Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft koupí exkrementy, včetně lidských, za $1,7 miliardy a zahrabe je

A ona ta "uhlíková stopa" ještě někoho zajímá? Teda kromě všech těch ekoteroristů?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pockaj na 2027, bude ta to zaujimat, ked budes platit a MW plynu o 20€ viac, lebo sa idu napraskat na plyn dane. KKTI!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je mi naštěstí fuk, protože plyn jsme před rokem zlikvidovali a mám solár s baterkou a další větší baterku v autě 😁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jinak řečeno, udělal jsi přesně to, k čemu mají emisní povolenky lidi motivovat.
A ještě na tom vydělal, protože z dlouhodobého hlediska šetříš jak na autě, tak na energiích.
To ale českým a slovenským pepíkům bude ještě nějakou dobu docházet, zatímco budou nadávat jak jsou ty povolenky zbytečný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

až bude musieť ekoterorista vymeniť baterky, choď mu zasa bulíkať, ako "ušetril"!

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

to mas ako mineralka v krcme je draha, tak ako dosiahneme, aby ludia nepili lacnejsie pivo ale tu mineralku? ....ano! Zdrazime pivo! Ani nahodou sa neda mineralka zlacnit.. V tomto pripade, ked mas milion penazi, ze nevies co snimi, tak si kupis eauto a solar... ale to nieje pripad vacsiny ludi!

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ti si nekoupi zadne auto, coz je jeste lepsi, nez kdyby si koupili elektrovehikl... Uhlikova stopa bude jeste nizsi.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Když si nekoupí žádné auto, tak budou do práce dojíždět jak? Jestli si myslíš, že MHD, tak jsi naprosto mimo realitu, protože k většině lidí v ČR nic takového nejezdí a když jezdí, tak je to totálně naprané. Stačí se podívat na vlaky z Prahy všemi směry, jak jsou plné do posledního místečka byť i ke stání!!!

Ok, takže nebudou mít na cestu do práce, zůstanou doma na sociálních dávkách. Fakt ses posral s takovýmhle myšlením!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No, bude vlaku/autobusu jezdit vic, kdyz bude jezdit vic lidi. Nebo ti lide nebudou jezdit, proc by porad nekam jezdili? Proste se bude jezdit mene. Jezdi se, protoze se to ekonomicky vyplati, pokud to prestane byt ekonomicky vyhodne, bude se jezdit podstatne mene.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Takže vážně chceš, aby lidi byli doma na sociálních dávkách a nemakali, nemáme teda spolu dál o čem mluvit!

Bude autobusů/vlaků jezdit víc! A kde vezmeš v případě vlaků koleje? Už dnes jsou plně vytížené a další vlaky už se na dráhu nevejdou. Někdo by musel postavit další koleje, ale kdo, když budou lidi doma a nikam se nedostanou? Bože!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co delsi vlaky? Co prace v blizkosti bydliste? Co autobus? I ty koleje by se treba postavily, ta zmena prece neprobehne behem par mesicu, uz probiha a bude to trvat leta. Dost casu postavit koleje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pěšky, na kole. Města bez MHD typicky nejsou tak rozlehlá, aby se nedalo použít kolo. Zbytek by měl být obslužný hromadnou dopravou a to i na úkor aut.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak a já třeba chodím pěšky cca 15 minut kdy přejdu půl města s 35k obyvateli. Průměrná dopravní doba do zaměstnání je v ČR kolem 24 minut :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna doprava do zaměstnání není tak kritická. Horší je doprava dětí, ať už do školy, kroužků nebo třeba k lékaři.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Těm šťastnějším jede něco co 2 hodiny.
Těm méně šťastným?
- hodně brzy ráno veze lidi do práce
- o něco později, ale stále brzy ráno sveze děcka do školy
- odpoledne přiveze děcka ze školy
- později odpoledne lidi z práce
- možná ještě něco pozdě večer pro ty, co končí později.
Jak potřebujete něco jiného, tak smolík.

