Mozna jsem to az tak nepochopil, ale nestahne to vykon graficke karty????? (u grafarny vykonu neni nikdy dost - alespon podle tvrzeni tvurcu PC gamesek)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bobby (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 10:38https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseMozna jsem to az tak nepochopil, ale nestahne to vykon graficke karty????? (u grafarny vykonu neni nikdy dost - alespon podle tvrzeni tvurcu PC gamesek)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91167
+
To sice ano, ale VST pluginy jsou puzivany u Multitrackovych sw na zpracovani zvuku. Tam se Grafarna vyslovene flaka a kresli pouze 2D okna, max jeste nejaky to video v overlay k tomu. takze bych se zase nebal. Jde o profesionalni vyuziti ne pro hry.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hikaru (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 10:40https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseTo sice ano, ale VST pluginy jsou puzivany u Multitrackovych sw na zpracovani zvuku. Tam se Grafarna vyslovene flaka a kresli pouze 2D okna, max jeste nejaky to video v overlay k tomu. takze bych se zase nebal. Jde o profesionalni vyuziti ne pro hry. https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91168
+
Bobby: Samozřejmě to bude použitelné pouze v momentě, kdy grafika nepojede v 3D, takže u her na něco takového můžeme zapomenout. Tam by pomohl leda extra kus HW...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Murmak https://diit.cz/autor/petr
6. 9. 2004 - 10:47https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseBobby: Samozřejmě to bude použitelné pouze v momentě, kdy grafika nepojede v 3D, takže u her na něco takového můžeme zapomenout. Tam by pomohl leda extra kus HW...https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91180
+
2Bobby: k čemu je vám výkon grafické karty při tvorbě hudby? Toto není pro hráče!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Michal (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 10:53https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse2Bobby: k čemu je vám výkon grafické karty při tvorbě hudby? Toto není pro hráče!https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91182
+
Hm, a bude toho víc. CPU pomalu a jistě narážejí na limity (miniaturizace, teplo, frekvence ...), takže tohle je jedna z cest. Víc specializovaných čipů hraje orchestr a CPU dělá dirigenta. Nebo spíš jako džezová kapela. Kdysi byla x86 CPU a x87 FPU, že by se technologická spirála otočila :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 10:57https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseHm, a bude toho víc. CPU pomalu a jistě narážejí na limity (miniaturizace, teplo, frekvence ...), takže tohle je jedna z cest. Víc specializovaných čipů hraje orchestr a CPU dělá dirigenta. Nebo spíš jako džezová kapela. Kdysi byla x86 CPU a x87 FPU, že by se technologická spirála otočila :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91193
+
To mi připomíná zlaté časy s Atari Falcon před deseti lety. Akorát, že tam to bylo naopak, DSP čip 56001 ve zvukovém subsystému se používal na ledacos, včetně grafických filtrů v kreslících a retušovacích programech, dekomprese jpeg/mpeg/cokoliv a grafické šílenosti v demáčích, 3D enginy v gamesách a další věci, protože tohle všechno zvládal několikanásobně rychleji, než hlavní 68030. Dokonce existoval Doom přepsaný pro DSP. Maso.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
phanatic (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 11:52https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseTo mi připomíná zlaté časy s Atari Falcon před deseti lety. Akorát, že tam to bylo naopak, DSP čip 56001 ve zvukovém subsystému se používal na ledacos, včetně grafických filtrů v kreslících a retušovacích programech, dekomprese jpeg/mpeg/cokoliv a grafické šílenosti v demáčích, 3D enginy v gamesách a další věci, protože tohle všechno zvládal několikanásobně rychleji, než hlavní 68030. Dokonce existoval Doom přepsaný pro DSP. Maso. https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91236
+
Konečně někdo potvrdil mou vizi - využití GPU pro něco jiného než akceleraci 3D grafiky... :)
Teď bych ještě uvítal, kdyby se pomocí grafiky prováděla komprese videa a audia (DivX, XviD, mp3, ogg a podobně). ;)
Čím více budou GPU programovatelnější, tím větší je šance, že to půjde udělat.
