11. 2. 2015 - 11:28https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseUž je to tady. Aneb vězte, bude hůř :-)https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763542
+
pokud nejak neprestreli cenu, tak se mi to bude libit. Napr. O365 mi naprosto vyhovuje. Za rozumny poplatek mam, mimo jine, neustale aktualni Office.
+1
-54
-1
Je komentář přínosný?
pokud nejak neprestreli cenu,
chatumbabub https://diit.cz/profil/chatumbabub
11. 2. 2015 - 14:15https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusepokud nejak neprestreli cenu, tak se mi to bude libit. Napr. O365 mi naprosto vyhovuje. Za rozumny poplatek mam, mimo jine, neustale aktualni Office.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763596
+
Cena bývá přestřelená téměř vždy. Kolik lidí opravdu potřebuje aktuální Office? Vždyť i v práci bez problémů vyhovuje Office2007 a kdyby nedošlo ke změně formátu, jelo by se klidně na verzi 2000, na doma už dávno stačí OO. V tom je právě ten problém - doteď jsem zakoupil jednu verzi a mohl ji používat, dokud stačila, takhle přeplácím za možnost upgradu, tedy většinou funkce, které nevyužiji. Navíc u PC se vývoj zpomaluje, není problém dělat na W7 (a pro někoho i na XP). S předplatným bych za to zaplatil mnohem víc. Podobně je to u Adobe, tam používám verzi CS3 už 8 let, s předplatným bych už zaplatil několikanásobek.
+1
+48
-1
Je komentář přínosný?
Cena bývá přestřelená téměř
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
11. 2. 2015 - 14:24https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseCena bývá přestřelená téměř vždy. Kolik lidí opravdu potřebuje aktuální Office? Vždyť i v práci bez problémů vyhovuje Office2007 a kdyby nedošlo ke změně formátu, jelo by se klidně na verzi 2000, na doma už dávno stačí OO. V tom je právě ten problém - doteď jsem zakoupil jednu verzi a mohl ji používat, dokud stačila, takhle přeplácím za možnost upgradu, tedy většinou funkce, které nevyužiji. Navíc u PC se vývoj zpomaluje, není problém dělat na W7 (a pro někoho i na XP). S předplatným bych za to zaplatil mnohem víc. Podobně je to u Adobe, tam používám verzi CS3 už 8 let, s předplatným bych už zaplatil několikanásobek.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763602
+
asi jsem proste vice narocnejsi. Ale Office2007 pouzivam velmi nerad. O hruze OO radeji ani nemluvim.
+1
-45
-1
Je komentář přínosný?
asi jsem proste vice
chatumbabub https://diit.cz/profil/chatumbabub
11. 2. 2015 - 14:28https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseasi jsem proste vice narocnejsi. Ale Office2007 pouzivam velmi nerad. O hruze OO radeji ani nemluvim.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763604
+
Tak se pochlub jak jsi narocnejsi, v kterych funkcich ti 2007/10 nestaci? S timhle nazorem jsem se uz parkrat setkal a ten "narocnejsi uzivatel" sotva dokazal udelat v excelu soucet tabulky...
+1
+41
-1
Je komentář přínosný?
Tak se pochlub jak jsi
Jan Machacek https://diit.cz/profil/honzax
11. 2. 2015 - 14:49https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseTak se pochlub jak jsi narocnejsi, v kterych funkcich ti 2007/10 nestaci? S timhle nazorem jsem se uz parkrat setkal a ten "narocnejsi uzivatel" sotva dokazal udelat v excelu soucet tabulky... https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763618
+
Kdyz pominu blbosti jako vylepseny Ribbon, jednodussi pouzivaji grafu, barveni atd, tak napr:
- Podopra excelu 2007 pro SSAS calculated members je mizerna. V 2013 je to vyrazne vylepsene.
- napojeni na SharePoint a s tim spojena spoluprace na souborech
- BI funkce
je toho spoustu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz pominu blbosti jako
chatumbabub https://diit.cz/profil/chatumbabub
11. 2. 2015 - 16:48https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseKdyz pominu blbosti jako vylepseny Ribbon, jednodussi pouzivaji grafu, barveni atd, tak napr:
- Podopra excelu 2007 pro SSAS calculated members je mizerna. V 2013 je to vyrazne vylepsene.
- napojeni na SharePoint a s tim spojena spoluprace na souborech
- BI funkce
je toho spoustu.
https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763646
+
Sam pouzivam Office 2007 a mam problém s nejakejma novejma makrama ci kyho certa, ale na firme vymysleli nejaky sofistikovany kalkulator na jednu docela složitou službu a v office 2007 mi tam proste nefunguji urcita menu a podobne.
Takze me to asi donuti upgradovat, ačkoliv teda fakt vůbec nechci :-(
11. 2. 2015 - 16:11https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseSam pouzivam Office 2007 a mam problém s nejakejma novejma makrama ci kyho certa, ale na firme vymysleli nejaky sofistikovany kalkulator na jednu docela složitou službu a v office 2007 mi tam proste nefunguji urcita menu a podobne.
Takze me to asi donuti upgradovat, ačkoliv teda fakt vůbec nechci :-(
https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763656
+
a v tom je ten problém. Že Office sa do firiem kúpi raz, a potom sa používa večne. Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office. Samozrejeme, na domáce použitie ti to môže byť jedno ak nie si náročný, no v mnohých prípadoch by bolo lepšie Office 365, aj Windows 365.
Keď už si spomenul Adobe, neviem si tiež dobre predstaviť profesionálne grafické firmy pracujúce v CS3. CC má budúcnosť
+1
-20
-1
Je komentář přínosný?
a v tom je ten problém. Že
Bird https://diit.cz/profil/erik-kukucka
11. 2. 2015 - 14:32https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusea v tom je ten problém. Že Office sa do firiem kúpi raz, a potom sa používa večne. Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office. Samozrejeme, na domáce použitie ti to môže byť jedno ak nie si náročný, no v mnohých prípadoch by bolo lepšie Office 365, aj Windows 365.
Keď už si spomenul Adobe, neviem si tiež dobre predstaviť profesionálne grafické firmy pracujúce v CS3. CC má budúcnosť
https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763608
+
No nevím kolik % funkcí z CS využíváš. Ale drtivá většina uživatelů stěží běžně používa polovinu (nepočítám občasné pokusy jestli by to nešlo jinak), prostě zvyk je železná košile. Netvrdím, že nové funkce jspu zbytečné nebo na nic, ale většina nových funkcí víc pomáhá profesionálním grafikům (a ti si také vyberou jen určitou skupinu, která vyhovuje jejich zaměření ), amatérský fotograf si je rád vyzkouší, ale do běžné praxe zařadí jen to co mu vyhovuje.
Model CC od Adobe se mi moc nelíbí, protože člověka nutí neustále platit za něco co často ani nepotřebuje. Víc by se mi líbilo, kdyby si člověk mohl koupit CS verze XX s nějakou základní množinou funkcí a všechny ty nadstavby, které člověk využije jednou za čas, by si dokoupil nebo krátkodobě pronajal . Raději softwarové lego. Často mi to připomíná - kupte si pro rodinu kamión, co kdyby jste se někdy v budoucnu stěhovali ....
