Rezim clamshell u GDDR5 nesnizuje propustnost jak se clanek snazi naznacit - porad ma gpu k dispozici svych 256bit. Jde o ciste navyseni kapacity, za pouziti 2x vice obvodu, nesouci jen nevyhodu v jemne slozitejsi desce (nektere signaly se mezi obvody sdili)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Rezim clamshell u GDDR5
danieel https://diit.cz/profil/danieel
15. 1. 2015 - 19:10https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseRezim clamshell u GDDR5 nesnizuje propustnost jak se clanek snazi naznacit - porad ma gpu k dispozici svych 256bit. Jde o ciste navyseni kapacity, za pouziti 2x vice obvodu, nesouci jen nevyhodu v jemne slozitejsi desce (nektere signaly se mezi obvody sdili)https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-756527
+
Článek nenaznačuje nic ohledně snižování paměťové propustnosti, pouze vysvětluje, že při režimu clamshell není využita plná šířka datového rozhraní na čipech. Což samozřejmě není, protože pokud bychom chtěli kupříkladu s pomocí 4Gb 32bit čipů osadit 256bit GPU osmi GB paměti, pak je třeba použít šestnáct čipů, jejichž celková šířka standardně odpovídá 512 bitům, z čehož je ale v režimu clamshell využita logicky jen polovina.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Článek nenaznačuje nic
no-X https://diit.cz/autor/no-x
15. 1. 2015 - 22:46https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseČlánek nenaznačuje nic ohledně snižování paměťové propustnosti, pouze vysvětluje, že při režimu clamshell není využita plná šířka datového rozhraní na čipech. Což samozřejmě není, protože pokud bychom chtěli kupříkladu s pomocí 4Gb 32bit čipů osadit 256bit GPU osmi GB paměti, pak je třeba použít šestnáct čipů, jejichž celková šířka standardně odpovídá 512 bitům, z čehož je ale v režimu clamshell využita logicky jen polovina.https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-756555
+
A to vadi cemu ze neni vyuzita? Tech cipu tam mate 2x vice, takze to pojede porad stejne rychle.
A ted jsem si vsiml dalsiho bodu - u PS4 se deska nezmensi, protoze v 32bit nativnim rezimu (ne clamshell) budou obvody pouze z jedne strany, resp. i kdyby je nejaky silenec z nepochopitelneho duvodu dal z obou stran, nemuzou se prekryvat kvuli pouziti levne PCB technologie. Ona ta deska z PS4 je celkem zajimava vec (mame tady). Maximalne se tam usetri nejaky peniz, ale bude potreba novy navrh desky..
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
A to vadi cemu ze neni
danieel https://diit.cz/profil/danieel
15. 1. 2015 - 23:10https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseA to vadi cemu ze neni vyuzita? Tech cipu tam mate 2x vice, takze to pojede porad stejne rychle.
A ted jsem si vsiml dalsiho bodu - u PS4 se deska nezmensi, protoze v 32bit nativnim rezimu (ne clamshell) budou obvody pouze z jedne strany, resp. i kdyby je nejaky silenec z nepochopitelneho duvodu dal z obou stran, nemuzou se prekryvat kvuli pouziti levne PCB technologie. Ona ta deska z PS4 je celkem zajimava vec (mame tady). Maximalne se tam usetri nejaky peniz, ale bude potreba novy navrh desky..https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-756565
+
Složitější deska a víc čipů=exponenciálně rostoucí riziko průseru. Stačí, aby se poškodil jeden čip nebo jen pár blbých spojů pod čipem a jde to do kelu celý, nejpozději při spuštění 3D aplikace, která do té paměti bude chtít vstoupit. Fakt to není dobrý řešení, kór když stejně i ty nejvýkonnější grafiky na trhu reálně maj tak výkon utáhnout FullHD náročné hry, víc ne a tu paměť pak nepotřebují. Už 4 GB jsou na hraně, 8 GB je akorát marketing pro vohnouty čím víc proužků, tím víc adidas.
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Složitější deska a víc čipů
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
15. 1. 2015 - 23:36https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseSložitější deska a víc čipů=exponenciálně rostoucí riziko průseru. Stačí, aby se poškodil jeden čip nebo jen pár blbých spojů pod čipem a jde to do kelu celý, nejpozději při spuštění 3D aplikace, která do té paměti bude chtít vstoupit. Fakt to není dobrý řešení, kór když stejně i ty nejvýkonnější grafiky na trhu reálně maj tak výkon utáhnout FullHD náročné hry, víc ne a tu paměť pak nepotřebují. Už 4 GB jsou na hraně, 8 GB je akorát marketing pro vohnouty čím víc proužků, tím víc adidas.https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-756571
+
Odporúčam pozrieť si využívanie pamäte u nex-gen konzol. Ako XOne tak PS4 majú zdieľanú pamäť medzi CPU aj GPU. A na čo tvorcovia hier využívajú väčšiu časť pamäte? Práve pre grafiku a jej dáta. Takže tie 4GB pre FullHD nie je na hrane ale je to ideál.
