Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Na Intel Arc nelze Starfield ani spustit. Pokud se to náhodou povede, hra spadne

divné, zrovna před pár dny jsem četl článek že ten engine je jen další pokračování staršího co je třeba ve Falloutu. Tudíž nějaká sabotáž ze strany AMD není vyloučena...
Ale předpokládám že na proAMD webech toto vůbec nebude bráno v potaz, protože "hodné sociální AMD". NV má dlouhodobě zkušené lidi, takže takový pokus je hned odsouzen k nezdaru, ale u Intelu ve stavu kdy šéf grafické divize byl "odejit" a nemá jasné vedení je to podstatně horší a záškodnictví neodhalí včas.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Zdroj by nebyl?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

jako čeho? Přiznání šéfů AMD? :-))

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

mimochodem, Melkor, má druhá přezdívka je Tulkas .-)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Neni to spis "Tulpas"? ;)
Betheshda sama priznala, ze uzce spolupracovala s AMD na vyvoji/optimalizaci hry, coz vzhledem ke skutecnosti,z e to vyslo i na konzole, dava smysl. NV podle zdroju MLID naopka nedala k dispozici interni zdroje, ktere by provadeli potrebne optimalizace pro NV karty.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel zdroj blbosti a schizofrenie, nemá bohužel webový odkaz :-)

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

zvláštní že impotentní komentář má samé plus.
Ale budiž, nejsme v nějakém obřím celku kde by nebylo jasné o jaký článek šlo, ale myslím že všichni ví že o text na SWH který u mohutné fanouškovské základny AMD vzbudil obrovskou nevoli - přes 220 komentů a valná většina na obranu oblíbené firmy.
Odpověď AMD je jasně vyhybavá k dané záležitosti, jasné popření tam není jen spousta frází na zamluvení tématu.
Proto Melkorovi na debilní otázku taková odpověď. Všichni ví o co jde ale pokládá se hloupá otázka aby se rozjel další flame a pitvání každého slova odpovědi z AMD.
P.S: mimochodem, za dalších 24 hodin vyjde článek s rumors že NV přesouvá herní podporu na AI a servery? No nevěřil jsem vlastním očím, protože už z principu je to nesmysl. Zákazníci ty výpočetní čipy berou na vlastní projekty a software si dělají na míru, tam nepotřebují další lidi dokonce z herního prostředí protože k tomu nemají žádný vztah a podporu dělají hlavně na WIndows a ty ve specializovaných serverech moc nejsou. Takže spíš damage control článek.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A nebude to tím, že tzv. "impotentní komentář" vypovídá víc o obsahu tvých komentářů, než samotné tvé komentáře ?
Pokud se stále snažíš jít proti proudu (což by nebylo nic, proti ničemu), ale neustále ohýbáš realitu, snažíš se hledat problémy tam kde nejsou a v určitých ohledech jsi k jedné firmě až přehnaně kritický a k druhé silně nekritický. Nesmíš se divit, že pod tvými komentáři se to červená, až hanba.
Vždy, když chceš začít kritizovat někoho jiného, začni v první řadě sám u sebe a zamysli se, jestli něco co děláš, nelze dělat jinak a lépe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

určitě ne, ale je to jako vstoupit do lokálu kde se fandí Spartě. Bohužel takových IT webů je ale v ČR většina a někteří si téma ani netroufnou rozebírat kvůli flame v diskusi. On postačí jeden aktivista typu Bělka a na PCT je veselo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je pouze tvůj dojem, že všichni fandí AMD a ty jedinný jsi fanda nějaké jiné společnosti (Intel, NVidia).
Ale pokud vezmu hypoteticky tvoje přirovnání ke Spartě vs např. Slávii, tak tvůj projev je velice jednostranný. Příjdeš na stadión a začneš vykřikovat, že Sparťani mají jen jednu nohu, ale všichni vidí, že mají nohy obě a na druhou stranu křičíš, "koukejte jak ti kluci Slávističtí krásně běhají", ale celý stadion vidí, že jezdí po trávníku na kriplkárách.
Ty prostě překrucuješ realitu a ostatní to neberou, a jako třešničku na dortu, tě mají za blbce.
Pro mě není problém, když se mnou někdo v diskuzi nesouhlasí, od toho ta diskuze je. Ale musíš mít takové argumenty, které minimálně ty "nesouhlasiče", alespoň přivedou k zamyšlení, nad těmi mými argumenty.
Ale ty tvé argumenty jsou velmi slabé, případně vytržené z nějakého kontextu, nebo úplně chybné.
Když si projdeš zpětně tvé příspěvky, najdeš snad někde příspěvek, s kterým by souhlasila většina ? Já takový od tebe neznám ani jeden. Takže problém opravdu není v tom "Sparťanským kotli", ale pravděpodobně v tobě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale vůbec. Jako třeba v posledním článku dnes, kde jsem nechal také komentář který příznivci AMD určitě nepoberou. Nejde o to být fanda druhé strany, ale prostě poukázat na dvojí metr kdy u jednoho se něco omlouvá a u druhého vyzdvihuje jako zaručeně černý úmysl. Typizované zlehčování u strany které se ať už vědomě či podvědomě fandí a přisouzení přitěžujících okolnosti dominantnímu hráči na trhu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rozebereme si tvůj koment.