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
No nevím kolik % funkcí z CS
R-M-X https://diit.cz/profil/r-m-x
11. 2. 2015 - 18:05https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseNo nevím kolik % funkcí z CS využíváš. Ale drtivá většina uživatelů stěží běžně používa polovinu (nepočítám občasné pokusy jestli by to nešlo jinak), prostě zvyk je železná košile. Netvrdím, že nové funkce jspu zbytečné nebo na nic, ale většina nových funkcí víc pomáhá profesionálním grafikům (a ti si také vyberou jen určitou skupinu, která vyhovuje jejich zaměření ), amatérský fotograf si je rád vyzkouší, ale do běžné praxe zařadí jen to co mu vyhovuje.
Model CC od Adobe se mi moc nelíbí, protože člověka nutí neustále platit za něco co často ani nepotřebuje. Víc by se mi líbilo, kdyby si člověk mohl koupit CS verze XX s nějakou základní množinou funkcí a všechny ty nadstavby, které člověk využije jednou za čas, by si dokoupil nebo krátkodobě pronajal . Raději softwarové lego. Často mi to připomíná - kupte si pro rodinu kamión, co kdyby jste se někdy v budoucnu stěhovali ....https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763688
+
a preto som spomenul príklad s profesionálnou grafickou firmou, a nie domácim použitím. tak isto ako pri office
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
a preto som spomenul príklad
Bird https://diit.cz/profil/erik-kukucka
11. 2. 2015 - 18:13https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusea preto som spomenul príklad s profesionálnou grafickou firmou, a nie domácim použitím. tak isto ako pri officehttps://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763692
+
i profesionální grafici jsou v podstatě konzervy, takže pokud mají zaběhnutý funkční workflow, tak ho nebudou překopávat jen protože se objevila nějaká fíčura, leda by jim to výrazně zkrátilo a ulehčilo nějakou konkrétní činost. rozumné firmy většinou nakupují podle toho jaké mají grafiky - zajíma je výstup ne jak k němu došli
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
i profesionální grafici jsou
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
11. 2. 2015 - 18:31https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusei profesionální grafici jsou v podstatě konzervy, takže pokud mají zaběhnutý funkční workflow, tak ho nebudou překopávat jen protože se objevila nějaká fíčura, leda by jim to výrazně zkrátilo a ulehčilo nějakou konkrétní činost. rozumné firmy většinou nakupují podle toho jaké mají grafiky - zajíma je výstup ne jak k němu došlihttps://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763704
+
V práci používá celkem dost kole AutoCAD s dvěma síťovýma licencema. Už tak je otravuje síťová licence kvůli spouštění v terénu, kde mají často leda EDGE přes modem a kontrola licence je pak zdržuje a taky jednou za rok nebo dva, podle rozpočtu, se upgraduje na novou verzi a to je pak nadávání na upravený ovládání, zvýšení hw nároků atd. Každej druhej by se podle jejich vyjádření spokojil s AutoCADem 2012 a pokud jde o Windows tak většina firmy není zrovna nadšená z upgradu z WinXP na sedmičky.
Představa, že by se každý rok automaticky upgradovaly Windows na nejnovější verzi, je v podstatě společenská sebevražda IT oddělení. Stejně jako jakákoli závislost na webu nedej bože na Live účtu.
Taková aktivace Office 2013 mi při prvním setkání málem zajistila infarkt. To je taky kreténismus nejvyšší úrovně. A zrovna přechod z Office 2003 na 2013 taky přinesl víc problémů než výhod. Takže klidně ať si Microsoft dělá svoje ultravýhodný síťový licence a nájmy softwaru, ale pro normální lidi ať koukají zachovat i klasický model nákupu softwaru.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
V práci používá celkem dost
Jakub Rydlo https://diit.cz/profil/jjrydlo
12. 2. 2015 - 09:53https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseV práci používá celkem dost kole AutoCAD s dvěma síťovýma licencema. Už tak je otravuje síťová licence kvůli spouštění v terénu, kde mají často leda EDGE přes modem a kontrola licence je pak zdržuje a taky jednou za rok nebo dva, podle rozpočtu, se upgraduje na novou verzi a to je pak nadávání na upravený ovládání, zvýšení hw nároků atd. Každej druhej by se podle jejich vyjádření spokojil s AutoCADem 2012 a pokud jde o Windows tak většina firmy není zrovna nadšená z upgradu z WinXP na sedmičky.
Představa, že by se každý rok automaticky upgradovaly Windows na nejnovější verzi, je v podstatě společenská sebevražda IT oddělení. Stejně jako jakákoli závislost na webu nedej bože na Live účtu.
Taková aktivace Office 2013 mi při prvním setkání málem zajistila infarkt. To je taky kreténismus nejvyšší úrovně. A zrovna přechod z Office 2003 na 2013 taky přinesl víc problémů než výhod. Takže klidně ať si Microsoft dělá svoje ultravýhodný síťový licence a nájmy softwaru, ale pro normální lidi ať koukají zachovat i klasický model nákupu softwaru. https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763866
+
Tak pokud to postavíme tak, že "drtivá většina uživatelů" používá pár funkcí, potom je vůbec otázka, zda potřebují CS3, v současnosti je přece k dispozici poměrně dost vyspělých editačních nástrojů zadarmo či za zlomek ceny. Nicméně osobně se k modelům typu "365" a "servisních smluv" také stavím negativně, dle mého je to tahání peněz z kapes uživatelů (viz třeba Autodesk, SCIA atd. - všechno příklady, kdy by jedna verze programu stačila na pár let, což se zákonitě takovým firmám nelíbí, neb z čeho by potom žily? :)) ).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak pokud to postavíme tak,
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
12. 2. 2015 - 08:41https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseTak pokud to postavíme tak, že "drtivá většina uživatelů" používá pár funkcí, potom je vůbec otázka, zda potřebují CS3, v současnosti je přece k dispozici poměrně dost vyspělých editačních nástrojů zadarmo či za zlomek ceny. Nicméně osobně se k modelům typu "365" a "servisních smluv" také stavím negativně, dle mého je to tahání peněz z kapes uživatelů (viz třeba Autodesk, SCIA atd. - všechno příklady, kdy by jedna verze programu stačila na pár let, což se zákonitě takovým firmám nelíbí, neb z čeho by potom žily? :)) ).https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763818
+
Ja ano, profici nepouzivaji pluginy, ani specialni funkce ;-)) ... zalezi co dela, bavim se o retuserech.
Retuser potrebuje tablet !!!!!!!, pak akce, spokovane vrzstvy, stetec a jejich zmena, barvy s pruhlednosti, liquify, zaplatu, hi-pass filtry, vybery, razitko, orezy, quick masku .... retuser retusje pixel po pixelu, dela selektivni ostreni a samozrejme Dodge & Burn ... krom ruzne vymeny prostredi a profici uz pouzivaji hlavne 3D ... vyfoti lidi v atasu a zbytek dodelaji v Maya/3Dmax ... podle toho, zda delaji i video, nebo ne ...
CS3 staci vsem profikum ;-))
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Ja ano, profici nepouzivaji
Izak https://diit.cz/profil/izak
11. 2. 2015 - 23:29https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseJa ano, profici nepouzivaji pluginy, ani specialni funkce ;-)) ... zalezi co dela, bavim se o retuserech.
Retuser potrebuje tablet !!!!!!!, pak akce, spokovane vrzstvy, stetec a jejich zmena, barvy s pruhlednosti, liquify, zaplatu, hi-pass filtry, vybery, razitko, orezy, quick masku .... retuser retusje pixel po pixelu, dela selektivni ostreni a samozrejme Dodge & Burn ... krom ruzne vymeny prostredi a profici uz pouzivaji hlavne 3D ... vyfoti lidi v atasu a zbytek dodelaji v Maya/3Dmax ... podle toho, zda delaji i video, nebo ne ...
