Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nikon D500 - nejvyšší APS-C zrcadlovka s ISO přes 1 milión a famózním hledáčkem

Svitkáč od Ilfordu to ale asi nebere, co? :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, D300 je z roku 2009.

Ted je rok 2016 a doted nebyl Canon schopen vyvinout snimac, ktery by se dynamickym rozsahem priblizil tomu 12 mpx snimaci Sony z roku 2009.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je jestli není schopen nebo třeba nemůže najít jinou cestu protože ta "Soňácká" je patentovaná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jiné firmy to dokázaly, třeba Toshiba.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Byl by nějaký příklad kamery s CMOS čipem Toshiba s vysokým dynamickým rozsahem (tedy nad 13 EV)? Nevím kde by se to dalo najít.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jo, mam Canon, několikátý ... dokonce týden starý a k tomu starší model 70D, když už to vypada na příchod 80D do půl roku...to jen abych se uvedl do skupiny naivnich Canon fanboyu....nicmene moc dobre vím kde nase grupa zaostává....

V roce 2015 má Canon udany vlastní patent na začlenění AD prevodniku na čip... tedy přesně té věci, která svazuje výkon canonich cipu...toho co Sony vyvinula a prodava Nikonu.....

Cíli pokud to půjde dobře, možná se dočkáme posunu snad letos... jen se obavam ze se s tím budou chtít vyřádit na nejakem větším modelu...7d, 760d a ani 5ds/r to asi nebudou, jsou moc nove....a 80d je možná moc lowend

Tak nebo tak... pokud se Canon drží v patach Nikonu a Sony zuby nechty i bez AD (jejich čip je dotazeny po stránce snimacu)....nemaji náhodou šanci více než dohnat konkurenci po integraci AD? ..aspon nekde.... myslím, ze po době kdy už skoro všichni čekají delší selhání by to bylo velmi brutální oživení trhu

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nevyznam sa moc do fotoaparatov. Chcel by som sa spytat jednu vec: pozeral som ze za taku cenu sa da kupit aj full frame zrkadlovka, nebolo by lepsie uz za tu cenu ist radsej do full frame?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Položíte-li si otázku zda APS-C nebo full frame, tak ani jedno pro Vás není. Stejně s tím fotit nebudete.
Chcete-li skutečně fotit, tak si po nastudování potřebných věcí odpovíte sám.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Full Farme má zejména velmi malou hloubku ostrosti - dobré zejmén apro umělecké foto, nic víc! Mě už tak malá hloubka ostrosti už nevyhovuje, jako dokumentaristovi, navíc do přírody, kde je každý ZOOM malý, se delšího ohniska u FF dociluje nesnáze a dráže! A znamená to i více kg váhy i rozměrný objektiv na krku :-( A Vyšší hloubky ostorosti se u FF dociluje jen velmi velmi velkým přicloněním!!! Tedy vyšší citlivost při větší hloubce ostrosti stejnak padá s přicloněním :-/

FF je spíše pro magory, pardon - pro umělce ;-) a na stativ!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Celkove souhlas, ale je to jen polovina pravdy. Full frame trpi difrakci, ktera zpusobuje neostrost u vetsiho zacloneni, 'pozdeji' nez mensi senzory. Paradoxne se tak da dosahnout vetsi ostrosti a jeji vetsi hloubky kdyz clovek potrebuje hodne zaclonit pri slunecnem dni. Obecne se rika, ze full frame je lepsi treba na krajinky, protoze u sirokouhlych objektivu na fullframe nemas zadny crop faktor a full frame ma obecne vetsi dynamicky rozsah nez APS-C, no a potom asi na ty umelcectejsi portrety taky. Obecne se da samozrejmne pouzit na cokoliv, ale ti co foti sport a faunu muzou preferovat APS-C prave kvuli crop factoru a s tim spojenym vetsim dosahem delsich objektivu jak zminuje Eda.

