30. 6. 2016 - 14:54https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseEkologie v praxi :-Dhttps://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906721
+
Palivo spálené k podobným účelům je určitě lépe využité, než to spálené lenochy při cestách do sámošky, která je o dvě ulice dál...
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Palivo spálené k podobným
franta flinta https://diit.cz/profil/eskymak
30. 6. 2016 - 15:08https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskusePalivo spálené k podobným účelům je určitě lépe využité, než to spálené lenochy při cestách do sámošky, která je o dvě ulice dál...https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906725
+
Ty jo, takže to bylo palivo určené pro lidi co mají sámošku o dvě ulice dál.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Ty jo, takže to bylo palivo
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
30. 6. 2016 - 15:29https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTy jo, takže to bylo palivo určené pro lidi co mají sámošku o dvě ulice dál.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906735
+
Spíš jde o to, že tuhé raketové palivo je jeden z největších sajrajtů, co se k pohonu raket dá použít, hned vedle hydrazinu. Tyhle motory dělají místní ozónové díry. Takový metanový motor, mmm, to by bylo něco jiného. :)
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Spíš jde o to, že tuhé
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
30. 6. 2016 - 15:36https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseSpíš jde o to, že tuhé raketové palivo je jeden z největších sajrajtů, co se k pohonu raket dá použít, hned vedle hydrazinu. Tyhle motory dělají místní ozónové díry. Takový metanový motor, mmm, to by bylo něco jiného. :)https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906741
+
O nikoliv, spravny ekoaktivista by vymyslel nejake eko kreativni reseni, napr: Prvni cast useku zvladne balon, druhou cast useku vystreli delo (co ponese ten balon), a za treti - projektil vystreleny delem bude zachycen do site a vytazen lanem na orbitalni stanici.. (a tech par zbyvajicich desitek kilometru se v prezentaci nekam schova)
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
O nikoliv, spravny
jakub novak https://diit.cz/profil/milka
30. 6. 2016 - 15:43https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseO nikoliv, spravny ekoaktivista by vymyslel nejake eko kreativni reseni, napr: Prvni cast useku zvladne balon, druhou cast useku vystreli delo (co ponese ten balon), a za treti - projektil vystreleny delem bude zachycen do site a vytazen lanem na orbitalni stanici.. (a tech par zbyvajicich desitek kilometru se v prezentaci nekam schova)https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906745
+
Vesmir neni daleko, vesmir je predevsim rychle. Balon vas muze dostat pomerne vysoko, ale i kdyby vas dostal do 100km, bude to k nicemu. Vetsina paliva je zapotrebi na to, aby se rakete udelila orbitalni rychlost kolem 8km/s. NEEXISTUJE zpusob jak necemu udelit 8km/s ekologicky - mozna krome orbitalniho vytahu, ale ten je zatim jen na papire. Specialne, zadne delo tak rychle nestrili - mozna railgun, ale ty spaluji spoustu kovu z tech kolejnic, to urcite taky neni zadna velka ekologie.
30. 6. 2016 - 17:17https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseVesmir neni daleko, vesmir je predevsim rychle. Balon vas muze dostat pomerne vysoko, ale i kdyby vas dostal do 100km, bude to k nicemu. Vetsina paliva je zapotrebi na to, aby se rakete udelila orbitalni rychlost kolem 8km/s. NEEXISTUJE zpusob jak necemu udelit 8km/s ekologicky - mozna krome orbitalniho vytahu, ale ten je zatim jen na papire. Specialne, zadne delo tak rychle nestrili - mozna railgun, ale ty spaluji spoustu kovu z tech kolejnic, to urcite taky neni zadna velka ekologie.
https://what-if.xkcd.com/58/
https://en.wikipedia.org/wiki/Railgun
https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906817
+
Budeš se divit, ale kdyby existoval balón, který dokáže vynést raketu 100km vysoko, tak by se zásadně zmenšilo množství paliva. Jsou to na první pohled drobky, které se ale posbírají - o pár procent nižší gravitace (cca 3%), absence vzduchu (=motory optimalizované pro vakuum s vysokým ISP), o něco vyšší odstředivé zrychlení. Ve výsledku by raketa mohla být třeba i jen poloviční pro stejný náklad (důsledek exponenciální povahy "raketové rovnice").
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Budeš se divit, ale kdyby
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
1. 7. 2016 - 01:56https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseBudeš se divit, ale kdyby existoval balón, který dokáže vynést raketu 100km vysoko, tak by se zásadně zmenšilo množství paliva. Jsou to na první pohled drobky, které se ale posbírají - o pár procent nižší gravitace (cca 3%), absence vzduchu (=motory optimalizované pro vakuum s vysokým ISP), o něco vyšší odstředivé zrychlení. Ve výsledku by raketa mohla být třeba i jen poloviční pro stejný náklad (důsledek exponenciální povahy "raketové rovnice").https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907011
+
To je sice pravda (až na tu bizarní spekulaci o poloviční hmotnosti), ale nestojí to za námahu. Hlavní důvod, proč by se "zásadně zmenšilo množství paliva", bude spočívat v tom, že takový balón toho unese prd. :) To už by byl mnohem vhodnější nějaký suborbitální raketoplán (něco na způsob XS-1, který je ve vývoji, a doufám neumře, protože se docela dost blíží mému vysněnému ideálnímu systému pro dopravu na oběžnou dráhu. :)). Kdyby nic jiného, tak kromě toho, že zaručí podobné podmínky pro orbitální raketový stupeň jako váš hypotetický balón (vakuum pro optimální provoz motoru pro celou dobu zážehu, část potřebné potenciální energie), tak ještě navíc poskytne *podstatnou* horizontální rychlostní složku (odhadem 2,5-3,5 km/s). Přitom o něco vyšší náklady na postavení a údržbu takového nosiče vykompenzují výrazné úspory z rozsahu (vynesete o dva řády těžší náklady než tou vaší balónoraketou).