DuckDaffy d(.)!(.)b
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 12:36https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseKonečně někdo potvrdil mou vizi - využití GPU pro něco jiného než akceleraci 3D grafiky... :)
Teď bych ještě uvítal, kdyby se pomocí grafiky prováděla komprese videa a audia (DivX, XviD, mp3, ogg a podobně). ;)
Čím více budou GPU programovatelnější, tím větší je šance, že to půjde udělat.
DuckDaffy d(.)!(.)b
https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91274
+
Hihi, hej, a este by sa mohla cast z tych 128/256/pripadne 512 MB vramky v pripade nepotreby realokovat na operacnu pamat pocitaca, tej nie je nikdy dost ;-) Kedysi tusim este za cias herkulesov take islo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
6. 9. 2004 - 13:14https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseHihi, hej, a este by sa mohla cast z tych 128/256/pripadne 512 MB vramky v pripade nepotreby realokovat na operacnu pamat pocitaca, tej nie je nikdy dost ;-) Kedysi tusim este za cias herkulesov take islo.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91312
+
Viem si predstavit tie sialenosti typu "na zaciaktu by sa vytvoril vo videopamati ramdisk, odkial by sa zavadzla OS ... ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
6. 9. 2004 - 13:20https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseViem si predstavit tie sialenosti typu "na zaciaktu by sa vytvoril vo videopamati ramdisk, odkial by sa zavadzla OS ... ;-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91313
+
DuckDaffy: nevím jak RAM, ale kámoš měl do videopaměti svého času směrovaný SWAP na Linuxu :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Libb (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 14:57https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseDuckDaffy: nevím jak RAM, ale kámoš měl do videopaměti svého času směrovaný SWAP na Linuxu :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91353
+
Ja mám zase síce len v ramke swapovací súbor systému.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Eric3 (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 15:28https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseJa mám zase síce len v ramke swapovací súbor systému.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91354
+
Já mám 2GB RAM a Windows XP Professional a swap jsem zrušil úplně. Zatím jsem ho po dobu dvou měsíců nepotřeboval. Jede to jak víno ;-)
Mimochodem, nevíte někdo o nějaké freeware RAMdisku do XPček?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 16:08https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseJá mám 2GB RAM a Windows XP Professional a swap jsem zrušil úplně. Zatím jsem ho po dobu dvou měsíců nepotřeboval. Jede to jak víno ;-)
Mimochodem, nevíte někdo o nějaké freeware RAMdisku do XPček?https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91356
+
To byly doby. A nebo 1MB RAMDISK ve zvukovce Gravis Ultrasound. Zase na spouste zvukovek starych dneska kolem 10 let byl CPU MC68000, takova mala Amiga :-) A 56bit DSP MC56K jako v Atari Falconu byl na Turtle Beach Multisound.
Co nechat prebytek vykonu 3D karet na neco rozumnyho, treba HW RAID ? Nejen zvuk. To je jeste nenapadlo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 17:41https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseTo byly doby. A nebo 1MB RAMDISK ve zvukovce Gravis Ultrasound. Zase na spouste zvukovek starych dneska kolem 10 let byl CPU MC68000, takova mala Amiga :-) A 56bit DSP MC56K jako v Atari Falconu byl na Turtle Beach Multisound.
