Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Za Ray Tracing si připlatíte, mainstreamové GeForce ho nepodporují

Obrázek uživatele TyNyT

Stále více si myslím, že zkratka "RTX" dopadne jako "FX" - historie se opakuje. :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

RX taky ? Hele az bude standard MCM reseni k tomu oveseny externimi asic RT cipy tak ti nejmovitejsi poznaji pravou silu Raytracingu v realnem case :))) ale to bude jeste trvat :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, nvidia opět porodila mrtvou technologii - se zbytkem světa není kompatibilní, ani její vlastní hi-end ji nestíhá pořádně vykreslit v nyní již běžném herním rozlišení natož nějaké 4k premium kde se pohybují lidi co tyhle blbosti nejčastěji kupují a vše co prodává od mainstreamu níž RT nepodporuje taky (zcela logicky, ono by to bylo asi jako pouštět Dooma 3 v DX9 na FX5600 - ne že by to nešlo, jen 2 FPS nejsou z nejplynulejších ;-).

Takže na nahypování davů co si poběží předražené karty koupit a pak sledovat cukající se demíčka ve stylu "jako úplně tam ty paprsky vidím" dobré, ale já to vidím asi tak že na příští rok nějaký oficiál z nvidie vystoupí na téma ve stylu "RT bylo cool, ale navyšovat tu počet paprsků hrubou silou by bylo hloupé a naše nová generace je teď navržená jen z čisté inteligence takže sbohem a šáteček."

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ray-tracing ale nie je iba o tom "jako úplně tam ty paprsky vidím". :-) Konečne sa položil základ pre posun počítačovej grafiky dopredu a ludia tu stále budú písať o mŕtvych technológiách a podobných nezmysloch. Mala s tým prísť asi AMD, aby z toho u vás bola prelomová technológia budúcnosti.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale s tim neprisla NV ani AMD ....NV jen prisla s relativne pouzitelnym vykonem pro hybridni rednering v realnem case ...akorat v jejim pojeti a diky nedostatku vykonu a uzavrenemu reseni tu vznikne dost spornych situaci ....no jsem zvedav na odpoved AMD a i Intelu ktery bude muset zareagovat minimalne kvuli profi segmentu

RTX s DLSS bez RT jeste jakz tak ok jak to odrbat/optimalizovat preci uz i NV je s monolitickym cipem na hrane moznosti ..v rozborech kvality nejspis dopadne podobne nevalne jako kdysi v nekterych hrach AMD :) preci jen takovy narust (bez RT) nebude zadarmo ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ale s tim neprisla NV ani AMD ....NV jen prisla s relativne pouzitelnym vykonem pro hybridni rednering v realnem case"

Nikde nič ani iné nepíšem. Bavíme sa o RTX, nie o ray tracingu ako takom. A NV ako prvá prišla s akceptovatelným riešením aj do hier.

"akorat v jejim pojeti a diky nedostatku vykonu a uzavrenemu reseni tu vznikne dost spornych situaci"

Ako píšem vyššie, vedel by som obetovať rozlíšenie na úkor kvality obrazu, ak by ma výsledok o tom presvedčil.

A tá druhá vec o uzavretosti nie je pravda. RTX je implementácia štandardu DXR. Žiadne NV proprietárne riešenie. Samozrejme, že NV implementácia DXR nebude kompatibilná s inými riešeniami od ďalších výrobcov. To nie je ani žiadna jej implementácia Direct X. A platí to aj o ostatných voči NV. Preto máme dané API, ktoré ich zjednocuje. Ďalšia vec, čo si je treba uvedomiť je, že HW GPU výrobcov je rôzny. Nie je totožný. Každý má svoje špecifiká a rozšírenia, ktoré sú aj mimo štandardu. To, že vývojári BF V hovoria, že využili takéto prvky špecifické pre Turing neznamená to, že je RTX uzavretá technológia. Iba to, že niektoré časti kódu (stavím sa, že hovoríme o niektorých častiach shaderov) budú musieť upraviť pre iný HW, keď bude k dispozícii. Úplne rovnako by to bolo aj keby namiesto NV bola v tomto prípade AMD alebo Intel. A tiež sa stavím, že aj v klasických DirectX hrách sú niektoré časti kódu rozvetvené podľa toho, či ide o GPU od NV alebo AMD. Len teraz tie vetvy pre AMD budú chýbať, pretože sa nemajú na základe čoho napísať - chýba totiž HW a SW podpora.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DXR je jen mezivrstva ve vysledku to opet smrdi vendor lock GW/RTX jak AMD nic nema jedine co nema jsou specialni asic RT jadra jako NV = dostatecny vykon pro realtime
Ale to je vse jedno ..skoro nehraji zajima mne max. TOMB RAIDER ze bych si ho oddechove prosel :) co mne zajima jelikoz mne predvadecka RT nepresvedcila o kvalite a plynulosti tak jsem zvedav jak to bude vypadat ve finalni verzi kdyz uz kvuli tomu odlozili vydani BF5 a schvalne jestli nekdo udela rozbor stejnych scen pred a po :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na ten rozbor som aj ja zvedavý.

"DXR je jen mezivrstva ve vysledku to opet smrdi vendor lock GW/RTX jak AMD nic nema jedine co nema jsou specialni asic RT jadra jako NV"

To je ako keby sme na prvé DX11 či DX10 GPU od AMD tvrdili, že smrdia vendor lock riešením, pretože NV v čase HD 5870 nemala k nim alternatívu. Tie špeciálne asic RT jadrá sú len NV implementáciou DXR, ktorý je rozšírením štandardu DirectX. Žiadny vendor lock. Tiež je snáď jasné, že aj implementácie jednotlivých verzií DirectX figurujúce na AMD a NV grafikách nie sú navzájom kompatibilné a už vôbec nie urobené 1:1. Kvôli tomu sa tieto GPU líšia v rôznych vlastnostiach ako napríklad, že GPU od NV sú lepšie v teselácii alebo GPU od AMD zasa v asynchrónnych shaderoch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kecy prdy, raytracing možná vypadá o pár % lépe ale spotřebuje na to o několik řádů víc matematiky a energie. Proč se asi dodnes počítá jen na farmách za miliony dolarů když to má trochu vypadat? Tohle stejně bude o pár paprscích, jinak by to neutáhlo z normálního spotřebního hardwaru nic. A žádná velká novinka to už taky není, už tu párkrát revoluce v odívání byla. Naposledy na to nvidia použila jen asi 6 hi-end Tesel po X tisících $ pracujících paralelně v 720p zato s kompletní scénou. Dnes už na techdemíčko v 1080p potřebuješ 1 kartu za 35 litrů ale v minulosti to vždy selhalo na přílišné náročnosti a funkčním náhradním řešení s násobně nižšími nároky. Kolik lidí si to asi tak bude moct za tu cenu dovolit, tedy jak velký trh asi můžeš touhle technologií vytvořit?