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
To je sice pravda (až na tu
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
1. 7. 2016 - 07:49https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTo je sice pravda (až na tu bizarní spekulaci o poloviční hmotnosti), ale nestojí to za námahu. Hlavní důvod, proč by se "zásadně zmenšilo množství paliva", bude spočívat v tom, že takový balón toho unese prd. :) To už by byl mnohem vhodnější nějaký suborbitální raketoplán (něco na způsob XS-1, který je ve vývoji, a doufám neumře, protože se docela dost blíží mému vysněnému ideálnímu systému pro dopravu na oběžnou dráhu. :)). Kdyby nic jiného, tak kromě toho, že zaručí podobné podmínky pro orbitální raketový stupeň jako váš hypotetický balón (vakuum pro optimální provoz motoru pro celou dobu zážehu, část potřebné potenciální energie), tak ještě navíc poskytne *podstatnou* horizontální rychlostní složku (odhadem 2,5-3,5 km/s). Přitom o něco vyšší náklady na postavení a údržbu takového nosiče vykompenzují výrazné úspory z rozsahu (vynesete o dva řády těžší náklady než tou vaší balónoraketou).https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907045
+
Jste 100 let za opicemi. Takové drobnosti řeším teleportací v časoprostoru.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Jste 100 let za opicemi.
šarik https://diit.cz/profil/sarik
1. 7. 2016 - 17:32https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseJste 100 let za opicemi. Takové drobnosti řeším teleportací v časoprostoru.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907289
+
Co se týče ekologického vypouštění: což taková Losdorfova smyčka?
Pro neznalé: je to dutá roura (přesněji řečeno dvojice rour), dlouhá několik tisíc kilometrů, ve které obíhá ve vakuu magneticky držené lano rychlostí 20km/s. Díky zakřivení zemského povrchu vzniká odstředivá síla, která rouru zvedá do výšky 100 km. Roura se použije jako základ lineárního elektromotoru, který na dost dlouhé dráze urychlí těleso na orbitální rychlost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Co se týče ekologického
Stoura https://diit.cz/profil/s-j1
11. 8. 2016 - 17:42https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseCo se týče ekologického vypouštění: což taková Losdorfova smyčka?
Pro neznalé: je to dutá roura (přesněji řečeno dvojice rour), dlouhá několik tisíc kilometrů, ve které obíhá ve vakuu magneticky držené lano rychlostí 20km/s. Díky zakřivení zemského povrchu vzniká odstředivá síla, která rouru zvedá do výšky 100 km. Roura se použije jako základ lineárního elektromotoru, který na dost dlouhé dráze urychlí těleso na orbitální rychlost.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-919589
+
Aha, takze ten kdo nechce tahat nakup na cely tyden - 20-30 kilo - domu pesky dve ulice je lenoch?
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Aha, takze ten kdo nechce
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
30. 6. 2016 - 16:47https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseAha, takze ten kdo nechce tahat nakup na cely tyden - 20-30 kilo - domu pesky dve ulice je lenoch?https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906789
+
Byvavali takove tasky s kolecky, to uz se nedela? A v nekterych obchodech si na ty dve ulice muzete rovnou pujcit nakupni vozik.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Byvavali takove tasky s
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
30. 6. 2016 - 17:08https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseByvavali takove tasky s kolecky, to uz se nedela? A v nekterych obchodech si na ty dve ulice muzete rovnou pujcit nakupni vozik.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906807
+
Pokud to máte "dvě ulice", proč byste tahal třicet kilo najednou? My třeba taháme třicet kilo najednou, protože to máme pět kilometrů, ale asi bychom se s tím jinak neobtěžovali.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud to máte "dvě ulice",
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
30. 6. 2016 - 18:29https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskusePokud to máte "dvě ulice", proč byste tahal třicet kilo najednou? My třeba taháme třicet kilo najednou, protože to máme pět kilometrů, ale asi bychom se s tím jinak neobtěžovali.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906845
+
Ja si tiez robim nakupy na cely tyzden, preco zabijat volny cas kazdodennym nakupovanim? A len jeden multipack mineralok vazi 9kg, takze 20kg nemusi byt ani nijak velky nakup..
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Ja si tiez robim nakupy na
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
2. 7. 2016 - 21:34https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseJa si tiez robim nakupy na cely tyzden, preco zabijat volny cas kazdodennym nakupovanim? A len jeden multipack mineralok vazi 9kg, takze 20kg nemusi byt ani nijak velky nakup..https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907481
+
Meh. Kolik delaji tech testu, jeden za pet let ? vic paliva spali tisicka tlustych americkych p*deli v kterekoliv dopravni zacpe kazdy den v X mestach USA...
