(Nejen) CeBIT 2007: detaily o ATI R600
Kapitoly článků
Herní bundle
Mnozí z vás si jistě vzpomenou na období, kdy se k top grafikám ATI přikládal kupón na bezplatné získání tehdy toužebně očekávané hry Half-Life 2, která se však stále zpožďovala. Dle některých zdrojů se i pro R600 chystá balík herních titulů, které by měly být dodávány spolu s kartami. Zatím není vše jasno, hovoří se o DirectX 10 titulech jako Call of Juarez a dále buď Crysis od společnosti Crytek, nebo Just Cause od Eidos. Možná se tak mnozí přízvici těchto her mají na co těšit (já osobně bych raději Bioshock ;-). Každopádně, pokud bude skutečně nějaká ta DirectX 10 hra v balení a současně nebude mít ATI nějaké ty problémy s ovladači pro DirectX 10/Vistu, které momentálně sužují nVidii, pak teprve budeme moci hovořit o skutečně plně opodstatněné koupi grafiky DirectX 10 generace, takže držme palce.
Další drobnosti
Když bychom se měli zmínit v souvislosti s R600 jako takové o nějakých perličkách, pak nejprve skončíme na aukčím serveru ebay, kde před časem zkoušel někdo vydražit R600 v OEM verzi, a to od 49,99 USD. Jen si té aukce asi nikdo nevšiml včas :-). Dražitel pak aukci sám ukončil, v oddůvodnění stojí že z důvodů „ztráty nebo nefunkčnosti“, za čímž můžeme klidně vidět i případné důrazné varování z ATI nebo rozhodnutí si kartu ponechat jako sběratelský skvost.
Dále se pak v souvislosti s R600 objevují poměrně úsměvné „pohádky“ pokoušející se tipovat, kolik kusů karet to vlastně v den vypuštění na trh bude k dispozici. K této loterii nezbývá než říci, že je zcela předčasná a nikdo oficiálně o žádných číslech ani nehovořil.
Na závěr tu pro vás máme jěště srovnání renderovacích schopností mezi stávající DirectX 9 generací a chystanou DirectX 10/R600 v podání prezentačních materiálů samotné ATI. Ty na CeBITu samozřejmě neunikly pozornosti našeho fotoaparátu, pročež jim odpusťte trochu nižší kvalitu, podmínky tam na focení nebyly zrovna přívětivé.
Ukázka 1:
Ukázka 2:
Toto jsou samozřejmě pouze prezentační materiály, klíčové srovnání mezi DirectX 9 a DirectX 10 generací přijde až v reálných herních titulech na hloubce využití SM 3.0, resp. SM 4.0 schopností. Bude nejen na herních vývojářích, jak se rozhodnou využívat v nadcházejících měsících/letech obrovský výpočetní a funkční potenciál unifikované architektury, ale také na dalších firmách a programátorech, kteří se vrhnou na nově vznikající pole zvané GPGPU.