"Jako třeba v posledním článku dnes, kde jsem nechal také komentář který příznivci AMD určitě nepoberou".

Či-li vytvořil jsi post, který je dopředu kontroverzní a ty si to uvědomuješ. Pokud by si tento post doložil pádnými argumenty, může být kontroverzní. Pokud jsi ho vytvořil pouze proto, abysi popíchl "fandy AMD", máš zaslouženě mínusy.

"Nejde o to být fanda druhé strany, ale prostě poukázat na dvojí metr kdy u jednoho se něco omlouvá a u druhého vyzdvihuje jako zaručeně černý úmysl"

Toto je nutné podložit nějakými důkazy, ale tvůj názor, či spekulace na to bohužel nestačí.

"Typizované zlehčování u strany které se ať už vědomě či podvědomě fandí a přisouzení přitěžujících okolnosti dominantnímu hráči na trhu."

Zlehčování a koukání přes růžové brýle je úplně v pořádku. Pokud by tak nebylo, zmizel by trh, protože by se jednoznačně prodávalo pouze to, co má nějlepší poměr výkon cena a zbytek výrobků a služeb, by byl neprodejný.
Přisuzování černých myšlenek u NVidie má úplně logický počátek v historii, kdy veškeré její "výkřiky", byly hlavně o jejím zisku, bez patřičného přínosu pro její klienty. Tomu se říká tzv. "dobré jméno firmy". To se velice těžko buduje, ale velice lehko ztrácí.

Bu´d kontroverzní, ale měj proto relevantní argumenty. Pokud neumíš komunikovat jinak, vždy budeš odsouzen k mínusování, i kdyby si náhodou dal relevantní příspěvek. Tak to prostě funguje. Howgh

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

#MooToo

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Pomluvy AMD jsou tak rozsáhlé, že to firmu dokonce přinutilo k reakci a jejich inženýr (sorry jméno si nepamatuju, ale na webu lze dohledat) řekl, že AMD nic takového nedělá a Bethesda měla volnou ruku tam DLSS dát. Jediné, co je požádali, aby tam bylo FSR a jinak jim do hry nijak nezasahovali. Teda z toho plyne, že za problémy ARCu fakt nemohou.

Jsem o ARC 770 dost přemýšlel čistě na zkoušku, ale vidím, že opravdu to cenu nemá, bohužel.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je takový typický dezolát/dezinfo přístup. Nadhodit něco, co je zřejmě pravda a doplnit to fabulací, která někoho/něco očerňuje.
Ještě ti tam chybí: "Náhoda? Nemyslím si!". // facepalm

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Jeste chybi ta uplne zakladni klasika: "Sdilejte, nez to smazou." :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Máš tam chybu, správně je to "zďýlejte, neš to smažou". ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Máte to špatně oba... MUSÍ TO BÝT KAPITÁLKOU!!!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

slušně naočkovaný, to se stalo s třemi Tečkami od Pfizer?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

On len Intel nie je navyknutý na to, čo robia nVidia a AMD dlhodobo a tak mu to trvá dlho

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015
Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel API - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů. Takové záležitosti jsou na denním programu bug-trackeru. Pak se na to někdo podívá, zjistí, co je v té hře zvorané a vytvoří záplatu, aby si s tím ovladač poradil. V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem.
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

tak dlouho jsem takové exkrementy nečetl. Záškodnickou a lhavou povahu má dle minulých zkušeností, a není jich málo spíše modla intel. A co by tak amd sabotovala, už dávno se ví že grafiky arc jsou sázka do loterie. 50:50 jestli věc pojede či ne. Je to spíše přespolní běh na dlouhou trať, dostat se s ovládači tam kde je amd a nvidia, co taky intel čekal že mu to klapne hned.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To(t)ll detected...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stejně naprostý nesmysl. Majitelé Ryzenu jsou snad nějací druhořadí uživatelé, že nedostanou Prémiovku?
Jako nechápu, proč když už dělá AMD obrovskou marketingovou akci, nemohla všem zaplatit tu Premium verzi. Sorry jako.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ti co mají DIIT premium si přečetli že majitelé Ryzen 9 dostanou "Prémiovku"
A je to vcelku logické. Že dostanou něco víc než majitelé Ryzen 5.
Trochu zvláštní je, že neherní Ryzen 9 7900 má premium a o trochu levnější herní Ryzen 7 7800X3D má standard. Ale někde tu čáru udělat museli.

