Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nástupcem Navi bude Arcturus

Tak nevim, vzhedem k tomu jak naslapanou grafiku mam tak asi Navi preskocim a pockam na Arcturus, pac to bude prvni RT generace s dostatecnym vykonem a ne jako to smecko NVidie co neudela 60FPS ve fullHD.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ani nevím kolik týdnu si nás tady masíroval jak čekáš na Navi až sis z toho koupil jetou nVidii a teď tohle :D si fakt pleskni, nemusíš psát pod každý článek když nemáš co říct ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Omyl, cekal jsem na Turing, ale kdyz jsem zjistil, ze nic, tak jsem sel do stareho Pascala. A rikal jsem si, ze uvidim co Navi, ale ted myslim, ze Navi prinese maximalne vykon Turingu - doufejme ze levneji a ze neco vic bude az v dalsi generaci.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Draken to napsal dobře. Už jsi tady s těmi komenty dlouho trapný Redmarxi. Pořád něco kupuješ, ale jen ústy. O všem víš nejlépe a teď se hned chytneš dalšího hype, který zatím zůstává jen u jména. Přeci ještě půjdeš do Intel grafik ne ? Tak hlavně aby jsi se do toho nezamotal. La komedia..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja jsem opravdu kupoval grafiku! Uz jsem nechtel Pascal, protoze mame doma na druhem PC GTX1070, tak jsem cekal na Turing, ale potom co se ukazalo, ze je to blamaz, tak jsem se musel rozhlednout jinde a hodne jsem premyslel o Vega, ale vyskytla se prilezitost vzit GTX1080 za jeste rozumny peniz, tak jsem do toho sel.

Nepopisuju teda nic vymyslenyho, ale proste jsem koupil GTX1080 a tudiz je zrejmy, ze vynecham Navi, ten vykon tam o tolik nahoru urcite nepujde.
No a zamyslim se nad tim, ze v generaci po Navi by uz opravdu mohla nastoupit raytracingova grafika a mozna pak bude nutne grafiky na hrani vymenit.
U NVidie tezko rict, jestli Ampera bude jen otocenim nepodareneho Turingu na 7nm nebo to uz taky realne prida vykon vyrazne nahoru smerem k RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Co si však málokdo uvědomil, byly překryvy názvů. Kupříkladu Vega 11 je
>označení jak pro (dosud nevydané) GPU, tak pro integrovaný Radeon APU
>Raven Ridge s 11 aktivními CU.

To nie je tak celkom pravda

Vega 11 je architektúra
RX Vega 11 je GPU v Raven Ridge

Architektúry sú značené Vega XY, kde X je generácia,čislovaná od 1 a Y, čip v danej generácii, číslovaný od 0

čip RX Vega je podľa funkčných CU v danom čipe.

> Že se tímto směrem bude opět značení nových produktů ubírat, potvrdil
> pracovník AMD vystupující jako bridgeman

John Bridgeman je ex-šéf open source stratégie GPU u AMD a mopmentálne šef HSA/AMDKFD a práve KFD ma zaujíma

a tam sa stalo veľa za ostané dva týždne

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=ROCm-Compute-Stack-O...
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-Another-4.20-...
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-4.20-WIP-Pola...
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-NVIDIA-Intel-Ker...
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-DRM-Next-4.20-2
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-ROCm-1.9-Released
https://www.phoronix.com/scan.php?page=search&q=AMDKFD

Skoro by som povedal, že Arcturus bude Compute karta, ak o tom píše John Bridgeman. Marek Olšák vie učite viac podobne ako Alex Deucher, Christian König, a Michel Dänzer či Feifei Xu a Rex Zhu
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTQ0Nw
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Two-More-Open-Li...
https://lwn.net/Articles/756031/

čo je, v podstate, celý OSS team AMD pre GPU okrem pár "čínskych muklov"(https://sk.wikipedia.org/wiki/Mukl), ktorý nemajú na návrh kódu, a len niečo implementujú a aj to musia uvedení skontrolovať.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Cece, zkuste opravdu ty prispevky trochu racionalizovat. Udelejte z nich nejaky vycuc (neco jako 'manazerske shrnuti') a pak hodte treba odkazy.
Takhle Vas podle mne vetsina ignoruje (mne nevyjimaje)...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Proč Arcturus ? Velmi jednoduše, protože jeho vydání je zatím plánováno ve vzdálenosti 36 světelných let... (pro ptačí mozečky uvedu převod, že člověk by na uražení takové vzdálenosti potřeboval se současnou technologií 36.000 let.)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Boha ty meles hovna...ty rozumy si cucas z prdele ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ARCTuRus - RAyTRaCing, chteli proste vybrat nazev, kterej by pripomnel, kdy budou hry na RT opravdu realny. Uz jsem to psal na CNku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

jj budou dostupné v roce 38.019 nebo 38.020, počkejte si...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

O co, že ne? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„jeho vydání je zatím plánováno ve vzdálenosti 36 světelných let“

Nějak nevím co tohle mělo vyjadřovat. Kromě možná rozšířeného omylu brát světelný rok jako jednotku času.

„pro ptačí mozečky uvedu převod, že člověk by na uražení takové vzdálenosti potřeboval se současnou technologií 36.000 let.“

Tohle je taky nesmysl.
Se současnou technologií to vůbec není možné a i kdyby to bylo jen porovnání rychlosti a vzdálenost (tj. jak dlouho by to trvalo nejvyšší rychlostí kterou umíme), stejně to není pravda (vyžadovalo by to udělit sondě rychlost 0,001 c, tj. ~300 km/s, což se nám ještě nikdy nepovedlo).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda, současné nejrychlejší sondy (Voyager 1 a New Horizon) dosáhly rychlosti kolem 17 km/s, takže nejméně o řád nižší.

Jinak nevidím problém v tom, aby se světelný rok bral jako jednotka času. Pro astronomická pozorování to perfektně funguje a není důvod spojovat to s nějakými úvahami o cestách ke hvězdám s využitím primitivního chemického pohonu. Ten je dobrý tak akorát k pohybu v našem systému, případné těžbě z asteroidů nebo měsíců nejbližších planet. Cokoli co je dál, bude potřebovat novou fyziku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.