Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Mantle pro Sniper Elite 3 je na světě

No prostě nádhera. Ještě R9 290X s nějakým tím vodníkem, aby se to nepeklo a nebylo to moc hlučné a pojďme do toho :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neustale se potvrzuje, ze prinos mantle s normalnim cpu je minimalni. Skoda ze nikdo neotestuje mantle na notebookach s highend mobilnimi radeony zivenymi apu. Tam by prinos mohl byt zajimavy.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Já bych mezi 88 a 100 fps viděl dost podstatný rozdíl a to na dost našlapaném CPU, takže kecy, jako "minimální přínos" jsou tak zralé do klece...

Nemluvě o tom, jak vypadá zatížení jader a jak tedy hra na DX zacuká, když si systém vzpomene, že by zase mohl generovat nějakou aktivitu...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"Rozdil" je 30->60 fps. 88->100fps nemas sansi poznat. Pokud se hra cuka na dx a necuka na mantle, je blbe napsana. Mam tu tunu her, ktere se na dx necukaji i bez mantle, takze to jde. A pokud si vzpomene system, jak rikas, mantle bude mit smulu tak jako tak.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

13 % je rozdíl mezi výkonem GeForce GTX 970 a GeForce GTX 980. Těchto 13 % výkonu navíc v podání Nvidie stojí 5700 Kč. Proč jsem tě ještě neviděl stěžovat si v diskusích o Maxwellu, že si Nvidia účtuje přes pět tisíc za výkonnostní rozdíl, který není v praxi poznat, když v případě AMD je to takový problém? :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Je to trol :-) to je ten duvod

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Přínos zřejmě bude větší na CPU s osmi a více vlákny v konfiguraci s více grafikami. Tyhle hodnoty mě vůbec nepřekvapují.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Od zacatku slysim: bude celkovy velky prinos. Nebyl. Bude prinos na slabsich cpu. Nebyl. Bude prinos na mnoha jadrech. Neni. Bude prinos s vice kartami. Zatim nefunguje. Uz moc moznosti nezbyva...

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Zbývá, vem si prášek.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nest neustale sa potvrdzuje, ze si zaujaty :p MANTLE je najsuper pocin hracskeho sveta poslednych = dlhych rokov! a rovnako nim bude aj freesync! je to az NEPOCHOPITELNE, preco toto tak dlho trvalo, a preco tieto veci prisli az teraz? v roku 2014? malo to tu byt uz davno!!!! podla mna je to jednoznacne koli marketing, a koli blbemu biznisu, ale tieto veci tu mohli byt fakt uz davno! no aspon ze sa toho este dozijem...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud byt zaujaty znamena chtit realne vysledky, pak jsem zaujaty. Mantle zatim neukazalo zadny prakticky prinos, ktery by obhaji vznik a implementaci celeho samostatneho api (!) a freesync nexistuje vubec. Good job, really.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

1)tobě nepříjde jako rozdíl 15% a ještě k tomu nižší vytížení? Ještě jinak, díky mantle ti ve hře ntb vydrží reálně i 20% víc na baterii
2)máš to necelý rok od vydání. To že ti v některých případech (slabý cpu a silná gpu) přinese i víc jak 40% výkon navíc, ti příjde zanedbatelné? Přínos je i na slabších grafikách.
3)prostě jsež zaujatej tupec, který říká že nvidia je nejlepší. Není ;) záleží jak v čem.

btw... freesync existuje, asi jsi zaspal dobu :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

1) Ano, nepřijde, 15% bývá nárůst mezi verzemi ovladačů, k tomu nemusím psát nové API
2) tenhle test mi tedy 40% v běžném provozu a nastavení rozhodně neukazuje. a propos, rok po vydání, jak dlouho mám čekat? za dva roky nejpozději jsou tu reálné dx12/11.3 hry a po mantle neštěkne ani pes, pro pitomce co mají R290X živený apu se nikdo s obskurním mantle nebude špinit.
3) tak nvidia má už delší dobu nejlepši herní grafiky, o tom žádná, toho tupce si nech pro pana tatínka.
4) ne, freesync neexistuje. nebo odkaž na monitor s freesync, který lze koupit.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

