Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Licenční politika Microsoftu na vícejádrové CPU

... znamenalo de-facto pozastavení (ne-li v krajním případě zpomalení) vývoje rychlosti ...
 
Treba uz blbnu, ale mne se rozhodne zpomaleni jevi jako mene krajni pripad nez pozastaveni. Nejak mi logika te vety unika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom případě zkus číst mezi řádky. Třeba přijdeš na to, že jádro pudla je v něčem trochu jiném ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, máš recht, tak jsem se do toho zamotal, až jsem to mírně zeslonil :-). Měl jsem na mysli pozastavení vývoje rychlosti, ne-li dokonce zpomalení rychlosti. Jenže mě dnes nějak zapomněla políbit ta správná múza.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No rekl bych ze jestlize je ta aplikaca uplne ta sama, jak pro jednoprocesorovou tak pro viceprocesorovou stanici ci server, tak jedinym rozumnym resenim by bylo platit porad stejne.. proc by mel nekdo platit vic za to ze ma dvouprocesorovy system?? copak MS vyvijel dve aplikace a nikoli jednu? Jestlize naklady mel stejne potom z jakeho duvodu si uctuje vic??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>No rekl bych ze jestlize je ta aplikaca uplne ta sama, jak pro >jednoprocesorovou tak pro viceprocesorovou stanici ci server,

To ale neplati, aplikacia vyuzivajuca vsteku jadara/CPU systemu musi byt naprogramovana inak ako na jednom jadre. Multi CPU system sa programuje tazsie a preto vyssia cena.

>tak jedinym rozumnym resenim by bylo platit porad stejne..

Vtip je v tom, ze AMD vyzvalo, aby sa platilo podla poctu socket-ov ale aby vykon bol podla poctu jadier, tead aby sa predaval komplikovanejsi SW (narocnost napisania SW pre n CPU/jadier je n@2 krat vacsia ako pre jedno jadro)za cenu menej komplikovaneho a vsetci to zobrali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba: To neni dobry argument. :-) Program se proste naprogramuje a celkove naklady jsou X. A naklady na vyvoj se nezmeni, jestli to budu provozovat na jednom, dvou nebo sestnacti procesorech. Ten program bud vic procesoru vyuzivat umi, nebo neumi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fotoba: no, ono to nie je uplne tak.
Otazka je, ci vobec dvojjadrove CPU bude to iste ako dvojprocesorova doska. Ci na tom pobezi aplikacie vyuzivajuca viac procesorov rovnak, lepsie alebo horsie. Uverim, az to uvidim. Ale predpokladam, ze to bude dobra cesta.
Druha vec je spominany vyvoj software. Software vobec nemusi vediet vyuzit viac procesorov, a napriek tomu system pojde rychlejsie. Je to hlavne zalezitost samotneho OS. Pokial je pisany slusne multithreadovo, je na tom lepsie. ALe samozrejme, slusny multithreadovy program moze mat aj problemy na viacprocesoroch, ked nie je napisany uplne spravne :) V unixe je to naviac este trochu ine, kedze sa skor pouziva fork, nez multithreading.
Ja osobne by som povedal asi tak, ze kto vie pisat program kvalitne, tak nebude mat s tym viac roboty. No, je to relativne, ale urcite sa da povedat, ze cena software za licencie rozhodne nezopodpoveda nakladom na vyvoj :) Proste tu ide o to, ze kdo si mohol dovolit kupit system s 16 procesormi (a to je ina palka) uz nemal v principe problem zaplatit aj tie licencie. A viac procesorove stroje bola donedavna jedina cesta ako zvysit vykon cetralneho servera.
Lenze, az zacali preteky o Ghz, zrazu sa dal kupit obycajny procesor, ktory bol rychlejsie radovo , nez tie stare stroje :) A myslim to bolo prave dovod, preto napriklad Oracle zrazu zacal menit licencnu politiku - napriklad applications server, podla vykonu CPU :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím s názorem, že Microsoft chce jen vydolovat víc prachů na bohatších. Pro běžného uživatele chci upozornit, že v této době nemá smysl, aby měl desktop více jak 4 CPU. Na OS v tomto sice závisí, ale daleko více na tom, jaké aplikace uživatel používá - pokud například hraje hlavně hry, druhé CPU mu pomůže velice málo. Jsem zvědav zda vícejádrové procesory přinutí programátory, aby se snažili o maximální paralerizaci výpočtů - myslím, že ano, ale stejně hranice 4 CPU na desktop bude optimální.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.