PS: Tihle "dojížďáci" obvykle neřeší kroužky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ti šťastnější jsou většinou na klasické vesnici, ale myslím, že třeba ty satelitní městečka na tom budou mnohem hůř jak s dopravou, tak s vyžitím ve volném čase.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky se jim říká "paneláky na placato"
Obchod - 0
Lékař - 0
Zábava - 0
Sport - 0

Satelity jsou za trest.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tady třeba víc jak půlka Benešova dojíždí za prací do Prahy. 50 km daleko!!! Jak dlouho to půjdeš pěšky. Neblázni. A to spousta lidí dojíždí ještě z větší dálky včetně mě, aspoň mám výhodu, že nemusim každý den.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No tak nebudou dojizdet a budou delat neco jineho. Nebo pojedou MHD. Dojizdela pulka Benesova do Prahy pred pul stoletim? Nedojizdela. Tak opet nebude dojizdet.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kamarád bydlí ve Středočeském kraji, protože se tam dalo sehnat bydlo za přijatelné peníze a denně dojíždí hromadkou do Prahy, možná má 1× týdně homeoffice, to nevím jistě.
Podobně jako kolega chodím pěšky do práce 15 minut, když si přichvátnu, stihnu to za 10 minut (nesmí být vedro, to bych pak smrděl potem ;). Cestou domu z práce nakoupím a tašku nesu v ruce. Nekupuji plný vozík na týden jako pošuk, ale volím "akční" zboží podle nabídky. Nějakých 10 kg v tašce unesu. Kdybych měl jezdit autem, tak za měsíc propálím naftu za 2 tisíce a úplně zbytečně. Děti, teď už na základku nechodí, chodívaly také pěšky do školy, ze školy i na kroužky.
Chápu, že v případě dojíždění třeba na vesnici je to složitější. Děti musí na kroužek počkat ve škole, nebo někde jinde a zvyšuje se riziko kontaktu s nežádoucími "jevy". To je z velké části o přístupu rodičů a výchově. Satelity jsou v pohodě obslužné na kole či koloběžce. Jeden tím stráví i nějaký čas bez mobilu a v pohybu, což prospěje hlavě i tělu.
A jako já chápu, že pokud má někdo pohybové potíže, nějaká zdravotní omezení, tak holt potřebuje nějaké jiné přibližovadlo, než kolo(běžku) a třeba i to auto. Furt je to ale výrazná menšina a lze to omluvit. Zbytek je, jak se říká, "rozcapenost teplou vodou a barevnou televizí". :)
BTW, junior dojíždí do školy skoro 300 km vlakem. Žena se toho hrozila. Reálně je to v pohodě, jde hlavně o zvyk a i v tom vlaku občas zvládne dělat úkoly. Největší potíž je s posledním úsekem dráhy k nám do města, což je problém strukturální/infrastrukturní. A tohle by se mělo (by měl stát) řešit primárně. Na úkor parkovacích míst, asfaltování přírody zkapacitnit a zrychlit železnici, potažmo hromadnou dopravu. Na to nádraží je nakonec levnější jet tágem, než si platit vlastní vůz.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tímto tvrzením bych byl opatrný. Jsem z Ústí nad Labem a změřil jsem si čas na cestu z práce domů. Je to s přestupem kdy vám linka domů odjíždí před nosem a čekáte dalších 20 minut na další spoj. Výsledný čas byl od odhlášení u zaměstnavatele k otevření dveří bytu bylo 55 minut a to je jen cesta z práce. Pravda je ale ta že do práce je ten čas o 15 minut kratší, tedy 40 minut. Tak že každý den strávím na cestě do práce a spět více jak 90 minut. Když odmyslím mrznutí v zimě na zastávkách a studených vozidlech(tady je problém že když se ve vozidle každé cca 4 minuty otevřou dveře, tak se ta kabina vyhřát nedá), kde lidé prskají z nachlazení a kde máte téměř jistotu že ve špičkách v kterých právě jezdíte do práce a domů něco chytnete a doma nakazíte i ty co tou dopravou nejezdí. Mimochodem za 50 minut jsem autem z Ústí nad Labem po D8 v Praze. Tak že jsem tam dříve než z cestou z práce domů. To je paradox co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja kdyz jedu MHD v praze do office, tak to mam mezi 50-75minutami. Zalezi, jestli mi presne navazuji spoje a nebo jestli se to nekde na chvili "zacuka". A to je porad jen Praha, ne stredocesky kraj.
V Praze hrozne zalezi, kolika spoji clovek jede, jestli jede pres zacpy, jestli to ma primo na metru, atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když jedu do práce autem, tak 15 minut tam a 15minut napět. Tedy celkem 30 minut. Tak že denně ušetřím 1 hodinu času co bych strávil cestováním do práce a domů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Autem by se dalo jet rychleji, jenze... museji byt volne tunely a pristupy k nim smerem strahov a od nich taky a pak pekne modra zona, pokud tam nemas trvale bydliste..takze zahlen bitte :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, za těch 50 minut jsi někde na Holešovické a pak ti ještě zbývá ten úsek městem. V Ústí podobně a teď jen s jedním mostem asi i se zácpami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš to střihnout po staré silnici z Ústí do Lovosic (minimální provoz, tak že upaluješ), V Lovosicích na D8 a tunely tě nemusí zajímat. Tady jde o to že z domova do práce to mám nějakých 7-8 Km, do Prahy cca 90 Km. Přesto to do Prahy stihnu dřív než z práce domů hromadnou dopravou. Což je naprosto zoufalé. Máme to najeté protože jezdím na kontroly do Nemocnice Královské Vinohrady. Po Praze záleží v kolik hodin do ní přijedete ale samozřejmě, že až do nemocnice se to za 50 minut jet nedá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože to mohl udělat. Ti pepíci to většinou vědí, ale prostě na to nemají prachy. Jsem toho příkladem. Nemám prachy na elektromobil a nemám prachy na fotovoltaiku. Už tak mě rekonstrukce chalupy stála v jednotkách miliónů a další prachy prostě nemám.
Nehledě na to, že půlka obyvatelstva nemá žádný vlastní barák a fotovoltaika na panelácích je v plenkách. My o tom v SVJ uvažujem, ale nechce se nám dělat pokusný králíky, když to nikdo okolo nemá. Navíc zase půlka lidí v tom domě na to platit víc na fotovoltaiku, aby se časem mohlo něco ušetřit, taky nemá. A protože nastoupí povolenky, tak bude hůř a i ti, kdo by dneska mohli, na to mít nebudou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Máme 48 bytu a FVE máme.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že pokud nepracuješ z domova (=spotřebováváš přes den, kdy svítí), tak se solár moc nevyplatí.