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Meh. Kolik delaji tech testu,
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
30. 6. 2016 - 20:32https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseMeh. Kolik delaji tech testu, jeden za pet let ? vic paliva spali tisicka tlustych americkych p*deli v kterekoliv dopravni zacpe kazdy den v X mestach USA... https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906879
+
Proc lozit do USA kdyz tlustych p*deli je u nas vic nez dost.
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Proc lozit do USA kdyz
JVc https://diit.cz/profil/jvc
30. 6. 2016 - 22:36https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseProc lozit do USA kdyz tlustych p*deli je u nas vic nez dost.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906919
+
...spíš pro doručování peněz do těch "správných" firem než pro lety kamkoliv. :-p
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
...spíš pro doručování peněz
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
30. 6. 2016 - 14:56https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse...spíš pro doručování peněz do těch "správných" firem než pro lety kamkoliv. :-phttps://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906723
+
To furt nic neni oproti tomu horku, co se linulo z Velké Británie, jak tam pálili ty EU směrnice ;).
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
To furt nic neni oproti tomu
WIFT https://diit.cz/autor/wift
30. 6. 2016 - 16:33https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTo furt nic neni oproti tomu horku, co se linulo z Velké Británie, jak tam pálili ty EU směrnice ;).https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906777
+
Tam bude jeste vetsi horko az zjisti, ze zrusenim volneho pohybu osob sice dostanou z UK milion Polaku, ale ty stovky tisic britskych duchodcu co vlastni baraky na Kanarech, ve Spanelsku a v Italii kam jezdi na zimu budou mit problem, protoze zima je delsi nez turisticke vizum :-)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Tam bude jeste vetsi horko az
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
30. 6. 2016 - 16:49https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTam bude jeste vetsi horko az zjisti, ze zrusenim volneho pohybu osob sice dostanou z UK milion Polaku, ale ty stovky tisic britskych duchodcu co vlastni baraky na Kanarech, ve Spanelsku a v Italii kam jezdi na zimu budou mit problem, protoze zima je delsi nez turisticke vizum :-)https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906791
+
Ono to bude trochu jinak. Víte proč chtějí z EU lidé u nás? Hlavní důvod je že se cítí být podvedeni. Proti všem proklamacím, že jsou si občané EU rovni to není pravda. Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat. Za ty roky co jsme v EU se to neposunulo ani o píď a náskok původních zemí zůstává stejný(ač se politici snaží lidem nakukat že tomu tak není). Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň. Prostě se nechtějí vzdát toho co si vybojovali za ty roky od války.
+1
+19
-1
Je komentář přínosný?
Ono to bude trochu jinak.
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
30. 6. 2016 - 18:37https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseOno to bude trochu jinak. Víte proč chtějí z EU lidé u nás? Hlavní důvod je že se cítí být podvedeni. Proti všem proklamacím, že jsou si občané EU rovni to není pravda. Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat. Za ty roky co jsme v EU se to neposunulo ani o píď a náskok původních zemí zůstává stejný(ač se politici snaží lidem nakukat že tomu tak není). Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň. Prostě se nechtějí vzdát toho co si vybojovali za ty roky od války.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906849
+
"Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat."
Osobně nevidím, v čem jsme si pohoršili oproti dobám minulým. Rozhodně jsme si polepšili v tom, že když se vám nelíbí ten váš podřadný český plat, můžete se sebrat a jít pracovat do Německa nebo do VB a nikdo vám v tom nemůže zabránit (no, ve VB to už dlouho nepotrvá, ale oni na to nejspíš brzo těžce doplatí sami...) Pokud jde o potraviny, to je pouze vaše vina. Máte chtít kvalitní, pak je dostanete. Že si Čech nechá srát na hlavu je jeho problém.
"Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň."
Takže občané VB chtějí, aby polovina věcí v obchodech nebo služeb stála dvakrát nebo třikrát tolik? A bude je místo toho hřát u srdce, že je nebudou dovážet nebo že je nebude místně vyrábět nebo poskytovat dovezená pracovní síla? Ano, to je na stejnou úroveň vůbec neuvrhne, když za stejné platy dostanou mnohem méně zboží a služeb. :D
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
"Stali jsme se občany druhé
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
1. 7. 2016 - 08:46https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse"Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat."
Osobně nevidím, v čem jsme si pohoršili oproti dobám minulým. Rozhodně jsme si polepšili v tom, že když se vám nelíbí ten váš podřadný český plat, můžete se sebrat a jít pracovat do Německa nebo do VB a nikdo vám v tom nemůže zabránit (no, ve VB to už dlouho nepotrvá, ale oni na to nejspíš brzo těžce doplatí sami...) Pokud jde o potraviny, to je pouze vaše vina. Máte chtít kvalitní, pak je dostanete. Že si Čech nechá srát na hlavu je jeho problém.
"Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň."
Takže občané VB chtějí, aby polovina věcí v obchodech nebo služeb stála dvakrát nebo třikrát tolik? A bude je místo toho hřát u srdce, že je nebudou dovážet nebo že je nebude místně vyrábět nebo poskytovat dovezená pracovní síla? Ano, to je na stejnou úroveň vůbec neuvrhne, když za stejné platy dostanou mnohem méně zboží a služeb. :Dhttps://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907069
+
No, jako nekdo kdo tu zije uz 10 let vim, ze financne to tady neni zase takova vyhra. Hodne lidi bere okolo 14000 liber rocne, bydleni je drazsi, provoz auta drazsi ostatni je vicemene podobne, obleceni a obuv muze byt podobne ale i o hodne levnejsi, jidlo je asi vetsinove drazsi nicmene ne o moc, neco je stejne drahe, neco mozna i levnejsi. Alkohol drazsi. Restaurace drazsi. Sluzby drazsi, nemovitosti 2-3x drazsi. Tarify s mobily jsou tu lepsi atd atd. Pokud ma nekdo v Cesku lehce nadprumerny plat, tak si muze zit celkove lepe nez nekdo tady s prumernym platem. Nicmene pokud se clovek v UK uskromni a jede jen nasetrit a ne zit, tak se da za rok, dva usetrit vice nez v CR apod.
