Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft: Windows 11 lidé milují, jde totiž o kvalitní systém

Až som sa pozrel do kalendara či nieje 1 april :D

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

pouzil som gúgeľ translator a vypadlo toto:
"zákazníci se do toho (Win11) pustí a vytáhnou tu lásku (k tomu Win 11) ven"

text v zatvorkach som do prekladu doplnil tak, ako ja chapem prislusny kontext

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jak se pise "blijici" smajlik :-(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

to mas suma-fuk a aj keby si nieco take na lajnu dostal, pokial to vysledny divajs/system nepodporuje, uvidis len unicode hausnumera

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, tak Diit ani nedovolí odeslat komentář s Unicode (např. nějaký speciální smajlík).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mi nedělejte, málem jsem vyprsknul kafe do klávesnice... :-)

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

To by se určitě také započítalo, jako pozitivní reakce na W11

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ta klavesnice nema logo "Kompatibilni s Windows 11", tak urcite :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Korporatny bullshitizmus. Smeruje tam kazda emericka firma, ktora presiahne nejaku velkost.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu každá?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty znas nejakou, ktera ne? :))

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

spacex?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenom mě zajímalo jestli se to týká i AMD...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro mne je AMD 'mensi zlo', pokud to chces videt v techto souvislostech. Prinejmensim se po letech stagnace Intelu aspon ted snazil. Jak to bude do budouctna netusim. HW kupuji podle techn preferenci/parametru. Sympatie nebo antipatie k urcite znacce je az za nimi a rozhoduje v pripade podobnych variant.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za informaci, ale Vaše preference mi jsou ... (bohužel známy z dřívějška:-). Ptal jsem se Noxe, kvůli jeho razantnímu výroku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom propade by jste se mozna do budoucta aspon mohl naučit reagovat na sptavny prospevek..:))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale já jsem reagoval na správný příspěvek - první ve vlákně.

Pokud máte namysli reakci na Váš dotaz, tak jsem upřesňoval motivaci a nebylo to určeno jako otázka na Vás. Nicméně je vtipné, že jste stejně neodpověděl.

Když už to řešíme, směřuje podle Vás AMD do "Korporatny bullshitizmus"? Z formy Vašeho dotazu(v 1. příspěvku) totiž vyplývá, že si myslíte, že ano.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Ale já jsem reagoval na správný příspěvek - první ve vlákně."
.. no to jste urcite nereagoval. To odsazovani-cleneni prispevku ma preci presne predchazet tomuto.

"Když už to řešíme, směřuje podle Vás AMD do "Korporatny bullshitizmus"? Z formy Vašeho dotazu(v 1. příspěvku) totiž vyplývá, že si myslíte, že ano."
.. zeptam se jinak, proc by nemela? Je to korporace jako kazda jina. Pravda v porovnani s Intelem je to porad "hodna AMD vs zly Intel", ale proc by se v ni jinak jinak korporatni nemysly nemeli rozvijet, kdyz se rozvijeji v podobne velkych firmach taky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle mi připomělo scénku z filmu "Tankový prapor", kdy podlézavec napsal oslavnou báseň na T-34 a jeho kolegové ve zbrani to velice trefně komentovali :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak o de me to pozitivni hodnoceni nemaji. Windows 11 jsou hrozne. Nainstaloval jsem vedle hernich Windows 10 i nove Ubuntu 22.04 a to je uplne jina liga. Treba na novem Gnome Shellu clovek vidi pokrok okamzite. Pritom Gnome bylo puvodne taky sracka a dneska to vypracovali do hodne slusneho stavu. Takze neodsuzuju ani Windows 11, treba to za par let pouzitelne bude, ale zatim to je tak Alfa verze.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tak to mají vždycky, většinou když už to opravdu začíná fungovat, tak vydají nové demo a oznámí blížící se konec podpory toho funkčního...
Tak možná za dva roky po tom začnu pokukovat, leda že bych se rozhoupal na nový NTB. Na desítky mě donutili jen nepodporou nových APU. A tam kde to šlo, tam šel Linux a nejednou i LPT funguje bez problémů...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

stejné mi to přijde s windows, když to konečně začne fungovat, tak to zahoděj a jede se od znovu

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Drogový dealer: „Lidi koks milujou, jde o kvalitní matroš.“

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Pri súčasných cenách plynu a elektriny je na kúrenie (česky topení) koks ekonomicky výhodný...

Len, aby okrem čierneho koksu nebol cenovo výhodný na kúrenie aj "biely koks" :)))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den, máme produkt krokodil, nechcete zkusit?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jedině "krokodýl forte" s vembloudama.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm tak to jo.
Lidi milují když se funkcionalita nesmyslně přesune o několik kliknutí skrz podnabídky hlouběji a když se jen tak odeberou funkce které se hodně využívaly.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Nebo když windows nemůžeš nainstalovat offline, bez debilního M$ účtu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Panoš Padaj! Jako mě na W11 nejvíc nas*alo to, že mi programy využívající kontextové menu pravého kliku schovali pod další kliknutí. 7ZIP, Mediainfo atd... Někdy bych se uklikal. Boha kdyby to bylo alespoň inteligentní a často využívané by se přesunulo hned do první nabídky... NOPE!
Taky jsem někde na yt zaslechl, že si NAVRCH oproti W10 instalují svévolně starší ovladače, než jaké v systému už máte. Stačilo mi, že si W10 svévolně instalovalo ovladače, které nebyly určeny pro daný systém. Integrovanou Intel grafiku to na AIO Lenovech spolehlivě vyřadilo z provozu. Při normálním bootu to na ploše do několika vteřin zamrzlo. Člověk musel do nouzáku, ovladače odinstalovat a instalování ovladačů zakázat.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

měl jsem ten samý problém s fire pro na desítkách v dell ntb, po instalaci to tam začalo rvát ovladače od radeonu a jakmile se doinstalovali, systém zamrzl jakmile naběhli ovladače od grafiky, 3 reinstalace jsem udělal, než jsem přišel na to čím to je

jinak souhlas to co předvedli s jedenáckama ohledně některých nabídek je otřesný, vsadím se o pivo, že 12ky budou mít start zase v levo