Ještě divnější je, že věrný fanoušek AMD co si koupí Ryzen i Radeon dostane dvě licence stejné hry. K Radeonum měli dát jiný titul než k Ryzenům.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Já bych zdůraznil že vlajková loď (tedy to TOP co mají) intelu je A770.
Výkonem pod RX 7600. Někde kolem RX 6600. Tedy nejslabší karty, ke které se hra bundluje.
Nevím jaké jsou nároky na HW. Ale předpokládám, že i když se podaří odstranit bugy a hru rozjet. Tak to nebude žádná sláva.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

No místama se i ta 770 výkonem propadá někam k 3050... jestli to bude i tento případ a ta architektura si s tou jejich hrou moc nesedne, tak to si stejně moc nezahraješ... už na grafice typu 3060 se to sotva hýbe na nějaké nízké detaily, ty nároky jsou hodně vysoké.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Každý je svého štěstí strůjcem.
Pokud si někdo pořídil Arc i s jasně deklarovanou historií ovladačů, nemůže být překvapen, že něco nefunguje. Zase na druhou stranu žádná trága, Inteláci to nějak rozchodí. Všem bez rozdílu se to stalo, jak AMD, Nvidii, tak samozřejmě očekávaně i Intelu. Akorát že to nepoběží na Intelu, je násobně větší pravděpodobnost.
A schizofrení kecy NULY (DDR), že někdo z AMD udělal bebíčko neschopnému Intelu, jsou k smíchu. Kdyby uměl číst, tak se jasně dočetl, že Nvidie vydala "funkční" ovladače, ještě týden před AMD.
A ještě tam má NULA překlep v komentu o své druhé přezdívce, tam nemá být Tulkas, ale "Ťulpas" :-)

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Za mě je největší hanba Intelu v tom, že o té hře se povykuje (takový hezký český výraz pro "hypovat" :) ) už pár měsíců. Je velmi "očekávaná". Nějaký ten pátek k ní mají předběžný přístup recenzenti a (předpokládám) zcela určitě i vývojáři driverů. Dost bych se divil, kdyby to nikdo na grafikách ARC nezkusil. Stát se to nemuselo, ale určitě si to _měl_ vyzkoušet někdo z týmu vývoje ovladačů u Intelů.
To, že se tato zpráva objeví až po zpřístupnění prémiové verze znamená (abdukuji), že to poprvé zkusil někdo z koncových uživatelů či recenzentů bez předběžného přístupu. Tedy ti, kteří by měli zachytit nějaké potíže, ale ne fatální selhání!
Také dost možná v Bethesdě nemají ARC karty k dispozici. Nebo mají, ale já jako vývojář bych se asi také nechtěl potýkat s analýzou, jestli mám hledat vlastní chybu, nebo chybu v práci někoho jiného (Intel), takže bych chtěl vyvíjet na nějakém osvědčenějším HW...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bethesda je ráda, že ladí jen pro jednu platformu (AMD) a primárně konzole, kde má FSR ve vývojářském kitu. Tady se žádné překvapení nekonalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blbý je, že na ovladačích AMD to padá taky dost :( https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/166sysw/amd_driver_timeout_c...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak píšu výše.
Tyhle lidi co se to snaží rozjet na AMD Radeon RX 5700 tedy kartě ke které se hra nedává, se diví že to nefunguje. Nechápu.
Navíc to je vykopávka co se už neprodává.
Jako časem se snad dostane i na ty ostatní. Ale přednost mají nové karty. Logicky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak kdyby hra vzdy fungovala jen s HW se kterym je bundlovana tak by to bylo dost smutny. RX 5700 je konkretne uvedeno v minimalnich specifikacich, tak by to na tom melo jet.
Za me je to tedy klasicka Bethesda, naroky na HW sileny a stejne jako vzdy vychazi hra rozbita. Kdyby to prodavali treba za 30E a vyslo by to jako predbezny pristup, tak je to OK.
Zas na druhou stranu vysla nejaka vetsi hra posledich 5 let, ktera by byla od zacatku v pohode?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Na současný trend je Starfield až překvapivě v pohodě (mám už na něm nahráno 28h :)). Spíš to vypadá, že AMD driver to úplně nedává. Zkusil jsem snad všechny workaroundy a nakonec to docela jde. Jen to vcelku pravidelně padá (driver timeout) při alt-tab zpět do hry. Ale párkrát mi to padlo rovnou i při startu. Blbý je, že grafika se po driver timeout vzpamatuje, ale zvuk na display port ne, takže musím restartovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono tak vychádza každá hra
viď. mnou uťžv tejto diskusii citovaný článok
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kazda ne, rekl bych ze Indie nebo mensi hry z vychodniho bloku musej fungovat bez patchu v ovladacich. Pak je otazka jestli informace z roku 2015 je stale relevantvi, zvlast po nastupu novejch API Vulcan a DX12.
Mel sem dojem ze prave nova generace API mela byt pro vyvojarska studia jednodussi na implementaci a ze to bylo designovano na to aby tam vyvojari nemohli nasekat tolik chyb, ale to je jen dojem co sem z toho mel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Práveže nové API sú také, že pri niektorých typoch chýb nefungujú hry vôbec, a teda nútia štúdiá urobiť hry menej nekvalitne ako staršie API.