1)od kdy přesně to tak platí? Mantle přinese ten nárust vždy ;) navíc máš nižší spotřebu pc.
2)mám odzkoušené amd 3870k s 280x a v bf4 a thief. Krom nárustu FPS cca 20% mi dokonce zmizeli semtam nepříjemné cuknutí (to mi dělali v thief, nevím čím to bylo...). Navíc co jsem měřil tak to má dokonce nižší spotřebu ;) na to, že to stojí programátory minimum času oproti programování podpory pro opengl, tak je to za to stojí. Mimochodem přinese to i něco pro linuxáře, bo když bude hotová podpora pro Mantle, tak toho nebrání už tolik pro samotnou portaci hry na linux ;)
3)v kterém světě má už delší dobu nvidia nejlepší grafiky? Že v benchmarcích to tak není... A realita je taky někde jinde.
4)freesync je standard v dp 1.2a, až výjdou monitory s podporou dp 1.2a, tak budou. Mimochodem má to být začátkem příštího roku ;) mimochodem by mě zajímalo kde je přesně ten gsync....

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

1) Vzdy jo? Kolik je tech her? BF4, Thief, Sniper3, jeste neco? Treba Crytek se na mantle ani nevysr..., protoze to podle nich nema smysl, viz posledni Ryse.
2) O lidech co zivi herni grafiky z apu jsem uz psal. Co se linuxu tyce, asi 20% platform dependent kodu je graficke api. Desnej problem bez mantle....
3) staci se podivat na steam hw survey a rozlozeni dx11 dedikovanych grafik.
4) aha, takze monitory s freesync neexistuji. gsync:
http://www.czc.cz/asus-rog-pg278q-3d-led-monitor-27/156125/produkt , byl u nas okamzite vyprodan, coz je u monitoru za 20k docela zajimave, bude tento tyden
levnejsi absolutni novinky, ktere uz jsou dostupne v nemecku a polsku, u nas budou tento mesic
http://www.czc.cz/aoc-g2460pg-led-monitor-24/159710/produkt
http://www.czc.cz/acer-xb280hkbprz-led-monitor-28/158437/produkt

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

1)ty si neuvědomujež to, že nějakou chvíli trvá, než nastoupí ta technologie (co si pamatuju, tak u dx11 trvalo pěknou dobu, než se začli vyskytovat hry a to už měli předím dx10,9,8,...). Říkám to po xté a naposled. AMD mantle uvolnilo zdarma, nic za to nechce. Pro vývojáře je to mnohem méně práce než dělat podporu pro OPENGL a výkonostní nárust tam je a hodně vysoký a naopak pokles spotřeby tam taky je (proto do mantle jde i intel). Jestli chceš nadávat na technologii, která tu není ani rok a má velkou konkurenci, tak do toho. Podle mě toho Mantle dokázal víc než dost. Už jen to, že MS kvůli němu oznámilo directx je úspěch. Mimochodem v Opengl se mají vlastnosti z mantle také vyskytnout :)
2)nějak se nechytám s tím apu, nikde jsem o něm nic nepsal... GPU v APU mám deaktivované.
3)to máš pravdu. Ale pokud vím, tak ps4 a xboxONE mají GPU od AMD a to hraje do karet právě AMD ;) ty mají podporu MANTLE (i když u xboxu to bude asi jedno).
4)Úžasné, pár fanoušků vykoupilo monitor za 22 000. Spíš bych tipl že se tak rychle prodal kvůli podpoře 3D a docela pěknému rozlišení než kvůli Gsyncu ;) u toho AOC si mimochodem připlácíš přes 4000 za Gsync, freesync bude prakticky zdarma :)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