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Start si jde dát jednoduše doleva i v W11

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si počkám, až budou umět "never combine" ikony na taskbaru. Je to stejné - program, který používám, otevírá hodně oken, takže s těmi debilními ikonami na takbaru bych měl volbu konkrétného okna "o klik dál" - strašný opruz.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mám trochu (trochu víc) obavy, že tohle už se nikdy do Windows nevrátí. Na druhou stranu - nikdy neříkej nikdy. V dev buildech např. dojebali tu pravou část taskbaru tak, že té šipečce, co doteď signalizovala přítomnost skrytých ikon, přidali nastavení, zda se má zobrazovat, nebo ne. A výsledkem bylo, že se podle toho nastavení buď zobrazovala vždy (bez ohledu na to, jestli tam byla nějaká skrytá ikona, nebo ne), nebo nikdy (opět bez ohledu na to, zda se tam skryla nějaká ikona). Takže když už bylo v jedenáctkách dojebané to, že nejde zapnout „zobrazit všechny ikony“ a musí se explicitně povolovat každá nová, která se tam přisere, tak ta šipečka aspoň fungovala jako indikátor, že se tam něco nového objevilo. V těch dev buildech už i tohle přestalo platit, šipečka totálně ztratila význam indikace.
No, a po velké kritice to v aktuálních dev buildech vrátili tak, jak to bylo v jedenáctkách doposud, tedy aspoň to hraje tu indikační roli. Nic to nemění na tom, že volba „zobrazovat všechny ikony“ v jedenáctkách žalostně chybí. Stejně jako „nikdy neseskupovat“ ikony na taskbaru, aby se nezobrazovaly jako ikony, ale spíš jako panely i s popiskem. Pomíjím fakt, že odebrali možnost dát si taskbar jinam než dolů (já si ho doteď vždycky dával vlevo, protože monitory se dělají víc na šířku a přesun taskbaru na stranu lépe využívá prostor zobrazovadla).

Prostě já na jedenáctky nadávám, kudy chodím. I když je v rámci hesla „poznej svého nepřítele včas“ používám jak doma, tak v práci.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ja na notebooku tak dlouho odsouval prechod z Win7 na Win8(.1), az jsem presel na 10. Na novem zas zatim odsouvam prechod na Win11, tak treba prijdou vcas 12 :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle se dá řešit i jednodušeji. Nemusíte lézt do nastavení, stačí kliknout na šipečku a tu "skrytou" ikonu čapnout myší a vytáhnout ji mezi neskryté. Ono si to pak už pamatuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky, tenhle trik jsem neznal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mna na tom domrdanom UX na Windowsoch sere akurat tak to, ze vsetky tieto debilne napady sa preberaju do Plasmy a povacsinou su s novou verziou po update zapnute. Takze mi to pred par mesiacmi skonvertovalo staticke ikony v paneli, ktore tam sedia v tom istom pocte a poradi tak 16 rokov na "dynamicke", ktore zacali po paneli poletovat sem a tam.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je nepochybně zlo. Ale tam snad máš aspoň možnost si to nastavit podle sebe, ne? (odhaduju, KDE nepoužívám)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Seskupovani ikon v taskbaru je naprosta nechutnost.
W11 jsem nezkusil a doufam ze jeste dlouho nebudu muset. Pokud ano, pak: https://nerdschalk.com/how-to-ungroup-icons-on-windows-11-taskbar-with-a...

Taskbar mam dvouradkovy a "autohide". Tj. misto na 20 soucasne bezicich task/oken s plnou sirkou nazvu okna.
Najde se nekdo se stejnym nastavenim ?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Díky, zkusím.
Je famózní, jak vždycky, když Microsoft něco dojebe, to musí nástroje (často placené) třetích stran zase opravovat. To bylo Start menu, když přišly osmičky, teď ten taskbar. A nové buildy jedenáctek hodily do toho moderního vzhledu i starej dobrej Task Manager, takže je neohrabanej a nenažranej.

Někdy mi přijde, že se tvůrci procesorů a grafik předhánějí s Microsoftem ve smyslu „OK, máme tu nový rychlejší hardware, aby novější software chodil podobně svižně jako ten starý na starém hardwaru“ a MS na to „OK, máme hromadu výkonu, pojďme to něčím zasrat, ať můžou tvůrci hardwaru zase dělat něco nového“. Začarovaný kruh. Kdysi bylo pouhé UI operačního systému skvěle svižné i na Pentiu III. Pomun-li fakt, že soudobý OS bych na něm nepustil, tak vykreslování UI by bylo vidět hezky postupně jak ve slow-mo videu. Přitom to vlastně dělá navenek plus mínus to samý. Jen je to zabalený do dalších a dalších frameworků, takže se na pozadí dějou šílený věci jen proto, aby se stalo zase to jednoduchý, co před mnoha lety. Optimalizace je dnes vlastně sprosté slovo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, konzumenti mají W11 rádi. Ale jak je člověk pokročilejší tak na W11 nadává.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

S tím musím souhlasit. Daňový poradce si celkem liboval v tom, že je taskbar uprostřed(zvyk si prý rychle) a ani po pěti minutách vyptávání jsem nenašel nic, co by ho sejřilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zkoumáno na zaměstnancích microsoftu pod pohrůžkou srážky prémií.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

sakra, ja snad nepoznam nikoho kto Win 11 pouziva.
dokonca mnozstvo firiem funguje na W10

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ja jednoho znal...a kdyz resil kazdou chvili nejaky problem (CPU se odmitlo podtaktovavat v iddle, problemy se strihanim videa...), tak po mesici presel zpatky na 10. Takze uz zas nikoho neznam.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ve firmách se adpotují nové systémy daleko pomaleji. Třeba W10 u mého zákazníka nasadili teprve v 2019 nebo kdy to končila podpora W7. Stejně tak to bude s W11, začne se to nasazovat až tomu bude končit podpora, tzn. tak 2025 nebo kdy to má být. Škoda, W11 jsou pro mě daleko zábavnějš systém k používání