Using a NVIDIA GeForce GTX 680 graphics card with an Intel Core i7 3930K processor, Windows 7 SP1 was running Left 4 Dead 2 with the Direct3D renderer at 270 FPS
while under Linux with OpenGL they are now at 315 FPS!
Using the OpenGL renderer on Windows isn't also quite as good with its average frame-rate at around 303 FPS.
https://www.phoronix.com/news/MTE1MjI

Rich Geldreich of Valve Software will be presenting on "Left 4 Dead 2 Linux: From 6 to 300 FPS in OpenGL."
https://www.phoronix.com/news/MTE0Njc

A to len opravili chyby -

Z tých 270 fps na 6fps sa dostali keď preklopili volanie DirectX na zodpovedajúce volania OpenGL. Keď opravili chyby v návrhu dostali sa na 315 pod openGL a po preklopení opravených volaní OpenGL na zodpovedajúce DirectX volania dosiahli 303 fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Pak je otazka jestli informace z roku 2015 je stale relevantvi, zvlast po nastupu novejch API Vulcan a DX12 .."

Vulcan a DX12 (Ultimate) jdou hloubějíi do systému směrem k low level. Tudíž jsou mnohem náchylnější na dělaní chyb. Nebo použití ne úplně optimálních postupů. Lidi se to musí naučit.
UE 5.x odfiltruje (většinu) chyb znemožňujících alespoň základní funkčnost. Ale taky se s tím lidi musí naučit pracovat. Letošní hry postavené na UE 5.x jsou hodně náročné na výkon. A to i přes údajné zlepšení výkonu o až 30% v porovnání s UE 4.

Her, kde karty typu 4060, 4060Ti a 4070 mají problém dostat průměrné fps přes 60 i s pomocí upscalingu, budu přibývat pokud vývojáři nevěnují alespoň trochu času na optimalizace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fousek: Vetsi optimalizovana hra za poslednich 5 let, co byla od zacatku v pohode? Co treba Doom Eternal? id je asi posledni studio, ktere na optimalizace s prominutim nesere a na jejich enginech je to sakra videt. Tenhle potrat od BGS je jenom dusledek nekonecne recyklace jejich zrezaveleho enginu vcetne vsech jeho omezeni a bugu. Nakonec s nim dopadnou stejne, jako Croteam s tou posledni dychavicnou inkarnaci Serious Sama.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem si na něj vzpomněl, A paradoxně je id Soft ta samá firma jako Bethesda...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Amd urcite intel neblokovalo..mozna na tu malou firmicku Bethesda jen zapomnela ;-)

On ten vykon na ruznych cpu/gpu je vubec zvlastni. Jednomu vychazi rtx 4080 rychlejsi nez 7900xtx a druhemu nakopak naklepava 7900xtx i rtx4090. Asi bych u tehle hry se soudy pockal na optimalizacni patche.

No a pak to fiasko s dlss kdy ho tam modder doplnil behem dne a s dlss 3.5 mu to trvalo 3 dny? https://wccftech.com/starfield-dlss-3-5-mod-now-available-on-pc-upscalin...

A kupodivu je lepsi nez fsr. Mozna proto amd "vubec neblokovalo implementaci dlss", pro Bethesdu by to bylo moc moc prace.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Majklos, umis napsat jeden prispevek bez nejakeho podsouvaneho kontextu nebo na tom zijes?
FIrmy maji bohuzel najety zpusob "setreni". Takze z pohledu levelu managementu, ktery rozhoduje o pridelovani zdroju, jim staci, ze pokryji jednu upscalovaci techniku globalne s pouzitim i na konzole. Minimalne treba v prvni fazi. Je nejake potreby hracu vubec nezajimaji a jeste min debaty na tema, ze pro 300% zvetseni a zpomaleni obrazu uvidim nekde vice ci mene svitici bod. Tohle je vysledek managementu, stezuj si u nej.
A k tem odhadum prace..pracujes ty vubec v oblasti SW, delal jsi nekdy nejaky development na velkych projektech, ve velkych firmach? Vis jak vypada cele takove kolecko od vyvoje pres testovani az po release? Atd..
Podle typu nejakeho workflow, ktere maji je cas na implementace klidne i ta nejkratsi doba celeho procesu. V tom je nejaky vyvojar v garazi v obrovske vyhode, protoze nemusi prochazet vsema tema delivery koleckama.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"A k tem odhadum prace..pracujes ty vubec v oblasti SW, delal jsi nekdy nejaky development na velkych projektech, ve velkych firmach? Vis jak vypada cele takove kolecko od vyvoje pres testovani az po release? Atd.."

