IMHO je klasická myš pořád dostačující, sám mám doma OCZ Equalizer (akorát přebarvená myš od A4tech) a nemůžu si na nic stěžovat, tyhle nápady jsou podle mne jen výkřiky do tmy a koupil bych si je snad jen abych měl doma na stole něco výjimečného :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
M3phisto (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 14:35https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseIMHO je klasická myš pořád dostačující, sám mám doma OCZ Equalizer (akorát přebarvená myš od A4tech) a nemůžu si na nic stěžovat, tyhle nápady jsou podle mne jen výkřiky do tmy a koupil bych si je snad jen abych měl doma na stole něco výjimečného :)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514345
+
Pouzivam kvuli RSI mys Wow-Pen Joy a jsem naprosto spokojeny, tyhle mysi maji k ergonomii opravdu daleko...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Komanche https://diit.cz/profil/komanche
6. 10. 2009 - 15:00https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusePouzivam kvuli RSI mys Wow-Pen Joy a jsem naprosto spokojeny, tyhle mysi maji k ergonomii opravdu daleko...https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514350
+
Osobně vysloveně nesnáším nehmotné ovládání, kde člověk nemá hmatovou zpětnou vazbu. Takže já zůstávám u staré kolečkové myši.
Vylešení se nebráním, ale jsou ovládací prvky, které prostě nelze snadno nahradit. Kupříkladu starý dobrý otáčecí potenciometr (nebo digitální s optickým čidlem, ale kolečko, to je důležité) na boku notebooku pro regulaci hlasitosti prostě nelze nahradit klikátkem. Kupříkladu v situaci, kdy hraju hru a chci velmi rychle ztišit (ne zcela vypnout), tak to ničím jiným tak snadno nejde - různá doteková tažítka občas fungují nespolehlivě, tlačítka je nutno mačkat, nebo dlouho držet, kvůli ovládání v grafickém prostředí je třeba přepínat aplikace a klikat, jen to kolečko, prostě hrábnu na bok, posunu prstem a je to. Ergonomické, snadné, ale šetří se na tom. V KDE tak alespoň funguje kolečko myši, když je kurzor nad symbolem KMixu tak se kolečkem mění hlasitost - velmi praktické, nevím jak to funguje ve Woknech a docela by mne to zajímalo.
Stejně tak scrollování, vyzkoušel jsem spoustu ovládacích prvků a jedním z nejhorších (hned vedle různých páček a vícetlačítkových myší) je dvouprstové posouvání na touchpadu. Funguje dle nálady a je to nepohodlné. Dobře udělané kolečko na myši (ano i to je M$ vynález - nejspíš, pokud to někomu nesebrali, nebo nekoupili) zastane tenhle úkol řádově líp. Nevěřím, že se s tím pomocí touchpadů a variací na ně vypořádají k obecné spokojenosti, nebo alespoň spokojenosti velké skupiny uživatelů.
Osobně ve vývoji myší vidím jako důležité zhruba tyto momenty:
- kulička, významné zlepšení proti minulosti (copak bylo před kuličkou?)
- přestala mít hranatý tvar (viz staré 3 tlačítkové RS232 myši Genius)
- jemnější tlačítka až do dnešního stavu = tak akorát (postupný vývoj)
- optický senzor (včetně laserových), opět postupný vývoj ke kvalitnějším
- kolečko (ideálně s volnoběžným režimem jako Logitech, jemně vroubkované)
- KMOUSE (provokace :-))
Třeba programovatelná tlačítka, bezdrátové provedení, víc tlačítek než tři atd... to jsou jen drobné variace, ale není to zásadní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Cygnus (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:03https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusePěkné, ta hra na druhém videu je mimochodem Cube. Viz http://cubeengine.com/
Osobně vysloveně nesnáším nehmotné ovládání, kde člověk nemá hmatovou zpětnou vazbu. Takže já zůstávám u staré kolečkové myši.