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Firmy na W10 funguju preto, lebo Win je 18+ mesiacov beta-testovany na beznych ludoch a az potom nanho migruju korporaty. Cim vacsi korporat, tym starsiu verziu pouziva. Retail si uz pol roka mlaskal nad WSL2 a moj ex-kolega fnukal, ze nic moc, my sme akurat premigrovali na verziu, ktora vobec mala WSL1 dostupne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Těch pět odvážlivců, co to používá, jsou spokojeni. Ale to jsou tací, kteří jsou spokojeni se vším.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Haters gonna hate, vsak? :)

Ja som programator, celkom dost narocny pouzivatel, hlavne co sa tyka UX, a s Windows 11 nemam ziadny problem.. mam ho na vsetkych PC, dal som ho aj na 5 rocny notebook.
Je tam par drobnosti, ktore dufam, ze casom upravia (ako napr. to context menu).. ale vsetko ostatne ok.
A taskbar v strede je super vec. Ked mate utra wide monitor, tak je to skor nutnost.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

I "náročný" uživatel a programátor může být dost mimo :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Když se mi 11 nelíbí, tak jsem hned hater? Už od dob 95 jsem kromě ME prošel všechny standardní Windowsy (98, 98SE, XP, Visty, 7, 8, 8.1, 10 a všechny jeho větší updaty) prakticky obratem po jejich vydání, až teď u 11 jsem přestal, protože se mi prostě nelíbí. Ale člověk nesmí mít vlastní názor, co, protože pan "programátor" ví vše nejlíp...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jako programator musim rict: programatori jsou prosluli tim, ze "user interface made by programator" jsou obvykle tak spatne, ze je to defacto meme. Jakekoliv komentare od programatoru na UX je treba brat z odstupem (tak 150 km).

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

jj, to mate pravdu, vacsina kolegov UX nic nehovori, hlavne aby to "slapalo" :-D ale tak ja si na to potrpim.
Mozno som vynimka, ale tak komentar vyssie (na ktory som reagoval) vyznel tak, ze len tym, co tomu nerozumeju, sa Windows 11 paci. Co nie je pravda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja som s Windowsom od dob Windows 3.11.. o to vsak nejde. Mne skor vadilo, ze ste nepriamo (medzi riadkami) napisali, ze len tym, co sa v tom nevyznaju, sa Windows 11 paci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takový podtext nebyl. Když nevezmu v potaz, že celý ten příspěvek byl jen samozřejmá nadsázka, tak věta, že se spokojí se vším nenaznačuje nic o nevyznání se, ale prostě o tom, že jsou lidi, co se smíří s tím, co je jim naservírováno. Dost dlouho jsem prostě přijímal změny v designu Windows s každou novou verzí, ale prostě 11 nedávám. Nelíbí se mi rozložení doprostřed obrazovky (kdyby se mi to líbilo, tak jsem dávno mohl používat jabko), a MS nedává jako obvykle možnost volby. A celkově z toho co jsem 11 zkoušel na mne prostě působí...nevím, mdle, divně. Nemůžu si pomoct, tenhle systém mi totálně nesedí. A nejsem zdaleka sám. Ale nejsem hater, který prostě bojkotuje každou změnu. To ani nejde, k Windowsům používám i další různé Linuxové systémy, to by mne muselo trefit, kdybych se nedokázal smířit s jiným designem a obsluhou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Koukám ale, že už zarovnání vlevo dali do běžné nabídky...když jsem posledně W11 zkoušel, tak lidi ještě sháněli aplikaci, která to provede...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mna by zaujimalo, ako vo Win8+ realne urcujete, ktore okno ma input focus. Zvlast s MS apps, ktore maju spravidla kazda svoj vlastny color tinting a ignoruju farebne nastavenie z temy. Dve Visualka, Office a nejaky ten Excel / PowerPoint a bezne sa mi stavalo, ze som pisal do ineho okna, nez ktore som si myslel, ze je aktivne.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Blbě. Ale nelze říct, že by to wokna nerozlišovala. Už od Win8 malují kolem aktivního okna 1pixelový rámeček (což je v době monitorů se 4k rozlišením neskutečně "ergonomické" řešení). Takže když si nadefinuju, že chci záhlaví červené, je i ten rámeček většinou vidět, ale vypadá to děsivě u aplikací, kde se ještě správně vybarvuje záhlaví.
Oprava zjevně nikdy nebude, tak jako u spousty dalších chyb, co se stali vlastnostmi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem jediný, komu je jedno jestli mám Win7, Win 8.1, Win 10 nebo teď Win 11 ... Ubuntu ?

Zatím jediný problém, na který narážím od Win8.1, je "příliš chytrý systém" přidávání tiskárny, kdy v našem korporátu to nejdříve vylistuje 1000 tiskáren a pak až mi to umožní zadat ručně IP té správné.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně nejste jediný, myslím, že takových je většina.
Také mě občas na Windows 11 něco zaskočí a nelíbí se mi, ale celkově jsem si zvykl a systém běhá spolehlivě na opravdu velikém množství konfigurací hardwaru.
Takže, neměl jsem vážné problémy na jiných systémech a nemám ani na Windows 11.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mě třeba příjemně překvalilo, že když jsem minulý týden koupil noťas a měl W10, tak po aktualizaci na W11 se například zcela automaticky zapl bitlocker a data tak byla šifrovaná aniž bych musel něco potvrzovat, kdežto W10 šifrované out of box nebyly a ani jsem neviděl že by se někde automaticky aktivoval.

Evidentně W11 lpí na bezpečnost uživatele daleko více.

