Pěkný článek jehož pravdivost byla vyvrácena v diskuzi pod ním.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pěkný článek jehož pravdivost
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
3. 8. 2016 - 09:26https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskusePěkný článek jehož pravdivost byla vyvrácena v diskuzi pod ním.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916719
+
prosím o postnutí čímže to bylo vyvráceno, protože jsem v diskuzi pod tím článkem nic takového nenašel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
prosím o postnutí čímže to
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
3. 8. 2016 - 10:29https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseprosím o postnutí čímže to bylo vyvráceno, protože jsem v diskuzi pod tím článkem nic takového nenašel. https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916735
+
Hlavní myšlenka článku je špatně. Prý nvidia použila nějakou fikanou technologii, která snížila spotřebu proti konkurenci AMD-Intel. Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku. Proto je dost nepravděpodobné, že je zodpovědná za efektivitu současných GPU nvidia. Současné gpu nvidia mají dobrou spotřebu hlavně kvůli svojí osekanosti a nízké nadčasovosti.
Doteď si vzpomínám na uvedení GTX680 a mojí kritiku kvůli její osekanosti architektury a malé VRAM ve srovnání s nadčasovou HD7970. Realita za pár let po uvedení ukázala, že jsem měl pravdu. Stejně to dopadne i se současnýmí produkty AMD vs. Nvidia.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Hlavní myšlenka článku je
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
3. 8. 2016 - 12:39https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseHlavní myšlenka článku je špatně. Prý nvidia použila nějakou fikanou technologii, která snížila spotřebu proti konkurenci AMD-Intel. Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku. Proto je dost nepravděpodobné, že je zodpovědná za efektivitu současných GPU nvidia. Současné gpu nvidia mají dobrou spotřebu hlavně kvůli svojí osekanosti a nízké nadčasovosti.
Doteď si vzpomínám na uvedení GTX680 a mojí kritiku kvůli její osekanosti architektury a malé VRAM ve srovnání s nadčasovou HD7970. Realita za pár let po uvedení ukázala, že jsem měl pravdu. Stejně to dopadne i se současnýmí produkty AMD vs. Nvidia.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916767
+
"Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku"
AMD-ATI už malo podľa jej fandov v minulosti všetko. Škoda, že keď prišlo k veci a dána feature k niečomu bola, tak na tom ťažila jej konkurencia. :-)
Čo sa týka nadčasovosti, tak pár FPS navyše po niekoľkých rokoch nikoho nespasí. Kto bude chcieť GPU vymeniť, bude tak musieť urobiť bez ohľadu na to od koho grafiku má. Ak máš v niečom navrch, treba to využiť v súčasnosti a nespoliehať sa na to, že niekedy o pár rokov v budúcnosti ti to pomôže. To je pri grafikcých kartách utopia. V dnešnej dobe napríklad konečne AMD pekne využíva svoju výhodu v efektívnejšej implementácii paralelného spracovania rendering a computing úloh. A takto by to malo byť. Treba na konkurenciu tlačiť.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
"Faktem ovšem je, že ta
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 12:47https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse"Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku"
AMD-ATI už malo podľa jej fandov v minulosti všetko. Škoda, že keď prišlo k veci a dána feature k niečomu bola, tak na tom ťažila jej konkurencia. :-)
Čo sa týka nadčasovosti, tak pár FPS navyše po niekoľkých rokoch nikoho nespasí. Kto bude chcieť GPU vymeniť, bude tak musieť urobiť bez ohľadu na to od koho grafiku má. Ak máš v niečom navrch, treba to využiť v súčasnosti a nespoliehať sa na to, že niekedy o pár rokov v budúcnosti ti to pomôže. To je pri grafikcých kartách utopia. V dnešnej dobe napríklad konečne AMD pekne využíva svoju výhodu v efektívnejšej implementácii paralelného spracovania rendering a computing úloh. A takto by to malo byť. Treba na konkurenciu tlačiť.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916773
+
Ty fakt věříš tomu, že nvidia gpu získaly konkurenční výhodu kvůli technologii, která je obecně známá, ale konkurence je tak blbá, že ji nepoužije? I přesto, že tu technologii zná nejen z teoretické, ale i praktické stránky? V AMD nemohou být takový retardi Ty je vážně urážíš až moc.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ty fakt věříš tomu, že nvidia
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
3. 8. 2016 - 12:58https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseTy fakt věříš tomu, že nvidia gpu získaly konkurenční výhodu kvůli technologii, která je obecně známá, ale konkurence je tak blbá, že ji nepoužije? I přesto, že tu technologii zná nejen z teoretické, ale i praktické stránky? V AMD nemohou být takový retardi Ty je vážně urážíš až moc.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916793
+
Počkej, ale ten borec odešel od AMD a šel k nVidii, takže to tam mohl uplatnit.
