Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Micron ohlásil až 21 GHz GDDR6X pro Nvidia Ampere, pak ohlášení stáhl

což o to, všechno tohle se dá trumfnout HBM2 s dostatečnou šířkou sběrnice při nižší spotřebě, jen by se AMD musela chtít pochlapit bojovat v hiendu. Nejspíš jim ale bude stačit konkurovat non-Ti 3080, co si budeme povídat, nějaký ten výkon 15-30% nad 2080Ti je už docela fajn,hlavně za rozumnější peníze než doposud

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

což o to, možno to aj Nvidiu napadlo :D Keď si to tak vezmeš, pri tom Nvidiackom chladeni sa tam DDR6 s napajacou kaskadou nevmestia, ale s HBM2 to ano :D
https://cdn.videocardz.com/1/2020/06/NVIDIA-GeForce-RTX-3080-Cooler-Expl...
https://pbs.twimg.com/media/EZ0SCZcWkAA_Uqb?format=jpg&name=large

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výkonem možná, cenou těžko. Všechny grafiky AMD s HBM a HBM2 dojely na to, že byly (na výrobu) poněkud drahé na to, jakou měly spotřebu a jaký podávaly výkon.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jo, ale tie vyhody

siroka zbernica a nizke frekv. = nizke zahrievanie
malo cipov (1,2,4) = PCB neni posiate 6-8-12 cipmi jak chodniky opadnutymi listami na jesen = PCB moze byt malinke, pri mainstreame kde netreba brutalne chladene troma ventilatormi moze byt PCB ozaj malinke

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jediná výhoda malého PCB je v tom, že pak ta karta může mít větší chladič. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U midrange herní karty za $2000 se nějaké HBM2 v pohodě ztratí :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ztratí. Jenže konkurence
1) na podobné kartě s GDDR6X vydělá vždycky víc
2) díky levnějším pamětem může cenu srazit na částku, na které se karta s HBM2 bude prodávat už bez zisku nebo se ztrátou (anebo se raději přestane vyrábět a prodávat úplně)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cena paměti je otázka. nVidia má na ty GDDR6x jen jediného dodavatele, ten si tak může říct vyšší cenu ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano může, ale když by si řekl víc než by bylo akceptovatelné, tak proč pak nešáhnout po HBM2, že. Když vzpomenu starší Gamer Nexus video, kde byly nějaké předpokládané ceny za 1GB paměti, tak GDDR5 vycházel v té době asi na 6USD/GB, kolem 8-9 dolarů za 1GB GDDR5X a HBM2 někde k 15 dolarům za GB. S HMB2 je sice jednoduchší PCB ale zase je tam interposer, což je zase další fabrika/krok ve výrobě, který je třeba řešit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak další možností je použití klasických GDDR6 a širší sběrnice ;)
Ale jeden dodavatel je vždycky riziko, může mít nějaké problémy, není tlačenej k lepším cenám a tak..
Uvidíme, jestli ty GDDR6x nabídne v budoucnu i někdo další, určitě by to bylo dobrý pro nás jako pro zákazníky ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

znížená cena u nv ...HA HA HA

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak už cca 10 let mají NV karty +- stejné ceny v daném segmentu, prosím nesrovnávat názvy karet, ale jejich cenovky. Cena se navýšila jen u top enthusiast segmentu a to s příchodem TitanX(p) kdy Titan zvedl cenu z 1000 na 1200 dolarů. U Turingu šla cena top grafické karty o 20% dolů (RTX Titan vs TitanV) a zbytek zůstal cenama +- stejný vzhledem k výkonovému segmentu, tzn že 2080Ti drží pozici TitanuXp, 2080 drží pozici 1080Ti, 2070 - 1080, 2060 - 1070.

Ceny šly, kromě 2080 dokonce dolů, výkon nahoru, zvláště pak až 300 procentní nárust výkonu v RT.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A tak jistě, 1080 Ti MSRP 699$, 2080 Ti MSRP 999$ stock, 1199$ Founders. Je opravdu vidět, že se ceny vskutku nezvýšily... A jestli podle vás 2080 Ti není nástupcem 1080 Ti, tak už fakt nevím.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Však jsem psal, nekoukej na název ale cenu.

GTX1080Ti s MSRP 699 vs RTX2080/2080S s MSRP 699.. výkon v rasterizaci o něco lepší, RT výkon násobně vyšší. A to je 2080 fakt nepodařená.