Taky je mi jedno jaký systém používám pokud na něm běží patřičný SW, ale z Windows budu jednoznačně preferovat W11, uživatelsky přívětivější a je pro mě větší zábava ho používat... A co si budeme povídat, pokud člověka práce na počítači s nějakým OS baví více, tak to znamená i lepší produktivitu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To encryption by default je lahůdka, když ti třeba odchází na notebooku SATA kabel.
Vymontoval jsem disk, abych přesunul data na SSD (protože sestřenka přece nebude mít šifrovanej disk, kor bez hesla účtu), zapojil u sebe, a smůla, musel jsem to namontovat zpátky, počkat na půl hodinovej boot (kvůli tomu kabelu), abych tak tak stihl načíst ten bitlocker key a pak si to dát podruhé.
Na dell jsem nadával jak špaček, mám fakt radost že odteď už to budou mít všechny notebooky...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Na dellu s tím automatickým bitlockerem je taky problém, že BIOS občas zapomene jeho klíč. Disk pak lze jen naformátovat. Málokoho napadne si ho z Windows 10 včas vyexportovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To dělají i desítky. Teď si brácha koupil ntb s tou sračkou Win11 a první, co jsem udělal, tak jsem to zformátoval a nainstalovat Win10 a koukám, disk si to automaticky zakryptovalo Bitlockerem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Automatické zašifrovanie disku bez zálohy kľúča je fakt úžasná funkcia :-D ... ó, je to také bezpečné :-D ROFL

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Okoukali to od Apple. Ale protože po prvním update Windows nad tím nemaj kontrolu, tak je to slušný risk pro uživatele. Ten se dozví o zašifrování, až to přestane fungovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Jsem jediný, komu je jedno

Nejste. Ja sam wokna pouzivam uz jenom jako launcher na hry, i to jenom na laptopu (na desktopu mam Ubuntu + Steam). Plus jeste (zridka) na Office 365. Na praci mam linux, tam mi to uplne jedno neni, ale zase nejsem bezny uzivatel.

Tipuju ze pro 90% beznych lidi jsou windowsy (a vlastne jakykoliv OS) jenom launcher aplikaci, 99% casu travi v aplikacich ne v OS. Takze defacto je jim to opravdu jedno.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

OS je tím lepší, čím méně času se mu člověk musí věnovat a ani ho nevnímá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zastoupení na trhu mají menší něž WinXP
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iZWLm48m4Bs8pioJts8jDk.jpg

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Stačí omezit nabídku strojů s Win10 a půjde to samo - osvědčená taktika.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Docela zvláštní, obvykle se baví o víc jak desetinásobku. I na steamu má W11 téměř 20% podíl

https://store.steampowered.com/hwsurvey/directx/

A jde vidět že to co v dubnu nabral ztratily W7 a W10.

Ty publikuješ výsledek "ankety" jedné firmy, která spravuje počítače (asi 10M kusů, firmy), v korporátu se obvykle čeká na poslední chvíli než skončí podpora používanému systému - dnes W10.. Takže je to dost zkreslený pohled, stejně jako Steam, který kouká na specifickou skupinu počítačů. Ta firma co to publikovala dělala navíc průzkup přes 30M počítačů v 600 tisících firmách, kde jen 44% počítačů splňuje HW požadavky W11

https://www.ghacks.net/2022/03/31/adduplex-windows-11s-usage-share-rise-...

Tady máš daleko obecnější pohled a je to podobně jako na Steamu, k 20%

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu že se pohybuji v korporátu mně zajímají statistiky z korporátu.
Já na notebooku mám W11, protože jsem odpověděl "Ano" na dotaz jestli chci nainstalovat nejnovější aktualizace v noci. Ráno zapnu NTB a přivítal mně Win11. Na nabídku start uprostřed si asi zvyknu. Ale to pravé tlačítko zazdili pořádně.

Ani nevím jestli už opravili dotaz na odesílání volitelných dat:
https://www.facebook.com/exospacecz/photos/a.511530235581058/37616161272...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem si pro tenhle případ vypnul fTPM v biosu, abych to jakože neměl kompatibilní, protože přejít na W11 mě zase bude muset něco echt donutit. Něco jako nepodpora nového HW nebo něco podobného, jako tomu bylo i u přechodu na W10.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jak už jsem psal. Start jde dát doleva normálně uživatelsky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Start si strč kam chceš. Potřebuji vteřiny. Ale aby se odpočítavali. Abych viděl kdy bude celá minuta.
Pod Win10 stačí kliknout na hodiny a vidím vteřiny. Tak jednoduché. Pod Win11 ani úpravou registrů.
https://www.windowslatest.com/2022/04/17/microsoft-explains-why-it-wont-...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ony už ty novější hodiny od desítek, když na ně klikneš a vyjedou, ani nepřeskočí den v týdnu po překročení půlnoci. Dodnes neopravili (do osmiček funguje).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na androidu ťuknu na hodiny na zamikací obrazovce a mám vteřiny. Ale Win11 má problém s výkonem. Takže vteřiny nezobrazí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Odpovím si sám.
Win 11 má volbu "Jenom povinné"
https://www.cistepc.cz/wp-content/uploads/2021/12/instalace_windows11_17...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V ktorej psychiatrickej liečebni sa robil ten prieskum? :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja je mam taky tak moc rad ;) Nelibi se mi odzacatku, takove mnozstvi zmen, ktere beru vylozene jako k horsimu a doslova proti moji uzivatelske ergonomii, mi prijde az neuveritelne. Nastesti ten system nepouzivam, ale co je to hlavni - ani ti beznejsi uzivatele v mem okoli, ani oni o ten system po vsech tech zkusenostech nestoji ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Inu, Microsoft měl vždycky kvalitní marketing. Tahle láska je taky jen marketingový údaj.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já is je zamiloval už v keynote a o hodinu pozdějš byl v insider programu a stahoval. Minulý týden jsem dokonce koupil x86 noťas abych měl přenosnou mašinu s W11.
http://download.jirikocman.cz/stul/IMG_1111.jpeg

Škoda že to při zátěži pouští větráky, při nájení z monitoru to občas zafuní i při běžné kanceláři..., za 1,25 roku s pasivním Airem jsem si odvykl že clazení může vydávat jakýkoli zvuk, takže včera šel vrátit.

Ale W11 prostě rád používám, občas si zapnu stolní mašinu a připojuju se na to přes RDP z iPadu a prostě používám Windows.

Kdyby byly x86 notebooky s rozumným výkonem pasivně chlazené, tak by mě to přesvědčilo odložit Macbooka, byť W11 pořád potřebují vylepšit vyhledávání, to má do spotlightu v MacOS daleko, by%t má blíž než W10.

Pořád zvažuju že koupím Parallels a nahodím W11 for Arm. Blbý je že Win for Arm není možné oficiálně koupit samostatně.