A byl bych opatrný na vyjadřování k retardům AMD, protože ti nezvládli ani papírový a ani skutečný launch RX480 a jsou v PíáR naprosto neschopní.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Počkej, ale ten borec odešel
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
3. 8. 2016 - 13:06https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskusePočkej, ale ten borec odešel od AMD a šel k nVidii, takže to tam mohl uplatnit.
A byl bych opatrný na vyjadřování k retardům AMD, protože ti nezvládli ani papírový a ani skutečný launch RX480 a jsou v PíáR naprosto neschopní.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916809
+
Aha, já zapomněl, že když nějaký pracovník něco vymyslí a prakticky aplikuje u jedné firmy, tak to pak ta firma po jeho odchodu nesmí používat:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Aha, já zapomněl, že když
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
3. 8. 2016 - 13:21https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseAha, já zapomněl, že když nějaký pracovník něco vymyslí a prakticky aplikuje u jedné firmy, tak to pak ta firma po jeho odchodu nesmí používat:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916819
+
no vzhledem k tomu že na prezentaci došli v riflích a prezentace vypadala jak vypadala, tak bych to viděl spíš tak že bych vyměnil slovíčko "nesmí" za "neumí dobře".
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
no vzhledem k tomu že na
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
3. 8. 2016 - 13:29https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseno vzhledem k tomu že na prezentaci došli v riflích a prezentace vypadala jak vypadala, tak bych to viděl spíš tak že bych vyměnil slovíčko "nesmí" za "neumí dobře". https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916825
+
Ja samozrejme vôbec netvrdím to čo si napísal. To si si vymyslel. Každá firma má svoju stratégiu kam mieri. AMD určite nešlo totu cestou kde je teraz bez rozmyslu. Každá z týchto firiem potrebovala dosiahnuť určitý cieľ. A to sa určite obom podarilo. NV dosiahla svojím postupom efektívnejší a výkonnješí HW pre aktuálne potreby. AMD zasa lepší HW vychádzajúci z konzolových čipov a z toho vyplývajúcou lepšou podporou AS. Ja tu na rozdieľ od niektoých nepodceňujem odborníkov ani z jednej z týchto firiem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ja samozrejme vôbec netvrdím
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 13:09https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseJa samozrejme vôbec netvrdím to čo si napísal. To si si vymyslel. Každá firma má svoju stratégiu kam mieri. AMD určite nešlo totu cestou kde je teraz bez rozmyslu. Každá z týchto firiem potrebovala dosiahnuť určitý cieľ. A to sa určite obom podarilo. NV dosiahla svojím postupom efektívnejší a výkonnješí HW pre aktuálne potreby. AMD zasa lepší HW vychádzajúci z konzolových čipov a z toho vyplývajúcou lepšou podporou AS. Ja tu na rozdieľ od niektoých nepodceňujem odborníkov ani z jednej z týchto firiem.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916813
+
Nepředstavuje si to pane Červíčku nějak moc jednoduše? Procesory AMD jsou zářným příkladem toho, že znalost a dostupnost technologíí ani zdaleka negarantuje to, že nakonec budete mít lepší nebo alespoň stejně dobrý produkt jako konkurence. Intel si všechny důležité technologie týkající se návrhu CPU patentoval, AMD může tyto patenty díky smlouvě o sdílení tyto patenty používat, ale k vytvoření slušného CPU je potřeba ještě něco dalšího ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nepředstavuje si to pane
Jack FX https://diit.cz/profil/jackfx