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
No, jako nekdo jdo tu zije uz
ados_cz (neověřeno) https://diit.cz
1. 7. 2016 - 12:03https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseNo, jako nekdo kdo tu zije uz 10 let vim, ze financne to tady neni zase takova vyhra. Hodne lidi bere okolo 14000 liber rocne, bydleni je drazsi, provoz auta drazsi ostatni je vicemene podobne, obleceni a obuv muze byt podobne ale i o hodne levnejsi, jidlo je asi vetsinove drazsi nicmene ne o moc, neco je stejne drahe, neco mozna i levnejsi. Alkohol drazsi. Restaurace drazsi. Sluzby drazsi, nemovitosti 2-3x drazsi. Tarify s mobily jsou tu lepsi atd atd. Pokud ma nekdo v Cesku lehce nadprumerny plat, tak si muze zit celkove lepe nez nekdo tady s prumernym platem. Nicmene pokud se clovek v UK uskromni a jede jen nasetrit a ne zit, tak se da za rok, dva usetrit vice nez v CR apod.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907119
+
3. 7. 2016 - 06:41https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseMas trochu bordel v tom co je EU a co Schengen.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907499
+
Zrovna nedavno jsem si odfotil v jedne galerii (vystava jednoho umelca, co byl tak trochu blazen do vesmiru) takovej seznam. Vytvoren snad nekdy v 60tych letech, byly tam hezky podrobne popsany budouci milniky lidstva pri dobyvani vesmiru. Pristani na Marsu melo byt tusim v roce 1973. Zatraceni lini americane! Touhle dobou uz sme mely byt ve vedlejsi galaxii! ;)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna nedavno jsem si
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
30. 6. 2016 - 20:16https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseZrovna nedavno jsem si odfotil v jedne galerii (vystava jednoho umelca, co byl tak trochu blazen do vesmiru) takovej seznam. Vytvoren snad nekdy v 60tych letech, byly tam hezky podrobne popsany budouci milniky lidstva pri dobyvani vesmiru. Pristani na Marsu melo byt tusim v roce 1973. Zatraceni lini americane! Touhle dobou uz sme mely byt ve vedlejsi galaxii! ;)https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906877
+
A já dodnes věřil, že při prvním letu na Mars bude použit iontový motor. Cesta by pravděpodobně byla na delší dobu, ale mnohem efektivnější co se týče spotřeby paliva. Ono stejně při letu na Mars by byl velký rozdíl v tom jaký motor bude využit na vynesení všech komponent na orbitu a v tom jaký motor bude využit na samotný let na Mars.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
A já dodnes věřil, že při
siddhi https://diit.cz/profil/puko-hasita
30. 6. 2016 - 21:52https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseA já dodnes věřil, že při prvním letu na Mars bude použit iontový motor. Cesta by pravděpodobně byla na delší dobu, ale mnohem efektivnější co se týče spotřeby paliva. Ono stejně při letu na Mars by byl velký rozdíl v tom jaký motor bude využit na vynesení všech komponent na orbitu a v tom jaký motor bude využit na samotný let na Mars.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906895
+
Tohle je pomocný startovací motor prvního stupně rakety v podstatě to je přepracovaný pomocný startovací motor z raketoplánu, ten co zlikvidoval Challenger.
.
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Tohle je pomocný startovací
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
1. 7. 2016 - 00:17https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTohle je pomocný startovací motor prvního stupně rakety v podstatě to je přepracovaný pomocný startovací motor z raketoplánu, ten co zlikvidoval Challenger.
.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906977
+
Za současného stavu technologií by pro něco takového byl mnohem vhodnější třeba takový solární tepelný pohon - má mnohem větší tah, než jakýkoli iontový motor, a tak velké delta V k dosažení Marsu stejně nepotřebujete.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Za současného stavu
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
1. 7. 2016 - 08:02https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseZa současného stavu technologií by pro něco takového byl mnohem vhodnější třeba takový solární tepelný pohon - má mnohem větší tah, než jakýkoli iontový motor, a tak velké delta V k dosažení Marsu stejně nepotřebujete.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907053
+
Iontový motor by asi nebyl moc velká výhra kvůli malému tahu a tím také dlouhé cestě.
Hlavním problémem cesty na Mars je radiace. Proto je hodně velká snaha, aby ta cesta trvala co nejkratší dobu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Iontový motor by asi nebyl
Stoura https://diit.cz/profil/s-j1
11. 8. 2016 - 17:35https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseIontový motor by asi nebyl moc velká výhra kvůli malému tahu a tím také dlouhé cestě.
