Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k LG s novým 3D HD LCD s větším jasem

Rozhodně by bylo dobré aby výrobci našli řešení zabudovat 3D projekci do jednoho projektoru. Měl jsem doma několik velkorozměrných televizorů, ale nemohu dopustit na současný projektor. Rozměry obrazu se tomu nevyrovná žádná super velká televize a až bude ve 3D celá má stěna 2,5metru na 2,5 metru, to bude teprve zážitek! Brýle mi opravdu při sledování nevadí. Chodím do IMAX a i současných 3D kin v PalaceCinemas a je to pohoda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a já si budu muset koupit určitě strašně speciální a strašně drahé brýle abych mohl vidět 3D a nebylo to roznazaný... Mam špatné oči na dálku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tarman: A kolik metrů od monitoru sedíš, že k němu potřebuješ brýle na dálku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Honza748:
Ptej se jinak: kolik dioptrií potřebujš.. já třeba sedím (seděl jsem) od TV (už ji nemám) zhruba 3 metry a abych si to FullHD vychutnal, rozhodně jsem brýle potřeboval. Aha, ty ses ptal na monitor ... tak do toho obvykle při práci čučím z půl metru (já vím, je to moc blízko) a při sledování filmu se víc opřu, takže se to natáhne skoro na metr ;-). A na to brejle nepotřebuju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na pohovce raději v HORIZONTÁLNÍ poloze

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kozan: LOL, tak to byl mega překlep ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stareksoft: mozem ta potesit, taketo riesenie existuje a je to forma aktivneho sterea. su 2 moznosti - prva je s vyuzitim aktivnych okuliarov striedavo zatemnujucich raz jedno raz druhe oko (a obraz vysiela projektor na dvojnasobnej frekvencii - raz pre jedno, raz pre druhe oko) a druha moznost je pouzitie polarizujuceho Z-screenu, ktory sa da pred projektor a divaci si nasadia bezne polarizacne okuliare; Z-screen robi rovnaky efekt ako striedave zatemnovanie oci aktivnymi akuliarmi. opat je tu teda dvojnasobna frekvencia vysielania.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Honza748: Tak třeba já nosím brýle furt (4.5 dioptrií). Ač používám spojky (tedy dalekozrakost), vidím blbě jak nablízko, tak nadálku. A nejsem sám. Spousta lidí musí po 40 nocit bifokální čočky, nebo střídat dvoje brýle, kvůli špatnému ostření nablízko i nadálku. Prostě speciální brýle nelze pro masové nasazení akceptovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co řešení dvoje brýle přes sebe, jako je to v IMaxu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stareksoft: 2 projektory, polarizacni filtry, platno netristici polarizaci svetla (nebo jak to lip rict..), polarizacni bryle. Ale neni to cim krmit, leda spesl aplikace nebo si dat pasku pres oko a prinest na 2 kamerach neco z Imaxu :-D
martin: (informace neni moc vyzivna) Naopak, alespon rekli, na jakem principu to cca. pracuje. Tady uz moc moznosti neni, tzn. lepsi nez minule ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja si pamatuju invex (jeden z prvnich, takze urco vic jak 10 let nazpatek), kdy tam meli 3D monitor, daly se k tomu bryle s dratkem (takze asi klasika) a vypadalo to fakt velice presvedcive. Od te doby jsem to vlastne nevidel. Akorat kdysi takove naznaky v podobe anaglyfie na specialnich ovladacich grafiky (je to tam jeste vubec?), ale to nebylo nikdy nif mof. Polarizace vypada jako hodne schudna (a mozna jedina) cesta, otazka je jak dlouho jeste budem muset cekat, kdyz tyhle veci jsou uz desitky let zname. Vzdyt jeste ani OLEDy tu nemame:(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm,pokud jsou zapotřebí brýle, tak se nejedná o žádný 3D monitor. Zkuste myslet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nebude to jen další vábnička na peníze obyčejných uživatelů? Bude pro vás 3D displej zajímavý?"