Topení na elektriku je taky problém, protože většinou topíš, když je hnusně a nesvítí.

Další průšvih je, že pokud ti nepovolí prodávat (což je dost pravděpodobný s tím, kolik lidí už solár má), tak ti extra nastaví střídač na -200W, aby si určitě nedodával do sítě, takže i když máš baterku nabitou, tak něco ze sítě sosáš. Nám to dělá 8-15% (čím víc spotřebuješ, tím menší procento to je).

Největší průšvih je bohužel baterka. Bez ní se solár vyplatí málokomu, s ní většinou taky ne - čím větší baterku koupíš, tím míň se vyplatí, protože další úspory nevyváží cenu. A pokud se baterka posere za míň něž 5 let, tak jsi totál v kelu. Oni ví, proč dávaj na baterku záruku 2 roky, na střídač 10 let a na panely (který jsou z toho nejlevnější) až 25 let.

Takže bez soláru to je na prd, s ním v podstatě taky, pokud opravdu důsledně neřešíš spotřebu podle nabití baterky - zvlášť větší odběry jako ohřev vody, nabíjení auta, vaření, pečení, ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jj, je to tak, v normální společnosti bychom se o solárech vůbec nebavili, ale s EU, která to bude řešit jako s tím pivem/minerálkou v hospodě, to bohužel bude nutnost. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za mě má solár 2 základní výhody - klimatizace zadarmo (když nesvítí, nemá smysl klimatizovat že) a vyhřátej bazén už na jaře. Ale to za ty prachy nejspíš nestojí 😁

