Skvělý už stahuju!! ALe trochu mě zaskočila OOO 3. Mohli počkat na finální. Ale to se asi aktualizuje podobně jako v Ubuntu 8.04 Firefox 3. Až vyjde 2009.1 jdu do PowerPacku, jelikož tam bude nejspíš KDE 4.2 (roadmapu neznam). Na KDE 4 se těšim, aůe 4.1 není ješte ono na dlouhodobé užívání a vyhazovat prachy nebudu, počkam na 4.2 a to už by mohlo bejt OK!! ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V3N3C https://diit.cz/profil/v3n3c
10. 10. 2008 - 18:29https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseSkvělý už stahuju!! ALe trochu mě zaskočila OOO 3. Mohli počkat na finální. Ale to se asi aktualizuje podobně jako v Ubuntu 8.04 Firefox 3. Až vyjde 2009.1 jdu do PowerPacku, jelikož tam bude nejspíš KDE 4.2 (roadmapu neznam). Na KDE 4 se těšim, aůe 4.1 není ješte ono na dlouhodobé užívání a vyhazovat prachy nebudu, počkam na 4.2 a to už by mohlo bejt OK!! ;)https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444709
+
S Mandrivou (Mandrake) jsem kdysi dávno začínal. Na novém desktopu mi boot po pěti sekundách zamrzne (64b), naopak na levném notebooku Acer jede vše i z livka, grafika, kodeky, písma, zvuk, flash, wifina včetně WPA2...
To se moc často nestává ani u Ubuntu like dister.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Robert1234 (neověřeno) https://diit.cz
10. 10. 2008 - 20:40https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseS Mandrivou (Mandrake) jsem kdysi dávno začínal. Na novém desktopu mi boot po pěti sekundách zamrzne (64b), naopak na levném notebooku Acer jede vše i z livka, grafika, kodeky, písma, zvuk, flash, wifina včetně WPA2...
To se moc často nestává ani u Ubuntu like dister.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444746
+
Mohl by mi nekdo, kdo se v tom vyzna nejak srozumitelne popsat v cem se lisi KDE a GNOME?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Michal Kočí https://diit.cz/profil/nyny
10. 10. 2008 - 22:57https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseMohl by mi nekdo, kdo se v tom vyzna nejak srozumitelne popsat v cem se lisi KDE a GNOME?https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444788
+
Nyny: každé je napsáno na jiné grafické knihovně, každé má vazby na svoje aplikace, každé vypadá trošku jinak. Gnome sází na jednoduché prostředí s míň volbami, KDE na pokročilé možnosti nastavení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xkubax (neověřeno) https://diit.cz
10. 10. 2008 - 23:39https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseNyny: každé je napsáno na jiné grafické knihovně, každé má vazby na svoje aplikace, každé vypadá trošku jinak. Gnome sází na jednoduché prostředí s míň volbami, KDE na pokročilé možnosti nastavení.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444799
+
no kdyby na tom jely cad programy jako Archicad ci autocad a nejake ty rendery treba cinema nebo artlantis tak bych do toho hned sel :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
macabe https://diit.cz/profil/macabe
11. 10. 2008 - 08:47https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseno kdyby na tom jely cad programy jako Archicad ci autocad a nejake ty rendery treba cinema nebo artlantis tak bych do toho hned sel :)https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444814
+
Nyny: Gnome je jednuduché a nenastavíš v něm o nic víc jak ve Windows zato KDE je opak, má mnoho možností nastavení. KDE obsahuje mnohem lepší aplikace, které ovšem jdou pustit i pod UBUNTU (Ubuntu je tahoun GNOME alespon podle me). Záměrně jsem řekl, že Ubuntu protože na ostaních mi nefakali pod GNOME KDE programy. Ale jinak oboje se výborně používá. Já používám KDE, jelikož si nastavuju vše i pozici tlačítek atd. GNOME mi nesedí, ale u tebe to může být naopak. Vyzkoušej live CD Gnome a KDe a uvidíš co ti bude vyhovovat. A není to jen ve možnostech nastavení celá filozofie graf. prostředí a to sám poznáš. Pro zkoušku GNOME doporučuju Ubuntu a KDE asi Mandrivu, openSuSe. Jinak pozor na KDE KDE 3.5 je velice stabilní zato nové KDE 4.1 (které je i v Mandrivě 2009 není ješte úplně OK, ale používat se to dá náramně dobře)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V3N3C https://diit.cz/profil/v3n3c