Ja ted koketuji s koupi A7 II, protoze me laka vyuzit moje stare Canon FD na jejich nativnim formatu navic stabilizovane. Na starych manualnich objektivech mas pevne zarazky na ostreni do nekonecna, ktere se daji poladit aby na adapteru byly opravdu presne. Nahodis na fullframe 28mm Canon FD a otocis prstenec na infinity zarazku a vsecko co je zhruba 4 metry a dale bude naprosto ostre. Tady ten styl foceni se mi strasne zamlouva a manualni ostreni na kratsi vzdalenosti te nuti zpomalit, vice se zamyslet a ne jen tak porad cvakat. S EVF a zvetseni obrazu, nebo treba focus peakingem je manualni ostreni docela pohoda a zabava. Second hand A7 II uz spadla na hodne prijatelnou cenu. Jinak kdyz si chce nekdo vyzkouset fullframe za levnocha, tak jde koupit Canon 5D mark 1 za kolem £250 + dobra padesatka F1.8 za £50-£100 treba tady:

https://www.mpb.com/en-uk/used-equipment/used-photo-and-video/used-digit...

Micro 4/3 a APS-C vetsinou bohate staci vetsine nadsencu/amateru, APS-C i profesionalum a castecne se tam probojovava i Micro 4/3. Full-frame uz neni tak drahy jako byval treba jeste pred deseti lety. Proste kdyz si to muzes dovolit, tak proc ne... Prodat to muzes vzdycky, i kdyz vetsinou na tom trosku ztratis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky se to da brát tak, ze aps-c čipy na stejném ohnisku zabírají menší plochu... tedy svých například 24mpx namackaji na menší zabiranou plochu proti FF, které je roztahne do sirky plochy vetsi... pro focení divočiny na dálku nebo občas i makro, má aps-c v menším záběru daleko více detailu / husteji nasnimanych.... je to druha strana one mince, kde pro FF potřebuji delší ohnisko pro dosažení stejně hustota pixely na stejně ploše...

Co je ovšem zakerne je perspektiva...aps-c je osudové svázán s více nataženou perspektivou... a tak nejen hloubka ostrosti ale i některé detaily a prokresleni trpí u větších a bližších objektu...
A to je trosku kamen úrazu... pac lidi svou velikosti a blízkosti spise spadají do sekce vyhovující více FF... kdo nefoti lidi už napul vyhrál :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Uzitecne info posouvajici me jeden krok blize k 'full framu'. Me laka vicemene jenom mirrorless full frame, protoze chci vyuzit ty stare canony a jine podobne objektivy. Nativni objektivy me moc nezajimaji, jednak jsou docela drahe pro moje amaterske blbnuti a kolikrat i o dost vetsi nez ty stare bez automatiky. Taky me laka lepsi high iso vykon, nicmene musim rict ze fuji x-trans (mam x-m1) me docela prijemne prekvapil na ISO 6400 (i kdyz je u fuji ISO 6400 technicky spise ISO 3200 kdyz clovek porovna expozici s ostatnima systemy). Fuji X-M1 + Canon FD 50mm F1.4 na F1.4 mi prislo jako paradni 'party/hospodske kombo'. Pri foceni do Raf (Fuji RAW) jsem v raw therapee ani nemel potrebu odstranovat sum, nebot se mi ta charakteristika toho sumi i docela libi a neprisla mi rusiva... Navic detail i na iso 6400 (3200) byl celkem slusny... Mrkni na tady tu fotku (řasy) a to je s tou padesatkou na F1.4. Bylo otestovano, ze Canon FD 50mm F1.4 na F1.4 je ze vsech tech starych padesatek 'wide open' nejostrejsi. Navic X-Trans nema low pass (anti-aliasing) filtr.

https://picasaweb.google.com/112981689532095799714/FujiXTransHighIsoAndO...

Tu kombinaci X-M1 + Canon FD 50mm nebo FD 28mm sem si fakt hodne oblibil. Vleze se do kapsy u bundy a kdyz fotis na prioritu casu v kombinaci s auto iso, tak ti kompenzace expozice meni svetlost menenim ISO... To je hodne prijemny zpusob foceni. Clonu samozrejmne nastavujes manualne na objektivu. Podobne dobra implmentace auto ISO me laka i na A sedmickach kde to takhle funguje i v plne manualnim rezimu. U fuji muzes navic nastavit i spodni limit rychlosti zaverky pokud fotis na prioritu clony.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Predstava mirrorless Full Frame fotaku je opravdu lakava i pro mne ... strasne moc obdivuji Sony A6000, pac je rychlejsi, citlivejsi, lepe ostrici nez muj velky Canon ... ale porad se drzim toho pocitu, ze když mi dva hodiny na popruhu trha ruku dvoukilova zrcadlovka s 24-70mm objektivem, je to tak nejak lepsi ..... v pripade mirrorless FF za rozumnou cenu by uz bylo dost tezke odolavat.

