Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Kritický pohled na Office 15/365/2013 očima uživatele Office 2003

okrem tohoto cloud instalatora su k dispozicii aj normalne instalacne *.msi baliky, kde nie je problem si vybrat co sa ma a nema instalovat
https://profile.microsoft.com/RegSysProfileCenter/wizard.aspx?wizid=f264...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky moc za info. Zatím to vypadá, že to, cos poslal, je ProPlus a ne Home Premium, ale to neva, uvidíme :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

u této ProPlus verze je už možno i volit podrobnosti, co se má či nemá nainstalovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen si dovolím WIFTa opravit, že Amiga dokázala standardně formátovat diskety na 880KiB (720KiB formát používalo PC a Atari ST) s tím, že pokud se člověk zbláznil, mohl naformátovat i stopy 81 a 82 a tím získat dalších pár desítek cenných KiB za ďábelsky velké riziko, že ta data tam zapsaná už nikdy nepřečte :-)

P.S.: jo, kde ty doby krásných prográmků typu XCOPY jsou.. :-)

http://www.flickr.com/photos/twalker294/3754388002/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, předpokládám, že právě proto, tam WIFT dal smajlík. Nicméně mi to připomnělo, v té době, úžasný Video Backup, kdy se z compositního výstupu Amigy nahravalo na VHS kazetu. Obráceně se na compozitní výstupi videa připojil "bazmek" (uvnitř nějaký operační zesilovač a trocha e-"bižuterie"), jehož druhý konec se strkal Amize do paralelního portu (jestli se nepletu). Na tu jednu VHS se vešlo docela dost disket :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

a k tématu: Office od verze 2007 jsou pro mě velmi těžko překonatelná překážka, jejich ovládání je těžkopádné (pokud člověk nedělá něco triviálního), v podstatě nejjednodušší a nejrychlejší je se naučit klávesové zkratky - a to je dle mého to nejhorší vysvědčení pro ergonomii návrhu GUI.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je dost drsný teda ;) 30 doláčů za něco, co v předchozí verzi bylo, navíc naroubováno jako část Ribbonu ... kam ten svět spěje...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem klasický menu si jde vytvořit i v Office 2010 a zadarmo ... do panelu nástrojů si nacvakám ikonky jaký potřebuju (ala Office 2003) a pak jen zatrhnu volbu "Zobrazit pod pásem karet". Když minimalizuji Ribbon, tak to na první pohled vypadá jako Office 2003 ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dík za info (včetně toho většího příspěvku níže), to se mi bude hodit, až skončí podpora pro Office 2003 ;).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ked som zacal citat tento clanok, tak som mal silny dojem akoby som ho sam napisal!!! 8-O

to znamena, ze moja silna averzia voci post 2003 verziam nie je silno subjektivna a dana len mojou konzervativnostou... dakujem

Takisto som si podobne klepal po cele pri instalacii toho classic menu pre pribuznu, ktora chcela mat `nepiratsky office` a padla jej sanka na zem, ked videla ten `zazrak`!
(vysvetloval som jej sarkasticky ze MS vie najlepsie co je pre nu dobre)

Moj osobny nazor je presne ten isty -> ked uz sa mam ucit robit s niecim inym, tak MS adiooos (hlavne kvoli ich milemu `vychovnemu` zvyku zrusit podporu v zmysle spustitelnosti pre `stary` OS s novsou verziou programu - nejaky support a patche mam v pazi pokial je program dobry pri vydani)
Paradoxne napr. akykolvek iny browser beha na XP v aktualnej verzii (FF dokonca na W2000!), ale MS tlaci ludi `odvyknut` si od ich IE znasilnovanim na W7, tak nech sa necuduje klesajucemu podielu na trhu :o(

Inak MS pekne tresta ludi co vytresnu peniaze sa ich produkty, pirat si nahra nezakupitelnu 2003 a funkcnost aktivacnych serverov neriesi...
Nikdy som nenadaval na MS, ale posledne roky (od cca 2007) im zelam len to najhorsie kvoli popisanym nehoraznym sposobom - nasilne nanucovanie nepodarenej visty, blokovanie DX10 pre XP (ktory sa nastastie na roky `samozablokoval` uplne a nebol nutny), `vychovny` office 2007 a neskor aj potopenie IE 9.0....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Technická: FX už pod Win2000 nefunguje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Prakticka:
FF som daval na masinu s W2000 asi pred pol rokom...
je to extrem, ale firma to vyzadovala (inak by museli robit velke a riskantne investicie)