Živím se tím. Dokážu si to odhadnout. Proto za tím taky vidím politiku.

Zbytek komentáře je takový, jak bych to řekl, tombominovsky nepřínosný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Živím se tím. Dokážu si to odhadnout."
.. ale na kterem levelu? Uz jsi nekdy ridil projekt a prideloval zdroje?
"Zbytek komentáře je takový, jak bych to řekl, tombominovsky nepřínosný."
.. tak samozrejme, kdyz se ti nelibi vysvetleni :))
MLID naprosto bez obalu z jeho zdroju u NV rikal, ze NV nebyla ochotna alokovat dostatecne zdroje. Proto hledej problem u NV. Ale to je nuda co?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

".. ale tak na levelu 0-1, co? Uz jsi nekdy ridil projekt a prideloval zdroje?"
Po více než 15 letech a furt jsem junior, co se dá dělat ... hehe vy jste fakt klasický internetový všeználek, ale hlavně urážíte a urážíte.

".. tak samozrejme, kdyz se ti nelibi vysvetleni :))"
Znovu jsem si ten Váš komentář přečetl a Vaše vysvětlení to háže na rozhodnutí managementu z důvodu šetření. Jenže ti vysvětlení není vysvětlení ale je to názor. A je úplně stejně validní jako ten můj názor, že nešlo (jen) o nedostatek času a šetření, ale o politické rozhodnutí. Ještě bych byl ochoten přistoupit na to, že v jednu chvíli minulý podzim, kdy došlo k odkladu, se dala stopka na další technologie, a už se jen optimalizovalo. A jak na potvoru, ani během optimalizační fáze, kdy se dělá vše pro to, aby to co nejvíce uživatelům běželo, tam na dlss a funkční ARC nezbyl čas ... tak určitě.

Zadání znělo jasně, hlavně ať to má věci od AMD, jde to spustit kvůli $$$ na Nvidii ale na zbytek jejich technologii a na intel se vykašlete. Tohle bude klenot AMD. Budiž, mají na to právo. A naše právo je si o tom povídat.

PS: MLID je totiž známý tím, že jeho zdroje se nemýlí a necucá si občas věci z prstu, ALE hlavně je nikdy nepřikrášluje. Nedávno tu někdo linkoval jejich predikce vs realita. Ale tak kluci dělají, co jim views přihodí. Kdo taky ne, že.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Po více než 15 letech a furt jsem junior, co se dá dělat"
.. a? CO to ma splecneho s levelem, na kterem vidite, co se na projektu deje a proc?
Umite napsat aspon jeden normalni komentar, kde si clovek o vas hned nemysli,z e jste trouba?

"A je úplně stejně validní jako ten můj názor, že nešlo (jen) o nedostatek času a šetření, ale o politické rozhodnutí. "
.. a jak by to politicke rozhodnuti melo asi tak vypadat? :) Jako ze si Beheshda rozkmotri NV, protoze NV ma jen 80% trhu? :)
Jako Fakt?? :))
"MLID je totiž známý tím, že jeho zdroje se nemýlí a necucá si občas věci z prstu, ALE hlavně je nikdy nepřikrášluje. Nedávno tu někdo linkoval jejich predikce vs realita. Ale tak kluci dělají, co jim views přihodí. Kdo taky ne, že."
.. samozrejme Majklos, kdyz se neco nehodi...:))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nevěděl jsem, jestli píšete o levelu developera, nebo levelu supportu. Oboje má levely, nebo alespoň jak se používají ve firmách co znám. Neznám ale level 0 a to ani v jednom. Tak kdyžtak připište, kterou škálu máte na mysli a co je level 0. Děkuji, s pokorou se ptá neznalý trouba.

".. a jak by to politicke rozhodnuti melo asi tak vypadat? :) Jako ze si Beheshda rozkmotri NV, protoze NV ma jen 80% trhu? :)
Jako Fakt?? :))"
Rozkmotřili si NV? A vůbec, nemá podle Vás NV méně než 80%? Buďte konzistentní.
Ty dvě firmy spolu spolupracují a jako velké vývojové studio si nedovolí je NV ignorovat. Proto také vydali ty ovladače týden před vydáním (pro novináře). Politické rozhodnutí je jen tam nedát dlss a s tím NV nic neudělá. Stejně jako kdyby tam nebylo hypoteticky RT.