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to mě by bylo úplně k prdu, bazén neplánuju a doma jsem rád, že si od klimatizovaného prostoru v práci mohu odpočinout. :-)
Reálně ostrovní systémy s FVE budou dávat s příchodem kratších i delších blackoutů jako normálním stavem zásadní smysl. A lednici potažmo mrazák také potřebuješ v provozu především v době, kdy svítí. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, pokud na to musí přispívat ostatní lidé. To je spíš důkaz, že si takové řešení nemůžeme dovolit pro všechny.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Na silnice take prispivaji vsichni a ne vsichni je pouzivaji. A na mnoho dalsich veci... Ono, kdyz se diky solarum snizi spotreba elektriny ze site, tedy i vyroba v elektrarnach, tak klesnou marginalni naklady na vyrobu elektriny a tedy i cena elektriny. Takze, nakonec maji ze solaru uzitek vsichni odberatele elektriny. Tedy alespon teoreticky na optimalne fungujicim energetickem trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v praxi to ale nefunguje, lebo musis stavat zalohy na cas, ked nesvieti slnko. Takze aj tak musis mat nejaku plynovu elektraren, ktora ide vkuse na minimum a v case potreby sa prepne na vyssi vykon. Ked uz ju mas, tak nepotrebujes tie debilne solary, co v zime robia 10% leta a vnoci vobec nic. Na doma do tvojej baterie, resp. na mieste, kde niesu vedenia je to ok. Pustat to do verejnej siete je kravina, lebo ti 1. za to elektrarne nedaju peniaze a 2. mas sice virtualnu bateriu, ale aj za tu tvoju elektrinu platis distribucne poplatky.. cize ty im vkuse davas elektrinu zadarmo a ked ju potrebujes, tak ti tu tvoju eletrinu este predaju nazad.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenze ty solary vyrabeji pres den a pres den je vetsi spotreba nez v noci. Takze diky solarum nemusi celou noc bezet uhelka, aby pokryla den. A paroplynovka nemusi bezet, aby byla pripravena dodavat, to si pletes s uhelnou elektrarnou.
Nerikam, ze solary spasi vse, to zcela urcite ne, ale solary, jaderky a nejake ty paroplynovky jsou docela rozumny mix. K tomu nejake ty baterie a vodik.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

dobry priklad je nemecko. Tlacia VTE a FVE horem dolem, a vysledok je ze vdaka tomu mame v EU najdrahsiu elektrinu na svete.
fakt majsterstik

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No protože ty blbci zrušili jádro a nechali se nachytat na ruský plyn.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V CR je draha elektrina, protoze ma CEZ dominantni postaveni jak ve vyrobe elektriny, tak v distribuci elektriny. A vyznamne postaveni v obchodu s elektrinou. Energeticky trh tak nemuze poradne fungovat, kdyby fungoval, tak by v CR vubec nebyla behem energeticke krize draha elektrina. To jen CEZ zneuzil sveho postaveni, coz jasne doklada vyvoj zisku, tedy skok v roce 2022. On by ten skok pokracoval i v dalsich letech, ale o cast nadmerneho zisku ho stahnul stat pomoci dane z mimoradnych zisku.
https://www.cez.cz/cs/pro-media/cisla-a-statistiky/skupina-cez

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Silnice nejsou něčí soukromé vlastnictví, na které mu musí všichni povinně přispívat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, vyuka deti ve skolach, lidove skoly umeni, ruzne dotovane krouzky pro deti a mnoho neziskovek, ktere sice delaji mnoho uzitecnych sluzeb, ale jen pro nekoho.

Na to vse plati vsichni, ale sluzby soukrome konzumuji pouze nekteri.

A u te silnice, co kdyz ji nechci vlastnit? Ale stejne na ni musim povinne prispivat. Nebo treba chodniky, nemocnice, skoly.