Vylešení se nebráním, ale jsou ovládací prvky, které prostě nelze snadno nahradit. Kupříkladu starý dobrý otáčecí potenciometr (nebo digitální s optickým čidlem, ale kolečko, to je důležité) na boku notebooku pro regulaci hlasitosti prostě nelze nahradit klikátkem. Kupříkladu v situaci, kdy hraju hru a chci velmi rychle ztišit (ne zcela vypnout), tak to ničím jiným tak snadno nejde - různá doteková tažítka občas fungují nespolehlivě, tlačítka je nutno mačkat, nebo dlouho držet, kvůli ovládání v grafickém prostředí je třeba přepínat aplikace a klikat, jen to kolečko, prostě hrábnu na bok, posunu prstem a je to. Ergonomické, snadné, ale šetří se na tom. V KDE tak alespoň funguje kolečko myši, když je kurzor nad symbolem KMixu tak se kolečkem mění hlasitost - velmi praktické, nevím jak to funguje ve Woknech a docela by mne to zajímalo.
Stejně tak scrollování, vyzkoušel jsem spoustu ovládacích prvků a jedním z nejhorších (hned vedle různých páček a vícetlačítkových myší) je dvouprstové posouvání na touchpadu. Funguje dle nálady a je to nepohodlné. Dobře udělané kolečko na myši (ano i to je M$ vynález - nejspíš, pokud to někomu nesebrali, nebo nekoupili) zastane tenhle úkol řádově líp. Nevěřím, že se s tím pomocí touchpadů a variací na ně vypořádají k obecné spokojenosti, nebo alespoň spokojenosti velké skupiny uživatelů.
Osobně ve vývoji myší vidím jako důležité zhruba tyto momenty:
- kulička, významné zlepšení proti minulosti (copak bylo před kuličkou?)
- přestala mít hranatý tvar (viz staré 3 tlačítkové RS232 myši Genius)
- jemnější tlačítka až do dnešního stavu = tak akorát (postupný vývoj)
- optický senzor (včetně laserových), opět postupný vývoj ke kvalitnějším
- kolečko (ideálně s volnoběžným režimem jako Logitech, jemně vroubkované)
- KMOUSE (provokace :-))
Třeba programovatelná tlačítka, bezdrátové provedení, víc tlačítek než tři atd... to jsou jen drobné variace, ale není to zásadní.https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514351
+
Všechno k prdu :-). Nic není tak revoluční, jak byla MS myš 1.0, musíte ještě hledat hoši :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hgdg (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:14https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseVšechno k prdu :-). Nic není tak revoluční, jak byla MS myš 1.0, musíte ještě hledat hoši :-)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514352
+
Klasická myš stále vede. Možná bych jako o alternativě přemýšlel o VR rukavicích (nejlépe pro obě ruce zároveň)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
randomofamber (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:17https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseKlasická myš stále vede. Možná bych jako o alternativě přemýšlel o VR rukavicích (nejlépe pro obě ruce zároveň)...https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514355
+
Tak jsem zkusil, jak funguje anketa na DIIT a docela mne prekvapilo, ze jedna z moznosti ma -1% hlasu.
Jak ze to ten novy server pocita?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DugOp (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:19https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseTak jsem zkusil, jak funguje anketa na DIIT a docela mne prekvapilo, ze jedna z moznosti ma -1% hlasu.
Jak ze to ten novy server pocita?https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514356
+
Dokonalé, hlavně jak se mu v případě FTIR myši podaří ten obrázek chytit až napodruhé. Dokonalá ukázka toho, že bez intuitivní zpětné vazby (např. v podání cvaknutí tlačítka nebo fyzického otočení s nějakou věcí) s tím bude mít ruka (resp. mozeček) problém.
Využití rukavic se zpětnou vazbou bych si v určitých aplikacích dovedl docela dobře představit, ale na zoom v mapě mi zatím stačí kolečko nebo ovládací prvky aplikace, nepotřebuju na to testovat limity roztažení prstů od sebe. A přesouvat dvěma rukama 3 separátní objekty po obrazovce taky zatím nějak tak nemám potřebu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bgpetr (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:52https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseDokonalé, hlavně jak se mu v případě FTIR myši podaří ten obrázek chytit až napodruhé. Dokonalá ukázka toho, že bez intuitivní zpětné vazby (např. v podání cvaknutí tlačítka nebo fyzického otočení s nějakou věcí) s tím bude mít ruka (resp. mozeček) problém.