Samozrejme ze bude. Uz treba jen na hry, umite si predstavit jak na vas v Crysis vyskakujou ty chapadlovy potvory? Nebo v Oblivionu, jak sekate mecem nebo sekerou? Paradicka... Dalsi vyuziti bych videl v CAD aplikacich, mozna k tomu bude jeste potreba nejake dalsi zarizeni na otaceni rukama primo v prostoru pred monitorem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobně se na to těším a uvažoval bych o tom. Viděl jsem U23D a ihned bych si ho pořídil domů... Ale bude to chtít nemalé investice - prostě vše znova a pořádně (velká bedna, BR s podporou 3D). A to nebude pro každého.. A samozřejmě: materiál na přehrání... Ale pro začátek by stačilo, co přehrávají v Imaxu....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že 3D vjem v mozku nevzniká pouze z rozdílného (posunutého) obrazového vjemu z obou očí, ale podílí se na něm řada dalších faktorů. Takže z tohoto pseudo 3D zobrazení (pouze dva posunuté obrazy, pro každé oko jeden) bolí hlava, nedá se na to koukat celý den, je to nepřirozené. Hrát hru pár hodin v kuse, nebo koukat na 3D zprávy celý večer a pak ještě film by vydržel opravdu málokdo.

Dokud to nebude opravdové 3D (hologram), tak je to masově nepoužitelné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz jsem byl na CeBitu tak tam se s touhle technologii 3D obrazovek mavalo skoro vsude... problem je ze to co se predvadelo u nas je jakysi odpad celkove produkce... videl jsem tam televize na ktere se dalo divat mnohem pohodlneji a ja jsem ani po pul hodce nepozoroval unavu... nepotreboval jsem zadne bryle... na uhlu pohledu taky nezalezelo... navic se tam objevilo (uz druhy rok po sobe) i vyuziti snimani v 3D spolecne s 3D projekci... kdy jste si mohli "vytrhnout" srdce z virtualniho modelu nebo zahrat pong v 3D (a to povazuju za uplnou haluzarnu)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne se mi dela spatne od zaludku uz z 2D "strilecky" kde se koukate z vlastniho pohledu, natoz z 3D (kupodivu napriklad 3D rpg mi tak nevadilo). Jedine co mi nevadi je pohled z perspektivy. Nejsem si jisty jestli tim salenim zraku lze neco skutecne vyresit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak: dokud budou tyhlety technologie s 3D brylemi, je to pro bezneho uzivatele naprosto neatraktivni. Videl jsem 3D v kine a rikam, ze je rozhodne o co stat. Jenom aby pak clovek neztratil pojem o realite :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou opravdu otázky "do pranice" - ne autore, člověk v leže vnímá 2D, žádnou 3D TV tudíž nepotřebuje *roll eyes*

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Šilhání a matení mozku problikáváním obrazu či levnou filtrací není dobrou cestou - Někdy z toho opravdu bolí hlava a relaxaci u které bude výsledkem migréna ... no ehmmm o to nestojím .
Ale 3D už tu mělo být od 96 ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zatial sa predava 22" displej pre polarizacne okuliare a tie su naozaj, naozaj, naozaj lacne! Vsak sme to uz spominali tolkokrat do omrzenia ze by si to uz redaktor mohol vsimnut. Je to jedna z lepsich 3D ciest bez blikania!
http://www.iz3d.com/t-3dglasses.aspx

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jojo: ono nejde jen o to blikani, dost velkou roli hraje rozdil mezi tim co se deje na obrazovce a realitou (tam se tocite kolem sve osy a pritom hlava je na miste atd.).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V profi se 3D zobrazeni pouziva bezne, akorat ze po zaniku CRT se porad hleda nahrazka za klasicky monitor. LCD nedokaze (i pres papirove rychlosti) dokonale stridat obraz 120x za vterinu, ktere jsou pro 3D koukani nutne (60Hz pro levy a 60Hz pro pravy obraz). Vsecny nahrazky jsou nevkusne drahe. Tohle by snad jednou (ted jeste ne) mohla byt dobra volba.
[Kdo byste se zbavoval 21" CRTecka od Sony nebo EIZO, ktere zvladne 1600x1200/120Hz, dejte vedet. Je to po hrichu nedostatkove zbozi.]