CS3 staci vsem profikum ;-)) https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763772
+
"Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office."
Takze problem, ktery vytvori vyrobce (bud svou neschopnosti nebo zamerne, to je fuk), je duvodem nalit vic $$$ tomu vyrobci ? Tva logika nema chybu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Následne potom vznikajú
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
12. 2. 2015 - 09:58https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse"Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office."
Takze problem, ktery vytvori vyrobce (bud svou neschopnosti nebo zamerne, to je fuk), je duvodem nalit vic $$$ tomu vyrobci ? Tva logika nema chybu.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763872
+
No však jenom počkej, až ti MS provedou nějaký upgrade, o který absolutně nebudeš stát. A že se něco takového nemůže stát? Jenom se zeptej uživatelů Google, jak se jim líbí přechod z talku na hangouts (kde ani nešel vidět stav protistrany), kompletní zprasení Picniku, ukončení readeru atd. A že MS takové prasárny nedělá? Tak co je pak to vnucování Metra v osmičkách - to je na přání uživatelů? Nebude trvat dlouho a budeme za ty LibreOffice zatraceně vděční.
+1
+26
-1
Je komentář přínosný?
No však jenom počkej, až ti
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
11. 2. 2015 - 14:37https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseNo však jenom počkej, až ti MS provedou nějaký upgrade, o který absolutně nebudeš stát. A že se něco takového nemůže stát? Jenom se zeptej uživatelů Google, jak se jim líbí přechod z talku na hangouts (kde ani nešel vidět stav protistrany), kompletní zprasení Picniku, ukončení readeru atd. A že MS takové prasárny nedělá? Tak co je pak to vnucování Metra v osmičkách - to je na přání uživatelů? Nebude trvat dlouho a budeme za ty LibreOffice zatraceně vděční.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763614
+
jj dorazily mi na tabletu win 8.1 . zkoušel jsem práci v desktopu a potřeboval otevřít pdf. hádejte kde ho ten chytrák otevřel defautně nainstalovaným readerem?! ano, modří už vědí! v dlaždici metra a hned dokument zorientoval na výšku :E
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
jj dorazily mi na tabletu win
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
11. 2. 2015 - 18:35https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusejj dorazily mi na tabletu win 8.1 . zkoušel jsem práci v desktopu a potřeboval otevřít pdf. hádejte kde ho ten chytrák otevřel defautně nainstalovaným readerem?! ano, modří už vědí! v dlaždici metra a hned dokument zorientoval na výšku :Ehttps://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763708
+
No a? Sedmičky a starší by to neotevřely vůbec. Prostě si tam nainstaluj prohlížeč jaký chceš a přestaň tady ze sebe dělat BFU.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
No a? Sedmičky a starší by to
Pety https://diit.cz/profil/petyy
11. 2. 2015 - 19:02https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseNo a? Sedmičky a starší by to neotevřely vůbec. Prostě si tam nainstaluj prohlížeč jaký chceš a přestaň tady ze sebe dělat BFU.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763712
+
tablet má snad být na konzumaci obsahu i s Offisama pro BFU, ne?! Ale tahle dementnost vynuceným schizoidním přepínáním mezi GUI je pozoruhodná.
ps.: samozřejmě si do desktopu dám jiný reader. ovšem předpokládám, že asociaci s ním přijdu o asocianci na ten v metru, takže pdf z metra bude otvírat ten v desktopu, bravo! ;)
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
tablet má snad být na
petr ib https://diit.cz/profil/petrib
11. 2. 2015 - 19:20https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusetablet má snad být na konzumaci obsahu i s Offisama pro BFU, ne?! Ale tahle dementnost vynuceným schizoidním přepínáním mezi GUI je pozoruhodná.
ps.: samozřejmě si do desktopu dám jiný reader. ovšem předpokládám, že asociaci s ním přijdu o asocianci na ten v metru, takže pdf z metra bude otvírat ten v desktopu, bravo! ;)https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763724
+
Na lednove konferenci to rekli myslim zcela jasne. Kdo si koupi licenci, bude ji mit vazanou na dany HW a updaty navzdy .... cili "krabicovky", ktere by byly vazane na "zivotnost" majitele prakticky asi zaniknou.
365 se mozna bude tykat enterprise verzi, kde prechod na W10 zdarma nebude, to uz se asi vi. Tak ono uz i ted existuje sluzba, kdy platite nejaky baksis a mate furt aktualni SW, takze tohle mozna bude to same.
Jedine, co mi neni jasne, kdyz mam "krabicovou" upgrade W8 verzi .... co se stane pak? Chapu, ze v prubehu prvniho roku muzu upgradovat na W10, ale upgraduje se i licence nebo jenom konkretni PC? Kdyz pak vymenim desku (nebo treba windows to go - to bude fakt zajimave), tak co bude? Klasicke W10 mi to nesezerou, budu muset preinstalovat W8 a pak nejak upgradovat na W10? No, jako bude to jeste zajimave v techto atypickych scenarich.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Na lednove konferenci to
BTJ https://diit.cz/profil/btj
11. 2. 2015 - 11:49https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseNa lednove konferenci to rekli myslim zcela jasne. Kdo si koupi licenci, bude ji mit vazanou na dany HW a updaty navzdy .... cili "krabicovky", ktere by byly vazane na "zivotnost" majitele prakticky asi zaniknou.
365 se mozna bude tykat enterprise verzi, kde prechod na W10 zdarma nebude, to uz se asi vi. Tak ono uz i ted existuje sluzba, kdy platite nejaky baksis a mate furt aktualni SW, takze tohle mozna bude to same.
Jedine, co mi neni jasne, kdyz mam "krabicovou" upgrade W8 verzi .... co se stane pak? Chapu, ze v prubehu prvniho roku muzu upgradovat na W10, ale upgraduje se i licence nebo jenom konkretni PC? Kdyz pak vymenim desku (nebo treba windows to go - to bude fakt zajimave), tak co bude? Klasicke W10 mi to nesezerou, budu muset preinstalovat W8 a pak nejak upgradovat na W10? No, jako bude to jeste zajimave v techto atypickych scenarich.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763554
+
Podle toho co jsem si přečetl je "upgrade" krabicovky W7/8 roven přechodu na OEM verzi. Upgradovat zdarma můžeš pouze v prvním roce po uvedení a následně máš licenci W10 "po dobu životnosti zařízení", tj. jiné pojmenování pro OEM.
Podobně to udělali u Office 2010 a upgradu na 2013 - buď rok třišestpětek, nebo OEM 2013 na jeden PC.
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Podle toho co jsem si přečetl
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
11. 2. 2015 - 12:19https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusePodle toho co jsem si přečetl je "upgrade" krabicovky W7/8 roven přechodu na OEM verzi. Upgradovat zdarma můžeš pouze v prvním roce po uvedení a následně máš licenci W10 "po dobu životnosti zařízení", tj. jiné pojmenování pro OEM.