1) Ty si neuvedomujes, ze drive nez mantle najede, jak rikas, ztrati diky dx12 a novemu opengl smysl. Uz ted na nej velka studia jako crytek nebo cd project red, ktera marketingove nespolupracuji s amd, otevrene kaslou, protoze realny prinos se tyka nepatrne mensiny hracu.
2) "odzkoušené amd 3870k s 280x a v bf4 a thief" ?
3) Mantle neni na novych konzolich podporovano.
4) az a jestli freesync bude, povime si, a taky uvidime, jak na to zareaguje nvidia. v soucasne dobe freesync neexistuje a o praxi ve hrach nevime nic, zatimco gsync je davno otestovan a oznacen za game changer (Anand).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

1)nez bude dx12, tak to bude 2roky, nez prvni grafiky a hry, tak 3 roky. Na mantle momentalnr je 11her, vsechny prakticky aaa tituly, pro me to je docela uspech ;) navic oproti dx 12 prinese vyhody v zom, ze pojede i na win7, na linuxu,... ;) linux je sice momentalne zanedbatelny, ale casem se situace treba obrati a budem radi za mantle.
2)a8-3870k bez aktivni grafiky prakticky neni apu ;)
3)neni, ale to neznamena, ze se to nezmeni ;)
4)prvni vzorky uz tu byli a prinos tam je, predevsim alr ve spotrebe, coz je ovsem pro tebe zanedbatelny potencial... Ale to gsync nema takovy prinos, nebot ma k tomu dalsi elektroniku :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) Ja vim o trech jmenovanych, muzes jmenovat dalsi aaa tituly, co jsou venku, s funkcnim mantle a otestovane? FYI DX12 sdk je venku i s ovladaci systemu. V pulce roku 2015 je to venku i s woknama, do konce roku prvni hry. Jako vzdycky.
2) porad je to stejne zoufalej snek.
3) nezmeni, neni zadny duvod. obe konzole maji vlastni custom lowlevel api.
4) na spotrebu u desktop monitoru od prichodu led kazdy zvysoka vis co, takze ano, zadny prinos v tomho ohledu. a protoze to nikdo nemel v ruce, nelze ani rict, jaky dalsi bude prinos freesyncu.

Takze abych to shrnul: mantle - stale nestabilni beta-voser pro tri zajimave hry, s prakticky nulovym prinosem pro lidi s beznou herni sestavou. Freesync stale neexistuje.
Jsem velice, ale velice zvedav na novy DragonAge a jeho mantle podporu.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

1)directx 12 má vyjít v druhé půlce 2015, pokud vše půjde hladce ;) předpokládá se podle některých medií listopad. Když vše půjde hladce. Ale furt tu máme problém s tím, že dx12 bude téměř určitě svázán s windows10 a také to, že starý hw ho nebude podporovat :-) takže ano, dx12 hry výjdou v roce 2016, ale se starýma gpu eee... A rozhodně se mi nechce po roce kupovat novou grafiku kvůi dx12...
2)ano a o tom to je, proč bych si měl kvůli moderním hrám kupovat neustále nový procesor a grafiku, když mě bude stačit ten starý procesor? Momentalně rozjedu všechny hry ve fullhd a obvykle většina nastavení na max. S Mantle mám vše nastaveno na max a přes to mám víc fps jak s dx11 při některých nastavení na medium:) a na běžnou práci také rozhodně stačí - s mým ssd systém naběhne za pár sekund (vlastně klasický logo spouštění systému tam jen problikne, po spuštění win se antivirák, steam, amd evolve,... pustí během 2-3 sekund, většinu času zabere bios...)
4)Můžeš brát Mantle jako průser, ale rozhodně to dokopalo ms aby udělali dx12, jinak by tu byl třeba za 5 let ;) a freesync existuje, jen nejsou momentalně dostupné monitory :)

jen na závěr, nejsem žádným zástancem amd, ale nazvat mantle průserem je docela sada :) 20% výkonu zdarma a navíc nižší spotřebu jen tak nevidíš. Především, když nvidia si za pár procent výkonu nechává připlatit i v řádu několika tisíc korun, viz gtx970 a gtx980 :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