4. 8. 2016 - 07:58https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseNepředstavuje si to pane Červíčku nějak moc jednoduše? Procesory AMD jsou zářným příkladem toho, že znalost a dostupnost technologíí ani zdaleka negarantuje to, že nakonec budete mít lepší nebo alespoň stejně dobrý produkt jako konkurence. Intel si všechny důležité technologie týkající se návrhu CPU patentoval, AMD může tyto patenty díky smlouvě o sdílení tyto patenty používat, ale k vytvoření slušného CPU je potřeba ještě něco dalšího ...https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916999
+
Jiz radu let bylo zauzito ze mobilni cipy nesli pridomek M, NVIDIA tymhle tahem jenom bude obelhavat zakazniky nakolik nizsi "mobilni" modely budou preznacene tradicni archaicke Fermi a Kepler cipy stojici na skladech, konkretne "M" 1010, 1020, 1030, az u modelu 1040 a 1050 predpokladam stare zbytky Maxwellu a od rady 1060 to uz bude zrecyklovany Maxwell > Pascal, k tomu nepodpora nativni api DirectX 12 a kdovi jak to jeste dopadne s pametovym radicem, jednoduse ted z tohole bude ukazkovej bordel na scene.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jiz radu let bylo zauzito ze
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
3. 8. 2016 - 09:17https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseJiz radu let bylo zauzito ze mobilni cipy nesli pridomek M, NVIDIA tymhle tahem jenom bude obelhavat zakazniky nakolik nizsi "mobilni" modely budou preznacene tradicni archaicke Fermi a Kepler cipy stojici na skladech, konkretne "M" 1010, 1020, 1030, az u modelu 1040 a 1050 predpokladam stare zbytky Maxwellu a od rady 1060 to uz bude zrecyklovany Maxwell > Pascal, k tomu nepodpora nativni api DirectX 12 a kdovi jak to jeste dopadne s pametovym radicem, jednoduse ted z tohole bude ukazkovej bordel na scene.
https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916713
+
je zcela jedno jak se to jmenuje, zákazníka ve finalé zajímá výkon, pokud bude na 80% desktopu, bude to pecka
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
je zcela jedno jak se to
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
3. 8. 2016 - 09:48https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseje zcela jedno jak se to jmenuje, zákazníka ve finalé zajímá výkon, pokud bude na 80% desktopu, bude to peckahttps://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916727
+
Urobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie? Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktoré tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií. Nevšimol som si, že by si kvôli tomu na nich nadával. Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12. Môžeš splietať tieto nezmysly ďalej, ale tisíckrát opakovaná lož sa nestane pravdou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Urobila NVIDIA niekedy niečo,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 10:41https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseUrobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie? Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktoré tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií. Nevšimol som si, že by si kvôli tomu na nich nadával. Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12. Môžeš splietať tieto nezmysly ďalej, ale tisíckrát opakovaná lož sa nestane pravdou.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916743
+
3. 8. 2016 - 12:11https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseNerieš ho je to trollhttps://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916757
+
JJ. Máš pravdu. Väčšinou ho ignorujem, ale teraz mi to nedalo.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
JJ. Máš pravdu. Väčšinou ho
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 12:28https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseJJ. Máš pravdu. Väčšinou ho ignorujem, ale teraz mi to nedalo.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916763
+
"Urobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie" - ano udelala, prikladem sou modely Geforce 8800 GTX, GTX 580, 780 a 980.
"Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktorá tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií" - ano recykluje nepopiram, ale ty ktere recykluje dnes vychazeji v tom nejhorsim pripade z prvni generacie architektury CGN, takze neporovnatelne modernejsi ako archaicke Fermi anebo Kepler.
"Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12" - ano Geforce rad GTX 900 a 1000 skutecne podporuji api DirectX 12 ale jenom na urovni/po softwarovej strance, cili kod emuluji a tak prepocitani operaci/kódu na urovni dx_12 vyzaduje jak vic vykonu ze strany samotneho cipu tak se podpise mensim vykonovym ziskem ve vysledku, to prikladne ukazal/dokazal aj Vulkan, zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %, jasna nepodpora klicovych technologii/jejich mizerna adaptace jakymi sou Asychronni Shadery neboli Shader Intrinsics se ukazkove projevila v chabosti i nove rady Geforce GTX 1000, proste sou to recyklovane zmetky Maxwellu(28Nm) na 16nm proces oalala Pascal, nic moderniho, nic za by se oplatilo utracet penize.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Marek Moravčík:
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
3. 8. 2016 - 12:55https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseMarek Moravčík:
"Urobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie" - ano udelala, prikladem sou modely Geforce 8800 GTX, GTX 580, 780 a 980.
"Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktorá tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií" - ano recykluje nepopiram, ale ty ktere recykluje dnes vychazeji v tom nejhorsim pripade z prvni generacie architektury CGN, takze neporovnatelne modernejsi ako archaicke Fermi anebo Kepler.
"Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12" - ano Geforce rad GTX 900 a 1000 skutecne podporuji api DirectX 12 ale jenom na urovni/po softwarovej strance, cili kod emuluji a tak prepocitani operaci/kódu na urovni dx_12 vyzaduje jak vic vykonu ze strany samotneho cipu tak se podpise mensim vykonovym ziskem ve vysledku, to prikladne ukazal/dokazal aj Vulkan, zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %, jasna nepodpora klicovych technologii/jejich mizerna adaptace jakymi sou Asychronni Shadery neboli Shader Intrinsics se ukazkove projevila v chabosti i nove rady Geforce GTX 1000, proste sou to recyklovane zmetky Maxwellu(28Nm) na 16nm proces oalala Pascal, nic moderniho, nic za by se oplatilo utracet penize.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916785
+
Nič sa neemuluje. NVIDIA má iba inak poriešené spracovanie renedering a compute úloh. Na rozdiel od AMD, ktoré má HW scheduler, ktorý toto riadi, tak NV sa spoľahla na rýchlejšie prepínanie medzi týmito typmi úloh. Je to len iný prístup, ktorý je menej efektívny ako konkurenčné riešenie.
"zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %"
A teraz si všimni a akého základu sa ten nárast výkonu počítal. Jasné, že keď odflákneš OpenGL renderer (prípad AMD) a budeš mať pod OpenGL málo FPS, tak ťa nové API boostne o niekoľko desiatok percent. Keď sa ale na OpenGL nevykašleš (prípad NVIDIA), tak máš vyšší základ, z ktorého je už nárast menší. Ty porovnávaš percentá nárastu bez toho, aby si btral na vedomie základ, z ktorého sa počítajú. Jasne, že AMD z toho ťaží viac, ale nie je tam až taký rozdiel ako to prezentuješ ty.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nič sa neemuluje. NVIDIA má
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 13:04https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseNič sa neemuluje. NVIDIA má iba inak poriešené spracovanie renedering a compute úloh. Na rozdiel od AMD, ktoré má HW scheduler, ktorý toto riadi, tak NV sa spoľahla na rýchlejšie prepínanie medzi týmito typmi úloh. Je to len iný prístup, ktorý je menej efektívny ako konkurenčné riešenie.
"zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %"
A teraz si všimni a akého základu sa ten nárast výkonu počítal. Jasné, že keď odflákneš OpenGL renderer (prípad AMD) a budeš mať pod OpenGL málo FPS, tak ťa nové API boostne o niekoľko desiatok percent. Keď sa ale na OpenGL nevykašleš (prípad NVIDIA), tak máš vyšší základ, z ktorého je už nárast menší. Ty porovnávaš percentá nárastu bez toho, aby si btral na vedomie základ, z ktorého sa počítajú. Jasne, že AMD z toho ťaží viac, ale nie je tam až taký rozdiel ako to prezentuješ ty.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916807
+
Moravčík-u vetsi blbost sem nečet, skutecne ty si ukazkovej vosel, jako musím se normalne smát, že existuješ.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Moravčík-u vetsi blbost sem
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
3. 8. 2016 - 13:32https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseMoravčík-u vetsi blbost sem nečet, skutecne ty si ukazkovej vosel, jako musím se normalne smát, že existuješ.https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916827
+
Fakt sa s blbcom ako ty nedá normálne komunikovať. Najhorší sú takí ako ty, čo o danom obore nemajú ani šajnu, ale samy seba vidia ako expertov. Nauč sa najskôr aspoň nejaké základy ako funguje percentuálny počet a potom kritizuj iných. Nestačí len napísať nejakú blbosť a potom iného človeka akože sfúknuť. Ale asi si myslíš, že si vyhral. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fakt sa s blbcom ako ty nedá
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
3. 8. 2016 - 13:38https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseFakt sa s blbcom ako ty nedá normálne komunikovať. Najhorší sú takí ako ty, čo o danom obore nemajú ani šajnu, ale samy seba vidia ako expertov. Nauč sa najskôr aspoň nejaké základy ako funguje percentuálny počet a potom kritizuj iných. Nestačí len napísať nejakú blbosť a potom iného človeka akože sfúknuť. Ale asi si myslíš, že si vyhral. :-)https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916835
+
S wafferem je aspoň sranda. Dnes už stihl svou denní normu urážek (pako, hňup, osel, pardon vosel - to bude asi nějaký vyšší stupeň osla), ještě se podívám do diskuze k 1060, třeba ji i překročí ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
S wafferem je aspoň sranda.
mike https://diit.cz/profil/mike
3. 8. 2016 - 16:40https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuseS wafferem je aspoň sranda. Dnes už stihl svou denní normu urážek (pako, hňup, osel, pardon vosel - to bude asi nějaký vyšší stupeň osla), ještě se podívám do diskuze k 1060, třeba ji i překročí ;)https://diit.cz/clanek/mobilni-pascaly-v-srpnu-0/diskuse#comment-916907
+
Doporucuju kouknout na http://www.cnews.cz/maxwell-vdeci-za-uspech-tiled-renderingu-rasterizaci... . Zajimavej clanek, kde vzala nVidia takovou efektivitu pri nizzsi datove propustnosti do ram.
Máš plus! Pěknej článek!
Pěkný článek jehož pravdivost byla vyvrácena v diskuzi pod ním.
prosím o postnutí čímže to bylo vyvráceno, protože jsem v diskuzi pod tím článkem nic takového nenašel.
Hlavní myšlenka článku je špatně. Prý nvidia použila nějakou fikanou technologii, která snížila spotřebu proti konkurenci AMD-Intel. Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku. Proto je dost nepravděpodobné, že je zodpovědná za efektivitu současných GPU nvidia. Současné gpu nvidia mají dobrou spotřebu hlavně kvůli svojí osekanosti a nízké nadčasovosti.
Doteď si vzpomínám na uvedení GTX680 a mojí kritiku kvůli její osekanosti architektury a malé VRAM ve srovnání s nadčasovou HD7970. Realita za pár let po uvedení ukázala, že jsem měl pravdu. Stejně to dopadne i se současnýmí produkty AMD vs. Nvidia.