Využití rukavic se zpětnou vazbou bych si v určitých aplikacích dovedl docela dobře představit, ale na zoom v mapě mi zatím stačí kolečko nebo ovládací prvky aplikace, nepotřebuju na to testovat limity roztažení prstů od sebe. A přesouvat dvěma rukama 3 separátní objekty po obrazovce taky zatím nějak tak nemám potřebu...https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514359
+
Ještě mě napadlo - jak ta koule zareaguje na to, když se ve hře otočím kolem dokola, narazím na klávesnici a budu tu myš chtít bufnout do ruky a přenést kousek vedle, abych mohl jet dál?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bgpetr (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:59https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseJeště mě napadlo - jak ta koule zareaguje na to, když se ve hře otočím kolem dokola, narazím na klávesnici a budu tu myš chtít bufnout do ruky a přenést kousek vedle, abych mohl jet dál?https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514360
+
Ovsem nejlepsi je sotek a jeho karpalni tulen. :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Hnidopich (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 15:59https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseOvsem nejlepsi je sotek a jeho karpalni tulen. :-)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514361
+
DugOp: Mno, tak todle jsem ještě neviděl. Mělo by to počítat správně. Kdybys něco ještě uviděl, pošli screen.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
6. 10. 2009 - 16:06https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseDugOp: Mno, tak todle jsem ještě neviděl. Mělo by to počítat správně. Kdybys něco ještě uviděl, pošli screen.https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514364
+
Sem na tom stejne jako Cygnus, nesnasim vsechno co necvaka nebo nema zpetnou vazbu. Kolecka se snazi simulovat analog a napriklad to zoomovani ktery MS vsude trapne predvadi se s koleckem provadi daleko lepe.
Mozna mene znama kombinace CTRL+kolecko me prijde velice prakticka.
I kdyz touchscreen se samocisticim povrchem ala Nokia Morph by asi byl pouzitelnej.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AQAQ (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 17:00https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseSem na tom stejne jako Cygnus, nesnasim vsechno co necvaka nebo nema zpetnou vazbu. Kolecka se snazi simulovat analog a napriklad to zoomovani ktery MS vsude trapne predvadi se s koleckem provadi daleko lepe.
Mozna mene znama kombinace CTRL+kolecko me prijde velice prakticka.
I kdyz touchscreen se samocisticim povrchem ala Nokia Morph by asi byl pouzitelnej.
https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514378
+
Výstřelky s bizardními tvary jsou jen různé způsoby výrobců a obchodníků, jak vylákat z lidí peníze. Jiný smysl v tomhla nehledejte ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Yarda https://diit.cz/profil/yarda
6. 10. 2009 - 17:46https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseVýstřelky s bizardními tvary jsou jen různé způsoby výrobců a obchodníků, jak vylákat z lidí peníze. Jiný smysl v tomhla nehledejte ...https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514396
+
Souhlasím klasikou myš, žádné z těchto zařízení nenahradí. Mě osobně vyhovuje klasická myš s kolečkem, nebo ještě radeji s páčkou (tu jsem měl před x lety tuším že od Geniusu a byl jsem s ní nadmíru spokojen)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Janke https://diit.cz/profil/janke
6. 10. 2009 - 17:57https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseSouhlasím klasikou myš, žádné z těchto zařízení nenahradí. Mě osobně vyhovuje klasická myš s kolečkem, nebo ještě radeji s páčkou (tu jsem měl před x lety tuším že od Geniusu a byl jsem s ní nadmíru spokojen)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514400
+
Posledni dva prototypy jsou si celkem podobne, rozdil je hlavne v tom, ze ten prvni je opticky (kamera) a druhy mechanicky. Oboje se ale blizi k "VR-rukavicim", ktere maji mozna nejakou budoucnost na poli pocitacoveho rozhrani blizke budoucnosti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
enjoey (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 22:32https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusePosledni dva prototypy jsou si celkem podobne, rozdil je hlavne v tom, ze ten prvni je opticky (kamera) a druhy mechanicky. Oboje se ale blizi k "VR-rukavicim", ktere maji mozna nejakou budoucnost na poli pocitacoveho rozhrani blizke budoucnosti.https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514438