1) Opakuju i pro ty vzadu: DX12 SDK je venku jiz delsi dobu, oficialne od vydani Win10 TP. Treba nvidia uz potvrdila, ze kepler a vyssi jsou dx12 podporujici. Maxwell ma i plny tier funkci. AMD to same v blede rudem. Tvoje absolutni neznalost situace nekoresponduje s tvou jistotou argumentace.
2) Kdo te nuti neco kupovat? Samozrejme jestli jedes na apu, je to tvoje blbost, nikdo te do nej nenutil.
4) Mantle neni pruser, rekl jsem voser, tj. zbytecne pridelavani si prace. Mantle donutilo molochy se probudit z letargie - a umrelo.
Freesync neexistuje, protoze pro nej nejsou monitory. Ze to ma nekdo v laborce mne nezajima.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

1)doporucuji si precist nejaky clanek o dx12. Ano, většina grafik bude mít ZÁKLADNÍ kompatibilitu s dx12, to je stejné, jak usb 1.1 flashku strčíš do usb2 portu, ale pojede ti jen tou rychlostí usb 1.1 :) ve světě dx to znamená, že spustíš tu hru, nějak ti pojede, ale budeš ochuzen prakticky o všechny funkce, které vyžadují nové hw (mezi ně může patřit či patří i to, co je hlavní předností mantle). Jak bývá zvykem, tak nvidia s dx12 bude mít určitě nějaké "ale" :)
2)jsem tehdy to APU koupil kvůli tomu, že nebyli prachy nazbit a navíc jsem to měl za hodně dobrou cenu (tuším to bylo okolo 1800, tak 2 a půl roku zpět).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

1) doporucuji si poradne precist muj prispevek vyse. maxwell ma plny tier funkci dx12, a amd ma skoro rok na dorovnani. v tom problem nebude, az na usporu energie, tam amd nepomuze ani to radobyzazracne mantle po nasledujcii roky. maxwell je tomto ohledu amd definitivne vyradil ze hry. jak v desktopu tak v mobile.
2) tam ti s trhanim ve hre nepomouze ani mantle. si muzes dat akorat mantli.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, to rikali i o dx11.2, ze ma plnou podporu (ted nevim ktera rada to byla) a pak se zjistilo, ze to jsou keci v kleci a nektere funkce dohaneli softwarove pres drivery.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, 11.2 extenze nebyla podporovana (ani softwarove, mimochodem), nastesti ji dodnes nikdo nepouziva. Asi i zrejme proto dnes nvidia explicitne uvadi, ze ma maxwell "plnou hw podporu" pro dx12. Nemusis tomu verit, ale to je tvuj problem. Ono se to ukaze stejne az pristi rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

amd kludne v dalsich verziach svojich kariet moze takisto pristupit k tomu rieseniu uspory energie ako ma maxwell, tj vypinaniu casti gpu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Predne, to ze nvidia dosahuje dane uspory vypinanim casti cipu je spekulace no-xe, kterej se z toho porad jeste nemuze vzpamatovat. Nox jaxi (uf...) nebere v uvahu davno existujici efekt, ze nektere vypocty zerou vic (long float, double precision) a nektere min (sp), viz h264-lib encoder s AVX/AVX2, kterej mi jako jedinej normalni program krome burn+in benchmarku dostane tdp cpu na maximalni hodnotu. Porovnej s testy maxwellu pri gpgpu vypoctech - stejnej efekt. Ale je to take jen moje spekulace.
Pak jedno takove rypnuti: vzdycky se uchechtnu kdyz slysim "amd by mohla". To mne pripomina "kdyby se mi slecno postavil, ja bych vam ukazal!"

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

http://goo.gl/YdjDh0
nj, amd by mohla :)
r9 290x je rychlejsia ako gtx 980

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To vypada jako slajd od amd? Aniz bych chtel nejak snizovat jejich informacni hodnotu, protoze pod nulu to nejde, radeji bych si pockal na nejakej Anand nebo tak neco ;)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

nj, grafy zacinajuce od nie-nuly ma na starosti len Obr a nvidia marketing, tak si to myslel :)
..hoci, Obrovi to ostalo, nvidia sa poucila

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nie, mel jsem na mysli ze testy bez udani zdroje, metodiky a historie dalsich mereni maji informacni hodnotu zprav americkeho ministerstva zahranici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Moc o mantle nevim muze mi nekdo vysvetlit par otazek ?