Podobně to udělali u Office 2010 a upgradu na 2013 - buď rok třišestpětek, nebo OEM 2013 na jeden PC.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763568
+
Tak ono to asi neni jine pojmenovani OEM, proste budou nove verze zdarma porad .... windows 11, 12, 13 ..... akorat, ze uz to mozna budou jenom windows bez cisla.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono to asi neni jine
BTJ https://diit.cz/profil/btj
11. 2. 2015 - 12:39https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseTak ono to asi neni jine pojmenovani OEM, proste budou nove verze zdarma porad .... windows 11, 12, 13 ..... akorat, ze uz to mozna budou jenom windows bez cisla.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763572
+
nemyslím si, že W10 budou pro domácí desktop zdarma, možná spíše za nějakou symbolickou cenu, řekněme 30USD (1000Kč), ale osobně se domnívám, že ceny srovnatelné s OEM zůstanou.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
nemyslím si, že W10 budou pro
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
11. 2. 2015 - 13:46https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusenemyslím si, že W10 budou pro domácí desktop zdarma, možná spíše za nějakou symbolickou cenu, řekněme 30USD (1000Kč), ale osobně se domnívám, že ceny srovnatelné s OEM zůstanou.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763588
+
IMHO je ze všeho nejpravděpodobnější, že ještě ani sám Microsoft nemá rozhodnuto o modelu či modelech distribuce desítek a ochrannou známku Windows 365 si dal zapsat pro jistotu, aby ho o ni nepřipravil nějaký spekulant.
Může se klidně stát, že se budou prodávat uzamčené licence bez možnosti upgradů vlastností a pronajímat licence s průběžnými upgrady, které se zrušením předplatného uzamknou.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
IMHO je ze všeho
Pety https://diit.cz/profil/petyy
11. 2. 2015 - 13:10https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseIMHO je ze všeho nejpravděpodobnější, že ještě ani sám Microsoft nemá rozhodnuto o modelu či modelech distribuce desítek a ochrannou známku Windows 365 si dal zapsat pro jistotu, aby ho o ni nepřipravil nějaký spekulant.
Může se klidně stát, že se budou prodávat uzamčené licence bez možnosti upgradů vlastností a pronajímat licence s průběžnými upgrady, které se zrušením předplatného uzamknou.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763578
+
Jenže pak by došlo k situaci, kdy bude na trhu tolik verzí Windows 10, kolik existuje upgradů. Narážím na obrovské potenciální problémy s (ne)kompatibilitou, které by z toho vzešly. Nyní stačí řešit situaci s plně aktualizovanou verzí systému a pokud má uživatel problém, zpravidla je mu doporučeno doplnit nejnovější aktualizace a vše běhá. Nedokážu si představit, jak by mohla v praxi fungovat kompatibilita na stovkách unikátních variant systému, kdy navíc nelze uživateli říct „stáhněte si tu a tu aktualizaci“, když nebude součástí verze, kterou má licencovanou. Nebo existuje nějaký elegantní způsob, jak tohle ošetřit?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jenže pak by došlo k situaci,
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 2. 2015 - 14:22https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseJenže pak by došlo k situaci, kdy bude na trhu tolik verzí Windows 10, kolik existuje upgradů. Narážím na obrovské potenciální problémy s (ne)kompatibilitou, které by z toho vzešly. Nyní stačí řešit situaci s plně aktualizovanou verzí systému a pokud má uživatel problém, zpravidla je mu doporučeno doplnit nejnovější aktualizace a vše běhá. Nedokážu si představit, jak by mohla v praxi fungovat kompatibilita na stovkách unikátních variant systému, kdy navíc nelze uživateli říct „stáhněte si tu a tu aktualizaci“, když nebude součástí verze, kterou má licencovanou. Nebo existuje nějaký elegantní způsob, jak tohle ošetřit?https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763598
+
Možná tak, že by nové funkce neměnily nic, co je pro kompatibilitu důležité - nebo třeba tak, že by se udržovala možnost kompatibilního spouštění v lepším stavu, než je teď, například by měla k dispozici spolehlivého wizarda.
Problém, o kterém píšeš, vznikne tak jako tak - firmy budou mít možnost centrálně upgrady zablokovat kdykoli - takže v každé firmě budou mít jinou verzi.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Možná tak, že by nové funkce
Pety https://diit.cz/profil/petyy
11. 2. 2015 - 19:07https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseMožná tak, že by nové funkce neměnily nic, co je pro kompatibilitu důležité - nebo třeba tak, že by se udržovala možnost kompatibilního spouštění v lepším stavu, než je teď, například by měla k dispozici spolehlivého wizarda.
Problém, o kterém píšeš, vznikne tak jako tak - firmy budou mít možnost centrálně upgrady zablokovat kdykoli - takže v každé firmě budou mít jinou verzi. https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763714
+
Mě by zajímalo jak chtějí řešit stav, že třeba vyjde novější verze kernelu a přestanou chodit tiskárny a scannery, kupříkladu, taková typická bolístka. Drivery nových a zánovních výrobků se záhy (ale možná budeme pár týdnu bez periferie) zaktualizují, ale co starší hardware, který už výrobce nepodporuje? Windows i jiné OS to provází odedávna a verzování OS je jedna z mála věcí jak určit co s čím ještě může fungovat a co už je ztracené. Dnes si člověk rozmyslí jestli novou periferii nebo starý OS, ale až to pojedou generace Windows "na automat", tak tohle bude celkem oříšek. Že nějaké prostředí přestane přes noc pracovat může přinášet ošklivé problémy.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Mě by zajímalo jak chtějí
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
11. 2. 2015 - 19:16https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseMě by zajímalo jak chtějí řešit stav, že třeba vyjde novější verze kernelu a přestanou chodit tiskárny a scannery, kupříkladu, taková typická bolístka. Drivery nových a zánovních výrobků se záhy (ale možná budeme pár týdnu bez periferie) zaktualizují, ale co starší hardware, který už výrobce nepodporuje? Windows i jiné OS to provází odedávna a verzování OS je jedna z mála věcí jak určit co s čím ještě může fungovat a co už je ztracené. Dnes si člověk rozmyslí jestli novou periferii nebo starý OS, ale až to pojedou generace Windows "na automat", tak tohle bude celkem oříšek. Že nějaké prostředí přestane přes noc pracovat může přinášet ošklivé problémy.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763718
+
Podle mne je to pekna prasarna a jasne zdirani zakazniku, Adobe to svetove ukazal svym systemem Photoshopu CC za ktery zakaznik musi calovat kazdy rok pricem kdyz si stihl zakoupit verzi CS4-6 ma pokoj bez casoveho omezeni s tym ze aktualizovat se to stejne da. Nejhloupejsi kombinace je pro mne cloud + predplatne: kdyz vypadnu servery, nemam zaplacene nebo si to nutne musi dotahnout neco co v tom programu kuli cloudu chybi a nastane problem pricem ja program prave nutne potrebuji muzu se jit skrabat u ryte, zato aktivovany produkt je uz aktivovany a funguje i bez internetu coz se muze stat vzdy. K prikladu i dalsi: chybejici .NET FW verze 2.0, 3.0 a 3.5 ktere ve Windows 8 kuli cloudu nejsou zato to basti po ciste instalaci 16GB(64-bit Win8.1), jako tech par mega min zakaznika nespasi, naopak to dokonale nasere, ale je to cloud a je to in, sice píčovina jako kvet ale musi to byt.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Podle mne je to pekna
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
11. 2. 2015 - 15:07https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusePodle mne je to pekna prasarna a jasne zdirani zakazniku, Adobe to svetove ukazal svym systemem Photoshopu CC za ktery zakaznik musi calovat kazdy rok pricem kdyz si stihl zakoupit verzi CS4-6 ma pokoj bez casoveho omezeni s tym ze aktualizovat se to stejne da. Nejhloupejsi kombinace je pro mne cloud + predplatne: kdyz vypadnu servery, nemam zaplacene nebo si to nutne musi dotahnout neco co v tom programu kuli cloudu chybi a nastane problem pricem ja program prave nutne potrebuji muzu se jit skrabat u ryte, zato aktivovany produkt je uz aktivovany a funguje i bez internetu coz se muze stat vzdy. K prikladu i dalsi: chybejici .NET FW verze 2.0, 3.0 a 3.5 ktere ve Windows 8 kuli cloudu nejsou zato to basti po ciste instalaci 16GB(64-bit Win8.1), jako tech par mega min zakaznika nespasi, naopak to dokonale nasere, ale je to cloud a je to in, sice píčovina jako kvet ale musi to byt.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763630
+
Co ma by default odskrtnuta sucast systemu spolocne s "cloudom"?
btw .Net Framework 3.5 sa zapina cez "Turn Windows Features on or off" v Control Panel. A preco je by default zakazany? Asi pre cosi podobne ako preco .Net 1.1 nie je podporovany...