11. 10. 2008 - 12:57https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseNyny: Gnome je jednuduché a nenastavíš v něm o nic víc jak ve Windows zato KDE je opak, má mnoho možností nastavení. KDE obsahuje mnohem lepší aplikace, které ovšem jdou pustit i pod UBUNTU (Ubuntu je tahoun GNOME alespon podle me). Záměrně jsem řekl, že Ubuntu protože na ostaních mi nefakali pod GNOME KDE programy. Ale jinak oboje se výborně používá. Já používám KDE, jelikož si nastavuju vše i pozici tlačítek atd. GNOME mi nesedí, ale u tebe to může být naopak. Vyzkoušej live CD Gnome a KDe a uvidíš co ti bude vyhovovat. A není to jen ve možnostech nastavení celá filozofie graf. prostředí a to sám poznáš. Pro zkoušku GNOME doporučuju Ubuntu a KDE asi Mandrivu, openSuSe. Jinak pozor na KDE KDE 3.5 je velice stabilní zato nové KDE 4.1 (které je i v Mandrivě 2009 není ješte úplně OK, ale používat se to dá náramně dobře)https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444843
+
Nyny: KDE je desktop ktory uz davnejsie ponukal to s cim prisliel MS, ako napriklad Aero glass. KDE ma vela moznosti co spravit s tray listou, ako poupravovat spravanie, vyzor, setric obrazovky na pozadi plochy, milion prehravacov a appletov na desktop aj tray.
Gnome je dost suchy, ale su od Gnoma aj jednoduchsie a rychlejsie desktopy., ako Xfce a spol.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
11. 10. 2008 - 13:30https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseNyny: KDE je desktop ktory uz davnejsie ponukal to s cim prisliel MS, ako napriklad Aero glass. KDE ma vela moznosti co spravit s tray listou, ako poupravovat spravanie, vyzor, setric obrazovky na pozadi plochy, milion prehravacov a appletov na desktop aj tray.
Gnome je dost suchy, ale su od Gnoma aj jednoduchsie a rychlejsie desktopy., ako Xfce a spol.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444850
+
něco si tam vyber - od blbůstek na hraní po profi systémy za hodně peněz..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lcad (neověřeno) https://diit.cz
11. 10. 2008 - 13:52https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskusemacabe: http://www.tech-edv.co.at/lunix/CADlinks.html
něco si tam vyber - od blbůstek na hraní po profi systémy za hodně peněz..https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444853
+
jojo2: Chtel bych videt Aero na KDE bez dalsich balicku, jako Compiz a Beryl (a s nima to samozrejme jede i na Gnome). Kazdopadne KDE uz mozna deset let vypada furt stejne nedotazene - tu je okraj 1 px, tu zase 10 px, nektery tlacitka nebo panely jsou nerimerene velky, vsude spousta plytvani mistem apod. Myslel jsem, ze se to se ctyrkovou verzi zlepsi, ale bohuzel se tak nestalo. Prijde mi, ze clovek prechazejici z Windows zacina na KDE, protoze je jim podobnejsi, ale postupem casu stejne dokonverguje na Gnome, protoze je pouzitelnejsi, lip se s nim pracuje a lip se na nej kouka.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qee https://diit.cz/profil/qee
11. 10. 2008 - 14:40https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskusejojo2: Chtel bych videt Aero na KDE bez dalsich balicku, jako Compiz a Beryl (a s nima to samozrejme jede i na Gnome). Kazdopadne KDE uz mozna deset let vypada furt stejne nedotazene - tu je okraj 1 px, tu zase 10 px, nektery tlacitka nebo panely jsou nerimerene velky, vsude spousta plytvani mistem apod. Myslel jsem, ze se to se ctyrkovou verzi zlepsi, ale bohuzel se tak nestalo. Prijde mi, ze clovek prechazejici z Windows zacina na KDE, protoze je jim podobnejsi, ale postupem casu stejne dokonverguje na Gnome, protoze je pouzitelnejsi, lip se s nim pracuje a lip se na nej kouka.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444854