Jak jsem vycetl, mela by to byt alternativa k dx, a open gl .

Jak to muze byt alternativa k open gl , kdyz to nejde pod linuxem ?
Kdyz je to alternativa , proc to nepodporuje vsechny hry, ale ty hry k tomu museji byt uzpusobene ?

Jak je to v komercni sfere , podporuji to nejake enginy jako je trebas unity ?

Co kdyz mam nvidii bude mi to fungovat ?

Kdyz si vezmu nejaky normalni herni desktop za 20K vcetne monitoru k cemu mi to bude ?
Ted mam sestavu nvidii 760, i7 3570K , 27" monitor , jeste sem nenarazil ze by mi neco slo trhane tak k comu je to dobre ?

Jaky je rozdil mezi programovanim pro directx a open gl a mantle ? To si budu muset najimat dalsi drazsi (protoze mantle je minoritni) programatory ? Proc bych to delal ?

A ted jde o to jestli mantle budou podporovat konzole ne ? Tam se toci prachy a svet , a jestli to taky bude podporovat nvidia . Prijde mi to jako takove placnuti do vody . Jasne na notasu mi to usetri x jednotek procent baterky , parada, hraju na notasu na baterky kazdej den :)))

Samozrejme, ze to asi u nekterych her vyhodu ma , ale s open gl pokryju multiplatformost , s directx zas vetsinu her a konzole...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Q: Jak to muze byt alternativa k open gl , kdyz to nejde pod linuxem ?
A: Mantle je zatím dostupné pro Windows. Ještě není ani ve finální verzi. Stále je to beta. Linux je v plánu.

Q: Proč to nepodporují všechny hry?
A: Mohl bych se stejně ptát proč některé hry nepodporují OpenGL a jen DirectX nebo naopak? Prostě protože záleží na programátorech pod jakým API hru vydají. Mantle je stále oproti DX a OGL novinkou.

Q: Jak je to v komercni sfere , podporuji to nejake enginy jako je trebas unity ?
A: Podporuje to Frostbite engine 3, CryEngine, Nitrous engine,.. případně další když si je tvůrce hry upraví. Takže třeba Unreal Engine (hra Thief) nebo i ten Unity engine.

Q: Co kdyz mam nvidii bude mi to fungovat ?
A: NVidia čeká na DX12, které má mít podobné vlastnosti jako Mantle. Nižší režii a mnohem lepší škálování s vícejádrovými procesory.

Q: Kdyz si vezmu nejaky normalni herní...
A: To si budete muset zvážit sám.

Q: Jaky je rozdil mezi programovanim pro directx a open gl a mantle ? To si budu muset najimat dalsi drazsi (protoze mantle je minoritni) programatory ? Proc bych to delal ?
A: Programování je velmi podobné jako pro konzole.
Protože hry pod Mantle takřka lineárně škálují s počtem jader a umožňují více draw calls a spoustu dalších věcí na které MS roky víceméně kašlal.

A: A ted jde o to jestli mantle budou podporovat konzole...
Q: Konzole mají vlastní uzavřené systémy a nové API tam nepořebují, protože funkcionality, které Mantle přináší (nižší overhead, lepší podpora pro multicore) už měly i v minulých generacích.

Q: Samozrejme, ze to asi u nekterych her vyhodu ma , ale s open gl pokryju multiplatformost , s directx zas vetsinu her a konzole...
A: Pro konzole se hry musí vždy upravovat/optimalizovat. Nové konzole (PS4, XBO) jsou postavené na stejné architektuře jako současné Radeony. Mantle má filozofíí mnohem blíže k těm API co jsou v konzolích než současný DX11.x nebo OGL. AMD chce nabídnout API Mantle jako základ příštího OpenGL. DX12 si troufám tvrdit na linuxu nebudou :-) a zatím to vypadá na exkluzivitu jen pro Win10 a uživatelé Win 8.1, 8 a 7 pravděpodobně ostrouhají. A DX12 mají být dostupné až koncem roku 2015.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tady se tedy rozjek sakra flame mezi Nestem a Kedar Míša!