Co nechat prebytek vykonu 3D karet na neco rozumnyho, treba HW RAID ? Nejen zvuk. To je jeste nenapadlo.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91388
+
X-22: Aj ja mám 2GB DDR RAM, ale používam SW ktorý je náročný na pamäť. WinXP je tak sprostý, že jednoducho swap on potrebuje. Takže ho mám aspoň v ramke. (sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap). Freeware RamDisk nepoznám. Ja používam RamDisk od Cenateku. Je skvelý. Je len na 99 spustení ale v registroch prepíšeš jeden kľúč a je to.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Eric3 (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 18:39https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseX-22: Aj ja mám 2GB DDR RAM, ale používam SW ktorý je náročný na pamäť. WinXP je tak sprostý, že jednoducho swap on potrebuje. Takže ho mám aspoň v ramke. (sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap). Freeware RamDisk nepoznám. Ja používam RamDisk od Cenateku. Je skvelý. Je len na 99 spustení ale v registroch prepíšeš jeden kľúč a je to.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91410
+
Na Gravise 1MB som si spravil ramdisk vlastnorucne v ASM ako dosovsky device driver este skor, ako sa take cosi objavilo na inete. Bola to super zabava ! :-) Dalo sa to formatovat a vydrzalo to aj soft restart pocitaca, nakolko som zapisoval do pamati od konca, aby nebol obsah na zaciatku prepisany nejakym kratuckymi samplami. To boli casy :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Troton (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2004 - 22:28https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseNa Gravise 1MB som si spravil ramdisk vlastnorucne v ASM ako dosovsky device driver este skor, ako sa take cosi objavilo na inete. Bola to super zabava ! :-) Dalo sa to formatovat a vydrzalo to aj soft restart pocitaca, nakolko som zapisoval do pamati od konca, aby nebol obsah na zaciatku prepisany nejakym kratuckymi samplami. To boli casy :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91448
+
6. 9. 2004 - 23:45https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseTroton:
Posli mi mail na nedelak@nemamradspamujiciwebroboty@centrum.cz
Dik.
mas jeste nejakyho Gravise ?
https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91457
+
>Eric3
Swapak v RAMke je genialna myslienka. Proste si dohryznes z RAMky trebars 100 MB, a tym padom ti to zacne skor swapovat (mas mensiu hlavnu pamet). A zacne to proste swapovat z RAM do RAM. Fantasticke. Akurat.. Keby si mal o 100 MB viac RAM, tak by to trebars vobec nemuselo zacat swapovat.
Rozmyslaj aspon sekundu pred tym nez zacnes robit ko***iny :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Roman Golis https://diit.cz/profil/klenot
7. 9. 2004 - 02:43https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse>Eric3
Swapak v RAMke je genialna myslienka. Proste si dohryznes z RAMky trebars 100 MB, a tym padom ti to zacne skor swapovat (mas mensiu hlavnu pamet). A zacne to proste swapovat z RAM do RAM. Fantasticke. Akurat.. Keby si mal o 100 MB viac RAM, tak by to trebars vobec nemuselo zacat swapovat.
Rozmyslaj aspon sekundu pred tym nez zacnes robit ko***iny :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91488
+
> Klenot
Jestlis někdy používal něco jako Norton System Works (nebo jiný pořádný monitor zdrojů systému), tak bys zjistil, že někdy aplikace nebo OS začnou swapovat, i když máš ještě mraky RAM volné. V tom případě má Eric3 pravdu. Když jde o případ takto blbě řešeného swapu, tak je rozhodně rychlejší swapovat do RAM, než na harddisk :-)
Existují komerční RAMdisk softwary, jejichž výrobci uvádí šílená zrychlení na serveru - potvrzují to i benchmarky. Takže až než příště začneš někoho poučovat a opravovat, tak se zkus zamyslet - Eric3 může mít pravdu. Kdyby se XP či aplikace chovaly logicky, tak to by byla jiná. Jenže mnohdy se nechovají. Spousta aplikací je napsaná před x lety a možná v nich příbývají nové funkce a moduly, ale spousta nastavení je zřejmě nasetovaná na tehdejší rozsahy RAM. Prostě automaticky pracují s daty na disku a RAMku jednoduše moc nepoužívají. Vůbec mám pocit, že spousta dnešních programů neumí pořádně využít HW. Jako kdyby si programátoři neuvědomili, kde je úzké hrdlo systému.
