Macromedia jde pod Adobe
Právě dnes společnosti Adobe a Macromedia dospěly k dohodě o sloučení. Adobe koupí Macromedii za všechny obchodovatelné akcie v hodnotě 3,4 miliardy dolarů. K úplnému sloučení dojde na podzim tohoto roku. Neznamená to, že by hned značka Macromedia zanikla. Adobe si je vědoma silné pozice Macromedia na trhu a nějaký čas bude ještě její produkty prezentovat pod původním označením, včetně připravovaného Macromedia Studio MX, které má ještě letos vyjít. Časem však značka Macromedia zmigruje do Adobe, takže lze očekávat i Adobe Flash.
Když už hovoříme o Flashi, Adobe má záměr v nějakém ze svých budoucích produktů zkombinovat jeho vlastnosti s vlastnostmi hojně rozšířeného formátu PDF. Samotné produkty Adobe Reader či Flash player se nijak zásadně měnit nebudou. Skrze Macromedii by také Adobe ráda pronikla do mobilní sféry.
Jen tak v rychlosti připomeňme, že Adobe v červnu koupila firmu Syntrillium Software (od ní znáte software CoolEdit) a ještě dříve pak skoupila Accelio (2002), Glassbook (2000), GoLive a další. Rozhodně se u Adobe s nákupem „materiálu“ moc nepárají.