+
No proste KDE vypada furt nejak nemecky :) Znam par fanatiku kteri nedaji na KDE dopustit, hodinu vam budou vypravet o jeho ficurach a moznostech integrace aplikaci a kdyz se kouknete na jejich desktop tak je to preplacanej cirkus a vrchol neergonomie. Takze dkyz chcete hezkej linux tak ci tak sahnete po gnome nebo xfce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
boo (neověřeno) https://diit.cz
11. 10. 2008 - 16:30https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseNo proste KDE vypada furt nejak nemecky :) Znam par fanatiku kteri nedaji na KDE dopustit, hodinu vam budou vypravet o jeho ficurach a moznostech integrace aplikaci a kdyz se kouknete na jejich desktop tak je to preplacanej cirkus a vrchol neergonomie. Takze dkyz chcete hezkej linux tak ci tak sahnete po gnome nebo xfce.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444857
+
Možná je problém, že někteří lidé nepřišli na to, že i Gnome skýtá pokročilejší možnosti nastavení, ale schované před BFU.
Momentálně píšu ze staré vykopávky s Xcfe, ale jaképak Aero Glass. To je falešnost. Xcfe to umí nenáročně a nelživě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
11. 10. 2008 - 20:27https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseMožná je problém, že někteří lidé nepřišli na to, že i Gnome skýtá pokročilejší možnosti nastavení, ale schované před BFU.
Momentálně píšu ze staré vykopávky s Xcfe, ale jaképak Aero Glass. To je falešnost. Xcfe to umí nenáročně a nelživě.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444877
+
@qee: Opravdu se bavim, je videt, ze v tom mas vazne jasno. KDE plytva mistem, zato Gnome je desne usporne. Misto usetrene chybejicimi funkcemi, ktery by "mohly zmast uzivatele", proste vyplni obrovskymi mezerami mezi ikonami, tlacitky a nabidkami a je to "vyreseno". Gnome - dekuji, jiz jsem zvracel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
XxXxXxX (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 09:32https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse@qee: Opravdu se bavim, je videt, ze v tom mas vazne jasno. KDE plytva mistem, zato Gnome je desne usporne. Misto usetrene chybejicimi funkcemi, ktery by "mohly zmast uzivatele", proste vyplni obrovskymi mezerami mezi ikonami, tlacitky a nabidkami a je to "vyreseno". Gnome - dekuji, jiz jsem zvracel.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444898
+
S linuxem nemá smysl ztrácet čas. Asi před rokem jsem dostal chuť přejít na nějaké linux distro a bohužel nic nefungovalo tak jak má. Nefunkční wifi jak s integrovanými drivery, tak po instalica driverů z xp, nefungoval power management (v xp 3 hodiny, v linuxu 1,5), po uspáním na disk se systém korektně nerozjel, nefunkční gps usb modul, open office zarovnával dokumenty jinak než ms word... Takto bych mohl pokračovat dlouho. Linux je fajn pro ty, co chtějí řešit problémy, já raději jednou za půl roku věnuji 20 minut obnovení systém XP.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
eda jar (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 11:51https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseS linuxem nemá smysl ztrácet čas. Asi před rokem jsem dostal chuť přejít na nějaké linux distro a bohužel nic nefungovalo tak jak má. Nefunkční wifi jak s integrovanými drivery, tak po instalica driverů z xp, nefungoval power management (v xp 3 hodiny, v linuxu 1,5), po uspáním na disk se systém korektně nerozjel, nefunkční gps usb modul, open office zarovnával dokumenty jinak než ms word... Takto bych mohl pokračovat dlouho. Linux je fajn pro ty, co chtějí řešit problémy, já raději jednou za půl roku věnuji 20 minut obnovení systém XP.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444909
+
