Napsteru se daří
Dříve undergroundový, nyní silně výdělečný. I tak by se dal Napster charakterizovat. Poté co ho resuscitovalo Roxio hlásí tento internetový obchod s hudebními skladbami každý kvartál lepší a lepší čísla. Jen tak mimochodem Roxio už je nyní vlastně jenom Napster, protože všeho ostatního se loni zbavilo (Taková malá kontrolní otázka. Víte, kolika firmami už prošel program Easy CD?). Tak například počet uživatelů se oproti předchozímu kvartálu zvýšil o 53% (o 143 000). Do půl miliónu předplatitelů mu chybí už jen 90 000. Tržby za poslední kvartál jsou očekávány v rozmezí 16,5 až 17,5 miliónu UDS$. To je o více jak milión více, než vedení firmy předpokládalo. Ocenila to i burza, když jejich akcie zvýšily hodnotu o 20%. A pak že stahování z internetu zabíjí hudbu! Kdyby toto spustila RIAA nebo IFPI před třemi lety sama, nemusely by nyní žehrat nad poklesem příjmů.