Ad ta velikost objektivu ...
je to zakerna věc, ale neverim moc tomu, ze lze udelat opravdu "mensi" objektiv. Respektive ano, kratsi, lehci mozna mensi motor a stabilizace ... ale pokud chci určitou svetelnost (tu ekvivalentni pro FF) nelze obvykle opravdu zmensit "trubku" kterou svetlo musí projit.
Je jasne, ze výrobce muze usetrit a vynechat nektere korekcni skupiny cocek - asfericke korekce, chromaticke korekce a kdo vi co ještě ... a nebo jako drive, proste objektiv nevybavi zadnou elektronikou ....
... ale stejne to ve vysledku bude docela macek.... staci se podivat, jak vypadaly objektivy fotografu z National Geographic před padesati lety ... prekvapive zadny velky rozdil proti dnesku.
Vyrobci mirrorless ale znaji maly trik, staci trosku lhat o tom co dany system umi ... pouzijou mensi cip ... k nemu staci mensi a lehoucky objektiv - protože fyzicky nedokazou pojmou urcite množství svetla ....

Vysoke ISO :-) Jsem Canonista ... o tom si zatím mohu nechat zdat - ale musim vzit z povdekem, ze moje nove APS-C (EOS 70D) ma daleko mensi chromaticky sum, nez predesly Canon. Uz se tesim na dlouhe nocni expozice. A dostal jsem se presne do toho bodu, kdy mi sum v RAWu poprvé prestal vadit i při ISO 6400! Z toho jsem opravdu nadsen.

Ad fotka ... velmi pekne, ta uroven sumu vypada velmi dobre. Dokonce bych rekl, ze to ma presne tu uroven, která vypada lehce umelecky. Nevypada geometricky, je krasne "tekouci".
A k 50mm v f/1.4 gratuluji, ... asi musí byt tezke udrzet ostre obliceje nemluve o ostrych obou ocich, ale na hratky to muze byt velmi prijemne a ještě k tomu bez blesku.

tady jedna nahodna ukázka z meho http://1drv.ms/1RKOUtO ... s mensi korekci barvy, ale bez korekci sumu, doostrovani a podobných.

Jsem vůbec rad, ze slysim něco pěkného o Fuji. Před par lety jsem skoro nad touto značkou spolecne s bratrskym Olympusem zlomil hul ... a to si pamatuju opravdu moc pekne zrcadlovky od Fuji ... ale v posldeni době se zda, ze se obe firmy opet dostavaji zpet do hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pekna fotka... Ma moc peknou atmosferu a pusobi tak nejak 3d bych rekl. Jinak vcera jsem objednal vetsiho bratricka ke X-M1 - X-E1. MPB.com ma fakt neodolatelne ceny a servis. X-E1 za £159 s defakto stejnym senzorem ale slusnym 2.4m dot OLED EVF a hlavne super ovladanim. Zadne kolecko na rezimy, jenom tri kolecka: cas, komenzace expozice a jedno volitelne. Proste cistokrevny fotograficky nastroj. Tento tyden mi prisly adaptery Minolta MD bajonet -> FUJI X bajonet. Mam dva stare MD objektivy Bell & Howell 24mm f2.8 a 135mm f2.8. Nasadil jsem na ně adaptery a u obou potom seridil ostreni do nekonecna na pevne zarážce. Cokoliv bude na tech objektivech zhruba 2.5 respektive 40 metru vzadelene bude ostre kdyz prstenec ostření pootočím na pevnou zarážku. Jedna HDR fotka s Fuji X-M1 + B&H 24mm ze tří expozic -1/0/+1 vyladěná v Photomatix, z okna v obyváku včera k večeru. :-)

https://picasaweb.google.com/112981689532095799714/HDR#slideshow/6239162...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja vim, ze je zima, ale nebylo by lepsi pred focenim to okno otevrit ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