Kdyby tu byly W11 před 1,5 rokem, tak jsem asi nikdy Mac nekoupil.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jirko, nefunguje ti https. Já se na tvoje stránky nedostanu protože používám HTTPS Everywhere.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tzn. problém je na tvé straně. Dobrovolně si zakazuješ některé síťové protokoly. Tvoje volba.

Jinak k Windows 10/11 on ARM, brácha je má na svým MacBook Air M1 a bez problému. Je to oficiálně zadarmo, protože Microsoft chce, aby je lidi testovali. Ale obchodní oddělení ještě nevytvořilo business plán, proto není v nabídce - stahuje se tedy zatím jako Insider Preview.

> JirkaK: Kdyby byly x86 notebooky s rozumným výkonem pasivně chlazené, tak by mě to přesvědčilo odložit Macbooka.

Jediná možnost je omezit max. výkon CPU u AMD notebooků. Pak dosáhneš slušného výkonu a bezhlučně (ale asi o trochu míň než u M1). U Intelu zapomeň, ten žere 2x tolik, tj. po omezení na pasivní chod to bude plečka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Win10/11 na Macu, to už je masochismus na druhou :-D.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to užitečné pro všechny lidi, kteří preferují macOS, ale potřebují i svět Windows. V x86 období to bylo jednoduché, teď v období ARM to není problém ve VM a snad bude fungovat i dualboot, až vyprší exkluzivita Qualcommu a Windows on ARM bude moci podporovat i jiné procesory. Pro zajímavost, i před obdobím x86 někteří používali Windows ve VM na PowerPC. Sám mám doma iBook G4 (rok 2004) a na něm Microsoft Virtual PC, a v něm Windows 2000 a 98.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od Windows XP je každá další verze horší než ta předchozí. Přesun vývoje Windows z USA do Indie je na jejich "kvalitě" dost poznat. Nejhorší je, že staré kvalitní aplikace začali z win odstraňovat a nutí uživatele používat jejich nové Indo parodie.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aneb jak se dá ve 3 větách 5x fabulovat. :-D Typický příklad opuštění se z fanatické potřeby kritizovat. Není diskuse k Win, kde by se někdo takhle nevyblil. ... Obzvlásť miluji výraz "každá další verze horší než ta předchozí" opakovanou už desetiletí u produktu, který má už desetiletí největší zastoupení v konkurenčním prostředí daného segmentu trhu. Prostě miliardy uživatelů a správců jsou idioti.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nebuď demagog. Tam kde skutečně o něco jde, tak se Windowsům vyhnou jako první možnosti. Čistě z technického hlediska (např. podpora vícejádrových CPU, náročnost na výkon HW) jsou Win tím posledním v řadě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde se kdo v segmentu osobních počítačů vyhýbá* Windows z důvodu zlé podpory vícejádrových CPU nebo náročnosti na výkon HW? (☉_☉)

*jinak než na úrovni statistické chyby

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Každý kdo si koupí Threadrippera apod. a nemusí být na woknech. Fakt, že to je malá skupina a skupina BFU je asi 100000x větší, nevymaže jiný fakt - pod linuxem jsou nárůsty výkonu nad určitý počet jader normální neboli větší.

A k tomu druhému důvodu. Vem si slabý PC a hoď na něj Win10 a Lubuntu. Pochopí to i ignorant jako ty. Nárůst používání smartphonů a tabletů souvisí i s čím dál horšími vlastnostmi levných PC s Windows - i já jako zapřísáhlý odpůrce tohohle přesouvání na zařízení bez myši a klávesnice to začínám chápat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Bingo. Android asi úplně nebude na úrovni statistické chyby :) O Windows na serverech se ani nezmiňuju.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Klávesnice a myš s tablety fungují. Na Androidu vždy (koneckonců první Android telefon měl trackball a QWERTY klávesnici). A už nějaký ten pátek povolil Apple myš i na iPadu.

Ano, levné počítače s Windows jsou jen za trest. Ze začátku to ještě běží chvíli dobře, ale tak za půl roku je to už tak pomalé, že byste musel každý čtvrt roku dělat reinstall a nic nekritického neinstalovat. Přitom na Android a iOS vše funguje (např. bankovnictví a Youtube). Navíc maj pro BFU obrovskou výhodu, že můžeš otevřít neomezeně karet ve webovém prohlížeči. BFU těžko vysvětlíš, jak funguje práce s pamětí na mobilním a desktopovém OS a výhody a nevýhody každého přístupu a jak na desktopu imitovat chování z mobilu (ale i tak mně osobně ta rozšíření na uspávání moc nefungovala, protože pod procesem bylo sloučeno více karet a nejde uspat jen část - ale dnes by to už neměl být problém, seskupování se dnes už tolik nedělá - koukal jsem, i iframes maj dnes samostatný proces).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> "každá další verze horší než ta předchozí"

Souhlasim ze kritika je nesmysl.... nicmene argumentovat u Windowsu ze je supr protoze ma "největší zastoupení v konkurenčním prostředí" je taky absurdni nesmysl. Windows ma nejvetsi zastoupeni v desktopu, ze stejneho duvodu jako ma Android nejvetsi zastoupeni v mobilech: protoze prisel hodne brzy, vybudoval si "ekosystem" a v jiste chvili se ten ekosystem stal tak velikej, ze automaticky vylucuje konkurenci, protoze jakakoliv konkurence by musela prijit nejen s OS ale i s "kopii" toho ekosystemu. Kdyz se podivate na jine segmenty nez desktop, kde maji / meli Windows konkurenci, tak Win bud totalne selhal (v mobilech) nebo ma (v serverech) jisty podil ale zdaleka ne monopol. Takze to shrneme: miliardy uživatelů a správců nejsou idioti, jednoduse casto nemaji na vyber. Hlavne kdyz 99% PC/x86 laptopu se predava s predinstalovanym Windowsem.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Windows 11 jsou pro mně snad první Wokna, na která jsem akčně nepřešel. Všechny předchozí verze nabízely nějaká zlepšení i pro power-usery nejen pod kapotou.