".. samozrejme Majklos, kdyz se neco nehodi...:))"
Ani nevím, kdy naposledy se mi od MLID něco "hodilo". Ani ta interpretace údajného vykuchání RDNA4 mi nepřijde 100% k tomu, jak je vykládáno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nevěděl jsem, jestli píšete o levelu developera, nebo levelu supportu."
.. ani jedno, ptam se na rizeni projektu. Pokud jste beznyu developer, tak jste level "0", v lepsim pripade level "1". Nad Vama bude nekdo jako systemovy architekt, PO, PM, a pak levely nad PM. Zalezi jaky typ managementu projektu, ktera firma nasadi.
"Politické rozhodnutí je jen tam nedát dlss a s tím NV nic neudělá. Stejně jako kdyby tam nebylo hypoteticky RT."
.. a proc by to "politicky delali"? Co by z toho meli?
Bud na tom usetri penize, coz je bezny princip, nebo jim AMD usetrilo penize a chtelo za to neco naoplatku. Nicmene AMD primo poprelo, ze by Betheshdu omezovala v cemkoliv.
"Ani nevím, kdy naposledy se mi od MLID něco "hodilo". Ani ta interpretace údajného vykuchání RDNA4 mi nepřijde 100% k tomu, jak je vykládáno."
.. tak si ho obcas poslechnete.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

OK děkuji za poučení, level na řízení projektu vidím prvně. U nás se kloubí PM a PO a to ještě tak, že to dělají vždy dvě osoby kvůli držení knowhow a kvůli odpovědnosti/nahraditelnosti. Vzhledem k tomu, že vše co děláme je pod NDA a na většině projektů silně regulováno státními i evropskými orgány, je náš model trochu jiný.

"Nicmene AMD primo poprelo, ze by Betheshdu omezovala v cemkoliv."
Ale kdepak, dalo jim doporučení aby upřednostnili FSR. Doporučení se dají vykládat různě.

"AMD has clarified that while Starfield currently doesn’t support DLSS, their partnership with Bethesda doesn’t prevent the game studio from integrating Nvidia’s technology. AMD’s gaming head, Frank Azor, emphasized that while they encourage developers to prioritize AMD’s FSR upscaling tech, they don’t insist on exclusivity."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Frank Azor admitted that such agreements provide for money in exchange for technical support (roughly speaking, AMD, like NVIDIA, pays developers for the appearance of a corresponding die at the beginning of the game), and that AMD expects partners to prioritize its technologies over competitors, but stressed that this does not prohibit the implementation of DLSS in such games.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem se Vas vubec neptal na to, jake mate rizeni projektu. Ani nebylo mym cilem Vas o tom poucovat, pouze jsem odpovidal, co znamena "level 0". Rovnez mne zajimala Vase "politicka" zlkusenost s rizenim projektu. Vzhledem k tomu,ze jste level 0-1, tak vic od Vas nepotrebuji vedet, abych si udelal obrazek odkud Vase moudra vznikaji:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lol, ale moje odpovědi asi moc nečtete ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. No a pak to fiasko s dlss kdy ho tam modder doplnil behem dne a s dlss 3.5 mu to trvalo 3 dny? .."
Fiasko pro koho? Pro Bethesda? Pro nVidia?

Jste poněkud vnitřně nekonzistentní, když na jedné straně předkládáte implentaci druhého upscaleru pomocí wrapperu a přepsání původního. A na druhé straně točíte kolem Q&A.

Mimochodem, víte jaké jsou rozdíly mezi možnostmi DLSS 2.x, 3.x a 3.5?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja narozdil od vas to vim. To vy jste tvrdil ze dlss 2.x ani nejde pouzit na rtx20 serii.

Fiasko pro amd ve srovnani fsr x dlss upscale po doplneni moderem

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Fiasko pro amd ve srovnani fsr x dlss upscale po doplneni moderem"
.. jak jinak, je to fiasko :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. dlss upscale po doplneni moderem .."
Moder to dlss nedoplnil. To by tam bylo oboje.
Takže hra pořád volá funkce FSR, ale má podstrčené DLL s DLSS.

PS: Na čem běží DLSS 2.x už není podstatné. Otázkou je teď, co je možné použít z 3.5 na kertách, co nejsou RTX 4000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Takže hra pořád volá funkce FSR, ale má podstrčené DLL s DLSS."
Ano, takže se volá obsluha z knihovny DLSS a tedy algoritmy Nvidie.