Dost pomůže pohrát s v registech XP s manuálním nastavením využítí paměti, ale to by bylo na článek :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2004 - 08:48https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse> Klenot
Jestlis někdy používal něco jako Norton System Works (nebo jiný pořádný monitor zdrojů systému), tak bys zjistil, že někdy aplikace nebo OS začnou swapovat, i když máš ještě mraky RAM volné. V tom případě má Eric3 pravdu. Když jde o případ takto blbě řešeného swapu, tak je rozhodně rychlejší swapovat do RAM, než na harddisk :-)
Existují komerční RAMdisk softwary, jejichž výrobci uvádí šílená zrychlení na serveru - potvrzují to i benchmarky. Takže až než příště začneš někoho poučovat a opravovat, tak se zkus zamyslet - Eric3 může mít pravdu. Kdyby se XP či aplikace chovaly logicky, tak to by byla jiná. Jenže mnohdy se nechovají. Spousta aplikací je napsaná před x lety a možná v nich příbývají nové funkce a moduly, ale spousta nastavení je zřejmě nasetovaná na tehdejší rozsahy RAM. Prostě automaticky pracují s daty na disku a RAMku jednoduše moc nepoužívají. Vůbec mám pocit, že spousta dnešních programů neumí pořádně využít HW. Jako kdyby si programátoři neuvědomili, kde je úzké hrdlo systému.
Dost pomůže pohrát s v registech XP s manuálním nastavením využítí paměti, ale to by bylo na článek :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91527
+
> Eric3
Nevím, co máš za soft a za XPčka, ale já vím jistě, že já žádný swap nemám. Prostě nastaveno je minimum 0, maximum také 0. Nikde žádný swap a ani podle monitorovacích nástrojů systém neswapuje. A od té doby pozoruji v některých případech citelné zrychlení :-) A nebyl to můj nápad, ale tip z nějakého diskusního fóra - prostě tam někdo psal - Máte hodně RAM? Zkuste zrušit swap!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2004 - 08:53https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse> Eric3
Nevím, co máš za soft a za XPčka, ale já vím jistě, že já žádný swap nemám. Prostě nastaveno je minimum 0, maximum také 0. Nikde žádný swap a ani podle monitorovacích nástrojů systém neswapuje. A od té doby pozoruji v některých případech citelné zrychlení :-) A nebyl to můj nápad, ale tip z nějakého diskusního fóra - prostě tam někdo psal - Máte hodně RAM? Zkuste zrušit swap!https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91529
+
Zajimalo by me jestli se jedna o skutecny 3D zvuk (tak jak to umi treba Aureal Vortex 2 - tedy pomoci wavetracingu), nebo jen takovy pseudo 3D zvuk (tak jak to umi SB Live, Audigi, ... - tedy jen multikanal s DSP efekty)?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ivan (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2004 - 09:30https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseZajimalo by me jestli se jedna o skutecny 3D zvuk (tak jak to umi treba Aureal Vortex 2 - tedy pomoci wavetracingu), nebo jen takovy pseudo 3D zvuk (tak jak to umi SB Live, Audigi, ... - tedy jen multikanal s DSP efekty)?https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91540
+
X-22: Dík moc. Aspoň niekto je tu rozumný.
Klenot: Mám to jedno či mám 1,5GB alebo 2GB. Stále mi bude systém swapovať. Sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap. Takže je to výhodnejšie keď to je v ramke. Napríklad mám jeden soft, ktorý sa bez swapu nepohne a robi hovadiny. Takže nekvákaj.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Eric3 (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2004 - 13:32https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseX-22: Dík moc. Aspoň niekto je tu rozumný.
Klenot: Mám to jedno či mám 1,5GB alebo 2GB. Stále mi bude systém swapovať. Sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap. Takže je to výhodnejšie keď to je v ramke. Napríklad mám jeden soft, ktorý sa bez swapu nepohne a robi hovadiny. Takže nekvákaj.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91647
+
X-22
Monitoru zdroju systemu mi proslo rukama mraky, ale to neni podstatne. Ja se krome pasivniho monitorovani systemu zabyvam i jeho vyladovanim.
To, ze (v nevyladenem systemu) se swapuje ikdyz to neni potreba, velmi dobre vim, neboj se. Nicmene, deje se to zejmena ve Win98. Ve Win2000 a lepsich systemech je swapovani vyreseno inteligentneji nez ve Win98.