1070 MSRP 379 vs 2060 s MSRP 349. 2060 je výkonnější o pár procent v rasterizaci, násobně v RT, je levnější.

TitanXp s MSRP 1199 vs 2080Ti s MSRP 999/1199, rasterizační výkon vyšší, násobný RT výkon za nižší/stejnou cenu

RTX Titan s MSRP 2500 vs TitanV s MSRP 3000. RTX Titan je o dost levnější, má o něco vyšší rasterizační výkon a násobný výko v RT

Zpět k té 1080Ti...
1080Ti za 699 vs 2070S za 499, rasterizační výkon je cca stejný, RT výkon násobně vyšší. 2070 Super osobně považuji za nejpodařenější Turing grafiku, v cenovém segmentu navýšila rasterizační výkon nejvíce, přidává i násobný RT výkon... Grafika vhodná pro nekompromisní FHD hraní a velice slušné QHD hraní. Není se čemu divit že je to vůbec nejprodávanější grafika, aspoň na oblíébeném MindFactory

Takže toliko ke zdražování NV, fakticky kupujeme více výkonu za méně peněz, v horším případě více výkonu za stejné peníze.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ok, vyhrál jste, vzdávám to. Tuhle demagogii nemá smysl komentovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zajimave, ze ve sve dobe nemel prinos lepsiho vykonu amd karet v mantle/vulkan/dx12 u tech par her relativne nedavno zadny vyznam, zatimco dnes vykon v RTX u srovnatelneho paru her vyznam ma tak veliky :o))

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To že DX12 a Vulkan přinesly obrovskou porci výkonu nebylo tím že ten HW je o hodně lepší ale proto že drivery nemají takový CPU overhead jako u OpenGL a DX11.

Vulkan ani DX12 však nijak výrazně nepředčily HW konkurence, pouze se jejich pozice dorovnala a AMD HW podával výkon který by se pro daný segment karet dal očekávat. Pokud vím tak třeba Doom 2016 dnes pod novými API běhá lépe na NV než AMD protože v době kdy ty API přišly nebyla podpora těch API pro NV plně dokončená.

U RT výkonu je rozdíl způsobený přítomností HW akcelerace, nikoli vylepšením driverů/změnou grafického api

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan, DX12 - místo abys poděkoval AMDčku jak hry dobře běhaj, tak jdeš a koupíš si Nvidii, si jednička.
Vlastně ty nechceš, aby hry líp běhaly.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Prosím? Se současnou grafikou jsem naprosto spokojený už rok, dostatek výkonu na vše co potřebuji, Vulkan i DX12 běhá skvěle, dokonce lépe než na AMD, například X-Plane 11, Vulkan AMDčku sice hodně pomohl kvůli špatným openGL driverům, ale na NVIDIA grafiky pod Vulkan API stejně nestíhá, o DX12 ani nemluvě, na které AMD grafice si zahraju třeba SotTR nebo Control s RT a aby to běželo lépe?

Která AMD grafika mi poskytne lepší encodér videa který nejen že funguje luxusně pro streamování nebo nahrávání ale podporuje ho například mnou používaný Davinci Resolve?

Která AMD grafika mi poskytne boost výkonu - AI rekonstruovaný upscaling namísto obyčejného upscale se sharpen filtrem, což umí i NV?

Která AMD grafika mi umí z mikrofonu eliminovat nežádoucí zvuky že když se rozhodnu kladivem bušit do kovového hrnce, na záznamu bude jen můj hlas?

Bohužel mi zatím nikdo nikdy nedokázal poradit AMD grafiku která by měla lepší parametry než moje RTX2070 Super. Ale rád si nechám poradit.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

prepac ale dobre bludy rozpravas... ak ti nieco hovori moorov zakon ktory uz velmi nieje platny no stale sa hovori ze este ako tak je, tak to co rozpravas su ozaj bludy lebo podla tvojej definicie by dnesne modely stali cez desatisice eur kedze gpu existuju cez 20rokov... Vzdy sa porovnavaju rovnake modely medzi radami, a nie vykonostne rovnake modely mfg.. Podla tvojej definicie, chod len od napriklad takej gtx 4xx rady a si to prepocitavaj po dnesnu radu a zistis sam ze si pisal z cesty ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kašli na neho, zelený fanatik obháji aj neobhájiteľné. Z princípu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Když jsem ten zelený fanatik, tak...

GTX1080TI neměla 699 dolarů MSRP?
RTX2080/2080S neměla 699 dolarů MSRP?

Nemá 2080/2080S o něco vyšší rasterizační výkon?
Nemá 2080/2080S násobný RT výkon?

GTX1080 neměla 549 dolarů MSRP (po vydání 1080Ti, před tím 599/699)?
RTX2070 Super nemá 499 dolarů MSRP?
RTX2070 Super nemá o cca 30% vyšší rasterizační výkon a násobný RT výkon?
RTX2070 Super nemá rasterizační výkon cca srovnatelný s GTX1080Ti?
Je 499 víc než 549? Je 499 víc než 699?