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
Odporúčam pozrieť si
shagy2301 https://diit.cz/profil/dominik-sima
16. 1. 2015 - 09:11https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseOdporúčam pozrieť si využívanie pamäte u nex-gen konzol. Ako XOne tak PS4 majú zdieľanú pamäť medzi CPU aj GPU. A na čo tvorcovia hier využívajú väčšiu časť pamäte? Práve pre grafiku a jej dáta. Takže tie 4GB pre FullHD nie je na hrane ale je to ideál.https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-756623
+
Takze budu moct do hier davat krajsie (vacsie) hires textury a tym nutit hracov k upgrade HW. Je lacnejsie spravit X-tu verziu CoD,Crysis etd. "iba" prerobenim grafickeho obsahu namiesto poriadneho prerobenia scenara, engine, mocap animacii, fyzikalneho modelu a dalsich nie grafickych sucasti...
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Takze budu moct do hier davat
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
21. 1. 2015 - 08:33https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuseTakze budu moct do hier davat krajsie (vacsie) hires textury a tym nutit hracov k upgrade HW. Je lacnejsie spravit X-tu verziu CoD,Crysis etd. "iba" prerobenim grafickeho obsahu namiesto poriadneho prerobenia scenara, engine, mocap animacii, fyzikalneho modelu a dalsich nie grafickych sucasti...https://diit.cz/clanek/micron-8gb-gddr5/diskuse#comment-757408
+
Rezim clamshell u GDDR5 nesnizuje propustnost jak se clanek snazi naznacit - porad ma gpu k dispozici svych 256bit. Jde o ciste navyseni kapacity, za pouziti 2x vice obvodu, nesouci jen nevyhodu v jemne slozitejsi desce (nektere signaly se mezi obvody sdili)
Článek nenaznačuje nic ohledně snižování paměťové propustnosti, pouze vysvětluje, že při režimu clamshell není využita plná šířka datového rozhraní na čipech. Což samozřejmě není, protože pokud bychom chtěli kupříkladu s pomocí 4Gb 32bit čipů osadit 256bit GPU osmi GB paměti, pak je třeba použít šestnáct čipů, jejichž celková šířka standardně odpovídá 512 bitům, z čehož je ale v režimu clamshell využita logicky jen polovina.
A to vadi cemu ze neni vyuzita? Tech cipu tam mate 2x vice, takze to pojede porad stejne rychle.
A ted jsem si vsiml dalsiho bodu - u PS4 se deska nezmensi, protoze v 32bit nativnim rezimu (ne clamshell) budou obvody pouze z jedne strany, resp. i kdyby je nejaky silenec z nepochopitelneho duvodu dal z obou stran, nemuzou se prekryvat kvuli pouziti levne PCB technologie. Ona ta deska z PS4 je celkem zajimava vec (mame tady). Maximalne se tam usetri nejaky peniz, ale bude potreba novy navrh desky..
Složitější deska a víc čipů=exponenciálně rostoucí riziko průseru. Stačí, aby se poškodil jeden čip nebo jen pár blbých spojů pod čipem a jde to do kelu celý, nejpozději při spuštění 3D aplikace, která do té paměti bude chtít vstoupit. Fakt to není dobrý řešení, kór když stejně i ty nejvýkonnější grafiky na trhu reálně maj tak výkon utáhnout FullHD náročné hry, víc ne a tu paměť pak nepotřebují. Už 4 GB jsou na hraně, 8 GB je akorát marketing pro vohnouty čím víc proužků, tím víc adidas.
Odporúčam pozrieť si využívanie pamäte u nex-gen konzol. Ako XOne tak PS4 majú zdieľanú pamäť medzi CPU aj GPU. A na čo tvorcovia hier využívajú väčšiu časť pamäte? Práve pre grafiku a jej dáta. Takže tie 4GB pre FullHD nie je na hrane ale je to ideál.
Takze budu moct do hier davat krajsie (vacsie) hires textury a tym nutit hracov k upgrade HW. Je lacnejsie spravit X-tu verziu CoD,Crysis etd. "iba" prerobenim grafickeho obsahu namiesto poriadneho prerobenia scenara, engine, mocap animacii, fyzikalneho modelu a dalsich nie grafickych sucasti...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.