Ako uz bolo spomenute, firmy (100+) tak ci tak zvycajne platia Software assurance, takze (minimalne) pre nich ziadna zmena.
Asi by bolo vhodne aby si ludia konecne uvedomili, ze vyraz "cloud" to nie je datove ulozisko ani terminal server (lebo v 98 % pripadov ked vidim ludi ohanat sa tymto slovom, tak maju rozhlad v tento problematike velmi chaby a po rozume im chodia prave tieto klasicke "serverove roly"). Cloud je KONCEPT ako sa serverove roly poskytuju.
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
Co ma by default odskrtnuta
Trovaricon https://diit.cz/profil/trovaricon
11. 2. 2015 - 17:24https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseCo ma by default odskrtnuta sucast systemu spolocne s "cloudom"?
btw .Net Framework 3.5 sa zapina cez "Turn Windows Features on or off" v Control Panel. A preco je by default zakazany? Asi pre cosi podobne ako preco .Net 1.1 nie je podporovany...
Ako uz bolo spomenute, firmy (100+) tak ci tak zvycajne platia Software assurance, takze (minimalne) pre nich ziadna zmena.
Asi by bolo vhodne aby si ludia konecne uvedomili, ze vyraz "cloud" to nie je datove ulozisko ani terminal server (lebo v 98 % pripadov ked vidim ludi ohanat sa tymto slovom, tak maju rozhlad v tento problematike velmi chaby a po rozume im chodia prave tieto klasicke "serverove roly"). Cloud je KONCEPT ako sa serverove roly poskytuju.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763678
+
Microsoft si těmahle 3,14čovinama akorát sám hází klacky pod nohy a nasírá tím čím dál víc lidí. Nenžaranost těhle společností je neskutečná. Stejně jako CC adobe. No uvdíme. Steam je na linuxu zatím ne moc použitelný ale je to věc kterou by jsme si před pár lety nedokázali představit. Aby se fakt nestalo, že po 20 letech omílání nástupu linuxu ten nástup fakt příjde a nejen doma ale hlavně v těch korporacích které jedou stále na microsoftu.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Microsoft si těmahle 3
Janadruhou https://diit.cz/profil/wed
11. 2. 2015 - 16:06https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseMicrosoft si těmahle 3,14čovinama akorát sám hází klacky pod nohy a nasírá tím čím dál víc lidí. Nenžaranost těhle společností je neskutečná. Stejně jako CC adobe. No uvdíme. Steam je na linuxu zatím ne moc použitelný ale je to věc kterou by jsme si před pár lety nedokázali představit. Aby se fakt nestalo, že po 20 letech omílání nástupu linuxu ten nástup fakt příjde a nejen doma ale hlavně v těch korporacích které jedou stále na microsoftu.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763650
+
To je kravina, s těmi korporacemi a firmami. I když pojedou na Linuxu, tak budou platit, podpora a použití SW není pro komerční využití zadarmo. Ale souhlasím s tím, že "prostý lid" :) může být dost naštvaný (třeba já osobně, pokud se potvrdí "update" krabicové W7Pro na W10 OEM dost naštvaný budu).
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
To je kravina, s těmi
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
12. 2. 2015 - 09:03https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseTo je kravina, s těmi korporacemi a firmami. I když pojedou na Linuxu, tak budou platit, podpora a použití SW není pro komerční využití zadarmo. Ale souhlasím s tím, že "prostý lid" :) může být dost naštvaný (třeba já osobně, pokud se potvrdí "update" krabicové W7Pro na W10 OEM dost naštvaný budu).https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763830
+
Jak z tohohle já vybruslim? Když začnu něco testovat, tak přeinstaluju Windows klidně i několikrát do týdne. :/
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Jak z tohohle já vybruslim?
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
11. 2. 2015 - 16:11https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseJak z tohohle já vybruslim? Když začnu něco testovat, tak přeinstaluju Windows klidně i několikrát do týdne. :/https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763658
+
Taková ta věc "nainstaluji, zazálohuji a pak kdykoli vrátím ze zálohy" na windows nefunguje?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Taková ta věc "nainstaluji,
Marián Kyral https://diit.cz/profil/mkyral
12. 2. 2015 - 18:06https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseTaková ta věc "nainstaluji, zazálohuji a pak kdykoli vrátím ze zálohy" na windows nefunguje?https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-764266
+
Lidi neblázněte. Když si zaregistruju doménu zitra_zacnou_nalety_na_prahu.cz tak se taky poběžíte schovat ještě dnes večer do sklepa? Nejlépe to dle mého názoru vystihnul Pety - a tedy sám MS ještě nemá pořádně jasno. Myslím si, že čistě předplatné oken MS neplánuje, ale můžu se mýlit. Každopádně tady to soudě podle reakcí většina z vás bere jako hotovou věc. Víte, že zbytečné rozčilování není dobré pro zdraví? Tak se uklikněte a zajděte si raději třeba n cigárko :-)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Lidi neblázněte. Když si
Zyklon https://diit.cz/profil/zyklon
11. 2. 2015 - 16:55https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseLidi neblázněte. Když si zaregistruju doménu zitra_zacnou_nalety_na_prahu.cz tak se taky poběžíte schovat ještě dnes večer do sklepa? Nejlépe to dle mého názoru vystihnul Pety - a tedy sám MS ještě nemá pořádně jasno. Myslím si, že čistě předplatné oken MS neplánuje, ale můžu se mýlit. Každopádně tady to soudě podle reakcí většina z vás bere jako hotovou věc. Víte, že zbytečné rozčilování není dobré pro zdraví? Tak se uklikněte a zajděte si raději třeba n cigárko :-)https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763672
+
Ja se vsadim, ze predplatne pro nejakou verzi Windows bude. :-)
Urcite ne pro vsechny, protoze to by mohlo mit vazne negativni dusledky pro M$ (a to urcite nechce riskovat).
Jak tu uz bylo receno, je mozne, ze predplatne bude pro firmy zatimco pro domacnosti to bude za jednorazovy poplatek.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Ja se vsadim, ze predplatne
Roxx https://diit.cz/profil/roxx
11. 2. 2015 - 17:31https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseJa se vsadim, ze predplatne pro nejakou verzi Windows bude. :-)
Urcite ne pro vsechny, protoze to by mohlo mit vazne negativni dusledky pro M$ (a to urcite nechce riskovat).