@eda jar: tohle me vzdycky pobavi, stiznosi na HW. Nejede mi USB zvukova karta, USB GPS, USB DVB-T karta, USB WiFi, USB ohrivac parku... Vis proc ti to nejede? Protoze do USB patri maximalne tak mys! Nikoliv kup tupeho integrace, ktery predstira HW a kde veskerou praci odvaci procesor pocitace zcela zavisly na ovladacich poskytnutych vyrobcem. Takova 7.1 USB zvukovka, ktera pri prehravani MP3 sezere tretinu vykonu procesoru, takovy HW proste nema chybu. Ono by to pod Linuxem i jelo, pokud by se vyrobce obtezoval zverejnit potrebne specifikace, tak by ten ovladac nekdo zdarma napsal. Takze si stezuj u vyrobce nebo si kup prislusny HW, nikoliv kus zeleza. Na notebooku mas PCMCIA nebo Express Card, v pocitaci PCI nebo PCI-E. Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
XxXxXxX (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 12:06https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse@eda jar: tohle me vzdycky pobavi, stiznosi na HW. Nejede mi USB zvukova karta, USB GPS, USB DVB-T karta, USB WiFi, USB ohrivac parku... Vis proc ti to nejede? Protoze do USB patri maximalne tak mys! Nikoliv kup tupeho integrace, ktery predstira HW a kde veskerou praci odvaci procesor pocitace zcela zavisly na ovladacich poskytnutych vyrobcem. Takova 7.1 USB zvukovka, ktera pri prehravani MP3 sezere tretinu vykonu procesoru, takovy HW proste nema chybu. Ono by to pod Linuxem i jelo, pokud by se vyrobce obtezoval zverejnit potrebne specifikace, tak by ten ovladac nekdo zdarma napsal. Takze si stezuj u vyrobce nebo si kup prislusny HW, nikoliv kus zeleza. Na notebooku mas PCMCIA nebo Express Card, v pocitaci PCI nebo PCI-E. Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444910
+
>> XxXxXxX:
Dejme tomu, že hardware pro USB je pardodií na hardware. Proč tedy tato parodie obvykle pod Windows chodí a pod linuxovým OS jsou s tím problémy nebo to nechodí vůbec?
Je úplně jedno, jestli za to může operační systém, nebo výrobce hardware, nebo koncepce hardwaru jako taková. V konečném důsledku je pro daný hardware systém Windows vhodnější.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
12. 10. 2008 - 13:33https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse>> XxXxXxX:
Dejme tomu, že hardware pro USB je pardodií na hardware. Proč tedy tato parodie obvykle pod Windows chodí a pod linuxovým OS jsou s tím problémy nebo to nechodí vůbec?
Je úplně jedno, jestli za to může operační systém, nebo výrobce hardware, nebo koncepce hardwaru jako taková. V konečném důsledku je pro daný hardware systém Windows vhodnější.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444912
+
WIFT: O vyhodnosti Windows bych radeji pomlcel. Kdo nekdy zprovoznoval software od Widcommu a bluetooth dongle pod W2000/XP, ten jiste pochopi. Co vyrobce, to "jiny" ovladac (jinak je to porad ta sama aplikace v ruzne rozbitych verzich, ktere rozpoznavaji pouze HW daneho vyrobce, ktery si ten krap licencoval a ktery se lisi pouze pouzitym USB ID), dostat to ze systemu je prakticky nemozne a kdyz se instalace nezdari, konci to v lepsim pripade pouzitim obnoveni systemu, v horsim obnovenim image ze zalohy, pripadne reinstalaci Windows, jinak ten pitomy kus plastu uz nikdy na danem pocitaci fungovat nebude. Ohromne vyhodne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
XxXxXxX (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 14:37https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseWIFT: O vyhodnosti Windows bych radeji pomlcel. Kdo nekdy zprovoznoval software od Widcommu a bluetooth dongle pod W2000/XP, ten jiste pochopi. Co vyrobce, to "jiny" ovladac (jinak je to porad ta sama aplikace v ruzne rozbitych verzich, ktere rozpoznavaji pouze HW daneho vyrobce, ktery si ten krap licencoval a ktery se lisi pouze pouzitym USB ID), dostat to ze systemu je prakticky nemozne a kdyz se instalace nezdari, konci to v lepsim pripade pouzitim obnoveni systemu, v horsim obnovenim image ze zalohy, pripadne reinstalaci Windows, jinak ten pitomy kus plastu uz nikdy na danem pocitaci fungovat nebude. Ohromne vyhodne.
