy 270°, podání pleťových tónů je neutrální, stejně jako celkové podání barev je věrné. Clona všech uvedených objektivů má 15 lamel a dává kruhový tvar pro celou dráhu přiclonění. Takže bokeh je, jak se tak obvykle říká, filmový.
Objektivy míří na trh s PL bajonetem a jsou vybaveny kontakty /i Technology pro přenos metadat. Zatím ale Leica neohlásila ceny. Uvidíme, jestli/jak jí tento krok na pole filmařských objektivů vyjde.
Objektivy jsou opticky založeny na designu objektivů pro středoformátový systém Leica S.
Leica