Tohle není fanatizmus, tohle je selský rozum při pohledu na pár čísel a jejich porovnání

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

My se ale nebavíme o výkonu... Kdyby NV nepředstavila 2080Ti, tak ano, byl bych ochoten diskutovat o tom, že nástupcem 1080Ti je 2080. Jenže ona 2080Ti existuje, tudíž je nástupcem 1080Ti. Fakt nechápu, co je na tom k nepochopení.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Máš něco k tomu fanatizmu? Odpovíš mi na výše položené otázky nebo odvracíš téma na které nemůžeš najít argument který by ty mé argumenty popřel?

Ale ok, vezmeme to jinak.

Jsem hráč co dává do grafiky pravidelně 500 dolarů +- 10-20%.
Před 4 lety jsem šel do krámu a za 550 dolarů koupil GTX1080.
Před dvěma lety jsem šel do krámu a za 500 dolarů koupil RTX2070, protože 2080 už stojí příliš

Takže za svůj limit jsem koupil grafiku která je cca 20% upgrade v rasterizaci a násobný v RT, dokonce jsem zaplatil o cca 10% méně.

Kdybych šel do obchodu o 3 roky po koupi 1080, mohl bych mít 2070 Super, tedy cca 30% v rasterizaci a násobný výkon v RT, opět zaplaceno o cca 10% méně.

Nebo jsem před 3 lety koupil 1080Ti za 700 dolarů, výkon mi stačí bohatě, nepotřebuji víc, ale rozbila se, takže musím koupit novou. Jdu do krámu a koukám po stejně výkonné kartě, jůůů 2070S za 500 dolarů, jako bonus násobný RT výkon a nižší spotřeba.....

Ano pokud někdo kupuje grafiky podle názvu, tak u NV platí více, pokud jde o následníka v číselné řadě. Ale lidé typicky nekupují podle názvu, ale podle výkonu v dané cenové relaci, a v daných cenových relacích se výkon zvýšil

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ale to že se postupem času dostává daný výkon do nižších tierů grafik je přece normální... Ale nemůžete tvrdit, že o tier nižší nová grafika je nástupcem starší o tier vyšší řady. 1650 je prostě nástupcem 1050, stejně tak 2080Ti je nástupcem 1080Ti. Tímto s vámi končím diskusi, nemá to nejmenší smysl.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pořád nic k zelenému fanatizmu, pořád srovnává názvy a číslíčka?

"postupem času dostává daný výkon do nižších tierů grafik je přece normální..."

Děkuji za potvrzení toho co tu sáhodlouze popisuji v detailech, Cena za výkon jde dolů, tudíž výkon nezdražuje. Člověk koupí více za stejně, nebo dokonce více i za méně.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takže dle tvojí logiky, když bude v příští generaci stát RTX 3060 500$ a bude o 20% výkonnější v rasterizaci než 2070, tak to bude vlastně v pořádku. A o další generaci dál bude za 500$ RTX 4050, RTX 4060 bude stát 699$, RTX 4070 bude za 999$, 4080 za 1199$ a Ti pak za kolik, 2500$? A Titan se zaokrouhlí na 5000$? Ale bude to v pohodě, protože rasterizační výkon bude o něco vyšší ale zato RT výkon bude násobný...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

JirkaK je magor, srovnává to, co se mu zrovna hodí, aby si obhájil svoji koupi. Přitom je evidentně mimo, jen to nedokáže pochopit.
Je tu za šaška, ale svůj názor nezmění

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

chlapec tomu ne rozumie, to by nobolo take zle... ale on tomu nechce ani rozumiet a to je strasne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prepac ale proste tomu nerozumies a ked ti 3ja ludia vysvetluju tak si nedas povedat.. komu niet rady tomu niet pomoci...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

si sa zbláznil?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty bys mohl dělat místo Ovčáčka na Hradě, jak umíš překrucovat a lhát. Ne-li Okamuru

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvědavej na představení architektury Ampere, k něčemu tu bandwidth potřebovat musí ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tipuju, že nvidia tlačí takhle na pilu, aby mohla PCMR říct, že jim jede nativní 4K na 100+ fps, jinak spousta lidí skočí po konzoli

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Záleží. Osobně mě děsí jen to DPS co jsme viděli, se třemi 8piny a tak, ale osobně odhaduju, že to bude nějakej dev kit, prototyp. Na druhou stranu, samsung, jestli mne paměť neklame, necílil s procesy na vysoké kmitočty, sám si tvoří poměrně malé a "pomalé" obvody. Proto bych se celkem obával o tom, co to bude koštovat.

Druhak, všechny současné dohady jsou postavené okolo nějakého modelu s 24GB, což bude podlemě plnotučné nejvyšší quadro, do herních karet by tohle asi byl hodně zbytečnej overkill a kdo ví, jestli tam nepoužije i pomalejší paměti.