https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444913
+
>> XxXxXxX:
Mně teda přijde výhodnější se na Widcomm zcela vykašlat a provozovat BT dongle bez něj (užil jsem si s tím také ;). Osobně to tak provozuju a nic mi nechybí :). Ale možná jen neznám možnosti, které by mi Widcomm soft poskytl ... těžko říct. Co se svým telefonem potřebuji vykomunikovat, to mi funguje.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
12. 10. 2008 - 15:26https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse>> XxXxXxX:
Mně teda přijde výhodnější se na Widcomm zcela vykašlat a provozovat BT dongle bez něj (užil jsem si s tím také ;). Osobně to tak provozuju a nic mi nechybí :). Ale možná jen neznám možnosti, které by mi Widcomm soft poskytl ... těžko říct. Co se svým telefonem potřebuji vykomunikovat, to mi funguje.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444917
+
WIFT: No, bez nej to fakt nejde, ono totiz Windows jaksi nemaji ovladace. :P (Pokud se nepletu, tak pouzivas XP 64bit, coz ovsem nejsou XPcka, ale prakticky Windows 2003 workstation.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
XxXxXxX (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 15:31https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseWIFT: No, bez nej to fakt nejde, ono totiz Windows jaksi nemaji ovladace. :P (Pokud se nepletu, tak pouzivas XP 64bit, coz ovsem nejsou XPcka, ale prakticky Windows 2003 workstation.)
https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444918
+
XxXxXxX: ano, stěžuji si na nefunkčnost linuxu s hardwarem, který na XP běžně funguje. -- To že byl před 3 lety nějaký zádrhel na XP s BT drivery není argument. S tím se dnes už nikdo nesetká, klikne na setup.exe (pokud se mu to všechno nenainstalí najednou s ovladači desky či NB) a je hotovo. -- Jak jste správně řekl, pokud má linux ten správný HW tak funguje dobře (ostatně jako servery win s ochranou), ale je to stále jen linux a plnohodnotně nenahradí windows, vždy je nějaký aplikační kompromis. -- Mimoto s prohlášeními typu "do USB patri maximalne tak mys" a "Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware" nesouhlasím a se mnou asi mnoho lidí. -- usb externí sata disk mi švihá 30MB/s, je to málo? - můj usb DVB tuner použiji málokdy a proto nebudu kupovat 2x drahší Express - v šuplíku mám starou usb wifi a proto bych rád aby desktop šlapal v síti bez drátu - na notebooku nemám rs232 port, mám ho snad shánět pro pcmcia, nevím jak je na tom s drivery scaner.. Nemá smysl pokračovat. Vaše specifikace použití usb podle mě není korektní. -- Možná nemám pravdu, třeba Mandriva 09 už pojede parádně, můžu to jako linux lajk otestovat a napsat postřehy, ale nevím jestli to není jen další ztráta času.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
eda jar (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 20:37https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseXxXxXxX: ano, stěžuji si na nefunkčnost linuxu s hardwarem, který na XP běžně funguje. -- To že byl před 3 lety nějaký zádrhel na XP s BT drivery není argument. S tím se dnes už nikdo nesetká, klikne na setup.exe (pokud se mu to všechno nenainstalí najednou s ovladači desky či NB) a je hotovo. -- Jak jste správně řekl, pokud má linux ten správný HW tak funguje dobře (ostatně jako servery win s ochranou), ale je to stále jen linux a plnohodnotně nenahradí windows, vždy je nějaký aplikační kompromis. -- Mimoto s prohlášeními typu "do USB patri maximalne tak mys" a "Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware" nesouhlasím a se mnou asi mnoho lidí. -- usb externí sata disk mi švihá 30MB/s, je to málo? - můj usb DVB tuner použiji málokdy a proto nebudu kupovat 2x drahší Express - v šuplíku mám starou usb wifi a proto bych rád aby desktop šlapal v síti bez drátu - na notebooku nemám rs232 port, mám ho snad shánět pro pcmcia, nevím jak je na tom s drivery scaner.. Nemá smysl pokračovat. Vaše specifikace použití usb podle mě není korektní. -- Možná nemám pravdu, třeba Mandriva 09 už pojede parádně, můžu to jako linux lajk otestovat a napsat postřehy, ale nevím jestli to není jen další ztráta času.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444927