"Moder to dlss nedoplnil. To by tam bylo oboje."
Nejen že tam je oboje, je tam i XeSS

PS: Jsou lidé, kteří se za chybu omluví a pak ti druzí, jimž to ego nedovolí

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chce to navýšit množství paměti.
Poněkud ti z ní vypadlo, že se omluvím, když na to přijde.

Na stránce, která propagovala implementaci DLSS a download všech věcí, které je k tomu potřeba, bylo v návodu explicitně uvedeno, že po aplikaci tam FSR nebude.
Takže min. v tom Day 1 modu to bylo tak, jak jsem napsal. Přepsaní.

Jestli to za 3 dny předelali tak, že to krom Ray Recovery z DLSS 3.5 přidává i XeSS a zachovává FSR jsem neřešil. Resp. odkazy na implementaci DLSS 3.5 to neuváděly.
Navíc mne u toho zajímalo jestli opravdu přidal(i) i Framegen, nbo jenom fanoušci vida verzi 3.5 automaticky usoudili ... "že tam být musí protože 3.cokoliv"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nejde o blokování, ale věc o které ví že ji ovladače Intelu nezkousnou. O to jde, nebudou to dělat okatě aby je lepší hacker/programátor mohl rychle usvědčit.
Věcička na způsob kdy se instalátor Win7 nespustí na novějším AMD hw.
Pořád jde o modifikovaný engine který je dávno známý, proto jsou tyto efekty velmi podezřelé.
Navíc jde o laciný způsob jak konkurenta očernit a nezanechat důkazy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono někoho překvapuje, že Bethesda to již tradičně odflákla? A k tomu někoho překvapuje, že Microsoft, který jede Xboxy už skoro 20 let na GPU ATI/AMD a do toho samozřejmě musí držet podporu i pro majoritního výrobce Jen-Hsuna, taky na Intel prdí?

Fakt někdo čekal, že Intel zvládne odladit vše ke 100% spokojenosti pro tuhle novou AAAA hru? Fakt je viník v Intelu. Jen a pouze v Intelu?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tak ale jednoduchsie je to hodit na AMD alebo Nvidiu.
v tomto pripade je maslo na hlave na Bethesde a nehovoriac o Intelich ovladacoch. Tie graficke ovladace maju problem snad so vsetkym co bezi na DX12

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Můžeme se bavit, o tom, jak moc je to vina Intelu a jak moc Bethesdy. Jestli 80/20, nebo 90/10, nebo 50/50... Podle toho, co čtu o grafikách a ovladačích Intelu, tak jako vývojář bych se na nějaké extra ladění pro Intel vykašlal. Stačí lovit svoje vlastní chyby, natož chyby někoho jiného. A do toho, jestli se jedna či druhá strana vůbec o nějaké řešení snažila, do toho nevidíme.
Na druhou stranu, jestliže 3. září vyšly nové ovladače od Intelu, které řeší (krom jiného) Starfield, tak asi k tomu Intel přístup měl, jenom (o 3 dny) nestihl start dlouho očekávané hry. Sad story bro. Damage dealt.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne ten kdo to podelal je Bethesda!! Prosim nepodporujte praxi kdy se vyvojar vykasle na technickou optimalizaci (v tomto pripade vubec funkcnost) a vyrobci GPU to lepi v ovladacich.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To robí každý výrobca hier

Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel API - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame.
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

Chýbajúci EndFrame by sa nejak takto prejavoval:
>Dalším po spuštění startuje desítky minuty, kdy běží na pozadí (ve správci úloh) a teprve po 30-40
>minutách se dostanou do samotné hry. Někdy hra zkonzumuje 30GB paměti a zkolabuje

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak to víš, prosím tě? Máš nějaký zdroj, že ovladače ke grafikám Intelu jsou 100% odladěné a chyby jsou způsobené chybným voláním API?
Rozhodně mi připadá uchylné opravovat chyby ve volání/implementaci API v ovladačích. Ovladač by měl optimalizovat rychlost, funkčnost, vizuál... Ale ne chyby jiného vývojáře. Nicméně v tomto případě mám pochybnosti spíše o ovladačích Intelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja ale netvrdim ze jsou ovladace 100% odladene. Nejsou a nikdy nebudou. Ale jestli se Starfield na Arc ani nespusti tak je chyba ve hre. Vzdyt to zlobi na vice vice GPU (napr. RDNA1 grafiky). Nebo jsou performance problémy (Nvidia 4090).
Zase z toho Arc nedelejte odpad ktery ani nespusti hry takovy opravdu neni. Semtam problémy - bez pochyby. Prostor pro zlepseni vykonu - rozhodne. Ale toto je opravdu moc. Zvlast jak se prsili ze Starfield je bez chyb (nejlepší joke tohoto leta)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak iluze o dokonalosti Bethesdy si také nedělám. A nejsme v segmentu, kde SW odchází 100% otestovaný a odladěný. Jako že bezchybný SW není až takový mýtus. Je to jenom otázka pečlivosti, kontroly, testů a peněz.
Ale přijde mi fakt divné (skoro bych řekl na πču), že jde ven hra se zásadnímu nedostatky v enginu. Spíše bych čekal třeba nějaký kiks v příběhu, překlepy, chyba ve skriptu reakce na komunikaci postav apod, než toto.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Starfiled jsem zkoušel a nejede to moc slavně ani na 4090 se zapnutým FSR2 (kolem 70 fps ve 4k, záleží na scéně).
Bohužel engine nepodporuje prakticky žádné moderní technologie jako translucentní materiály, pořádné particle efekty, fyziku vlasů, HDR a kromě toho má i velmi divně nastavený barevný tone mapping takže vše vypadá neuvěřitelně plastelínově.