W11 zprasilo GUI a další věci, namátkově:

- integrace debilit jako OneDrive, Teams a další omáčka, které se nelze zbavit
- pravý myšoklik na taskbar je nepoužitelný
- pravý myšoklik v rámci exploreru vyžaduje extre kliknutí abych viděl všechny možnosti
- hnusné zakulacení oken
- zbytečně zvětšené ikonky a fonty, fakt dík
- Microsoft rozbil IPsec ve W11 a ještě pořád to není opravené, takže IPsec VPNky, nebo spojení potřebná kvůli GPO nefungují, fakt dík

Co se týče bezpečnosti, tak UEFI + Secure Boot + TPM s BitLockerem používám už léta, žádná zlepšení ve W11 nevidím.

Nehledě na to, že MS tlačí ještě více svoje online služby v minisetupu při prvním spuštění, pokud chcete lokální účet, tak musíte použít zkratku Shift+F10 > ncpa.cpl > zakázat síťové adaptéry a pak to jde.

Takže W11 jsou pro mně spíše k vzteku, zvlášť v situaci, kdy jsou neaktivované v rámci testování, protože Start menu a omáčka okolo je vycentrovaná a to nejde bez aktivace posunout, navíc některé ty defaultní programy nelze ani z taskbaru odstranit.

"Progress takes sacrifice"

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Teams (a dalších věcí) se zbavit jde. Já používám Geek Uninstaller.

Jedenáctky se tím ale použitelnými nestanou. Taky jsem dřív přecházel co možná nejdřív - dokonce mi na noťasu dobře šlapala i proklínaná Milenia (na PC byly 2000). Desítky jsou druhá Windows, na která přejít nehodlám - první byla Vista.

Pro testovací účely bych se vůbec nerozpakoval aktivovat to pomocí např. MAS_1.5_AIO_CRC32_21D20776.cmd

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Desítky nebo jedenáctky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou ty negativa jen tvé subjektivní kritéria, nikoli obecné?

Například OneDrive je pro mě klíčová aplikace protože OneDrive používá celá rodina, až 6 1TB účtů mě stojí asi 50 korun měsíčně, sotva 10 kaček za 1TB cloudové úložiště, která jiná firma ti to dá, navíc k tomu máš zadarmo plnohodnotné Office v nejaktuálnější verzi.

Mimochodem zlepšení v Bitlockeru vidím, přinesl jsem nový laptop s W10, bitlocker by musel uživatel zapnout. Při aktualizaci na W11 se zapl automaticky aniž bych se musel o cokoli snažit - to mi přijde, zvláště u přenosného počítače jako mandatory, aby byl disk šifrován

To že ve Win se přihlašuješ MS účetem ničemu nevadí, nopak to přináší skvělou integraci do MS ekosystému, MS účet potřebuješ k OneDrive, k Office, k MS Storu, XBOXu... Takhle se přihlásíš MS účtem k Win a vše vzájemně funguje.

Evidentně ti to nevyhovuje a beru to, ale že to bě něco nesedí, neznamená že je to špatné a že to nebude sedět někomu jinému a jen proto to odsuzovat.

Samozřejmě máš možnost si vybrat pro sebe ideální systém a ten používat jak se ti zlíbí.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A nejsou ty pozitiva jen tvé subjektivní vjemy? :) MS ekosystém je zlo s polofunkčními aplikacemi kde neexistuje žádná unifikace. Každá aplikace má svůj vlastní profil ve kterém se uživatel jmenuje jinak, chybí tam základní nastavení a kde základní funkce fungují naprosto debilně. Namátkou třeba Skype kde zaslaný obrázek nezachovává poměr stran ale smrští se do nějakého srance. O tom, že synchronizace funguje jen když se srovna chce, že to nejde zálohovat a že ztrácíte data asi ani netřeba psát. Nebo třeba když chcete tisknout z OneNote, to by bylo, aby prašivý uživatel věděl kde končí stránka.

Jediný použitelný je částečně Office a Visual Studio. Obojí ale nejspíše vytuní jako Wokna do pár let.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A pokud zadny online ekosystem aktivne nechci, proc by sakra mel muj pocitac zaviset na nejakym externim uctu?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"Nejsou ty negativa jen tvé subjektivní kritéria, nikoli obecné? ... Například OneDrive je pro mě klíčová aplikace protože OneDrive používá celá rodina"

A co dělá vaše rodina není subjektivní kritérium?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě souhlasím, také používám Office 365, One drive, atd., takže účet MS mi vůbec nevadí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Používat jinou verzi Windows než LTSC nemá smysl. W11 LTSC není a třeba možná ani nebude. Každopádně není pádný důvod proč používat zmršené W11.

Do budoucna to bude ještě horší až implementují ty svoje totalitní praktiky s MS Plutonem, vyžadovaným ověřeným účtem a podobně. Takže W10 forever, případně už jen Linux.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Takže W10 forever, případně už jen Linux." ... Tipuji, že před několika lety to bylo "Win 7 forever" a někdy předtím "Win XP forever"...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neřekl bych. Část lidí je tak zoufalá z těch všech nedodělků od MS, že přechází na Apple nebo vážně koketuje s Linuxem. Např. já jsem ve fázi, že jsem napůl přešel na Win10 (donucen jedním pracovním SW) a aktivně se připravuju na budoucnost bez MS Shitů, protože i to vnucování ve Win10 mně hodně otravuje. Hodně věcí převádím do Libre Office, protože jsem nedávno zjistil, jak špatná je kompatibilita mých starých dokumentů .doc s novějšími MS Office (obrázky s grafy byly vyzmizíkované) - přitom to je placený SW, takže proč nepřejít na alternativu zdarma, kde mně hrozí to samé.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Část lidí je tak zoufalá z těch všech nedodělků od MS, že přechází na Apple nebo vážně koketuje s Linuxem." ... Tohle čtu v diskuzích už 20 let. Nic dramatického se nestalo. Opakují se pořád stejné fabulace a wishful thinking. Neříkám, že se to v budoucnosti nemůže stát. Ale bude se nejdřív muset něco změnit. Třeba začnou být pohádky odpůrců realitou.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak se bobánku koukni na stoupající podíl maců nebo ARM cpu v notebookách...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ARM v notebookách přibývají kvůli Windows pro ARM.