:-) Nejde otevrit, je to velka sklenena tabule a nad ni ventilacky - https://picasaweb.google.com/112981689532095799714/HDR#slideshow/6208155...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jj, to chapu, v pohode. Ja jen, ze je poznat to sklo, co je tam navic :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak tady se sice da v necem souhlasit, napr. s tim, ze FF byva rozmernejsi a tezsi, nebo s tim, ze se na FF da snadneji docilit mensi hloubka ostrosti. Ale jinak je to mimo... Dalsi vyhodu, jako jsou sirokouhla ohniska jsi napr. vubec nezminil...
To, co u FF zminujes jako nevyhodu, tedy napr. pouziti delsiho ohniska, mohu totiz v pohode vyvratit. Ono u FF neni problem udelat orez na velikost mensiho snimace a razem mas vsechny vyhody mensiho snimace v kapse. On dokonce Nikon ma moznost na crop primo prepnout a pracovat s APS-C objektivem uplne stejne jako na APS-C tele. Tedy zjednodusene receno, u FF neprijdes o to, co zde vyzdvihujes jako vyhody mensich snimacu, protoze na mensi snimac to pri stejne hustote pixelu muzes oriznout kdykoliv.
Nevyhodou FF tedy skutecne je "pouze" vyssi vaha a velikost, vetsi naroky na ulozny prostor diky vetsimu datovemu objemu a predevsim vyssi cena.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale notak, datovy objem zavisi pouze na rozliseni a sile komprimaci z nej a ne na fyzicke velikosti cipu...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To vim, vsak jsem psal v predchozim odstavci, ze pri stejne hustote pixelu. Kompresni pomer neresim, protoze u stejne generace pristroju od jednoho vyrobce se vyuziva shodny algoritmus, takze pri totoznem nastaveni kvality je mira komprese shodna a vice zalezi na fotografovane scene (jednobarevna plocha je lepe komprimovatelna).
Jedna nevyhoda u FF vsak je, jsou tam vyssi naroky na kvalitu skla, protoze do rohu kvalita vetsinou klesa, coz u APS-C tolik nevadi, protoze ty mene kvalitni rohy jsou u stejneho objektivu jiz mimo snimac.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ano u takoveho sirokeho uhlu dopadu svetla az do kraje tak velkeho snimace, je problem s nostrosti v rozich na snade! Sklo to neni schopno zcela eliminivat neb parsek svetla ma uz velmi ruznou vzdalenost ke stredu a ke krajum velkejo snimace.

I proto byly i CRV TV banaty (vypoukle), neb pro zmenu elektronovy paprsek kresli vychylovanim po kulove plose a na ploche by nebyl i raz vsude ostry a ty plossi CRT obrazovky byly jen kompromis a v rozich byly dosti neostry a pozdeji elektronikou - korekci zaostreni v zavislosti na uhlu vychyleni bylo mozne jakz takz delat CRT skoro ploche (spise bylo ploche ien sklo ale stinitko nikdy zcela ploche nebylo a taky museli soudkovitost korigovat jiz pri vysilani ve studiu preddeformovanim obrazu kdy na ploche koderni LCD pak pusobil naopak vydute...

Ale SONY pracuje na snimaci vydutem kulovite a tak z ohniska bude mit paprsek svetla vzdy stejnou vzdalenost jak do stredu tak do kraje i rohu! :-)

Obraz i pri velmi sirokem objektivu cili pri malem ohnisku, bude idealne ostry - po cele plose a mohlo by to mit pozitivni vliv i na soudkovitost coz se dnes resi u zrcadlovek SW prepoctem obrazu do JPG s mirnym orezem ale oproti toho co vidim na LCD nebo v EVF nebo nez zaznamenam do RAWu a tedy ztratoveho prepoctu jiz ve fotaku nebo dodatecne v PC na nepuvodni pixely a nepuvodni informaci - vykonstruovanou...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, o tom snimaci jsem take cetl. Otazkou je, jak by se takovy snimac ale choval u teleobjektivu. Ono pro siroke ohnisko by byl zakriveny tvar snimace vyhodou, ale u teleobjektivu dopada svetlo na snimac temer kolmo a zde by bylo prohnuti naopak nevyhodne. Idealni by bylo, kdyby snimac mohl menit tvar dle pouziteho ohniska, ale to je prozatim utopie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já si ale myslím, neb si nejsem jist, že záleží jen na ohniskové vzdálenosti poslední čočky těsně před snímačem, nebo se mýlím?