Lze k tomu sotva co dodat - zejména když hry Mantle podporující se zatím silně rozmnožily - ale k jistým dvou otázkám bych se rád vyjádřil:

1. <b>Bytostné přesvědčení lidí, že Direct X 12 bude stejně dobrý, jako Mantle</b>
Toto přesvědčení nesdílím. Předně - DX bylo vždy hi-level API, tedy z principu "nešahalo na hardware přímo" a nemá s tím žádné zkušenosti. Shodně programováním vyšlo z jednoho vlákna / threadu a všechny tyto vlastnosti že by měla nová verze zahodit?!
To je nereálné vůbec předpokládat.
Nejen, že platí přísloví - starého psa novým kouskům nenaučíš - ale hlavně celá filozofie DX je orientovaný na hi-level API, jenž má poskytovat komfortní služby v ovládání všeho HW pro programátory. Pochybuji, že se může "mávnutím kouzelného proutku" změnit. Ostatně - dělá to Microsoft, takže je spíš pravděpodobné, že to zkazí, než že to zlepší...
M$ vždy produkovalo šílené jakš-takš funkční slepence s miliony funkcí a miliony bugů. Zatím co Mantle API je malé, jednoduché a vysoce optimalizované a natvrdo šahající na hardware. To je něco, s čím má AMD zkušenosti z konzolí (podobnost Mantle a Playstation 4 grafických API) ale M$ s tím má zkušenosti jen z Xboxu - což dělá jiný programátoský tým.
Očekávání, že něco, co jsem nikdy nedělal, se mi povede napoprvé superově a dokonale, je tak možná omluvitelné u náctiletého kluka či slečny, ale není realistické a hodné dospělých lidí.
Stručně - nevkládejte marné naděje do DX12 - ostatně M$ je zabil už jejich omezením na Win10...

2. <b>Podpora Mantle a technologie podobné</b>
Jednou z výhod Mantle je jeho podobnost s grafickým API na PS4/XboxOne konzolích. Shodně tak je zde velké množství programátorů, co Mantle chtějí podporovat a dokoce podobné technologie vyvíjí Apple (Metal) a má o to zájem i Intel (výkon a spotřeba u mobilních aplikací). Korunu všemu nasadila spolupráce mezi OpenGL a Mantle. Jinak řečeno, éra kdy DirectX diktoval vše, skončila.
To má celou řadu důsledků. Prvním je např. ztráta náskoku Intel procesorů (pro jejich single thread výkon) ve hrách oproti AMD, které má slabší single thread výkon než Intel, ale většinou lepší multithread výkon.
Uživatelům nVidia karet (jako jsem já, byť tento text píšu na AMD/ATI) nezbývá, než tlačit na to, aby nVidia udělala podporu pro Mantle pro své karty také, neboť jinak budou výkonově "bity" v testech.

Nedávné dodělání podpory Mantle do 3DMarku je začátek konce hegemonie DirectuX. Lidé nebudou mít náladu čekat rok - pokud se nezpozdí, což je ale běžné - na DX12, přejít na bůhví-jak-zmršené Win10 a to vše proto, aby měli to, co mají uživatelé s AMD kartami už dnes. A nejspíše i pomaleji, bez ohledu na všechny z prstu vycucané grafy.
Neboť protože DirectX 12 nikde v betaverzi není, pak kde se asi tak graf srovnání výkonu mezi DX11, Mantle a DX12 bere? Je zřejmé, že byl vyroben toliko marketingem na základě představ, jak to bude fungovat.
Že představy můžou narazit na tvrdou realitu je věc druhá, že?!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.