Mozno aktualna verzia pre W2000 nie je, ale ta `stara` im beha v pohode, co sa o IE8 pod XP moc povedat bohuzial neda :o(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Druhá technická: DX10 fungoval pod WDDM 1.0. XP tento model nepoznal a pridať jeho podporu by znamenalo kompletne prekopať model ovládačov. To by som chcel vidieť akéhokoľvek výrobcu, ktorý by toto urobil pre tak starý softvér.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Obchodna-
ak sa chce, tak sa `zdovodnenie` najde -> zaujimave by bolo napr. zdovodnenie odpiskania IE9 pre XP, teda ak by sa s nim namahali - kedze dnes IE uz malokoho zaujima ;o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opäť je dôvod ten istý: IE9 využíva Direct2D, ktoré je súčasťou DX11, ktoré funguje pod WDDM 1.1.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

vidis ako si si sam pekne odpovedal -> takze tam kde ostatne prehliadace NEPOTREBUJU tieto `skvele hypermoderne technologie` a napriek tomu su (vraj podla drvivej vecsiny znalcov) suhrnne kvalitnejsie a lepsie, tam IE podla MS akoze NEMOZE fungovat.... :o)))

ved to je na smiech, nie?

nemam istotu, ale odhadujem ze pri DX10 je situacia velmi podobna - akurat je to asi nedokazatelne, kedze k DX alternativy bohuzial nemame a je to cisty MS monopol :o(

Preto zelam uz cca 5 rokov MS len to NAJHORSIE, pretoze svoju silu coraz viac zneuzivaju pre marketing a nie naopak pozitivne pre blaho uzivatelov - a zaroven sa velmi hlupo samooslabuju pretoze potapaju a bojkotuju svoje vlastne produkty...

(napr. pred takymi 10-15 rokmi pouzil MS svoju silu na presadenie DX ako komplexneho 2d/3d standardu nahradiac spustu propiertarnych pokusov, co je pre blaho uzivatela a programatorov napriek nie vzdy idealnej podarenosti ->
neskor zneuziva svoju silu na bojkotovanie nielen alternativnych OS, ale dokonca aj vlastnych u ktorych vyhodnoti dalsiu podporu za `obchodne nevhodnu`, a este to `obhaji` znuoskou trapnych vyhovoriek ktore su este trapnejsie u firmy ako MS, co investuje nehorazne prostriedky do blbin ako odladovanie uvodneho tonu OS.....
no prostriedky na veci ako je klasicke menu pre office 2007 nie su???? a dodatocne ich vytvori opensource komunita???? 8-O
Ci nebodaj by si im uveril aj nejaky `zdovodnujuci` blaf, preco tam moznost toho menu dat NEMOHLI????)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A jak to tedy je, když tato supermoderní záležitost běží na nějaké typicky serverové ATI kartě, která zvládá v nejlepším DX7 (spíš ani to ne)? Přesto to funguje bez problémů. Možná přes emulaci. Takže zásadní podmínka pro IE9 to být nemusela.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja nevim, jestli to opravdu funguje, Office nemam, ale co tohle?
http://sourceforge.net/projects/classictb/
A completely free collection of add-ins for Microsoft Office 2007/2010 that create classic (office 2003) style menus and toolbars without loosing any of the new features.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To vypadá i líp než ta věc od addintools :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hned som odlozil odkaz pre buduce pouzitie pri `poludsteni` tohto balika... ;o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě se obecně ovládání stuhou líbí, tedy z vlastní zkušenosti především v excelu, jenom mě trochu udivuje jakou cestou se M$ vydal co se týče barev uživatelského rozhraní (všechny gradienty jsou pryč, stíny apod.) a to nejen v office, ale i win8 a visual studiu.

Kdyby tam nebyly ikony, tak to vypadá jak aplikace pro DOS :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Outlooku 2013 neni v bocnim panelu v rezimu posta zobrazeni ikonek u slozek, takze to vypada jako cerne seznam na bilym pozadi a ikony nejdou zapnout. Nic dementnejsi uz z ohledem na organizaci zhuvirelosti co nektery z nas maj v Exhange nebo vlastni poste asi napadnou nemohlo.

Pekne je to videt tady: http://photos.pcpro.co.uk/blogs/wp-content/uploads/2012/07/Outlook-2013-...