Báječně se ve 3D vyblbneš i na už pomalu petrifikované Geforce 4 Ti kdž se zaměříš na zábavu a nemusíš mít X paprsků ve scéně navíc. K čemu jsou ti všechny ty báječně přepálené efekty aby sis toho vůbec všiml když se s tím tak vývojáři dřeli a dělali na to supa dupa reklamu? Většinou hardwarově velmi náročné ale herní požitek spíše kazící "rozmazání v pohybu" a "lupy do dáli či za 1 metr vše rozmaž"? To jako abys věděl jak vidí lidi s tunelovým viděním co musí nosit brutální brýle na blízko/dálku?

Přijít s tou bejkárnou do her AMD, tak bych se chytal za hlavu stejně, protože je to blbost a škrábání se za levým uchem pravou rukou přes rozkrok. Už vidím jak se do toho všichni vývojáři hrnou aby X člověkoroků co musí zaplatit investovali do obskurní fičury co si koupí tak 1 člověk z 1000 protože má peníze na grafiku v ceně pomalu celého nového herního PC a zároveň má hrozně času pařit po nocích nejnovější gamesy.

Naopak kde mi toto dává víc smyslu jsou profi aplikace, kde se tahle vlastnost může použít pro offline rendering, tam potenciál sehnat kupce bude jestli výsledek bude výrazně rychlejší a stejně dobře vypadající jako rendering přes CPU. Přijde mi že nvidia poslední dobou dává profi technologie do "herních" GPU spíš aby trh upozornili na možnosti v profi sféře a na hráčích si je doladila pro nějaké spolehlivé použití, tohle je jen taková testovací betaverze. Ukázala to s Titanem V, kde lehce osekané GPU za 3000$ se statečně výkonem drží GPU za 10k $ a výpočetně rozšlapává Pascaly o celé násobky za stejnou spotřebu. Ne náhodou je taky prodávala po kapkách, protože 3x dražší Tesly by pak nikdo nekupoval.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Je ti jasné, že z dlhodobého hladiska ušetrí ray tracing vývojárom kopec práce? Lebo z toho čo si napísal podľa mňa nie. Dobré je na tom už len to, že sa vôbec začne na tom robiť a pripraví sa základ. Keď bude postupne lepšia podpora aj pre mainstream, tak sa postupne môžu niektoré doteraz zaužívané postupy nahrádzať pomocou RT.

"Báječně se ve 3D vyblbneš i na už pomalu petrifikované Geforce 4 Ti kdž se zaměříš"

Hneď si mal povedať, že ti na grafike nezáleží. Potom celú nevraživosť voči RT chápem. Mňa teda dobre graficky pripravená hra vie vtiahnuť do deja oveľa lepšie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je podobne jako s realnou fyzikou teles. Nekteri budou tvrdit do roztrhani tela, ze predskryptovana fyzika vypada lepe a nezere to zadny vykon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pozor. Keď príde s HW fyzikou AMD, telo si budú trhať úplne ináč. :-) Odrazu to bude tá najlepšia vec a ukážka toho, ako to mala NV urobiť a aká je NV vlastne neschopná. Nechápem ako táto firma môže ešte existovať keď vyrába samé dopredu mŕtve technológie, ktoré vlastne nikto nechce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je stejne jedno protoze herni fyzika je stejne divna (vyvojari her ji asi neumi spravne vyladit) :)) ale "vlasy" se mi libili vic od AMD :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mám taký pocit, že vývojári ani nemajú záujem hernú fyziku nejak viac riešiť. Viď čo hovorí Pierre Tiedeman o GPU PhysX:

http://www.codercorner.com/blog/?p=2013

Citujem:
--------------------------------------------------
“GPU PhysX is dead“: debatable.

“GPU PhysX” can mean different things, and admittedly the differences are not always clear or obvious.

If we’re talking GPU particles or cloth, they have indeed been deprecated in recent PhysX versions, replaced with FLEX (an entirely different engine, unrelated to PhysX so far). The FLEX implementation is better, so there was no need to keep supporting both.

If we’re talking GPU rigid bodies, it is wrong. PhysX 3.4 (the most recent public version of PhysX) even introduced a brand new GPU rigid body codepath - the most efficient we ever built. So it is the opposite of dead: that new version was basically just born yesterday.

However it is fair to say that the GPU stuff is not used much (although a bunch of projects do so). I suspect this is both for the obvious reason everybody points out (it would only run on Nvidia hardware) and because the CPU stuff is fast enough for regular physics in regular games.
--------------------------------------------------

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To byly ty vlasy, ktere sebraly 30% vykonu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a to je ono, vyměníte třeba 50% výkonu za o něco realističtější scénu, která bude stát dost peněz navíc, protože napsat se musí i starší verze, bude silně omezena na uzoučkou část trhu doslova pár modelů GPU a v řádu jednotek let nebude fungovat na jiných GPU než od jednoho výrobce, který navíc zdaleka nemá majoritní podíl na trhu? Z ekonomického pohledu to smrdí červenými čísly na sto honů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takto podané ano. Ja si ale myslím, že na 7nm dostane RTX podporu aj mainstream a že sa k tomu pripojí aj AMD so svojimi grafikami. Stále je ale podľa mňa lepšie, že sa základy začínajú budovať už teraz a nie až za pár rokov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cervenymi cisly? Koho? Nvidia do toho bude sypat penize dokud to bude treba. Muze si to dovolit. A postupne to predpokladam implementuji do hernich enginu, takze casem to nebude az tak moc prace navic, protoze RT je na programovani daleko jednodussi nez prave ty fakovaci metody pro rasterizaci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Koho? Majitelů vývojových studií a jejich investorů, to je snad jasné. Nvidii to nemusí stát nic víc než náklady na vývoj hardwaru a napsání ovladače, zbytek už je na okolí, pokud tedy okolí nebude vyžadovat určité protiplnění za to že vůbec použijí možnosti jejich technologie :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koho? Majitelů vývojových studií a jejich investorů, to je snad jasné. Nvidii to nemusí stát nic víc než náklady na vývoj hardwaru a napsání ovladače, zbytek už je na okolí, pokud tedy okolí nebude vyžadovat určité protiplnění za to že vůbec použijí možnosti jejich technologie :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Člověče, kde žiješ a v jakém oboru pracuješ? To jako že Nvidia přijde a Vy nám uděláte do hry naši novou technologii zadarmo? No jako sorry, ale jsi totálně mimo. Dokud to nebude normálně rozšířená věc i na mainstreemu a i u AMD, tak to tam sám o sobě nikdo moc cpát nebude. Leda že si sami zváží, jak moc to vylepší vizuál hry, že do toho třeba někdo vloží vlastní prostředky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vždyť jo, já se na to dívám právě očima těch investorů, kteří patrně nebudou sypat velké peníze do něčeho co se prakticky nedá nikomu prodat. Nvidia zcela určitě nemá dost peněz aby platila nějaký vývoj her, to jsou dneska miliardy na jeden AAA titul. To oni, investoři, a ne nvidia potenciálně přijdou o velké peníze, tak je do toho nebudou v první řadě sypat, ledaže by nvidia ty náklady zaplatila sama a jsme zase na začátku kruhu. :-) Proto nemá cenu se zatím něčím takovým za krvavé peníze vybavovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi komik.
- očima těch investorů, kteří patrně nebudou sypat velké peníze / tak kde jsou ta cervena cisla, kdyz nebudou sypat?
- Nvidia zcela určitě nemá dost peněz aby platila nějaký vývoj her / ??? proc by Nvidia sypala "miliardy" do vyvoje her ??? Jim bude stacit zainvestovat do rozsireni o RTX technologie. A to rozhodne nejsou "miliardy". A navic, jakmile se to dostane do enginu, tak ta pracnost jeste vice klesne.
- To oni, investoři, a ne nvidia potenciálně přijdou o velké peníze / kde jako prijdou o velkepenize? Oni si zainvestuji vyvoj vlastni hry, Nvidia neco prida na svoje technologie