Ono je faktem, ze pokud mas ve stroji hodne malo RAM, pak je prubezne uvolnovani RAM v dobe kdy system nema co na praci, prinosne, ponevadz, pak, kdyz je pak nahle RAM zapotrebi, tak uz je nejaka uvolnena a da se okamzite pouzit. Ale mas-li ve stroji dost RAM (a ja mam), tak je samozrejme lepsi nastavit prisnejsi rezim swapovani. Tedy rict systemu, at zacne swapovat az tehdy, kdyz je to opravdu potreba. Takze useri W98SE s dostatkem RAM (160MB+) by si meli v system.ini do sekce [386Enh] vlozit radek:
ConservativeSwapfileUsage=1
Tim padem nebude system ani aplikace VUBEC swapovat dokud to doopravdy nebude zapotrebi. :-)
Tweakovani dvoulitru a lepsich systemu by vydalo na poradne tlustou knihu, takze si to odpustim komentovat.
Nicmene, za nazorem, ze swapak v RAMce je blbost, si stojim. Vim, co rikam :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Roman Golis https://diit.cz/profil/klenot
7. 9. 2004 - 17:55https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseX-22
Monitoru zdroju systemu mi proslo rukama mraky, ale to neni podstatne. Ja se krome pasivniho monitorovani systemu zabyvam i jeho vyladovanim.
To, ze (v nevyladenem systemu) se swapuje ikdyz to neni potreba, velmi dobre vim, neboj se. Nicmene, deje se to zejmena ve Win98. Ve Win2000 a lepsich systemech je swapovani vyreseno inteligentneji nez ve Win98.
Ono je faktem, ze pokud mas ve stroji hodne malo RAM, pak je prubezne uvolnovani RAM v dobe kdy system nema co na praci, prinosne, ponevadz, pak, kdyz je pak nahle RAM zapotrebi, tak uz je nejaka uvolnena a da se okamzite pouzit. Ale mas-li ve stroji dost RAM (a ja mam), tak je samozrejme lepsi nastavit prisnejsi rezim swapovani. Tedy rict systemu, at zacne swapovat az tehdy, kdyz je to opravdu potreba. Takze useri W98SE s dostatkem RAM (160MB+) by si meli v system.ini do sekce [386Enh] vlozit radek:
ConservativeSwapfileUsage=1
Tim padem nebude system ani aplikace VUBEC swapovat dokud to doopravdy nebude zapotrebi. :-)
Tweakovani dvoulitru a lepsich systemu by vydalo na poradne tlustou knihu, takze si to odpustim komentovat.
Nicmene, za nazorem, ze swapak v RAMce je blbost, si stojim. Vim, co rikam :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91708
+
>Eric3
To ze ho vyzaduje, este neznamena, ze ho musi aj vyuzivat.
Inac, mohol by si ten soft menovat? Dakujem vopred.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Roman Golis https://diit.cz/profil/klenot
7. 9. 2004 - 17:57https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse>Eric3
To ze ho vyzaduje, este neznamena, ze ho musi aj vyuzivat.