A ty bys radeji chtel, aby vsichni zaplatili solary a jeste je vlastnili? Tedy, ze by museli prispivat na jejich provoz, opravy a tak? Ale elektrinu z nich by mel jen ten, kdo je ma nainstalovane na dome. To by snad bylo jeste horsi nez kdyz si na to musi dotycny take neco prispet a o udrzbu se pak stara uz sam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty věci které jmenuješ, ano, je blbost na ně přispívat když nechceš, ještě na hromadu přihodím českou televizi, český rozhlas a deset milionů co dostal Polreich. Obecně jsem proti přerozdělování.

Námořní majáky kdysi stavěly pojišťovny, dařilo se jim to levněji a kvalitněji než státům.

Třeba Britské školství krásně zdokumentovalo úpadek kvality a nárůst nákladů, když soukromé školy nahradily ty státní. To samé dnes vidíš třeba v Indii. Všechny ty cvičky a pastelky co děti musely mít vyšly dráž a kvalita klesla proti soukromé škole pro chudé, ano financované i z darů, ale dobrovolných. A třeba vysoké školství během mých studií bylo plné věčných studentů, co se tím nikdy živit nechtěli, ale jen se chtěli flákat za cizí peníze. Navíc kdyby školy platily firmy, nebude nám každý rok běhat po pracácích hromada vyvalených absolventů, kteří nemůžou sehnat práci ve svém oboru. Je to spíš důkaz, jak snadno se nechali vehnat do módního oboru, než projev vlastní inteligence a zájmuo budoucí zaměstnání.

Mám teď náhled do stavby jedné veřejné budovy, která dostala dotace. Asi pochopíš proč ji nejmenuji. V každém případě mi projektanti říkají: Musí stihnout termín, jinak vrací dotace, ale zadání jim stále mění. Úmyslně vybírají hloupé řešení, různých problémů, protože kdyby udělali něco trošku originálního, nebo trošku riskantního, ten, koho porazili ve výběrku může začít křičet že by to zvládl lépe a že oni nevyhráli právem. Takže až příště uvidíš nějakou novou hnusnou neoriginální budovu, která přetekla rozpočet i termín, a budeš přemýšlet proč mecenáši v minulosti stavěli hezké věci levněji a rychleji, tak jsou to (mimo jiné) dotace.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je bohuzel uplna hloupost. Ano, na silnice, skoly, nemocnice, atd. prispivaji vsichni. A opravdu je nevyuzivaji vsichni, nebo alespon ne pravidelne. Rozdil je ale v tom, ze je vyuzit mohou a to kdykoliv chteji, nebo potrebuji...
Uz vidim, jak majitel domku, ktery ma na strese FVE, na kterou se mu slozili take vsichni... u sebe necha prespat nahodneho kolemjdouciho, protoze takto by to melo spravne fungovat... i on mu na to pravdepodobne prispel.

A to, ze diky solarum klesnou naklady na vyrobu ze stabilnich elektraren, tak to je taky naprosta volovina. Je tomu presne naopak. U stabilnich velkych elektraren plati, ze naopak musi vyrabet celorocne a pokud mozno co nejvice, protoze tim se naklady rozlozi ve vetsim objemu a tim klesne cena. Jenze my tu vytvarime zbytecne duplicitni zdroje ve FVE, kterym navic davame pri prodeji elektriny nelogicky prednost. Tim se naklady velke elektrarny nemohou rozlozit ve vetsim objemu vyroby a roste cena.U velkych elektraren (jadro, uhli, atd.) tak v lete klesa rentabilita i bez FVE, protoze v lete je spotreba prirozene nizsi. Ale zase se letni obdobi da vyuzit pro odstavku z duvodu udrzby. FVE by tak byly uzitecne pouze v pripade, ze pomohou s vykrytim zimni spotreby.
A to nemluvim o tom, ze kvuli FVE nenarostla jen obchodni cena elektriny, ale narostla dost zasadne (o cca 70%) i regulovana slozka, neboli poplatek za distribuci...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Elektrarny nevyrabeji celorocne, v zime je spotreba elektriny vyssi, tedy v lete nemala cast elektraren stoji. A solary vyrabeji pres den, kdy je take vyssi spotreba, takze castecne pokryvaji tu vyssi spotrebu.

A zalohy musi byt tak jako tak.