Placas pate pres devate.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tim kopcem usetrene prace to neni zas tak horke ;) ve vysledku to tu praci naopak prida(tohle neni neco vs neco ale neco plus volitelne neco) :) a to ani nepocitam vice prace s ladenim tak aby to bylo pouzitelne + profily ktere bude dodavat NV pro jednotlive hry

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preto som písal z dlhodobého hladiska. Samozrejme najskôr sa musí pre to vybudovať renderer, ktorý bude postavený na RT. Práca začne odpadávať keď sa budú postupne časti rasterizácie plne nahrádzať pomocou RT. Teraz sa konečne začnú budovať základy a je motivácia dostať RT postupne aj do herných engine-ov. Bez žiadneho HW by to nikto nerobil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj, vice prace to bude do te doby, nez se rozhoupe AMD implementuje RT na sve karty. Ale samozrejme vypustit dnesni metodu ciste rasterizace bude hodne zavazne rozhodnuti. Podobne, jako dnes udelat DX12 only hru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rasterizácia tu bude ešte veľmi dlho. Predsa len na niektoré časti je stále dobrá a tie, ktoré sa musia zložito fake-ovať by sa mali postupne nahrádzať RT a v budúcnosti šetriť prácu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. Ale preve bude zalezet na tom, kdy budou moci (nebo si dovoli) vyvojari vypustit ty velmi pracne fakovaci rasteriozacni techniky. V tu chvili jim ubude velmi hodne prace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty pracne fakovaci rasterizacni techniky se tykaji pouze urcitych efektu svetla, ne? Pak by to s tim cekanim nemuselo byt tak hrozne. Proste se od urcite doby(RT v mainstreamu?) prestanou pouzivat u novych (AAA) her a ty pak holt budou na slabsich/starsich grafikach vypadat hure, ale spustit pujdou. Cili v podstate normalni vyvoj s trosku vyraznejsim skokem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Základ tu dávno je, pouze stále ještě není dost výkonu k tomu aby to běželo dost rychle v dostatečné komplexitě. Vzhledem k exponencialitě výpočtu se obávám že takový plně fotorealistický výpočet zvládající hardware nebude založený na současné technologii elektroniky patrně nikdy, maximálně půjde o (hodně) zjednodušený model. Poměr spotřeba/FPS mi zatím jasně hovoří proti této technologii. Ostatně ne vždy nejlepší technologie uspěje, někdy stačí když je dostatečně dobrá, dostatečně levná a dobře dostupná, to jsou ekonomické faktory úspěchu.

Je otázka, jak snadné bude pro raytracing vyvíjet ale jestli stroje převezmou větší porci práce s osvětlením, kdy se jen rozmístí světla a hotovo, přičemž všechny ostatní způsoby budou opuštěny, pak asi ano. Prvně ale musíš mít ty stroje a opustit ostatní způsoby a tady se to obávám asi zadrhne. Zatím ta technologie ještě téměř není připravená pro real-time aplikace, protože dostupný hardware je pořád blízko hranic svých možností a rychlost výpočtu je také relatině blízko použitelných hodnot. Herní aplikace tyto vlastnosti skutečně využívající přijdou přinejlepším pro příští nebo přespříští generaci, samozřejmě pokud vůbec přijdou. Ale můžeme být optimisty a říct si že ano.

Nejde o to že bych neměl rád pěknou grafiku. Mám, ale spousta technologií se používá bez citu protože by sis jich ani vědomě moc nevšiml, použít je v míře obvyklé pro reálný svět. Ale měl bys dobrý pocit ze hry. Když toto RT zvládne na široce dostupném a energeticky efektivním HW, pak bude mít dveře pro úspěch otevřené dokořán.

Osobně si myslím, že raytracing je nyní dobře použitelný pro offline rendering a GPU může urychlit zpracování takových scén. Jsem zatím skeptický k nějaké převratné změně kvality ve hrách, protože realita a její omezení zatím hovoří proti. Možná za 2 - 3 generace bude výkon dostatečný na už relativně ne moc jednoduchou a přitom hratelnou scénu ale jakmile bude vývoj uzavřený a u jedné firmy s neprůhledným způsobem řešení, silně pochybuji že se na trhu nějak výrazněji prosadí mimo specializované obory, jde čistě o zákonitosti trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odkiaľ sa berie to uzavrenie a nepriehladný spôsob riešenia, keď RTX je implementácia rozšírenia štandardu DX?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, napišme to jednoduše. Je to pro vysoce snob-end část trhu, tedy zákazníků naprosté minimum. Neexistují téměř žádné reálné aplikace a ty co ano mají problém s dost nízkým výkonem a nezdá se že by kvalitativní rozdíl byl nějak dechberoucí.

Dále bude minimálně půl roku až rok trvat než se nějaké aplikace objeví a kdoví zda vůbec či za jak dlouho i konkurence vydá něco, co bude mít obdobné vlastnosti protože se to už vyplatí prodávat.