Řečiček o přechodu na linux si užíváme při každé nové verzi Windows, přitom podíl linuxu na desktopech pořád nepřelezl 2,5%. Věřím, že to spousta lidí opravdu zkusila, na pár dní, než se zase vrátila k MS. Ostatně podíl linuxu možná opravdu trochu roste, dík jeho integraci do Windows...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty procenta publikuje kdo? Když se podíváš na různý mainstreamový weby typu Reddit, zájem o Linux je násobně větší než byl třeba před 5 lety.

Zájem o ARM je v desktopu zhruba nulový.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nuz, pravda je, ze taku dobru polovicu ludi vobec netrapi, co v sukromnom pocitaci maju za system a vlastne ani netusia, co to ten "system" je. S cim ich na zaciatku naucia robit, s tym pracovat budu. Zvlast v dnesnej ere, ked 90% uspechu je, ak ide webovy prehliadac a v nom videa.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

> ARM v notebookách přibývají kvůli Windows pro ARM.

Kde se dají koupit notebooky s Windows pro ARM? Zatím byly 2 vlny s desítkami a do roka to vždy umřelo. Zatímco macbooky s M1 se prodávaj jako housky na krámě (a spousta lidí si na ně hodí Win 11 on ARM do VM).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vysvetleni je jednoduchy. Pokud si ctvrt stoleti buduju hnizdecko na Windows a vsechno mam dokonale vychytany, zatim bylo vzdycky jednodussi nejak vyresit par prasecin v novy verzi, nez zacinat od nuly jinde. Problem neni, ze by Linux byl nejak zasadne jiny, ze by se nedal zvladnout, ale je tam milion veci, ktery jsou trosku jinak a dohromady se to nascita, ze s tim neni radost pracovat. Samozrejme by se na to taky dalo zvyknout, ale porad je to vic prace nez zkrotit novy verze Windows.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A to ti všechno funguje po to čtvrt století? Např bez virtualizace a emulace? Půlka her před DirectX 9 nefunguje, Internet Explorer bude odstraněn za pár týdnů, předchozí mail klienti od Windows taky už nejdou nainstalovat, ovladače např tiskáren jsou klasika, problémy s většími komerčními programy, pokud nechceš vypláznout majlant za novou verzi, ... Nemusíš na jiný OS přejít ze 100 %, k tomu slouží Windows ve VM.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tim jsem nechtel rict, ze bych se zasekl na Win 3.11. :) Postupne prechazim na novy verze (aktualne Win 10), kam si prenasim programy a nastaveni (v ramci moznosti) ze starych, ale samozrejme obcas neco nahradim, pokud je neco novyho a lepsiho, co mi neco prinese. Ale pokud neni, pouzivam vesele dal to stary (napr. prehistoricky Paint Shop Pro 7 stale dela vsechno co od nej potrebuju, takze nemam duvod ho necim nahrazovat). Neco taky postupne prirozene odpadne, napr. u nekterych starych her predpokladam, ze uz bych je jednoduse nerozjel, ale stejne uz na ne ani nemam chut, takze to ani moc nevadi. K tomu jsem si za ty roky splacnul ruzny drobny vlastni programky nebo skripty na vsechno mozny a vysledek je to co popisuju, prostredi ve kterym jsem jak ryba ve vode.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebylo, jen jsem vynechal Visty a W8, mimo jiné proto, že jsem na to neměl HW. Na W11 přecházet nebudu a nepředpokládám, že MS do budoucna vypotí funkční OS na který by mělo smysl přejít. Stačí se podívat na videa jak se ta firma prezentuje. Takže to asi bude W10 forever :)

Co se týče Linuxu po nějakém experimentování jsem se dostal do fáze kdy mi to může velké většiny nahradit Windows. Tím pádem mě budoucnost MS produktů zajímá čímdál méně. Navíc roste vlil lidí, kteří na Linuxu chtějí hrát hry a podobně, což mění OS do celkové větší použitelnosti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Forever ne, jednoho dne jim Microsoft zařízne aktualizace :-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co je ve W11 rozbitého na IPSec? (Já jen že nám IPSec VPN fungují)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U mne byly nejlepsi Windows Me, XP a 7, kdyz byl kvalitni zaklad hw, jelo to bez problemu roky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě nejlepší Windows byly sedmičky. Vypadalo to hezky, běhalo to dobře, všechno na svém místě...kdyby nevymýšleli kokotiny a radši tomu dali DX12 a modernizovali jádro, scheduler a další úpravy, co mají novější Windows, tak by udělali úplně nejlíp, co by mohli...jenže oni prostě musí "modernizovat a inovovat" za každou cenu...pod pojmem "modernizovat a inovovat" rozuměj "zkurvit, co se dá"...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

DX12 v sedmičkách je. Přibalují si ho hry s sebou, podobně jako OpenGL ES hry si přibalujou microsoftí fork googlí knihovny ANGLE (wrapper na DX). Např. takový Cyberpunk 2077 funguje jen s DX12, ale díky tomuhle funguje oficiálně i na Win7 (ale ne na Win8):

https://www.eurogamer.net/cyberpunk-2077-specs-required-minimum-recommen...
OS - Windows 7 or 10 (64-bit versions)
Directx Version - DirectX(R) 12
Storage - 70 GB

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dx12 ale přidali až po hodně dlouhé době, kdy se hráči přesunuli na W10. Teď zase některé hry vyžadují minimální verzi buildu W10.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak do té doby hry podporovali jak DX12, tak DX11. Microsoft přidal DX12 do sedmiček právě až na žádost herních firem, aby nemusely mít 2 codepath.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle je jako vtip skvělé tak dlouho jsem se ještě nesmál.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé. Já názor nemám, neb jsem W11 ještě nepoužil ani na zlomek sekundy. Ale jak co vypadá či se ovládá mi asi bude stejně u m. glutea maxima, jako mi to bylo u W8 či LXDE a Xfce a jako je mi to dnes, ať už sedím ve W10, nebo u GNOME, nebo u KDE. Vždyť jde hlavně o to spustit aplikaci a v ní něco dělat, a to tak nějak funguje už léta letoucí všude.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud spouštíš jen jednu aplikaci (asi prohlížeč?), pak máš jistě pravdu. V jakémkoliv jiném případě tě ovšem to ovládání zajímat bude, protože dost souvisí s příjemností používání onoho prostředí, ergonomií a efektivitou práce.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě jsou už nepříjemné W10 ale s LTSC verzi celkem jde. Vyhnuli se mi tak všechny zlobici feature updaty a další nešvary. W11 mám ve virtualu a sem tam si s nimi hraju. Zatím to vypadá, že můj příští OS bude asi Linux . Hraní se teď na něm posunulo o kus vpřed a Steamdeck tomu asi taky hodně pomůže.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Podla mna W11 je ok, nepaci sa mi moc taskbar (co grouping, title, small icons).