Hra to možná je dobrá, ale jde poznat, že engine je velmi letitý. Vůbec bych se nedivil, kdyby za technické problémy nemohli pouze výrobci GPU. Tím tedy neříkám, že Intel má kvalitní ovladače :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hodte si tam dlss,link viz vyse. Lidem to pomohlo

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vydat hru, ktera nefunguje plynule ani na high-endu bez interpolace mi prijde jako next level gamingu. Co na to rikaji uzivatele X-boxu? Koukam, ze premium by melo bezet i na S serii, to je asi naka tahova verze?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O tom nevedu spor, možná bych s Vámi i souhlasil. I když byly v historii hry, kdy na max detaily si většina lidí nezahrála.

Mi šlo jen o to, že tam lze doplnit DLSS s FG a získat více FPS. Nic víc, nic míň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. tam lze doplnit DLSS s FG .."

A jste si jist tím FG?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu, špatně jsem si to přečetl a FG tam není

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Majitelé Xboxu jsou spokojení, protože tam je to odladěné. Nepadá, funguje, 30fps upscale 4k (tuším, nevím jistě, že z 1620p)
Ten engine by ale asi měli zahodit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale je tam motion blur! A FOV nejde nastavit.

Navíc hra o průzkumu vesmíru tak nějak postrádá průzkum vesmíru, No Man Sky má mnohem lépe řešené přelétávání mezi planetami a další aspekty. Dialogy a "příběh" jsou opět v podání Bughesdy hrůzné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koncem roku 2008 vyšla hra, která umožňovala (do jisté míry) průzkum vesmíru, přelétávaní a průzkum planety (celý povrch bez parcelování na dostupná místa).

Velké SW společnosti do takového risku nechtějí jít ani po dalších 15 ltech vývoje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky ze zacatku sklidili docela kritiku a ta hra ted se asi moc neda srovnat s tim co to bylo na zacatku. Ted bych rekl, ze to bude takovej benchmark pro Starfield.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl, Starfiled je především RPG. Ostatní je k tomu. Průzkum planet pěkný vizuálně, má to své limity, ale funguje. Questy celkem pěkné. Solidní práce.

NMS je sandbox, celý procedurálně generovaný. RPG žádné. Je to jiný koncept. Planety jsou nudné a pořád dokola, všechno přes kopírku. Ale po 6 letech už je toho celkem dost. V tomhle je potřeba autory ocenit. Stále přidávají. Stavba základen a velkých lodí je pěkná. Je to ale celkem dost repetitivní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mi zrovna neprijde az tak "sokujici". Nekdy se jednoduse nezadari, at je to Intel, AMD nebo NV.
Intel to fixne, otazka je spis, jak pomalu to na tech kartach pojede.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klasika od Bethesdy... Hry od nich mám rád, těším se na ně, ale kupuji je nejdříve tak 1-2 roky od vydání, kdy už se dají hrát. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

běží na pozadí (ve správci úloh) a teprve po 30-40 minutách se dostanou do samotné hry
- tak to chcem

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Baldurs Gate III to dělá taky. První 2-3 minuty si nejsem jist, jestli jsem to tlačítko start neminul.

New World postupně dostává vylepšení enginu a se změnou politiky využívání pikslí šejdrem (nově kompilace šejdrů při každém startu hry) bylo v poznámkách k záplatě uvedeno varování, že start hry může trvat déle.

Hogwarts si taky při prvním spuštění (a každé velké změně) dělá novou kompilaci šejdrů.

Obdobných případů bude přibývat. Tak nezbývá než doufat, že to nedojde do extrémů typu 20+ minut při každém startu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z toho, co postihlo mna to robi aj Forza Horizon 5 (a tipujem aj Motorsport 4). Aj na celkom tucnej masine a grafike to vie trvat radovo jednotky minut.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.