Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Možná se chystá Radeon RX 5600 se 192bit sběrnicí a Navi 12

6 GB paměti? To si nedokážu představit. Co by na to řekli lidi, pro které je 8 GB paměti už tři roky killer feature Polarisů proti 6GB GeForce.

Jestli to bude na 192b, musí dostat 12 GB paměti (co jiného taky k Navi 12 :D), 6 GB jedině levnější verze.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Někteří by řekli, že je to víc než 4GB. Případně 6x víc než 1GB (já).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

AMD proste reaguje na NVidia GeForce 1660 Super proti ktere vubec nema a ani s RX5500 nebude mit co nabidnout. NVidia zase ukazala, kdo je jednicka na trhu a kdo umi pokryt veskere potreby zakazniku. Tudiz AMD muselo reagovat a grafika s 8GB videopameti by byla nejlepe stejne nacenena. Tezko by mohla byt levnejsi a predpokladam, ze proto tam osadili jen 6GB pameti, aby mohli cenu trochu podstrelit a nabidnout to same jako GeForce 1660 Super ale levneji.
Uvidime, jestli to pohne s NVidii a stlaci to ceny, to by trh s grafikama mohlo dobre nabudit.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

'' Co by na to řekli lidi "

reknou na to, ze 6gb je killer feature proti gtx1650s, ktera ma jen 4gb.. https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/graphics-cards/gtx-1650-super/

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mne to moc nedava smysl. Pokud je pravda, ze 5500 muze mit az 8GB VRAM, tak rychlejsi 5600 bude omezena na 6GB? 12GB ji asi nikdo neda, zase by mela vic VRAM nez 5700 a k tomu pochybuji, ze by se to finacne vyplatilo

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

mozno to bude znova GPU pre Apple, ako to zvykne v poslednych rokoch byvat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

na 192 bitovou sběrnici se dá napojit 6GB nebo také jen 3GB, na 256 bitovou je 8GB nebo 4GB......AMD do teď neměla karty s touto šířkou sběrnice

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na rx 5500 není těch 8GB kvuli velikosti ale kvuli tomu, ze 6GB se tam neda rozumne dat. Mimochodem 6GB je plne dostacujici i pro quadHD (1440p) a na 4K ta karta cilit nebude. Spis nechapu cemu je karte s vykonem rx 570 8 pameti, dle testu drtiva vetsina her nevyuzije ani 4. Priklad FarCry 5 "Pro nastavení ULTRA vývojáři doporučují následující velikost grafické paměti:
Rozlišení 1 920 × 1 080 – 2,69 GB
Rozlišení 2 560 × 1 440 – 3,03 GB
Rozlišení 3 840 × 2 160 – 4,00 GB" . K čemu tedy víc?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono to začalo sarkasmem od Adama, kdy si rýpnul do AMD fans, kteří někdy argumentují zejména vyšší RAM, i když přínos není žádný. A zvyk u AMD byl dávad vyšší paměť i ke kartám, co to nepotřebují. Dobře to působí na neznalé lidi a prostě to prodává. Takže tuto diskuzi netřeba brát vážně. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem psal dole, existuji weby specializovane na gaming, ktere nedali 1650S doporuceni prave z dovodu 4GB. Uricte e da ocekavat, ze v nasledujicich 3 letech pribude her, kde je 4GB zacnou limitovat a bude treba snizovat detaily ..
Komu by tohle vadilo, musi sahnout po modelu s vetsi VRAM.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ALe detaily na tomhle musí snižovat v graficky náročných titulech už teď, ne kvůli paměti, ale kvůli nedostatku výkonu. Je to entry level herní karta hluboko pod 200 dolary, to nejslabší v nabídce (ignorujme 1650)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

zadnej prinos? 8800gts-320 - propady vykonu, gtx680 2 gb - propady vykonu rok a pul po vydani, gtx970 3,5gb - propady vykonu, gtx1060 3gb - propady vykonu, rtx2060 6gb - stuttering..

jesli to, ze na radeonech zadny podobny problemy nebyly a nejsou, povazujes za ''přínos není žádný'' tak musis mit slusne vymasteno..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čím to že v drtivé většině her dopadá 4GB RX570 stejně jako 8GB RX570? Ve FHD, typicky na nejvyšší preset.