Inac, mohol by si ten soft menovat? Dakujem vopred.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91709
+
klenot: EyeDrives 3.1 Je to merač systémových prostriedkov a voľného miesta na diskoch. Ten nefunguje bez swapu. Aj Cool Edit Pro 2.1 využíva svoj swap. Mám ho tiež v ramke a práca s muzikou je o dosť rýchlejšia.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Eric3 (neověřeno) https://diit.cz
7. 9. 2004 - 18:24https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseklenot: EyeDrives 3.1 Je to merač systémových prostriedkov a voľného miesta na diskoch. Ten nefunguje bez swapu. Aj Cool Edit Pro 2.1 využíva svoj swap. Mám ho tiež v ramke a práca s muzikou je o dosť rýchlejšia.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-91715
+
Podle diskuze je jasně vidět, že aktualitku tohoto typu sem absolutně nemá smysl dávat. Nejen že je dosti nepřesná a zavádějící (to je logické, autoři se nevěnují audiu a hudbě, ale jiným věcěm), ale 90% čtenářů nepochopí význam a použití takové aplikace. Takže bych doporučil držet se CD-R a spol.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
anonym (neověřeno) https://diit.cz
8. 9. 2004 - 16:41https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskusePodle diskuze je jasně vidět, že aktualitku tohoto typu sem absolutně nemá smysl dávat. Nejen že je dosti nepřesná a zavádějící (to je logické, autoři se nevěnují audiu a hudbě, ale jiným věcěm), ale 90% čtenářů nepochopí význam a použití takové aplikace. Takže bych doporučil držet se CD-R a spol.https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-92337
+
Anonyme, možná bys místo hodnocení schopnosti 90 % ostatních čtenářů mohl napsat a vysvětlit přínos Ty sám. Za sebe říkám, rád se poučím. Z Tvého příspěvku vím leda to, že mám 90 % pravděpodobnobnost, že jsem mezi nachápavci, a 10 %, že jsem mezi těmi štastnějšími. Díky za pochopení, vysvětlení přínosu recenzované novinky vítám :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
9. 9. 2004 - 08:09https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuseAnonyme, možná bys místo hodnocení schopnosti 90 % ostatních čtenářů mohl napsat a vysvětlit přínos Ty sám. Za sebe říkám, rád se poučím. Z Tvého příspěvku vím leda to, že mám 90 % pravděpodobnobnost, že jsem mezi nachápavci, a 10 %, že jsem mezi těmi štastnějšími. Díky za pochopení, vysvětlení přínosu recenzované novinky vítám :-)https://diit.cz/clanek/nechte-svou-grafickou-kartu-produkovat-3d-zvuk/diskuse#comment-92559
+
Mozna jsem to az tak nepochopil, ale nestahne to vykon graficke karty????? (u grafarny vykonu neni nikdy dost - alespon podle tvrzeni tvurcu PC gamesek)
To sice ano, ale VST pluginy jsou puzivany u Multitrackovych sw na zpracovani zvuku. Tam se Grafarna vyslovene flaka a kresli pouze 2D okna, max jeste nejaky to video v overlay k tomu. takze bych se zase nebal. Jde o profesionalni vyuziti ne pro hry.
Bobby: Samozřejmě to bude použitelné pouze v momentě, kdy grafika nepojede v 3D, takže u her na něco takového můžeme zapomenout. Tam by pomohl leda extra kus HW...
2Bobby: k čemu je vám výkon grafické karty při tvorbě hudby? Toto není pro hráče!
Hm, a bude toho víc. CPU pomalu a jistě narážejí na limity (miniaturizace, teplo, frekvence ...), takže tohle je jedna z cest. Víc specializovaných čipů hraje orchestr a CPU dělá dirigenta. Nebo spíš jako džezová kapela. Kdysi byla x86 CPU a x87 FPU, že by se technologická spirála otočila :-)
To mi připomíná zlaté časy s Atari Falcon před deseti lety. Akorát, že tam to bylo naopak, DSP čip 56001 ve zvukovém subsystému se používal na ledacos, včetně grafických filtrů v kreslících a retušovacích programech, dekomprese jpeg/mpeg/cokoliv a grafické šílenosti v demáčích, 3D enginy v gamesách a další věci, protože tohle všechno zvládal několikanásobně rychleji, než hlavní 68030. Dokonce existoval Doom přepsaný pro DSP. Maso.
Konečně někdo potvrdil mou vizi - využití GPU pro něco jiného než akceleraci 3D grafiky... :)
Teď bych ještě uvítal, kdyby se pomocí grafiky prováděla komprese videa a audia (DivX, XviD, mp3, ogg a podobně). ;)
Čím více budou GPU programovatelnější, tím větší je šance, že to půjde udělat.
DuckDaffy d(.)!(.)b
Hihi, hej, a este by sa mohla cast z tych 128/256/pripadne 512 MB vramky v pripade nepotreby realokovat na operacnu pamat pocitaca, tej nie je nikdy dost ;-) Kedysi tusim este za cias herkulesov take islo.