Hlavním problémem cesty na Mars je radiace. Proto je hodně velká snaha, aby ta cesta trvala co nejkratší dobu.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-919583
+
Když tu probíráte tu spotřebu tak motor spálí 6 tun paliva za sekundu, (hoří 120s) a max výkon odpovídá 2,3 GW což je více než je výkon celé elektrárny Dukovany. Motor má 5 bloků a výšku 67m
Palivem je nejspíše opět směs tvořená 12% polybutadienakrylátu, 16,00 % práškového hliníku a 69,60 % chloristanu amonného; 0,40 % práškového oxidu železitého jako katalyzátoru a 2 % epoxidového vytvrzovače Základem paliva tedy je sůl kyseliny chloristé což je v podstatě výbušnina.
Jako děti jsme testovali podobnou směs s dusičnanem amonným a jiným typem akrtlátu a bylo to sakra dobré palivo , nebyl problém s více než 3m vysokým plamen, dokázalo to propálit velkou díru do 10cm silného asfaltu na silnici. Jo to byli časy , jediný problém byl přemluvit paním v drogerii aby nám prodávala práškový hliník, krtala se o něj více než o suřík
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Když tu probíráte tu spotřebu
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
1. 7. 2016 - 01:07https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseKdyž tu probíráte tu spotřebu tak motor spálí 6 tun paliva za sekundu, (hoří 120s) a max výkon odpovídá 2,3 GW což je více než je výkon celé elektrárny Dukovany. Motor má 5 bloků a výšku 67m
Palivem je nejspíše opět směs tvořená 12% polybutadienakrylátu, 16,00 % práškového hliníku a 69,60 % chloristanu amonného; 0,40 % práškového oxidu železitého jako katalyzátoru a 2 % epoxidového vytvrzovače Základem paliva tedy je sůl kyseliny chloristé což je v podstatě výbušnina.
Jako děti jsme testovali podobnou směs s dusičnanem amonným a jiným typem akrtlátu a bylo to sakra dobré palivo , nebyl problém s více než 3m vysokým plamen, dokázalo to propálit velkou díru do 10cm silného asfaltu na silnici. Jo to byli časy , jediný problém byl přemluvit paním v drogerii aby nám prodávala práškový hliník, krtala se o něj více než o suřík https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-906999
+
Jj, nezapomenu na scenku v lekarne, kdy jsme krome manganistanu chteli jeste vitamin C v tabletach - ale hlavne ne v te plastove tube, ale v te hlinikove!
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Jj, nezapomenu na scenku v
rman https://diit.cz/profil/r-man
1. 7. 2016 - 08:59https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseJj, nezapomenu na scenku v lekarne, kdy jsme krome manganistanu chteli jeste vitamin C v tabletach - ale hlavne ne v te plastove tube, ale v te hlinikove!https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907073
+
Problém byl jen koupit kovovou náplň do propisky, větší množství sirek, odbarvovač, tabletkový peroxid, dřevěné uhlí. V místní drogerii vysokoobrátkové zboží. Zato v zahrádkářských potřebách mě chválili, že pilně pomáhám na poli, když potřebuji tolik ledku amonného a síru kupuji na kila proti padlí a na síření sklepa a sudů. Mno a to dřevěné uhlí se vyrobilo podle postupu získaného probíraného na ZDŠ. Pak se také dost ztrácely rtuťové spínače. Ovšem vrchol blaha bylo, když se v samošce objevil tzv. tuhý líh. Ten jsem vykupoval pravidelně na turistické průkazy mých spolužáků nadměrně holdujícím taháním se báglů po přírodě. A se skupováním kyseliny citronové jsem také začal být podezřelý. Ale co už, když široko daleko člověku neprodali slušnou kyselinu ve větším množství, od té doby, kdy jsem jako člen přírodovědného kroužku vloudil nepozorovaně do skříně naší chemikářky a odkloněním zprivatizoval kyselinu dusičnou za účelem původně nitridace vaty, ale jásal jsem, když jsem si přečetl, že je p.a. a vedle stojící ve stejné kvalitě kyselina sírová také neunikla mé pozornosti. No a přece tam nenechám lístkový sodík a jód, když už tam su a riskuju polepšovnu. Také flaštička glycerinu tam byla jaksi na ráně a to jsem se také neudržel.