+
ježiš, zase ta věčná debata Lin vs Widle. Tak já dávám prozatím hlas Widlím.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
thegrid (neověřeno) https://diit.cz
12. 10. 2008 - 21:26https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseježiš, zase ta věčná debata Lin vs Widle. Tak já dávám prozatím hlas Widlím.https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444930
+
XxXxXxX: Az se budou vyrabet notasy se ctyrma az sesti expresscardama, mozna nebude treba USB ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qee https://diit.cz/profil/qee
12. 10. 2008 - 21:30https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseXxXxXxX: Az se budou vyrabet notasy se ctyrma az sesti expresscardama, mozna nebude treba USB ;-)https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-444931
+
Az budou vyrobci poskytovat ke svemu hardwaru ovladace i pro GNU/Linux, pak nebude problem s tim, ze vam pod linuxem neco nefunguje. Ve widlich vam taky preci nefunguje hw do doby, nez pro nej naistalujete ovladace ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
razor (neověřeno) https://diit.cz
17. 10. 2008 - 20:43https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuseAz budou vyrobci poskytovat ke svemu hardwaru ovladace i pro GNU/Linux, pak nebude problem s tim, ze vam pod linuxem neco nefunguje. Ve widlich vam taky preci nefunguje hw do doby, nez pro nej naistalujete ovladace ;-) https://diit.cz/clanek/mandriva-linux-2009/diskuse#comment-446162
+
Skvělý už stahuju!! ALe trochu mě zaskočila OOO 3. Mohli počkat na finální. Ale to se asi aktualizuje podobně jako v Ubuntu 8.04 Firefox 3. Až vyjde 2009.1 jdu do PowerPacku, jelikož tam bude nejspíš KDE 4.2 (roadmapu neznam). Na KDE 4 se těšim, aůe 4.1 není ješte ono na dlouhodobé užívání a vyhazovat prachy nebudu, počkam na 4.2 a to už by mohlo bejt OK!! ;)
S Mandrivou (Mandrake) jsem kdysi dávno začínal. Na novém desktopu mi boot po pěti sekundách zamrzne (64b), naopak na levném notebooku Acer jede vše i z livka, grafika, kodeky, písma, zvuk, flash, wifina včetně WPA2...
To se moc často nestává ani u Ubuntu like dister.
Koho nebaví zdechlost downloadu přez torrent,jsou zde i normální odkazy na rychlý download.
http://wiki.mandrivalinux.cz/2009.0_download
Mohl by mi nekdo, kdo se v tom vyzna nejak srozumitelne popsat v cem se lisi KDE a GNOME?
Nyny: každé je napsáno na jiné grafické knihovně, každé má vazby na svoje aplikace, každé vypadá trošku jinak. Gnome sází na jednoduché prostředí s míň volbami, KDE na pokročilé možnosti nastavení.
no kdyby na tom jely cad programy jako Archicad ci autocad a nejake ty rendery treba cinema nebo artlantis tak bych do toho hned sel :)
Nyny: Gnome je jednuduché a nenastavíš v něm o nic víc jak ve Windows zato KDE je opak, má mnoho možností nastavení. KDE obsahuje mnohem lepší aplikace, které ovšem jdou pustit i pod UBUNTU (Ubuntu je tahoun GNOME alespon podle me). Záměrně jsem řekl, že Ubuntu protože na ostaních mi nefakali pod GNOME KDE programy. Ale jinak oboje se výborně používá. Já používám KDE, jelikož si nastavuju vše i pozici tlačítek atd. GNOME mi nesedí, ale u tebe to může být naopak. Vyzkoušej live CD Gnome a KDe a uvidíš co ti bude vyhovovat. A není to jen ve možnostech nastavení celá filozofie graf. prostředí a to sám poznáš. Pro zkoušku GNOME doporučuju Ubuntu a KDE asi Mandrivu, openSuSe. Jinak pozor na KDE KDE 3.5 je velice stabilní zato nové KDE 4.1 (které je i v Mandrivě 2009 není ješte úplně OK, ale používat se to dá náramně dobře)
Nyny: KDE je desktop ktory uz davnejsie ponukal to s cim prisliel MS, ako napriklad Aero glass. KDE ma vela moznosti co spravit s tray listou, ako poupravovat spravanie, vyzor, setric obrazovky na pozadi plochy, milion prehravacov a appletov na desktop aj tray.