Od ní (od té poslední!) a jejho ohniska se kreslí malinkej převrácenej kruhovej obraz s poloměrem kreslení tohoto ohniska a né dle zoom ohniska. A tato poslední malá vzdálenst by měla být vždy stejná u objektivů pro takový kulový snímač, nic víc a tedy zoom a dlouhé ohnisko by nemuselo vadit :-)

Kdo mi to vyvrátí nebo potvrdí? Neví někdo?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ten posledni opticky clen se stara o (pokud mozno) kolmy dopad svetla na snimac. Toho se ale u sirokeho ohniska dociluje pomerne obtizne. Vsimni si napr. u zoom objektivu, ze vetsina na sirokem konci ma soudkovite zkresleni, stredni cast je celkem rovna a na dlouhem konci uz zase prechazi do poduskoviteho zkresleni. Stejny problem by se prenesl na zakriveny snimac, jen by tam byla vyhoda v tom, ze pro sirokouhly objektiv by se nemusel dopad paprsku tolik rovnat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A teď se začnou hromadně v bazarech objevovat nové D7200, protože lovci technologických fičur (tj. 95% lidí co mají drahou zrcadlovku a nefotí s ní) musí mít to nejnovější...

Velká pochvala Nikonu za 20Mpx snímač, tak už jen vydržet s rozumem a příští model sundat na optimálních 16Mpx a bude to zase jak za starých dobrých časů.

Jdu si cvaknout něco svojí 6Mpx D70 a vytisknout to na A4, abych se znovu přesvědčil, že to bohatě, přebohatě stačí.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Stačí, pokud neořezáváš. Výhoda více pixelů nemusí být jen ve vyšší teoretické jemnosti při tisku, ale i při zpracování před tiskem. Samozřejmě odcamcať-pocamcať - dokud rozlišení není na úkor dalších parametrů jako zvýšenému šumu, dynamickému rozsahu a podobně. Taky je zbytečné mít disk zaplněný mnohagigabytovými 20MPx rawy, když člověk tiskne maximálně 10x15 ;(

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Problem je moralna zastaralost takeho fotaku.

Napr mam 200 F2.8L a presnost/rychlost ostrenia medzi 400D a 450D sa velmi zlepsila, dnes to uz bude zase niekde inde. Takze ano, pokial nevadi zastaraly AF (resp fotite s ohniskami do 150mm), sum a DR, rychlost zapisu atd

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

U 400D nebo 450D bych o nejake presnosti nemluvil, ty postupy se stelovanim polohy zrcadla aby aspon s jednim sklem to ostrilo spravne jsou dnes uz legendarni.

U lacineho Nikonu to bylo OK obvykle jen proto, ze Nikonu unikl na net servisni software na serizovani AF.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

u 400D a starsich nebol problem s tym ze bol konstantne posunuty AF.

Problem bol opakovatelna presnost. z 10x bolo pri 200 F2.8 5x zle zaostrene, 3x+,2x-.

u 450D sa to zmensilo cca na 3x

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, bohate staci - na ISO 200.

ISO 400 na CCD D70 uz vypada hure nez ISO 3200 na CMOS D7000.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V případě D70 a ISO 400 se bavíme o na papíře vytištěné fotografii nebo o obrázku na monitoru ve 100% přiblížení a snaze najít zrno?

Ať se koukám jak se koukám, na ISO 400 na svých vytištěných fotkách nic nevidím. Vypadají jako fotky.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejmne - jenze jde o to ze ISO 3200 z CMOS snimace vypada na papire minimalne stejne.
ISO 1600 z D70 je nepouzitelna patlanice, tam nepomahaji sebelepsi odsumovaci algoritmy.

Jde o to, ze po porizeni Nikonu s CMOS snimacem neni duvod vzit do ruky cokoliv s CCD snimacem, a to rikam jako clovek co s D70/D100/D80/D200 nafotil skoro pul milionu snimku.

Tyhle fotoaparaty uz dneska na vyssi ISO nez je zakladni nemaji sanci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak tak ;-) i "z blbý" SLT vypadá fotka na papíře až do A4! lépe na ISO až 1600 :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k cene D500 se v bazarech D7200 asi hromadne objevovat nebudou... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No mam pocit ze Canon 7d MKII bol prave prekonany :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by smutne, kdyby o rok a pul novejsi pristroj byl horsi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Famózní hledáček v DIGItálním!!! přístroji, je EVF!!!!! A to špičkový 4MPx OLED! 60Hz.