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Problém byl jen koupit
šarik https://diit.cz/profil/sarik
1. 7. 2016 - 10:24https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseProblém byl jen koupit kovovou náplň do propisky, větší množství sirek, odbarvovač, tabletkový peroxid, dřevěné uhlí. V místní drogerii vysokoobrátkové zboží. Zato v zahrádkářských potřebách mě chválili, že pilně pomáhám na poli, když potřebuji tolik ledku amonného a síru kupuji na kila proti padlí a na síření sklepa a sudů. Mno a to dřevěné uhlí se vyrobilo podle postupu získaného probíraného na ZDŠ. Pak se také dost ztrácely rtuťové spínače. Ovšem vrchol blaha bylo, když se v samošce objevil tzv. tuhý líh. Ten jsem vykupoval pravidelně na turistické průkazy mých spolužáků nadměrně holdujícím taháním se báglů po přírodě. A se skupováním kyseliny citronové jsem také začal být podezřelý. Ale co už, když široko daleko člověku neprodali slušnou kyselinu ve větším množství, od té doby, kdy jsem jako člen přírodovědného kroužku vloudil nepozorovaně do skříně naší chemikářky a odkloněním zprivatizoval kyselinu dusičnou za účelem původně nitridace vaty, ale jásal jsem, když jsem si přečetl, že je p.a. a vedle stojící ve stejné kvalitě kyselina sírová také neunikla mé pozornosti. No a přece tam nenechám lístkový sodík a jód, když už tam su a riskuju polepšovnu. Také flaštička glycerinu tam byla jaksi na ráně a to jsem se také neudržel.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907097
+
Jenom 2,3 GW? No nevím, to se mi na 6 tun TPH za sekundu zdá trošku málo. I kdyby v té směsi byla jen jedna tuna paliva za sekundu (zbytek okysličovadlo), to máte hned aspoň 40 GW tepla.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jenom 2,3 GW? No nevím, to se
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
8. 7. 2016 - 22:16https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseJenom 2,3 GW? No nevím, to se mi na 6 tun TPH za sekundu zdá trošku málo. I kdyby v té směsi byla jen jedna tuna paliva za sekundu (zbytek okysličovadlo), to máte hned aspoň 40 GW tepla.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-908713
+
1. 7. 2016 - 08:00https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseJaký je rozdíl tahu motoru naležato a nastojato?https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907051
+
Test úspěšný, výborně, hned jich kupuji 10 pro svůj KSP.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Test úspěšný, výborně, hned
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
1. 7. 2016 - 09:01https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuseTest úspěšný, výborně, hned jich kupuji 10 pro svůj KSP.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907077
+
Pro autora:
Výraz "metrická" tuna je jen pro američany, kteří mají pořád bordel v jednotkách, a NASA bohužel pořád míchá v propagačních materiálech SI jednotky s tím americkým bordelem. Takže se překládá "metric-ton" na "tuna". U nás nikdo nepředpokládá, že byste psal v "krátkých" nebo "dlouhých" tunách. Proč by to taky kromě pomatených amíků někdo dělal, že. Bohužel nejhorší je, když v nějakém americkém článku píšou jen "ton" a člověk si nemůže být jistý, kolik to vlastně je.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pro autora:
John Douberro https://diit.cz/profil/john-douberro
1. 7. 2016 - 09:08https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskusePro autora:
Výraz "metrická" tuna je jen pro američany, kteří mají pořád bordel v jednotkách, a NASA bohužel pořád míchá v propagačních materiálech SI jednotky s tím americkým bordelem. Takže se překládá "metric-ton" na "tuna". U nás nikdo nepředpokládá, že byste psal v "krátkých" nebo "dlouhých" tunách. Proč by to taky kromě pomatených amíků někdo dělal, že. Bohužel nejhorší je, když v nějakém americkém článku píšou jen "ton" a člověk si nemůže být jistý, kolik to vlastně je.https://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskuse#comment-907081
+
Diskuse k NASA otestovala nový SRB pro lety na Marshttps://diit.cz/clanek/nasa-otestovala-novy-srb-pro-lety-na-mars/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Ekologie v praxi :-D
Palivo spálené k podobným účelům je určitě lépe využité, než to spálené lenochy při cestách do sámošky, která je o dvě ulice dál...
Ty jo, takže to bylo palivo určené pro lidi co mají sámošku o dvě ulice dál.
kez by
Spíš jde o to, že tuhé raketové palivo je jeden z největších sajrajtů, co se k pohonu raket dá použít, hned vedle hydrazinu. Tyhle motory dělají místní ozónové díry. Takový metanový motor, mmm, to by bylo něco jiného. :)
O nikoliv, spravny ekoaktivista by vymyslel nejake eko kreativni reseni, napr: Prvni cast useku zvladne balon, druhou cast useku vystreli delo (co ponese ten balon), a za treti - projektil vystreleny delem bude zachycen do site a vytazen lanem na orbitalni stanici.. (a tech par zbyvajicich desitek kilometru se v prezentaci nekam schova)
Vesmir neni daleko, vesmir je predevsim rychle. Balon vas muze dostat pomerne vysoko, ale i kdyby vas dostal do 100km, bude to k nicemu. Vetsina paliva je zapotrebi na to, aby se rakete udelila orbitalni rychlost kolem 8km/s. NEEXISTUJE zpusob jak necemu udelit 8km/s ekologicky - mozna krome orbitalniho vytahu, ale ten je zatim jen na papire. Specialne, zadne delo tak rychle nestrili - mozna railgun, ale ty spaluji spoustu kovu z tech kolejnic, to urcite taky neni zadna velka ekologie.
https://what-if.xkcd.com/58/
https://en.wikipedia.org/wiki/Railgun
Budeš se divit, ale kdyby existoval balón, který dokáže vynést raketu 100km vysoko, tak by se zásadně zmenšilo množství paliva. Jsou to na první pohled drobky, které se ale posbírají - o pár procent nižší gravitace (cca 3%), absence vzduchu (=motory optimalizované pro vakuum s vysokým ISP), o něco vyšší odstředivé zrychlení. Ve výsledku by raketa mohla být třeba i jen poloviční pro stejný náklad (důsledek exponenciální povahy "raketové rovnice").