Obchodni cena elektriny nevrostla kvuli solarum, ale kvuli dominantnimu postaveni CEZ a valce na Ukrajine. A u distribuce... Do siti by se muselo investovat tak jako tak a vymluva na solary umoznuje zdrazeni osolit vic.

Ale OK, kdyz ne silnice, tak vzdelavani deti. Tam si clovek nemuze vybrat, kdy bude nebo nebude cerpat sluzby. A nekteri nemohou cerpat, i kdyby chteli. A nemluve o tom, ze i kdyz maji deti a chteji treba na stredni, tak se tam treba deti nedostanou. Cerpat mohou jen nekteri, prispivaji vsichni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velke elektrarny mohou vyrabet celorocne, neni tam totiz problem vykon regulovat a prizpusobit ho aktualni spotrebe. Jadro lze regulovat v rozmezi 50-100%, ale regulace je pomala, proto se vyuziva na base load. Uhli a paroplyn ma moznost regulace 20-100% a nastavovani vykonu je mnohem rychlejsi. Proto u techto elektraren neni potreba az tak resit zalohovani a vyrovnavku. Vyrabi proste kdy je potreba a kolik je potreba. Hodne se da uregulovat rizenim vykonu a zbytek, ktery uregulovat takto nelze, bez problemu pokryji vyrovnavaci elektrarny (vodni elektrarny a precerpavacky), ktere tu uz mame a jsou davno zaplacene. To na rozdil od FVE negeneruje zadne dalsi investice navic. A v zasade plati, ze cim mene je potreba externi vyrovnavka, tim jsou pak celkove naklady pro spotrebitele nizsi.

Samozrejme nektere tyto elektrarny v lete nekolik dni stoji, protoze je na toto obdobi vyhodne naplanovat odstavku na udrzbu. Ale i tak byly jeste nedavno ziskove, pritom se prodejni cena elektriny na burze pohybovala v rozpeti 20-40 eur za MWh, coz je s dnesni cenovou hladinou nesrovnatelne.
Sit mame z pohledu centralizovane vyroby velmi dobre postavenou, problem vysokych investic do toho vnasi az decentralizace a vyssi naroky na rizeni a dodatecnou akumulaci, coz neni vymluva na FVE, ale pricina...
Cez mel dominantni postaveni i v dobe, kdy se prodavala elektrina levne a valka na Ukrajine s tim ma take pramalo spolecneho, protoze ta zpusobila jen ten velky, ale kratkodoby cenovy peak. Cena elektriny zacala rust davno pred valkou a to s politickym rozhodnutim pustit do obchodu s povolenkama spekulanty. To je totiz takova obezlicka. Lidem se nelibilo dotovat FVE primo na fakturach poplatkem na OZE, coz se nedivim, vidime to u nas. Tak politici pomoci povolenek zaridili plosne zdrazeni elektriny, aby elektrinu dotlacili na vyssi hladiny vykupnich cen. Takze OZE nedotujeme primo, ale oklikou... To bylo vubec nejhorsi reseni, protoze mimo vyssich cen elektriny jsme za to zaplatili jeste hodne vysokou cenu v podobe inflace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, u vzdelani si clovek nemuze vybrat dobu, kdy bude cerpat, ale v zasade plati, ze po nejake sve zivotni obdobi cerpal kazdy. Kdyz tedy vynechame jistou neprizpusobivou skupinu, ale ta zase na to skolstvi obvykle tolik neprispiva (cest vyjimkam). A to je ten rozdil, protoze majitelum FVE prispiva v dotacich kazdy, ale cerpat od nich protisluzbu nemuze a nebude nikdy. Ja nejsem priznivcem dotaci obecne, ikdyz uznavam, ze nekde to bez dotaci opravdu nejde. Ale dotace nepatri do soukromych rukou. Pokud uz neco dotovat, tak jen to, co je nejak verejne pristupne kazdemu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stale jen ty stejne pomatence. Neni jich tak mnoho, ale vetsina z nich se nezivi praci, takze jsou odpocati a maji dost casu vyrvavat ty sve nesmysly do okoli... Tim padem jsou slyset a prehlusi hlas rozumu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Do miliónu dní a do dne bude z Microsoftu ropná společnost. Billovi dědici vydělají další prachy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problém je že spíš za milióny let, ne dní. Za miliony dní máš tak rašelinu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I ta se da palit, nebo zpenezit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rašelina jsou kytky, ne hovna. Zajeď si na exkurzi na Šumavu a projdi si nějakou naučnou stezku. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vím taky. Ale jde o to, co ti v té zemi za tu dobu vznikne, což mimochodem na žádné té naučné stezce neuvidíš.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já něco i potkal.
Ale už je to přes 15 let co jsem tam byl naposled.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