Viem si predstavit tie sialenosti typu "na zaciaktu by sa vytvoril vo videopamati ramdisk, odkial by sa zavadzla OS ... ;-)
DuckDaffy: nevím jak RAM, ale kámoš měl do videopaměti svého času směrovaný SWAP na Linuxu :-)
Ja mám zase síce len v ramke swapovací súbor systému.
Já mám 2GB RAM a Windows XP Professional a swap jsem zrušil úplně. Zatím jsem ho po dobu dvou měsíců nepotřeboval. Jede to jak víno ;-)
Mimochodem, nevíte někdo o nějaké freeware RAMdisku do XPček?
To byly doby. A nebo 1MB RAMDISK ve zvukovce Gravis Ultrasound. Zase na spouste zvukovek starych dneska kolem 10 let byl CPU MC68000, takova mala Amiga :-) A 56bit DSP MC56K jako v Atari Falconu byl na Turtle Beach Multisound.
Co nechat prebytek vykonu 3D karet na neco rozumnyho, treba HW RAID ? Nejen zvuk. To je jeste nenapadlo.
X-22: Aj ja mám 2GB DDR RAM, ale používam SW ktorý je náročný na pamäť. WinXP je tak sprostý, že jednoducho swap on potrebuje. Takže ho mám aspoň v ramke. (sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap). Freeware RamDisk nepoznám. Ja používam RamDisk od Cenateku. Je skvelý. Je len na 99 spustení ale v registroch prepíšeš jeden kľúč a je to.
Na Gravise 1MB som si spravil ramdisk vlastnorucne v ASM ako dosovsky device driver este skor, ako sa take cosi objavilo na inete. Bola to super zabava ! :-) Dalo sa to formatovat a vydrzalo to aj soft restart pocitaca, nakolko som zapisoval do pamati od konca, aby nebol obsah na zaciatku prepisany nejakym kratuckymi samplami. To boli casy :-)
Troton:
Posli mi mail na nedelak@nemamradspamujiciwebroboty@centrum.cz
Dik.
mas jeste nejakyho Gravise ?
>Eric3
Swapak v RAMke je genialna myslienka. Proste si dohryznes z RAMky trebars 100 MB, a tym padom ti to zacne skor swapovat (mas mensiu hlavnu pamet). A zacne to proste swapovat z RAM do RAM. Fantasticke. Akurat.. Keby si mal o 100 MB viac RAM, tak by to trebars vobec nemuselo zacat swapovat.
Rozmyslaj aspon sekundu pred tym nez zacnes robit ko***iny :-)
> Klenot
Jestlis někdy používal něco jako Norton System Works (nebo jiný pořádný monitor zdrojů systému), tak bys zjistil, že někdy aplikace nebo OS začnou swapovat, i když máš ještě mraky RAM volné. V tom případě má Eric3 pravdu. Když jde o případ takto blbě řešeného swapu, tak je rozhodně rychlejší swapovat do RAM, než na harddisk :-)
Existují komerční RAMdisk softwary, jejichž výrobci uvádí šílená zrychlení na serveru - potvrzují to i benchmarky. Takže až než příště začneš někoho poučovat a opravovat, tak se zkus zamyslet - Eric3 může mít pravdu. Kdyby se XP či aplikace chovaly logicky, tak to by byla jiná. Jenže mnohdy se nechovají. Spousta aplikací je napsaná před x lety a možná v nich příbývají nové funkce a moduly, ale spousta nastavení je zřejmě nasetovaná na tehdejší rozsahy RAM. Prostě automaticky pracují s daty na disku a RAMku jednoduše moc nepoužívají. Vůbec mám pocit, že spousta dnešních programů neumí pořádně využít HW. Jako kdyby si programátoři neuvědomili, kde je úzké hrdlo systému.