To je sice pravda (až na tu bizarní spekulaci o poloviční hmotnosti), ale nestojí to za námahu. Hlavní důvod, proč by se "zásadně zmenšilo množství paliva", bude spočívat v tom, že takový balón toho unese prd. :) To už by byl mnohem vhodnější nějaký suborbitální raketoplán (něco na způsob XS-1, který je ve vývoji, a doufám neumře, protože se docela dost blíží mému vysněnému ideálnímu systému pro dopravu na oběžnou dráhu. :)). Kdyby nic jiného, tak kromě toho, že zaručí podobné podmínky pro orbitální raketový stupeň jako váš hypotetický balón (vakuum pro optimální provoz motoru pro celou dobu zážehu, část potřebné potenciální energie), tak ještě navíc poskytne *podstatnou* horizontální rychlostní složku (odhadem 2,5-3,5 km/s). Přitom o něco vyšší náklady na postavení a údržbu takového nosiče vykompenzují výrazné úspory z rozsahu (vynesete o dva řády těžší náklady než tou vaší balónoraketou).
Jste 100 let za opicemi. Takové drobnosti řeším teleportací v časoprostoru.
Co se týče ekologického vypouštění: což taková Losdorfova smyčka?
Pro neznalé: je to dutá roura (přesněji řečeno dvojice rour), dlouhá několik tisíc kilometrů, ve které obíhá ve vakuu magneticky držené lano rychlostí 20km/s. Díky zakřivení zemského povrchu vzniká odstředivá síla, která rouru zvedá do výšky 100 km. Roura se použije jako základ lineárního elektromotoru, který na dost dlouhé dráze urychlí těleso na orbitální rychlost.
Aha, takze ten kdo nechce tahat nakup na cely tyden - 20-30 kilo - domu pesky dve ulice je lenoch?
Byvavali takove tasky s kolecky, to uz se nedela? A v nekterych obchodech si na ty dve ulice muzete rovnou pujcit nakupni vozik.
Pokud to máte "dvě ulice", proč byste tahal třicet kilo najednou? My třeba taháme třicet kilo najednou, protože to máme pět kilometrů, ale asi bychom se s tím jinak neobtěžovali.
Ja si tiez robim nakupy na cely tyzden, preco zabijat volny cas kazdodennym nakupovanim? A len jeden multipack mineralok vazi 9kg, takze 20kg nemusi byt ani nijak velky nakup..
Meh. Kolik delaji tech testu, jeden za pet let ? vic paliva spali tisicka tlustych americkych p*deli v kterekoliv dopravni zacpe kazdy den v X mestach USA...
Proc lozit do USA kdyz tlustych p*deli je u nas vic nez dost.
...spíš pro doručování peněz do těch "správných" firem než pro lety kamkoliv. :-p
To furt nic neni oproti tomu horku, co se linulo z Velké Británie, jak tam pálili ty EU směrnice ;).
Tam bude jeste vetsi horko az zjisti, ze zrusenim volneho pohybu osob sice dostanou z UK milion Polaku, ale ty stovky tisic britskych duchodcu co vlastni baraky na Kanarech, ve Spanelsku a v Italii kam jezdi na zimu budou mit problem, protoze zima je delsi nez turisticke vizum :-)
Ono to bude trochu jinak. Víte proč chtějí z EU lidé u nás? Hlavní důvod je že se cítí být podvedeni. Proti všem proklamacím, že jsou si občané EU rovni to není pravda. Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat. Za ty roky co jsme v EU se to neposunulo ani o píď a náskok původních zemí zůstává stejný(ač se politici snaží lidem nakukat že tomu tak není). Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň. Prostě se nechtějí vzdát toho co si vybojovali za ty roky od války.
"Stali jsme se občany druhé možná třetí kategorie. Máme podřadné platy, v obchodech na regálech leží podřadné potraviny a mají se prý lidé z toho radovat."
Osobně nevidím, v čem jsme si pohoršili oproti dobám minulým. Rozhodně jsme si polepšili v tom, že když se vám nelíbí ten váš podřadný český plat, můžete se sebrat a jít pracovat do Německa nebo do VB a nikdo vám v tom nemůže zabránit (no, ve VB to už dlouho nepotrvá, ale oni na to nejspíš brzo těžce doplatí sami...) Pokud jde o potraviny, to je pouze vaše vina. Máte chtít kvalitní, pak je dostanete. Že si Čech nechá srát na hlavu je jeho problém.
"Občané VB si uvědomily že obrovský příliv těch lidí druhé až třetí kategorie je uvrhne časem na stejnou úroveň."
Takže občané VB chtějí, aby polovina věcí v obchodech nebo služeb stála dvakrát nebo třikrát tolik? A bude je místo toho hřát u srdce, že je nebudou dovážet nebo že je nebude místně vyrábět nebo poskytovat dovezená pracovní síla? Ano, to je na stejnou úroveň vůbec neuvrhne, když za stejné platy dostanou mnohem méně zboží a služeb. :D
No, jako nekdo kdo tu zije uz 10 let vim, ze financne to tady neni zase takova vyhra. Hodne lidi bere okolo 14000 liber rocne, bydleni je drazsi, provoz auta drazsi ostatni je vicemene podobne, obleceni a obuv muze byt podobne ale i o hodne levnejsi, jidlo je asi vetsinove drazsi nicmene ne o moc, neco je stejne drahe, neco mozna i levnejsi. Alkohol drazsi. Restaurace drazsi. Sluzby drazsi, nemovitosti 2-3x drazsi. Tarify s mobily jsou tu lepsi atd atd. Pokud ma nekdo v Cesku lehce nadprumerny plat, tak si muze zit celkove lepe nez nekdo tady s prumernym platem. Nicmene pokud se clovek v UK uskromni a jede jen nasetrit a ne zit, tak se da za rok, dva usetrit vice nez v CR apod.