co znamena veta
"ne zcela legální výrobou energie a podobnými komplikacemi,"
Microsoft vyraba energiu nelegalne ??

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak MS, ale někdo (Musk?) pohání část datacenter naftovými generátory. To nevím, jestli je za běžných okolností (mimo krizová řešení nehod, havárií, pohrom a jiných skutečně nouzových situací) úplně přípustné řešení problému s energetickou soustavou...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

prípustné pre koho? zaslepení ekoteroristi sa budú počas neustálych výpadkov triasť v tme bez tepla, on bude vysmiaty!

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Přijde mi, že za ekoteroristu označuješ každého, kdo by rád dýchal čistý vzduch. To není terorismus. To už spíš je terorismus chrlit exhalace do ovzduší a škodit tím celé planetě. Já vím, že robotům smrad a jed ve vzduchu nevadí. Ovšem normálním lidem jo.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

tak bojuj za zrusenie tankerov (nakladnych lodi) a vyletnych lodi, tie totiz vypustaju viac bordelu ako auta. A mas to vybavene. Rovnako lietadla.. nebudes sa presuvat hore/dole jak deb1l, doma sed! A mas to vybavene.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Porovnáváš neporovnatelné. Převoz toho nákladu či lidí autem je vždy nákladnější (i emisně), než hromadný (masový) transport. Ty letadla nejsem schopen posoudit. Nicméně cesta lůžkovým vlakem na do Splitu svého času stála podobně jako cesta letadlem. Pochopitelně jízda vlakem trvala mnohem déle, než let, leč nesrovnatelně pohodlněji a v případě dovolené je to svým způsobem i zážitek. Na rozdíl od cesty letadlem, kdy se prakticky 2 hodiny přesouvám k letišti, kde další 2 hodiny a více čekám na let; potom 2 hodiny v letadle a další 2 hodiny přesun do destinace... Vlakem je to vlastně jenom o necelé 4 hodiny delší cesta; neřídím a užívám si pohodlí.
Byznys cesty jsou asi něco jiného, zase je možné díky on-linu zrušit, nebo alespoň značně redukovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale neuživilo se to, minulý rok to zrušili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ČVUT změřilo již před několika lety, že jedna výletní loď na Vltavě v Praze vyrobí stejné znečištění jako 100 autobusů MHD za stejný čas provozu. Takže opravdu loď a ještě mnohem horší letadlo jsou totálně neefektivní způsoby přepravy, pokud budeme zkoumat ekologickou zátěž, kterou jednotlivé druhy přepravy vykazují. Překvapivě se to do evropských povolenek nepropisuje. Proč!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem netušil, že mají zaoceánské lodi a letadla v letové hladině několika km tak zásadní vliv na smogovou situaci v Praze. Díky za info!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

smogova situacia v Prahe je mi u prdele, ja riesim, ze ludstvo vypusti do vzduchu na tejto planete 5 jednotiek, ked zrusia vsetky auta 4 jednotky a ked auta nechaju a zrusia lode/lietadla, tak 3 jednotky. To je pointa pre ekologiu, nie ze v Prahe, kde aj tak nejazdia auta je smog. Tak si vsetko nesustredte na jedno miesto - u nas je to Bratislava, neda sa tam normalne prejst cez mesto cely den a na vychode zdochol pes, lebo vsetko je v BA. Tak to treba rozlozit po celej ploche a nebude vela ludi na 1 mieste a smog.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To bylo jen dokud se nedomluvil na posílení připojení do sítě, což holt chvíli trvá...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to neni nic nove, ze m$ pracuje s exkrementamy. Windows sme videli ...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