"Faktem ovšem je, že ta technologie není tak božská a min. AMD-Ati s ní už mělo reálné produkty kdysi v pravěku"
AMD-ATI už malo podľa jej fandov v minulosti všetko. Škoda, že keď prišlo k veci a dána feature k niečomu bola, tak na tom ťažila jej konkurencia. :-)
Čo sa týka nadčasovosti, tak pár FPS navyše po niekoľkých rokoch nikoho nespasí. Kto bude chcieť GPU vymeniť, bude tak musieť urobiť bez ohľadu na to od koho grafiku má. Ak máš v niečom navrch, treba to využiť v súčasnosti a nespoliehať sa na to, že niekedy o pár rokov v budúcnosti ti to pomôže. To je pri grafikcých kartách utopia. V dnešnej dobe napríklad konečne AMD pekne využíva svoju výhodu v efektívnejšej implementácii paralelného spracovania rendering a computing úloh. A takto by to malo byť. Treba na konkurenciu tlačiť.
Ty fakt věříš tomu, že nvidia gpu získaly konkurenční výhodu kvůli technologii, která je obecně známá, ale konkurence je tak blbá, že ji nepoužije? I přesto, že tu technologii zná nejen z teoretické, ale i praktické stránky? V AMD nemohou být takový retardi Ty je vážně urážíš až moc.
Počkej, ale ten borec odešel od AMD a šel k nVidii, takže to tam mohl uplatnit.
A byl bych opatrný na vyjadřování k retardům AMD, protože ti nezvládli ani papírový a ani skutečný launch RX480 a jsou v PíáR naprosto neschopní.
Aha, já zapomněl, že když nějaký pracovník něco vymyslí a prakticky aplikuje u jedné firmy, tak to pak ta firma po jeho odchodu nesmí používat:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).
no vzhledem k tomu že na prezentaci došli v riflích a prezentace vypadala jak vypadala, tak bych to viděl spíš tak že bych vyměnil slovíčko "nesmí" za "neumí dobře".
Jo, šaty dělaj člověka.
Ja samozrejme vôbec netvrdím to čo si napísal. To si si vymyslel. Každá firma má svoju stratégiu kam mieri. AMD určite nešlo totu cestou kde je teraz bez rozmyslu. Každá z týchto firiem potrebovala dosiahnuť určitý cieľ. A to sa určite obom podarilo. NV dosiahla svojím postupom efektívnejší a výkonnješí HW pre aktuálne potreby. AMD zasa lepší HW vychádzajúci z konzolových čipov a z toho vyplývajúcou lepšou podporou AS. Ja tu na rozdieľ od niektoých nepodceňujem odborníkov ani z jednej z týchto firiem.
Nepředstavuje si to pane Červíčku nějak moc jednoduše? Procesory AMD jsou zářným příkladem toho, že znalost a dostupnost technologíí ani zdaleka negarantuje to, že nakonec budete mít lepší nebo alespoň stejně dobrý produkt jako konkurence. Intel si všechny důležité technologie týkající se návrhu CPU patentoval, AMD může tyto patenty díky smlouvě o sdílení tyto patenty používat, ale k vytvoření slušného CPU je potřeba ještě něco dalšího ...
Jiz radu let bylo zauzito ze mobilni cipy nesli pridomek M, NVIDIA tymhle tahem jenom bude obelhavat zakazniky nakolik nizsi "mobilni" modely budou preznacene tradicni archaicke Fermi a Kepler cipy stojici na skladech, konkretne "M" 1010, 1020, 1030, az u modelu 1040 a 1050 predpokladam stare zbytky Maxwellu a od rady 1060 to uz bude zrecyklovany Maxwell > Pascal, k tomu nepodpora nativni api DirectX 12 a kdovi jak to jeste dopadne s pametovym radicem, jednoduse ted z tohole bude ukazkovej bordel na scene.
je zcela jedno jak se to jmenuje, zákazníka ve finalé zajímá výkon, pokud bude na 80% desktopu, bude to pecka
Urobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie? Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktoré tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií. Nevšimol som si, že by si kvôli tomu na nich nadával. Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12. Môžeš splietať tieto nezmysly ďalej, ale tisíckrát opakovaná lož sa nestane pravdou.