Mas trochu bordel v tom co je EU a co Schengen.
Zrovna nedavno jsem si odfotil v jedne galerii (vystava jednoho umelca, co byl tak trochu blazen do vesmiru) takovej seznam. Vytvoren snad nekdy v 60tych letech, byly tam hezky podrobne popsany budouci milniky lidstva pri dobyvani vesmiru. Pristani na Marsu melo byt tusim v roce 1973. Zatraceni lini americane! Touhle dobou uz sme mely byt ve vedlejsi galaxii! ;)
A já dodnes věřil, že při prvním letu na Mars bude použit iontový motor. Cesta by pravděpodobně byla na delší dobu, ale mnohem efektivnější co se týče spotřeby paliva. Ono stejně při letu na Mars by byl velký rozdíl v tom jaký motor bude využit na vynesení všech komponent na orbitu a v tom jaký motor bude využit na samotný let na Mars.
Tohle je pomocný startovací motor prvního stupně rakety v podstatě to je přepracovaný pomocný startovací motor z raketoplánu, ten co zlikvidoval Challenger.
.
Za současného stavu technologií by pro něco takového byl mnohem vhodnější třeba takový solární tepelný pohon - má mnohem větší tah, než jakýkoli iontový motor, a tak velké delta V k dosažení Marsu stejně nepotřebujete.
Iontový motor by asi nebyl moc velká výhra kvůli malému tahu a tím také dlouhé cestě.
Hlavním problémem cesty na Mars je radiace. Proto je hodně velká snaha, aby ta cesta trvala co nejkratší dobu.
Když tu probíráte tu spotřebu tak motor spálí 6 tun paliva za sekundu, (hoří 120s) a max výkon odpovídá 2,3 GW což je více než je výkon celé elektrárny Dukovany. Motor má 5 bloků a výšku 67m
Palivem je nejspíše opět směs tvořená 12% polybutadienakrylátu, 16,00 % práškového hliníku a 69,60 % chloristanu amonného; 0,40 % práškového oxidu železitého jako katalyzátoru a 2 % epoxidového vytvrzovače Základem paliva tedy je sůl kyseliny chloristé což je v podstatě výbušnina.
Jako děti jsme testovali podobnou směs s dusičnanem amonným a jiným typem akrtlátu a bylo to sakra dobré palivo , nebyl problém s více než 3m vysokým plamen, dokázalo to propálit velkou díru do 10cm silného asfaltu na silnici. Jo to byli časy , jediný problém byl přemluvit paním v drogerii aby nám prodávala práškový hliník, krtala se o něj více než o suřík
Jj, nezapomenu na scenku v lekarne, kdy jsme krome manganistanu chteli jeste vitamin C v tabletach - ale hlavne ne v te plastove tube, ale v te hlinikove!
Problém byl jen koupit kovovou náplň do propisky, větší množství sirek, odbarvovač, tabletkový peroxid, dřevěné uhlí. V místní drogerii vysokoobrátkové zboží. Zato v zahrádkářských potřebách mě chválili, že pilně pomáhám na poli, když potřebuji tolik ledku amonného a síru kupuji na kila proti padlí a na síření sklepa a sudů. Mno a to dřevěné uhlí se vyrobilo podle postupu získaného probíraného na ZDŠ. Pak se také dost ztrácely rtuťové spínače. Ovšem vrchol blaha bylo, když se v samošce objevil tzv. tuhý líh. Ten jsem vykupoval pravidelně na turistické průkazy mých spolužáků nadměrně holdujícím taháním se báglů po přírodě. A se skupováním kyseliny citronové jsem také začal být podezřelý. Ale co už, když široko daleko člověku neprodali slušnou kyselinu ve větším množství, od té doby, kdy jsem jako člen přírodovědného kroužku vloudil nepozorovaně do skříně naší chemikářky a odkloněním zprivatizoval kyselinu dusičnou za účelem původně nitridace vaty, ale jásal jsem, když jsem si přečetl, že je p.a. a vedle stojící ve stejné kvalitě kyselina sírová také neunikla mé pozornosti. No a přece tam nenechám lístkový sodík a jód, když už tam su a riskuju polepšovnu. Také flaštička glycerinu tam byla jaksi na ráně a to jsem se také neudržel.
Jenom 2,3 GW? No nevím, to se mi na 6 tun TPH za sekundu zdá trošku málo. I kdyby v té směsi byla jen jedna tuna paliva za sekundu (zbytek okysličovadlo), to máte hned aspoň 40 GW tepla.
Jaký je rozdíl tahu motoru naležato a nastojato?
Mínusy od specialistů na raketové motory?
Test úspěšný, výborně, hned jich kupuji 10 pro svůj KSP.
Pro autora:
Výraz "metrická" tuna je jen pro američany, kteří mají pořád bordel v jednotkách, a NASA bohužel pořád míchá v propagačních materiálech SI jednotky s tím americkým bordelem. Takže se překládá "metric-ton" na "tuna". U nás nikdo nepředpokládá, že byste psal v "krátkých" nebo "dlouhých" tunách. Proč by to taky kromě pomatených amíků někdo dělal, že. Bohužel nejhorší je, když v nějakém americkém článku píšou jen "ton" a člověk si nemůže být jistý, kolik to vlastně je.
nemyslel jste Tonne? :o)
Hm, klobouk dolu... inžinýři... ;o)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.