Tedy jedná se nyní o značně nejistou investici proti většině trhu. Žádný wow efekti na začátek tu nevidím, jen nevýhody. A je úplně jedno kdo s tím přišel, jde čistě o peníze a návratnost investic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neexistují téměř žádné reálné aplikace???
A o navratnosti investic bych si kor u Nvidie nedelal starosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Tak tady musím souhlasit. NV žádné investiční riziko nenese, fandové NV to rádi zatáhnou za akcionáře sami. Fandové NV a Apple jsou vlhkým snem každé firmy. Zaplatí prakticky cokoli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To sa potom dá povedať aj o luďoch, ktorí kupujú technológie, aké sa prejavia iba v budúcnosti (ak vôbec). :-) Podľa mňa je určite lepšie zaplatiť za niečo, čo môžem využívať od začiatku ako čakať na spasenie, ktoré nikdy nemusí prísť. Ktoré riešenie je praktickejšie. Za seba len poviem to, že aj keď sa mi páčia technológie NV okolo počítačovej grafiky, Turinga kupovať za tieto ceny tiež nebudem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, či bola chyba z pohľadu investícií s tým prísť teraz, sa ešte len uvidí. Ja si myslím, že z pohľadu počítačovej grafiky to je posun vpred. Videl som videá s ukážkami s RTX a kvalitatívny rozdiel v nich bol podľa mňa veľký. Minimálne v BF V, Metre a aj Atomic Heart.

Čo sa týka reálnych aplikácií, tie predsa NV predstavila na prezentácii. Shadow of the Tomb Raider dokonca víde skoro v rovnakom čase ako prvé GPU s podporou RTX. Som celkom presvedčený, že sa RTX dostane aj herných engine-ov a tiež aj do aplikácií ako 3DS Max či May a pod. O využitelnosti by som sa pobavil tak za 2 roky. Nie teraz, keď ešte ani samotná technológia nebola oficiálne vydaná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

FX? Co mají procesory od AMD společného s raytracingem? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vzhladom na to, ze ani 2080ti nema dostatocny vykon na jeho realne vyuzitie, tak to nie je ziadna strata

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

kolik procent lidí kupuje grafiky v segmentu $600 + ? Kolik jich bude mít zastoupení mezi hráči? Pro zlomek procenta se nevyplatí to aplikovat jinam než do dema či sponzorované hry...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Presne, tudiz rozjezd (pokud se chytne), tak bude dost pozvolny. Zajimavejsi to zacne byt tak za 1-2 generace, coz pri aktualni frekvenci vydavani novych hernich karet..bude 2-4 roky.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Myslím, že sa to dalo aj očakávať. Mainstream GPU by na to výkonovo nemali a RTX budú obsahovať iba hry, ktoré zasponzoruje NV. Vzhľadom na to, že je to jediná firma, ktorá túto funkcionalitu pe hráčov ponúka, ani nemá na výber. Aspoňže na taký sponzoring majú potrebný kapitál. Čo sa týka väčšieho nástupu využitia RT ako takého, tak už som to písal, ale zopakujem. Podľa mňa 7nm mainstream už bude túto podporu mať. A to očakávam aj u AMD. No a 7nm high end by to už mohol s prehľadom dávať na 2K 60FPS, pričom hrateľné by to mohlo byť aj v 4K s aspoň nad 30 FPS. Hovorím o aktuálnych features postavených na RTX. Ak si pre ďalšiu generáciu GPU pripravia nové prípady využitia, tak budeme tam kde sme teraz (ale aspoň s vylepšeným vizuálom). Uvidíme aká bude realita. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ocakavas u amd rt a tensor cores spolu s vytrenovanymi neuralnymi sietami? amd asi nema na licencne poplatky.. prave sa snazi vyhrabat z dlhov, ak si nevsimas ..

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

RT a Tensor Cores je ale iba implementácia DXR od NV. AMD môže DXR implementovať na svojom HW inak. A asi to tak aj bude. Aj ich implementácie jednotlivých DX sú rôzne. Preto majú v určitých aspektoch odlišné vlastnosti (či už pozitívne alebo negatívne).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

JeDDen berecek ale tvrdi, ze RT v nynejsich hrach nepojede na AMD a Intelu. Kdyz se ho nekdo zeptal jak jako,ze pokud to je v standardu DX12, tak proc by to nemelo pripadne jet na AMD a Intelu, tak ho zarizl jak kure.

Nadpis: NVIDIA řešení je nekompatibilní s Intel či AMD.

Clanek: Jinak byla vznesena i otázka, zda Ray tracing, tak jak jej vývojáři teď poprvé ve hrách použijí, je kompatibilní s Intel či AMD. Není, protože ač je součástí standardu DirectX12, vyžaduje architekturu NVIDIA TURING, na kterou je stavěný. Jinými slovy, pokud by AMD nebo Intel přišly s vlastním Ray Tracing HW řešením a současné RTX efekty by na tom neběžely. V současnosti tak Ray tracing RTX stále více připomíná ještě uzavřenější GameWorks efekty, v rámcio kterého NVIDIA záměrně dělá věci tak, aby na jiném HW neběžely, záměrně dělá věci složitější a výkonově náročnější, ačkoliv by se daly jinak udělat méně náročněji. Stále musíme připomínat, že NVIDIA nemá zájem dělat hry lepší, optimalizovanější a aby běžely lépe na všech PC. NVIDIA chce prodávat grafiky, takže jejím záměrem je, udělat hru tak, aby mizerně běžela na jejích starších kartách ještě hůře na kartách konkurence a ukázat nové GTX/RTX grafiky v co nejlepším světle, tak že jsou „jediné použitelné“ a musíte si je koupit. Celé RTX pro hry je v tuto chvíli opravdu jen marketing, není to nic v praxi přínosného a skutečně použitelného.

Diskuze:
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 20:18:33
Takže na RT efekty je použité rozšíření v standardu DX12, ale na AMD a Intelu to nepůjde? Tak to pak nemůže být standard. To mně hlava nebere.
--------------------------------------------
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:07:17
Ray tracing technologie jako taková je součástí DirectX12 API ... nicméně tak jak je to použito u těch her, je to jen pro NVIDIA, je to prostě další "GAMEWORKS"
--------------------------------------------
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:54:24
Takže jasná otázka. Je v připravovaných hrách RT implementován přes DX12?
--------------------------------------------
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 00:19:51
nevím ... ale předpokládal bych DX12, bohužel si na to ještě počkáme, BF5 i TR vyjdou bez RTX ... bude prý doděláno dodatečně ...
--------------------------------------------
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 09:27:27
??? Tak Vy nevíte jak je RT implementován v nastávajících hrách, ale už máte jasno v tom, že to nebude fungovat na grafikách AMD a Intel ???
Nějaký zdroj?
--------------------------------------------
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 09:45:14
už vás mám dost, jen se do mě navážíte a děláte FLAME .... kdybyste četl tak jsem napsal kdo je zdrojem! Tvůrci her! Ti kteří to RTX používají ... asi na rozdíl od vás vědí, o čem mluví ....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

DD vedie svoju klasickú vojnu proti NV. Neprekvapil ma. S kludným svedomím tvrdím, že tá nekompatibilita je v zmysle implementácie RTX v danej konkrétnej hre (a nie, že by bolo RTX mimo štandardu DXR), kde vývojári, keďže nemajú iný HW ako ten od NV, kľudne siahli na určité špecifiká Turingu kvôli lepšiemu výkonu a tak si vytvorili spomínané dependencies. Predpokladám, že pre AMD a Intel by museli vývojári tieto časti upraviť. Ale väčšina kódu týkajúci sa RT zostane tak ako je. Stavil by som sa, že ide o niektoré rozšírenia Turingu využité v shaderoch. A tiež by som sa stavil, že sa tak deje aj pri iných hrách a pri iných grafických funkcionalitách, kde sú rôzne vetvy kódu spracovávané podľa toho, ktorého výrobcu je dané GPU. Deje sa to podľa mňa pravidelne ako súčasť optimalizácie.