+
BTW co je to zatracene za slovo "notebookach"?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
enjoey (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2009 - 22:33https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseBTW co je to zatracene za slovo "notebookach"?https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514439
+
ja osobne vidim scrolling na touchpadu dvema prsty lepsi jak mit "virtualni posuvnik nekde na boku touchpadu. Pokud neni mys a booka mam na kolenou pred sebou tak je to k nezaplaceni. casto se mi stavalo ze jedu doprava neco drzim a rup, odscroluje mi to nekam do hajzlu takhle je to "bezpecnejsi" :)
jinak nahradit mys necim bude asi hodne tezke. je to geneticka vec drzet nastroj a citit jeho zpetnou vazbu. a koukal jsem ze na spouste tech videii to bylo hodne citlive. kolecko byl super napad, odstraneni kulicky (ktera byla porad spinava) taky. tlacitka nevic nevim, jak kdy a jak na co, podle gusta kazdeho asi. jedine 2 inovace, ktere me zaujali jsou zavazi do mysi pro hrace (nepouzivam) a ukazatel baterie v bezdratove mysi (logitech co mame doma na stole. to jsou prakticke veci, pro me hlavne ta druha, kdyz ji mladej zapomene dat do kolibky :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gargous https://diit.cz/profil/gargous
6. 10. 2009 - 23:06https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuseja osobne vidim scrolling na touchpadu dvema prsty lepsi jak mit "virtualni posuvnik nekde na boku touchpadu. Pokud neni mys a booka mam na kolenou pred sebou tak je to k nezaplaceni. casto se mi stavalo ze jedu doprava neco drzim a rup, odscroluje mi to nekam do hajzlu takhle je to "bezpecnejsi" :)
jinak nahradit mys necim bude asi hodne tezke. je to geneticka vec drzet nastroj a citit jeho zpetnou vazbu. a koukal jsem ze na spouste tech videii to bylo hodne citlive. kolecko byl super napad, odstraneni kulicky (ktera byla porad spinava) taky. tlacitka nevic nevim, jak kdy a jak na co, podle gusta kazdeho asi. jedine 2 inovace, ktere me zaujali jsou zavazi do mysi pro hrace (nepouzivam) a ukazatel baterie v bezdratove mysi (logitech co mame doma na stole. to jsou prakticke veci, pro me hlavne ta druha, kdyz ji mladej zapomene dat do kolibky :)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514449
+
Pouzivam "modrozubku s trackballem jak blekbery" u Macu a optickou koleckovou klasiku u PC. Podle me nic lepsiho nez vymysleli hosi a holky z Xeroxu neni. Snad jenom ovladani pocitace "pohyby mysly" :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Slick-cz (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2009 - 07:28https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusePouzivam "modrozubku s trackballem jak blekbery" u Macu a optickou koleckovou klasiku u PC. Podle me nic lepsiho nez vymysleli hosi a holky z Xeroxu neni. Snad jenom ovladani pocitace "pohyby mysly" :)https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-514466
+
vsechny ty koncepty vypadaj uzasne, ale zeslozitnujou ovladani, nutnost vyssi koordinace a pak pohyb prstu vuci dlani ztizi udrzeni kurzoru, snizi presnost ovladani, sem vuci nim velmi skepticky, mys je tak jednoducha az je uzasna.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Oldis (neověřeno) https://diit.cz
11. 10. 2009 - 07:58https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusevsechny ty koncepty vypadaj uzasne, ale zeslozitnujou ovladani, nutnost vyssi koordinace a pak pohyb prstu vuci dlani ztizi udrzeni kurzoru, snizi presnost ovladani, sem vuci nim velmi skepticky, mys je tak jednoducha az je uzasna.https://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskuse#comment-515140
+
Diskuse k Návrhy myši budoucnosti dle Microsoftuhttps://diit.cz/clanek/navrhy-mysi-budoucnosti-dle-microsoftu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
IMHO je klasická myš pořád dostačující, sám mám doma OCZ Equalizer (akorát přebarvená myš od A4tech) a nemůžu si na nic stěžovat, tyhle nápady jsou podle mne jen výkřiky do tmy a koupil bych si je snad jen abych měl doma na stole něco výjimečného :)
Pouzivam kvuli RSI mys Wow-Pen Joy a jsem naprosto spokojeny, tyhle mysi maji k ergonomii opravdu daleko...