Osobne tu ciste bilou povazuju za krok zpatky, protoze v kombinaci s ubejvajicima ikonama se v tom hur orientuje. Na druhou stran ribbon nez mi neprijde jako pekenel nesmysl jako v Office 2007, nejspis je to tim, ze uz je to nejak logictejc rozmistejny a kupodivu jsem v Excelu a Wordu veci nachazel tam kde bych cekal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Týjo, paráda! On nakonec MS to rozhraní udělá i použitelný...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Z celeho clanku je jasne ze autor s ribbonom realne nikdy nepracoval. Ja som mal tiez prvotu averziu a ribbon mi pripadal extremne neprehladny. Ale stacilo par hodin realnej prace, a uz k 2003 by som sa uz nevratil nikdy viac. V office robim 8-10 hodin denne, da sa povedat ze vytvaranie prezentacii a roznych excelov ma zivi, a v ribbone vytvorim vizualne privetivy dokuemnt, aky by vo 2003 bola mozna len dlhym manualnym upravovanim.

Je jasne ze ribbon ma svoje muchy, ale stale je to najvacsi pokrok v oblasti UI za poslednych par rokov ktora maximalne prispeje k efektivnosti prace. To sa napriklad neda povedat o GNOME3, ktory vyzera by v it kruhoch nejako rehabilitovany, pricom k realnej praci urcite nenapomaha. Napr. Prave teraz mam na ploche otvorenych 17 okien medzi ktorymi aktivne prepinam, pricom v GNOME3 mam problem uz s dvoma.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tom bude mezi náma asi zásadní rozdíl. Já se tím neživím :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tez me office nezivi, programovani a navrh ui ano ... a presto jsem byl nucen v tech poslednich peti letech v Office mnohe vykonat (word, excel, powepoint) - a za ribbon se primlouvam. Mam pocit, ze to nebyla otazka jen toho, ze jsem si zvykl a naucil se nove ovladani ... ale ze jsem opravdu byl s ribbonem schopny resit jednotlive "ukony" znacne lepe (rozdeleni pasu tematicky je docela po ruce).

Klasicke toolbary, ktere se mi v okne vyrazi po kliknuti na obrazek a volne se mi potuluji mi prijdou mene prirozene a navrhove az lehce nesmyslne. A hlavne pas se sadou ikon casto funguje jen jako pas "zastupcu", ktere otevrou nejaky jiny dialog,...ribbon mi casto ukazuje i aktualni stav prvku a malokdy me potrebuje odkazat na nejake uplne jine okno, ktere by mi prekrylo visualne to co opravdu upravuju. (mozna se jen trefuju do tech bezdialogovych funkci ... )

Casto se musim bohuzel potykat i s balikem Open Office. A ackoliv je naucitelnej a zvladnutelnej a ve vysledku z nej opravdu vyleze i kyzeny dokument. Stejne i po par letech je uz jen jeho spusteni utrpenim... a to vcetne navratu k toolbaru - tuhle jsem se sledoval a toolbar v OO vynechavam, rovnou pouzivam bud primo horni menu nebo kontextove menu po pravym mysitkem a oteviram si dialog takto.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja pouzivam OO uz od verzie 1.nieco, ale nedavno som bol nuteny nieco riesit v Office2010 a na ribbon som si rychlo zvykol a po par hodinach sa mi zdal az prekvapivo porehladny. Chvilu potom som aj uvazoval, ze prejdem na MS office, ale na to potrebujem je OO dostacujuci nastroj.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano na napsani zadani, specifikace softwaru a pripadne manual to uplne staci. Ale pokud bych nebyl nucen uzivat firemni sablony a archivovat dokumenty ve formatech OO, tak uz bych davno psal dokumenty v Office Live / Google Docs ... (obcas si radeji pisi prvotni verze dokumentu prave tam)

ostatne jsou taky zdarma, jednoduzsi a pritom neobsahuji to velke mnozstvi otravnych chyb .... casto sem presvedcen, ze pri pokusu okopirovat drivejsi verze MS Office, si OO prevzalo vsechny chyby a aby se odlisili, pridali mnohe unikatni a vlastni :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Asi OO nevyuzivam tak intenzivne, aby som nasiel to velke mnozstvo chyb. Ale naj plus pre mne je, ze po ulozeny dokumentu v OO mozem spravit Undo do stavu pred ulozenim. To je nieco co mi v MS office neskutocne chyba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pravděpodobně máte na mysli něco jiného než co pod tím rozumím já, protože MS Office undo do stavu před uložením samozřejmě umí.