Ďalšia vec, ktorú by som spomenul je, že sa takto vyjadrili pokiaľ viem iba vývojári BF V. Iné hry HW závislé rozšírenia používať nemusia. Je inak úsmevné ako si vyjadrenie vývojárov BF V niektorí ludia vysvetlili po svojom. A teda, že NV išla s RTX mimo štandard a vytvorila si svoje vlastné proprietárne riešenie. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mas odkaz na to vyjadreni vyvojaru?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

*Ba-dum-tss*

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Diky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ktory DXR?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DXR je rozšírenie DirectX API o podporu ray tracing-u. Toto rozšírenie vybudoval Microsoft v spolupráci s AMD aj NV. NV akurát teraz išla rýchlo ďalej a priniesla implementáciu DXR na svojom HW (a ovládačoch) a nazvala ju RTX. T.j. ide o implementáciu štandardu. AMD môže pripraviť svoju implementáciu DXR na ich HW. A nemá dôvod to neurobiť, keďže nebude implementovať nejakú proprietárnu technológiu, ale normálne štandard od MS. Je to podobné ako keď jeden z výrobcov príde s prvými kartami s novým DirectX, ktorý ten druhý zatial nepodporuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

O tom si můžete nechat tak akorát zdát. Výroba na 7nm bude dražší a tak stejná plocha čipu bude dražší než ta dnešní. RT jednotky zabírají dost plochy čipu a tak se dá počítat že nejlevnější GK s čipem na 7nm který bude mít RT jednotky, bude stát 10 000 - 12 000 Kč. a bude zvládat to co RTX 2070 dnes. Dle mého si normální člověk raději vybere GK ( protože chce větší monitor) která bude zvládat 2K hraní na 80 FPS a více , aniž by si ale musel připlácet za technologii, která ho při její využití, pošle na FHD. Nevidím při materiálech které se používají dnes na výrobu čipů nadějí že tato technologie se stane masovou. Když cena při každé změně nm raketově stoupá, je jediná cesta frekvence, Tu však s křemíkem zásadně nezvýší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Po tom ako vyšla 12nm Volta s plochou 815mm2 som niekde čítal, že na 7nm by mal ten istý čip iba 200mm2. To je myslím veľkosť dnešnej GTX 1060. Volta má ale vyše 5000 CUDA cores, čo mainstream GPU na 7nm mať určite nebude. Podľa mňa aj pri navýšení CUDA cores oproti dnešnému mainstreamu tam stále zostáva priestor na RT cores a Tensor cores. Ak teda platí predpoklad o tých 200mm2 pre Voltu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Už když se člověk podívá na vámi uváděná čísla, tak je jasné že nesedí těch 200 mm2. Očekávejte spíš dvojnásobek, tedy 400 mm2, zvláště když ty nm co uvádějí výrobci jsou hodně elastický.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je dobrý argument. Treba tiež počítať aj s tým, že prípadná RTX 3060 bude mať namiesto 5000 Cuda cores tak okolo 2000 (dnešná GTX 1060 ich má 1280) a nebude mať všetku funkcionalitu ako má súčasná Volta. Napríklad ak by aj mala Tensor cores, nemusí ich mať rovnaký počet a pod. Sú to síce iba dohady, keďže všetko závisí od architektúry daných riešení o ktorých nič nevieme, ale mohlo by to takto byť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle diskusí na živě to kupují úplně všichni :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak hlavne si to koupi JirkaK ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ale Redmarx si to nekoupí, jedině až z druhé ruky s výraznou slevou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna to pisu, jsem minimalne na dalsi dva tri roky za vodou, ted uz nic kupovat nebudu. Jestli trochu zlevni SSD, tak si pred vanoci prikoupim jeden 1TB, at mam. Jinak jsem komplet vybavenej a tenhle a pristi rok nedam do PC uz ani korunu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten single thread flight simulator to už umí?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem s tou GTX1080 udelal dobre, 10K je dobra cena a karta je jak nova, rikal ten znamej kamose, ze to moc nevyuzil, protoze je hodne na sluzebkach. Nepocitam, ze by GTX2060 mela vyssi vykon a ty RTX vcetne RTX2070 jsou diky pritomnosti zbytecnych RT Cores a Tensor Cores zoufale neefektivni a navic ta RTX2070 bude urcite super draha, na to ze nejde o highend model vyrobce, ale o mirne ochuzenej.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"rikal ten znamej kamose, ze to moc nevyuzil, protoze je hodne na sluzebkach", jen to celou dobu těžilo nějakou virtuální měnu...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To samozrejme nevim, ale tipl bych ze ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No já jsem zvědavý, jak si RTX20x0 poradí s konkurencí v podobě GTX10x0. Hodně se těším, jak dopadne RTX2080 proti GTX1080Ti. hlavně v poměru cena/výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Si myslím, že sa dá celkom reálne očakávať, že výkonovo na tom budú podobne. Ja dúfam, že RTX 2080 bude všade aspoň o niečo výkonnejšia. Pričom pomer cena/výkon bude lepší u GTX 1080Ti. Plusom u RTX 2080 zasa bude podpora novej funkcionality v podobe RT a Tensor cores. Každý kto má záujem si vyberie podľa svojich preferencií. Podľa mňa ani jedna voľba nebude zlá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na RTX2080 pujde hrat 1080p/30FPS s RT, na GTX1080Ti muzes hrat 4K/60FPS bez RT. :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Rekl snad nekdo ze nepujdou RTX efekty vypnout ? Vypne se RTX a bude se hrat na RTX2080 v UltraHD jako na GTX 1080ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ted jsi uhodil hrebicek na hlavicku, nicmene k cemu je RTX karta bez RT efektu, kdyz ho stejne budes muset vypnout, ze.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pre teba očividne k ničomu. :-) Nechaj iných nech sa rozhodnú za seba. Ja by som kludne hral aj v 1080p pokiaľ by to vizuál hry vykompenzoval. Som totiž viac fanda počítačovej grafiky ako samotných hier. Ale chápem, že to niekto iný má zasa inak. Ďalej, počet FPS zatiaľ nikto nevie, tak neviem prečo operuješ s 30FPS. Jednak to určite nebude polovica z RTX 2080 Ti a okrem toho netušíme aký bude finálny výkon a výsledok. Taktiež väčšina hier bude bez RTX a tam bude výkon 2080tky zasa na inej úrovni.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Spis bych rekl ze vetsina her pojede na RTX ON s omezenym/vypnutym RT ....aspon tak hadam ze je to nova znacka pro kompletni reseni a RT je pouze podskupinou celeho balicku :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RTX obsahuje:

Ray Tracing (OptiX, Microsoft DXR, Vulkan)
AI-Accelerated Features (NGX)
Rasterization (Advanced Shaders)
Simulation (CUDA 10, PhysX, Flex)
Asset Interchange Formats (USD, MDL)

Tomb Raider přehnal v prezentované verzi, stejně jako BF V ladí výkon na FHD v 60FPS, Enlisted běží svižně v 4k....

je to jen o implementaci jak moc a v jaké kvalitě budou vývojáři RT implementovat, stejně tak si to musí ošahat aby přišli na to co si ještě mohou a co už nemohou dovolit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne. Je to o implementaci kolik raytracingovych efektu musi vyvojari pouzit, aby to bylo na vykreslovane scene videt. Vyvojari BF a TB to prezentovali spravne tak, ze to videt bylo, ale vykonove je to prilis narocne na jakoukoli grafiku nove generace. U Enlisted se nic nepozna, takze to bezi i ve 4K svizne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozri si ten Enlisted ešte raz. Je v ňom dosť veľký rozdiel pri RTX on a off.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A AMD stačí vylepšovať SW, aby bežal lepšie na HW od AMD

AMD's RadeonSI/Gallium3D Linux Graphics Driver Gets Optimized For Ryzen CPUs
6 September 2018
In OpenGL micro-benchmarks there was an increase in performance by 32% for a draw elements operation or 25% for DrawArrays when using an AMD Ryzen Zen 1 CPU.

For real-world games/benchmarks, the performance benefit is expected to be much less than those micro-benchmarks but still should be noticeable.

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-RadeonSI-Ryzen-T...

The RadeonSI Performance Tuning For AMD Zen CPUs Has Landed In Mesa
on 9 September 2018
AMD's Marek Olšák
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RadeonSI-Zen-Tuning-...

Vďaka Marekovi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, jenom srovnavaji pomalu vykon linuxovych ovladacu s Windowsackyma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

možno vo FullHD
ale v 2k vedie Linux dosť výrazne

a v 4k je to ako/kedy...

napr.

https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=win10-ubuntu-gpufres...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a v prípade CPU je to ešte výraznejšie pre Linux

https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=2990wx-linux-windows...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

scamVidia
The Way It's Meant to be Scamed

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak sa potvrdi tych 5GB a ziadne nove technologie, potom odhadujem, ze pre vlastnikov GTX 1060 6G bude najobvyklejsi upgrade bazarova GTX 1080 s 8GB, casom uz pod 400 EUR. Uz sa sam po takej zacinam obzerat, nejaky slusnejsi model okolo 370 EUR by som uz zobral aj teraz, kedze nie je na co cakat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zadne RTX cili zadneho Ray Tracing-u nebylo potreba, stacilo dokopat nativni podporu api DirectX 12 v Turingu, pridat +60% na hrubem vykonu a doplnit podporu technologie FreeSync 2.0, pote by sme jeste prekousl kdyby stala nova GTX 2080 Ti pri uvedeni 899 dolaru...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nie si rád, že sa posúva vývoj počítačovej grafiky dopredu? :-) Mám taký pocit, že kým s niečím nepríde AMD, pre niektorých ludí proste stojí svet na jednom mieste.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Kašli na to Marek, keby s tým prišlo AMD tak všetci títo kritici by krochkali blahom.
Stále nechápem toto plakanie nad RX nikto ešte nevie ako bude vyzerať a fungovať finálna verzia alebo aký výkon budú mať nové karty ale už sa nadáva že to bude zlé.
Vidím že ČS nátura sa nezmenila.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To není ČS nátura, v tomto směru je to spíš slepé fanouškovství, když to přece nemá moje značka tak to je k ničemu :) Ale až bude jejich značka vydávat něco nového a uniklé info náhodou nebude dle očekávání, tak se budou odkazovat na "kdoví odkud to je", "to jsou nedodělané drivery", "to je chyba vývojáře" ...Pro konkurenci to samozřejmě neplatí a vše je svatá pravda.

Fanouškovství mi nevadí, ale s rozumem, uplaťovat pravidla stejně pro všechny, bohužel dost jedinců to nedokáže.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Vidím, že je to zbytočné. Smutné na tom je, že niektorí očividne ani nevedia čo to ten ray-tracing vlastne je. Konečne je tu základ, na ktorom sa môže niečo budovať a AMD fandovia to proste musia ofrflať. A niektorí sa ešte tvária, že ani nevidia rozdiely medzi zapnutým a vypnutým RTX. To už je priamo neskutočné.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

> A niektorí sa ešte tvária, že ani nevidia rozdiely medzi zapnutým a vypnutým RTX.

Neuveritelne, dyt clovek musi bejt slepej aby to nevidel. Tak tedy pro vsechny krupany, ktere ten rozdil nevidi, jeste jednou nazorne:

https://pbs.twimg.com/media/DmZMJ32WsAA1EMm.jpg

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Máš aj niečo iné ako obrázky pre 15 ročných? :-) Kľudne si vymeň RTX off a RTX on za Before Vega a After Vega. Bude to mať rovnakú výpovednú (sorry, výpočetnú) hodnotu ako teraz.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak vtipne to bylo :))) asi jako 4gb vs 8gb polaris a parodie na GTX 970 :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nehovorím, že to nie je vtipné. Len je to iba taká pubertálna sranda, ktorá nič neznamená a mal som pocit, že franzzz tomu dáva nejaký výpovedný význam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ty jsi ale velky boreeeeeeeeeec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Tak já si vzpomínám, jak zelená squadra obhajovala emulaci DX12 u nvidií s tím, že "to ještě není potřeba." Nyní je RT naopak "must have", protože to podporují celé 3 hry, a to ještě tak skvěle, že kvůli tomu posunuly datum uvedení BFV o měsíc, aby to aspoň trochu vyladili a fungovalo to.
Vy si navzájem nemáte co vyčítat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

O jake emulaci DX12 je rec? Nic takoveho se nedeje a ani nedelo. 1000x opakovany vymysl se skutecnosti nestane.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Emulácia DX12 na NV HW je obyčajný výmysel. Nemusí sa obhajovať to, čo neexistuje. Ďalej, nikto ani nehovorí, že RT je must have. Iba, že je to cesta dopredu. Netreba si domýšlať to, čo tam nie je. Dôležité je, že sa konečne začne postupne používať a implementovať do herných engine-ov. Mňa už teraz výsledky z ukážok presvedčili. Veď to herné prostredie pôsobí s RTX parádne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