:D deep in shit, to sedí

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

A nebude to presne naopak?: "Shit in deep!" :-D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Inu, dřív se tím doplňoval na polích humus. Jenže to je už nemoderní, jen ať lijáky odplaví co nejvíc ornice...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jj, taky mě překvapil hnůj a další zemědělský produkty. To není odpad, ale hnojivo a pojivo země (to jako půdy, ne planety). Do vrtů, nechť se pumpuje skutečný bordel a samotný tuhý CO₂. Ono i do těch ropných vrtů, co tam tlačí vodu, která pak chybí jinde...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tuhý CO2 do vrtů fakt nepůjde, v podzemí je teplo, ne zima.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To nevadí, on tam vydrží a tzv "zkamení". Zkus nastudovat. Tuhý oxid uhličitý lze objednat i poštou a přijde ti v polystyrenové krabici. Zas tak rychle se nesublimuje, ani netaje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přímo společnosti co tuhý CO2 dodávají uvádí úbytek z polystyrenového termoboxu cca 10% za den - takže jo, sublimuje celkem rychle.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Být ekologem, tak za takový nápad MS žaluji, že odebírá z ekosystému cenné látky - přírodní hnojiva.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

alebo ako zlikvidovať civilizáciu ľahko a bolestne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic nového pod sluncem, o podobné se snad již v minulosti pokusilo Atari. Díky vlně retrocomputingu se v tomto případě přeživší ukládka v mezidobí zhodnotila. Zda se totéž podaří i s produkty MS, o nichž je tu snad řeč, si nejsem jist.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atari_video_game_burial

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chcete dělat to, co dělá příroda stovky milionů let, tak to musíte nasypat tam, kde se jedna deska zemské kůry podsouvá pod druhou.
Což v USA není problém.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To muselo napadnout nějakého Pajeeta u MS, který se brodil ulicí v hovnech na předměstí Dillí, když tam byl na dovolené.
Saar, I hav geenius plan. totally not shitty :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

On tam nebyl na dovolene, on se tam brodi od narozeni.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Asi stejná logika jako sypat posekanou trávu do popelnice s nápisem bioodpad...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A co je na tom spatneho? Tedy, pokud clovek nema a nemuze mit komposter, pripadne ma kompostu, ze nevi co s nim. Z popelnice to jde do komposteru, jen se ten kompost udela jinde.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

travu mulcujes, nechas ju tam, kde vyrastla a ona sa odtial "strati" Vobec ju nemusis zbierat, hrabat, prenasat a riesit.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zkus to udělat, když ten trávník sečeš 2~3x za rok.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

poslednych 20+ rokov to tak robim. Tento rok nerastie trava, kosil som naposledy koncom maja (treti krat) a ak teraz sobotu neprsi, tak kosim.. - vyzera to zatial, ze prsi

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Špatně na tom je to, že to není žádný odpad. Je to biomasa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale to oni nevědí.
Neměli tam Kateřinu Jacques, aby jim to vysvětlila.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OK, vadi ti nazev na popelnici. No, to je velky problem....

Ale pokud to vezmeme prakticky, tak je asi lepsi, kdyz ta biomasa skonci v popelnici na bioodpad, nez kdyz skonci v popelnici na smesny odpad, ne? Dulezity je vysledek, na samolepka na kontejneru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Celá ta legrace, co M$ platí je totální nesmysl. Zemědělská půda(což je poklad, který vznikal po staletí) přesně takový materiál potřebuje, aby neztratila svoje vlastnosti, kde asi ta jedna z nejdůležitějších je vázat velké množství vody, kromě toho se tím zvyšuje i bioaktivita(kterou naopak zabíjí chemické postřiky, ony ty půdní organismy zlepšují její kvalitu dost podstatně).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Koukam, ze u MS jim taky pekne hrabe... :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to mě poser na holý záda... :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Buďte opatrný ve svých přáních.
Mohla by se splnit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co radeji zakopat pod zem aktivisty?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.