Zkoušel jsem používat jeden čas OO (tuším že to byla verze 3.2), konkrétně tabulkový procesor, a... velmi názorně a srozumitelně mi to vysvětlilo, proč je to celé zadarmo. Zlatý 'O2O1O' (s klasickým menu místo ribbonu ofc). :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Teraz som skusal to Undo u seba v trial verzii 2010. Tam to ide. Ale v 2003 v praci to nejde. A v starsich verziach to tiez neslo to viem s istotou, lebo ma to neskutocne otravovalo.
Co sa OO tyka. Nepada, otvorim v nom vsetko aj ked formaty od MS casto nie v dokonalej podobe. Vie robit priamy export do pdf a zlozite funkcie v calc moc nevyuzivam.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo 2003, tak to jó. Zmátl jste mě větou "som bol nuteny nieco riesit v Office2010". :)

U těchto starých verzích bylo přímo faustovským dilematem.. dilematatem.. dilemou.. (ježiš to je slovo) otázka: "zapnout nebo nezapnout automatické ukládání... To je to oč tu běží!". Pro ty mladší z nás připomínám, že to byly doby, kdy Windows uměly 4 věci:
- spustit programy
- zamrznout
- spadnout
- a vypínat se tlačítkem Start
Vlastně se dá říci, že dnešní Windows umí jen polovinu z toho co dřív, a to ještě přijdou o to tlačítko Start... Ale zpět k Office 2003. Museli jste se rozhodnout zda oželíte undo (protože vám to ta potvora při automatickém ukládání "vyzrušila") nebo budete po každé operaci ukládat. Při práci s kontingenčními tabulkami obsahujícími veškeré údaje o výdajích, nákladech a tržbách fabriky s dvěmi tisícovkami pracovníků jste mačkali CTRL+S častěji než CTRL+ALT+DEL, a to je co říct. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

2 P.V.: mazec! tak o tom jsem nemel tuseni :)

2 WIFT: nadherny pohadky v tom wordovym dokumentu, kdepaks to sebral? vlastni tvorba? ze by se nam rodil druhej Kulhanek?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak, to jsem si vypůjčil od Ivana Mládka. Jsou to takový starý cinty, který si pamatuju ještě z dob, kdy mi bylo tak šest let. Měli jsme to nahraný na kotoučáku a tyhle dvě si dodnes pamatuju. Bývaly časy (to bylo právě těch zhruba 6 let), kdy jsem uměl nazpaměť celou pásku včetně toho, kde je smích, a bavil tím lidi na brigádách, když se třeba sbíralo na polích kamení :). Den jim s mou neautorizovanou reprodukcí bez přítomnosti kousku techniky pěkně uběhl :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to už Office nedělá takové ty červené vlnky, nebo je vypnutá kontrola pravopisu? Viz: "Mahulena spala v krásném loži s nebesi". :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tam jsem zrovna kontrolu nainstalovanou neměl ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Osobně jsem dlouhou dobu taky kisnul u Office 2003.
Sem tam nějaký nesmělý krok k Office 2007 a znechucený zpět k 2003.

V článku ale celkem překvapivě nezaznělo ani slovo o Office 2010. Ty mě osobně ovládáním přirostly k srdci mnohem více než prvotní ribbonovina ve 2007. Na Office 2010 jsem nakonec i plně přešel z 2003 a po nějakých prvotních klopýtáních s Ribbonem se v tom dá relativně obstojně orientovat. Hlavně mají Office 2010 dotažených spoustu věcí s formátováním v dokumentu, což ve 2003 ještě ne vždy úplně 100% fungovalo.

Letos jsem rozmýšlel, jestli si koupit originál 2010, anebo počkat na novou verzi 2013/15/?!?. Jak se tak začínaly objevovat první obrázky nových Office, tak byla volba čím dál jasnější ... všeljaké Metronesmysly, bílý vzhled pro vypálení zraku, obrovská provázanost online na Microsoft ... děkuji nechci.
Office 2010 jsou podle mě mnohem lepší volbou než ta nová slátanina.
Krabicovka pro podnikatele vyjde na 5tis něco, což je cca 1000 Kč za program (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote). Je to moc? Podle mě ne.

Pokud se na to mám podívat z uživatelského hlediska, tak se Microsoft pouští s Windows 8 a novými Office na hodně tenký led. Metro na desktopu, který slouží pro práci je nesmysl, absence nabídky Start s neustálým hledáním co kde najdu taktéž ... podle mě to celé bude pro Microsoft průser jako mraky

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Doteď jsem nepochopil jak se třeba v METRO dostanu k PDF nápovědě jako dřív přes nabídku START :) Takový HUGIN má ikonky (režimy). Třídění podle kategorií taky nevidno, vše jsou aplikace. Je to tak blbé, až se to některým lidem snad i líbí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A designer’s guide to Outlook 2013 and Office 365:
http://www.campaignmonitor.com/blog/post/3769/a-designers-guide-to-outlo...