Jak tu uz bylo receno, je mozne, ze predplatne bude pro firmy zatimco pro domacnosti to bude za jednorazovy poplatek.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763680
+
MS má poslední šanci naskočit do vlaku v kterém jede Google a Apple. Aby udržel u svých produktů všechny co mu hrozí zmizet v jablečném ráji, nebo v androidím zdarmistánu musí co nejdřív provázat všechna běžně používaná zařízení mezi sebou na své platformě. Obchodní model je jasný. Widle dá zadarmo a aby se vyhnul obvinění a potenciálnímu zákazu distribuce kvůli dumpigu navleče to na zdarma pro ty co mají legální sedmičky a 8. Systém prošpikuje na sebe navázanýma službama aby mu BFUčka nikam nezdrhly. Pro ty co už částečně zdrhly nasadí free verze svých oblínených produktu do konkurenčních ekosystému, ohobluje je o funkce, které pojedou jen pokud podvozek budou Widle. Tím naláká zoufalce zpátky a protože už je nepůjde zdímat monopolem jak dřív, nechá je platit za cloudové služby, které budou NUTNĚ potřebovat ke svému štěstí. Nemusíte se bát aktualizace budou pro všechny zdarma. Je to skvělý způsob jak mít svůj ekosystém pod kontrolou a plný spokojených mikroplatičů co si lebedí jak platí jen za to co opravdu potřebujou. A všichni tihle domácí uživatelé budou chtít používat to samé i v práci a firmy to chtě nechtě bude tlačit do používání těch samých MS služeb. Když se to osvědčí budou za dva tři roky Widle zdarma i pro firmy. Licence vázaná na železo, stáčí zaregistrovat a hurá.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
MS má poslední šanci naskočit
PHreck https://diit.cz/profil/petr-holas
12. 2. 2015 - 01:15https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseMS má poslední šanci naskočit do vlaku v kterém jede Google a Apple. Aby udržel u svých produktů všechny co mu hrozí zmizet v jablečném ráji, nebo v androidím zdarmistánu musí co nejdřív provázat všechna běžně používaná zařízení mezi sebou na své platformě. Obchodní model je jasný. Widle dá zadarmo a aby se vyhnul obvinění a potenciálnímu zákazu distribuce kvůli dumpigu navleče to na zdarma pro ty co mají legální sedmičky a 8. Systém prošpikuje na sebe navázanýma službama aby mu BFUčka nikam nezdrhly. Pro ty co už částečně zdrhly nasadí free verze svých oblínených produktu do konkurenčních ekosystému, ohobluje je o funkce, které pojedou jen pokud podvozek budou Widle. Tím naláká zoufalce zpátky a protože už je nepůjde zdímat monopolem jak dřív, nechá je platit za cloudové služby, které budou NUTNĚ potřebovat ke svému štěstí. Nemusíte se bát aktualizace budou pro všechny zdarma. Je to skvělý způsob jak mít svůj ekosystém pod kontrolou a plný spokojených mikroplatičů co si lebedí jak platí jen za to co opravdu potřebujou. A všichni tihle domácí uživatelé budou chtít používat to samé i v práci a firmy to chtě nechtě bude tlačit do používání těch samých MS služeb. Když se to osvědčí budou za dva tři roky Widle zdarma i pro firmy. Licence vázaná na železo, stáčí zaregistrovat a hurá. https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763786
+
Jasné je, že MŠrot dělá z lidí W-ovce a chce je ostříhat každý rok :) Nejprve bude W10 zadara. Až se monopol utvrdí tak budou expirovat nějaké služby, nebo update, nebo celek. Pak budou W-ovce platit :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jasné je, že MŠrot dělá z
neo taa https://diit.cz/profil/neotaa
12. 2. 2015 - 09:05https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuseJasné je, že MŠrot dělá z lidí W-ovce a chce je ostříhat každý rok :) Nejprve bude W10 zadara. Až se monopol utvrdí tak budou expirovat nějaké služby, nebo update, nebo celek. Pak budou W-ovce platit :)https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-763832
+
Poplatky me nevadi ale samozrejme zalezi na tom jak velke budou. Kdyz by to treba vyslo, ze za 3 roky zaplatim tolik co za krabicovku, tak to by bylo uplne v pohode.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Poplatky me nevadi ale
Montr https://diit.cz/profil/montr
12. 2. 2015 - 17:27https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskusePoplatky me nevadi ale samozrejme zalezi na tom jak velke budou. Kdyz by to treba vyslo, ze za 3 roky zaplatim tolik co za krabicovku, tak to by bylo uplne v pohode.https://diit.cz/clanek/microsoft-si-patentoval-windows-365/diskuse#comment-764240
+
Už je to tady. Aneb vězte, bude hůř :-)
pokud nejak neprestreli cenu, tak se mi to bude libit. Napr. O365 mi naprosto vyhovuje. Za rozumny poplatek mam, mimo jine, neustale aktualni Office.
Cena bývá přestřelená téměř vždy. Kolik lidí opravdu potřebuje aktuální Office? Vždyť i v práci bez problémů vyhovuje Office2007 a kdyby nedošlo ke změně formátu, jelo by se klidně na verzi 2000, na doma už dávno stačí OO. V tom je právě ten problém - doteď jsem zakoupil jednu verzi a mohl ji používat, dokud stačila, takhle přeplácím za možnost upgradu, tedy většinou funkce, které nevyužiji. Navíc u PC se vývoj zpomaluje, není problém dělat na W7 (a pro někoho i na XP). S předplatným bych za to zaplatil mnohem víc. Podobně je to u Adobe, tam používám verzi CS3 už 8 let, s předplatným bych už zaplatil několikanásobek.
asi jsem proste vice narocnejsi. Ale Office2007 pouzivam velmi nerad. O hruze OO radeji ani nemluvim.
Tak se pochlub jak jsi narocnejsi, v kterych funkcich ti 2007/10 nestaci? S timhle nazorem jsem se uz parkrat setkal a ten "narocnejsi uzivatel" sotva dokazal udelat v excelu soucet tabulky...
Kdyz pominu blbosti jako vylepseny Ribbon, jednodussi pouzivaji grafu, barveni atd, tak napr:
- Podopra excelu 2007 pro SSAS calculated members je mizerna. V 2013 je to vyrazne vylepsene.
- napojeni na SharePoint a s tim spojena spoluprace na souborech
- BI funkce
je toho spoustu.
Sam pouzivam Office 2007 a mam problém s nejakejma novejma makrama ci kyho certa, ale na firme vymysleli nejaky sofistikovany kalkulator na jednu docela složitou službu a v office 2007 mi tam proste nefunguji urcita menu a podobne.
Takze me to asi donuti upgradovat, ačkoliv teda fakt vůbec nechci :-(
a v tom je ten problém. Že Office sa do firiem kúpi raz, a potom sa používa večne. Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office. Samozrejeme, na domáce použitie ti to môže byť jedno ak nie si náročný, no v mnohých prípadoch by bolo lepšie Office 365, aj Windows 365.
Keď už si spomenul Adobe, neviem si tiež dobre predstaviť profesionálne grafické firmy pracujúce v CS3. CC má budúcnosť
No nevím kolik % funkcí z CS využíváš. Ale drtivá většina uživatelů stěží běžně používa polovinu (nepočítám občasné pokusy jestli by to nešlo jinak), prostě zvyk je železná košile. Netvrdím, že nové funkce jspu zbytečné nebo na nic, ale většina nových funkcí víc pomáhá profesionálním grafikům (a ti si také vyberou jen určitou skupinu, která vyhovuje jejich zaměření ), amatérský fotograf si je rád vyzkouší, ale do běžné praxe zařadí jen to co mu vyhovuje.