Čím že to že mezi 1060 3GB a 1060 6GB variantou jsou v drtivé většině případů rozdíly stejné nebo menší než odpovídá rozdílu v Cuda cores? 3GB už je limitující faktor, 4GB, na nejnižším modelu herní karty je víc než ok.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Věčné a neustále omílané téma. Někdy letos na jaře tu byla hezká, relativně kultivovaná diskuze (s argumenty a odkazy), kde jsme si krásně dokázali, že i v roce 2019 je na FHD 4GB naprosto dostatečná hodnota.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A cože ten stuttering, co měl být na RTX 2060 kvůli 6 GB paměti, nebyl na 6GB GTX 1060?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je celkem chybny argument. Nedostatek pameti se ti muze projevovat ruzne vzhledem k vykonu dane karty. Nekde jsem na to na webu videl kdysi clanek a co tam psali davalo smysl.
Porovnavat muzes jen podobne vykone modely s ruznou konfiguraci VRAM, nikoliv dve uplne jine vykonostni tridy. SPravne by jsi to mel porovnavat i na stejnych architekturach, protoze kazda muze mit trochu jine pametove naroky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně si často VRAM řídí ovladače a pokud mají větší rezervu, zaplní větší množství. Takže píšeš správně, že to nejde postavit na tom, kolik si bere např. 2080Ti v testu. Takto jsme to porovnali např. v ROTTR, kdy si hra brala na stejné nastavení cca 7GB na GTX 1070 a na GTX 970 brala jen 3,5GB a hra jela naprosto v pohodě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je mozne, ze AMD pujde ve slepejich NV co se tyce konfiguraci pameti ;) Nicmene i na FullHD existuje par her, kde uz dneska 4GB uplne nestaci a potrebujes snizit trochu detaily. Jsou weby, napr. PCGameshardware, kteri nedali 1650S doporuceni prave k vuli zminenym 4GB
"However, with regard to the year 2020, we must explicitly warn against 4 GiByte graphics cards: For some time, PC gamers have to live with drawbacks if you use a suitably populated model. With Red Dead Redemption 2 even the first game appeared, which forbids the higher levels of detail and resolutions with insufficient graphics memory. This problem has graphics cards with 6 and 8 GiByte not, so we advise in the middle class clearly from 4 GiByte."
https://www.pcgameshardware.de/Geforce-GTX-1650-Super-Grafikkarte-275577...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Read dead 2 je bohužel sprasený port z konzole takže se není čemu divit :) Podle mně ty 4G ještě budou nějakou delší dobu stačit, limit té karty je v gpu. Jinak receno klidne si na tom ty detaily navic zapnes ale fps budou proklate nizko. 6G pro rx 5600 by podle men bylo tak akorat, pripadne mozna bude i 9 :) U 192bit sbernice je podminka delitelnost tremi.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V čem je ten port sprasený ? To že je náročný kvůli extrémně propracovaným detailům bych to tak ještě nenazýval. Pokud to má vypadat jako na konzoli, tak se můžou detaily sundat někde ke středním a člověk si to zahraje i na průměrné grafické kartě na pohodu. Pro maximum je potřeba pořádné železo, na druhou stranu to vypadá úžasně. Procesor krásně škáluje rovnoměrně na všechny vlákna, grafika bere přiměřeně paměti i na Ultra. Pokud vynecháme ty porodní bolesti s launcherem a občasnými pády, tak to zase nedopadlo vůbec zle.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Google it - "Red Dead Redemption 2's PC port still has big problems"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

spravy od 20.11. pisu, ze fix vacsinu problemov opravil, novsie spravy na googli nie su