Nové Office jsou z větší časti přeskinovaná 2010 + cloud + Live ID.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mi to tak taky přijde, protože rozložení prvků na Ribbonu je v podstatě to samé, na jaké se dívám v Office 2010. Jenom to má jiné barvičky a spousty online nesmyslů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja som sa k instalackam Office dostal skrz MSDN a tam boli k stiahnutiu klasicke instalacne balicky (cca. 700MB), takze nic ine som z webu nemusel stahovat. Na MSDN je to dokonca uvedene ako Office 2013 (ziadny 15, ani 365). Instalaciu som robil pouzitim upgradu z verzie 2010 a mohol som si jednoducho zvolit ake sucasti chcem instalovat (rovnako ako u predchadzajucej verzie). Instaloval som to na Win7 a ziadne live ID alebo nieco podobne odo mna instalacia nepozadovala a ani pri pouzivani na mna nic take ako "zaregistrujte sa" nevyskakuje. To, ze to instalovalo aj SkyDrive som si len vsimol vdaka tomu, ze je to v kontextovej ponuke. Jedine co ma prekvapilo, bolo odstranenie podpory Exchange 2003, takze som to nemohol pouzit v praci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT starnes :-) ale kazdopadne... zaujimal by ma tvoj nazor na Apple sadu kancelarskych programov (Pages, Numbers, Keynote,...). Neodvazil by si sa niekedy zasadnut k Macu?

Moj osobny nazor je, ze tak ako to MS s Win7 a ergonomiou operacneho systemu trafil do cierneho, pricom Apple s Lionom boli niekde mimo, tak teraz sa veci menia - Win8 je podla mna z ergonomie pouzivania na desktope priam nepouzitelne a Mountain Lion od Applu zacina krasne sadat na ich dobre rozbehnuty Cloud vlak. Ergonomiou je pre mna stale vitaz Win7, ale co sa ostatnych veci tyka, tak mam dojem, ze - tak ako to Apple s "tymi cloudovymi vecami" robi... tak nejak spravne..., tak MS chce "naskocit na nejaky cloudovy vlak, ale nikto tam u nich nevie, ako ma taky vlak vyzerat".

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Asi odvážil, ale ono spíš není kde (a kdy ;). A především jsem se ještě nějak úplně neztotožnil s tím fenoménem cloud (částečně ano, ale zcela ne).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to nereus:

win7, ergonomia a trefa do cierneho. Tak s tym suhlasit nemozem. Hlavne, co sa tyka roznych (zakladnych) nastaveni. To, co islo nastavit jednoducho vo win XP, tak vo win 7 to BFU nema sancu nastavit.

Cloud ide uplne mimo mna. Cloud je dobry sluha ale zly pan. Nehovoriac o tom, ze slovom cloud dnes oznacuju vsetko mozne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nastavenia - suhlasim. V tomto bol a je napr. Mac OS X daleko popredu. Vsetky nastavenia maju stale pekne na jednom mieste, uhladne ulozene (priznacny nazov - Settings). Nieco podobne mi pripada, ze mal byt "Control Panel" vo Windowse, ale kym na XP to este bolo vzdialene podobne Settingsom (vsetko relativne prehladne na jednom mieste), tak Win7 to nejak rozmrdali a uz sa tam clovek tak jednoducho neorientuje.