Pěkné, ta hra na druhém videu je mimochodem Cube. Viz http://cubeengine.com/
Osobně vysloveně nesnáším nehmotné ovládání, kde člověk nemá hmatovou zpětnou vazbu. Takže já zůstávám u staré kolečkové myši.
Vylešení se nebráním, ale jsou ovládací prvky, které prostě nelze snadno nahradit. Kupříkladu starý dobrý otáčecí potenciometr (nebo digitální s optickým čidlem, ale kolečko, to je důležité) na boku notebooku pro regulaci hlasitosti prostě nelze nahradit klikátkem. Kupříkladu v situaci, kdy hraju hru a chci velmi rychle ztišit (ne zcela vypnout), tak to ničím jiným tak snadno nejde - různá doteková tažítka občas fungují nespolehlivě, tlačítka je nutno mačkat, nebo dlouho držet, kvůli ovládání v grafickém prostředí je třeba přepínat aplikace a klikat, jen to kolečko, prostě hrábnu na bok, posunu prstem a je to. Ergonomické, snadné, ale šetří se na tom. V KDE tak alespoň funguje kolečko myši, když je kurzor nad symbolem KMixu tak se kolečkem mění hlasitost - velmi praktické, nevím jak to funguje ve Woknech a docela by mne to zajímalo.
Stejně tak scrollování, vyzkoušel jsem spoustu ovládacích prvků a jedním z nejhorších (hned vedle různých páček a vícetlačítkových myší) je dvouprstové posouvání na touchpadu. Funguje dle nálady a je to nepohodlné. Dobře udělané kolečko na myši (ano i to je M$ vynález - nejspíš, pokud to někomu nesebrali, nebo nekoupili) zastane tenhle úkol řádově líp. Nevěřím, že se s tím pomocí touchpadů a variací na ně vypořádají k obecné spokojenosti, nebo alespoň spokojenosti velké skupiny uživatelů.
Osobně ve vývoji myší vidím jako důležité zhruba tyto momenty:
- kulička, významné zlepšení proti minulosti (copak bylo před kuličkou?)
- přestala mít hranatý tvar (viz staré 3 tlačítkové RS232 myši Genius)
- jemnější tlačítka až do dnešního stavu = tak akorát (postupný vývoj)
- optický senzor (včetně laserových), opět postupný vývoj ke kvalitnějším
- kolečko (ideálně s volnoběžným režimem jako Logitech, jemně vroubkované)
- KMOUSE (provokace :-))
Třeba programovatelná tlačítka, bezdrátové provedení, víc tlačítek než tři atd... to jsou jen drobné variace, ale není to zásadní.
Všechno k prdu :-). Nic není tak revoluční, jak byla MS myš 1.0, musíte ještě hledat hoši :-)
Klasická myš stále vede. Možná bych jako o alternativě přemýšlel o VR rukavicích (nejlépe pro obě ruce zároveň)...
Tak jsem zkusil, jak funguje anketa na DIIT a docela mne prekvapilo, ze jedna z moznosti ma -1% hlasu.
Jak ze to ten novy server pocita?
