Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Latence GPU měřené frapsem jsou nesmysl, odrážejí pouze Intelí core parking

Core parking a vůbec snižování frekvence ...hlavně teda zvyšování se zpožděním je něco, co mě neskutečně irituje, např. při práci s grafikou. Ještě více u procesorů AMD než Intel.
Sice je to subjektivní, protože velká část lidí, se kterými jsem se o tom bavil to vůbec nevnímá, ale mě to dovedlo až k výrobě prográmku, který mi pro vybraný běžící software zapíná "Vysoký výkon".

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

VYROBE? To jste ho nedostal automaticky s procesorem? A v OS taky zadny nebyl? Oba zalujte.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co je tohle za reakci?
a) Nelíbí se vám slovo "výroba" ...ok, napsal, u software je to synonymum
b) S procesorem se dodává software? Od kdy?
c) Hloupá řečnická otázka. Znáte moderní OS dnes nepodporuje throttling CPU a schémata?

Šlo mi jen o ten maličký diskomfort, kdy musím přes ovládací panely do možností napájení, změnit schéma na "výkon", a zase znova to vracet zpět, když už to nepotřebuji (protože tak mi PC papá polovic). A tak jsem si řekl, jsem přece programátor, zaradoval jsem se, a za dva večery napsal utilitku, která tohle dělá za mě. A překvapivě, ocenili ji i někteří kolegové. A občas dokonce pošle kladný ohlas i někdo, kdo si ji zkusmo stáhne z mého webu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To mi pripomina aferu s DX 11.1. Dokud nebyla oficialne ohlasena podpora pro radeony, slo zde o zcela nepodstatnou vec. Jakmile se ovsem u nvidii ukazalo, ze v hw nepodporuji neherni cast specifikace .1, vznikla zde hysterie.
Nyni se ukazalo, ze amd ma asi 3x vetsi fluktuace fps nez nvidia, ale zase vlastne o nic nejde :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi dobrý demagog :-)

1. Část DX11.1, kterou Nvidia nepodporuje, je právě herní, konkrétně jde o "UAV in non-pixel-shader stages". V jaké že části neherní sféry má tato technologie uplatnění? ;-) Histerie navíc nevznikla proto, že Kepler DX11.1 nepodporuje, ale proto, že Nvidia půl roku lhala a tvrdila opak.

2. Naopak. Ukázalo se, že se žádné fluktuace nekonají, protože redaktoři neměřili fluktuaci FPS, ale softwarovou komunikaci mezi hrou a Direct 3D, tedy něco zcela jiného.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1. Jasne, ja jsem demagog :) Nvidia nikdy nelhala, jeji specifikace jsou v poradku. Cela afera byla vykonstruovana na zaklade jednoho vnitrofiremniho dokumentu. O tom, ze je zminena cast herni, se dodnes vedou minimalne spory, nehlede k tomu, ze jde emulovat. Cili klidne lze tvrdit, ze keplery dx 11.1 podporuji. Abych zustal maximalne korektni.
2. Pro chytre hlavy doporucuji precist zaver clanku Anandtechu. Nejdriv letmo: spocitejte kolikrat se tam vyskytuje slovo AMD. Pak podrobne: clanek je kompletne zalozen na disputaci AMD, ktera prisla za Anandtechem (when AMD first came to us about this), vcetne slajdu. Anand nikde nerika, ze problem neexistuje, pouze konstatuje, ze momentalne mereni pomoci rapsu je neprukazne a ceka se na odpvidajici vyvojarske nastroje. Naopak je tam plno amd pr kecu o tom, jak desne intenzivne pracuji na problemu stutteringu, ze vyviji pokrocile nastroje (tak je to vzdycky - amd vyviji, nikoliv nabizi) a podobne. To ve mne budi maximalni neduveru.

Nikdo si nepovsiml drobneho problemku - pokud je ten stuttering zapricinen core parkingem, jak to, ze nejsou vysledky obou vyrobcu grafik srovnatelne, kdyz se testuje na stejnych masinach? :)
Cili pokud prijmeme argumentaci amd, pak jsou jejich grafiky nekolikanasobne citlivejsi na core parking nez nvidie :)

3. Co se core parkingu tyce, jeho negativni efekt je dlouhodobe diskutovan, stejne jako prinos HPET, vypnuti C states, prenastaveni load detection timeru, power limitu a podobne tweaky. Ale jsou to veci ktere plati pro specifickou sestavu, nic obecneho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Evidentne by sis mel ten clanek na Anandtechu precist znova a poradne. Nasledne si precti clanek na jednom konkurencnim ceskem serveru o nove technice mereni pres zachytavaci kartu od Nvidie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nV jenom obcas vytahne atrapu, jinak mluvi pravdu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, "nikdy" se vztahuje pouze na dx11.1 aferku. Ostatni majstrstyky nvidia pr zustavaji zachovany.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je ovsem zajimavy, jak muze fraps (uspesne) detekovat microsttutering, kdyz "meri" jen zacatek vykreslovaciho procesu. Asi hra nadetekuje SLI/CF a zacne hazet snimky nepravidelne. :-D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.