Cloud pod pojmom akym ho prezentuje Apple je podla mna spravna cesta. Clovek ma jedno Apple ID, pod ktorym nakupuje v ich App Storoch (ci uz na iPhone, na Macu alebo cez iTunes) a zaroven toto ID sluzi aj k synchronizacii poznamok, reminderov a kde coho (nazvime to obdoba MS Exchange serveru na vyssej/inej urovni). A.. samozrejme - synchronizacia dokumentov, fotiek a pod. alebo aj backup iOS zariadeni,... Uprimne im tlieskam, kam toto dotiahli.
Napr. do pojmu cloud zahrnuli aj nakupeny software a hudbu. Ak uz som raz nieco kupil, mam to v zozname Purchased a kedykolvek, kdekolvek (na nejakom Apple zariadeni) mam k tomu pristup.
Ano. Som obmedzeny na ich zariadenia. A?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No to je sice pravda ze nastavenia systemu ma OS X na jednom mieste, na druhu stranu si tam dohromady prd nastavim. Teda pre bezneho uzivatela to asi staci ale ked uz pod OSX programujem a potrebujem ist trochu hlbsie tak to je este vecsi boj ako s Win7/Vista/Xp. Pekny priklad su nove Retina Mac Booky Pro. Sice to ma mega rozlisenie displayu akurat ze uzivatel si uz pod Mountain Lionom nema sancu si ho zmenit, meni sa len velkost pisma/dpi. Co by zasa az tak nevadilo keby s tym vela aplikacii nemalo problemy - klasika sa menu,tlacitka a dalsie prvky rozhodia. By som cakal nejaku advanced moznost s klasickym zmenenim rozlisenia ked to potrebujem, aspon kym sa Retina na MacBookoch usadi. A takychto "nastaveni" je v OSX vela :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem taky zamrz na O2003. Na Win7 jsem přešel vcelku bez problémů (na to co od nich chci, pracuju pod ubuntu). Zatím nepoužiju ani zdaleka vše, co nabízí office 2003, takže proč bych měl kupovat novej?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

... to mi pripomina, ze mam doma krabicovou instalacku DOSu 5.0 a nektere prikazy z nej jsem jeste nepouzil ... jeste klika, ze dneska uz neni nutne OS kupovat (cimz mluvim o Linuxu, ne o warezu ... s warezem to nebylo nutne nikdy).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemohl by autor clanku take vyzkouset, zda ty Office funguji offline po nainstalovani. Napriklad co se stane, kdyz vyberu sablonu, kterou to ma stahnout z cloudu a zrovna neni k dispozici internet? Da se s nim nejak pracovat napr. na chate na notebooku bez pripojeni? Nebo to jen napise hlasku ze neni internet a pracovat se nebude?

Jinak osobne mi doma staci OpenOffice, jedine co mi chybi ke stesti je legalni domaci Outlook za rozumnou cenu (500, maximalne 1000 Kc) na synchronizaci mobilu, protoze soucasnych cca 3500 Kc je notne prehnana suma.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tady máš ke štěstí ... http://cz.emclient.com/
Vzhled a ovládání Outlooku + cena OpenOffice

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OpenOffice nestojí $90... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Az na tu malickost s Exchangem. Takova mala nepatrne drobnost, ktera zpusobuje, ze se outlooku vubec pouziva, protoze platit za nej pro pripojeni k POPu IMAPu nedava smysl.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Diky, ale bohuzel to neni to co potrebuju:
1. Neumi to syncit Blackberry
2. SW je zdarma, ale to Sync2eM stoji 30 dolaru rocne
3. Z jejich webu si nejsem jist, zda to synceni probiha skutecne pres kabel. Synceni pres internet je mi nanic

Opravdu asi jedine reseni je Outlook, bohuzel ho neprodavaji za pro me pouzitelnou cenu. Zatim jsem si sehnal zastaralou verzi 2002 En z iPaqu, ale neni to zadny zazrak

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den,
článek i s přiloženým videem mě pobavil. Musím se přiznat, že asi taky stárnu, protože mám v mnohém podobné názory jako autor. Cloud je pro mě zbytečná věc, což by tak moc nevadilo, ale hlavně pro mě absolutně nepřijatelná z hlediska bezpečnosti. Abych doprovolně odesílal mé údaje, dokumenty, práci či jen zápisky po netu někam někomu na server, aby si s tím pak mohl dělat co chtěl, to doopravdy nemusím. Tím spíše, že bezpečnost takové 'zdarma' uložiště nebude tou nejvýšší prioritou poskytovatele. O win 8 a obecně o dnešní trendu, kdy si každá aplikace připojuje na net a odesílá o vašem pc cokolik a kdykoli, také nemám mnoho pochopení - a to nemluvím o oficiálních backdoor ech naprogramovaných přímo výrobcem. Někde se člověk ale nevyhne nutnosti pracovat s office a windows světem obecně, tam doporučuji setrvat na Windows XP a office 2003. Ty jsou již ověřené, dají se dobře ohradit, mají historií ověřené ovládání.