Gnome je dost suchy, ale su od Gnoma aj jednoduchsie a rychlejsie desktopy., ako Xfce a spol.
macabe: http://www.tech-edv.co.at/lunix/CADlinks.html
něco si tam vyber - od blbůstek na hraní po profi systémy za hodně peněz..
jojo2: Chtel bych videt Aero na KDE bez dalsich balicku, jako Compiz a Beryl (a s nima to samozrejme jede i na Gnome). Kazdopadne KDE uz mozna deset let vypada furt stejne nedotazene - tu je okraj 1 px, tu zase 10 px, nektery tlacitka nebo panely jsou nerimerene velky, vsude spousta plytvani mistem apod. Myslel jsem, ze se to se ctyrkovou verzi zlepsi, ale bohuzel se tak nestalo. Prijde mi, ze clovek prechazejici z Windows zacina na KDE, protoze je jim podobnejsi, ale postupem casu stejne dokonverguje na Gnome, protoze je pouzitelnejsi, lip se s nim pracuje a lip se na nej kouka.
No proste KDE vypada furt nejak nemecky :) Znam par fanatiku kteri nedaji na KDE dopustit, hodinu vam budou vypravet o jeho ficurach a moznostech integrace aplikaci a kdyz se kouknete na jejich desktop tak je to preplacanej cirkus a vrchol neergonomie. Takze dkyz chcete hezkej linux tak ci tak sahnete po gnome nebo xfce.
Gnome ? Brr... materska skolka. Gnome nebrat.
Možná je problém, že někteří lidé nepřišli na to, že i Gnome skýtá pokročilejší možnosti nastavení, ale schované před BFU.
Momentálně píšu ze staré vykopávky s Xcfe, ale jaképak Aero Glass. To je falešnost. Xcfe to umí nenáročně a nelživě.
@qee: Opravdu se bavim, je videt, ze v tom mas vazne jasno. KDE plytva mistem, zato Gnome je desne usporne. Misto usetrene chybejicimi funkcemi, ktery by "mohly zmast uzivatele", proste vyplni obrovskymi mezerami mezi ikonami, tlacitky a nabidkami a je to "vyreseno". Gnome - dekuji, jiz jsem zvracel.
S linuxem nemá smysl ztrácet čas. Asi před rokem jsem dostal chuť přejít na nějaké linux distro a bohužel nic nefungovalo tak jak má. Nefunkční wifi jak s integrovanými drivery, tak po instalica driverů z xp, nefungoval power management (v xp 3 hodiny, v linuxu 1,5), po uspáním na disk se systém korektně nerozjel, nefunkční gps usb modul, open office zarovnával dokumenty jinak než ms word... Takto bych mohl pokračovat dlouho. Linux je fajn pro ty, co chtějí řešit problémy, já raději jednou za půl roku věnuji 20 minut obnovení systém XP.
@eda jar: tohle me vzdycky pobavi, stiznosi na HW. Nejede mi USB zvukova karta, USB GPS, USB DVB-T karta, USB WiFi, USB ohrivac parku... Vis proc ti to nejede? Protoze do USB patri maximalne tak mys! Nikoliv kup tupeho integrace, ktery predstira HW a kde veskerou praci odvaci procesor pocitace zcela zavisly na ovladacich poskytnutych vyrobcem. Takova 7.1 USB zvukovka, ktera pri prehravani MP3 sezere tretinu vykonu procesoru, takovy HW proste nema chybu. Ono by to pod Linuxem i jelo, pokud by se vyrobce obtezoval zverejnit potrebne specifikace, tak by ten ovladac nekdo zdarma napsal. Takze si stezuj u vyrobce nebo si kup prislusny HW, nikoliv kus zeleza. Na notebooku mas PCMCIA nebo Express Card, v pocitaci PCI nebo PCI-E. Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware.