Inak mi je jedno ci som na 7,10 alebo 11

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Staci si pozriet Feedbackhub ako ludia miluju tento system! Lenze v MS ho este nevideli!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledově se mi nelíbí ta kulatost všeho, prostě mi to nesedí, mám radši hrany, ale zkousnul bych to. Přes co však nejede vlak, je nemožnost vypnout groupování oken na taskbaru a hlavně zapnout si popisky. Prostě se podle ikon špatně orientuji a potřebuju textový popisek, groupování mě taky strašně zdržuje.
A vlastně ještě jedna věc, ten stupidní chip, co to vyžaduje. Nic takového zapínat nechci, stejně jako jsem nikdy nezapnul secure boot, tak nechci ani nějakou stupidní další věc toho stylu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle bullshity od MS poslouchám už 30 let... takže jsem otupěl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak pro zajímavost, jsem jedinej co do teď používá Office 2003 a na nic novějšího nepřešel? :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nepočítám poslední Libre Office, tak nejnovéjší MS Office mám 2000.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To už je moc starý. Já mám Office 2019 s aktivátorem a běhají v pohodě...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja uzivam Microsoft Office 2007 verzi Enterprise s balickem inovaci, novych veci a oprav SP3.

Rychly, svizny, prehledny, doted otvori veci i z novejsich verzi Office.

Dokonce sem zazil pripad ze zamestnanec radsi chtel verzi 2007 nez zakoupenou legalne 2016.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro zajímavost, pro 2003 je add-on od Microsoftu, který umožňuje číst ty novější formáty (při otevření proběhne konverze). Kamarád má Linux, tam WINE, tam oficiální free prohlížečky .doc/.xls/.ppt s tímto add-onem konvertujícím .docx/.xlsx/.pptx, takže se mu všechny dokumenty od ostatních zobrazí zcela správně (narozdíl od LibreOffice) a je to oficiálně zadarmo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Win11 je strašnej bastl. On to ani není novej systém, pouze hodně mizerně přeskinované desítky. Je to vidět na tom, že je v tom pořád neuniformní rozhranní, něco nové, něco pořád ala Win7, jako v desítkách. Ale co fungovalo, to dojebali nebo odstranili nebo to předělali naprosto neintuitivně...njn, indiáni...

Brácha si teď koupil novej ntb s Win11, tak první, co jsem udělal bylo, že jsem to zformátoval a nainstaloval tam Win10. Licence normálně funguje a ntb běhá jak hodinky.

Nechápu, kdo může používat tu zpraseninu Win11...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tvl to nebude kokain, tohle vypadá na lsd nebo něco podobnýho.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejhorší bude, že těm lžím asi saim věří, proto to s widlema vypadá, tak jak to vypadá....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

:D Tak urcite.

W11 byla posledni kapka pro to, abych vyzkousel prejit na macOS a jabko, stejne jako predrazene cinske telefony s Androidem. Nerikam, ze apple eko-system je zazracny, ale prekvapive vsechno funguje a HW s M1 procikem je neskutecne svizny a z meho pohledu stabilni. Moc si na tom nezahrajete, ale to neni muj primarni use case. Po pokusech s hernimi laptopy, radsi na hry desktop nebo konzoli.

A to jsem byl nekolik desitek let zasadne proti jabku...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Znam par lidi, kteri stejnym zpusobem uz nerozdychali W10 a presli radeji jablecny most :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U mne to probíhá podobně, zatím v mobilní části. Po x letech čekání na funkční droid jsem začal všechno nahrazovat jabkem. Všechno funguje a restart nastává jenom po upgradu OS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já teda nevím, ale já mám poslední dobou jen Samsung Galaxy telefony a nikdy jsem neměl problém s nějakou nefunkčností...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máš štěstí. Zrovna na Samsungu si dost lidí stěžuje na GPS a aby se vám lidi dovolali (i u flagshipů).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se mi nikdy nestalo. Já mám momentálně teda pořád starší Galaxy S10e, ale běhá, jak hodinky, jo výdrž by mohla být o něco lepší, ale i tak den v poho vydrží a bez problému. A to jak na původním Androidu 9 až postupně na aktuální Android 12...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Gratuluji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Netuším, poslední Windows na mém PC byly XP a na notebooku, původně z práce, zůstaly Windows 7. Každopádně u Windows 11 mě naprosto ohromilo, jak extrémně vzrostly nároky na místo na disku. Tohle mi hlava vůbec nebere ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano , tak že mají větší nároky na místo při instalaci , ale menší nároky po instalaci respektive zhruba stejné jak Win 10 tj. 20gb... :D

Vše od MS je špatné, ááááno .

Mám tu 12 let starý notebook thinkpad, který už v té době měl SSD 90Gb.... Dneska 256gb SSD disk stojí prudce pod tisícovku...

Zde je to popsané :
https://guidesy.net/cs/kolik-mista-zabere-instalace-windows-11

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Velikost po instalaci != velikost po 3/6/12 měsících. Navíc čím dál víc notebooků má disk nevyměnitelný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přešel jsem s firemním NTB na 11. Je to 2 roky starý pracovní Dell.
Při každém vypnutí až zhasne obrazovka, se 30 sekund rozsvítí modrá smrt... Umře to po vypnutí :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.