No, nechme se překvapit. Brzo se rozhrne opona, tak bude konec špekulací :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No co, tak pak Nvidia udělá TSMC refresh a bude mít půlgeneraci s lepším poměrem výkon/watt. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím proč ti nastrkali mínusy, když to může být teoreticky smutná pravda. Záleží kam se to posune a co nV uzme z TSMC, popř kam se posune samsung (pokud by byl tou hypotetickou brzdou v rozletu nV).

Jestliže má AMD prakticky rozebrané všechny volné kapacity na 7nm a intel cítí průser, takže se bude asi snažit nahrabat všechny další volné kapacity ostatních procesů, i neuvedených, tak kdo ví, co zbylo/zbyde pro nV.

Taktika různých refreshů (nebo "dobrosrdenství") by byla nV celkem podobná (a pravda, polarisový pytlík s čajem se taky louhoval, dokud to mělo nějakej náznak chuti). Peníze jsou vždy až na prvním místě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

24GB je overkill, i když takový Prepar3D na max detailech s využitím max možných textur umí na RTX Titanu alokovat kolem 20GB

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Něco už prosáklo a vypadá to, že řada Geforce bude mít klasicky polovinu a méně. Na quadro by těch 24GB sedlo, byť pravda, nemá to na řešení AMD, ale jeho použití je, řekl bych, už hodně specifické.

Pamatuju si, jak na univerzitě básnil jeden (tehdy snad jen ředitel úseku) nad novýma kartama od nV, že se jim do toho vleze ještě víc velkých matic a bude to zase citelnej krok kupředu.

Osobně mne ale trápí jinej problém. I když mám V64, což je kombajn s hromadou rychlé paměti a hromadou stream procesorů, celej "vizuální" zážitek může zkazit jen puštěnej browser spolu s WOWkem. Zkrátka, flash nebo co to tam běží za bordel (mám na mysli ty různé launchery a podobný hovadiny) akcelerovaný přes GPU a hra, způsobuje microstuttering. Všiml jsem si toho už na HD7970 před mnoha roky, všímám si toho i teď. Je dost možné, že je to specifikum enginu a dané kombinace lanucherů, ale příjemné to není :)

Tehdy jsem to dával za vinu docházející VRAM (ty 3GB byly už před řekněme 3-4 roky hraniční), jenže u veky mám paměti dost a stejně se to projevuje. Ne vždy, ale jakmile zabiju launchery a browsery, problém zmizí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je otazka jestli to je problem CPU schedulera, nebo v GPU resp. grafickem ovladaci. Zkousel jste nastavit afinitu ? to bych zkusil jako prvni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nezkoušel, ale vím, že to před x roky zkoušel kolega na slabém notesu a nijak mu to nepomohlo. Jiné hry (pokud vůbec dojde na nějakou hru) hraju standardně ve fullscreenu, ale u onlinovek typu wow, kde je hromada prostoje, nemá cenu koukat do blba na nic nedějícíse hru, takže u toho člověk dělá ještě něco dalšího.

Není to věc, kterou bych potřeboval extra řešit, jen jsem to vypíchnul jako zajímavost :) Jinak gamesa pak vykazuje framerate blízko k 60, ale okometricky to vypadá tak na 20 i méně. Hlavně to i na statické scéně, kde se třeba pouze hýbou větve a GPU load je minimální, tak to nedošáhne ani na 60, ale framerate je extrémně nestabilní. Vypnu všechny flasho-webový hovadiny (launchery, ohnivolišáka) a najednou je to hladké jak hedvábí a drží to 60.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky si myslím že víc paměti než polovina bude pro drtivou většinu kupujících irelevantní, Dnes si v pohodě vystačujeme se 6/8GB a problém to není. Ano některé hry umí alokovat i více paměti, ale ono je to také enginy, které ji utilizují, Když má grafika dostatek paměti tak ji engine může využít tím že neuvolňuje nepoužívané věci dokud není skutečná potřeba, případně na základě predikce využívá případných "volných chvilek" k nahrávání dat, které mohou být za chvíli potřeba. V těžkých chvílich to může eliminovat/redukovat různé změny LOD či mip map textur, může to zvětšit streaming distance... Pro výkon té hry to ale faktický přínos nemá. Stejně tak některé enginy v případě nedostatku paměti samy modifikují detaily a ubírají, například kvalita textur, v některých hrách to není možné změnit a engine na základě dostupné VRAM zvolí to nejlepší co si může dovolit, někde to nastavit jde ale engine to právě pro zachování výkonu bude ingorovat.

Bohužel z množství alokované VRAM se nikdy nedozvíme kolik hra skutečně používá a kolik jsou "cache" do foroty.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.