Model CC od Adobe se mi moc nelíbí, protože člověka nutí neustále platit za něco co často ani nepotřebuje. Víc by se mi líbilo, kdyby si člověk mohl koupit CS verze XX s nějakou základní množinou funkcí a všechny ty nadstavby, které člověk využije jednou za čas, by si dokoupil nebo krátkodobě pronajal . Raději softwarové lego. Často mi to připomíná - kupte si pro rodinu kamión, co kdyby jste se někdy v budoucnu stěhovali ....
a preto som spomenul príklad s profesionálnou grafickou firmou, a nie domácim použitím. tak isto ako pri office
i profesionální grafici jsou v podstatě konzervy, takže pokud mají zaběhnutý funkční workflow, tak ho nebudou překopávat jen protože se objevila nějaká fíčura, leda by jim to výrazně zkrátilo a ulehčilo nějakou konkrétní činost. rozumné firmy většinou nakupují podle toho jaké mají grafiky - zajíma je výstup ne jak k němu došli
V práci používá celkem dost kole AutoCAD s dvěma síťovýma licencema. Už tak je otravuje síťová licence kvůli spouštění v terénu, kde mají často leda EDGE přes modem a kontrola licence je pak zdržuje a taky jednou za rok nebo dva, podle rozpočtu, se upgraduje na novou verzi a to je pak nadávání na upravený ovládání, zvýšení hw nároků atd. Každej druhej by se podle jejich vyjádření spokojil s AutoCADem 2012 a pokud jde o Windows tak většina firmy není zrovna nadšená z upgradu z WinXP na sedmičky.
Představa, že by se každý rok automaticky upgradovaly Windows na nejnovější verzi, je v podstatě společenská sebevražda IT oddělení. Stejně jako jakákoli závislost na webu nedej bože na Live účtu.
Taková aktivace Office 2013 mi při prvním setkání málem zajistila infarkt. To je taky kreténismus nejvyšší úrovně. A zrovna přechod z Office 2003 na 2013 taky přinesl víc problémů než výhod. Takže klidně ať si Microsoft dělá svoje ultravýhodný síťový licence a nájmy softwaru, ale pro normální lidi ať koukají zachovat i klasický model nákupu softwaru.
Tak pokud to postavíme tak, že "drtivá většina uživatelů" používá pár funkcí, potom je vůbec otázka, zda potřebují CS3, v současnosti je přece k dispozici poměrně dost vyspělých editačních nástrojů zadarmo či za zlomek ceny. Nicméně osobně se k modelům typu "365" a "servisních smluv" také stavím negativně, dle mého je to tahání peněz z kapes uživatelů (viz třeba Autodesk, SCIA atd. - všechno příklady, kdy by jedna verze programu stačila na pár let, což se zákonitě takovým firmám nelíbí, neb z čeho by potom žily? :)) ).
Ja ano, profici nepouzivaji pluginy, ani specialni funkce ;-)) ... zalezi co dela, bavim se o retuserech.
Retuser potrebuje tablet !!!!!!!, pak akce, spokovane vrzstvy, stetec a jejich zmena, barvy s pruhlednosti, liquify, zaplatu, hi-pass filtry, vybery, razitko, orezy, quick masku .... retuser retusje pixel po pixelu, dela selektivni ostreni a samozrejme Dodge & Burn ... krom ruzne vymeny prostredi a profici uz pouzivaji hlavne 3D ... vyfoti lidi v atasu a zbytek dodelaji v Maya/3Dmax ... podle toho, zda delaji i video, nebo ne ...
CS3 staci vsem profikum ;-))
"Následne potom vznikajú problémy s kompatibilitou medzi rôznymi verziami office."
Takze problem, ktery vytvori vyrobce (bud svou neschopnosti nebo zamerne, to je fuk), je duvodem nalit vic $$$ tomu vyrobci ? Tva logika nema chybu.
No však jenom počkej, až ti MS provedou nějaký upgrade, o který absolutně nebudeš stát. A že se něco takového nemůže stát? Jenom se zeptej uživatelů Google, jak se jim líbí přechod z talku na hangouts (kde ani nešel vidět stav protistrany), kompletní zprasení Picniku, ukončení readeru atd. A že MS takové prasárny nedělá? Tak co je pak to vnucování Metra v osmičkách - to je na přání uživatelů? Nebude trvat dlouho a budeme za ty LibreOffice zatraceně vděční.
jj dorazily mi na tabletu win 8.1 . zkoušel jsem práci v desktopu a potřeboval otevřít pdf. hádejte kde ho ten chytrák otevřel defautně nainstalovaným readerem?! ano, modří už vědí! v dlaždici metra a hned dokument zorientoval na výšku :E
No a? Sedmičky a starší by to neotevřely vůbec. Prostě si tam nainstaluj prohlížeč jaký chceš a přestaň tady ze sebe dělat BFU.
tablet má snad být na konzumaci obsahu i s Offisama pro BFU, ne?! Ale tahle dementnost vynuceným schizoidním přepínáním mezi GUI je pozoruhodná.
ps.: samozřejmě si do desktopu dám jiný reader. ovšem předpokládám, že asociaci s ním přijdu o asocianci na ten v metru, takže pdf z metra bude otvírat ten v desktopu, bravo! ;)
Na lednove konferenci to rekli myslim zcela jasne. Kdo si koupi licenci, bude ji mit vazanou na dany HW a updaty navzdy .... cili "krabicovky", ktere by byly vazane na "zivotnost" majitele prakticky asi zaniknou.
365 se mozna bude tykat enterprise verzi, kde prechod na W10 zdarma nebude, to uz se asi vi. Tak ono uz i ted existuje sluzba, kdy platite nejaky baksis a mate furt aktualni SW, takze tohle mozna bude to same.
Jedine, co mi neni jasne, kdyz mam "krabicovou" upgrade W8 verzi .... co se stane pak? Chapu, ze v prubehu prvniho roku muzu upgradovat na W10, ale upgraduje se i licence nebo jenom konkretni PC? Kdyz pak vymenim desku (nebo treba windows to go - to bude fakt zajimave), tak co bude? Klasicke W10 mi to nesezerou, budu muset preinstalovat W8 a pak nejak upgradovat na W10? No, jako bude to jeste zajimave v techto atypickych scenarich.
Podle toho co jsem si přečetl je "upgrade" krabicovky W7/8 roven přechodu na OEM verzi. Upgradovat zdarma můžeš pouze v prvním roce po uvedení a následně máš licenci W10 "po dobu životnosti zařízení", tj. jiné pojmenování pro OEM.
Podobně to udělali u Office 2010 a upgradu na 2013 - buď rok třišestpětek, nebo OEM 2013 na jeden PC.
Tak ono to asi neni jine pojmenovani OEM, proste budou nove verze zdarma porad .... windows 11, 12, 13 ..... akorat, ze uz to mozna budou jenom windows bez cisla.
nemyslím si, že W10 budou pro domácí desktop zdarma, možná spíše za nějakou symbolickou cenu, řekněme 30USD (1000Kč), ale osobně se domnívám, že ceny srovnatelné s OEM zůstanou.
IMHO je ze všeho nejpravděpodobnější, že ještě ani sám Microsoft nemá rozhodnuto o modelu či modelech distribuce desítek a ochrannou známku Windows 365 si dal zapsat pro jistotu, aby ho o ni nepřipravil nějaký spekulant.
Může se klidně stát, že se budou prodávat uzamčené licence bez možnosti upgradů vlastností a pronajímat licence s průběžnými upgrady, které se zrušením předplatného uzamknou.
