Microsoft prodal reklamku za 530 miliónů USD
Francouzská reklamní skupina Publicis Groupe SA se s Microsoftem dohodla, že za 530 miliónů USD v hotovosti koupí jeho reklamní agenturu Razorfish. Tato reklamka, která mimochodem stojí třeba za logem vyhledávače Bing, spadla Microsoftu do klína před dvěma lety, když za 6 miliard USD kupoval společnost Aquantive, jíž byl Razorfish součástí. Razorfish bude i nadále vystupovat pod vlastním označením a i nadále bude pro Microsoft dělat reklamu, která se zobrazuje při vyhledávání. Ujednání totiž obsahuje strategickou dohodu, podle které bude Publicis Groupe od Microsoftu po dobu pěti let nakupovat reklamu zobrazovanou na internetových stránkách a při výsledcích vyhledávání.
Public Groupe je jedna z předních mediálních společností zaměstnávající kolem 44 000 lidí v reklamních sítích, jako jsou Leo Burnett nebo Saatchi & Saatchi, či Starcom MediaVest Group a ZenithOptimedia. Už dříve Microsoft o tomto prodeji jednal s dalšími konkurenty WPP, Omnicom Group, Interpublic Group a Dentsu, ale nakonec největší zájem projevila právě Publicis Group (asi nabídla nejvíc). Mezi významné zákazníky Razorfish patří třeba Dell, Disney nebo Nike.
Tímto krokem získá Microsoft na pět let přísun reklamy pro svůj nedávno dohodnutý obchod s Yahoo!.