Nerieš ho je to troll
JJ. Máš pravdu. Väčšinou ho ignorujem, ale teraz mi to nedalo.
Marek Moravčík:
"Urobila NVIDIA niekedy niečo, čo by v tvojej pokryvenej mysli nevyzeralo ako obelhávanie" - ano udelala, prikladem sou modely Geforce 8800 GTX, GTX 580, 780 a 980.
"Na tom čom tu píšeš sa aktívne podieľa aj AMD, ktorá tiež úspešne recykluje čipy predchádzajúcich generácií" - ano recykluje nepopiram, ale ty ktere recykluje dnes vychazeji v tom nejhorsim pripade z prvni generacie architektury CGN, takze neporovnatelne modernejsi ako archaicke Fermi anebo Kepler.
"Plus už si konečne zisti čo znamená podpora nejakého API pretože NVIDIA GPU natívne podporujú DX12" - ano Geforce rad GTX 900 a 1000 skutecne podporuji api DirectX 12 ale jenom na urovni/po softwarovej strance, cili kod emuluji a tak prepocitani operaci/kódu na urovni dx_12 vyzaduje jak vic vykonu ze strany samotneho cipu tak se podpise mensim vykonovym ziskem ve vysledku, to prikladne ukazal/dokazal aj Vulkan, zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %, jasna nepodpora klicovych technologii/jejich mizerna adaptace jakymi sou Asychronni Shadery neboli Shader Intrinsics se ukazkove projevila v chabosti i nove rady Geforce GTX 1000, proste sou to recyklovane zmetky Maxwellu(28Nm) na 16nm proces oalala Pascal, nic moderniho, nic za by se oplatilo utracet penize.
Nič sa neemuluje. NVIDIA má iba inak poriešené spracovanie renedering a compute úloh. Na rozdiel od AMD, ktoré má HW scheduler, ktorý toto riadi, tak NV sa spoľahla na rýchlejšie prepínanie medzi týmito typmi úloh. Je to len iný prístup, ktorý je menej efektívny ako konkurenčné riešenie.
"zatim co CGN Radeony meli zisk na vykone v radech desitek %, Geforce len chabych par %"
A teraz si všimni a akého základu sa ten nárast výkonu počítal. Jasné, že keď odflákneš OpenGL renderer (prípad AMD) a budeš mať pod OpenGL málo FPS, tak ťa nové API boostne o niekoľko desiatok percent. Keď sa ale na OpenGL nevykašleš (prípad NVIDIA), tak máš vyšší základ, z ktorého je už nárast menší. Ty porovnávaš percentá nárastu bez toho, aby si btral na vedomie základ, z ktorého sa počítajú. Jasne, že AMD z toho ťaží viac, ale nie je tam až taký rozdiel ako to prezentuješ ty.
Moravčík-u vetsi blbost sem nečet, skutecne ty si ukazkovej vosel, jako musím se normalne smát, že existuješ.
Fakt sa s blbcom ako ty nedá normálne komunikovať. Najhorší sú takí ako ty, čo o danom obore nemajú ani šajnu, ale samy seba vidia ako expertov. Nauč sa najskôr aspoň nejaké základy ako funguje percentuálny počet a potom kritizuj iných. Nestačí len napísať nejakú blbosť a potom iného človeka akože sfúknuť. Ale asi si myslíš, že si vyhral. :-)
S wafferem je aspoň sranda. Dnes už stihl svou denní normu urážek (pako, hňup, osel, pardon vosel - to bude asi nějaký vyšší stupeň osla), ještě se podívám do diskuze k 1060, třeba ji i překročí ;)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.