>> XxXxXxX:
Dejme tomu, že hardware pro USB je pardodií na hardware. Proč tedy tato parodie obvykle pod Windows chodí a pod linuxovým OS jsou s tím problémy nebo to nechodí vůbec?
Je úplně jedno, jestli za to může operační systém, nebo výrobce hardware, nebo koncepce hardwaru jako taková. V konečném důsledku je pro daný hardware systém Windows vhodnější.
WIFT: O vyhodnosti Windows bych radeji pomlcel. Kdo nekdy zprovoznoval software od Widcommu a bluetooth dongle pod W2000/XP, ten jiste pochopi. Co vyrobce, to "jiny" ovladac (jinak je to porad ta sama aplikace v ruzne rozbitych verzich, ktere rozpoznavaji pouze HW daneho vyrobce, ktery si ten krap licencoval a ktery se lisi pouze pouzitym USB ID), dostat to ze systemu je prakticky nemozne a kdyz se instalace nezdari, konci to v lepsim pripade pouzitim obnoveni systemu, v horsim obnovenim image ze zalohy, pripadne reinstalaci Windows, jinak ten pitomy kus plastu uz nikdy na danem pocitaci fungovat nebude. Ohromne vyhodne.
>> XxXxXxX:
Mně teda přijde výhodnější se na Widcomm zcela vykašlat a provozovat BT dongle bez něj (užil jsem si s tím také ;). Osobně to tak provozuju a nic mi nechybí :). Ale možná jen neznám možnosti, které by mi Widcomm soft poskytl ... těžko říct. Co se svým telefonem potřebuji vykomunikovat, to mi funguje.
WIFT: No, bez nej to fakt nejde, ono totiz Windows jaksi nemaji ovladace. :P (Pokud se nepletu, tak pouzivas XP 64bit, coz ovsem nejsou XPcka, ale prakticky Windows 2003 workstation.)
XxXxXxX: ano, stěžuji si na nefunkčnost linuxu s hardwarem, který na XP běžně funguje. -- To že byl před 3 lety nějaký zádrhel na XP s BT drivery není argument. S tím se dnes už nikdo nesetká, klikne na setup.exe (pokud se mu to všechno nenainstalí najednou s ovladači desky či NB) a je hotovo. -- Jak jste správně řekl, pokud má linux ten správný HW tak funguje dobře (ostatně jako servery win s ochranou), ale je to stále jen linux a plnohodnotně nenahradí windows, vždy je nějaký aplikační kompromis. -- Mimoto s prohlášeními typu "do USB patri maximalne tak mys" a "Na USB nepripojis nic jineho nez parodii na hardware" nesouhlasím a se mnou asi mnoho lidí. -- usb externí sata disk mi švihá 30MB/s, je to málo? - můj usb DVB tuner použiji málokdy a proto nebudu kupovat 2x drahší Express - v šuplíku mám starou usb wifi a proto bych rád aby desktop šlapal v síti bez drátu - na notebooku nemám rs232 port, mám ho snad shánět pro pcmcia, nevím jak je na tom s drivery scaner.. Nemá smysl pokračovat. Vaše specifikace použití usb podle mě není korektní. -- Možná nemám pravdu, třeba Mandriva 09 už pojede parádně, můžu to jako linux lajk otestovat a napsat postřehy, ale nevím jestli to není jen další ztráta času.
ježiš, zase ta věčná debata Lin vs Widle. Tak já dávám prozatím hlas Widlím.
XxXxXxX: Az se budou vyrabet notasy se ctyrma az sesti expresscardama, mozna nebude treba USB ;-)
Az budou vyrobci poskytovat ke svemu hardwaru ovladace i pro GNU/Linux, pak nebude problem s tim, ze vam pod linuxem neco nefunguje. Ve widlich vam taky preci nefunguje hw do doby, nez pro nej naistalujete ovladace ;-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.