Microsoft neztrácí zájem o Yahoo!, to už ale tančí s Google
Microsoft opět projevil zájem o Yahoo!, když vyslal do světa zprávu, že by už nemuselo jít o převzetí celé firmy, ale pouze části zabývající se internetovou reklamou. To je totiž asi ta největší bolístka, která Microsoft pálí. Ačkoliv v USA zatím ve vyhledávání vládne Yahoo!, na poli reklamy svázané s vyhledáváním tam má až 60 % Google, Yahoo! ukouslo pouze 21 % a Microsoft drží něco kolem 9 %. Odborníci z kusých zpráv odvozují, že by vůbec nemuselo dojít k nějakému spojení, že by Microsoft a Yahoo! mohly založit jakýsi joint-venture podnik. Microsoft tak využívá nespokojenost akcionářů, kteří by naopak spojení firem přivítali a dokonce se už hovoří i odvolání vedení a žalobách na management Yahoo!.
Nic asi nebude tak černobílé, jako nedávné provolání Steva Ballmera, že zájem o Yahoo! končí a na pořadu dne není ani násilné převzetí. Valná hromada Yahoo! se blíží (měla by být 6. července) a do té doby se toho může ještě hodně udát, rozhodně se ale nedá říci, že by tato kauza už nějak vyšuměla. Ba naopak se dají čekat další, a možná i hodně protichůdná prohlášení.
Ne nezajímavý je také fakt, že Yahoo! na poli reklamy zobrazované u výsledků vyhledávání už nějaký ten pátek s Google spolupracuje. Tento týden se dokonce očekává, že dojde k veřejnému oznámení a oficiálnímu potvrzení této spolupráce. Jak již bylo řečeno, Google zde má daleko více zákazníků-inzerentů a také jeho technologie je lepší a vyspělejší. To vše by pak do kasičky Yahoo! mohlo přinést také nemalé zisky, což jistě akcionáři také ocení. Otázkou je, jak moc si toho bude cenit antimonopolní úřad, který se touto spoluprací už také zabývá.