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ruzni uzivatele, ruzne konfigurace, moc se z toho neda vyvozovat. Naopak ja mam s tou hrou zkusenost takovou, ze hned v dobe vydani mi bezela ke vsi spokojenosti, nepadala, stabilita snimku byla taky dobra, ale po serii aktualizaci, mi posledni dobou hra zacala padat :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nj, mnoho lidí nechápe význam slova demanding a vnímají to jako fušeřinu autorů. Když třeba nějaké low stány vyžadují výkon X, tak nejvyšší kvalita stínů může žádat klidně 30 násobek X. Lidi chtějí lépe vypadající hry, chtějí aby to švihalo na vysoké FPS, ale neuvědomí si že na to vše je potřeba výkon a ten není zadarmo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady nejde jen o RDR2. Ta situace se bude opakovat jako v pripade 2GB vs 4GB pred par lety a posledne 3GB 1060 a 6GB 1060. Ne vzdycky to je tak, ze by ta karta vetsi uroven detailu, textur nestihala.
Dneska to neni akutni, jsou jen vlastovky, za 2-3 roky to muze byt uz bezne. Zalezi, jak rychle se vyvoj posune zvlaste i s ohledem na nove konzole.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ti co budou kupovat 1650s nebo 5500 a vědí budou už při nákupu počítat s určitými kompromisy v kvalitě a ty 4GB jim nějakou dobu stačit budou na fHD.
Já na 5600 čekal ale nevydržel, nakonec jsem musel přispět Huangovi na bundu.
Ještě by se mohla objevit do jara W5600 tak do 500€ a byl bych docela spokojen. Přeci jen dávat 900€ za RTX4000 se mi nechce, když herní využití bude jen na fHD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kupovat největší low end na trhu a počítat že za tři roky utáhne nové herní tituly je přílišné očekávání, ta karta nemá už dnes výkon na náročnější tituly, aniž by došlo k výraznější redukci nastavení, která s sebou nese i redukci paměťových nároků. Na druhou stranu jsou tu dnes inteligentní herní enginy, které s dostupnou VRAM pracují tak, že v případě jejího nedostatku omezí nastavení na únosnou míru nehledě na uživateli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tombomino: Tak jsem se ti podíval na RDR2 a chování na RTX 2070 Super ve FHD s texturami na Ultra a zbytek na High. VRAM mi po dobu hodiny hraní držela okolo 4,2GB, takže ta hra vůbec náročná na VRAM není ani ve vysokém nastavení, což GTX 1650 samozřejmě mine. Náročnost je hlavně u RAM, kde si hra bere cca 11GB.

Ta karta cílí na cenu a je pro uživatele co nemají takový rozpočet. Stejně jako populární RX570 nabídne ta karta ještě pořád pohodové hraní ve FHD a díky snižování detailů VRAM nebude mít ve většině her problém. Stejně tak se pomlouvala 3GB 1060ka kterou zmiňuješ a za 3 roky se našlo pár titulů, kde stačilo snížit úroveň detailů o stupeň a vyřešeno. Takže bych dokola toto neřešil. Dát 6-8GB na GTX 1650 Super je dle mě nesmysl, pokud to kartu prodraží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi si nerozumime..je rozdil tvrdit, ze na tech kartach nepujde hrat. To ja netvrdim a dokonce vzdycky radeji pisu, ze se to da upravit nastavenim detailu a textur. Na druhou stranu je to limitace a tvrdit ze neni, by nebyla pravda. Kdo je s touhle limitaci v dane cene v pohode, nemam namitek. Kdo neni, a toho chapu taky, at si koupi neco s vetsi VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V pohodě, mě spíš překvapili ty malé nároky na VRAM u RDR2, tak jsem to chtěl jen dát vědět. Na 3D Guru taky uvádějí maximum pro FHD okolo 5GB, takže mě zarazilo, že zrovna tuto hru zmiňují.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak oni ji zminuji nejspis i proto, ze ty vyssi (nebo nejvyssi) nastaveni u karet se 4GB nejdou ani navolit.
Neco trosku asi podobneho, jako drive kdyz vysly prvni hry, ktere nesli treba uz spustit bez uprav na 2C Pentiu.
Oni jsou web zamereny na gaming a HW okolo, takze z toho to asi pak vychazi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teď vidím také poznámku na 3D Guru, kde píšou o snížení detailů u Fury a Nano kvůli 4GB VRAM. Tak u těchto silnějších karet je to opravdu škoda, ale u slabších možná lepší pro uživatele, aby si to nastavil smysluplně. Limitaci ze strany vývojářů jsem již dlouho neviděl a docela mě to zaráží, když si ta hra bere tak málo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Také Vám přijde vtipné, kolik lidí se tady hádá jestli 4GB nebo 6GB když rozdíl v nákladech na výrobu nebude ani 50 Kč. Nicméně dopad na běžného nakupujícího ... porovnám šířku sběrnice, porovnám typ pamětí a frekvenci. Jé tady je jí víc, beru i když je to k hovnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aspoň že zmizel oblíbený nešvar, kdy při osazení více vram běžela na nižší frekvenci. Kdo se v tom nevyznal koupil jakože lepší kartu ale výkon byl ve finále horší...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje nějaká spojitost mezi využitím VRAM a rozdílným API? Popr. Využití VRAM na úrovni algoritmů jednotlivých ovladačů AMD / nVidia? Různé komprimační algoritmy? Delta komprese původně cílila taky jen na úsporu paměti.
IMHO není problém aby např 6GB video paměti v něčem nedokázalo strčit do kapsy 8GB. Jsou tam úplné mraky faktorů které jednou sednou rudému táboru a jednou zelenému táboru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.