Dost pomůže pohrát s v registech XP s manuálním nastavením využítí paměti, ale to by bylo na článek :-)
> Eric3
Nevím, co máš za soft a za XPčka, ale já vím jistě, že já žádný swap nemám. Prostě nastaveno je minimum 0, maximum také 0. Nikde žádný swap a ani podle monitorovacích nástrojů systém neswapuje. A od té doby pozoruji v některých případech citelné zrychlení :-) A nebyl to můj nápad, ale tip z nějakého diskusního fóra - prostě tam někdo psal - Máte hodně RAM? Zkuste zrušit swap!
Zajimalo by me jestli se jedna o skutecny 3D zvuk (tak jak to umi treba Aureal Vortex 2 - tedy pomoci wavetracingu), nebo jen takovy pseudo 3D zvuk (tak jak to umi SB Live, Audigi, ... - tedy jen multikanal s DSP efekty)?
X-22: Dík moc. Aspoň niekto je tu rozumný.
Klenot: Mám to jedno či mám 1,5GB alebo 2GB. Stále mi bude systém swapovať. Sú softy ktoré potrebujú aj ram aj swap. Takže je to výhodnejšie keď to je v ramke. Napríklad mám jeden soft, ktorý sa bez swapu nepohne a robi hovadiny. Takže nekvákaj.
X-22
Monitoru zdroju systemu mi proslo rukama mraky, ale to neni podstatne. Ja se krome pasivniho monitorovani systemu zabyvam i jeho vyladovanim.
To, ze (v nevyladenem systemu) se swapuje ikdyz to neni potreba, velmi dobre vim, neboj se. Nicmene, deje se to zejmena ve Win98. Ve Win2000 a lepsich systemech je swapovani vyreseno inteligentneji nez ve Win98.
Ono je faktem, ze pokud mas ve stroji hodne malo RAM, pak je prubezne uvolnovani RAM v dobe kdy system nema co na praci, prinosne, ponevadz, pak, kdyz je pak nahle RAM zapotrebi, tak uz je nejaka uvolnena a da se okamzite pouzit. Ale mas-li ve stroji dost RAM (a ja mam), tak je samozrejme lepsi nastavit prisnejsi rezim swapovani. Tedy rict systemu, at zacne swapovat az tehdy, kdyz je to opravdu potreba. Takze useri W98SE s dostatkem RAM (160MB+) by si meli v system.ini do sekce [386Enh] vlozit radek:
ConservativeSwapfileUsage=1
Tim padem nebude system ani aplikace VUBEC swapovat dokud to doopravdy nebude zapotrebi. :-)
Tweakovani dvoulitru a lepsich systemu by vydalo na poradne tlustou knihu, takze si to odpustim komentovat.
Nicmene, za nazorem, ze swapak v RAMce je blbost, si stojim. Vim, co rikam :-)
>Eric3
To ze ho vyzaduje, este neznamena, ze ho musi aj vyuzivat.
Inac, mohol by si ten soft menovat? Dakujem vopred.
klenot: EyeDrives 3.1 Je to merač systémových prostriedkov a voľného miesta na diskoch. Ten nefunguje bez swapu. Aj Cool Edit Pro 2.1 využíva svoj swap. Mám ho tiež v ramke a práca s muzikou je o dosť rýchlejšia.
Podle diskuze je jasně vidět, že aktualitku tohoto typu sem absolutně nemá smysl dávat. Nejen že je dosti nepřesná a zavádějící (to je logické, autoři se nevěnují audiu a hudbě, ale jiným věcěm), ale 90% čtenářů nepochopí význam a použití takové aplikace. Takže bych doporučil držet se CD-R a spol.
Anonyme, možná bys místo hodnocení schopnosti 90 % ostatních čtenářů mohl napsat a vysvětlit přínos Ty sám. Za sebe říkám, rád se poučím. Z Tvého příspěvku vím leda to, že mám 90 % pravděpodobnobnost, že jsem mezi nachápavci, a 10 %, že jsem mezi těmi štastnějšími. Díky za pochopení, vysvětlení přínosu recenzované novinky vítám :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.