To zcela určitě výmysl není, ostatně pro to existují důkazy v podobě benchmarků, ve kterých tehdejší zelené karty hořely jako papír. Prostě řečeno, většina věcí ohledně DX12 byla v tehdejších kartách implementovaná na úrovni driverů, nikoli však křemíku.
Vy ze zeleného tábora se bráníte nazvat to emulací - klidně. Na principu a stavu tehdejších věcí to ale nic nemění.

edit: a co se týká RT prostředí, vzpomněl jsem si díky tvým slovům na reklamu na wash'n'go.. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, jsou to asi kouzelnici ti programatori od Nvidie, kdyz dokazali napsat sw emulator bezici na CPU ktery zas tak moc nezaostaval za super specializovanym DX12 GPU od AMD. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Zapomněl jsi napsat ještě aspoň 15 smajlíků, zelený trolíku.
A ti kouzelníci se snažili, ale Kepler to přesto nezachránilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Keplera som mal 5 rokov (konkrétne GTX780, ktorá teraz stále slúži na GPU PhysX a Flex - hrávam hry využívajúce tieto funkcionality) a nevšimol som si, že by potreboval zachraňovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ by NV v rámci DX12 riešila softvérovo niečo, čo jej konkurencia nie, tak by som rád vedel čo presne. Pretože ak by to tak bolo, tak by výkonové rozdiely boli v prospech AMD oveľa väčšie. Niečo podobné ako keby AMD riešilo súčasný RT softvérovou cestou (a teda cez univerzálne jednotky) oproti HW cesty od NV. Takže namiesto 60FPS pri FHD by z toho boli prinajlepšom jednotky FPS, možno doslova ani to jedno. Preto keď niekto tvrdí, že niečo také existuje, rád by som vedel čo konkrétne sa emuluje. Predpokladať to na základe výsledkov z benchmarkov sa vôbec nedá. Pýtal by som sa potom, či dané "horenie" stále trvá, pretože o žiadnom neviem. Ďalšia vec je, že ak by to tak bolo, mohol by ich ktokoľvek za to zažalovať, pretože svoje GPU predávajú ako DX12 s určitým feature levelom. Ak u niektorej neplatí také označenie, tak by to už kritici mohli pretaviť v nejakú hromadnú žalobu, keď sú si takí istý svojimi tvrdeniami. :-)
BTW reklamy neriešim. RT má praktický dopad na grafiku a to je to, čo ma zaujíma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Emulace DX12 u Nvidie je stejná pohádka, jako že MH17 sestřelila kilometrová ukrajinská stíhačka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nejsem rad, ze NVidia posouva vyvoj pocitacove grafiky na slepou kolej.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Ako vieš že je to slepá koľaj?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Protoze do doby nez bude dostatecny vykon tak na scenu prijdou kvantove akceleratory a v ten moment bude primitivni ray tracing mimo hru :)))) to da preci rozum ne ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Zase ako to vieš? Všetci máte nejaké veštiace gule?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty to nevis? vsak uz to vi kazdy ze to tak urcite bude ....dalsi co zije v jeskyni :))))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám, že pokud je nasadí jako první Nvidia, tak to bude taky špatně :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RTX2080Ti = 1080p/60FPS.

A prosim uvedom si, ze se nejedna o scenu vykreslovanou pres raytracing, jedna se o normalni rasterizovanou scenu doplnenou o par raytracingovych efektu.

Takze zaver je snad jasny. V soucasne dobe nedokaze nejlepsi herni graficka karta za voce nez 30.000Kc vykreslit rasterizovanou scenu s malym procentem raytracingovych efektu na vice nez 1080p/60FPS.

Co z toho plyne je take zrejme, nepripada v uvahu, ze by pristi generace konzoli mela integrovanu grafickou kartu, ktera by to dokazala, takze raytracingove efekty budou pro vyvojare prace navic.
Dale se raytracing nebude tykat minimalne 70-80% hracu hrajicich na PC, protoze raytracingova grafika je pro ne prilis draha.
A znovu opakuju nejedna se o kompletni scenu, ale o par efektu.

Pocitejme tedy, kdy bude pri silne optimistickem vzrustu vykonu GPU +50% kazdou generaci mozne uvazovat o kompletni nebo aspon podstatne casti raytracingove sceny, za 15 let ???

Proste jednoznacne je to slepa kolej, ktera se mooozna za 15 let docka renesance, ale to je hooodne daleko.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Bude mit 2080ti o 30-40% hrubeho vykonu navic? Bude, takze ten kdo chce nejvykonejsi kartu si ji proste koupi...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No, jak se to vezme, je malo pravdepodobne, ze to udela +30% v DirectX11 hrach. Tam se da ocekavat spis neco mezi 20-30% navic. V DX12 hrach to urcite bude pres 30%.
Jenze aby taky ne, kdyz cena bude taky +30%.

Ale mas urcite pravdu, kdo chce nejvykonejsi grafiku, tak si to proste koupi.
Mrkni se ale na testy typu 3D Mark, u kterych muzes predpokladat, ze je delaji jen ti nejzapalenejsi hraci s tema vykonejsima grafikama. Kolik lidi tam ma GTX1080Ti a cast z nich muze byt kandidatem na koupi jeste lepsi grafiky?

Pro predstavu, mne s mirne nataktovanou GTX1080 to pise, ze mam grafiku lepsi nez 80% lidi, co si to tim 3D Markem projelo. Cast a tipl bych, ze to bude vetsi cast z tech lidi, co je ve statistice nade mnou, ma proste vic nataktovanou GTX1080, takze kolik asi bude tech Ti-cek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Ako to vieš? Zase kryštálová guľa?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co cekas ty po dvou letech vyvoje novych karet ? 5% ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak třeba Intel to před vydáním Zenu někdy na těch 5 % horko těžko mezigeneračně dosahoval ;-).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Nereagoval som na teba :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Zkusím ti to shrnout:
- výsledky jsou všelijaké a kvalita je rozporuplná
- výkon je směšný
- je to zase jen "emulace" RT v rámci klasické rasterizace, nikoli implementace plnotučného RT (jak se ještě před uvedením mohlo zdát)
- podporuje to mizivé množství karet, a ještě jen od jednoho výrobce
- současné implementace jsou zaplacené výrobcem grafik

Z mého pohledu je to Big Badda Fail. A to ne protože nvidia, ale protože to opravdu nezvládli - ani nemohli, s ohledem na to, jakým procesem se Turing vyrábí, a že jde v podstatě jen o update předešlých karet a že ani na ten RT ojeb výkonnostně nemá a ani mít nemůže. Je to úplně stejné, jako u AMD, které nezvládlo Fury/Vega s HBM (myšleno z pohledu zacílení ekonomiky výroby na trh).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"s ohledem na to, jakým procesem se Turing vyrábí, a že jde v podstatě jen o update předešlých karet"

Komentar mas sice pravdivy, ale trochu manipulativni. Leckomu to muze pripadat jako by jsi mluvil o updatu hernich grafik Pascal > Turing, ale tak to neni Turing vychazi z generace Volta, ktera pro hry vubec nevysla.