Dokonalé, hlavně jak se mu v případě FTIR myši podaří ten obrázek chytit až napodruhé. Dokonalá ukázka toho, že bez intuitivní zpětné vazby (např. v podání cvaknutí tlačítka nebo fyzického otočení s nějakou věcí) s tím bude mít ruka (resp. mozeček) problém.
Využití rukavic se zpětnou vazbou bych si v určitých aplikacích dovedl docela dobře představit, ale na zoom v mapě mi zatím stačí kolečko nebo ovládací prvky aplikace, nepotřebuju na to testovat limity roztažení prstů od sebe. A přesouvat dvěma rukama 3 separátní objekty po obrazovce taky zatím nějak tak nemám potřebu...
Ještě mě napadlo - jak ta koule zareaguje na to, když se ve hře otočím kolem dokola, narazím na klávesnici a budu tu myš chtít bufnout do ruky a přenést kousek vedle, abych mohl jet dál?
Ovsem nejlepsi je sotek a jeho karpalni tulen. :-)
DugOp: Mno, tak todle jsem ještě neviděl. Mělo by to počítat správně. Kdybys něco ještě uviděl, pošli screen.
Sem na tom stejne jako Cygnus, nesnasim vsechno co necvaka nebo nema zpetnou vazbu. Kolecka se snazi simulovat analog a napriklad to zoomovani ktery MS vsude trapne predvadi se s koleckem provadi daleko lepe.
Mozna mene znama kombinace CTRL+kolecko me prijde velice prakticka.
I kdyz touchscreen se samocisticim povrchem ala Nokia Morph by asi byl pouzitelnej.
Výstřelky s bizardními tvary jsou jen různé způsoby výrobců a obchodníků, jak vylákat z lidí peníze. Jiný smysl v tomhla nehledejte ...
Souhlasím klasikou myš, žádné z těchto zařízení nenahradí. Mě osobně vyhovuje klasická myš s kolečkem, nebo ještě radeji s páčkou (tu jsem měl před x lety tuším že od Geniusu a byl jsem s ní nadmíru spokojen)
Posledni dva prototypy jsou si celkem podobne, rozdil je hlavne v tom, ze ten prvni je opticky (kamera) a druhy mechanicky. Oboje se ale blizi k "VR-rukavicim", ktere maji mozna nejakou budoucnost na poli pocitacoveho rozhrani blizke budoucnosti.
BTW co je to zatracene za slovo "notebookach"?
ja osobne vidim scrolling na touchpadu dvema prsty lepsi jak mit "virtualni posuvnik nekde na boku touchpadu. Pokud neni mys a booka mam na kolenou pred sebou tak je to k nezaplaceni. casto se mi stavalo ze jedu doprava neco drzim a rup, odscroluje mi to nekam do hajzlu takhle je to "bezpecnejsi" :)
jinak nahradit mys necim bude asi hodne tezke. je to geneticka vec drzet nastroj a citit jeho zpetnou vazbu. a koukal jsem ze na spouste tech videii to bylo hodne citlive. kolecko byl super napad, odstraneni kulicky (ktera byla porad spinava) taky. tlacitka nevic nevim, jak kdy a jak na co, podle gusta kazdeho asi. jedine 2 inovace, ktere me zaujali jsou zavazi do mysi pro hrace (nepouzivam) a ukazatel baterie v bezdratove mysi (logitech co mame doma na stole. to jsou prakticke veci, pro me hlavne ta druha, kdyz ji mladej zapomene dat do kolibky :)
Pouzivam "modrozubku s trackballem jak blekbery" u Macu a optickou koleckovou klasiku u PC. Podle me nic lepsiho nez vymysleli hosi a holky z Xeroxu neni. Snad jenom ovladani pocitace "pohyby mysly" :)
vsechny ty koncepty vypadaj uzasne, ale zeslozitnujou ovladani, nutnost vyssi koordinace a pak pohyb prstu vuci dlani ztizi udrzeni kurzoru, snizi presnost ovladani, sem vuci nim velmi skepticky, mys je tak jednoducha az je uzasna.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.