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak tu jiz predemnou nekdo psal, dokavat z toho bude osobe sledujici film bolet hlava, slzet oci atp. tak to bude k nicemu. Byl jsem v Imaxu 2× a vic uz ani nahodou. Prvne jsem to vydrzel a zacly me palit oci az po filmu. Ovsem druhy pokus skoncil po peti minutach sledovani, nedalo se na to vubec divat a ty bryle jsem si rovnou sundal. Kdyz si uvedomim, ze mam stare (pro me vic nez dobre) CRT od DECu, tak ani 3D monitor/televizi/projektor nepotrebuji. Urcite je to pekna vec na hry ci pro praci v CADu a 3D grafice. Ale pro sledovani filmu me plne vyhovi CRT (pozorovaci uhly, jas, uhlopricka i kvalita), na cteni me to staci tez. Nepatrim mezi hrace a s grafikou si hraji pomalu. Myslim si, ze standartni 2D zobrazeni vic nez staci. Specificke vyuziti to bude mit, ale pro bezne pouziti doma asi ne. Tedy, pokud nema nekdo pocitac opravdu jen a pouze na hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tato technologie asi na počátku převládne protože bude dobře fungovat :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém se zdravotními potížemi po sledování těchto pseudo-3D zobrazení jsou podle mě v tom, že:
- blikají (ať už střídající se obraz nebo aktivní brýle), u tohoto monitoru je ale možné, že vysílá v obou rovinách polarizace současně (každý sloupec jinak?), takže se obraz pro levé a pravé oko nestřídá, ale zobrazuje současně. Ani to ale nemusí být dostatečné, pokud tu lidi zmiňují IMAX, který funguje na stejném principu (na plátně oba snímky s opačnou polarizací současně a pasivní polarizační brýle)
- jsou tmavé, případně nedokáží dokonale oddělit obraz pro každé oko (aktivní brýle už tak ztmavují obraz a přitom ztmavení jednoho oka není dokonalé a obraz se částečně prolíná, u anaglyfů (barevných obrysů) je to to samé a navíc se významně snižuje barevnost)
- další problém je se zobrazením orientace v prostoru, která neodpovídá změnám polohy člověka. I ve virtuální realitě kde se používá sledování pohybu hlavy mají lidé potíže pokud to dostatečně "nestíhá" (jednotky ms)
- v neposlední řadě mozek člověka získává informaci o vzdálenosti i na základě zaostření čočky v oku, pokud se podíváte do dálky, svaly čočky jsou natažené jinak než když se díváte na monitor před sebou. U pseudo-3D se ale reálně díváte pořád do stejné vzdálenosti

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co se 3D her týče to by nemusel být problém (tedy až již zmiňované nízké fps u současných monitorů) ovšem u 3D filmů mi vadí, že se člověk musí dívat tak kam mu určí filmaři tzn. když se aktivní děj odehrává blízko kamery je pozadí rozostřeno což ubírá na realitě a např. při návštěvách imexu mi to vadí stále víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Janke: To je moc zajímavý postřeh. U 2D je hloubka ostrosti důležitý prvek kompozice a i ve filmu nám pomáhá se soustředit na podstatný děj (dialog v popředí a pak náhlé přeostření na okno, kde se mihne stín). Pokud by pro 3D musela být hloubka ostrosti větší, museli by s tím tvůrci počítat a pozornost diváka připoutávat např. rychlým pohybem, tj. postavy v družném rozhovoru by musely aspoň třást hlavami ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Janke: Jinak u 3D her se už s DOF také pracuje, např. v Crysis při pohledu přes mířidla je ostrý jen střed obrazu a okolí je rozmazané, ale tam se tak nějak předpokládá, že hráč se bude dívat také na střed a působí to docela přirozeně

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doli: Stav se o pulnoci, jedno takove reseni ti ukazeme ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no tak vzhledem k tomu ze jsem skutecne 3D na displejich uz mel prilezitost videt na vlastni oci (na fotkach to jaksi nepoznate) ... muzu rict ze to bude SAKRA UCINNA vabnicka a kazdy to bude chtit mit doma ... bude to vetsi pecka nez rozliseni HD ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.