Proč v hledáčku nevidět krom 100% (u EVF zaručeně) kompozice i ostrost bez vjemu mřížky pxelů a obraz jak v kině - na 32" monitoru! i expozici před! vyfocením! a veškeré údaje! expozice nebo dokonce i živý histogram!?

Nakonec vidím i profíky s DSLR čučet na neustále na LCD... (alespoň jak dopadla expozice) a ty starší bardi s přimhouřenými očima, nebo s brýlemi, ale do EVF s korekcí dioptrijí lze koukat i jako já - krátkozraký i bez brejlí :-) A nemusíte se při focení od nej ani odtrhnout, neb je v něm i náhled jak dopadla expozice (i když vlastně zbytečná, když to vidím před!!! exponováním ;-) ) a to i při filmování :-)

Jedině SLT nebo "bezzrcadlo" a kvalitní EVF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) OVF patří do historie, stejně jako celuloid ;-)

Jo, ještě jedna výhoda u bezzrcadla a EVF - není třeba microadjust ostrosti objektivu ;-) To co vídím a zaostřím 100% i vyfotím, tedy přesněji: zaznamenám!!! (uložím z RAM na kartu) už jen ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kvalitní EVF je určitě fajn, ale poznáš výhodu optického hledáčku až budeš fotit něco ve tmě. V EVF uvidíš akorát tak akorát houby. Dalším problémem je teplotní šum čipu, který je prostě větší protože musí běžet a "předhazovat" obraz hledáčku. Každé řešení má spoje pro a proti. A mohu ti garantovat, že foťáky s hranolem v hledáčku ještě hodně dlouho budeme vídat na trhu.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

".....ve tmě. V EVF uvidíš akorát tak akorát houby."

Kecáááááááááááš :-)) Mám EVF OLED!!! a ve tmě vidím mnohem víc!!!!! - i když mírně zašuměně, než v LSR Zenit na jen stínítku!... OVF - tam vidím teprve prd , tmu!..., i když - bez šumu :-)) ...

Já šel cestou: Flexaret - dvoukoká zrcadlovka, SLR Zenit, SLR Zenit TTL, 1. UZ kompakt, 1. DSLR Olympus Camedia UZ2500, SLT A65 a A77 a následovat bude možná leda a minimálně bezzrcadlo!!! a to minimálně A7R, ideálně pak A7RII, ale už nikdy SLR ani DSLR..., kde nevidím, co vyfotím (kompozici natož expozici...)

Pozn. LCD EVF , krom malého rozlišení pro MF, vnoci dost oslnuje prosvítáním podsvětlení :-(, ale OLED už ne! :-) (kdo neviděl, nepochopí :-(... )

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak LCD EVF nemusi mit striktne male rozliseni, jinak ale velky souhlas s tim, ze LCD EVF dost hodne osilnuje ve tme a pochvilce te necha na jedno oko polospepeho na par minut. U OLED si nepamatuji ze bych tohle pozoroval (Panasonic G5 vs Panasonic G6).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nepletu, tak micro adjust objektivu nema nic spolecneho se zrcadlovkou a OVF ale s tim, ze fazove ostreni neni tak presne jako kontrastni a pokud je tovarni nastaveni hodne mimo, tak je moznost na nekterych zrcadlovkach tohle upresnit a telo si potom pamatuje upresneni toho objektvivu treba pomoci serioveho cisla. Myslim, ze prave micro adjust ostreni se na tady tom Nikonu da rychle upravit pomoci kontrastniho ostreni (jestli je to v clanku tak sory, necetl jsem, cetl jsem origos na Dpreview).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde to u vyšších modelu nebo u některých nizsich se správným software...bohužel tuhle trivialitu obě hlavní značky považuji za placenou výsadu....cili i reklamace spatneho seřízení u nižšího modelu se meni rázem na zakazkove přerizeni za par stovek dolaru....

jooo, nerad to říkám ale další bod pro zařízení jako Sony A6000 ... tam zákazník vyroste od naprostého amatéra až ve velmi vyspeleho fotografa, aniž by ho po cestě foťák nějak technicky omezoval a musel řešit tunu blbosti

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.