S pěkným pozdravem všem, kdo není dnes již "IN" jura321
PS.:Jsem celkem mladý ,i když to z mého komentáře nevyplývá :-)
PSS.:Facebook take nemam...bezpečnost
PSSS.: Vim, jsem asi trošku paranoidní v této oblasti a ve svém okolí si z toho už s přáteli dělame srandu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Momentalne som na dovolenke, s pomalym EDGE pripojenim (nudzovka) si uvdomil ako nechutne narastaju poziadavky uz aj totalne jednoduchych a blbbych web stranok. Vsetko pomali sa dotahuje cez ajax na pozadi a uz to zacina byt horsie ako flash.Napriklad taky facebook, ktory moc rad nemam, na edge mam este menej rad pretoze to je otras, a mam pocit ako keby si ho dalsie weby brali za vzor. A ak najblizsi trend bude ze aj desktop applikacie budu potrebovat konektivitu (rozumej tucnu) tak nech si ich potom aj tucne niekam strcia. A to uz ani nevravym s narokmi na diskovu kapacitu. Neviem preco MS ale aj vyrobcovia aplikacii ziju v predstave ze 1TB je za facku tak nasa aplikacia moze klude mat aj 50GB ved to sa strati. Pritom dnes viac ako inokedy je podla mna velkost aplikacii dolezita a to koli SSDckam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napadají mě 2 věci:
1) Základní pravidlo marketingu: "Lidé nechtějí lepší. Lidé chtějí nové."

2) Kdysi jsem četl trefnou definici "Windows je unifikovaný systém šitý na míru průměrnému uživateli."

Jelikož stále roste počet lidí pracující s počítači a ti noví jsou samozřejmě stále méně IT gramotní jedinci, průměrný uživatel je stále větší laik. Na druhou stranu, kdo už je IT odborník, a jeho znalosti rostou, ten se cílové skupině tohoto OS stále vzdaluje. Dříve byl v každém systému interpret programovacího jazyka, dnes je tam konzumní okénko browseru.
S Officem je to totéž. Neznám efektivnější produkční UI, než je pořádné využívání klávesnice ve standardizovaném neměnném prostředí - klávesové zkratky, makra, atp.
Móda pro průměrného uživatele velí, že klávesnice je sprosté slovo a vše se dá přirozeně a intuitivně vyřešit šátráním prstů, roztahováním, natáčením a klepáním na velké dlaždice. A důležitá je skvěle vypadající forma a ne obsah.

Kdo se nechce podvolit módě, není starý, ale odmítá povrchní pravidlo 1). Ribbon není tak špatný, ale zdaleka není tak intuitivní, jak se stoupenci a MS dušují a také obsahuje spoustu nelogičností. A zejména mění dobře fungující, zažité a zautomatizované činnosti bez náhrady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Gramotnost pocitacova u mladsich generaci nastesti stale jeste roste - ale soucasne se k pocitacum dostane radove vice lidi a i ti kteri se jim leta vyhybali jsou nyni nuceni. Ostatne druhou nejvetsi skupinou kupujicich iPady jsou muzi, manazeri s kupni silou, ve veku kolem 50, pocitace maji ale nikdy jim nerozumeli. Aneb naopak prichodem stupidnich zarizeni, se ke kazdodenimu uzivani dostavaji i lide, na ktere byl pocitac prilis (ackoliv ho dozajista uz davno maji).

Ale hlavne ... nemyslim si, ze IT odbornik by se nejako mel vzdalovat Windowsum a te tupe mase. NAOPAK! IT odbornik se prave zivi diky tomu, ze takova tupa masa, ktera pocitacum nerozumi existuje. Ze cim vice lidi budou mit problemu s Windows, tim vice jsou odbornici zadani. Cim vetsi masa lidi potrebuje aplikace pro iPady, Androidy a WP/W8 ... tim vice ma moznost IT odbornik/vyvojar na teto mase vydelat penize. Onen linuxovy Geek, ktery sice ma svuj system dokonale customizovan, ale na plebejce kouka z patra ... muze byt jen sotva povazovan za dobreho IT odbornika (je, ale nikdo se to nikdy asi nedozvi, nebo s nim nikdo nikdy nebude chtit poradne spolupracovat).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Poslední office, které jsem soukromě používal byly 2003. V té době dospěla má nasranost vrcholu, a kancelářského balíku od MS jsem se na dlouho zbavil.