Jinak samo souhlas, RT je v soucasnem podani naprosto k nicemu, akorat marketingova srajda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

to mě jako spotřebitele ale vůbec nezajímá, co z čeho vyšlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak manipulativne nepodsouvej, ze ty vydavane karty jsou update predchozi generace. Neni to tak, v hernim segmentu jsou to uplne nove grafiky, ktere budou lepsi jak grafiky konkurence dost mozna nejen v herni ale i ve vypocetni oblasti.

Zajimave na tom je snad jen to, ze tato generace Turing je podobne jako generace Vega od AMD o dost mene efektivni nez predchozi jak ty rikas "softwarove dodelavana v ovladacich" generace Pascal.
To je to co by melo zakaznika zajimat, kolik vyda penez za jednotku vykonu a tato kalkulace je zoufala nejen u Vegy, ale jeste zoufalejsi u Turingu.

Kdo si hned po vydani tehdy jeste za rozumne ceny koupil Pascal nebo Polaris, udelal vyborny kauf, ktery bude asi prekonan az s nastupem 7nm generace.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Jenže to update je - myšlen byl výrobní proces. Budu se opakovat, ale zásadní pokrok nastane až s novou výrobní technologií.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neblázni, kdyby měla Nvidia freesync, už by AMD karty nikdo nekupoval ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pozor, to nie je pravda. Niektorí ludia si kupujú AMD z morálnych dôvodov. T.j. pekná výhovorka keď si chceš kúpiť AMD aj vtedy, keď nemá lepšiu ponuku ako konkurencia. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Ne že by totéž neplatilo o fandech nvidie, že? :-)
Kromě toho, AMD má stále lepší nabídku než konkurence, což platí zejména ve střední třídě karet.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tomu sa hovorí pochovať projekt už hneď na začiatku. Na druhej strane je takmer isté, že na slabších RTčkach by technológia Ray Tracing bola úplne nepoužiteľná.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

RTX - RT je dost podobné PhysX v podstatě ještě horší. Z toho co jsem viděl ne všechny hry mají všechny typy RT zapnuté a pokud mají nejsou vidět.

Pro příklad (V těchto třech krách dominuje jedna varianta):
Battlefield V - RT - Reflection (odrazy - voda, sklo, zrcadla, …)
METRO - RT - GI (globální luminance odrazy nasvícení) RTX GI není moc dobré (stíny v zákoutí jsou pěkné ale nepřímé nasvícení se mění skokovitě)
Tomb Raider - RT - Shadows (stíny, neostré RT stíny) (Shadow of the Tomb Raider)

Deep Learning - Musí vyčistit RT obraz ať už děláte cokoliv ze zmíněných tří.
Asi se bude se užívat DLSS pro čištění zatím bez zvětšení.

DLSS - Deep Learning Super-Sampling (anti aliasing)
Někde zase jen DLSS se zvětšení obrazu na falešné 4K počítat (rasterizovat) se bude 1440p 1080p a DLSS vykouzlí (chytře roztahne) na 4K.

Překážky a artefakty:
RT se počítá ze scény na kterou se kouká pokud změníte kamera v prvním snímku nejsou odrazy. (Demo s tancujícímy roboty) METRO GI nasvícení se mění skokovitě přitom že světlo se pohybuje plynule.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tí, čo porovnávate ray tracing s PhysX si prečítajte toto:

http://www.codercorner.com/blog/?p=2013

Už keď vám na tomto nebude jasné aké nezmyselné porovnanie to je, tak už neviem.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Co to je to za meleš za nesmysly.

PhysX fyzický engine vyvinula jej společnost AGEIA která také prodávala hardwarový akcelerátor PhysX P1 (PPU) (2007-2008). Nvidia koupila firmu AGEIA 13.únor 2008

Bavíme o GPU PhysX já měl první kartu 8800GTX (2008) která jako první uměla hardwarovou akceleraci PhysX s použitím CUDA.
(Any CUDA-ready GeForce graphics card 8-series or later GPU with a minimum of 32 cores and a minimum of 256 MB dedicated graphics memory can take advantage of PhysX)

Skoro žádná hra to nepodporovala první půlrok jsem mohl koukat tak akorát na dema tekoucí vody.

V březnu 2008 Nvidia vydala open standard PhysX to je ale software ne hardware. PhysX SDK je relativně zadarmo (úprava kódu byla jeden čas zpoplatněna) musíš se zaregistrovat souhlasit s licencí a pokud uděláš úpravy SDK musíš je také dát NVIDIA.
Jenže ani náhodou nerozjedeš stejné množství objektů na AMD GPU nebo na CPU v násobcích 2x 4x 8x pomalejší.

A proto se PhysX nezačalo nikdy používat masově pro hry. Plnou hardwarovou akceleraci má NVIDIA ve svém pevné vlastnictví. PhysX možná je v nějakých hrách na xbox ale tam je stažený na minimální počet objektů na a pravděpodobně to počítá CPU protože GPU na konzoly už tak je dost pomalé.

PhysX v Batman: Arkham Knight vypadal hezky
Jenže uzavřené NVIDIA GameWorks

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prečítaj si radšej to, čo je v danom odkaze. Je tam názor človeka, ktorý vyvíja PhysX ešte od čias, kedy nebol majetkom AGEIA a keď sa ešte volal inak. AGEIA nič nevyvinula od nuly. Kúpila si už načaté API, ktoré prerobila pre svoje potreby. Presne tak ako to neskôr urobila NV. Okrem toho vďaka NV je PhysX dnes aj na CPU výkonovo úplne inde než bol v roku 2010. Vývojárom hier to očividne stačí a záujem o lepšiu fyziku moc nie je. Podľa toho, čo tam je napísané. To ale neznamená, že sa HW fyzika úplne vytratila. NV implementovala Flex, ktorý sa už v pár hrách používa a z časti nahrádza GPU PhysX, ktorý sa ale vráti s Metrom Exodus.
Takže ešte raz - PhysX, ktorý NV kúpila od AGEIA už ani náhodou nie je PhysX aký sa dnes používa a ktorý je súčasťou Unreal Engine a Unity.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V pohode. Aspon bude 2060 za "normalnejsiu" cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.