Jenže pak by došlo k situaci, kdy bude na trhu tolik verzí Windows 10, kolik existuje upgradů. Narážím na obrovské potenciální problémy s (ne)kompatibilitou, které by z toho vzešly. Nyní stačí řešit situaci s plně aktualizovanou verzí systému a pokud má uživatel problém, zpravidla je mu doporučeno doplnit nejnovější aktualizace a vše běhá. Nedokážu si představit, jak by mohla v praxi fungovat kompatibilita na stovkách unikátních variant systému, kdy navíc nelze uživateli říct „stáhněte si tu a tu aktualizaci“, když nebude součástí verze, kterou má licencovanou. Nebo existuje nějaký elegantní způsob, jak tohle ošetřit?
Možná tak, že by nové funkce neměnily nic, co je pro kompatibilitu důležité - nebo třeba tak, že by se udržovala možnost kompatibilního spouštění v lepším stavu, než je teď, například by měla k dispozici spolehlivého wizarda.
Problém, o kterém píšeš, vznikne tak jako tak - firmy budou mít možnost centrálně upgrady zablokovat kdykoli - takže v každé firmě budou mít jinou verzi.
Mě by zajímalo jak chtějí řešit stav, že třeba vyjde novější verze kernelu a přestanou chodit tiskárny a scannery, kupříkladu, taková typická bolístka. Drivery nových a zánovních výrobků se záhy (ale možná budeme pár týdnu bez periferie) zaktualizují, ale co starší hardware, který už výrobce nepodporuje? Windows i jiné OS to provází odedávna a verzování OS je jedna z mála věcí jak určit co s čím ještě může fungovat a co už je ztracené. Dnes si člověk rozmyslí jestli novou periferii nebo starý OS, ale až to pojedou generace Windows "na automat", tak tohle bude celkem oříšek. Že nějaké prostředí přestane přes noc pracovat může přinášet ošklivé problémy.
Podle mne je to pekna prasarna a jasne zdirani zakazniku, Adobe to svetove ukazal svym systemem Photoshopu CC za ktery zakaznik musi calovat kazdy rok pricem kdyz si stihl zakoupit verzi CS4-6 ma pokoj bez casoveho omezeni s tym ze aktualizovat se to stejne da. Nejhloupejsi kombinace je pro mne cloud + predplatne: kdyz vypadnu servery, nemam zaplacene nebo si to nutne musi dotahnout neco co v tom programu kuli cloudu chybi a nastane problem pricem ja program prave nutne potrebuji muzu se jit skrabat u ryte, zato aktivovany produkt je uz aktivovany a funguje i bez internetu coz se muze stat vzdy. K prikladu i dalsi: chybejici .NET FW verze 2.0, 3.0 a 3.5 ktere ve Windows 8 kuli cloudu nejsou zato to basti po ciste instalaci 16GB(64-bit Win8.1), jako tech par mega min zakaznika nespasi, naopak to dokonale nasere, ale je to cloud a je to in, sice píčovina jako kvet ale musi to byt.
Co ma by default odskrtnuta sucast systemu spolocne s "cloudom"?
btw .Net Framework 3.5 sa zapina cez "Turn Windows Features on or off" v Control Panel. A preco je by default zakazany? Asi pre cosi podobne ako preco .Net 1.1 nie je podporovany...
Ako uz bolo spomenute, firmy (100+) tak ci tak zvycajne platia Software assurance, takze (minimalne) pre nich ziadna zmena.
Asi by bolo vhodne aby si ludia konecne uvedomili, ze vyraz "cloud" to nie je datove ulozisko ani terminal server (lebo v 98 % pripadov ked vidim ludi ohanat sa tymto slovom, tak maju rozhlad v tento problematike velmi chaby a po rozume im chodia prave tieto klasicke "serverove roly"). Cloud je KONCEPT ako sa serverove roly poskytuju.
Microsoft si těmahle 3,14čovinama akorát sám hází klacky pod nohy a nasírá tím čím dál víc lidí. Nenžaranost těhle společností je neskutečná. Stejně jako CC adobe. No uvdíme. Steam je na linuxu zatím ne moc použitelný ale je to věc kterou by jsme si před pár lety nedokázali představit. Aby se fakt nestalo, že po 20 letech omílání nástupu linuxu ten nástup fakt příjde a nejen doma ale hlavně v těch korporacích které jedou stále na microsoftu.
To je kravina, s těmi korporacemi a firmami. I když pojedou na Linuxu, tak budou platit, podpora a použití SW není pro komerční využití zadarmo. Ale souhlasím s tím, že "prostý lid" :) může být dost naštvaný (třeba já osobně, pokud se potvrdí "update" krabicové W7Pro na W10 OEM dost naštvaný budu).
Jak z tohohle já vybruslim? Když začnu něco testovat, tak přeinstaluju Windows klidně i několikrát do týdne. :/
Taková ta věc "nainstaluji, zazálohuji a pak kdykoli vrátím ze zálohy" na windows nefunguje?
Lidi neblázněte. Když si zaregistruju doménu zitra_zacnou_nalety_na_prahu.cz tak se taky poběžíte schovat ještě dnes večer do sklepa? Nejlépe to dle mého názoru vystihnul Pety - a tedy sám MS ještě nemá pořádně jasno. Myslím si, že čistě předplatné oken MS neplánuje, ale můžu se mýlit. Každopádně tady to soudě podle reakcí většina z vás bere jako hotovou věc. Víte, že zbytečné rozčilování není dobré pro zdraví? Tak se uklikněte a zajděte si raději třeba n cigárko :-)
Ja se vsadim, ze predplatne pro nejakou verzi Windows bude. :-)
Urcite ne pro vsechny, protoze to by mohlo mit vazne negativni dusledky pro M$ (a to urcite nechce riskovat).
Jak tu uz bylo receno, je mozne, ze predplatne bude pro firmy zatimco pro domacnosti to bude za jednorazovy poplatek.
MS má poslední šanci naskočit do vlaku v kterém jede Google a Apple. Aby udržel u svých produktů všechny co mu hrozí zmizet v jablečném ráji, nebo v androidím zdarmistánu musí co nejdřív provázat všechna běžně používaná zařízení mezi sebou na své platformě. Obchodní model je jasný. Widle dá zadarmo a aby se vyhnul obvinění a potenciálnímu zákazu distribuce kvůli dumpigu navleče to na zdarma pro ty co mají legální sedmičky a 8. Systém prošpikuje na sebe navázanýma službama aby mu BFUčka nikam nezdrhly. Pro ty co už částečně zdrhly nasadí free verze svých oblínených produktu do konkurenčních ekosystému, ohobluje je o funkce, které pojedou jen pokud podvozek budou Widle. Tím naláká zoufalce zpátky a protože už je nepůjde zdímat monopolem jak dřív, nechá je platit za cloudové služby, které budou NUTNĚ potřebovat ke svému štěstí. Nemusíte se bát aktualizace budou pro všechny zdarma. Je to skvělý způsob jak mít svůj ekosystém pod kontrolou a plný spokojených mikroplatičů co si lebedí jak platí jen za to co opravdu potřebujou. A všichni tihle domácí uživatelé budou chtít používat to samé i v práci a firmy to chtě nechtě bude tlačit do používání těch samých MS služeb. Když se to osvědčí budou za dva tři roky Widle zdarma i pro firmy. Licence vázaná na železo, stáčí zaregistrovat a hurá.
Jasné je, že MŠrot dělá z lidí W-ovce a chce je ostříhat každý rok :) Nejprve bude W10 zadara. Až se monopol utvrdí tak budou expirovat nějaké služby, nebo update, nebo celek. Pak budou W-ovce platit :)
Poplatky me nevadi ale samozrejme zalezi na tom jak velke budou. Kdyz by to treba vyslo, ze za 3 roky zaplatim tolik co za krabicovku, tak to by bylo uplne v pohode.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.