Nyní jsem několik let opět nucen profesně používat MS Office ve variantách 2003, XP, 2007, možná i další, a mám pocit, že o je ještě větší shit, než jsem si myslel před lety. Bez urážky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale aspon jedno se jim uprit neda - povedlo se jim to udelat zhruba tak stejne osklivy jako cely Windows 8. ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za "asi nějakou verzi 2013", skoro jsem na Ládíka už zapomněl :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavý článek. Je neuvěřetilné, co jsou pánové na diit schopni udělat, aby si zajistili publikum.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, je teda dost utopie myslet si, ze k nejakemu softu bude potreba internet (pokud to nebude nejaky vyblitek od guglu). Jak by se pak ty officy instalovaly ve firmach? Trocha hledani a http://msoffice2013.com
To s tim dotahovanim a live uctama to tam je asi jen tak pro paradu pro mobilni zarizeni, ikdyz tam se asi moc officy pouzivat nebudou. BTW: ty officy se asi zaply v normalnim desktop rezimu proto, ze w8 detekovaly pocitac s klavesnici a mysi a ne nejakou ultramobilni sracku:)
Jinak co se tyce ribbonu, tak si myslim, ze je to jako technologie 100% SUCCESS o tom snad nikdo nepochybuje (na dotykove ovladani asi jedine pouzitelne), ale to, ze MS nenechal moznost klasickych nabidek je 250% FAIL ..... nastesti to resi napriklad http://www.addintools.com/office2010/menutoolbar/index.html
bez toho bych asi furt kysnul u 2003:)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

WIFTE, to umíš tak rychle psát Budukínka, nebo jsi to zrychlil? Jinak k ribbonu, já ho taky nesnáším a to přesto že v něm již rok pracují pod Office 2010, protože v práci jinou možnost nemám a přes to že s ním již umím raději jedu doma taky na 2003, protože je to pro mě prostě příjemnější práce...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to zrychlené, pokud si vzpomínám, pasáže, které jsou zrychlené, obsahují v horním levém rohu cosi jako znak zrychlení ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ti, kdo skutecne v Office pracuji zjisti, ze ribbon je genialni vec, ktera hodne usnadnuje praci. Podle me je Office 2010 nejlepsi Office verze v historii MS. Take jsem nenavidel ribbon do te doby, nez jsem v nem musel skutecne pracovat. Pak jsem si uvedomil, jak strasne tezkopadna a pomala prace byla v non-ribbon Off. To co vytvorim v Office 2010 za nekolik minut bych v non-ribon Office vytvarel nekolik hodin.

Kdyz vidim ty screeny Off 15, tak je mi na bliti. Kdo vymyslel tu bilou barvu a uppercase v ribonu? Mam pocit, ze nam za chvili opet bude stacit HGC a DOS :). To same je u noveho VS...budu muset pritlacit na sefa, at ke kazdemu workstejsnu prikoupi kybl. :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, já také nedám na ribbon dopustit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Každý (včetně Wifta), kdo tady prezentuje svoji mentální neschopnost naučit se pracovat s daleko intuitivnějším a ergonomičtějším ribbonovým GUI, je o stupeň níž pod obyčejným kancelářským uživatelem, který se sice taky učit nechtěl, ale musel - a teď by na office 95/XP/2000/2003 prostě už nesáhl, protože se s ním nedá dělat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To není ani tak mentální neschopnost jako spíš neochota. Proč, když to není potřeba? Proč, když nevidím výhody? Proč si furt někdo musí myslet, že když je něco dobrého pro něho, že to musí být dobré pro všechny?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nech ho být ....:)) on nepamatuje jak to bylo a jak je to tedka to by nepsal tyhle kraviny.......já už se stím taky nerozčiluju a máš pravdu pro Tvůj klid je to tak ..:))
Stačí mu šoupnout DOS anebo Unix a je snim konec :)))):DDDD

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A tak já i věřím, že se mu v tom dělá líp, ale odsuzovat na základě toho ostatní, že jsou neschopní nebo něco v tom smyslu … to mi přijde dost krátkozraké. Stejně jako nabídka start ve Windows 7, kde už nebyla stará klasická - je tak debilně použitelná, že začalo být efektivnější si pamatovat názvy programů a opravdu ty programy hledat v poli pro vyhledávání.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na start nabídku od začátku používám Classic Start menu :-) stejně jako jsem si "vyrobil" rychlé spuštění, na který jsem byl zvyklý- to jen tak na okraj. Jinak super článek, naprostý souhlas. Office 2003 používám dodnes a nějaká podpora/nepodpora mi je šumafuk.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, osobně mi ribbon nevadí a v 2010 se mi v modré variantě líbí, i v té bílé je to ještě přijatelné, ale tohle už je krok za, odporné... už proto nepřejdu :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je krutá spatlanina .......myslím že tohle bude blížící se konec Microsoftu jako takového......a moc se nepletu......

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.